|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
*Stintan*
31-03-2016, 15:28
CITAT (Gossen Ruda @ 31-03-2016, 11:07)  Statistiken i sig är riktig men sen är det frågan hur väl man valt ut panelen. Eftersom det nu finns två samtidiga mätningar kan man slå ihop resultaten och göra en samlad beräkning, som då givetvis blir säkrare eftersom underlaget blir större.. Statistik är fortfarande bara statistik.
sparvuggla
31-03-2016, 16:45
Gossen Ruda
31-03-2016, 17:45
CITAT (*Stintan* @ 31-03-2016, 16:28)  Statistik är fortfarande bara statistik. Opinionsundersökningar är knappast i sig statistik men man kan använda resultatet till statistiska beräkningar.
*Stintan*
31-03-2016, 19:01
CITAT (Gossen Ruda @ 31-03-2016, 17:45)  Opinionsundersökningar är knappast i sig statistik men man kan använda resultatet till statistiska beräkningar. Nu är du ju bara löjlig.
Gossen Ruda
31-03-2016, 20:10
Det får stå för dig.
*Stintan*
31-03-2016, 21:07
CITAT (Gossen Ruda @ 31-03-2016, 20:10)  Det får stå för dig. Vad menar du att man annars skulle använda opinionsundersökningar till?
malarmaster
01-04-2016, 07:31
statistik baseras på fakta dvs man utgår från ett resultat. en opinionsundersökning kan aldrig användas som fakta då mätmetoderna skiljer från mätning till mätning. En del kör via webben (utesluter därmed en del grupper),per telefon får du bara svar av de som är villiga att ta samtalen samt att samtalslistorna knappast kan ge ett bra underlag,särskilt som de flesta mätningar bara baseras på runt 1000 tillfrågade. den enda som kan sägas vara någotsånär tillförlitlig är SCB:s undersökning där de tillfrågar ca 5000 personer.Men åren har ju visat att även de numera har svårt att ge siffror som är inom felmarginalen. SD.s uppgång valet 2014 missades t.ex totalt. förklaringen var att många ljuger när de tillfrågas om sina sympatier och sd anhängarna ville kanske inte visa var de stod. ett val däremot ger ju ett resultat som kan användas i statistik . Så de opinionsundersökningar som publiceras månatligen med ett litet underlag kan mer ses som vilka trender som gäller. Det är ju också avgörande vad som hänt i nyhetsflödet,vilka partier man snackar om.
*Stintan*
01-04-2016, 08:29
Tur att inte du ar min lärare i skolan malamaster.
Gossen Ruda
01-04-2016, 12:39
För en gångs skull håller jag fullständigt med målarn. Men man kan ju använda opinionsmätningar i statistik men resultatet är synnerligen osäkert.
Nästa val ryker hela sosse och vänster regeringen ! De har inte gjort ett skit mer än bränt pengar för oss .Fy fan för att bli gammal i Sverige framöver då sossarna med miljöpartiet bränt alla resurser på invandringen ,till och med vårt I-landsbidrag har gått till flyktingströmmen ! Inte nog med det de har lånat upp oss så vida pass så får de hållas ett tag till så lär Sverige stå i Mångmilliardskuld om vi inte redan är där ?=
*Stintan*
05-04-2016, 03:55
CITAT (Motti @ 05-04-2016, 01:28)  Nästa val ryker hela sosse och vänster regeringen ! De har inte gjort ett skit mer än bränt pengar för oss .Fy fan för att bli gammal i Sverige framöver då sossarna med miljöpartiet bränt alla resurser på invandringen ,till och med vårt I-landsbidrag har gått till flyktingströmmen ! Inte nog med det de har lånat upp oss så vida pass så får de hållas ett tag till så lär Sverige stå i Mångmilliardskuld om vi inte redan är där ?= Du pratar i nattmössan som vanligt Motti. Får du all din information från Grönköpings veckoblad?
sparvuggla
05-04-2016, 05:19
malarmaster
05-04-2016, 19:12
men Sjöstedt får nog IG i matte,man avser att dra in 1,5 miljarder på finanssektorn men har utgifter på 10. ger en differens på 8,5 miljarder. går till banken o lånar? Ulf
Jubbe063
05-04-2016, 20:12
CITAT (Motti @ 05-04-2016, 01:28)  Nästa val ryker hela sosse och vänster regeringen ! De har inte gjort ett skit mer än bränt pengar för oss .Fy fan för att bli gammal i Sverige framöver då sossarna med miljöpartiet bränt alla resurser på invandringen ,till och med vårt I-landsbidrag har gått till flyktingströmmen ! Inte nog med det de har lånat upp oss så vida pass så får de hållas ett tag till så lär Sverige stå i Mångmilliardskuld om vi inte redan är där ?= Fin analys. Speciellt när det var Fredrik Reinfeldt som öppnade Sveriges gränser på vid gavel och ropade ut "öppna era hjärtan" samt basunerar ut internationellt att alla är välkomna till Sverige.
Vad >Fredrick Reinfeldt sa har väl inte med att göra hur sosseregeringen har bränt våra skattepengar nu plus de pengar som skulle gått till tex SIDA ! Vi kommer att sitta i en sådan lånefälla framöver så ingen förstår !Och det kommer att drabba våra egna gamla oss när vi blir pensionärer och handikappade märk mina ord .Var enda krona har går till invandringen statskassan är tom !ja så nu lånar vi milliarder utomlands för att få det att se ut som det går ihop -När alliansen lämnade över hade vi inte en krona i utlandslån !
*Stintan*
08-04-2016, 02:52
CITAT (Motti @ 08-04-2016, 03:12)  Vad >Fredrick Reinfeldt sa har väl inte med att göra hur sosseregeringen har bränt våra skattepengar nu plus de pengar som skulle gått till tex SIDA ! Vi kommer att sitta i en sådan lånefälla framöver så ingen förstår !Och det kommer att drabba våra egna gamla oss när vi blir pensionärer och handikappade märk mina ord .Var enda krona har går till invandringen statskassan är tom !ja så nu lånar vi milliarder utomlands för att få det att se ut som det går ihop -När alliansen lämnade över hade vi inte en krona i utlandslån ! Samma nattmössa fortfarande på ser jag. Om alla rika girigbukar betalade skatt som dom skulle istället för att skicka sina pengar till pappersbolag i skatteparadis så hade det funnits bra mycket mer pengar i statskassan. Du kan ju alltid sälja huset och flytta till lägenhet när era pengar är slut. Jodå vi hade utlandslån även när alliansen lämnade över.
Aqvakul
08-04-2016, 09:57
CITAT (*Stintan* @ 08-04-2016, 03:52)  Samma nattmössa fortfarande på ser jag. Om alla rika girigbukar betalade skatt som dom skulle istället för att skicka sina pengar till pappersbolag i skatteparadis så hade det funnits bra mycket mer pengar i statskassan. Du kan ju alltid sälja huset och flytta till lägenhet när era pengar är slut. Jodå vi hade utlandslån även när alliansen lämnade över. Tyvärr är Mottis argument bara allmänt tyckande utan någon faktabakgrun....
Piccante
09-04-2016, 00:50
CITAT (Motti @ 08-04-2016, 03:12)  Vad >Fredrick Reinfeldt sa har väl inte med att göra hur sosseregeringen har bränt våra skattepengar nu plus de pengar som skulle gått till tex SIDA ! Vi kommer att sitta i en sådan lånefälla framöver så ingen förstår !Och det kommer att drabba våra egna gamla oss när vi blir pensionärer och handikappade märk mina ord .Var enda krona har går till invandringen statskassan är tom !ja så nu lånar vi milliarder utomlands för att få det att se ut som det går ihop -När alliansen lämnade över hade vi inte en krona i utlandslån ! När man ser till statens utgifter så går mindre än 1% till "invandring" vilket iofs är svårt att definiera då invandring medför indirekta kostnader i flera sektorer. Men att "allt" går åt är en överdrift. Våra gamla och pensionärer är de som i högsta grad är beroende av fortsatt invandring eftersom det är många utrikes födda som arbetar inom vård och omsorg. Angående statsskulden så står det alla fritt att kolla på www.statsskuld.se, grafen nedan visar statsskulden från och med 2014-09-19 då vi hade senaste allmänna val och alliansen lämnade över... [attachment=84848:statsskuld.jpg]
Måste göra er väldigt besvikna !"allt jag skrivit bygger just på fakta ! Bara att läsa på och gogla .Var enda krona som skulle gått till Sida projekt har lagts på nyinvandrare,30,00000 milijarder som skulle gått till svältande i Afrika .Om ni följt med så har det till och med ståt att läsa på text TV .Gäller att vara med i utvecklingen och nyheter !"Ser att ni är samma personer som styr och ställer här som förut .Kanske dags att ta sig ur garderoben
Trampendal
09-04-2016, 02:21
CITAT (Motti @ 09-04-2016, 02:21)  Måste göra er väldigt besvikna !"allt jag skrivit bygger just på fakta ! Bara att läsa på och gogla .Var enda krona som skulle gått till Sida projekt har lagts på nyinvandrare,30,00000 milijarder som skulle gått till svältande i Afrika .Om ni följt med så har det till och med ståt att läsa på text TV .Gäller att vara med i utvecklingen och nyheter !"Ser att ni är samma personer som styr och ställer här som förut .Kanske dags att ta sig ur garderoben  Nej, ca 20% av Sidas pengar går till migration (bara att googla), vilket kanske är illa nog.
Aqvakul
09-04-2016, 03:03
CITAT (Trampendal @ 09-04-2016, 03:21)  Nej, ca 20% av Sidas pengar går till migration (bara att googla), vilket kanske är illa nog. Ja, så ser fakta ut. Sen kan man tycka detta är heliga pengar som aldrig, aldrig kan omprioriteras till något annat. Alliansen valde att använda en mindre del av biståndet till bygga ut konsulat och ambassader ute i världen, vilket väckte många protester från vänsterhåll. När sossarna nu i en mycket extrem situation väljer att senarelägga en del biståndsprojekt ute i världen och väljer att ekonomiskt förstärka flyktingmottagandet i Sverige, protesterar samma vänster och en del hycklande alliansvänner.Personligen tycker jag, att det verkar vara en rimlig avvägning att vi tillfälligt i en akut krissituation här hemma, kan allokera om resurserna där de just nu är mest oundgängliga. Men det är min åsikt, andra tycker annat. Det kallas DEMOKRATI!
Trampendal
09-04-2016, 04:05
CITAT (Aqvakul @ 09-04-2016, 04:03)  Ja, så ser fakta ut. Sen kan man tycka detta är heliga pengar som aldrig, aldrig kan omprioriteras till något annat. Alliansen valde att använda en mindre del av biståndet till bygga ut konsulat och ambassader ute i världen, vilket väckte många protester från vänsterhåll. När sossarna nu i en mycket extrem situation väljer att senarelägga en del biståndsprojekt ute i världen och väljer att ekonomiskt förstärka flyktingmottagandet i Sverige, protesterar samma vänster och en del hycklande alliansvänner.Personligen tycker jag, att det verkar vara en rimlig avvägning att vi tillfälligt i en akut krissituation här hemma, kan allokera om resurserna där de just nu är mest oundgängliga. Men det är min åsikt, andra tycker annat. Det kallas DEMOKRATI! Självklart måste pengar omdirigeras till flyktingmottagning när situationen är som den är. Men om man jämför dessa flyktingar med de svagaste i Afrika blir det lite knepigt. Vad är värst? Att dö av bomber eller svält? Vem har störst chans att klara sig, en syrier som flyr eller en etiopier som inte kan ta sig nånstans? Det borde ju vara enklare för världssamfundet att läxa upp Assad än att påverka torkan i Etiopien. Hur kommer det sig att Sverige och andra länder finner sig i att buffra offer för andra länders illgärningar? USA:s krig i Irak resulterade i att Södertälje tog emot fler flyktingar än hela USA. Det är ju bara löjligt. Varför ställer ingen USA mot väggen och ifrågasätter hur de tänkt om resultatet av deras handlingar.
Huggorm
09-04-2016, 07:11
Visst är det lite märkligt, när sossarna kom till makten hävdade man att det var "tomt i ladorna". Men det finns tydligen hur mycket pengar som helst nu att använda på invandringen. Det tillförs ständigt nya miljarder. De har inte ens börjat låna på allvar ännu. Kan det vara så att andra delar av välfärden försakas eller var kommer pengarna ifrån?
Piccante
09-04-2016, 14:11
CITAT (Motti @ 09-04-2016, 02:21)  Måste göra er väldigt besvikna !"allt jag skrivit bygger just på fakta ! Bara att läsa på och gogla .Var enda krona som skulle gått till Sida projekt har lagts på nyinvandrare,30,00000 milijarder som skulle gått till svältande i Afrika .Om ni följt med så har det till och med ståt att läsa på text TV .Gäller att vara med i utvecklingen och nyheter !"Ser att ni är samma personer som styr och ställer här som förut .Kanske dags att ta sig ur garderoben  CITAT Den 21 september 2015 lämnade regeringen sitt budgetförslag för 2016 till riksdagen. Utgifterna för staten föreslås uppgå till 933,9 miljarder kronor under 2016. Inkomsterna för staten beräknas uppgå till 924,3 miljarder kronor under 2016. Statens ekonomi beräknas därmed få ett underskott om 9,6 miljarder kronor under 2016. Du hävdar alltså att nyinvandring tilldelas 3,000000 miljarder (fats du har satt "," fel) vilket innebär att 3212% av statens utgifter går till invandring i år??? Regeringskansliet uppger att migration kostar 19 419 719 000 kr 2016. Hela statsbudgeten hittar du om du googlar http://www.regeringen.se/artiklar/2015/09/...2016-i-siffror/
Huggorm
09-04-2016, 16:24
CITAT (Piccante @ 09-04-2016, 15:11)  Du hävdar alltså att nyinvandring tilldelas 3,000000 miljarder (fats du har satt "," fel) vilket innebär att 3212% av statens utgifter går till invandring i år??? Regeringskansliet uppger att migration kostar 19 419 719 000 kr 2016. Hela statsbudgeten hittar du om du googlar http://www.regeringen.se/artiklar/2015/09/...2016-i-siffror/"Migration" innehåller bara en del av utgiftsposterna som asylinvandringen medför. Men visst, tre miljoner miljarder är väl lite i överkant.
CITAT (Huggorm @ 09-04-2016, 08:11)  Visst är det lite märkligt, när sossarna kom till makten hävdade man att det var "tomt i ladorna". Men det finns tydligen hur mycket pengar som helst nu att använda på invandringen. Det tillförs ständigt nya miljarder. De har inte ens börjat låna på allvar ännu. Kan det vara så att andra delar av välfärden försakas eller var kommer pengarna ifrån? Halaj! I höstas deklarerade "maggan" att krona-för-krona-principen skulle släppas. Alltså att alla reformer/förändringar skulle vara finansierade på ett eller annat sätt. Det har varit konstigt tyst om saken, både från vänster och högerhåll. Väldigt, väldigt konstigt. Inte ens SD har haft en åsikt om saken. här är en kort artikel: http://www.svd.se/regeringen-skrotar-krona-for-kronaOavsett vilket, kan man lista ut att denna, nya storinvandrings kostnad kommer att resultera i ökad stadsskuld. Har vi råd? visst har vi. Vill vi? ja, det är där diskussionen ligger. Själv drar jag mig ur. Den är infekterad. //T
malarmaster
10-04-2016, 10:50
CITAT (Tapio @ 09-04-2016, 19:25)  Halaj! I höstas deklarerade "maggan" att krona-för-krona-principen skulle släppas. Alltså att alla reformer/förändringar skulle vara finansierade på ett eller annat sätt. Det har varit konstigt tyst om saken, både från vänster och högerhåll. Väldigt, väldigt konstigt. Inte ens SD har haft en åsikt om saken. här är en kort artikel: http://www.svd.se/regeringen-skrotar-krona-for-kronaOavsett vilket, kan man lista ut att denna, nya storinvandrings kostnad kommer att resultera i ökad stadsskuld. Har vi råd? visst har vi. Vill vi? ja, det är där diskussionen ligger. Själv drar jag mig ur. Den är infekterad. //T kostnaderna för invandringen skenar. Migrationsverket fick under 2015 en budget på 19,3 miljarder,notan blev 27,5.därtill kommer posten integration med ytterligare 21 miljarder,alltså 48 miljarder ihop.Detta var kostnaden för 2015.migrationsverket har begärt 29 miljarder ytterligare för 2016. deras prognos för de närmsta 4 åren lyder på 270 miljarder alltså snitt på 67,5 miljarder om året. hittills har tyvärr statistiken visat att migrationsverket oftast räknar för lågt. Andel av vårt bistånd som går till vårt flyktingmottagande är 30%,detta sagt av SIDA:s generaldirektör i TV idag.detta är enormt allvarligt då flera biståndsprojekt nu ställs in och flera länder överges av Sverige. Att finansministern nu svängt i frågan om att kassan skall gå runt skyller jag på v. Regeringen tycks vika sig för att få stöd. lånekarusellen är därmed i full fart och statens ekonomi blir därmed betydligt svagare. kostnaderna för kommunerna är svår att få fram,hittar ingen statistik men av vad jag sett vad det kostar kommunerna i Kronoberg handlar det om stora pengar,pengar som behövts i äldrevård o skola. regeringen avsätter 10 miljarder till vissa kommuner som har stora flyktingkostnader men det gäller ju inte alla kommuner.pengarna räcker dessutom inte till extrautgifterna. bättre att staten som sköter invandringspolitiken tar ansvar för sin politik och ersätter kommunerna fullt ut dvs att staten ansvarar för flyktingen o dennes kostnader tills denne är självförsörjd.Nu är det två år som gäller.i praktiken tar det 7 år innan flyktingen är i arbete. Men då snackar vi förmodligen om jättekostnader som ingen varken vill redovisa eller räkna på. Ur procentandel av statsbudgeten går flyktingkostnaden 2015 på c.a 5% av budgeten,om migrationsverket får höjning handlar det om 7,5% . Då är skatteintäkter uppräknade med 30 miljarder. Prel. budget täcker bara c.a 2 miljarder (vad som hittills är känt) budgeten offentliggörs på onsdag. Dock finns det ju i praktiken inget övre tak på migrationsverkets budget,de får vad de vill ha.
CITAT (*Stintan* @ 05-04-2016, 03:55)  Du pratar i nattmössan som vanligt Motti. Får du all din information från Grönköpings veckoblad? Och du Stintan är värre än vanligt. Kan du aldrig bemöta ett inlägg på ett sakligt sätt utan nedlåtande kommentarer om dem som inte tycker som du. Om du inte kan bemöta så låt för guds skull bli. Du äcklar mig faktiskt! Visst, du kommer nu att skriva något om att mitt inlägg är elakare än dina drapor, du är så så in i bomben förutsägbar Gita
Aqvakul
15-04-2016, 14:08
CITAT (Gita @ 15-04-2016, 14:50)  Och du Stintan är värre än vanligt. Kan du aldrig bemöta ett inlägg på ett sakligt sätt utan nedlåtande kommentarer om dem som inte tycker som du. Om du inte kan bemöta så låt för guds skull bli. Du äcklar mig faktiskt! Visst, du kommer nu att skriva något om att mitt inlägg är elakare än dina drapor, du är så så in i bomben förutsägbar Gita Elak, förutsägbar - ja, du..
CITAT (Aqvakul @ 15-04-2016, 14:08)  Elak, förutsägbar - ja, du..  Som lärare eller f.d. sådan borde magistern veta att det inte är OK att förnedra, bemöta någon på det sätt Stintan raljerade över Mottis inlägg. En väldigt otrevlig vana av Stintan som väl kan kallas vuxenmobbing. Något som magistern borde lärt sig att motarbeta redan under utbildningen till lärare. Gita
Bengalow
15-04-2016, 17:16
Tyst min mun, så får du socker...!
Aqvakul
15-04-2016, 19:04
CITAT (Bengalow @ 15-04-2016, 18:16)  Tyst min mun, så får du socker...!
CITAT (Bengalow @ 15-04-2016, 17:16)  Tyst min mun, så får du socker...! Ibland, ja faktiskt ganska ofta får jag intrycket att samma person ligger bakom signaturerna Bengalow och Stintan, Gita
Mjärden
15-04-2016, 22:24
CITAT (Trampendal @ 09-04-2016, 05:05)  Självklart måste pengar omdirigeras till flyktingmottagning när situationen är som den är.
Men om man jämför dessa flyktingar med de svagaste i Afrika blir det lite knepigt.
Vad är värst? Att dö av bomber eller svält? Vem har störst chans att klara sig, en syrier som flyr eller en etiopier som inte kan ta sig nånstans?
Det borde ju vara enklare för världssamfundet att läxa upp Assad än att påverka torkan i Etiopien.
Hur kommer det sig att Sverige och andra länder finner sig i att buffra offer för andra länders illgärningar?
USA:s krig i Irak resulterade i att Södertälje tog emot fler flyktingar än hela USA. Det är ju bara löjligt.
Varför ställer ingen USA mot väggen och ifrågasätter hur de tänkt om resultatet av deras handlingar. Vadå läxa upp Assad, så att IS och de andra terroristgrupperna kan ta över hela Syrien ? Är det USA,s fel att flyktingarna valde Sverige o Södertälje i stället för USA eller skulle USA ha fångat in dem och fört dem dit ? Felet med Irak-kriget var att inte väldssamfundet såg till att ett fritt Kurdistan bildades, men de var väl rädda för Turkiet. Med ett starkt Kurdistan hade IS fått det svårt att breda ut sig i området på det sätt som man lyckats göra. Men nu är det som det är och då är det bättre att med Assad vid makten krossa IS och de andra terroristgrupperna för att i ett senare skede peta bort Assad och ge plats för fler grupperingar i Syrien. Apropå kostnaden för invandringen, så beräknar Socialdemokraterna att den kommer att uppgå till 70-90 miljarder per år under de kommande 4-5 åren. (fast det förutsätter att de fortfarande sitter vid makten) Äntligen har vi fått reda på att invandringen kostar pengar för staten - tidigare hette det bara "vi har råd - Sverige är ett rikt land) Lite oroande är dock att detta tillskott till invandringen måste ske med lånade pengar, då budgeten beräknas gå med underskott.
Aqvakul
16-04-2016, 01:46
CITAT (Gita @ 15-04-2016, 22:41)  Ibland, ja faktiskt ganska ofta får jag intrycket att samma person ligger bakom signaturerna Bengalow och Stintan, Gita Har du äntligen begripit det efter alla dessa år? När tror du det går upp, även för de mest trögtänkta att, du och jag är en och samma person?
*Stintan*
16-04-2016, 04:59
CITAT (Aqvakul @ 16-04-2016, 01:46)  Har du äntligen begripit det efter alla dessa år? När tror du det går upp, även för de mest trögtänkta att, du och jag är en och samma person?  Hahaha........ väldigt roligt, men föga troligt. Mera troligt då att Aqvakul (Magistern) är ännu en signatur för personen bakom Stintan/Bengalow. T.ex deltar jag aldrig någonsin i drev, vilket tyvärr magister och övriga har en viss benägenhet till. Gita
*Stintan*
17-04-2016, 15:20
Usel verklighetsuppfattning verkar vara en vanlig egenskap bland moderater. För att inte tala om självinsikten.
Bengalow
17-04-2016, 16:52
Åjo, är man störst, bäst och vackrast, så räcker det länge inom lobbyvärlden. Det är som med USA´s utrikespolitik - behövs den överhuvudtaget? "Hela världen" ryms ju innanför ett bälte New York-Los Angeles i Nordamerika...det som finns utanför räknas inte, och behövs ännu mindre. Mexikaner är en jäkla plåga t.ex. enligt USA´s näste president - Trumpetaren. Jösses världen! Förbered er på det värsta efter 15/1 nästa år!!!
Aqvakul
18-04-2016, 00:41
Jag är Anders Lundqvist 65 år boende på Fågelbacksgatan 6 D I Malmö. Venm är du Gita?
Huggorm
18-04-2016, 05:28
CITAT (Aqvakul @ 18-04-2016, 01:41)  Jag är Anders Lundqvist 65 år boende på Fågelbacksgatan 6 D I Malmö. Venm är du Gita? Fru Lundqvist kanske?
CITAT (Huggorm @ 18-04-2016, 06:28)  Fru Lundqvist kanske? Kanske skall jag byta signatur till Fru Lundqvist? Fast Gita är bättre tycker jag. Skämt åt sido, vis av erfarenhet föredrar jag att vara anonym. Pga av naivitet skrev jag för länge sedan inlägg under eget namn. Det slutade väldigt obehagligt med att både jag och mina barn fick hotmail från en person som höll till på Odlas forum. Gita
malarmaster
06-05-2016, 07:23
...och därför är det bäst att hålla sig till en nick.
Men vill alltså öppna tråden igen då det enl. Sifo återigen är moderaterna o alliansen som är störst. Mp störtdyker (väntat) och s står o stampar. Mp:s väljare stack tydligen till v och c enl. insatta. Än går det upp och än går det ner... Ulf
*Stintan*
06-05-2016, 09:33
CITAT (Gita @ 18-04-2016, 08:49)  Kanske skall jag byta signatur till Fru Lundqvist? Fast Gita är bättre tycker jag.
Skämt åt sido, vis av erfarenhet föredrar jag att vara anonym. Pga av naivitet skrev jag för länge sedan inlägg under eget namn. Det slutade väldigt obehagligt med att både jag och mina barn fick hotmail från en person som höll till på Odlas forum. Gita Vad kan du ha gjort för att få sådana?
Gossen Ruda
06-05-2016, 17:44
CITAT (malarmaster @ 06-05-2016, 08:23)  Men vill alltså öppna tråden igen då det enl. Sifo återigen är moderaterna o alliansen som är störst. Mp störtdyker (väntat) och s står o stampar. Mp:s väljare stack tydligen till v och c enl. insatta. Än går det upp och än går det ner... Ulf Om man benar isär ditt snedvridna faktaurval så är tydligen S fortfarande större än M, eller hur? Du vänder och vrider på statistiken så att den skall passa dig. Du är ganska förutsägbar.
segelbåt
06-05-2016, 18:09
CITAT (Gossen Ruda @ 06-05-2016, 18:44)  Om man benar isär ditt snedvridna faktaurval så är tydligen S fortfarande större än M, eller hur? Du vänder och vrider på statistiken så att den skall passa dig. Du är ganska förutsägbar. Senaste Sifo (publicerades igår) V 8,2 (+1,0) S 26,5 (-0,2) MP 4,3 (-1,7) SD 15,3 (-0,4) C 5,9 (-1,4) L 5,4 (-0,1) KD 4,3 (+0,8) M 27,4 (+1,6) 1 936 personer intervjuades under perioden 25 april – 3 maj.
Mjärden
19-05-2016, 22:10
Nu börjar det mullra lite i Moderaternas led ang förslaget att ta en "flyktingpaus". Hoppas verkligen inte ledningen tar intryck av protesterna nu när man kommit in på rätt spår i migrationspolitiken !
malarmaster
20-05-2016, 07:58
moderaterna har möte idag,reinfeldts arv skall förpassas till historien o m återgå till mer klassisk m politik. . Men trots det knaprar alliansen åter någon procent i skillnad mellan blocken. KD o mp lika stora,intressant. frågan är om kd nu fått lite mer stöd eller det är tillfälligt. ulf
Aqvakul
20-05-2016, 08:20
Nya Moderaterna har varit väldigt populistiska. Först tog man över en del av sossarnas politik för att ta röster därifrån. Nu lägger man sig nära SD för att ta röster från dem. Detta sätt att bedriva politik urholkar på sikt förtroendet för politiken. Partiernas uppgift bör vara att försöka sälja in sina idéer, inte att i första hand jaga röster.
Gossen Ruda
20-05-2016, 12:38
Vilken är den senaste undersökningen, eller är det fortfarande SIFO som gäller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|