Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Meriona
CITAT (anne-li i olofstorp @ 24-12-2011, 20:22) *
Där ser man!!! Men jag menar det!"!!! Kära du!!!!

Gulledej! smiley_small_hug.gif
anne-li i olofstorp
hoppas du har lite roligt med allt bling-bling! o Teet!!! Kram!!!
hattstugan

Japp Dyk Under Ytan jag är din OHT!! Hoppas att du får glädje av din klapp!!

Funderar ff på vem som kan vara min OHT!!

Gissning på Wilmer!!!!
Blomstertanten
Klurat på ledtrådar för det får ju inte bli för lätt flirting.gif
Naturligt fast ändå inte kanske kan vara nåt att fundera på giggle.gif
anne-li i olofstorp
Jaha Blomstertanten! Är det du som är min tomte!!!!
Noak
Min julklapp är ett par jättefina stickade sockor!
Jag vet att de kommer norrifrån, poststämpeln var MYCKET tydlig...Umeå.
Men man vet ju aldrig om den hemliga tomten gjort sig besväret att fara från mitt-i-Sverige, eller nåt, bara för att förvilla mig...
Vet en som bor i Västerbotten, och som jag tror är en överdängare på att sticka:
Eva-Helene är du min tomte?
xlxl67
Har fått en jättefin julklapp men kan inte gissa vem det är av. Ett vackert gråulligt tyghjärta som en nyckelknippa + en halskedja i gummi med en jättesnygg träinstallation. smile.gif Hoppas ni har en bra julafton o fått mga väna klappar. santa.gif
Blomstertanten
CITAT (anne-li i olofstorp @ 24-12-2011, 21:01) *
Jaha Blomstertanten! Är det du som är min tomte!!!!

Vad fick du då? giggle.gif
Nä, inte vad jag minns i alla fall flirting.gif
DykUnderYtan
Hihihiiii... hattstugan, jag är supernöjd! smile.gif

Ledtråd: har dolda talanger... men nu blev det kanske lite FÖR enkelt. tongue.gif
sommarhumla
help.gif jag har ingen bra ledtråd....någon som kan låna ut en... whist.gif
Wilmer
CITAT (hattstugan @ 24-12-2011, 20:42) *
Japp Dyk Under Ytan jag är din OHT!! Hoppas att du får glädje av din klapp!!

Funderar ff på vem som kan vara min OHT!!

Gissning på Wilmer!!!!

no.gif Men god jul i allafall!

Ledtrådar; fulpapper, inget rim, ev. poststämpel göteborg, hade svårt att välja julklapp, en bok hade passat bättre.

Undrar vem som skickat till mig... Glömde kolla poststämpel, eller så var det så att den inte fanns.
Eva i Skåne
Jag fick ett jättefint dofthjärta i tyg, juldoft som jag kände redan genom paketet, och ett gulligt litet änglaspel.
Jag kan lägga in foto imorgon, men orkar inte idag.
Jag tror att Myosotis är min tomte. Det var nåt med det pyssliga fina kuvertet som fick mig att tänka det direkt. Jag vet ju att du gillar att pyssla Myo. wub.gif Sen lämnade hon en ledtråd att hon inte skickat sitt paket särskilt långt och det är väl inte mer än ca åtta mil mellan oss. Är det rätt Myo?

En ledtråd från mig:
Det är inga gamla trosor crazy.gif
ninnisky
Äntligen hemma efter en hektisk julafton hos barn och barnbarn är det dags att tacka min Tomte för den rosiga härliga
kassen, gulliga muffinsformar och framförallt de söta näsdukspaketet med rosor på.

Men... jag som drömt att Wilmer var min OHT har missat tydligen ... nu får jag tänka hela natten igen eftersom jag är grundlurad.... men det måste vara någon som vet att jag gillar rosor och lavendel!

Margith, visst var jag din tomte!

Kram och Godnatt
Wilmer
Det var det värsta vad ni är snabba!!! Hur kan ni gissa så rätt så snabbt?? Jag har verkligen ingen aning.. Rimmaren vet att jag ahr marsvin och häst, men det är ju ingen hemlis direkt...
Skruttis
Oj, här har det gått undan.

I mitt paket fanns smörknivar i trä, med målade dekorationer på handtagen. Jättefina! Precis vad vi behövde.
Fick också ett kuvert med fröer, som ser ganska bekanta ut. Har ännu inte kommit på vad det kan vara. Hmmmm g.gif

smiley_small_hug.gif Jättetack min Tomte! Vem du än är... Med tanke på dekorationerna, kanske någon som vet att vi har katt, eller....
Måste läsa tråden från början först. yes.gif
sommarhumla
Tack snälla min OHT, fick en så läcker stringforms-figur i form av en ren med en ljushållare på. Mycket uppskattat och den kommer att passa så bra bland mina övriga stringforms-figurer smiley_small_hug.gif

Nu kommer det svåraste av alltihopa...att hitta dig bland alla svåra ledtrådar....*letar med ljus och lykta*

En ledtråd till min mottagare: Gult, säsongsbetonat...
hattstugan

Nähä inte Wilmer!! Vem 17 är det tro???

Meriona är du min OHT?
anne-li i olofstorp
Hmmmmm! dunno.gif idea.gif
Sommarhumla???!!! Kan det vara du som är min OHT???
Anma
Jag kommer att vara borta hela dagen idag, men ni som hittar era tomtar, kan ni vara snälla och skicka pm till mig så att jag kan lägga in det på första sidan.

Min tomte har jag på tungan med får inte fram det! Har inte tid nu att backa och kolla, men någon frågade om min avatar, mymlanmuggen här i tråden, kan det varit du?
Hmm...
Jag minns en av dem som jag var inblandad i när det gäller ge och ta, men jag tror att jag minns vem jag gav till. Tror jag. biggrin.gif Ibland är det bra med dåligt minne. Eller dåligt, det beror på hur man ser det.

Jag tror att min tomte varit inblandad i hårpinnetråden också. ska rota fram den när jag har tid och gissa!

ledtråd: Rolig paketinslagningsstund hade jag. (gillar att pyssla)
Meriona
CITAT (hattstugan @ 25-12-2011, 10:11) *
Nähä inte Wilmer!! Vem 17 är det tro???

Meriona är du min OHT?

Varför tror du det? tongue.gif

Jag som knappt hunnit skriva nån ledtråd, nästa skulle bli att båda grejerna kunde vara användbara när man var sjuk.... whistling.gif

OK då, ja det är jag som är din tomte Hattstugan. smiley_small_hug.gif
hattstugan

TACK Meriona!!

Sakerna kan nog komma väl till pass!!

Gissnigarna fick lov att bli Västsverige pga poststämpeln!!

Och det fina Ängelkortet som medföljde så gissningen vart ju rätt till slut!
Wilmer
Nu har jag legat sömnlös i natt... Ninnisky, varför gissade du på mig först? Och sedan tvärratad??? Blir så HIMMLA nyfiken, du måste berätta!

Inga ledtrådar hittills passar på mina grejjor tror jag? Som jag fick alltså.
Monaxe
Öppnade min klapp igår kväll, fick en riktig högtidsstund! Min tomte hade lagt i 3 klappar, alla lika härliga:

- 2 stycken omslag till krukor, gjorda av notpapper, mycket snyggt! De står redan i fönstret i sovrummet, runt 2 krukor, jättefint blev det! (fast tomten rekomenderade runt en amaryllis, men jag valde att dölja 2 fula krukor istället)

- Lyckote, ingen aning om smak men doften är lovande!

- Sötaste lilla marsipangris, att intas tillsammans med teet!

Tack snälla tomten! Jag är jätteglad för mina klappar! (jag uppskattar också försöket att få fatt i Jaguarer på tass eller däck wink.gif)

Nu kommer problemet då att hitta tomten, hmm...ledtrådar? Kan min tomte kanske lämna lite ledtrådar? Ska lite senare idag försöka att plöja igenom tråden för att leta efter tidiga ledtrådar, har en liiiten fundering... (säkert fel, jag brukar inte vara så bra på att gissa)

ninnisky
CITAT (Wilmer @ 24-12-2011, 22:08) *
no.gif Men god jul i allafall!

Ledtrådar; fulpapper, inget rim, ev. poststämpel göteborg, hade svårt att välja julklapp, en bok hade passat bättre.

Undrar vem som skickat till mig... Glömde kolla poststämpel, eller så var det så att den inte fanns.

Detta fick, mig att ändra mig, Wilmer, för det var minsann inget fulpapper, det var ett jättevackert kuvert med en blom krans!!! Men du kanske kallar det fulpapper och verkligen är min tomte kompiskram.gif
Wilmer
Kuvertet var fulpapper din toka!!!!!! Klart jag är din tomte sweatingbullets.gif Hur kunde du gissa på mig så snabbt?? Jag är impad av er som är så snabba. Men jag hade velat hitta en bok egentligen, brukar ju se dig i boktråden...
Wilmer
Jamen OK, kuvertet var ovanligt snyggt, men det skulle i allafall bort sweatingbullets.gif
ninnisky
CITAT (Wilmer @ 25-12-2011, 12:16) *
Kuvertet var fulpapper din toka!!!!!! Klart jag är din tomte sweatingbullets.gif Hur kunde du gissa på mig så snabbt?? Jag är impad av er som är så snabba. Men jag hade velat hitta en bok egentligen, brukar ju se dig i boktråden...

Min man påstår att jag tillhör häxsläktet! yes.gif
Wilmer
Tror han har rätt kompiskram.gif anar att fler här är häxor än man kunde anant happy.gif
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 24-12-2011, 22:51) *
Jag fick ett jättefint dofthjärta i tyg, juldoft som jag kände redan genom paketet, och ett gulligt litet änglaspel.
Jag kan lägga in foto imorgon, men orkar inte idag.
Jag tror att Myosotis är min tomte. Det var nåt med det pyssliga fina kuvertet som fick mig att tänka det direkt. Jag vet ju att du gillar att pyssla Myo. wub.gif Sen lämnade hon en ledtråd att hon inte skickat sitt paket särskilt långt och det är väl inte mer än ca åtta mil mellan oss. Är det rätt Myo?

Jaaadå det är rätt bravo.gif Som du har tjatat flirting.gif och jag fick låtsas att jag inte visste vad du pratade om rolleyes.gif Inte får man börja gissa innan man ens öppnat rtfm.gif Och så ska man tydligen behöva upprepa ledtrådar också rtfm.gif något köpt och något hemmagjort var den andra ledtråden som nu har blivit överflödig... kompiskram.gif

CITAT (ninnisky @ 25-12-2011, 12:27) *
Min man påstår att jag tillhör häxsläktet! yes.gif

öööh men du bor inte i Sundsvall!? Fast det är klart, kan man flyga går det ju snabbt att posta ett paket i Sundsvall.
Sylvia
Jag är i alla fall en riktig Häxa: både lapphäxa (lappsömmerskor i en förening) och så är jag halvlappe också... :-)
Myosotis
CITAT (Sylvia @ 25-12-2011, 13:37) *
Jag är i alla fall en riktig Häxa: både lapphäxa (lappsömmerskor i en förening) och så är jag halvlappe också... :-)

Hmm men jag tror inte att Sundsvall ligger i zon 1 g.gif Värst vad många häxor, hur ska jag kunna bestämma mig vilken av dem jag ska gissa på först?
Eva i Skåne
CITAT (Myosotis @ 25-12-2011, 13:19) *
Jaaadå det är rätt bravo.gif Som du har tjatat flirting.gif och jag fick låtsas att jag inte visste vad du pratade om rolleyes.gif Inte får man börja gissa innan man ens öppnat rtfm.gif Och så ska man tydligen behöva upprepa ledtrådar också rtfm.gif något köpt och något hemmagjort var den andra ledtråden som nu har blivit överflödig... kompiskram.gif

Tack Myo kompiskram.gif wub.gif
Jag blev jätteglad.
sommarhumla
CITAT (anne-li i olofstorp @ 25-12-2011, 10:20) *
Hmmmmm! dunno.gif idea.gif
Sommarhumla???!!! Kan det vara du som är min OHT???

Japp, rätt gissat! Det är jag som är din OHT smile.gif
Myosotis
Sådär, nu har jag läst igenom hela tråden igen för säkerhets skull.

Margith, är du min tomte? Det har jag trott hela tiden fast jag inte har några bevis, det är bara en känsla jag fick.
Sylvia
CITAT (Myosotis @ 25-12-2011, 13:42) *
Hmm men jag tror inte att Sundsvall ligger i zon 1 g.gif Värst vad många häxor, hur ska jag kunna bestämma mig vilken av dem jag ska gissa på först?

Nänä, jag menar att jag har "ena roten" i Lappland... det var inte menad som ledråd!
Wilmer
Tror min tomte är ute på vift, jag gissar i allafall då, vem var det som inte kom på ledtrådar rolleyes.gif Får kolla...

Ajdå, det var sommarhumla som blev upptagen.. Jag tycker handstilen är lite slängigt som liiite äldre än mig skriver. Gissar på SYLVIA är du min tomta?
Anki på Öland
Vill ha ledtrådar från flera! -cry-.gif kan för mitt liv inte komma på vem som skickat min...
Wilmer
Jag kan ge fler ledtrådar men det hjälper kanske inte naughty.gif
mojan
Hej alla!
Jag fick en påse frö av Backnejlika och en påse örtkrydda (persilja, lök, vitlök och peppar).
Tack snälla Tomten! thanks.gif Vem du är har jag ingen aning om, får börja luska bland ev ledtrådar.

Min ledtråd 1: Hemmagjort och bortagjort.

Wilmer
Mojan struken.

Mojan
mojan
CITAT (Anma @ 25-12-2011, 10:54) *
men någon frågade om min avatar, mymlanmuggen här i tråden, kan det varit du?
Hmm...

Det var jag som mumlade om Mymlan yes.gif men jag är inte din Tomte. no.gif
xlxl67
Ok här kommer ledtråd!

De första blir vita eller röda...
Med det andra kan man krydda sin föda...

innocent.gif
Anki på Öland
CITAT (Wilmer @ 25-12-2011, 15:21) *
Jag kan ge fler ledtrådar men det hjälper kanske inte naughty.gif

Hihi... ville inte ha fler ledtrådar utan ledtrådar från flera.... flirting.gif
mojan
CITAT (xlxl67 @ 25-12-2011, 16:16) *
Ok här kommer ledtråd!
De första blir vita eller röda...
Med det andra kan man krydda sin föda...
innocent.gif

Klockrent! xlxl67 är min Tomte! yahoo.gif
Skruttis
Fler ledtrådar var visst eftersökta, så vassego.

Jag kan vara en riktigt trä-skalle.
(uj uj vad dålig den är, men med tidigare ledtråd kanske det säger något tongue.gif
xlxl67
CITAT (mojan @ 25-12-2011, 16:52) *
Klockrent! xlxl67 är min Tomte! yahoo.gif

Hehe trodde aaaaldrig du skulle lösa den rebusen biggrin.gif
mojan
CITAT (xlxl67 @ 25-12-2011, 17:14) *
Hehe trodde aaaaldrig du skulle lösa den rebusen biggrin.gif

Snillen spekulerar... crazy.gif

Tack så mycket! thanks.gif Nu gäller det att hålla isär påsarna så jag inte strösslar Backnejlika i maten och planterar örtkryddan i trädgården. blink.gif
Margith
CITAT (Myosotis @ 25-12-2011, 14:35) *
Sådär, nu har jag läst igenom hela tråden igen för säkerhets skull.

Margith, är du min tomte? Det har jag trott hela tiden fast jag inte har några bevis, det är bara en känsla jag fick.

Nej, Myosotis. Du får leta nån annanstans smile.gif

Kanske en liten ledtråd också?
I år har jag pysslat själv och vet ni var jag bor, blir nog det en ledtråd också.
Eva i Skåne
ny ledtråd:
långt från mameluckerna också
Noak
Ska man behöva lämna ledtrådar? Räcker det inte med den info ( som jag påpassligt tog bort) som fanns på min signatur...
Men OK: Min pappa var filatelist. (Nu blev det för lätt!)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon