|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
farbror B
13-05-2005, 08:23
Fantastiskt fångat =)
Åsa - Alingsås
13-05-2005, 10:55
 Min kisse Nienor, den enda av våra amerikanska katter som fortfarande lever.  Endo, hon dog för lite över ett år sen...  Sheister, han dog för snart två år sen av FIP... vätskefyllda lungor och hjärtsvikt, stackars lille vän, det gick så otroligt fort också, jag saknar honom och Endo fortfarande, varje dag. Sheister var den vackraste katt jag någonsin sett.  Mina kissar, Måns och Nienor. Nienor, som vi köpte i USA, har varit innekatt i flera generationer. Måns är svensk bondkatt. Vilken skillnad det gör! Nienor har precis börjat gå ut igen efter att ha spenderat hela hösten, vintern och vårvintern inomhus (kallt och blött = Nienor går inte ut, hehe) Hon smyger försiktigt runt i trädgården och går sällan utanför våran tomt. Måns däremot är ute året runt, blött eller kallt spelar ingen roll. En riktig liten vildkatt som gör mig vild av oro när han stannar borta flera dagar i taget ibland.  Så här mysigt hade vi det när jag var gravid med pojken och sov halva dygnen, hehe.
Åh, vilka fina katter Åsa!! Jag älskar sköldpaddor.  Är det någon ras på katterna från "over there"? Mvh Fenja
Åsa - Alingsås
13-05-2005, 20:00
Nja, de har inga stamtavlor eller så, men i papprena står det för Endo "American shorthair" vilket faktiskt är en ras men som efter vad jag förstår egentligen innebär amerikansk huskatt, hehe. Nienor däremot är en Ragdoll-mix. Vet inte vad de mixat med men hon ser exakt ut som en fullblods-ragdoll, möjligen med undantag för en något mindre lurvig svans. Ragdoll.nuHär är en bild på en registrerad bi-color ragdoll... Väldigt lik min lilla kisse. Inte för att det spelar mig ngn roll egentligen. Skulle inte ha ställt ut även om hon haft papper.  Här är min Nienor:  Sheister var en blandning mellan ragdoll och siames.
Tack Åsa! Blev bara lite nyfiken. Jag har en massa huskatter också, du kan se dem i mitt album om du vill. Mvh Fenja
Åsa - Alingsås
13-05-2005, 20:09
Är de inte för söta dessa små pudelvalpar? Tagna hemma hos mina föräldrar.
Nej!!!! Jag vill INTE vara med på bild!!!!
Lite hoppträning på hemmaplan (katterna tycker det är kul) Här är det Mintha som flyger över
I går blev Tova och Max föräldrar till den här gosehögen:   Mvh Fenja
Å, såna goseungar Fenja. Jag ska förresten snart få hem en dräktig katt - ska vara jourhem. Så ni kan gissa om det kommer bli bilder framöver!
Åh, vad roligt Nutten, vad är det för stackars kisse du ska hjälpa? Emotser en massa bilder! Mvh Fenja
gammelnalle
19-05-2005, 20:16
Ok jag la visst in en djurbild på "fel" avdelning... så försök att hitta GÖSTA på denna bild:  ledtråd: kolla den andra bilden ... men han finns där!!
Jag ser honom, en fin tigrerad kisse! Mvh Fenja
en smartt kisse ligger på lur så fint o en jäkla snygg rot också
Blomstertanten
20-05-2005, 07:09
Åh , den roten skulle jag vilja ha Gammelnalle ! Säg till om du vill bli av med den
gammelnalle
20-05-2005, 09:08
roten till allt ont?? är INTE pengar som många tror utan Kärleken till pengar...)
DET är väl inget DJUR!! Heter ju dagens djurbild!! möjligen en ROTTA??
gammelnalle
20-05-2005, 19:41
men va f har hänt nu då...??? DATORER!!!!
*Felix matte*
20-05-2005, 20:01
CITAT (gammelnalle @ 20-05-2005, 20:41) men va f har hänt nu då...??? DATORER!!!!  Har du kanske ändrat storlek på bilderna eller flyttat på dem i albumet.. det här hittade jag 
gammelnalle
20-05-2005, 20:03
tur att ni finns!! mina vänner på ödla.nu
CITAT (Fenja @ 19-05-2005, 20:51) Åh, vad roligt Nutten, vad är det för stackars kisse du ska hjälpa? Emotser en massa bilder! Mvh Fenja En kisse som ingen vill ha längre och som gått och blivit dräktig.... Hon är tydligen helvit med gröna ögon. Får troligtvis hem henne på söndag.
En söt liten en som poserade!
sååå söööt
Dagens djurbild blir på min stödis, Sarissa. Stooooor mage va!? Några gröna ögon har hon dock inte enligt mig. Snarare blekgula.
Anki på Öland
24-05-2005, 20:30
Ett nytt gäng småttingar föddes i morse.  Anki
 kan de bli nån bra sort av den här kombinationen goa e dom iallafall
mitt bidrag för dagen..
En hälsning från vackra Kaos:  Mvh Fenja
Blomstertanten
25-05-2005, 11:30
Sarissas bebisar är idag ett dygn gamla och jag har äntligen fått titta efter vad det blev för fördelning; en pojke och tre flickor. Bild på mor och dotter:
CITAT (Nutten @ 25-05-2005, 12:50) Sarissas bebisar är idag ett dygn gamla och jag har äntligen fått titta efter vad det blev för fördelning; en pojke och tre flickor. Bild på mor och dotter:  Åh, grattis!! Hoppas att allt gick bra Nutten! Vi får väl se alla bäbbarna sedan va? Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 25-05-2005, 12:22) En hälsning från vackra Kaos:  Mvh Fenja Det var en riktig snygging det!  Är det månne en skogis eller Maine Coon? Men vad hade hänt med honom när han var liten? Då var han minsan ingen skönhet  En bekant till mig hade fått kattungar (nja, inte han men katten  ) och två av dom tappade håret efter ett par veckor, det visade sig att dom fått mask av mamman, det blev halvlånghåriga bebisar av dom med efter en avmaskningskur.
Bilder på bebisarna finns ju redan i mitt album, men okej! Bror (vänster) och syster (höger)  Systrar  Uppradade i "mjölkbaren"
CITAT (Reserv @ 25-05-2005, 17:24) Det var en riktig snygging det!  Är det månne en skogis eller Maine Coon? Men vad hade hänt med honom när han var liten? Då var han minsan ingen skönhet  En bekant till mig hade fått kattungar (nja, inte han men katten  ) och två av dom tappade håret efter ett par veckor, det visade sig att dom fått mask av mamman, det blev halvlånghåriga bebisar av dom med efter en avmaskningskur.  Varken det ena eller det andra, Kaos är en äkta bondkatt och tappade pälsen och blev som han är p g a en genmutation som är väldigt ovanlig enligt veterinären. Det är från sådana som Kaos som Rexkatterna avlades fram en gång. Tack Nutten tänkte inte på att kolla ditt album, ska genast göra det! Mvh Fenja
Här kommer dagens bebisbild. Vi har Senona närmast och Sapphira borterst. Shantinas huvud syns till höger.
Åhhh, det borde vara förbjudet!  Ska ta några nya på mina bäbbar i morgon. Lilla Seniora där... Mvh Fenja
Trött bebis  En hel del nya bilder i albumet
 Mvh Fenja
Hihi, helt i klass med mina! Svartsköldpadda?
Anki på Öland
29-05-2005, 11:01
Får man vara med i gulleplutt-tävlingen?? Anki
CITAT (Nutten @ 29-05-2005, 08:28) Hihi, helt i klass med mina! Svartsköldpadda? Japp Nutten! Anki du får vara med! De är ljuvliga! Mvh Fenja
Anki -  Hur gamla är de på bilden? (vi får göra om tråden till söta bebisdjurbilder)
Anki på Öland
29-05-2005, 23:01
CITAT (Nutten @ 29-05-2005, 23:36) Anki -  Hur gamla är de på bilden? (vi får göra om tråden till söta bebisdjurbilder) Dom är 5 dygn på bilden - taget i morse. Anki
Förtjusande
*solis*
30-05-2005, 10:47
ÅÅÅÅ:SÅ SÖÖÖÖTA
Kan hända att ingen saknat mig.. Men jag har inte varit på odla på ett tag pga..  Keno!!  Jag är SÅ lycklig!  Som sagt. Keno heter han och är en flatcoated retriever.
Fialotta
31-05-2005, 18:50
CITAT (cic @ 31-05-2005, 19:36) Kan hända att ingen saknat mig.. Men jag har inte varit på odla på ett tag pga..  Keno!!  Jag är SÅ lycklig!  Som sagt. Keno heter han och är en flatcoated retriever. Grattis cic...vilken stolthet du skaffat...så fin
CITAT (cic @ 31-05-2005, 19:36) åhh ett litet lakritstroll sååå sööt grattis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|