Full version: Dagens Djurbild.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Biggan_
Åh, ett så kärt litet troll smile.gif biggrin.gif
Då är det nya dagsrutiner som råder nu då? smile.gif biggrin.gif
amaira
CITAT (Berit @ 03-09-2005, 08:49)

Maiken har kommit hem nu, bland blommor och blader wub.gif  biggrin.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
Sanslöst charmerande, den där Maiken wub.gif
(och så bra hon klär ihop med rudbeckia wub.gif )

Och "Världens goaste mage" går inte av för hackor, den heller! wub.gif biggrin.gif
Berit
CITAT (Birgitta P @ 03-09-2005, 08:55)
Åh, ett så kärt litet troll  :)  :D
Då är det nya dagsrutiner som råder nu då?  :)  :D

Visst är det ett litet troll.

Nu kan jag inte sitta och dega framför datorn längre sleep.gif .

Det är lek och kel som gäller wub.gif för hela slanten.
HippieSpellan
finns det ingen hund som är valp hela sitt liv?=) förutom skånsk gårdshund då..
Berit

Tack amaira.

Maiken klär i allt även en rosa elefant laugh.gif tongue.gif
mulle
wub.gif wub.gif wub.gif
Fullständigt bedårande valp!
Mulle
*Felix matte*
CITAT (Berit @ 03-09-2005, 20:34)

Tack amaira.

Maiken klär i allt även en rosa elefant laugh.gif tongue.gif

Jag vill också ha en Maiken wub.gif
hon är ju bara fööör gossigt söt lilla tjejen wub.gif wub.gif wub.gif

En av grannarna har just fått sin lilla Bichontjej... gissa om jag tar alla tillfällen iakt att gossa med henne biggrin.gif
flower
inte alla inbrottstjuvar som är så här söt inte..
Inga från Närke
CITAT (flower @ 04-09-2005, 10:15)
inte alla inbrottstjuvar som är så här söt inte..

Mycket trevligare tjuv än vad som har drabbat många villaägare där jag bor. 13 stycken inbrott under augusti i villor på natten när folk sover.

Skulle behöva en sådan fyrfotad som avskräcker med sitt skall. Men tyvärr tiden räcker inte för det.
estet
Åh, så duktig kisse! wub.gif

Å förresten, Maiken -otroligt söt!!
Linda_A

biggrin.gif Kanske inte en ko eller så men ändå ett djur och en av mina favorit malar.

Maya vill ju självklart vara med..

Tyvärr så glömde jag min digital kamera i sthlm så det blir inga nya på ett tag. sad.gif sad.gif
Biggan_
Får jag presentera Amanda

och Filippa

mekare
din filippa ser precis ut som min Nephelim.
Biggan_
CITAT (mekare @ 07-09-2005, 13:46)
din filippa ser precis ut som min Nephelim.

Dubbelgångare?
cic
Keno 5 månader och en vecka.. typ. Börjar verkligen se ut som "en riktig hund" nu. I min värld är han den ståtligaste och vackraste flatten!

I kväll ska vi på valpskola. sleep.gif Han är SÅ trött när vi kommer hem! Jag med..
Fialotta
CITAT (cic @ 07-09-2005, 16:31)
Keno 5 månader och en vecka.. typ. Börjar verkligen se ut som "en riktig hund" nu. I min värld är han den ståtligaste och vackraste flatten!

I kväll ska vi på valpskola. sleep.gif Han är SÅ trött när vi kommer hem! Jag med..

Han är ju skitsnygg...du kan vara jättestolt smile.gif
Berit
Urtjusig wub.gif .

Hur gammal var Keno när ni började valpskola?

Vad får ni lära er? rolleyes.gif
cic
CITAT (Berit @ 08-09-2005, 11:44)
Urtjusig wub.gif .

Hur gammal var Keno när ni började valpskola?

Vad får ni lära er? rolleyes.gif

Vi började för två veckor sen. Valparna på kursen är mellan 4-6 mån.

Vi får öva att gå fint i koppel och att gå löst (det är det vi gjort hittills). Sånt är ju inga problem hemma, men med en massa andra valpar runt omkring kan det vara lite marigt! rolleyes.gif

Tack för komplimanger! Jag ska framföra dessa. sleep.gif
Zanna
Förra helgen när jag var ute i skogen och skullle "makro fotografera" så dök denna linslus upp helt plötsligt framför mossan jag skulle fota.

Här är en bild på min hund Trixi och kompisarnas lilla valp som bar är 9 veckor. Det är en Softcoated Wheaten Terrier och är så väldigt lik min systers Pyreneiska vallhund när han var valp. Jätte söt! Ett riktigt yrväder.

PS I bakgrunden syns min flaggstång som legat på marken sedan jag fick den i början av juni sad.gif Men, nu i helgen ska jag fixa fundamentet så nästa helg kanske den är rest smile.gif
Fenja
Börjar komma tillrätta i nya lägenheten, men lite ovant och otryggt är det:

Kaos, Saga och Tyra

Mvh
Fenja
*Felix matte*
Idag har Felix hälsat på här hemma... han har bott hos "minstingen" bra länge men flyttar nog hit igen imorron. wub.gif
Berit
CITAT (Fenja @ 11-09-2005, 00:17)

Kaos, Saga och Tyra

Mvh
Fenja

Det ser inte det minsta otryggt ut där i korgen. Härlig stil wub.gif

Har Lilleman flyttat eller är det han som ligger på rygg, men så stor kan han väl inte ha hunnit bli
Berit
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 00:50)
Idag har Felix hälsat på här hemma... han har bott hos "minstingen" bra länge men flyttar nog hit igen imorron. wub.gif

Är det inte tomt när Felix är borta? Hur gammal är Felix?

Han är söt så det är sanslöst wub.gif
Berit

Skickar en bil på min pussgurka som är nio veckor och 5 dagar
cic
CITAT (Fenja @ 11-09-2005, 00:17)

Kaos, Saga och Tyra

Mvh
Fenja

wub.gif wub.gif wub.gif

Det måste vara himmelriket att vara katt..
Fialotta
Åhhh...vilka sötisar ni har och tack för att vi får kika på dom...njuter av era bilder wub.gif
*Felix matte*
Det är nog som jag hörde på TV häromdagen.. vi kollar mer på innehållsförteckningen på kattmatsburken än på vad vi själv äter
gäller nog hundarnasa också tongue.gif Vad annat skulle vi göra... vi älskar ju våra fyrfota och det är vi som valt dem... inte tvärtom. smile.gif

Fenja... så mysiga katter som verkar må himlans gott. wub.gif
Majken..mmm att få gossa med henne wub.gif

Voff till alla hundar här på forum
Mjau till alla kissemissar
Anki på Öland
Smekajsaaaa jag vill se Basta!!!!!
Anki
yla
Morris hälsar alla fina o söta djur
me o göra sitt bästa att platsa i gänget
Biggan_
CITAT (oldwolfie @ 11-09-2005, 11:18)
Morris hälsar alla fina o söta djur
me o göra sitt bästa att platsa i gänget

Morris platsar alldeles utmärkt bland alla söta, goa och underbara djur som finns här biggrin.gif
*Felix matte*
Så fin han är Morris wub.gif fick inte Smokie vara med idag unsure.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 11:40)
Så fin han är Morris wub.gif fick inte Smokie vara med idag unsure.gif

haha de kan vara svårt att få en av dom bara på bild som synes
ler o långhalm eller hur
dom gillar varandra dessa två
ja o de ska nog komma en bild på hela gänget me nån dag
men här är Morris o Smokie
bröderna brothers
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Oh, så sött, oldwolife!
*Felix matte*
Ja se där fanns han ju... gossiga är de wub.gif
Nutten
Mysiga bilder oldwolfie! Det syns att de trivs ihop.

Önskar jag hade haft kameran i handen när jag vaknade imorse och stirrade rätt in i två mysande katter. De låg delvis på min kudde, så mitt huvud var bara någon centimer ifrån dem. Helios vilade sitt huvud på Minthas rygg och Mintha slickade honom. Sååå sött! Nåväl, ni får istället nöja er med en bild på Helios tagen tidigare i veckan.

Mintha har jag ingen nytagen bild på, men nästa gång hon ligger i blomkrukan och myser så... wub.gif
Biggan_
CITAT (Nutten @ 11-09-2005, 13:13)
Mysiga bilder oldwolfie! Det syns att de trivs ihop.

Önskar jag hade haft kameran i handen när jag vaknade imorse och stirrade rätt in i två mysande katter. De låg delvis på min kudde, så mitt huvud var bara någon centimer ifrån dem. Helios vilade sitt huvud på Minthas rygg och Mintha slickade honom. Sååå sött! Nåväl, ni får istället nöja er med en bild på Helios tagen tidigare i veckan.

Mintha har jag ingen nytagen bild på, men nästa gång hon ligger i blomkrukan och myser så... wub.gif

Oh, vad ståtlig, en riktig minitiger biggrin.gif
Fenja
CITAT (Berit @ 11-09-2005, 06:08)
Har Lilleman flyttat eller är det han som ligger på rygg, men så stor kan han väl inte ha hunnit bli

Han som ligger i korgen är Kaos, min f d nakenkatt, du kan se honom i albumet som heter Kaos! En verklig "fula ankungen"!!
Lilleman har flyttat hem till en bra familj i byn intill, en riktig kattmamma, som jag tror att han får det bra hos!
Mvh
Fenja
Anki på Öland
Ohh, så ullig och fin han blivit lilla Kaos!!
Anki
amaira
Med Morris och Smokie vet man inte var den ena börjar och den andra slutar biggrin.gif . Fantastiska charmtroll.

Helios är en så oerhört VACKER katt wub.gif !!!

Dalmatiner gillar jag, och Trixie blev jag förtjust i (såklart). Felix är en stjärna (!) och Pussgurkan oemotståndelig wub.gif .
De är ALLA så fantastiskt fina och söta.

Fenja, jag vill se fler kort på Kaos! Är så nyfiken på hur han ser ut. Önskar en bild där jag kan SE det "på riktigt".
wub.gif wub.gif
lisselbo
En bild på våran Elvis, lite suddig han ville inte vara med på bild.

Fenja
Vilken fin katt Lisselbo! Snygg tabbyteckning.

Tack för att ni berömmer Kaos, jag ska försöka att ta nya bilder i morgon Amaira! Han är en riktig raring, så gosig och underbar.

Mvh
Fenja
*Felix matte*
Nu är Felix hemma igen efter att ha bott hos lillmatte ett tag. Ligger och sover bredvid husse i fåtöljen wub.gif

Berit
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 23:00)
Nu är Felix hemma igen efter att ha bott hos lillmatte ett tag. Ligger och sover bredvid husse i fåtöljen wub.gif

Vilken liten "nosputte" han är Felix wub.gif

Otroligt fina bilder på alla våra älsklingar wub.gif

Och katterna vilka aristokrater wub.gif

Oldwolfie, du är en mästerfotograf, det gäller alla dina bilder wub.gif
mulle
Våra grannar i väster

Och vår njutande katt

Mulle
Zanna
CITAT (amaira @ 11-09-2005, 19:14)
Med Morris och Smokie vet man inte var den ena börjar och den andra slutar biggrin.gif . Fantastiska charmtroll.

Helios är en så oerhört VACKER katt wub.gif !!!

Dalmatiner gillar jag, och Trixie blev jag förtjust i (såklart). Felix är en stjärna (!) och Pussgurkan oemotståndelig wub.gif .
De är ALLA så fantastiskt fina och söta.

Fenja, jag vill se fler kort på Kaos! Är så nyfiken på hur han ser ut. Önskar en bild där jag kan SE det "på riktigt".
wub.gif wub.gif

Tack Amiara! Kul att höra. Dalmatiner är roliga och livfulla, det är en härlig ras.
Mikaela
Tyvärr jättedálig kvalite pá bilderna, men máste visa Mårten ändá.

Kanten pá poolen är dubbelt sá hög, sá han har kämpat väl för att kravla sig upp.

Mvh Mikaela
silos
sååå gullig han är wub.gif
*Felix matte*
Kan inte låta bli att lägga in bild på grannens lilla Bichonfröken. wub.gif
Silkeslena pälsen wub.gif Hon ville sååå gärna nosa på Felix men vågade inte förrän han var i min famn. biggrin.gif
Reserv
Vilken gudomligt söt och näpen liten trasselsudd, såna är juh farliga att se på. Annat det är "det stora aset" wub.gif
Berit
CITAT (Felix matte @ 13-09-2005, 21:14)
Kan inte låta bli att lägga in bild på grannens lilla Bichonfröken. wub.gif
Silkeslena pälsen wub.gif Hon ville sååå gärna nosa på Felix men vågade inte förrän han var i min famn. biggrin.gif

Jaa, jag säger då bara det, en till pussgurka wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon