Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Biggan_
CITAT (Anma @ 15-12-2011, 21:04) *
Jag lovar att binda fast högerbenet i det vänstra om vi skulle råkas! biggrin.gif

kompiskram.gif

Ett julklappstips till nästa år. Anma behöver kanske buntband! smile.gif
Wilmer
Jag kanske har varit snäll i allafall thanks.gif Kände mig faktiskt lite snäll shy.gif
xlxl67
CITAT (Anma @ 15-12-2011, 13:54) *
Jag är vänsterhänt men högerfotad. Det är därför jag klappar mot vänster och sparkar mot höger. rotfl.gif
F´låt. har inget med tomtetråden att göra detta inlägg, men det är humor i alla fall. biggrin.gif

Dagens bästa biggrin.gif
hattstugan

Oj vad mina smilband får jobba här!! biggrin.gif

Ledtråd: Var är paketet eller vad jag nu skickade postat? Stämpel är ju inte alltid tydbar förstås!
Myosotis
Jag vet nåt som ingen annan vet. Bara Anma.
hattstugan

PS. Är inte vänsterhängd!!!

Eller kanske är jag det???????? Vem kan veta hur det är?
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 15-12-2011, 22:08) *
Jag vet nåt som ingen annan vet. Bara Anma.

...och vad är det? crazy.gif
Myosotis
Hemligt! tongue.gif
Biggan_
Det är alldeles för mycket hemligheter dessa dagar! yes.gif
hattstugan

HM!! Tomtemor vet kanske??
Myosotis
Snart ska jag skriva mitt inlägg nr. 16661, snyggt va? Jag kan inte bestämma mig vilken tråd jag ska skriva det i, denna eller mt. Det får nog bli mt eller vad tycker ni?
Wilmer
Ja!
hattstugan

Vad är mt???????????????????
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 15-12-2011, 22:25) *
Vad är mt???????????????????

Meningslösa tråden! biggrin.gif
hattstugan
AHA
Eva-Helene
Jag har fått pakeeeeeet! yahoo.gif
Eftersom det var ett sånt däringa grönt vadderat kuvert, så öppnade jag.
Därinne låg ett så fint litet paket, med ett dekorband lika brett som paketet var stort (nästan, iaf). På bandet är det glada snögubbar med luva wub.gif
Vet vem jag fått det av giggle.gif Tack, Monaxe! smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Eva-Helene @ 15-12-2011, 23:37) *
Jag har fått pakeeeeeet! yahoo.gif
Eftersom det var ett sånt däringa grönt vadderat kuvert, så öppnade jag.
Därinne låg ett så fint litet paket, med ett dekorband lika brett som paketet var stort (nästan, iaf). På bandet är det glada snögubbar med luva wub.gif
Vet vem jag fått det av giggle.gif Tack, Monaxe! smiley_small_hug.gif

Va??? Är du synsk? fear.gif
Eva-Helene
PS! Jag tror att jag skickat....har letat och letat och letat, men såg inte till det. Alltså så måste jag väl ha postat...elller....??? confused.gif DS!

CITAT (Biggan_ @ 15-12-2011, 23:39) *
Va??? Är du synsk? fear.gif

Mjaaaaäääääeee...kunde väl ha varit det (både mormor o morfar var det, alla mina söner också men på var sitt vis). Nä, men hur jag kan veta det - det får bli en hemlis mellan mig och Monaxe! coolgleam.gif
Klint
Här sitter en snällig vänsterhänt kärring och väntar men inget paket confused.gif
Anma
CITAT (Eva-Helene @ 15-12-2011, 23:42) *
PS! Jag tror att jag skickat....har letat och letat och letat, men såg inte till det. Alltså så måste jag väl ha postat...elller....??? confused.gif DS!
Mjaaaaäääääeee...kunde väl ha varit det (både mormor o morfar var det, alla mina söner också men på var sitt vis). Nä, men hur jag kan veta det - det får bli en hemlis mellan mig och Monaxe! coolgleam.gif

Nu vet jag ju inte om du har rätt, tänker inte kolla heller, men jag undrar om inte du kanske gett det där snöret med luvasnögubbar till henne ett annat år? biggrin.gif (Du behöver inte avslöja om det är så men det var min första tanke!) coolgleam.gif
Eva i Skåne
CITAT (Myosotis @ 15-12-2011, 17:05) *
laugh.gif bravo.gif

Jag vet en till tomte som är vänsterhänt.

Jag t ex santa.gif
Anma
Hej alla tomtar och mottagare.
Jag har fått flera PM av oroliga tomtar som undrar om deras mottagare inte fått paketet. Så om du fått men inte meddelat så gör det nu. Till alla oroliga tomtar, just nu har jag en del att göra, men under dagen ska jag skicka PM till de tomtar som inte hört av sig. Jag förstår er oro, känner lite oro jag med, det är trots allt jag som är Tomtemor och ska hålla reda på alla mina små tomtenissar. smile.gif
Skruttis
Jag har ännu inte fått något.
Om ett par timmar vet jag om tomten dyker upp idag. yes.gif
ninnisky
Fick mitt som jag skrev tidigare i tisdags..Men först igår tog jag av det så kallade fulpappret som var fint! I låg tre ursöta paket med ett litet kort på. Får jag säga att kortet ger en vägledning till vem som skulle kunna vara avsändaren.......
mer säger jag inte nu!!!!!!

DykUnderYtan
Hmm... verkar ju som hälften av alla tomtar är vänsterhänta. Så mitt detektivarbete var ju inte mycket till hjälp... wink.gif

Om det nu ens låg något i mina spekulationer...
slap.gif
Anma
Nu har jag skickat PM till alla som inte sagt till om de fått paket. Kollade inte om någon skrivit här först (som skruttis gjort till exempel).
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 16-12-2011, 06:51) *
Jag t ex santa.gif

Ja precis, det var dig jag tänkte på smile.gif Jag gillar alla vänsterhänta för att min mamma är vänsterhänt.
xlxl67
CITAT (Anma @ 16-12-2011, 11:51) *
Nu har jag skickat PM till alla som inte sagt till om de fått paket. Kollade inte om någon skrivit här först (som skruttis gjort till exempel).

Bra initativ! smile.gif Börjar själv bli nervös o inget kul att börja förrän med ledtrådar förrän alla har fått...
Myosotis
Mitt paket har kommit fram läste jag någonstans smile.gif men jag håller med, det är lite oroande att så många inte har fått.
blomkronan
Jag har fått smile.gif och kanske... kanske inte har jag skickat biggrin.gif
Skruttis
Jag har kommit på varför jag inte fått något paket.
Jag är mobbad av alla vänsterhänta, eftersom jag är högerhänt. unsure.gif

Eftersom jag är så ointelligent så tog det mig en stund att fundera ut. tongue.gif
Myosotis
Men jag är också högerhänt och har fått paket ändå så den teorin stämmer inte. Om det inte beror på att jag är ganska bådhänt?
Anma
CITAT (Skruttis @ 16-12-2011, 14:02) *
Jag har kommit på varför jag inte fått något paket.
Jag är mobbad av alla vänsterhänta, eftersom jag är högerhänt. unsure.gif

Eftersom jag är så ointelligent så tog det mig en stund att fundera ut. tongue.gif

En liten fågel, f´låt, en liten tomtenisse/nissa har skvallrat för mig att ditt paket är på väg! ♥
Skruttis
CITAT (Anma @ 16-12-2011, 14:04) *
En liten fågel, f´låt, en liten tomtenisse/nissa har skvallrat för mig att ditt paket är på väg! ♥

Härligt! Tack Anma!
Då finns det antagligen en högerhänt tomte till där ute. yes.gif

CITAT (Myosotis @ 16-12-2011, 14:03) *
Men jag är också högerhänt och har fått paket ändå så den teorin stämmer inte. Om det inte beror på att jag är ganska bådhänt?

Det kanske är jag som skickat till dig. naughty.gif
xlxl67
7 små barn som inte fått var det förrut - nu är det bara 5 som inget har... bravo.gif
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 16-12-2011, 14:13) *
Då finns det antagligen en högerhänt tomte till där ute. yes.gif
Det kanske är jag som skickat till dig. naughty.gif

Så måste det vara! Åkte du till Sundsvall bara för att posta paketet?
Anma
Jag hörde att vänsterhänta är argare än högerhänta. Det förklarar en hel del... devil.gif
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 16-12-2011, 14:30) *
Så måste det vara! Åkte du till Sundsvall bara för att posta paketet?

Japp, det gjorde jag. Vad gör man inte för att förvilla mottagaren. rolleyes.gif
Margith
CITAT (Skruttis @ 16-12-2011, 14:59) *
Japp, det gjorde jag. Vad gör man inte för att förvilla mottagaren. rolleyes.gif

Att åka till Sundsvall för att posta ett paket är väl ingen bedrift? Dessutom är jag högerhänt, men mamma är vänsterhänt och min son verkar inte ha bestämt sig riktigt ännu.... Blev ni hjälpta nu?
Myosotis
CITAT (Anma @ 16-12-2011, 14:47) *
Jag hörde att vänsterhänta är argare än högerhänta. Det förklarar en hel del... devil.gif

ranting.gif ranting.gif ranting.gif Vad är det för ogrundade påståenden du kommer med!! [attachment=66717:wuetend.gif] Tror jag inte ett dugg på. [attachment=66715:sauer.gif] Kan du bevisa det? [attachment=66718:w_tend.gif]

[attachment=66716:wuet.gif]

Myosotis
CITAT (Margith @ 16-12-2011, 15:08) *
Att åka till Sundsvall för att posta ett paket är väl ingen bedrift? Dessutom är jag högerhänt, men mamma är vänsterhänt och min son verkar inte ha bestämt sig riktigt ännu.... Blev ni hjälpta nu?

Ja jag blev hjälpt för nu styrkte du mina misstankar... men man kanske inte får börja gissa än?
Skruttis
CITAT (Margith @ 16-12-2011, 15:08) *

Ingen bedrift? Vet du vad en vuxen häst väger egentligen? Bara att få ner den i paketet var en bedrift, som den sprattlade.
Att sedan cykla med den på pakethållaren i konstant uppförsbacke och motvind..... sweatingbullets.gif
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 16-12-2011, 15:18) *
Ingen bedrift? Vet du vad en vuxen häst väger egentligen? Bara att få ner den i paketet var en bedrift, som den sprattlade.
Att sedan cykla med den på pakethållaren i konstant uppförsbacke och motvind..... sweatingbullets.gif

Äsch hon red ju på den begriper du väl. Dessutom är det en ponny för så stort är inte paketet. Margith visste väl att jag gillar islandhästar.

Eller vänta nu... menar du att du också skickade en häst? yahoo.gif Vad bra, den behöver ju faktiskt en kompis. Nu blev någon utan klapp men det kan inte hjälpas dunno.gif vederbörande får komma och rida på mina hästar som kompensation yes.gif
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 16-12-2011, 15:22) *
Äsch hon red ju på den begriper du väl. Dessutom är det en ponny för så stort är inte paketet. Margith visste väl att jag gillar islandhästar.

Eller vänta nu... menar du att du också skickade en häst? yahoo.gif Vad bra, den behöver ju faktiskt en kompis. Nu blev någon utan klapp men det kan inte hjälpas dunno.gif vederbörande får komma och rida på mina hästar som kompensation yes.gif

Man kan aldrig få nog många hästar!
Tänkte att dukunde ha behov av lite större häst också. Så kan du samla alla hönsen, katterna och den lilla hästen på en vagn som den stora hästen kan dra. Så kan ni alla åka på semester i sommar. happy.gif
Myosotis
Vilken bra idé biggrin.gif och myskankorna ska också åka vagn. Men det är ingen fara, de får plats för jag rider hellre än åker.
DykUnderYtan
CITAT (blomkronan @ 16-12-2011, 13:56) *
Jag har fått smile.gif och kanske... kanske inte har jag skickat biggrin.gif

Eftersom sista datumet för att skicka har passerat, så kan man ju hoppas att du har skickat... wink.gif
Meriona
Det är troll i tygtofflorna! Nåt är lurt! Tomten är inte nykter? -fear-.gif -fear-.gif -fear-.gif

Jag har fått ett paket TILL!
Den här gången står det klart och tydligt att det är från OHT och det är stämlat i Göteborg! Och det är platt med fulpapper. Har jag två tomtar eller har jag en tomte med raket-släde? crazy.gif Eller var avocado-paketet kanske från nån annan? Det kanske inte är en avocado då, utan en handgranat! sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif

ninnisky
CITAT (Meriona @ 16-12-2011, 18:23) *
Det är troll i tygtofflorna! Nåt är lurt! Tomten är inte nykter? -fear-.gif -fear-.gif -fear-.gif

Jag har fått ett paket TILL!
Den här gången står det klart och tydligt att det är från OHT och det är stämlat i Göteborg! Och det är platt med fulpapper. Har jag två tomtar eller har jag en tomte med raket-släde? crazy.gif Eller var avocado-paketet kanske från nån annan? Det kanske inte är en avocado då, utan en handgranat! sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif

Det är inte från mig (tyvärr) kanske skickar ett till nästa vecka!!!
Meriona
CITAT (ninnisky @ 16-12-2011, 18:44) *
Det är inte från mig (tyvärr) kanske skickar ett till nästa vecka!!!

Ja tack, skicka gärna dig själv! smiley_small_hug.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 16-12-2011, 18:47) *
Ja tack, skicka gärna dig själv! smiley_small_hug.gif

skickar gärna men efter helgen! kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon