|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Eva i Skåne
21-02-2005, 19:51
SÅÅÅ söt han är Agneta Är det mjölk han dricker ur glaset?
kerstin z5-6
21-02-2005, 19:53
Kerstin! Heter kissen Björn? Samma som min sambo då
CITAT (Gertie @ 21-02-2005, 15:23) Varför syns inte mitt album här?????? Vadå? jag var precis inne där,så ljuvliga katter du har.
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 19:49) Kurdt tillhör min yngsta dotter och hennes sambo...han är ca 150cm lång. Felix på bilden här är min "minsting" (6,5 år)  Hihi, en riktig finsmakare som dricker ur glas istället för skål! Agger: Det enda som finns i tropikariet är fiskar och växter! Fast alla förväntar sig se en ödla eller nåt liknande... Mintha är en go huskattdam. Hon är "spigré"-mönstrad (både prickig och randig alltså) och har vit fläck på nosen, vitt på samtliga tassar och en vit liten haklapp. Satt kattvakt en hel sommar åt henne och hennes familj (stallkatter) och det jag har betalat för henne i inköpspris är alltså de många timmar jag lade ner, samt kostnaden för en del mat och sand, vaccinering, avmaskning och som det föll sig även loppschampoo. Helios är bengal och därmed inte den billigaste av kissar...men vad gör man när man faller hals över huvud för en liten kisse? Han är värd varenda hårt förvärvad krona, det lilla charmtrollet! Någon gång i framtiden ska jag ha ytterligare en bengal. Mintha orkar inte alltid hänga med i hans tempo.
*Felix matte*
21-02-2005, 20:16
CITAT (Eva i Skåne @ 21-02-2005, 19:51) SÅÅÅ söt han är Agneta Är det mjölk han dricker ur glaset? Visst är det mjölk...han älskar att dricka ur glas  det är barnen som vant han vid det
*Felix matte*
21-02-2005, 20:20
*Felix matte*
21-02-2005, 20:55
CITAT (Fenja @ 21-02-2005, 20:21) och det var bara för att retas lite extra...eller
Alltså?? Var e mina bilder?? Dom syns ju inte... Jag stoppar in en ny...
*Felix matte*
21-02-2005, 21:27
CITAT (Agger @ 21-02-2005, 20:56) Alltså?? Var e mina bilder?? Dom syns ju inte... Jag stoppar in en ny...  Sååå söt liten
evelina
22-02-2005, 07:33
CITAT (Kalinsi @ 21-02-2005, 19:12) Evelina, vad är det för raser i din blandis? Jättesöt iallaf!  Hon har fyra olika raser, Border collie, Jack russel, Flat coated retriver och labrador. Alltså fyra olika viljor !!!
CITAT (cic @ 21-02-2005, 18:18) Vilken fantstisk idé, kanoninitiativ från amaria!! Vilken mysig tråd det här komer bli. Eller redan är måste jag väl säga. Ära den som äras bör  , idén kläcktes av Eva i Skåne med dessa ord CITAT Annars vore kanske dagens djurbild något att starta som ny tråd för alla djurfantaster. i tråden "Djurägare? Finns det någon forumist utan djur?" Bra idé Eva! Den gick hem! Och Kurdt är en och en halv meter ... *vill ha mer än nånsin!!* Jag blir trollbunden av hans ögon, fastnar liksom i blicken ... ... ... undrar om ... det är så han paralyserar sina byten innan han äter upp dem... Oj då... ähum ... *lätt byte* Så vacker bild på haren Gossen Ruda. Eller ... det är väl inte en kanin? (kan faktiskt inte se vilket på din bild) Har ni vildkaniner där? Sovande mansgrisar ... *hihi* CITAT Agger: Dessa två fanns att skåda på ett litet minizoo här i trakten.
Rätta mej om jag har fel, men visst är det två ston?? *Vill se, vill se, oändligt nyfiken, vad är det för nåt?*
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 20:55) CITAT (Fenja @ 21-02-2005, 20:21) och det var bara för att retas lite extra...eller  Kankske lite...  Men Nuttens gudomligt vackra Bengal, den nedre katten, Helios, är en av mina absoluta favoriter också!  Så fulländat, fantastiskt underbar. Mvh Fenja
Amaira! Det var dessa två...
CITAT (Agger @ 22-02-2005, 08:55) Amaira! Det var dessa två... Okej... nu ser jag. Hum hum, svårt att säga... Nog kan det vara två ston... Mer intressant tycker jag det är med frågan ... Vad är det för djur? Lyckas inte lista ut det. Att det är något djur som benäms "sto" förstår jag. Någon form av vildåsna? Mula eller mulåsna? Söta i alla fall.
CITAT (amaira @ 22-02-2005, 09:09) CITAT (Agger @ 22-02-2005, 08:55) Amaira! Det var dessa två... Okej... nu ser jag. Hum hum, svårt att säga... Nog kan det vara två ston... Mer intressant tycker jag det är med frågan ... Vad är det för djur? Lyckas inte lista ut det. Att det är något djur som benäms "sto" förstår jag. Någon form av vildåsna? Mula eller mulåsna? Söta i alla fall. Är det inte vanliga åsnor? Dom lät som såna iaf.
CITAT (Agger @ 22-02-2005, 09:12) Är det inte vanliga åsnor? Dom lät som såna iaf. Jo, det är det nog. Tyckte de har små öron, och "hårig" svans. Vill ha "kosvans" på åsnor. Och så den här vild-teckningen över manken, men det har nog en del tamåsnor också. Jag tänker mig åsnor såhär, men det finns ju många olika sorters åsnor, en del stora en del små och med olika utseende.
LillaTiger
22-02-2005, 09:32
Det här är en riktig goding Izzy  Och det här är mina pippisar Kajsa(vit) och Fjant.
CITAT (LillaTiger @ 22-02-2005, 09:32) Det här är en riktig goding Izzy Ååååååhhhhh så vacker... och så är det det här med "blicken" igen... Men Izzy ser mer ut att "drömma sig bort" än vad Kurdt gjorde, Izzy kanske är mätt ... (snart är jag nog avslöjad, att jag inte vet särskilt mycket om sådana där vackra ödlesaker)
Saga sover....  Mvh Fenja
tihi... vilken skoj kisse  Ciczi
Bjäbban
22-02-2005, 11:27
 Vad gör han/hon Fenja??? Tränar gympa? Försöker få plats i handen? Leter gömd godbit? Eller något helt annat? Kul foto i vart fall!
Hon sover faktiskt Bjäbban!! Hur otroligt det än verkar...  och jag sitter dessutom upp, så det är inte så att hon ligger på mig. Knaskatt! Mvh Fenja
*Felix matte*
22-02-2005, 12:29
Agger...jag tror det är MulåsnorHär kan du se bild och lite fakta om dem. Amaira... " Och Kurdt är en och en halv meter ... *vill ha mer än nånsin!!* Jag blir trollbunden av hans ögon, fastnar liksom i blicken ...
... ... undrar om ... det är så han paralyserar sina byten innan han äter upp dem... Oj då... ähum ... *lätt byte*Kanske det...om man nu kan paralysera grönsaker och pellets Leguaner är vegetarianer
CITAT (Felix matte @ 22-02-2005, 12:29) Agger...jag tror det är Mulåsnor Det tror jag också nu...när jag har studerat dem lite
*Felix matte*
22-02-2005, 15:23
Felix transaposé vad gör man väl när de tar på en rosa tröja  (julklapp från lillmatte)  I rejäl ylletröja...märk väl... blå...ja, ja liiite rött men...  matte fotade mig alldeles nyss.
CITAT (Felix matte @ 22-02-2005, 15:23) Felix transaposé vad gör man väl när de tar på en rosa tröja  (julklapp från lillmatte)  I rejäl ylletröja...märk väl... blå...ja, ja liiite rött men...  matte fotade mig alldeles nyss. Har du nyss klätt på honom? Han ser INTE glad ut med ylletröja, men ooootroligt söt  Oj! Nu tog jag fel bild, jaja...
Vilken otroligt tråd,jätteroligt. Här kommer mitt bidrag. Bilden blev inte så bra,skulle bara visa att det var upptaget framför datorn.Katterna hade taget stolarna som sovplats,Kix ligger där fortfarande.
*Felix matte*
22-02-2005, 15:58
CITAT (Agger @ 22-02-2005, 15:26) Har du nyss klätt på honom? Han ser INTE glad ut med ylletröja, men ooootroligt söt  Oj! Nu tog jag fel bild, jaja... Rosa bilden är tagen tidigare... blå tröjan gillar han men nu väckte jag honom och tog några tag med kardan, på med tröjan och sen fota...därför ser han lite vrång ut
*Felix matte*
22-02-2005, 15:59
CITAT (renate @ 22-02-2005, 15:32) Vilken otroligt tråd,jätteroligt. Här kommer mitt bidrag. Bilden blev inte så bra,skulle bara visa att det var upptaget framför datorn.Katterna hade taget stolarna som sovplats,Kix ligger där fortfarande.  Du får köpa en tredje stol Renate  för inte näns man väl väcka dem som sover sååå sött
Här är Polly i sina vinterkläder. Täcke och små tossor.
*Felix matte*
22-02-2005, 20:04
Så fin  tror att jag också köper ett täcke till nästa vinter...maken vägrar nämligen gå ut med Felix om han har rosa tröjan på  den har han bara hos lillmatte
CITAT (Felix matte @ 22-02-2005, 20:04) Så fin  tror att jag också köper ett täcke till nästa vinter...maken vägrar nämligen gå ut med Felix om han har rosa tröjan på  den har han bara hos lillmatte  Det där täcket har jag sytt, dödsenkelt, när t om. jag klarar det Mönstret har jag kvar.
*Felix matte*
22-02-2005, 20:24
Gossen Ruda
22-02-2005, 20:30
Jösses vad det skrivs här om alla typer av djur. God spridning.
Jo Amaira, det är Kalle Kanin eller möjligen fru Kanin. Det finns ganska gott om kaniner i Göteborg, åtminstone här på Hisingen. Har vissa misstankar att dom en gång har blivit inplanterade. Det finns harar här också, tycker att dom alla blir fler med åren.
Förutom storleken, som kanske är svår att se på ett foto, så skiljer man kaniner från harar på att dom senare har svarta öronspetsar. När dom rör sig ser man också skillnaden på rörelseschemat.
Kaniner är nog att föredra i trädgården. Nu på vintern och våren kan visserligen tidiga lökväxter bli nerbetade lite men på sommaren är det nästan bara gräs som gäller. Sen kan dom gräva lite men det är lätt att få dom på andra tankar genom att lägga en sten i grävningen. Harar äter gärna på blommor och andra örter. Dessutom är dom större med större aptit.
CITAT (Gossen Ruda @ 22-02-2005, 20:30) Förutom storleken, som kanske är svår att se på ett foto, så skiljer man kaniner från harar på att dom senare har svarta öronspetsar. När dom rör sig ser man också skillnaden på rörelseschemat. Och det lustiga är att dom har så lite gemensamt, genetiskt sett.
*Felix matte*
22-02-2005, 20:41
CITAT (Gossen Ruda @ 22-02-2005, 20:30) Jösses vad det skrivs här om alla typer av djur. God spridning. Det får vi tacka Eva i Skåne för, som tipsade om egen tråd för djurbilder
*Felix matte*
22-02-2005, 21:15
Inga från Närke
22-02-2005, 21:51
Vilka härliga djurbilder ni lägger in men snälla citera inte bilderna utan radera bort dem det blir så mycket att bläddra och det tar tid att ladda upp sidorna. Lägg en länk till albumen efter en bild det räcker med att se dem en gång och sedan kan man gå till albumet. Tackar på förhand.
PS Bra idé att göra en djurlänk som vi har en för Dagens bild. DS
Ny dag, nya bilder.Murvel på första parketten och Olivia i sängen efter den första promenaden i trädgården. 
stennie
23-02-2005, 13:05
Ewa smålänska höglandet
23-02-2005, 13:34
Visst är det roligt med bilder  /Ewa zon 4-5
Vilken vacker blåköldpadda Mekare! Mvh Fenja
Airamya
23-02-2005, 13:39
CITAT (Fenja @ 23-02-2005, 13:36) Vilken vacker blåköldpadda Mekare! Mvh Fenja Visst menar du mitterska i övre raden då, Fenja? Jag tyckte också den var läcker  Vilken färg! (alla var fina, men den var frapperande)
CITAT (renate @ 23-02-2005, 12:19) Ny dag, nya bilder.Murvel på första parketten och Olivia i sängen efter den första promenaden i trädgården. Hihi - Olivia har "gått klart". Det lyser om henne, gosigt nerbäddad som hon är. Var det kallt ute? Det är uuuuundeeer-baaara foton, av många olika slag och sorter. Inte bara djuren, utan även bilderna. Gillar Flowers svarta kattbild (Mauen) med de magiskt brinnande ögonen. Inte undra på att katten ibland ansetts vara förbunden med både häxor och trolltyg och annat. Saknar fler bilder på hästar, och kossor  !! De finns bland odlas medlemmar, det vet jag. "Vildhästarna" i Dartmoor, är kanhända dartmorrponnys? (Vet inte om de har så många olika färger). Kurdt är grönsaksätare, okej, men jag är fullständigt "grön" när det gäller den sortens ödlor - så jag befinner mig fortfarande i farozonen  . Skillnad på kaniner och harar, ja det finns det många. Det är lätt att se skillnaden "live". Det där med de svarta öronspetsarna visste jag inte, vi har inga vildkaniner här. Bara de lössläppta förvildade inne i Stockholm, som oftast är svarta och är mindre än vildkaninerna. Den genetiska skillnaden mellan harar och kaniner, är inte så stor att de inte kan få ungar tillsammans, men tillräckligt stor för att de ungarna i sin tur inte kan få ungar alls. Hur det går till när de får "hybrid-ungar", det vet jag inte. Verkar lite kinkigt, tycker jag. För trots att kaniner och harar är så lika utseendemässigt, är deras livsvanor radikalt olika. Harungar föds färdigpälsade, med syn och hörsel och skuttförmåga klar från början. De pluppas ut lite här och var av mamma hare, som sedan lämnar dem att ensamma trycka på sin gömselplats på någon äng, åker eller gräsmatta. Kaninungar föds blinda och hårlösa och hjälplösa, i en grävd håla som mamma kanin boat ordentligt med lösryckt päls från sig själv. Där ligger hela kullen samlad, och liksom kattungar tar det nån vecka drygt, innan ögonen börjar öppna sig. Harungar föds alltså "färdiga", som en fölunge. Och kaniner föds hjälplösa, som en kattunge.
Tack tack. köpte henne just för färgerna, när hon var liten var hon rosa och blå sköldpadda. /Stolt matte
 Tubbe som slappar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|