Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 12-07-2016, 20:18) *
Vad beträffar trollet Gita så har hon själv sagt att hon och hennes märkliga bekantskapskrets närmast slår vad om vad som kommer att hända på forumet när hon gör sina provocerande inlägg. Ett troll känner manigen på att det oftast inte framför sina egna åsikter utan provocerar medvetet. Just nu genom att hävda att SD och S är samma sak. Hon är nog ensam om det i detta land men hon har lyckats röra om i grytan med provokationen så strunta i henne och hennes märkliga bevisföring.

Beträffande döingarna så har de flesta partier backat. S, V, L, C och framför allt KD som snart är ett minne blott. Ungdomarna har sökt sig till SD eller sofflocket. Med ögonen på smartfånen. M har klarat sig lite bättre genom att överklassen har råd att skicka ungdomarna till riksinternaten där de lär sig rösta "rätt". En del har gått till MP men där råder uppbrottsstämning nu. Huruvida EBT är söt kan ifrågasättas, jag känner närmast avsmak för hennes plufsighet. Dessutom har hon ett hårt drag runt munnen.

Jag tycker att man ska vara försiktig med att peka ut människor som troll. Vissa gillar helt enkelt att provocera. Annars tycker jag att din analys är klockren!
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 12-07-2016, 20:18) *
Vad beträffar trollet Gita så har hon själv sagt att hon och hennes märkliga bekantskapskrets närmast slår vad om vad som kommer att hända på forumet när hon gör sina provocerande inlägg. Ett troll känner manigen på att det oftast inte framför sina egna åsikter utan provocerar medvetet. Just nu genom att hävda att SD och S är samma sak. Hon är nog ensam om det i detta land men hon har lyckats röra om i grytan med provokationen så strunta i henne och hennes märkliga bevisföring.

Beträffande döingarna så har de flesta partier backat. S, V, L, C och framför allt KD som snart är ett minne blott. Ungdomarna har sökt sig till SD eller sofflocket. Med ögonen på smartfånen. M har klarat sig lite bättre genom att överklassen har råd att skicka ungdomarna till riksinternaten där de lär sig rösta "rätt". En del har gått till MP men där råder uppbrottsstämning nu. Huruvida EBT är söt kan ifrågasättas, jag känner närmast avsmak för hennes plufsighet. Dessutom har hon ett hårt drag runt munnen.

Men puss igen Trollgubbe!
Tänk om du kunde läsa SD:s partiprogram och explicit peka på det som placerar SD höger S istället för återigen fortsätta med samma blablabla....
Att jämföra S tillbakagång med KD är väl inte särskilt smart. S har l minskat från ca 50 till ca 25 % av väljarna jmfr Kd som minskat kanske 2-3 procentenheter.(från ca 5 till ca 3 %)
Som sagt ditt resonemang håller inte eftersom du inte skiljer på procent, procentenheter, andelar och reella tal.
Valdeltagandet har mig veterligen inte minskat särskilt mycket, Alliansen i stort har inte ökat nämnvärt så rent logiskt kommer det tredje största partiets väljare från socialdemokratin. Att du inte gillar detta ändrar inget.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 12-07-2016, 20:45) *
Jag tycker att man ska vara försiktig med att peka ut människor som troll. Vissa gillar helt enkelt att provocera. Annars tycker jag att din analys är klockren!

Det finns många sätt man kan uppföra sig på ett forum. Jag skriver bara det jag själv anser, jag förställer mig inte eller provocerar för att skapa debatt även om mina åsikter i sig kan vara lite provocerande ibland. Sen kan man skriva bara för att provocera och det tycker jag Gita gör ibland och hon har själv antytt det tidigare. Därför anser jag att hon har ett trollbeteende när man inte vet om hon menar det hon skriver eller kanske inte.
Mjärden
[quote name='*Stintan*' date='12-07-2016, 15:12' post='1731109']
Och du kan ju inte läsa eller så har du svårt att fatta. Det var inte fråga om var jag placerar SD utan var partiledarna placerade varandra på brädan som ställdes framför var och en av programledaren Belinda Olsson. Samma bräda som var med förra året och som till hälften var blåmålad och till hälften rödmålad. Att allianspartierna och framför allt AKB svängt så totalt i sina åsikter om SD på ett år är faktiskt märkligt. Det är inte SD som ändrat sin politik som för ett år sen betraktades som högerextremistisk av samtliga partiledare. Men när nu framför allt AKB snott det som alla för ett år sen kallade rasistiskt och högerextremistiskt så har det plötsligt blivit rumsrent.

tummenupp.gif Här måste jag hålla med Stintan, som gör en bra analys vad som hänt sen förra året.

Varifrån SD har fått sina väljare är en annan femma, men de kommer nog att återvända till
fadershuset om nuvarande invandrarpolitik håller i sig.
Mjärden
Min bedömning av de kvinnliga partiledarna är;
AKB - hennes ansiktsuttryck ger ett surt intryck, då munnen liknar sad.gif på en smilies,
kan inte se nåt sött som Aq ser, men rätt OK ändå nu när man börjat vänja sig.
ABT - ser ju rätt bra ut, men det snarare en nackdel, när hon framför sina budskap,
kan få en touch av överlägsenhet, men kan nog bli bra så småningom
AL - har en vass raspig röst, som ger ett osympatiskt intryck -klart sämst och har
inte bättrat sig den tid som varit

Även om det politiska budskapet borde vara viktigast, så är framtoningen viktig och genererar en hel del röster i valen.
Anki på Öland
Lustigt (fast egentligen inte, utan så jävla typiskt) att man bara sitter och kritiserar utseendet på kvinnliga partiledare. De manliga - är dom "gods gift to women" som dom är eller det kanske inte spelar någon roll hur dom ser ut för dom är är ju karlar.....
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 13-07-2016, 09:23) *
Lustigt (fast egentligen inte, utan så jävla typiskt) att man bara sitter och kritiserar utseendet på kvinnliga partiledare. De manliga - är dom "gods gift to women" som dom är eller det kanske inte spelar någon roll hur dom ser ut för dom är är ju karlar.....

tummenupp.gif
Gossen Ruda

Typiskt för vår tid men trots allt lägger kvinnor ner mer tid och arbete på sitt utseende och därför kommer detta upp till debatt. Även en skräcködla som Gudrun Schyman stryker på läppstift, vilken verkan det nu kan få. Vill någon diskutera utseendet på manliga partiledare är det helt ok.
*Stintan*

Bra där tummenupp.gif tänkvärt.
Gita
När jag läser resultaten av opinionsundersökningar, slår det mig att partisympatierna nu är väldigt lika de som fanns för tjugo eller trettio år sedan. De två skillnader jag kan se, är att Socialdemokraterna har gått från att vara ett parti på drygt 40 % till ett parti på omkring 25 %, samtidigt som SD har tillkommit och har omkring 15 %.
Man behöver inte vara särskilt avancerad när det gäller att analysera väljarbeteenden för att se att det är många som har lämnat S för SD.

Tittar man sedan geografiskt på vilka orter som SD är starka i så blir bilden ännu klarare.
Gita

Fast i det här fallet är ju männen så oerhört trist och okarismatiska alla tre, så det finns inget att diskutera.
Skämt åsido, visst har utseendet stor betydelser även om vi inte vill medge det. För både män och kvinnor.
Gita

CITAT (Aqvakul @ 12-07-2016, 20:45) *

Nä, väldigt långt från klockrent. Rudan blandar ju ihop begreppen procent, procentenhet, andel och reella tal. Inte bra!
Gita
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 13-07-2016, 18:56) *
.........Fast i det här fallet är ju männen så oerhört trist och okarismatiska alla tre, så det finns inget att diskutera.
Skämt åsido, visst har utseendet stor betydelser även om vi inte vill medge det. För både män och kvinnor.......

Finns ju föredettingar men i hela friden skulle man säga om utseendet på (om man tar dom som ligger nära till hands när det gäller utseenden.....) Erland Eskilsson eller Göran Persson....
Aqvakul
CITAT (Gita @ 13-07-2016, 18:56) *
När jag läser resultaten av opinionsundersökningar, slår det mig att partisympatierna nu är väldigt lika de som fanns för tjugo eller trettio år sedan. De två skillnader jag kan se, är att Socialdemokraterna har gått från att vara ett parti på drygt 40 % till ett parti på omkring 25 %, samtidigt som SD har tillkommit och har omkring 15 %.
Man behöver inte vara särskilt avancerad när det gäller att analysera väljarbeteenden för att se att det är många som har lämnat S för SD.

Om det nu är så att många har lämnat (s) för (sd) är det faktiskt inte liktydigt med att de för samma politik...
segelbåt
CITAT (Aqvakul @ 13-07-2016, 22:17) *
Om det nu är så att många har lämnat (s) för (sd) är det faktiskt inte liktydigt med att de för samma politik...

Men det betyder kanske att en massa sossar egentligen är smygrasister? En kvarleva som sitter kvar sen de grundande rasinstitutet i Uppsala.

Som den gode Tage Erlander sa :Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 13-07-2016, 22:17) *

Jo med Gita-logik så........ biggrin.gif
segelbåt
CITAT (*Stintan* @ 13-07-2016, 22:33) *

Bad du inte mig nyligen att sluta med sådana meningslösa påhopp? Fast det är tydligen okej att slänga ur sig skit själv..?

Gita
CITAT (*Stintan* @ 13-07-2016, 22:33) *

Inget fel på Gita-logik, tvärtom. Men av dina inlägg att döma så är inte logiskt tänkande din bästa gren.
Gita
Bengalow
CITAT (Gita @ 14-07-2016, 13:33) *
Inget fel på Gita-logik, tvärtom. Men av dina inlägg att döma så är inte logiskt tänkande din bästa gren.
Gita

Ja, säger ingen något, så får man framföra det själv...på norska heter det oppskrytt! Ett trevligt ord tycker jag, och passande! Men hon hade inte klarat en grundkurs i statistik och analys, Gita, alltså.
Gita
CITAT (Bengalow @ 14-07-2016, 20:33) *
Ja, säger ingen något, så får man framföra det själv...på norska heter det oppskrytt! Ett trevligt ord tycker jag, och passande! Men hon hade inte klarat en grundkurs i statistik och analys, Gita, alltså.

Jaja, hittar man inget fel i min ganska självklara analys så får man väl nöja sig med att skåpa ut det hela helt utan motivering.
Kom igen när du har något att säga i sak! Samma gäller din vapendragare/ditt alter ego Stintan.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 14-07-2016, 21:11) *
Jaja, hittar man inget fel i min ganska självklara analys så får man väl nöja sig med att skåpa ut det hela helt utan motivering.
Kom igen när du har något att säga i sak! Samma gäller din vapendragare/ditt alter ego Stintan.
Gita

Lägg ner jag har inte och har aldrig haft dubbla nick. Men det kanske du har? Kanske Segelbåt är ditt alter ego?
segelbåt
CITAT (*Stintan* @ 14-07-2016, 22:13) *
Lägg ner jag har inte och har aldrig haft dubbla nick. Men det kanske du har? Kanske Segelbåt är ditt alter ego?

Knappast, jag är inte moderat som Gita.
Jag ogillar alla svenska politiska partier lika mycket. Förutom S och MP som jag avskyr lite extra.

Men att Bengalo förvandlas till stintan när han tar på sig klänningen är inte helt osannolikt...
Bengalow
CITAT (Gita @ 14-07-2016, 21:11) *
Kom igen när du har något att säga i sak!
Gita

Nja, det gäller inte att hitta fel i din "självklara analys", utan att hitta ett enda rätt. Det mäktar jag inte - för det finns inte något alls! Som sagt analys är inte din starka sida, ej heller statistik. Då hade du aldrig skrivit vad du skrev: "-Procent, procentdelar..." och annat svammel. Du gör dig bara löjlig, Gita, när du skall bevisa att du är den som vet mest och bäst, och är så illa påläst. Du påminner mig om Holbergs pjäs om "Erasmus Montanus"...
*Stintan*
Segelbåt du kanske talar av egen erfarenhet att ha klänning på sig. Moderat eller ej.
Bengalow
Nej, det är när hen tar på sig bh och spetstrosor som hen kommer i stämning...röstar nog på FI, med en liten sned vinkling till F, verkar det till.
Gita
CITAT (Bengalow @ 14-07-2016, 22:53) *
Nja, det gäller inte att hitta fel i din "självklara analys", utan att hitta ett enda rätt. Det mäktar jag inte - för det finns inte något alls! Som sagt analys är inte din starka sida, ej heller statistik. Då hade du aldrig skrivit vad du skrev: "-Procent, procentdelar..." och annat svammel. Du gör dig bara löjlig, Gita, när du skall bevisa att du är den som vet mest och bäst, och är så illa påläst. Du påminner mig om Holbergs pjäs om "Erasmus Montanus"...

Ser man på, nu är vi där igen. Bengan saknar som vanligt sakargument och då börjar skitkastandet och som vanligt gör du en narr av dig själv.

Lä igenom mitt inlägg ett par gånger så kanske du fattar något i alla fall, annars är du bara att beklaga.
Gita
Gita

Segelbåt du kanske talar av egen erfarenhet att ha klänning på sig. Moderat eller ej.

Redigerat av *Stintan*: Igår, 23:01
--------------------
Bengalow

Inlägg Igår, 23:18

Länk hit: #323
Nej, det är när hen tar på sig bh och spetstrosor som hen kommer i stämning...röstar nog på FI, med en liten sned vinkling till F, verkar det till.

Redigerat av Bengalow: Igår, 23:18

Visst kan man misstänka att inläggen ovan är skrivna av samma person.
Det behöver naturligtvis inte var så, men det finns något i sättet att uttrycka sig som är väldigt lika, fast Bengan är ju för det mesta mycket grövre.

Gita

Aqvakul
För att möjligen tillfälligt få slut på detta eviga tjatande om dubbla nick, kan jag meddela att jag vet att det finns varsin fysisk person bakom "Stintan" och Bengalow". Liksom det finns en riktig "Gita".
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 15-07-2016, 09:44) *
För att möjligen tillfälligt få slut på detta eviga tjatande om dubbla nick, kan jag meddela att jag vet att det finns varsin fysisk person bakom "Stintan" och Bengalow". Liksom det finns en riktig "Gita".

Tack!
sparvuggla
CITAT (Gita @ 15-07-2016, 09:20) *
Ser man på, nu är vi där igen. Bengan saknar som vanligt sakargument och då börjar skitkastandet och som vanligt gör du en narr av dig själv.

Lä igenom mitt inlägg ett par gånger så kanske du fattar något i alla fall, annars är du bara att beklaga.
Gita

Du skulle också passa bra ihop med Gunnar Hökmark !! happy.gif
Gita
CITAT (Aqvakul @ 15-07-2016, 09:44) *

OK, då vet vi det. Jag var ju som jag också skrev osäker och tycker fortfarande att de två signaturernas sätt att debattera ,speciellt när de saknar motargument är väldigt lika.
Gita
Gita
CITAT (sparvuggla @ 15-07-2016, 10:01) *
Du skulle också passa bra ihop med Gunnar Hökmark !! happy.gif

Tack!
Jag hade förmånen att träffa Gunnar H ett par gånger via mitt arbete . Kan tala om för dig att han är en mycket, trevlig, varm och omtänksam person. Och en mycket intelligent, påläst, kunnig, lyssnande och skicklig politiker.
Gita
sparvuggla
CITAT (Gita @ 15-07-2016, 10:13) *
Tack!
Jag hade förmånen att träffa Gunnar H ett par gånger via mitt arbete . Kan tala om för dig att han är en mycket, trevlig, varm och omtänksam person. Och en mycket intelligent, påläst, kunnig, lyssnande och skicklig politiker.
Gita

Och du tycker du är det också har vi märkt.................

Moderater tror sig vara förmer än andra.
Bengalow
Jo, dom får passa sig när det regnar, så dom inte får in vatten i näsan...
Gita
CITAT (sparvuggla @ 15-07-2016, 10:38) *
Och du tycker du är det också har vi märkt.................

Moderater tror sig vara förmer än andra.

Du gillar inte moderater, du gillar inte mig och du gillar inte Gunnar Hökmark.
OK, de vet vi nu, men det är väldigt naivt av dig att tro att dina preferenser har något som helst allmänintresse.
Så läs på lite grann och kom igen när du lärt dig lite mer om politikens sakinnehåll.
Gita
Bengalow
Du skriver som om du vore allvetande, Gita! Varför sätter du dig inte på en trefot, spår och spelar orakel.
Gita
CITAT (Bengalow @ 15-07-2016, 18:49) *
Du skriver som om du vore allvetande, Gita! Varför sätter du dig inte på en trefot, spår och spelar orakel.

Se mitt svar till Sparvuggla,
F.ö måste du tycka att jag är en oerhört intressant person.(Du har rätt så klart) Men det är inte av särskilt stort intresse för fler än dig och mig
Mer intressant att diskutera sakfrågor/politik mm istället för dina fåniga inlägg om min person.
Gita
Mjärden

Här gör du tummenupp.gif Aqakul, men det är ju lite av ett självmål !

Det var ju Du som drog in utseendet i debatten genom att tycka AKB var söt !
segelbåt
Täby kommun, Reinfeldts hemkommun, vägrar att öppna sitt hjärta och väljer att inte följa lagen genom att stoppa mottagandet av sina anvisade flyktingar.
Skall herr Reinfeldt behöva komma tillbaka för att påminna väljarna vad de röstat för..? Detta är dålig stil av väljarna tycker jag.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm...tingmottagandet
malarmaster
Reinfeldts öppna hjärtan tal var det som sänkte alliansen.Nej,jag tror knappast att moderater är mer inbjudande till asyl/flyktinginvandring än övriga partier.Snarare tvärtom men argumenten som framförs av kommunen är rätt lika övriga kommuners argument. bostadssituationen är i vissa delar av landet katastrofal.
Särskilt i storstadskommuner och deras kranskommuner då inte bara flyktingar vill ha tak över huvudet utan också många svenskar som flyttar för jobb m.m.
Även i min lilla kommun är det stopp.Endast en (1) flykting kommer att tas emot under 2016.Orsak: inga bostäder,inga skolplatser,inga lärare.
Är då kommunen moderatledd? Nej,det är sossar o c som styr men 'är överens med de flesta partier i frågan.
Situationen i landets kommuner kommer ju bara att bli värre,migrationsverket har ju två års ansvar sedan övergår det till kommunerna. Det innebär att de 150000 som kom under 2015 skall ut till kommunerna nästa år.
Sug på det problemet.... ulf
Gossen Ruda
En moderat står för det största klavertrampet på många år. Är det normal jargong inom M att kalla statsråd för horor?
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 18-11-2016, 13:25) *
En moderat står för det största klavertrampet på många år. Är det normal jargong inom M att kalla statsråd för horor?

Ja, det var ett riktigt klavertramp, något sådant kan naturligtvis inte moderaterna stå för därför får idioten också omgående lämna sin post.
Fast ramlade ända till botten av klaveret gjorde dock Löfven som på sitt icke statsmannamässiga sätt försöker vinna politiska poäng på det hela och får sig själv att framstå som närmast patetisk.
Gita
Gunilla T
CITAT (Gossen Ruda @ 18-11-2016, 13:25) *

Ja, han blev ju ertappad med byxorna nere och även de vars skratt hördes i bakgrunden. Men händelsen får mig att fundera över hur många som egentligen går och tycker så men inte säger det högt. Jag har en ond aning att den retorik vi fick höra i presidentvalet i USA har öppnat dörrarna till fördomarnas gemak och att vi håller på att få en normalisering av det höga tonläget. Vi behöver mer av det så föraktade PK språket för kan man inte framföra sin åsikt utan att sänka sig till denna respektlösa nivå så är det bättre att hålla tyst.

En eloge till AKB för att hon agerade snabbt och konsekvent!

Gita
CITAT (Gunilla T @ 18-11-2016, 16:14) *
Ja, han blev ju ertappad med byxorna nere och även de vars skratt hördes i bakgrunden. Men händelsen får mig att fundera över hur många som egentligen går och tycker så men inte säger det högt. Jag har en ond aning att den retorik vi fick höra i presidentvalet i USA har öppnat dörrarna till fördomarnas gemak och att vi håller på att få en normalisering av det höga tonläget. Vi behöver mer av det så föraktade PK språket för kan man inte framföra sin åsikt utan att sänka sig till denna respektlösa nivå så är det bättre att hålla tyst.

En eloge till AKB för att hon agerade snabbt och konsekvent!

Nej, något PK-språk behöver vi verkligen inget mer av. Så otroligt tröttande med alla dessa PK-tanter som går omkring och tycker sig vara lite förmer än kreti och pleti.
Däremot bör vanligt folkvett gälla både i politisk debatt och annan kommunikation människor emellan.

Eftersom jag inte bor i Sverige vintertid så följer jag nyheter hemifrån bara sporadiskt och har först nu förstått att statsrådet som blev kallad hora var samma dam som alldeles innan sagt att män inte borde ha rösträtt, en riktig toka med andra ord. Får man kalla någon toka förresten?
Gita
Gunilla T
CITAT (Gita @ 18-11-2016, 19:12) *
, en riktig toka med andra ord. Får man kalla någon toka förresten?
Gita

Neej, det tycker jag inte men jag får medge att lusten uppstår även om det inte händer särskilt ofta.

Go´kväll Gita
Gossen Ruda
Om jag fattat det rätt hade det varit en diskussion på Twitter om huruvida man skulle förbjuda män att rösta i USA eftersom det var de som röstade fram Trump. En diskussion med skämtsam ton, långt irån klavertrampet. Och det var väl skönt att Gita kunde hitta något fel hos Löfvén men det är nog inte tillräckligt för att få grundämnet att falla. För övrigt tycker jag att han kunde få uttrycka sig lite hur som helst efter detta grova övertramp.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 18-11-2016, 20:07) *
Om jag fattat det rätt hade det varit en diskussion på Twitter om huruvida man skulle förbjuda män att rösta i USA eftersom det var de som röstade fram Trump. En diskussion med skämtsam ton, långt irån klavertrampet. Och det var väl skönt att Gita kunde hitta något fel hos Löfvén men det är nog inte tillräckligt för att få grundämnet att falla. För övrigt tycker jag att han kunde få uttrycka sig lite hur som helst efter detta grova övertramp.

Fast vinnare i den här historien blev ju AKB och moderaterna eftersom hon satte ner foten rejält mot avarter inom det egna partiet.Och därmed visade vad moderaterna står för. Något som fler borde ta efter..

Betr. sossedamens uttalande har det inte ansetts som skämt i utländsk press. Istället skrattar man åt Löfven och hans ministrar.
Gita
Gossen Ruda
Fast en partikultur där sådana kommentarer kläcks måste ifrågasättas. Det hjälper inte att handla snabbt, sånt skall förebyggas.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 18-11-2016, 20:17) *
Fast vinnare i den här historien blev ju AKB och moderaterna eftersom hon satte ner foten rejält mot avarter inom det egna partiet.Och därmed visade vad moderaterna står för. Något som fler borde ta efter..

Betr. sossedamens uttalande har det inte ansetts som skämt i utländsk press. Istället skrattar man åt Löfven och hans ministrar.
Gita

Allt annat hade väl varit otänkbart i den situationen. Jösses att ge AKB beröm för den insatsen ja då har man inte höga krav på sin partiledare. Men hon behöver kanske all kred hon kan få. Det borde nog rensas betydligt mer från toppen på den där kommunikationsavdelningen då självaste chefen sagt till sina underlydande att köra hårt och ge sina meningsmotståndare en pungspark. Jargongen på nämnda avdelning kan ju inte varit helt främmande för partiledningen. Kanske är den likadan på andra av moderaternas avdelningar när dom tror att dörrarna är stängda och ingen hör dom.

Tar man lösryckta citat ur sitt sammanhang så missar man lätt poängen så inte så konstigt att utländsk press inte fattade att det var ett skämt.
caprifol
CITAT (Gita @ 18-11-2016, 21:17) *

Gita

Jag håller med dig Gita - då och då - men jag vistas också utomlands och följer nyheterna via BBC, CNN och Euronews (förutom svensk dagstidning) men ingenstans har jag sett att Löfven hånas. Läser dock inte utländsk press särskilt ofta. Frågade engelska vänner igår kväll, men trots att de noga följer med i engelsk press hade de inte ens hört något om detta. Så jag tror inte att det är särskilt "stort" i övriga Europa.
Gossen Ruda
Gita klampar på som vänligt. Först, "sossedamen" heter Strandhäll och inget annat, men det är lite typiskt att du skall komma med invektiv istället för det riktiga namnet. Ett led i din smutskastning. AKB har enbart visat dåligt ledarskap. Hon tog inte tag i saken själv utan skickade fram en underhuggare. Det enda hon gjorde var att prata lite floskler. Men det är ledaren som är ansvarig. Och sen kommer du med obevisade påstående om saken i utländsk press. Kanske fanns det någon sådan notis i någon högerpopulistisk blaska?
sparvuggla
Det är så typiskt moderaterna, dom tror sig stå över vanligt folk och lagarna vi stiftat. Vi är så tacksamma att det är Löfven som leder landet och inte floskel-AKB !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon