|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
*Felix matte*
18-06-2005, 21:14
CITAT (Kryddan03 @ 18-06-2005, 21:51) Mitt lilla krullzoo:  Fin vovve och fina kissemissar Är det en Lagotto eller kanske West Highland Whiten Terrier
Irish Soft Coated Terrier, tror jag.....
zaaritha
18-06-2005, 21:39
Malteser är väl en litn hundras?
*Felix matte*
18-06-2005, 21:44
CITAT (zaaritha @ 18-06-2005, 22:39) Malteser är väl en litn hundras? Syrrans Malteser är bara liite mindre än Felix (kastrerad hanhund) som är Bichon Frisé och mäter 25 -26 cm mankhöjd. Största skillnaden dem emellan är att Malteserns päls är jättemycket enklare att sköta än Bichon.
*Felix matte*
18-06-2005, 21:50
CITAT (Berit @ 18-06-2005, 16:35) CITAT (Felix matte @ 18-06-2005, 15:55) CITAT (Berit @ 17-06-2005, 14:21)  Här sitter Dreamie. mvh Berit Är söta Dreamie Malteser? Hej Felix matte! Dreami är ingen malteser utan en Cotton du tulear och hennes riktiga namn är Little dreamy girl. Jag har aldrig träffat henne men hoppas på ett möte i sommar, bor i Göteborg. Visst är hon söt men det är Felix också  . Jag skulle vilja bita henne i nosen mvh Berit Min svärsons farmor har en Cotton du tulear... Dee Dee heter hon skaffade henne då hon blev ensam... nu är hon kärt sällskap och samtidigt en liten "livförsäkring"... En hund måste rastas och få motion var dag... Motion förlänger livet för både hund och matte/husse
Kryddan03
19-06-2005, 00:16
CITAT (Felix matte @ 18-06-2005, 22:14) CITAT (Kryddan03 @ 18-06-2005, 21:51) Mitt lilla krullzoo:  Fin vovve och fina kissemissar Är det en Lagotto eller kanske West Highland Whiten Terrier  Det är en Irish Softcoated Wheaten Terrier.
*Felix matte*
19-06-2005, 06:13
Husse pratade om att gå ut på långpromenad... Felix tyckte det var alldeles för tidigt och gick och gömde sig under täcket... där sover han fortfarande
CITAT (Felix matte @ 19-06-2005, 07:13) Husse pratade om att gå ut på långpromenad... Felix tyckte det var alldeles för tidigt och gick och gömde sig under täcket... där sover han fortfarande  Det är det sötaste söta man kan se, och naturligtvis ligger han i husses och mattes säng och ser oskyldig ut Det är en bra start på dagen att bli serverad dessa bilder på våra små kärlekar. mvh Berit
groowymama
19-06-2005, 08:37
CITAT (Nutten @ 18-06-2005, 15:23) Mina små troll härhemma växer som sjutton och nu knappt 3,5 v gamla har de börjat gå på lådan. Tänder har de också, vilket syns på den här bilden  Nästa vecka ska de börja få lite riktig mat. Der var ett ovanligt litet sött troll
CITAT (Nutten @ 18-06-2005, 15:23) Mina små troll härhemma växer som sjutton och nu knappt 3,5 v gamla har de börjat gå på lådan. Tänder har de också, vilket syns på den här bilden  Nästa vecka ska de börja få lite riktig mat. Der var ett ovanligt sött troll mvh Berit
Fialotta
21-06-2005, 17:23
Åhhh....vilka gosiga hundar...nu blir jag avis IGEN
min äldsta katt mauen som är 12 år
CITAT (flower @ 25-06-2005, 12:47) min äldsta katt mauen som är 12 år  Den ser ut att ha små öron.. Eller förvillar bilden mig? Finns nån amerikansk ras med små öron.. Katter är söta..
CITAT (cic @ 21-06-2005, 16:56) Keno växer! Sitta fint kan han också. -_-  Tänkte att han kanske ville bada och svalka sig lite. Men inte. Inte ens när kompisen Oliver står i och "lockar". Keno bara sitter fint och tittar på.   Apporterande vattenhund.. :rolleyes: :lol: Men nu har Oliver acceperat att Keno tillhör flocken, och de kan ta en tupplur ihop.  TITTA på vattnet. Inte mer.  Tjusig hund är han Keno och en sagolik profil mvh Berit
CITAT (cic @ 28-06-2005, 10:07) Den ser ut att ha små öron.. Eller förvillar bilden mig? Finns nån amerikansk ras med små öron..
Katter är söta.. :wub: cic, har du kollat spegelbilden i vattenytan?  Om det nu inte ska föreställa att va´två olika katter så har den ganska ordinära öron.
Inga från Närke
28-06-2005, 20:43
Snälla ni kan ni inte försöka att citera bilderna det blir så långt att bläddra, de går att ta bort om ni vill citera den som lagt in inlägget, det är bara att radera dem.
CITAT (Reserv @ 28-06-2005, 19:19) CITAT (cic @ 28-06-2005, 10:07) Den ser ut att ha små öron.. Eller förvillar bilden mig? Finns nån amerikansk ras med små öron.. Katter är söta..  cic, har du kollat spegelbilden i vattenytan?  Om det nu inte ska föreställa att va´två olika katter så har den ganska ordinära öron.  Japp.. Där ser man. Jag är inte uppmärksam. Men om man INTE hade sett spegelbilden, DÅ hade öronen sett små ut..
CITAT (Berit @ 28-06-2005, 18:43) Tjusig hund är han Keno och en sagolik profil  :wub: :wub: mvh Berit Jajjemän. En riktig "flatnos" börjar träda fram. Vackert tycker jag.
Anki på Öland
28-06-2005, 21:36
En bild av min amerikafarare (den ljusa) Rosie och Ramona, som stannar här. Ena riktiga hår av hin.....  Anki
CITAT (Anki på Öland @ 28-06-2005, 22:36) En bild av min amerikafarare (den ljusa) Rosie och Ramona, som stannar här. Ena riktiga hår av hin.....
Anki käkat blommor de små sötnosarna??
Anki på Öland
28-06-2005, 21:49
CITAT (oldwolfie @ 28-06-2005, 22:38) käkat blommor de små sötnosarna??  Det skall böjas i tid........ Idag fick jag en liten pelargonplanta som jag hade bytt i ett paket. Hade varit och handlat samtidigt som jag hämtade posten så jag satte in varorna i kylen och grejade lite innan jag skulle ta mig an pellisen och sätta den i jord. Då kommer den lilla Ramonararingen inspringande med paketet i munnen. Snabbt som ögat tog jag paketet ifrån henne. Tomt..... Ut i trädgården och letade. Jodå, jag hittade den, delad i 2 delar. En stump på 2 cm vid roten och resten låg bredvid  Det var bara att ta bort blomknopp och blad och sätta den på rotning igen....... Så, med lite tur har jag snart 2 Odensjö Lynn Palmer. Fast då kände jag det som om jag kunnat byta henne mot vilken torgpelargon som helst! Hittade också mina läsglasögon som jag trodde jag hade förlagt för ett par dagar sedan ute på gräsmattan. Och det var ju bra.............. Stön! Anki
CITAT (Anki på Öland @ 28-06-2005, 22:49) CITAT (oldwolfie @ 28-06-2005, 22:38) käkat blommor de små sötnosarna??  Det skall böjas i tid........ Idag fick jag en liten pelargonplanta som jag hade bytt i ett paket. Hade varit och handlat samtidigt som jag hämtade posten så jag satte in varorna i kylen och grejade lite innan jag skulle ta mig an pellisen och sätta den i jord. Då kommer den lilla Ramonararingen inspringande med paketet i munnen. Snabbt som ögat tog jag paketet ifrån henne. Tomt..... Ut i trädgården och letade. Jodå, jag hittade den, delad i 2 delar. En stump på 2 cm vid roten och resten låg bredvid  Det var bara att ta bort blomknopp och blad och sätta den på rotning igen....... Så, med lite tur har jag snart 2 Odensjö Lynn Palmer. Fast då kände jag det som om jag kunnat byta henne mot vilken torgpelargon som helst! Hittade också mina läsglasögon som jag trodde jag hade förlagt för ett par dagar sedan ute på gräsmattan. Och det var ju bra.............. Stön! Anki  fniss dom har samma sort radar som bebisar dom vet precis vad dom INTE ska röra o precis vad som MATTE mest av allt INTE vill att dom ska röra de e bara att acceptera eller vara som en hök hihi
*Felix matte*
28-06-2005, 22:07
Felix går aldrig i säng före matte... nu ligger han i fåtöljen bakom mig och väntar tillsammans med barnbarnens gossekatt ...den knycker han så fort han får tillfälle
CITAT (Felix matte @ 28-06-2005, 23:07) Felix går aldrig i säng före matte... nu ligger han i fåtöljen bakom mig och väntar tillsammans med barnbarnens gossekatt ...den knycker han så fort han får tillfälle  gulleplutten då vill ha sällskap o katten får duga tills matte kommer
fruberglund
28-06-2005, 23:05
Grannens hund i midsommarskrud...visst är det en sötnos
fruberglund
28-06-2005, 23:09
Och här ligger grisarna och har det gott i solen 
CITAT (Felix matte @ 28-06-2005, 23:07) Felix går aldrig i säng före matte... nu ligger han i fåtöljen bakom mig och väntar tillsammans med barnbarnens gossekatt ...den knycker han så fort han får tillfälle  Felix är som han är, när husse vill gå promenad på morgonen Who carse, vem sa att morgonstund har guld i mund , bull shit söta felix I agree Berit
Sussi (vovve) och vår lille nya katt Ozzy 14 veckor gammal, mysstund i mattes säng.
Emellanåt är man kvick med kameran...  Hon gäspade två gånger, andra gången var jag beredd...
CITAT (Vicke @ 30-06-2005, 15:09) Emellanåt är man kvick med kameran... :D Hon gäspade två gånger, andra gången var jag beredd...   Va rolig den ser ut. mvh Berit
Man blir trött av att vara i trädgården hela dagen, men som tur är finns det sängar här och där:  Mvh Fenja
Inga från Närke
02-07-2005, 19:42
Felix matte o Fenja vad gulliga bilder ni tar på era djur. Det gäller att ha kamerna till hands och få bilder vid rätt tillfälle. Man blir SÅ sugen på att skaffa ett djur när man ser alla era fina bilder alla här på forumet, men man måste ha tid också. Får nöja mig med mitt fyrfota barnbarn en bordercollie som heter Rocky. Träffade honom idag och han viker inte från min sida förrän han får sitt godis som jag förståss har skämt bort honom med att jag har i fickan när jag kommer.
zaaritha
02-07-2005, 19:47
Jag skulle gärna sätta in fotos på Casper o blommor! Funkar inte för mej! Jag är nästintill oduglig på datorer!
Denna vackra varelse träffade Samba och jag igår på vår långpromenad
Sulawesii
05-07-2005, 10:51
Måste bara visa ett par bilder på min tjockis! Ligger det något på gräsmattan så kryper hon under (om hon kan) och ligger där i värmen och mår gott. Jodå, ligger det en människa där försöker hon krypa under den med  .   Skuggan är jag, annars ligger hon i fullt solsken!
Anki på Öland
06-07-2005, 09:52
Skönt badväder även för de fyrbenta!  Anki
Här kommer en bild på mina "guld-gossar". Boss (i mitten) finns tyvärr inte längre i livet. Han lämnade oss i slutet av februari.
Annkina
06-07-2005, 10:31
Här kommer en badbild till.
Natasja har blivit 8 månader:  Hon är en korsning mellan ovtjarka och schäfer och har det bästa hundpsyke jag haft att göra med på väldigt länge. En riktig liten pärla! Mvh Fenja
Härliga badbilder ni har Själv får min djurbild bli på den här:
Bebisarna börjar bli stora härhemma. 6 veckor! Här en busbråk bild på Sandor och Shantina
CITAT (Nutten @ 07-07-2005, 00:04) Bebisarna börjar bli stora härhemma. 6 veckor! Här en busbråk bild på Sandor och Shantina  Så här ser ett par av mina sexveckorsbäbbar ut:   Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 07-07-2005, 00:22) Så här ser ett par av mina sexveckorsbäbbar ut:
Mvh Fenja Oj, spökar det hemma hos er? Söta är dom, fast dom ser vettskrämda ut!
CITAT (Anne R @ 07-07-2005, 09:05) Oj, spökar det hemma hos er? Söta är dom, fast dom ser vettskrämda ut!  Du har så rätt de hoppade rakt upp i luften varje gång det blixtrade i kameran. Normalt sett är de så att säga mera avspända! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 07-07-2005, 12:27) CITAT (Anne R @ 07-07-2005, 09:05) Oj, spökar det hemma hos er? Söta är dom, fast dom ser vettskrämda ut!  Du har så rätt de hoppade rakt upp i luften varje gång det blixtrade i kameran. Normalt sett är de så att säga mera avspända! Mvh Fenja Ja, den gråa ser ju riktigt rolig ut, ha, ha!  Charmigt!
lisselbo
12-07-2005, 19:28
Kajsa är flitigt fotograferad just nu. Här kommer 2 bilder på henne. 
CITAT (lisselbo @ 12-07-2005, 20:28) Kajsa är flitigt fotograferad just nu. Här kommer 2 bilder på henne. Va fin hon är kajsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|