Full version: Dagens Djurbild.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Anki på Öland
Oldwolfies lilla Erik har fått 5 st. halvsyskon, dom första korten i
albumet

Anki
evelina
Oh Anki så söta dom har blivit sen jag såg dom sist . wub.gif wub.gif

Och Fenja din lilla katt är för ljuvlig, vilka blå ögon. wub.gif wub.gif
amaira
Härliga bilder allihopa.
Fenjas lilla "mutant" är ju läcker. Måste vara roligt att få vara med om!
Men katten till höger i samma bild - WOW, vilken obetalbar min wub.gif .
Fenja
CITAT (amaira @ 18-03-2005, 09:21)
Härliga bilder allihopa.
Fenjas lilla "mutant" är ju läcker. Måste vara roligt att få vara med om!
Men katten till höger i samma bild - WOW, vilken obetalbar min wub.gif .

Det är jättespännande att se vad det blir av lilla Kaos! Han är världens raraste lilla misse och gillar att ligga i famnen, kela och mysa. Katten som räcker ut tungan är mamma Vildkatt.
Mvh
Fenja
renate
Lille Kaos har ja gigantiska öron,ahhhhhhhh så söt han är,mamman är fin hon med.
Jag har ja redan 2½ katter men lille Kaos;vete sjutton om inte jag vill ha honom.
yla
de e de jag sagt fenja håll ögonen på störöra så ingen snor honom
ännu går han n er i en ficka vettdu laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Zanna
CITAT (renate @ 02-03-2005, 10:43)
Lilla Doris är så söt,så jag tog mig friheten och koperade en lite större bild.

Jösses vilken söt bild - vad kul att ha fångat ögonblicket!
lisselbo

Quila, skogiskorsning.

Bilden blev ganska liten wacko.gif
yla
CITAT (lisselbo @ 18-03-2005, 13:58)

Quila, skogiskorsning.

Bilden blev ganska liten wacko.gif

så här ska de vara fin va den
Hajjen
Vilka Sötisar ni har!
Nu är det väl min tur:

Våran stallkatt:

Jag och Murre:

Min sköthäst Pralinus:
*Eko*
Kan någon berätta hur man lägger in en bild. Vad behövs för program. Jag har bara Lochitech...
Tack på förhand!!!!!! smile.gif
renate
Nu går det nästan för långt.Alledes nyligen upptäckte jag lille Fritz på mitt såbord under växtlampan.Det är ett bord med bevattningsmatta i botten.Än så länge står där bara några pellisar och Fritz.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Eko @ 18-03-2005, 17:26)
Kan någon berätta hur man lägger in en bild. Vad behövs för program. Jag har bara Lochitech...
Tack på förhand!!!!!! smile.gif

Jag är ingen expert men jag brukar bara stoppa in kontakten från kameran och tanka in bilderna i datorn och så sparar jag dem i mappen mina bilder. Sedan minskar jag ner dem till under 100kb (anv. paint) och lägger in dem i mitt album här på odla. När jag vill lägga in en bild går jag till mitt album här på odla och klickar på bilden så den blir stor sedan högerklickar jag och under egenskaper hittar jag bildadressen som jag kopierar och klistrar in dem i rutan som dyker upp när man klickar på bildknappen som finns ovanför rutan som man skriver sina inlägg i.

cic
Snälla.. Måste bilderna vara så STORA ..? blink.gif

Man blir ju tokig på att behöva scrolla i sidled för att kunna läsa inlägg..

Fina bilder dock!

smile.gif
yla
alltså gul blå o rosa på kissen de va fiiiiint
*Eko*
TIll Åsa - mälardalen zon 2!
'
Problemet ligger nog i att jag saknar en digitalkamera. Jag kan inte stoppa i en sladd....
Det får bli ett senare problem, det där med bilder...jag trodde att jag kunde plocka fram något från mitt lochitech album..
DIn hund Åsa, Sådan har jag också, fast SVART, korthårig och med vita tecken!!!! (Det beror på att han har en golden mor och en labrador/bordercolliefar)
Kram wub.gif
lisselbo
Tack oldwolfie för hjälpen med bilden. Vet inte varför den blev så liten. Måste få berätta att Quila har blivit världens gosekatt. När hon kom till oss för ca 2 år sedan var hon väldigt skygg och osäker, låg mest och gömde sig. Vi lät henne vara, det tog ca 9 mån innan hon hoppade upp i knät. Men man fick inte röra henne, då hoppade hon ner igen. Nu däremot tar hon alla tillfällen i akt att ligga i knät. Hon kommer alltid springandes för att möta mig när jag kommer hem och ska alltid vara där jag är. En liten egenskap hon har är att hon älskar att fånga gummisnoddar som man skjuter iväg.
mvh Marie
amaira
CITAT (lisselbo @ 18-03-2005, 20:53)
Tack oldwolfie för hjälpen med bilden. Vet inte varför den blev så liten.

Bilden blir liten, när man tar adressen från den lilla bilden (tumnagel/ thumbnail) i ditt album.

Om du först klickar på din bild i albumet, så den visas i stort format, så tar du adressen frånden - då funkar det.

Hajjen! Vilken fascinerande katt, med ett grönt och ett blått öga! wub.gif
Och hästen är ur-go´ wub.gif wub.gif .

*njuter av allas alla bilder*

wub.gif wub.gif
yla
dagens sötnos
jag bara måste visa honom
tror ni jag e kär eller va rolleyes.gif
Anki på Öland
CITAT (oldwolfie @ 19-03-2005, 13:18)
dagens sötnos
jag bara måste visa honom
tror ni jag e kär eller va rolleyes.gif

Puss på honom - såååååå söt!!
Fast jag är ju lite partisk.... wub.gif wub.gif wub.gif

Anki
Zanna
Så här började min lilla ögonsten Trixi dagen. Hon älskar att sola.

Senare på dagen så var det full fart. Vi var ut på en sjö och njöt av solskenet med en kopp varm choklad på bryggan (inte hundarna alltså :-) ) efter en lång promenad. Trixi och hennes kompis busade i vassen.

*Felix matte*
CITAT (Zanna @ 19-03-2005, 20:37)
Så här började min lilla ögonsten Trixi dagen. Hon älskar att sola.

Senare på dagen så var det full fart. Vi var ut på en sjö och njöt av solskenet med en kopp varm choklad på bryggan (inte hundarna alltså :-) ) efter en lång promenad. Trixi och hennes kompis busade i vassen.

Om du klickar på bilden och tar bildadressen från den stora bilden så blir din vackra Trixi mer synlig biggrin.gif

pimpim
Vår lilla linslus Sussi

Heddas matte
Såhär ser Hedda ut när hon äntligen får springa igen efter två månaders vila... (notera spåren till höger i bilden)

hon försvinner snabbt i fjärran! laugh.gif
Zanna
CITAT (Felix matte @ 19-03-2005, 20:42)
Om du klickar på bilden och tar bildadressen från den stora bilden så blir din vackra Trixi mer synlig biggrin.gif

Tack för tipset, jag undrade just hur bilderna kunde göras större!

Heddas matte - så där är det när Trixi är i farten också, full rulle hela tiden - förutom när jag bjuder på godis, då kommer hon som en raket till mig.
*Felix matte*
CITAT (Anki på Öland @ 19-03-2005, 19:56)
CITAT (oldwolfie @ 19-03-2005, 13:18)
dagens   sötnos
jag bara  måste visa honom
tror  ni jag e  kär eller va rolleyes.gif

Puss på honom - såååååå söt!!
Fast jag är ju lite partisk.... wub.gif wub.gif wub.gif

Anki

Är inte ens partisk men... oj,oj vad söt han är lille Erik wub.gif wub.gif wub.gif
om inte om skulle finnas då hade jag nog en hel kennel hos mig biggrin.gif wub.gif
*Felix matte*
Så här låg Felix idag (och alla andra soliga dagar)...han går och nosar...letar efter solstrimma och lägger sig där wub.gif Kan det vara så att hundar inte ser strimman utan nosar sig fram till värmen. unsure.gif
yla
felix ser ut o ha de mysigt i solstrimman
han kanske känner solen eller ser eller luktar dev
vetesjutton tongue.gif

han e gosig iallafall
Zanna
CITAT (Felix matte @ 19-03-2005, 21:05)
Så här låg Felix idag (och alla andra soliga dagar)...han går och nosar...letar efter solstrimma och lägger sig där wub.gif Kan det vara så att hundar inte ser strimman utan nosar sig fram till värmen. unsure.gif

Trixi älskar också solen - på sommaren när andra hundar ligger i skuggan ligger hon i solen och njuter. Enda gången jag märkt att hon tycker det är jobbigt är om hon sprungit mycket och det är hett. Blir inte Felix varm på sommaren? Han har ju ändå ganska mycket päls.

Jag har aldrig märkt att hon går och nosar innan hon lägger sig i solen, hon går dit och lägger sig direkt.

Felix verkar vara en lite bortskämd sötnos när man ser på bilderna på honom. Trixi är också bortskämd, ligger inte gärna på golvet och på nätterna ska hon sova under mitt duntäcke (som tur är har jag ett dubbelt täcke!). Nu har jag tänkt att hon ska lära sig att sova i sin egen bädd så jag har köpt ett eget duntäcke till henne men hon vill ändå sova under mitt. Två nätter har jag dock lyckats få henne att sova under sitt eget täcke - men på min säng - man får börja lite försiktigt smile.gif
pimpim
Här är en soldyrkare....vår lille Julle

*Felix matte*
CITAT (pimpim @ 19-03-2005, 21:18)
Här är en soldyrkare....vår lille Julle

Har du noterat om han bara går och lägger sig i solstrimma eller nosar sig fram till den.
Jag tror nämligen att hundarna inte ser strimman... bara känner värmen. unsure.gif rolleyes.gif
Nutten
Oj vad många hundbilder det blev på raken nu, dags för en kissekatt! tongue.gif

Helios roade sig med att plaska rejält i vattenfatet och då är han ju så illa tvungen att slicka ren tassen efter det. biggrin.gif

För rättvisans skull måste Mintha vara med på bild också!
pimpim
Har inte tänkt på det Agneta...men ska kolla det. Men han dras till solen och värmen....och idag har han legat ute på gräset och njutit på eftermiddagen wub.gif

/Pia
evelina
Den här bilden är för härlig tycker jag! Lånat den av Aftonbladet. Bild.
yla
läcker måste man säga
ensån ska jagta på erik sen i sommar laugh.gif
Mikaela
Irriterade Ankor som tyckte jag va långsam med frukosten i morse.

Mikaela
Nutten
Mintha är bokstavligt talat GALEN i sin nya leksak (som jag för övrigt vann på en tipsrunda på kattutställning!) tongue.gif
Fenja
CITAT (Nutten @ 21-03-2005, 23:01)
Mintha är bokstavligt talat GALEN i sin nya leksak (som jag för övrigt vann på en tipsrunda på kattutställning!) tongue.gif

Oj, jag trodde en kort sekund att hon tuggade på Helios! laugh.gif
Mvh
Fenja
anne-li i olofstorp
CITAT (Nutten @ 21-03-2005, 23:01)

Så söta (nästan) alla djurbilder är!
Trodde precis som Fenja att det var Helios som var "offret".
Mina tre tuggar på varandra med jämna mellanrum, så helt omöjligt är det ju inte!

Jag har precis lärt mig att lägga in foton i datorn, så snart kan jag lära mig nästa steg också, att kommunicera med nätet.....wacko.gif

Hälsningar
Anne-Li
amaira
Ja visst är det fina djurbilder!!! wub.gif wub.gif wub.gif Så roligt att titta, och lära känna.

Visst är det roligt att "blicken" i ögonen säger så oerhört mycket, fast det bara är "på en bild".

Jag "hör" dina ankor Mikaela laugh.gif !

Älskar den här tråden!!
Mikaela
"Jag "hör" dina ankor Mikaela !"

Dom hörs över hela byn! biggrin.gif
yla
dagens pippi
rolleyes.gif
Blomstertanten
ohmy.gif Fasansfullt ! tongue.gif
Azeman
Djurbilder ohmy.gif har jag en massa utav i mitt album wub.gif
*Felix matte*
Såna fåglar finns inte häruppe sad.gif
Fanns de utanför ditt hus Oldwolfie....du kanske kan stoppa liten adresslapp på en och be den flyga hit tongue.gif
Nutten
CITAT (anne-li i olofstorp @ 22-03-2005, 09:47)
Så söta (nästan) alla djurbilder är!
Trodde precis som Fenja att det var Helios som var "offret".
Mina tre tuggar på varandra med jämna mellanrum, så helt omöjligt är det ju inte!

Jag har precis lärt mig att lägga in foton i datorn, så snart kan jag lära mig nästa steg också, att kommunicera med nätet.....wacko.gif

Hälsningar
Anne-Li

biggrin.gif Nä du, nog för att de tuggar på varandra ibland, men inte så det ser ut som om de tänker äta upp varandra på studs! tongue.gif

Bara för det måste jag lägga in en bild på Helios och tassen:
yla
CITAT (Felix matte @ 22-03-2005, 21:23)
Fanns de utanför ditt hus Oldwolfie....du kanske kan stoppa liten adresslapp på en och be den flyga hit tongue.gif

jajamensan Felix matte de finns såna fåglar o de finns alla möjliga pippifåglar här utanför mitt hus
du får väl se om de kommer några flygande till dej jag har sagt till dom tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 22-03-2005, 22:26)
CITAT (Felix matte @ 22-03-2005, 21:23)

jajamensan Felix matte de finns såna fåglar o de finns alla möjliga pippifåglar här utanför mitt hus
du får väl se om de kommer några flygande till dej jag har sagt till dom tongue.gif

biggrin.gif wub.gif
Azeman

Visst är välla dom söta då? wub.gif
cic
Tvi.. INTE söta i min värld.. Jag får krypningar ju fler ben en varelse har..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon