|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Jag får inga ledtrådar eller så förstår jag inte Börjar tro att jag fått en klapp från ett annat sällskap som håller OHT och där någon skickat fel...
Skruttis
27-12-2011, 08:42
Jag bläddrar och jag läser och bläddrar tillbaka igen......Vem i hela friden kan det vara  Varje gång jag tror jag vet så är det någon annan som "norpar" tomten. Men här kommer en mycket kvalificerad gissning. Eva i Skåne, är du min tomta?
Eva i Skåne
27-12-2011, 10:27
Nej Skruttis. Jag är inte din tomte
Vet inte vem som är min tomte, hittar inga ledtrådar som jag tycker stämmer in på min(a) paket.
Behöver få lite hjälp...
Detta fick jag! Hårpinne och bokmärke.   Min tomta är otroligt duktig på att måla! Jättefina grejer. Tack så mycket, jag tror att jag ska tacka Skruttis!
Skruttis
27-12-2011, 11:50
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 10:43)  Detta fick jag! Hårpinne och bokmärke. Min tomta är otroligt duktig på att måla! Jättefina grejer. Tack så mycket, jag tror att jag ska tacka Skruttis!   Oj, tack vilka snälla ord. Visst är det jag som är din tomta, Anma.  CITAT (Klint @ 26-12-2011, 19:42)  min klapp i skogen bor Det var inte Eva i Skåne, då måste det vara du Klint, som är min tomta!? Jag bor i skogen.
Ledtråd nr 4: Är vegetarian så någon skinka finns inte på julbordet men man kan äta gris ändå. När vinden viner runt knutarna är det gott med en värmande dryck. Bachs musik, passar bra i juletid. Nu kan det inte bli lättare... Jo, en till: Ledtråd nr 5: Jag har varit din tomte tidiagre...
Biggan_
27-12-2011, 12:52
CITAT (Chamomille @ 27-12-2011, 08:30)  Utan en endaste ledtråd så tror jag att Biggan är min tomte Tack ännu en gång för fina julklappar  Torrt och mysigt hade jag tänkt mej som ledtråd. Men jag har inte haft någon tid med datorn på hela helgen så jag hann inte ge den ledtråden. Det behövdes ju inte heller! ....och utan en endaste ledtråd så vet jag att du är min tomte! Tack snälla Chamo för fina saker!  Det blir invigning av doftljusen ikväll eftersom jag varit borta hela helgen, kylskåpsmagnettomtarna åkte upp direkt!  Jättesöta!
Nej sommarhumla och Skruttis förstår er frustation till fullo men är inte nån av ers tomte tyvärr! Det är själva julklappen som i skogen bor fast nu har den ju flyttat in hos ....... ...!
Biggan_
27-12-2011, 13:06
CITAT (Biggan_ @ 27-12-2011, 12:52)  Torrt och mysigt hade jag tänkt mej som ledtråd. Men jag har inte haft någon tid med datorn på hela helgen så jag hann inte ge den ledtråden. Det behövdes ju inte heller! ....och utan en endaste ledtråd så vet jag att du är min tomte! Tack snälla Chamo för fina saker!  Det blir invigning av doftljusen ikväll eftersom jag varit borta hela helgen, kylskåpsmagnettomtarna åkte upp direkt!  Jättesöta! Din inkorg är knökafull Chamo!
Skruttis
27-12-2011, 13:57
CITAT (Klint @ 27-12-2011, 12:56)  Nej sommarhumla och Skruttis förstår er frustation till fullo men är inte nån av ers tomte tyvärr! Det är själva julklappen som i skogen bor fast nu har den ju flyttat in hos ....... ...! Nähä nä.  Det blir till att ta ett varv till genom tråden.....
Blomstertanten
27-12-2011, 14:04
Men alltså!!!  Hur många ledtrådar ska man behöva ge?  Jag börjar misstänka att den jag skickade julkapp till är lite bakom flötet  (OBS! Detta är ingen ledtråd) CITAT (Blomstertanten @ 24-12-2011, 20:55)  Klurat på ledtrådar för det får ju inte bli för lätt Naturligt fast ändå inte kanske kan vara nåt att fundera på  CITAT (Blomstertanten @ 25-12-2011, 23:10)  Slänger in en ledtråd till: hemmagjort Och så en tredje ledtråd: Från djur- och växtriket Nu måste det väl gå upp ett ljus (ingen ledtråd det här heller)
Skruttis
27-12-2011, 14:19
Aha, Blomstertanten, är du min tomta? Bakom flötet är jag definitivt, så det passar in. Smörknivarna kan du ha gjort själv, och fröerna från växtriket. Jag hade visserligen väntat mig en orange stickad mössa av katthår ifrån dig om du skulle vara min tomta.
Chamomille
27-12-2011, 14:37
CITAT (Biggan_ @ 27-12-2011, 12:52)  Torrt och mysigt hade jag tänkt mej som ledtråd. Men jag har inte haft någon tid med datorn på hela helgen så jag hann inte ge den ledtråden. Det behövdes ju inte heller! ....och utan en endaste ledtråd så vet jag att du är min tomte! Tack snälla Chamo för fina saker!  Det blir invigning av doftljusen ikväll eftersom jag varit borta hela helgen, kylskåpsmagnettomtarna åkte upp direkt!  Jättesöta! Ja visst är jag din tomte  och visst är tomtarna rara
CITAT (Klint @ 27-12-2011, 12:56)  Nej sommarhumla och Skruttis förstår er frustation till fullo men är inte nån av ers tomte tyvärr! Det är själva julklappen som i skogen bor fast nu har den ju flyttat in hos ....... ...! MÖSSEN! Mössen bor i skogen och har flyttat in till Wilmer och marsvinen? Är du min tomte Klint? Jag har inte fått svar på om de andra jag frågat är mina tomtar, men jag frågar vidare ändå.
Blomstertanten
27-12-2011, 14:48
CITAT (Skruttis @ 27-12-2011, 14:19)  Aha, Blomstertanten, är du min tomta? Bakom flötet är jag definitivt, så det passar in. Smörknivarna kan du ha gjort själv, och fröerna från växtriket. Jag hade visserligen väntat mig en orange stickad mössa av katthår ifrån dig om du skulle vara min tomta.  Nää, det är inte jag som är din tomte! För i så fall hade jag sett till att fixa en orange mössa
Skruttis
27-12-2011, 15:02
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 14:48)  Nää, det är inte jag som är din tomte! För i så fall hade jag sett till att fixa en orange mössa  Kunde just tänka mig det. Kan se dig framför mig, sittandes på trappen med en färsk firre i ena handen och en rakapparat i andra handen, lockandes på grannkatterna.
Blomstertanten
27-12-2011, 15:10
CITAT (Skruttis @ 27-12-2011, 15:02)  Kunde just tänka mig det. Kan se dig framför mig, sittandes på trappen med en färsk firre i ena handen och en rakapparat i andra handen, lockandes på grannkatterna. 
CITAT (mojan @ 27-12-2011, 12:10)  Ledtråd nr 4: Är vegetarian så någon skinka finns inte på julbordet men man kan äta gris ändå. När vinden viner runt knutarna är det gott med en värmande dryck. Bachs musik, passar bra i juletid. Nu kan det inte bli lättare... Jo, en till: Ledtråd nr 5: Jag har varit din tomte tidiagre...  Tack Mojan! Jag är lite långsam med att fatta  kommer ihåg att det var svårt för mej att fatta även förra gången du var min tomte jag är trögfattad! Dina klappar är mycket uppskattade!  Tack så hemskt mycket!  (Du får gärna vara min tomte nästa jul också,  då ska jag gissa på dej direkt!)
Skruttis
27-12-2011, 15:27
Farbror Blå, är du min tomte? Du är ju en sagofigur precis som tomten på knivarna. Du kanske gav en ledtråd trots allt? Eller...?
CITAT (Monaxe @ 27-12-2011, 15:18)  Tack Mojan! Jag är lite långsam med att fatta  kommer ihåg att det var svårt för mej att fatta även förra gången du var min tomte jag är trögfattad! Dina klappar är mycket uppskattade!  Tack så hemskt mycket!  (Du får gärna vara min tomte nästa jul också,  då ska jag gissa på dej direkt!) Varsågod! Visst är jag din tomte. Mina ledtrådar är kanske ovanligt korkade?  Nästa år ska de bli mycket lättare.
sommarhumla
27-12-2011, 17:46
Attans rackarns att jag inte kan hitta min tomte....hur svårt ska det vara egentligen...nu vet jag inte vem jag ska gissa på längre...det känns som att ingen passar in eller så passar alla in.. Däremot har jag har ett önskemål, en vädjan, ett förslag att till nästa påskhare/OHT så börjar vi inte med ledtrådarna förrän ett givet datum, för det är ett jäkla jobb att plöja tillbaka X antal sidor och försöka hitta någon ledtråd, jag har försökt men blir bara ännu mer förvirrad. Pliiiiiis...och snälla "min" tomte...ge en stackars humla en liten ledtråd
Myosotis
27-12-2011, 17:48
CITAT (sommarhumla @ 27-12-2011, 17:46)  ...det är ett jäkla jobb att plöja tillbaka X antal sidor och försöka hitta någon ledtråd... Så olika det kan vara. Jag tycker bara det är roligt att läsa om så här trevliga trådar.
Eva i Skåne
27-12-2011, 17:59
Trosmodeller gick visst inte hem, men en variant har ett namn med flera betydelser. Ingen antik modell.
Myosotis
27-12-2011, 18:08
Anma! Visst är det väl förbjudet med strömavbrott medan OHT pågår?!! Gör så att Noak kan svara mig! (Hoppas förstås att det "bara" är strömavbrott och hon inte har blåst bort eller liknande)
sommarhumla
27-12-2011, 18:14
CITAT (Myosotis @ 27-12-2011, 17:48)  Så olika det kan vara. Jag tycker bara det är roligt att läsa om så här trevliga trådar. Myo, jag tycker också att OHT-tråden är trevlig, en av de trevligaste tåtarna på Odla, men vad jag menade var att det ibland inte är det lättaste att få fatt på ledtrådarna, eller så är det jag som den här OHT-omgången inte får kläm på min tomte. Jag har gått tillbaka i tråden, flera gånger och antagligen så har jag haft ledtråden mitt framför ögonen men kopplar bara inte...
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 14:04)  Men alltså!!!  Hur många ledtrådar ska man behöva ge?  Jag börjar misstänka att den jag skickade julkapp till är lite bakom flötet  (OBS! Detta är ingen ledtråd) Och så en tredje ledtråd: Från djur- och växtriket Nu måste det väl gå upp ett ljus (ingen ledtråd det här heller) Är det jag som är bakom flötet?
Blomstertanten
27-12-2011, 18:41
CITAT (xlxl67 @ 27-12-2011, 18:30)  Är det jag som är bakom flötet?  Tog du åt dej ?
Jag brukar rabbla ledtrådarna emellanåt, men det är kul att gå bakåt och klura också. Men hallå???? Ingen svarar när jag frågar om de är min tomte, så jag kan fortsätta gissa på de som är kvar  För någon borde väl vara rätt  Men tomtemor!! Du har ju tagit bort listan med ALLA medverkande, hur ska jag då veta vilka jag har att välja på  SÅ bra minne har jag inte... Eller menar du att det är de som det står "har fått paket" som är kvar och inte hittat sin? Blomstertanten, är DU min tomte ( jag ÄR bakom flötet  )
Tomtemor har inte tagit bort listan med alla medverkande. De som inte hittat sina tomtar står kvar underst. De som har hittat sina tomtar står överst.
Men det kanske blir snurrigt!
Jag ska sammanställa en lista på de tomtar som fortfarande inte är hittade kanske?
Blomstertanten
27-12-2011, 19:12
Verkar vara en del som är bakom flötet här Men den som är mest bakom flötet är xlxl67  Det är jag som är hans OHT
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 19:12)  Tomtemor har inte tagit bort listan med alla medverkande. De som inte hittat sina tomtar står kvar underst. De som har hittat sina tomtar står överst.
Men det kanske blir snurrigt!
Jag ska sammanställa en lista på de tomtar som fortfarande inte är hittade kanske? Jag brukar göra en lista utifrån alla anmälda och stryka de som är otänkbara eller hittade efterhand, nu få jag inte en chans.. Gärna en lista på de som finns kvar att gissa på OK inte B-T heller.. då... gissar jag på ??? Vet inte  Eva i skåne?? Är du MIN TOMTE?
CITAT (Anma @ 26-12-2011, 23:38)  Jajamen!  TACK ANMA ! Hjärtat hänger redan och blänker ute i ros-spaljen. Stjärnan glittrar inomhus i fönstret vid datorn. Chokladen och tomteblossen kommer att "användas upp" på Nyårsafton. Tack även till ditt engagemang med oss virriga Odlaiter och OHT !
Eva i Skåne
27-12-2011, 19:21
Nej Wilmer, jag är inte din tomte
CITAT (Wilmer @ 27-12-2011, 19:18)  Jag brukar göra en lista utifrån alla anmälda och stryka de som är otänkbara eller hittade efterhand, nu få jag inte en chans.. Gärna en lista på de som finns kvar att gissa på OK inte B-T heller.. då... gissar jag på ??? Vet inte  Eva i skåne?? Är du MIN TOMTE? Nu finns alla överst, även de som inte hittat sina tomtar. Håller på och sammanställer de som är kvar att gissa på. Här är de tomtar som ännu inte blivit hittade. blomkronan Blomstertanten DykUnderYtan Eva-Helene Eva i Skåne Farbror Blå Klint Monaxe Sylvia Ordning på torpet, förlåt, tomtestugan menar jag, nu!  CITAT (omk @ 27-12-2011, 19:18)  TACK ANMA ! Hjärtat hänger redan och blänker ute i ros-spaljen. Stjärnan glittrar inomhus i fönstret vid datorn. Chokladen och tomteblossen kommer att "användas upp" på Nyårsafton. Tack även till ditt engagemang med oss virriga Odlaiter och OHT !  Alltså, jag tror att jag är virrigast av er alla!
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 19:26)  Nu finns alla överst, även de som inte hittat sina tomtar. Håller på och sammanställer de som är kvar att gissa på. Här är de tomtar som ännu inte blivit hittade. blomkronan Blomstertanten DykUnderYtan Eva-Helene Eva i SkåneFarbror Blå-frågad inget svarKlint-frågad inget svarMonaxe Sylvia-frågad inget svarOrdning på torpet, förlåt, tomtestugan menar jag, nu!  Alltså, jag tror att jag är virrigast av er alla!  TACK!!! Nästa fråga,Dyk Under ytan är du min tomte?
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 18:41)  Tog du åt dej ?  E man så dum som jag så gör man nog inte det  CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 19:12)  Verkar vara en del som är bakom flötet här Men den som är mest bakom flötet är xlxl67  Det är jag som är hans OHT  Det var inte helt lätt men stort tack för dessa jättevackra klappar - båda är nu med mig hela tiden
Blomstertanten
27-12-2011, 19:40
CITAT (xlxl67 @ 27-12-2011, 19:36)  Har en sak kvar här som skulle ha varit med i paketet  Glömde den, men den kommer så småningom. Bara jag kommer ihåg
CITAT (xlxl67 @ 27-12-2011, 19:36)  E man så dum som jag så gör man nog inte det  Psst ! Skyll på julstressen ...
CITAT (Myosotis @ 27-12-2011, 18:08)  Anma! Visst är det väl förbjudet med strömavbrott medan OHT pågår?!! Gör så att Noak kan svara mig! (Hoppas förstås att det "bara" är strömavbrott och hon inte har blåst bort eller liknande) Nu är hottomta sur. Inte får det vara strömavbrott nu!!
blomkronan
27-12-2011, 20:31
blomkronan- reflexer växer inte vilt
Blomstertanten DykUnderYtan-frågad inget svar Eva-Helene
Eva i Skåne Farbror Blå-frågad inget svar Klint-frågad inget svar Monaxe Sylvia-frågad inget svar
Frågar Eva-Helene, du är ju omtänksam, är du min tomta?
Blomstertanten
27-12-2011, 20:42
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 19:26)  . Här är de tomtar som ännu inte blivit hittade. blomkronan Blomstertanten DykUnderYtan Eva-Helene Eva i Skåne Farbror Blå Klint Monaxe Sylvia Ordning på torpet, förlåt, tomtestugan menar jag, nu!  Alltså, jag tror att jag är virrigast av er alla!  Jag är ju hittad av xlxl67 nu ju!!!
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 20:42)  Jag är ju hittad av xlxl67 nu ju!!!  Uppdaterade på förstasidan, men inte här... blomkronan DykUnderYtan Eva-Helene Eva i Skåne Farbror Blå Klint Monaxe Sylvia Så!
 Anma kanske har gått på toa eller så, konstigt att hon inte sitter här och uppdaterar  vi som är så ivriga! Där var du ju
Blomstertanten
27-12-2011, 20:52
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 20:45)  Uppdaterade på förstasidan, men inte här... blomkronan DykUnderYtan Eva-Helene Eva i Skåne Farbror Blå Klint Monaxe Sylvia Så!  Du är en riktig ängel!!!!
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 20:45)  Uppdaterade på förstasidan, men inte här... blomkronan DykUnderYtan Eva-Helene Eva i Skåne Farbror Blå Klint Monaxe Sylvia Så!  Nej nej nej! Jag är hittad sedan länge! (blev avslöjad tack vare att jag inte själv tog paketet till inlämningsstället) Både jag och Eva-Helene har skrivit om det tidigare i tråden! Snurrigt? Javisst!
CITAT (Wilmer @ 27-12-2011, 20:40)  blomkronan- reflexer växer inte vilt
Blomstertanten DykUnderYtan-frågad inget svar Eva-Helene-frågad inget svar
Eva i Skåne Farbror Blå-frågad inget svar Klint-frågad inget svar
Monaxe Sylvia-frågad inget svar
Frågar Eva-Helene, du är ju omtänksam, är du min tomta?
Jag tror ff på Fabborn eftersom inte varit aktiv med att skicka eller svara.
Eva-Helene
27-12-2011, 21:51
Nej Wilmer, jag skickade inte till dig. Det jag skickade hade iofs kommit väl till pass för dig också Det verkar som att min mottagare uppskattade mina *klipp* *klipp* *.....*
blomkronan- reflexer växer inte vilt
Blomstertanten DykUnderYtan-frågad inget svar
Eva-Helene
Eva i Skåne Farbror Blå-frågad inget svar Klint-frågad inget svar Sylvia-frågad inget svar
Taram taram, nu kan jag inte gissa mer!!!!!! Hallå tomten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|