Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
xlxl67
Jag får inga ledtrådar eller så förstår jag inte sad.gif -cry-.gif
Börjar tro att jag fått en klapp från ett annat sällskap som håller OHT och där någon skickat fel... innocent.gif
Skruttis
Jag bläddrar och jag läser och bläddrar tillbaka igen......Vem i hela friden kan det vara
Varje gång jag tror jag vet så är det någon annan som "norpar" tomten. slap.gif

Men här kommer en mycket kvalificerad gissning.
Eva i Skåne, är du min tomta?
Eva i Skåne
Nej Skruttis. Jag är inte din tomte
Monaxe
Vet inte vem som är min tomte, hittar inga ledtrådar som jag tycker stämmer in på min(a) paket.

Behöver få lite hjälp...
Anma
Detta fick jag!
Hårpinne och bokmärke.

Min tomta är otroligt duktig på att måla! Jättefina grejer. Tack så mycket, jag tror att jag ska tacka Skruttis! smile.gif
Skruttis
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 10:43) *
Detta fick jag!
Hårpinne och bokmärke.

Min tomta är otroligt duktig på att måla! Jättefina grejer. Tack så mycket, jag tror att jag ska tacka Skruttis! smile.gif

blush.gif Oj, tack vilka snälla ord. Visst är det jag som är din tomta, Anma. yes.gif

CITAT (Klint @ 26-12-2011, 19:42) *
min klapp i skogen bor

Det var inte Eva i Skåne, då måste det vara du Klint, som är min tomta!?
Jag bor i skogen. sleep.gif
mojan
Ledtråd nr 4:
Är vegetarian så någon skinka finns inte på julbordet men man kan äta gris ändå. whistling.gif
När vinden viner runt knutarna är det gott med en värmande dryck. yes.gif
Bachs musik, passar bra i juletid. santa.gif

Nu kan det inte bli lättare...

Jo, en till:
Ledtråd nr 5: Jag har varit din tomte tidiagre... shy.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 27-12-2011, 08:30) *
Utan en endaste ledtråd så tror jag att Biggan är min tomte giggle.gif

Tack ännu en gång för fina julklappar smiley_small_hug.gif

Torrt och mysigt hade jag tänkt mej som ledtråd. Men jag har inte haft någon tid med datorn på hela helgen så jag hann inte ge den ledtråden. Det behövdes ju inte heller! slap.gif
....och utan en endaste ledtråd så vet jag att du är min tomte! rolleyes.gif

Tack snälla Chamo för fina saker! smiley_small_hug.gif Det blir invigning av doftljusen ikväll eftersom jag varit borta hela helgen, kylskåpsmagnettomtarna åkte upp direkt! wub.gif Jättesöta!
Klint
Nej sommarhumla och Skruttis förstår er frustation till fullo men är inte nån av ers tomte tyvärr! Det är själva julklappen som i skogen bor fast nu har den ju flyttat in hos ....... ...!
Biggan_
CITAT (Biggan_ @ 27-12-2011, 12:52) *
Torrt och mysigt hade jag tänkt mej som ledtråd. Men jag har inte haft någon tid med datorn på hela helgen så jag hann inte ge den ledtråden. Det behövdes ju inte heller! slap.gif

Tack snälla Chamo för fina saker! smiley_small_hug.gif Det blir invigning av doftljusen ikväll eftersom jag varit borta hela helgen, kylskåpsmagnettomtarna åkte upp direkt! wub.gif Jättesöta!

Din inkorg är knökafull Chamo!
Skruttis
CITAT (Klint @ 27-12-2011, 12:56) *
Nej sommarhumla och Skruttis förstår er frustation till fullo men är inte nån av ers tomte tyvärr! Det är själva julklappen som i skogen bor fast nu har den ju flyttat in hos ....... ...!

Nähä nä. crazy.gif Det blir till att ta ett varv till genom tråden..... tongue.gif
Blomstertanten
Men alltså!!! sleep.gif Hur många ledtrådar ska man behöva ge? dunno.gif
Jag börjar misstänka att den jag skickade julkapp till är lite bakom flötet flirting.gif (OBS! Detta är ingen ledtråd)
CITAT (Blomstertanten @ 24-12-2011, 20:55) *
Klurat på ledtrådar för det får ju inte bli för lätt flirting.gif
Naturligt fast ändå inte kanske kan vara nåt att fundera på giggle.gif

CITAT (Blomstertanten @ 25-12-2011, 23:10) *
Slänger in en ledtråd till: hemmagjort

Och så en tredje ledtråd: Från djur- och växtriket

Nu måste det väl gå upp ett ljus unsure.gif
(ingen ledtråd det här heller)
Skruttis
Aha, Blomstertanten, är du min tomta?

Bakom flötet är jag definitivt, så det passar in. tongue.gif
Smörknivarna kan du ha gjort själv, och fröerna från växtriket.

Jag hade visserligen väntat mig en orange stickad mössa av katthår ifrån dig om du skulle vara min tomta. whistling.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 27-12-2011, 12:52) *

Ja visst är jag din tomte giggle.gif och visst är tomtarna rara wub.gif
Wilmer
CITAT (Klint @ 27-12-2011, 12:56) *

MÖSSEN! Mössen bor i skogen och har flyttat in till Wilmer och marsvinen? Är du min tomte Klint?

Jag har inte fått svar på om de andra jag frågat är mina tomtar, men jag frågar vidare ändå.
Blomstertanten
CITAT (Skruttis @ 27-12-2011, 14:19) *
Aha, Blomstertanten, är du min tomta?

Bakom flötet är jag definitivt, så det passar in. tongue.gif
Smörknivarna kan du ha gjort själv, och fröerna från växtriket.

Jag hade visserligen väntat mig en orange stickad mössa av katthår ifrån dig om du skulle vara min tomta. whistling.gif

Nää, det är inte jag som är din tomte! För i så fall hade jag sett till att fixa en orange mössa flirting.gif
Skruttis
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 14:48) *
Nää, det är inte jag som är din tomte! För i så fall hade jag sett till att fixa en orange mössa flirting.gif

Kunde just tänka mig det.
Kan se dig framför mig, sittandes på trappen med en färsk firre i ena handen och en rakapparat i andra handen, lockandes på grannkatterna. biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (Skruttis @ 27-12-2011, 15:02) *
Kunde just tänka mig det.
Kan se dig framför mig, sittandes på trappen med en färsk firre i ena handen och en rakapparat i andra handen, lockandes på grannkatterna. biggrin.gif

naughty.gif
Monaxe
CITAT (mojan @ 27-12-2011, 12:10) *
Ledtråd nr 4:
Är vegetarian så någon skinka finns inte på julbordet men man kan äta gris ändå. whistling.gif
När vinden viner runt knutarna är det gott med en värmande dryck. yes.gif
Bachs musik, passar bra i juletid. santa.gif

Nu kan det inte bli lättare...

Jo, en till:
Ledtråd nr 5: Jag har varit din tomte tidiagre... shy.gif

Tack Mojan! Jag är lite långsam med att fatta blush.gif kommer ihåg att det var svårt för mej att fatta även förra gången du var min tomte giggle.gif
jag är trögfattad!
Dina klappar är mycket uppskattade! smiley_small_hug.gif Tack så hemskt mycket! thanks.gif (Du får gärna vara min tomte nästa jul också, wub.gif då ska jag gissa på dej direkt!)
Skruttis
Farbror Blå, är du min tomte?
Du är ju en sagofigur precis som tomten på knivarna. Du kanske gav en ledtråd trots allt? Eller...? g.gif
mojan
CITAT (Monaxe @ 27-12-2011, 15:18) *
Tack Mojan! Jag är lite långsam med att fatta blush.gif kommer ihåg att det var svårt för mej att fatta även förra gången du var min tomte giggle.gif
jag är trögfattad!
Dina klappar är mycket uppskattade! smiley_small_hug.gif Tack så hemskt mycket! thanks.gif (Du får gärna vara min tomte nästa jul också, wub.gif då ska jag gissa på dej direkt!)

Varsågod! Visst är jag din tomte. santa.gif

Mina ledtrådar är kanske ovanligt korkade? crazy.gif Nästa år ska de bli mycket lättare. naughty.gif
sommarhumla
Attans rackarns att jag inte kan hitta min tomte....hur svårt ska det vara egentligen...nu vet jag inte vem jag ska gissa på längre...det känns som att ingen passar in eller så passar alla in..
Däremot har jag har ett önskemål, en vädjan, ett förslag att till nästa påskhare/OHT så börjar vi inte med ledtrådarna förrän ett givet datum, för det är ett jäkla jobb att plöja tillbaka X antal sidor och försöka hitta någon ledtråd, jag har försökt men blir bara ännu mer förvirrad. Pliiiiiis...och snälla "min" tomte...ge en stackars humla en liten ledtråd wacko.gif
Myosotis
CITAT (sommarhumla @ 27-12-2011, 17:46) *
...det är ett jäkla jobb att plöja tillbaka X antal sidor och försöka hitta någon ledtråd...

Så olika det kan vara. Jag tycker bara det är roligt att läsa om så här trevliga trådar.
Eva i Skåne
Trosmodeller gick visst inte hem, men en variant har ett namn med flera betydelser. Ingen antik modell.
Myosotis
Anma! Visst är det väl förbjudet med strömavbrott medan OHT pågår?!! Gör så att Noak kan svara mig! (Hoppas förstås att det "bara" är strömavbrott och hon inte har blåst bort eller liknande)
sommarhumla
CITAT (Myosotis @ 27-12-2011, 17:48) *
Så olika det kan vara. Jag tycker bara det är roligt att läsa om så här trevliga trådar.

Myo, jag tycker också att OHT-tråden är trevlig, en av de trevligaste tåtarna på Odla, men vad jag menade var att det ibland inte är det lättaste att få fatt på ledtrådarna, eller så är det jag som den här OHT-omgången inte får kläm på min tomte. Jag har gått tillbaka i tråden, flera gånger och antagligen så har jag haft ledtråden mitt framför ögonen men kopplar bara inte... smile.gif
xlxl67
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 14:04) *
Men alltså!!! sleep.gif Hur många ledtrådar ska man behöva ge? dunno.gif
Jag börjar misstänka att den jag skickade julkapp till är lite bakom flötet flirting.gif (OBS! Detta är ingen ledtråd)
Och så en tredje ledtråd: Från djur- och växtriket

Nu måste det väl gå upp ett ljus unsure.gif
(ingen ledtråd det här heller)

Är det jag som är bakom flötet? whistling.gif
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 27-12-2011, 18:30) *
Är det jag som är bakom flötet? whistling.gif

Tog du åt dej ? giggle.gif
Wilmer
Jag brukar rabbla ledtrådarna emellanåt, men det är kul att gå bakåt och klura också.

Men hallå???? Ingen svarar när jag frågar om de är min tomte, så jag kan fortsätta gissa på de som är kvar confused.gif För någon borde väl vara rätt dunno.gif

Men tomtemor!! Du har ju tagit bort listan med ALLA medverkande, hur ska jag då veta vilka jag har att välja på -cry-.gif SÅ bra minne har jag inte... Eller menar du att det är de som det står "har fått paket" som är kvar och inte hittat sin?

Blomstertanten, är DU min tomte ( jag ÄR bakom flötet santa.gif )
Anma
Tomtemor har inte tagit bort listan med alla medverkande. De som inte hittat sina tomtar står kvar underst. De som har hittat sina tomtar står överst.

Men det kanske blir snurrigt!

Jag ska sammanställa en lista på de tomtar som fortfarande inte är hittade kanske?
Blomstertanten
Verkar vara en del som är bakom flötet här rotfl.gif
Men den som är mest bakom flötet är xlxl67 flirting.gif Det är jag som är hans OHT tongue.gif
Wilmer
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 19:12) *
Tomtemor har inte tagit bort listan med alla medverkande. De som inte hittat sina tomtar står kvar underst. De som har hittat sina tomtar står överst.

Men det kanske blir snurrigt!

Jag ska sammanställa en lista på de tomtar som fortfarande inte är hittade kanske?

Jag brukar göra en lista utifrån alla anmälda och stryka de som är otänkbara eller hittade efterhand, nu få jag inte en chans.. Gärna en lista på de som finns kvar att gissa på smiley_small_hug.gif

OK inte B-T heller.. då... gissar jag på ??? Vet inte -cry-.gif

Eva i skåne?? Är du MIN TOMTE?
omk
CITAT (Anma @ 26-12-2011, 23:38) *
Jajamen! smile.gif

TACK ANMA ! kompiskram.gif
Hjärtat hänger redan och blänker ute i ros-spaljen.
Stjärnan glittrar inomhus i fönstret vid datorn.
Chokladen och tomteblossen kommer att "användas upp" på Nyårsafton.

Tack även till ditt engagemang med oss virriga Odlaiter och OHT ! tummenupp.gif
Eva i Skåne
Nej Wilmer, jag är inte din tomte
Anma
CITAT (Wilmer @ 27-12-2011, 19:18) *
Jag brukar göra en lista utifrån alla anmälda och stryka de som är otänkbara eller hittade efterhand, nu få jag inte en chans.. Gärna en lista på de som finns kvar att gissa på smiley_small_hug.gif

OK inte B-T heller.. då... gissar jag på ??? Vet inte -cry-.gif

Eva i skåne?? Är du MIN TOMTE?

Nu finns alla överst, även de som inte hittat sina tomtar. Håller på och sammanställer de som är kvar att gissa på.

Här är de tomtar som ännu inte blivit hittade.

blomkronan
Blomstertanten
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå
Klint
Monaxe
Sylvia

Ordning på torpet, förlåt, tomtestugan menar jag, nu! biggrin.gif

CITAT (omk @ 27-12-2011, 19:18) *
TACK ANMA ! kompiskram.gif
Hjärtat hänger redan och blänker ute i ros-spaljen.
Stjärnan glittrar inomhus i fönstret vid datorn.
Chokladen och tomteblossen kommer att "användas upp" på Nyårsafton.

Tack även till ditt engagemang med oss virriga Odlaiter och OHT ! tummenupp.gif

Alltså, jag tror att jag är virrigast av er alla! giggle.gif
Wilmer
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 19:26) *
Nu finns alla överst, även de som inte hittat sina tomtar. Håller på och sammanställer de som är kvar att gissa på.

blomkronan
Blomstertanten
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå-frågad inget svar
Klint-frågad inget svar
Monaxe
Sylvia-frågad inget svar

TACK!!!

Nästa fråga,Dyk Under ytan är du min tomte?
xlxl67
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 18:41) *
Tog du åt dej ? giggle.gif

E man så dum som jag så gör man nog inte det biggrin.gif

CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 19:12) *
Verkar vara en del som är bakom flötet här rotfl.gif
Men den som är mest bakom flötet är xlxl67 flirting.gif Det är jag som är hans OHT tongue.gif

Det var inte helt lätt men stort tack för dessa jättevackra klappar - båda är nu med mig hela tiden flirting.gif
blush.gif thanks.gif smiley_small_hug.gif
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 27-12-2011, 19:36) *
Det var inte helt lätt men stort tack för dessa jättevackra klappar - båda är nu med mig hela tiden flirting.gif
blush.gif thanks.gif smiley_small_hug.gif

Har en sak kvar här som skulle ha varit med i paketet blush.gif Glömde den, men den kommer så småningom. Bara jag kommer ihåg tongue.gif
omk
CITAT (xlxl67 @ 27-12-2011, 19:36) *

Psst ! Skyll på julstressen ... flirting.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 27-12-2011, 18:08) *
Anma! Visst är det väl förbjudet med strömavbrott medan OHT pågår?!! Gör så att Noak kan svara mig! (Hoppas förstås att det "bara" är strömavbrott och hon inte har blåst bort eller liknande)

Nu är hottomta sur. Inte får det vara strömavbrott nu!!
blomkronan
confused.gif dunno.gif Hittar ingen ledtråd som kan passa in på mina trädgårdshandskar... -cry-.gif

Men jag ser att min mottagare har gissar vilt.... giggle.gif men inte lika vilt som växten kommer bli... äh.. vilt var väll att ta i, men den är giftig! och vacker wub.gif
Wilmer
blomkronan- reflexer växer inte vilt
Blomstertanten
DykUnderYtan-frågad inget svar
Eva-Helene
Eva i Skåne
Klint-frågad inget svar
Monaxe
Sylvia-frågad inget svar

Frågar Eva-Helene, du är ju omtänksam, är du min tomta?
Blomstertanten
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 19:26) *
.

blomkronan
Blomstertanten
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå
Klint
Monaxe
Sylvia

Jag är ju hittad av xlxl67 nu ju!!! 000.gif
Anma
CITAT (Blomstertanten @ 27-12-2011, 20:42) *
Jag är ju hittad av xlxl67 nu ju!!! 000.gif

Uppdaterade på förstasidan, men inte här...

blomkronan
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå
Klint
Monaxe
Sylvia

Så! smile.gif
Wilmer
giggle.gif Anma kanske har gått på toa eller så, konstigt att hon inte sitter här och uppdaterar whistling.gif vi som är så ivriga!

Där var du ju kompiskram.gif
Blomstertanten
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 20:45) *

blomkronan
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå
Klint
Monaxe
Sylvia

Så! smile.gif

Du är en riktig ängel!!!! smiley_small_hug.gif
Monaxe
CITAT (Anma @ 27-12-2011, 20:45) *

blomkronan
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå
Klint
Monaxe
Sylvia

Så! smile.gif

Nej nej nej! Jag är hittad sedan länge! (blev avslöjad tack vare att jag inte själv tog paketet till inlämningsstället) Både jag och Eva-Helene har skrivit om det tidigare i tråden!
Snurrigt? Javisst! rolleyes.gif
Wilmer
CITAT (Wilmer @ 27-12-2011, 20:40) *
Blomstertanten
Eva-Helene-frågad inget svar
Eva i Skåne
Klint-frågad inget svar
Monaxe
Sylvia-frågad inget svar

Frågar Eva-Helene, du är ju omtänksam, är du min tomta?

Jag tror ff på Fabborn eftersom inte varit aktiv med att skicka eller svara.
Eva-Helene
Nej Wilmer, jag skickade inte till dig. Det jag skickade hade iofs kommit väl till pass för dig också wub.gif
Det verkar som att min mottagare uppskattade mina *klipp* *klipp* *.....* rolleyes.gif
Wilmer
Blomstertanten
Eva-Helene
Eva i Skåne
Klint-frågad inget svar
Sylvia-frågad inget svar

Taram taram, nu kan jag inte gissa mer!!!!!! Hallå tomten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon