Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
hattstugan

Snart snart är det JULAFTON!!!!!!!!!!!!!!!

Kanske kanske öppnar före frukost!

Har mina rutiga, randiga och prickiga skäl eller hur det det nu var?
Meriona
Oj har du fått så rörigt omslagspapper på ditt Hattstugan! ohmy.gif
hattstugan

Nääe!!! Inte jag! Fint SILVER på mina kapet!
Biggan_
Snart bara timmen kvar! Jag har letat fram min paket och ligger nu i startgropen! yaay.gif
hattstugan

MEJ också i startposition!!!
anne-li i olofstorp
Kliar i fingrarna!!!! giggle.gif ninja.gif sos.gif
Anma
55 minuter...

Jag har tagit fram paketen! biggrin.gif
Biggan_
CITAT (anne-li i olofstorp @ 23-12-2011, 22:56) *
Kliar i fingrarna!!!! giggle.gif ninja.gif sos.gif

Jag har klåda i mina också! biggrin.gif
Wilmer
OHT paketet är ju bästa anledningen till att nattsudda dagen innan julafton! Klart man får öppna 24.00 det gör jag nog nästan varje år ninja.gif Snart dags!!
Anma
Jag har sparat veckans sista avsnitt av halv åtta hos mig bara för att tiden ska gå fort nu! biggrin.gif
Tjing!
hattstugan

34 min kvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Biggan_
[attachment=66855:post_163...23611673.gif]
Wilmer
Nattar marsvinen först...
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 23-12-2011, 23:42) *
Nattar marsvinen först...

Jag funderar på att borsta tänderna sålänge. Men tänk då om det är godis i paketet! slap.gif

Hur gör du när du nattar marsvinen? Är det puss och gonatt?
Anma
Och nu var det avsnittet klart! Men klockan är inte midnatt ännu... jag har räknat fel!
Wilmer
CITAT (Biggan_ @ 23-12-2011, 23:46) *
Jag funderar på att borsta tänderna sålänge. Men tänk då om det är godis i paketet! slap.gif

Hur gör du när du nattar marsvinen? Är det puss och gonatt?

Njae, tvättning av kvällsgrönsakerna (det är då grönsaker serveras), uppdelning av desamma, sprinklas med c-vitamin och så in i buren, klapp på huvudet och nattinatti. Nu bostas tänderna. På mig. Godis får vänta till i morgon.
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 23-12-2011, 23:52) *
Njae, tvättning av kvällsgrönsakerna (det är då grönsaker serveras), uppdelning av desamma, sprinklas med c-vitamin och så in i buren, klapp på huvudet och nattinatti. Nu bostas tänderna. På mig. Godis får vänta till i morgon.

Ok! Tack för upplysningen! smile.gif
hattstugan

Nu plockat fram paketen!! 2 st silvriga och med röd/gröna snören och Domherre på!!

Anma
En minut kvar!
Biggan_
Nuuuuuuuu...........................
Wilmer
IIiiiiiiiiiiiii, dyker under granen!
hattstugan

Nu ÄR det JULAFTON !!! SÅ det så
Wilmer
Två små söta reflexmöss! Någon som tycker jag ska vara rädd om mig smiley_small_hug.gif omtänksamt!!
Anma
Men herrejissenes!
Min tomte har koll på mig, eller så har hon rotat. det är en hon, det är jag säker på!
En superduperfin hårpinne, hempysslad, och en bokmärke med Mymlan på! VEM kan måla så fint?? VEM?
Nu ska jag sova, sen ska jag fira jul och därefter ska jag rota fram min tomte om det så är det sista jag gör! Tack min OHT! Det var riktigt fina grejer. smiley_small_hug.gif
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
hattstugan

En burk AIRFRESHENER och ett pkt BLOMMÖNSTRADE näsdukar!! TACK TACK min TOMTE!!!
Wilmer
giggle.gif Tror Biggan fick godis för hon kan inte skriva på datorn med kletiga fingrar sweatingbullets.gif

Nattinatti alla hemliga tomtar nu blir det till att gissa! I morgon sleeping.gif
emmas matte
14 minuter in på julafton. Har fått fröer och Vattenhållande kristaller..TACK Tomten.Fröerna ska sås hos dottern till våren, men vattenkristallerna ska jag ha i mina blommor hemma santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif
Biggan_
Jag fick massor med fina grejor! Jag hade ju fyra paket att öppna! biggrin.gif

Sex doftvärmeljus i olika färger, en korg med snäckor som det står Victorias design house Skanör på. Sedan fick jag ett bedårande magnetiskt tomtepar. Två stycken rosa ljus som ser ut att vara hemstöpta och ett julkort med julkolarecept på.
thanks.gif snälla tomten för alla fina saker jag fick. smiley_small_hug.gif

Vill också passa på att önska en x-tra God Jul till alla deltagarna i tråden, och sist men inte minst tacka vår "hotta" tomtemor för att hon tagit hand om oss. Tack Anma! smiley_small_hug.gif

CITAT (Wilmer @ 24-12-2011, 00:10) *
giggle.gif Tror Biggan fick godis för hon kan inte skriva på datorn med kletiga fingrar sweatingbullets.gif

Nattinatti alla hemliga tomtar nu blir det till att gissa! I morgon sleeping.gif

Inget godis, men massa paket ju!...och väldigt intejpade i bubbelplast...och allt var helt! tummenupp.gif
Blomstertanten
thanks.gif yahoo.gif
En påse med Örtagårdsblandning!!!!
Men fattar inte att jag inte kännt doften confused.gif
Min OHT-tomte måste känna mej, för örtagårdskrydda är min favoritkrydda biggrin.gif

GOD JUL

Tack Anki på Öland! smiley_small_hug.gif
Anki på Öland
CITAT (Blomstertanten @ 24-12-2011, 07:31) *
thanks.gif yahoo.gif
En påse med Örtagårdsblandning!!!!
Men fattar inte att jag inte kännt doften confused.gif
Min OHT-tomte måste känna mej, för örtagårdskrydda är min favoritkrydda biggrin.gif

GOD JUL

Tack Anki på Öland! smiley_small_hug.gif

Avslöjad direkt.... angel_not.gif Roligt att du gillar den!!

Själv fick jag en finfin fleesfilt till hundarna smile.gif Antar det är till dom för det är deras fotavtryck på den. Just nu ligger den över axlarna på mig, precis lagom storlek smile.gif
Men vem det är från har jag absolut ingen aning om. Inte minsta ledtråd på varken på fulpapperet eller finpapperet. Får vänta på ledtrådarna smile.gif men tack så väldigt mycket i alla fall!!
Margith
Nu har jag öppnat.
I mitt paket låg det två underbara tyghjärtan, broderade på maskin. Bara paketet i sig, var en julklapp. Men ivrig som jag var att öppna tänkte jag naturligtvis inte på att ta en bild av det blush.gif

Tack snälla, snälla smiley_small_hug.gif

Jag misstänker att det är ninnisky som jag ska tacka.
Eva i Skåne
CITAT (Anma @ 23-12-2011, 21:21) *
Myo är lite kinkig så har dagen före dagen...

Tomtesjuk tror jag det kallas smile.gif
Eva i Skåne
CITAT (Myosotis @ 23-12-2011, 21:13) *
Jag tänker inte lämna fler ledtrådar. [attachment=66852:beleidgt.gif] Någonsin.

Jo då Myo. Du har väl bara lämnat en enda och den var kanske inte ens avsedd som ledtråd.
Din tomtahöna är jättesöt wub.gif God Jul till dig och dina små älsklingar.

För övrigt så är jag inte en sån där otålig stackare som vissa av er whist.gif
Jag har två fina blå paket med silversnöre som ligger i julklappssäcken och väntar ihopa med övriga julklappar.
DykUnderYtan
Nu har jag precis morgonmyst lite och öppnat paketet från OHT.

Tack snälla, snälla Tomten! Du verkar ha koll på i alla fall två av mina intressen... jättefint förkläde, grytvante och grytlappar, du eller någon annan är väldigt duktig på att sy wink.gif + fröer till en av mina absoluta favoriter, pionvallmo. smile.gif

Jag är så glad, så glad... nu måste jag bara klura lite. Undra om det finns några ledtrådar här...

God jul till er alla!

Ho hoo hooo
blomkronan
TACK smiley_small_hug.gif så jätte mycket, till min santa.gif

Jag klara av att vänta till i morse med att öppna... Nya trädgårdshandskar var precis vad jag behövde, jag tillochmed hade tänkt köpa mig ett par i storlek 9... till våren får jag plats med ett par tunna vantar i dom. Men jag var så ivrig med att slita bort fulpappret när den kom att jag glömde kolla poststämpeln slap.gif Nu behöver jag några ledtrådar så jag kan hitta dig och tack igen... biggrin.gif

Själv har jag lämnat ett par ledtrådar redan.... flirting.gif

och så en jätte GOD JUL till er alla smiley_small_hug.gif

Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 24-12-2011, 11:00) *
Jo då Myo. Du har väl bara lämnat en enda och den var kanske inte ens avsedd som ledtråd.

Hrm hrm. Jag har lämnat minst två som jag kan komma på nu, och de var visst avsedda som ledtrådar. Det behövs inga fler nu.

Din tomtahöna är jättesöt wub.gif God Jul till dig och dina små älsklingar.

Hon är världens sötaste. wub.gif Kan man önska sig evigt liv till favorithönan i julklapp?
Myosotis
För övrigt så är jag inte en sån där otålig stackare som vissa av er...

Inte jag heller. Jag pillar alltid upp tejpen, inte ens som barn slet jag någonsin upp några julklappar med våld. Mina föräldrar brukar klaga på att det går så långsamt. giggle.gif Men så kan man återanvända papperet. tummenupp.gif

Men OHT öppnas lämpligen framför datorn (eller i närheten då). När julgranen kläs i kväll är det mer en familjegrej, det passar inte ihop så jag har gjort det till min egen minitradition att öppna OHT-klappen tidigare. Då kan jag dessutom tacka samma dag, för i kväll är dator och tv tabu, då ska det vara lugnt och tyst med bara levande ljus.

Så, nu har jag öppnat mitt fina paket. Och jag ska öppna senare.

Vet ni vad?! Vi har en häxa bland oss!! -fear-.gif Jag har nämligen fått en häxkvast bestående av gulmåra, kamomill, rölleka och malört. Den skyddar mot oknytt och onda andar står det, och jag har hängt den över sängen! Sen var det mintchoklad och "Nalle Puhs dag- och tänkebok" med ett citat för varje dag. Jättefint!! Tack så mycket, snälla tomten! smiley_small_hug.gif Och som om inte detta var nog är där ett paket till! Men det får jag inte öppna förrän jag avslöjat min tomte, så nu får jag gissa snabbt för att inte förgås av nyfikenhet!
Myosotis
[attachment=66868:OHT2011.jpg]
hattstugan

Hmmmmmmmm grubblar på vem som skulle kunna vara min OHT?????

Ledtråd från mig: Något som kan användas nu och senare!
Meriona
Jag ska då inte öppna ännu jag. tongue.gif
DykUnderYtan
CITAT (hattstugan @ 24-12-2011, 13:38) *
Hmmmmmmmm grubblar på vem som skulle kunna vara min OHT?????

Ledtråd från mig: Något som kan användas nu och senare!

Hattstugan, är du min tomte? Jag använder i alla fall en del av min lklapp nu. smile.gif
sommarhumla
Sitter och funderar på en ledtråd till min klapp.....nä...har fortfarande ingen bra ledtråd att komma med tongue.gif
Sylvia
Tack till min snälla santa.gif för ett par perfekt passande, fiina trädgårdshandskar! Det behövs sådana när väl säsongen sätter i gång! smiley_small_hug.gif

Nu funderar jag vem min santa.gif kan vara... det stod nämligen God Jul på FINSKA på bandet!!! Några tips på vem som kan finska bland alla OHT???
anne-li i olofstorp
Nuuuuu har jag öppnat!!!! (eller om jag skall vara ärlig; jag öppnade i natt,,,,, men absolut efter klockan hade passerat 0-slaget!!!) Jättefina halmprydnader....! Tack snälla!!!!!! Liiiiite ledtrådar tack!!!!
Meriona
Jag gissar att Anne-Li är min tomta! biggrin.gif

ledtråd från mig: Min klapp är tudelad.
anne-li i olofstorp
CITAT (Meriona @ 24-12-2011, 19:55) *
Jag gissar att Anne-Li är min tomta! biggrin.gif

ledtråd från mig: Min klapp är tudelad.

Men jösses!!! Varför gissar du det???? Har ju inte lämnat en enda ledtråd g.gif !!!!
Meriona
Hihihi, det berättar jag om du talar om att det är rätt. biggrin.gif
ÄR DET?
anne-li i olofstorp
Hrmpfff!!!!! ranting.gif
Kan väl erkänna då!!!!! -cry-.gif
Men då får du berätta då!!!!!! rtfm.gif
Meriona
Hihi, det var ett uttryck du skrev i det medföljande lyxiga julkortet. Samma uttryck använde du senast idag på fb. wub.gif Nämligen "kära du".

Tack snälla Anne-Li för det spännande teet och julprydnaderna! thanks.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Meriona @ 24-12-2011, 20:20) *
Hihi, det var ett uttryck du skrev i det medföljande lyxiga julkortet. Samma uttryck använde du senast idag på fb. wub.gif Nämligen "kära du".

Tack snälla Anne-Li för det spännande teet och julprydnaderna! thanks.gif

Där ser man!!! Men jag menar det!"!!! Kära du!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon