Full version: Dagens Djurbild.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
*Felix matte*
CITAT (Kryddan03 @ 18-06-2005, 21:51)
Mitt lilla krullzoo:

Fin vovve och fina kissemissar

Är det en Lagotto eller kanske West Highland Whiten Terrier unsure.gif wub.gif
Snakis
Irish Soft Coated Terrier, tror jag..... blink.gif
zaaritha
Malteser är väl en litn hundras?
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 18-06-2005, 22:39)
Malteser är väl en litn hundras?

Syrrans Malteser är bara liite mindre än Felix (kastrerad hanhund) som är Bichon Frisé och mäter 25 -26 cm mankhöjd.

Största skillnaden dem emellan är att Malteserns päls är jättemycket enklare att sköta än Bichon.
*Felix matte*
CITAT (Berit @ 18-06-2005, 16:35)
CITAT (Felix matte @ 18-06-2005, 15:55)
CITAT (Berit @ 17-06-2005, 14:21)

Här sitter Dreamie.

mvh
Berit

Är söta Dreamie Malteser?

Hej Felix matte!

Dreami är ingen malteser utan en Cotton du tulear och hennes riktiga namn är Little dreamy girl. Jag har aldrig träffat henne men hoppas på ett möte i sommar, bor i Göteborg.

Visst är hon söt men det är Felix också wub.gif .

Jag skulle vilja bita henne i nosen laugh.gif laugh.gif laugh.gif

mvh
Berit

Min svärsons farmor har en Cotton du tulear... Dee Dee heter hon wub.gif
skaffade henne då hon blev ensam... nu är hon kärt sällskap och samtidigt en liten "livförsäkring"... En hund måste rastas och få motion var dag... Motion förlänger livet för både hund och matte/husse biggrin.gif wub.gif
Kryddan03
CITAT (Felix matte @ 18-06-2005, 22:14)
CITAT (Kryddan03 @ 18-06-2005, 21:51)
Mitt lilla krullzoo:

Fin vovve och fina kissemissar

Är det en Lagotto eller kanske West Highland Whiten Terrier unsure.gif wub.gif

Det är en Irish Softcoated Wheaten Terrier.
*Felix matte*
Husse pratade om att gå ut på långpromenad... Felix tyckte det var alldeles för tidigt och gick och gömde sig under täcket... där sover han fortfarande tongue.gif

Berit
CITAT (Felix matte @ 19-06-2005, 07:13)
Husse pratade om att gå ut på långpromenad... Felix tyckte det var alldeles för tidigt och gick och gömde sig under täcket... där sover han fortfarande tongue.gif

Det är det sötaste söta man kan se, och naturligtvis ligger han i husses och mattes säng och ser oskyldig ut wub.gif

Det är en bra start på dagen att bli serverad dessa bilder på våra små kärlekar.

mvh
Berit biggrin.gif
groowymama
ÅÅÅÅ vikken söööt nos wub.gif wub.gif wub.gif
Rossi
Berit
CITAT (Nutten @ 18-06-2005, 15:23)
Mina små troll härhemma växer som sjutton och nu knappt 3,5 v gamla har de börjat gå på lådan. Tänder har de också, vilket syns på den här bilden wub.gif

Nästa vecka ska de börja få lite riktig mat.

Der var ett ovanligt litet sött troll
Berit
CITAT (Nutten @ 18-06-2005, 15:23)
Mina små troll härhemma växer som sjutton och nu knappt 3,5 v gamla har de börjat gå på lådan. Tänder har de också, vilket syns på den här bilden wub.gif

Nästa vecka ska de börja få lite riktig mat.

Der var ett ovanligt sött troll wub.gif

mvh
Berit
cic
Keno växer! Sitta fint kan han också. sleep.gif

Tänkte att han kanske ville bada och svalka sig lite. Men inte. Inte ens när kompisen Oliver står i och "lockar". Keno bara sitter fint och tittar på.

Apporterande vattenhund.. rolleyes.gif laugh.gif

Men nu har Oliver acceperat att Keno tillhör flocken, och de kan ta en tupplur ihop.

TITTA på vattnet. Inte mer.

Fialotta
Åhhh....vilka gosiga hundar...nu blir jag avis IGEN wub.gif
flower
min äldsta katt mauen som är 12 år
cic
CITAT (flower @ 25-06-2005, 12:47)
min äldsta katt mauen som är 12 år

Den ser ut att ha små öron.. Eller förvillar bilden mig? Finns nån amerikansk ras med små öron..

Katter är söta.. wub.gif
Berit
CITAT (cic @ 21-06-2005, 16:56)
Keno växer! Sitta fint kan han också.  -_-

Tänkte att han kanske ville bada och svalka sig lite. Men inte. Inte ens när kompisen Oliver står i och "lockar". Keno bara sitter fint och tittar på.

Apporterande vattenhund..  :rolleyes:  :lol:

Men nu har Oliver acceperat att Keno tillhör flocken, och de kan ta en tupplur ihop.

TITTA på vattnet. Inte mer.

Tjusig hund är han Keno och en sagolik profil wub.gif wub.gif wub.gif

mvh Berit
Reserv
CITAT (cic @ 28-06-2005, 10:07)
Den ser ut att ha små öron.. Eller förvillar bilden mig? Finns nån amerikansk ras med små öron..

Katter är söta..  :wub:

cic, har du kollat spegelbilden i vattenytan? rolleyes.gif sleep.gif Om det nu inte ska föreställa att va´två olika katter så har den ganska ordinära öron. tongue.gif
Inga från Närke
Snälla ni kan ni inte försöka att citera bilderna det blir så långt att bläddra, de går att ta bort om ni vill citera den som lagt in inlägget, det är bara att radera dem.
cic
CITAT (Reserv @ 28-06-2005, 19:19)
CITAT (cic @ 28-06-2005, 10:07)

Katter är söta..  wub.gif

cic, har du kollat spegelbilden i vattenytan? rolleyes.gif sleep.gif Om det nu inte ska föreställa att va´två olika katter så har den ganska ordinära öron. tongue.gif

laugh.gif laugh.gif tongue.gif

Japp.. Där ser man. Jag är inte uppmärksam. sleep.gif

Men om man INTE hade sett spegelbilden, DÅ hade öronen sett små ut.. rolleyes.gif
cic
CITAT (Berit @ 28-06-2005, 18:43)
Tjusig hund är han Keno och en sagolik profil wub.gif  :wub:  :wub:

mvh Berit

Jajjemän. En riktig "flatnos" börjar träda fram. Vackert tycker jag. wub.gif
Anki på Öland
En bild av min amerikafarare (den ljusa) Rosie och Ramona, som stannar här. Ena riktiga hår av hin.....

Anki
yla
CITAT (Anki på Öland @ 28-06-2005, 22:36)
En bild av min amerikafarare (den ljusa) Rosie och Ramona, som stannar här. Ena riktiga hår av hin.....

Anki

käkat blommor de små sötnosarna?? rolleyes.gif
Anki på Öland
CITAT (oldwolfie @ 28-06-2005, 22:38)
käkat blommor   de  små  sötnosarna?? rolleyes.gif

Det skall böjas i tid........
Idag fick jag en liten pelargonplanta som jag hade bytt i ett paket. Hade varit och handlat samtidigt som jag hämtade posten så jag satte in varorna i kylen och grejade lite innan jag skulle ta mig an pellisen och sätta den i jord. Då kommer den lilla Ramonararingen inspringande med paketet i munnen. Snabbt som ögat tog jag paketet ifrån henne. Tomt..... Ut i trädgården och letade. Jodå, jag hittade den, delad i 2 delar. En stump på 2 cm vid roten och resten låg bredvid mad.gif Det var bara att ta bort blomknopp och blad och sätta den på rotning igen....... Så, med lite tur har jag snart 2 Odensjö Lynn Palmer. Fast då kände jag det som om jag kunnat byta henne mot vilken torgpelargon som helst!
Hittade också mina läsglasögon som jag trodde jag hade förlagt för ett par dagar sedan ute på gräsmattan.
Och det var ju bra..............
Stön!
Anki wink.gif
yla
CITAT (Anki på Öland @ 28-06-2005, 22:49)
CITAT (oldwolfie @ 28-06-2005, 22:38)
käkat blommor   de  små  sötnosarna?? rolleyes.gif

Det skall böjas i tid........
Idag fick jag en liten pelargonplanta som jag hade bytt i ett paket. Hade varit och handlat samtidigt som jag hämtade posten så jag satte in varorna i kylen och grejade lite innan jag skulle ta mig an pellisen och sätta den i jord. Då kommer den lilla Ramonararingen inspringande med paketet i munnen. Snabbt som ögat tog jag paketet ifrån henne. Tomt..... Ut i trädgården och letade. Jodå, jag hittade den, delad i 2 delar. En stump på 2 cm vid roten och resten låg bredvid mad.gif Det var bara att ta bort blomknopp och blad och sätta den på rotning igen....... Så, med lite tur har jag snart 2 Odensjö Lynn Palmer. Fast då kände jag det som om jag kunnat byta henne mot vilken torgpelargon som helst!
Hittade också mina läsglasögon som jag trodde jag hade förlagt för ett par dagar sedan ute på gräsmattan.
Och det var ju bra..............
Stön!
Anki wink.gif

fniss dom har samma sort radar som bebisar dom vet precis vad dom INTE ska röra
o precis vad som MATTE mest av allt INTE vill att dom ska röra
de e bara att acceptera
eller vara som en hök hihi tongue.gif
*Felix matte*
Felix går aldrig i säng före matte... nu ligger han i fåtöljen bakom mig och väntar tillsammans med barnbarnens gossekatt ...den knycker han så fort han får tillfälle laugh.gif

yla
CITAT (Felix matte @ 28-06-2005, 23:07)
Felix går aldrig i säng före matte... nu ligger han i fåtöljen bakom mig och väntar tillsammans med barnbarnens gossekatt ...den knycker han så fort han får tillfälle laugh.gif

gulleplutten då vill ha sällskap o katten får duga tills matte kommer rolleyes.gif tongue.gif
fruberglund
Grannens hund i midsommarskrud...visst är det en sötnos biggrin.gif

fruberglund
Och här ligger grisarna och har det gott i solen smile.gif

Berit
CITAT (Felix matte @ 28-06-2005, 23:07)

Felix är som han är, när husse vill gå promenad på morgonen Who carse, vem sa att morgonstund har guld i mund , bull shit

söta felix I agree
Berit wub.gif
pimpim
Sussi (vovve) och vår lille nya katt Ozzy 14 veckor gammal, mysstund i mattes säng.

Vicke
Emellanåt är man kvick med kameran... biggrin.gif Hon gäspade två gånger, andra gången var jag beredd...

Berit
CITAT (Vicke @ 30-06-2005, 15:09)
Emellanåt är man kvick med kameran...  :D Hon gäspade två gånger, andra gången var jag beredd...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Va rolig den ser ut.

mvh
Berit
Fenja
Man blir trött av att vara i trädgården hela dagen, men som tur är finns det sängar här och där:

Mvh
Fenja
Inga från Närke
Felix matte o Fenja vad gulliga bilder ni tar på era djur. Det gäller att ha kamerna till hands och få bilder vid rätt tillfälle.
Man blir SÅ sugen på att skaffa ett djur när man ser alla era fina bilder alla här på forumet, men man måste ha tid också.
Får nöja mig med mitt fyrfota barnbarn en bordercollie som heter Rocky. Träffade honom idag och han viker inte från min sida förrän han får sitt godis som jag förståss har skämt bort honom med att jag har i fickan när jag kommer.
zaaritha
Jag skulle gärna sätta in fotos på Casper o blommor!
Funkar inte för mej! Jag är nästintill oduglig på datorer!
flower
Denna vackra varelse träffade Samba och jag igår på vår långpromenad
Sulawesii
Måste bara visa ett par bilder på min tjockis! Ligger det något på gräsmattan så kryper hon under (om hon kan) och ligger där i värmen och mår gott.
Jodå, ligger det en människa där försöker hon krypa under den med tongue.gif .

Skuggan är jag, annars ligger hon i fullt solsken!
Anki på Öland
Skönt badväder även för de fyrbenta!

Anki
AnitaO
Här kommer en bild på mina "guld-gossar".
Boss (i mitten) finns tyvärr inte längre i livet.
Han lämnade oss i slutet av februari.

Annkina
Här kommer en badbild till.

Fenja
Natasja har blivit 8 månader:

Hon är en korsning mellan ovtjarka och schäfer och har det bästa hundpsyke jag haft att göra med på väldigt länge. En riktig liten pärla! wub.gif wub.gif

Mvh
Fenja
yenny
Härliga badbilder ni har wub.gif

Själv får min djurbild bli på den här:
Nutten
Bebisarna börjar bli stora härhemma. 6 veckor! Här en busbråk bild på Sandor och Shantina
Fenja
CITAT (Nutten @ 07-07-2005, 00:04)
Bebisarna börjar bli stora härhemma. 6 veckor! Här en busbråk bild på Sandor och Shantina

Så här ser ett par av mina sexveckorsbäbbar ut:

Mvh
Fenja
Anma
CITAT (Fenja @ 07-07-2005, 00:22)
Så här ser ett par av mina sexveckorsbäbbar ut:

Mvh
Fenja

Oj, spökar det hemma hos er? laugh.gif

Söta är dom, fast dom ser vettskrämda ut!
Fenja
CITAT (Anne R @ 07-07-2005, 09:05)

laugh.gif laugh.gif Du har så rätt de hoppade rakt upp i luften varje gång det blixtrade i kameran. Normalt sett är de så att säga mera avspända!
Mvh
Fenja
Rossi
CITAT (Fenja @ 07-07-2005, 12:27)
CITAT (Anne R @ 07-07-2005, 09:05)

laugh.gif laugh.gif Du har så rätt de hoppade rakt upp i luften varje gång det blixtrade i kameran. Normalt sett är de så att säga mera avspända!
Mvh
Fenja

Ja, den gråa ser ju riktigt rolig ut, ha, ha! laugh.gif Charmigt!
lisselbo
Kajsa är flitigt fotograferad just nu.
Här kommer 2 bilder på henne.

yenny
CITAT (lisselbo @ 12-07-2005, 20:28)
Kajsa är flitigt fotograferad just nu.
Här kommer 2 bilder på henne.

Va fin hon är kajsa wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon