Full version: Dagens Djurbild.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
renate
CITAT (Fenja @ 23-02-2005, 13:36)
Vilken vacker blåköldpadda Mekare! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja

Är det Flintis du har på ditt signaturbild Fenja?
Fenja
CITAT (mekare @ 23-02-2005, 14:12)
Tack tack. köpte henne just för färgerna, när hon var liten var hon rosa och blå sköldpadda.
/Stolt matte smile.gif

Jag har också en sådan där Mekare, men din är bättre tecknad!

Tassa

Mvh
Fenja
Fenja
CITAT (renate @ 23-02-2005, 15:58)
Är det Flintis du har på ditt signaturbild Fenja?

Nej Renate! laugh.gif Min nya avatar uttrycker bara den oerhörda förvåning jag känner inför en del av trådarna som startas här på forumet! tongue.gif rolleyes.gif
Mvh
Fenja
Airamya
Jisses, Fenja! Tänk att det finns nån som har lika rörigt på köksbänken som jag! Det är enda stället katten får plats på här oxå... wink.gif tongue.gif laugh.gif
Fenja
CITAT (Airamya @ 23-02-2005, 18:12)
Jisses, Fenja! Tänk att det finns nån som har lika rörigt på köksbänken som jag! Det är enda stället katten får plats på här oxå... wink.gif tongue.gif laugh.gif

Japp!! laugh.gif laugh.gif Och katterna är lobotomerade också! laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Airamya
laugh.gif laugh.gif laugh.gif DET såg jag först nu! laugh.gif
Hoffsan

Fint bordskick vi har i vår familj va!
*Felix matte*
Hoffsan...likadant här laugh.gif
Fenja
En liten Nittanian Albino Kangaro kommer här:

Mvh
Fenja
jazza
Fenja
De var så fina, så de vill man se på en större bild, hoppas att du inte misstycker:

Mvh
Fenja
fruberglund
Här är en kossa till den som efterlyste fler kossabilder laugh.gif laugh.gif

mekare
Vad fin katt du har Fenja. alldeles fluffig ser hon/han ut.
renate
Jag visar tydligen bara sovbilder.Här ligger Kix,"Skånekatten" och sover på maten.Det är inget väder för en katt att vara ute.

Jag måste bara visar en bild till.Min lille Fritz som varit sjuk är frisk igen som ni ser.Han är sitt gamla jag(katt) igen.Så glad jag är.
Nutten
Var det någon som sade hästbilder? Hmm, nu har jag bara gamla liggandes på nätet...tänkte fota några nya imorgon, men tills dess visar jag upp en skojig bild.

Majonett som reser på sig efter att ha rullat sig tongue.gif
renate
Den var skojigt Nutten.
Hajjen
jaha, då är det väl min tur att lägga in bilder... Stackars er tongue.gif smile.gif

Vi börjar väl med min Avelshona Norrgårdens Anki:

Sen kommer Solbackens Sofia:

Solbackens William:

Amigo:

Och här ser vi Norrgårdens Lobo som jag kommer att få hem någon gång i år! wub.gif
Airamya
Oj, vilka fina kaniner! wub.gif
Jag har bara en liten en smile.gif Örnnästets Herkules, 8 veckor (egentligen bara Herkules, vi kallar vårt hus Örnnästet... wink.gif )

Airamya
Jaha... och hur gjorde man för att få bilden större nu då...?

NU vet jag... Vänta...

Sådär! laugh.gif
Agger
Jamen, jag har ju också en kaninbild, även om den inte är min längre...kaninen alltså. Den skänkte jag bort till vårt lilla lokala zoo "Verdandi minizoo" Bilden är tagen där.

Kaninen hette Skrållan, vet ej om den kallas det fortfarande.

*solis*
Underbara härliga bilder på djurvänner wub.gif
Hajjen
Det var underbara bilder ni har lagt in! wub.gif

Jag har jättemånga djurbilder på tex katter, kaniner, gerbiler, fiskar,hästar mm, fast inte i den här datorn,... wink.gif

Ha det bra och ta hand om era djur!
/Martina
ylle
Hajjen
Naaaw!!! wub.gif
Ewa smålänska höglandet

/Ewa zon 4-5
Heddas matte
Nästan hela menageriet..
Gamla katten Signe.

Råttan Mattias (herrarna Lilleman och Peppar hade jag ingen bild tillgänglig på)

åsså Hedda såklart
Agger
CITAT (Heddas matte @ 25-02-2005, 12:07)
åsså Hedda såklart

Åhej!!! Åsså frambenen utåt sträääck laugh.gif laugh.gif laugh.gif sisådär 2-3 meter wub.gif
Heddas matte
Har man långa ben så har man! smile.gif
flower
stennie
Här var visst någon som tyckte om ödlor här!

Här är en som min son skickade, han är i Mexico....
Sulawesii
Wow, vilken ödla. Urtjusig!

Heddas matte: hur fixar du att ha både katt och råtta?
Heddas matte
Sulawesii:
man matar katten ofta och mycket med god kattmat. laugh.gif
näe, skämt åsido, katten är en typisk utekatt och kommer bara in riktigt kalla nätter när temperaturen sjunker under -10 och då sover råttorna som regel. Hunden däremot får man hålla koll på, hon tycker råttorna ser riktigt skojiga ut och vill hemskt gärna "leka" lite med dom.
Saiai

Konrads brudar

Svinten
Saiai

Konrad
Agger
CITAT (Saiai @ 27-02-2005, 11:55)

Konrad

Vilken stilig herre!! smile.gif
Tesa
Jojo...här kan ni ju frossa ni med bredband....
Håller mig från såna här trådar ju...men det fanns ju en önskan om kobild från Amaira så då får jag väl vara tillmötesgående... rolleyes.gif

Detta är årets höjdpunkt i fjol...ett par timmar efter att vi släppt ut dem på bete första gången och friden lägrar sig när de lägger sig ner och idisslar efter att ha hoppat och skuttat och sprätt omkring som småkalvar...tsss...gamla kossorna....ingen värdighet alls då.. laugh.gif laugh.gif

fruberglund
Tojje gosar i "farfars" knä smile.gif

amaira
CITAT (Tesa @ 27-02-2005, 13:39)
Jojo...här kan ni ju frossa ni med bredband....
Håller mig från såna här trådar ju...men det fanns ju en önskan om kobild från Amaira så då får jag väl vara tillmötesgående... rolleyes.gif

wub.gif wub.gif wub.gif Jaaaaaaaa... wub.gif wub.gif wub.gif

Åh vilken fin bild, och vilken idyll! *ännu mer avundsjuk*
amaira
wub.gif wub.gif till Vackre Konrad och Stilige Svinten och Konrads harem också.
Och gullegrisen Tojje, och "kattbakarna" och den mexikanska ödlan. Och Hedda och Mattias och ... och ... och ... Nä nu får jag slita mig (och fortsätta gosa i tystnad).

Bidrar med några kalkon-bilder rolleyes.gif .

Den siste kalkonen "försvann" från gården för tre fyra år sedan. Bilderna är inscanrade, och tagna för sådär tio år sedan, men de finns kvar i mitt hjärta wub.gif . Tycker mycket om kalkoner!!

Här är en av våra kalkontuppar.

Och här är en annan.

Alla kalkoner är egenuppfödda, tama och goa, keliga och fina. Förutom tupparna då, som med åldern blev mer och mer ilskna.

Tupparna blev aldrig så många år gamla. Inte bara för att många av dem blev ilskna, utan också för att de blev så stora. Helt enkelt för tunga för hönorna, när de parade sig. Hönorna kunde bli skadade.

Här avpatrullerar Agnes-Cecilia med kompis, ett område nere i hagen. De gick gärna så här och skrämde upp insekter som de raskt stoppade i sig.
Även gräs, örter och frön älskade de att beta av.

Mormor brukade skämma bort dem med bröd och matrester. Här väntar några av dem utanför hennes dörr, på att hon ska komma med godis wub.gif .
(observera "Agnes" på taket!)

Våra käraste kalkoner, höns och kaniner, behövde vi aldrig slakta! Barnens favoriter, fick bli deras egna, och leva vidare.

Agnes-Cecilia (och Mio, en vacker gulvit kalkon som inte syns på nån bild) var yngste sonens bästa kompisar. Agnes blev tyvärr tagen av en grävling, och då var det stor sorg.

Agnes-Cecilia igen.

Och `svensk gul anka´ i badbaljan, en annan vacker vinterdag...

En liten historia kan jag inte låta bli:

En dag hade vi varit borta, och kom hem först när det hunnit bli mörkt. Hade blivit försenade, och det var inte bra, för kalkonerna behövde bli instängda innan grävlingen kom på sin skymnings-matrunda. Nu var vi lite oroliga.

Inga kalkoner i hönshuset. (Förutom tuppen som var för tung för att flyga, och som ensam slagit sig ner i hönshuset.) Inga kalkoner på någon av de platser där de brukade slå sig ner.
Inte en kalkon i sikte!

Inte förrän jag höjer blicken ännu lite mera, och får syn på de tysta silhuetterna mot fullmånen, uppradade på mormors hustak!!!
wub.gif laugh.gif .

Vilken syn!

De fick sitta kvar, för därifrån gick det ju inte att få ner dem!
De överlevde även morgonen efter.
(Kalkoner och höns är ju morgontidiga, och vill gärna gå ut så fort det gryr, medan räven fortfarande spatserar runt.)
yla

oj vilken tråd o vilka bilder
jag gillar kurdt mest tror jag wub.gif eller mycket iallafall
o alla andra underbara
här kommer några skojjiga typer från dotras gård
geten wilma o påfågeln lasse vill inte riktigt gå ut i det snöiga men en liten bit kanske
o tuppen som e avkomma efter kalle kax ser väl fin ut i snön
osså
en nytagen bild i skånes s kogar smile.gif
här ett par lurviga ponnysar också dom hos dotra
ja o fölen som blivit stora e me

så där ja nu ska jag läsa en tråd till
jesses va mycke de har skrivits då jag varit borta
smile.gif smile.gif smile.gif
amaira
På andra bilden ser det ut som om Wilma och Lasse pussas!
Härliga bilder!! wub.gif
Nutten
Har visst dykt upp en del fågelbilder sedan jag senast kollade och då måste jag bidra med en herre från rehabiliteringsträdgården härnere:

Så en hästbild jag tog i fredags!
yla
tror du har samma ras på din tupp som kallekaxs son me lurviga fötter
visst e dom härliga

amaira de e klart dom pussas de va därför den fick va me ,,bilden smile.gif
dom gillar varandra,,
lasse påfågeln sov förut alltid uppe i den höga kastanjen men efter stormen föredrar han att kampera ihop me wilma rolleyes.gif o jag förstår honom wub.gif
*Felix matte*
Så fina bilder Oldwolfie...Påfågel skulle jag få se irl när jag som tioåring ensam åkte tåg till Ångetrakten...där skulle jag, sommarbarn, bo hos familj som hade såna... men det visade sig att allt var bara lögn... inte fanns där några djur överhuvudtaget sad.gif

Senare har jag sett påfåglar i djurpark... sååå vackra fjädrar de har wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Nutten @ 28-02-2005, 20:20)
Har visst dykt upp en del fågelbilder sedan jag senast kollade och då måste jag bidra med en herre från rehabiliteringsträdgården härnere:

Så en hästbild jag tog i fredags!

Har tuppen så mycket "hår" på fötterna ohmy.gif eller har kameran fixat till det...sån har jag aldrig sett.
Fenja
Här finns flera bilder på fotbefjädrade Cochinhöns!
Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 28-02-2005, 23:19)
Här finns flera bilder på fotbefjädrade Cochinhöns!
Mvh
Fenja

Tack för den länken wub.gif
som sagt... man lär så länge man lever biggrin.gif
yla
här har vi agda som e en av kalleKaxs fruar,visst har dom läckra fötter
amaira
Det finns flera hönsraser med fjädrar på ben och fötter.
Cochin är väl den vanligaste, vad jag vet. Finns både stor och dvärg.
Dvärgkochin har jag haft, och brahma wub.gif .

Det ser för läcker ut, särskilkt när de går. De lyfter fötterna lite extra för att få med alla fjärdrarna.

Fjädrarna växer på benen och fötterna, ja ända ute på tårna.
(Det är alltså inte fjärdrar som hänger ner ovanifrån.)
Ofta är de "lugna" raser, försiktiga och väldigt goa och vänliga wub.gif .
Fenja
Vildkatt och ungarna testar en annan låda - det funkar att sova i den med!

Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon