Full version: Dagens Djurbild.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
farbror B

Fantastiskt fångat =)
Åsa - Alingsås

Min kisse Nienor, den enda av våra amerikanska katter som fortfarande lever.

Endo, hon dog för lite över ett år sen...

Sheister, han dog för snart två år sen av FIP... vätskefyllda lungor och hjärtsvikt, stackars lille vän, det gick så otroligt fort också, jag saknar honom och Endo fortfarande, varje dag. Sheister var den vackraste katt jag någonsin sett. wub.gif wub.gif wub.gif

Mina kissar, Måns och Nienor. Nienor, som vi köpte i USA, har varit innekatt i flera generationer. Måns är svensk bondkatt. Vilken skillnad det gör! Nienor har precis börjat gå ut igen efter att ha spenderat hela hösten, vintern och vårvintern inomhus (kallt och blött = Nienor går inte ut, hehe) Hon smyger försiktigt runt i trädgården och går sällan utanför våran tomt. Måns däremot är ute året runt, blött eller kallt spelar ingen roll. En riktig liten vildkatt som gör mig vild av oro när han stannar borta flera dagar i taget ibland.

Så här mysigt hade vi det när jag var gravid med pojken och sov halva dygnen, hehe. wub.gif wub.gif
Fenja
Åh, vilka fina katter Åsa!! Jag älskar sköldpaddor. wub.gif wub.gif Är det någon ras på katterna från "over there"?
Mvh
Fenja
Åsa - Alingsås
Nja, de har inga stamtavlor eller så, men i papprena står det för Endo "American shorthair" vilket faktiskt är en ras men som efter vad jag förstår egentligen innebär amerikansk huskatt, hehe.

Nienor däremot är en Ragdoll-mix. Vet inte vad de mixat med men hon ser exakt ut som en fullblods-ragdoll, möjligen med undantag för en något mindre lurvig svans. Ragdoll.nu

Här är en bild på en registrerad bi-color ragdoll... Väldigt lik min lilla kisse. Inte för att det spelar mig ngn roll egentligen. Skulle inte ha ställt ut även om hon haft papper.

Här är min Nienor:

Sheister var en blandning mellan ragdoll och siames.
Fenja
Tack Åsa! Blev bara lite nyfiken. Jag har en massa huskatter också, du kan se dem i mitt album om du vill.
Mvh
Fenja
Åsa - Alingsås
Japp, jag har redan kikat! tongue.gif rolleyes.gif tongue.gif Älskar katter!!!! Och kattungar, åååååhh, jag blir helt sjuk! wub.gif wub.gif wub.gif Skulle kunna ha hur många som helst, om jag bara kunde ge alla den uppmärksamhet de förtjänar och behöver. smile.gif
Försöker katten fånga muspekaren på datorskärmen, förresten? Hehe, Endo brukade alltid göra det. laugh.gif
flower
Rossi
Är de inte för söta dessa små pudelvalpar? Tagna hemma hos mina föräldrar.

Rossi
Nej!!!! Jag vill INTE vara med på bild!!!!

Nutten
Lite hoppträning på hemmaplan (katterna tycker det är kul)

Här är det Mintha som flyger över
Fenja
I går blev Tova och Max föräldrar till den här gosehögen:

Mvh
Fenja
Nutten
Å, såna goseungar Fenja. wub.gif

Jag ska förresten snart få hem en dräktig katt - ska vara jourhem. Så ni kan gissa om det kommer bli bilder framöver! tongue.gif
Fenja
Åh, vad roligt Nutten, vad är det för stackars kisse du ska hjälpa? Emotser en massa bilder!
Mvh
Fenja
gammelnalle
Ok jag la visst in en djurbild på "fel" avdelning... så försök att hitta GÖSTA på denna bild:

ledtråd: kolla den andra bilden ... men han finns där!!
Fenja
Jag ser honom, en fin tigrerad kisse!
Mvh
Fenja
yla
en smartt kisse ligger på lur så fint
o en jäkla snygg rot också
Blomstertanten
Åh , den roten skulle jag vilja ha Gammelnalle ! rolleyes.gif
Säg till om du vill bli av med den tongue.gif
gammelnalle
roten till allt ont??

är INTE pengar som många tror utan Kärleken till pengar...)

DET är väl inget DJUR!! Heter ju dagens djurbild!!

möjligen en ROTTA?? biggrin.gif
gammelnalle
men va f har hänt nu då...???
DATORER!!!! mad.gif
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 20-05-2005, 20:41)
men va f har hänt nu då...???
DATORER!!!! mad.gif

Har du kanske ändrat storlek på bilderna eller flyttat på dem i albumet..
det här hittade jag

gammelnalle
tur att ni finns!! mina vänner på ödla.nu

biggrin.gif
Nutten
CITAT (Fenja @ 19-05-2005, 20:51)
Åh, vad roligt Nutten, vad är det för stackars kisse du ska hjälpa? Emotser en massa bilder!
Mvh
Fenja

En kisse som ingen vill ha längre och som gått och blivit dräktig....

Hon är tydligen helvit med gröna ögon. Får troligtvis hem henne på söndag.
estet
En söt liten en som poserade! wub.gif
yla
sååå söööt tongue.gif
Nutten
Dagens djurbild blir på min stödis, Sarissa. Stooooor mage va!? Några gröna ögon har hon dock inte enligt mig. Snarare blekgula.
Anki på Öland
Ett nytt gäng småttingar föddes i morse.

Anki
yla

kan de bli nån bra sort av den här kombinationen
goa e dom iallafall tongue.gif
flower
mitt bidrag för dagen..
Fenja
En hälsning från vackra Kaos:

Mvh
Fenja
Blomstertanten
wub.gif wub.gif wub.gif
Jag är sååå kär i Kaos ! ( fd Gollum )
Raringen Gollum
Nutten
Sarissas bebisar är idag ett dygn gamla och jag har äntligen fått titta efter vad det blev för fördelning; en pojke och tre flickor.

Bild på mor och dotter:
Fialotta
Blir helt sjuk av denna tråd...får nog söka för detta...det är bildernas fel tongue.gif ohmy.gif tongue.gif laugh.gif
Fenja
CITAT (Nutten @ 25-05-2005, 12:50)
Sarissas bebisar är idag ett dygn gamla och jag har äntligen fått titta efter vad det blev för fördelning; en pojke och tre flickor.

Bild på mor och dotter:

Åh, grattis!! Hoppas att allt gick bra Nutten! Vi får väl se alla bäbbarna sedan va?
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 25-05-2005, 12:22)
En hälsning från vackra Kaos:

Mvh
Fenja

Det var en riktig snygging det! wub.gif Är det månne en skogis eller Maine Coon? Men vad hade hänt med honom när han var liten? Då var han minsan ingen skönhet unsure.gif wink.gif rolleyes.gif En bekant till mig hade fått kattungar (nja, inte han men katten tongue.gif ) och två av dom tappade håret efter ett par veckor, det visade sig att dom fått mask av mamman, det blev halvlånghåriga bebisar av dom med efter en avmaskningskur. wub.gif
Nutten
Bilder på bebisarna finns ju redan i mitt album, men okej!

Bror (vänster) och syster (höger)

Systrar

Uppradade i "mjölkbaren"
Fenja
CITAT (Reserv @ 25-05-2005, 17:24)
Det var en riktig snygging det! wub.gif Är det månne en skogis eller Maine Coon? Men vad hade hänt med honom när han var liten? Då var han minsan ingen skönhet unsure.gif wink.gif rolleyes.gif En bekant till mig hade fått kattungar (nja, inte han men katten tongue.gif ) och två av dom tappade håret efter ett par veckor, det visade sig att dom fått mask av mamman, det blev halvlånghåriga bebisar av dom med efter en avmaskningskur. wub.gif

Varken det ena eller det andra, Kaos är en äkta bondkatt och tappade pälsen och blev som han är p g a en genmutation som är väldigt ovanlig enligt veterinären. Det är från sådana som Kaos som Rexkatterna avlades fram en gång.

Tack Nutten tänkte inte på att kolla ditt album, ska genast göra det!

Mvh
Fenja
Nutten
Här kommer dagens bebisbild. Vi har Senona närmast och Sapphira borterst. Shantinas huvud syns till höger.
Fenja
Åhhh, det borde vara förbjudet! wub.gif wub.gif wub.gif Ska ta några nya på mina bäbbar i morgon. Lilla Seniora där... wub.gif
Mvh
Fenja
Nutten
Trött bebis

En hel del nya bilder i albumet wub.gif
Fenja

Mvh
Fenja
Nutten
Hihi, helt i klass med mina! Svartsköldpadda?
Anki på Öland
Får man vara med i gulleplutt-tävlingen??
wub.gif
Anki

Fenja
CITAT (Nutten @ 29-05-2005, 08:28)
Hihi, helt i klass med mina! Svartsköldpadda?

Japp Nutten!

Anki du får vara med! De är ljuvliga! wub.gif

Mvh
Fenja
Nutten
Anki - wub.gif Hur gamla är de på bilden? (vi får göra om tråden till söta bebisdjurbilder)
Anki på Öland
CITAT (Nutten @ 29-05-2005, 23:36)
Anki - wub.gif Hur gamla är de på bilden? (vi får göra om tråden till söta bebisdjurbilder)

Dom är 5 dygn på bilden - taget i morse.
Anki
amaira
Förtjusande wub.gif
*solis*
ÅÅÅÅ:SÅ SÖÖÖÖTA wub.gif
cic
Kan hända att ingen saknat mig.. Men jag har inte varit på odla på ett tag pga..

Keno!!

Jag är SÅ lycklig!

Som sagt. Keno heter han och är en flatcoated retriever.
Fialotta
CITAT (cic @ 31-05-2005, 19:36)
Kan hända att ingen saknat mig.. Men jag har inte varit på odla på ett tag pga..

Keno!!

Jag är SÅ lycklig!

Som sagt. Keno heter han och är en flatcoated retriever.

Grattis cic...vilken stolthet du skaffat...så fin wub.gif
yla
CITAT (cic @ 31-05-2005, 19:36)

åhh ett litet lakritstroll sååå sööt rolleyes.gif
grattis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon