Full version: Dagens Djurbild.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Sulawesii
.... det är nog bäst.... ohmy.gif tongue.gif
lisselbo
Har även sett sötnosen Erik på vovve.net
Han är ju bara för go
*Felix matte*
Felix är hemma igen efter att ha bott hos "lillmatte" i mer än en mån.
Så här sött sover han just nu i fåtöljen... njuter så av att få ligga på mattes tröja att han inte ens vaknade av blixten wub.gif

Fialotta
Både Erik o Felix är ju för goa...snuttegubbar wub.gif
HippieSpellan
jag som inte ens är hundmänniska smälter inför erik...aaaaaaawwww
Reserv
Både Erik och Felix är ena riktiga luddtussar, hade hellre haft nån av dom är "det stora aset" här hemma, ingen av katterna kan leka med henne, men hon är kärvänlig emot katterna så det blir en och annan blötpuss. Inte ser dom ut att fälla en matkasse med hår per dag heller, dom små charmknuttarna. rolleyes.gif
andersen
Reserv finns det någon bild på "det stora aset" börja bli nyfiken på hur den ser ut laugh.gif
Reserv
CITAT (andersen @ 18-08-2005, 09:08)
Reserv finns det någon bild på "det stora aset" börja bli nyfiken på hur den ser ut laugh.gif

Jaha, bild finns det, pappersbild, men ingen digitalkamera, ännu . Men jag arbetar hårt på att det ska finnas en snart rolleyes.gif
Fenja
Så här ser ett "stort as" ut, men jag föredrar att kalla våran för "den vandrande tresitssoffan"...

Det GÅR att trycka ihop sig i en för liten säng...

Mvh
Fenja
Reserv
Ojsan, jag visste inte att det fanns tvåfärgade Pyreneér blink.gif huh.gif Jag trodde att dom skulle va´vita allihopa, är din renrasig? Han/hon såg fin ut, våran är magrare om midjan men har jättelabbar till tassar, vilket oroar mig för att hon tänker bli ännu större wacko.gif
yenny

Vi var och hälsade på killens moster i helgen som var... 2 av hennes pudlar... himla trevliga hundar smile.gif
Fenja
CITAT (Reserv @ 18-08-2005, 16:29)
Ojsan, jag visste inte att det fanns tvåfärgade Pyreneér blink.gif huh.gif Jag trodde att dom skulle va´vita allihopa, är din renrasig? Han/hon såg fin ut, våran är magrare om midjan men har jättelabbar till tassar, vilket oroar mig för att hon tänker bli ännu större wacko.gif

Pyrenéerhunden kan som du ser här vara tvåfärgad... Och jo, han är registrerad som rasren i SKK.
Mvh
Fenja
Reserv
Nä, nu bara måste jag få tag i en kamera. Våran "lilla" dam ser mer ut som en kalv än dom där gossenallarna du länkade till Fenja. Hon har långa, långa ben, en getingmidja, björntassar som nästan krossar fötterna på en, och en koordination som går till världshistorien. Smidig som en frysbox, det är Fannys närmasta liknelse. Din nalle såg verkligen go ut Fenja, lite rundare än våran och betydligt mindre tassar wub.gif
Fenja
Jag klipper tasshåret samtidigt som jag klipper klor, det är nog därför de ser små ut tror jag... ska man ställa ut ska man INTE göra som jag.
Mvh
Fenja
HippieSpellan
hihihi vad sött... där det finns hjärterum finns det stjärterum... eller nästan iallafall=)
Berit
CITAT (Fenja @ 18-08-2005, 13:39)
Så här ser ett "stort as" ut, men jag föredrar att kalla våran för "den vandrande tresitssoffan"...

Det GÅR att trycka ihop sig i en för liten säng...

Mvh
Fenja

Men vilken vacker hund Fenja. wub.gif wub.gif wub.gif .
Fy på sig Reserv och kalla den för ett as ohmy.gif , men förstår att det är med glimten i ögat rolleyes.gif
yenny
Min Frida... hon är så himla nyfiken,
varje dag måste hon upp på tunnan för att kunna
kolla över staketet på vad grannen gör...
och har man tur får man smaka något gott
(idag fick hon räkor smile.gif )

Fenja
"Lilleman" som håller på att bli stor nog att flytta hemifrån. Här på sin favorit "leklåda":

Tack Berit, han är trevlig men ack så stor och HÅRIG!! Yenny, vilken fin katt, jag har ett par som är rätt lika din!

Mvh
Fenja
yenny
CITAT (Fenja @ 19-08-2005, 22:10)
Yenny, vilken fin katt, jag har ett par som är rätt lika din!

Mvh
Fenja

Tack! hon är stor som ett hus... väger 6,5 kilo.. min andra katt ser ut som en mygga brevid... hon väger bara 3,2
Fin din kisse var med wub.gif

Amanda
Fenja
CITAT (yenny @ 19-08-2005, 22:17)
Yenny, vilken fin katt, jag har ett par som är rätt lika din!

Mvh
Fenja

Tack! hon är stor som ett hus... väger 6,5 kilo.. min andra katt ser ut som en mygga brevid... hon väger bara 3,2
Fin din kisse var med wub.gif

Amanda

DET var en riktigt ursnygg "sköldpadda" har du flera vackra kissar? Oj, en så STOR kisse!!
Mvh
Fenja
yenny
CITAT (Fenja @ 19-08-2005, 22:25)
DET var en riktigt ursnygg "sköldpadda" har du flera vackra kissar? Oj, en så STOR kisse!!
Mvh
Fenja

Ja visst e hon tjusig wub.gif nej sen var det stopp... 2 st räcker bra åt mej smile.gif
Berit
"Lilleman" som håller på att bli stor nog att flytta hemifrån. Här på sin favorit "leklåda":

Tack Berit, han är trevlig men ack så stor och HÅRIG!! Yenny, vilken fin katt, jag har ett par som är rätt lika din!

Mvh
Fenja

Jag gillar den katten, Fenja . Hur ser han ut egenligen, livrädd? frågande vad är det som händer? jag tror det blir en mycket personlig katt. Tyvärr får jag inte ha katt för min man, jag tycker om alla djur. Men jag hoppas att det blir en Maiken wub.gif
Fenja
Han har den där ljusblå stirrande blicken som ser lite skum ut, men pratar man med honom och "kisar" som katter gör när de är till mildhet stämda i sinnet så svarar han på det. Det är en riktig liten "goseråtta"!!
Hoppas att det blirt kanonbra med Maiken, hon är SÅÅÅÅ fin!
Mvh
Fenja
lisselbo

På skogspromenad
lisselbo
http://www.odla.nu/album/data/lisselbo/3340_p34338.jpg

En toffla som dottern växt ur som är väldigt mysig
Berit
Vilken vacker hund, lillselbo. Jag kikade in i ditt album och tittade på Kajsa. Så söt hon är där med bollen bl.a. Jättefin hund. wub.gif wub.gif wub.gif Tack för titten.
lisselbo
CITAT (Berit @ 20-08-2005, 13:56)
Vilken vacker hund, lillselbo. Jag kikade in i ditt album och tittade på Kajsa. Så söt hon är där med bollen bl.a. Jättefin hund. wub.gif  :wub:  :wub: Tack för titten.

Tackar för dom orden Berit, söt är hon och väldigt lydig och duktig för att bara vara 4½ månad.
Inga från Närke
Grannens kattunge Elvis i äppelträdet. finns fler i albumet "Djur 2004-2005"
flower
Fenja
"Lilleman" har blivit 8 veckor:

Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 23-08-2005, 10:54)
"Lilleman" har blivit 8 veckor:

Mvh
Fenja

Herrejesses sååå söt wub.gif
Berit

Idag ser Maiken ut så här 7 veckor och 2 dagar rolleyes.gif wub.gif
Inga från Närke
Gud vad söt din Majken är. Lycka till men nyförvärvet.
Berit
Tack Inga från Närke. Jag längtar sååå, får hämta henne den 2 september rolleyes.gif
Då blir det att börja ett nytt liv känns det som. tongue.gif
annama
Gud så söt!!! Vad ska hon bli när hon blir stor? wub.gif wub.gif wub.gif
Fenja
CITAT (Berit @ 24-08-2005, 20:15)

Idag ser Maiken ut så här 7 veckor och 2 dagar rolleyes.gif wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif Underbar! Jag gissar att du går som på nålar där hemma nu? biggrin.gif
Mvh
Fenja
Berit
CITAT (annama @ 24-08-2005, 23:07)
Gud så söt!!! Vad ska hon bli när hon blir stor? wub.gif  :wub:  :wub:

Maiken skall bli en puss o kram hund och framförallt mattes sällskapsdam biggrin.gif
Berit
CITAT (Fenja @ 24-08-2005, 23:21)
CITAT (Berit @ 24-08-2005, 20:15)

Idag ser Maiken ut så här 7 veckor och 2 dagar  :rolleyes:  :wub:

wub.gif wub.gif wub.gif Underbar! Jag gissar att du går som på nålar där hemma nu? biggrin.gif
Mvh
Fenja

Tack Fenja. "nålar" var rätta ordet. Jag har svårt att sova och att koncentrera mig på saker som borde ha gjorts innan den nya damen flyttar in.

Passar på att ta en sväng till Göteborg nu och shoppar till den lilla, antar att det finns ett större utbud där än i liten stad, samtidigt kommer det att dröja innan jag kan resa igen.
Maiken ska ju skolas in wub.gif biggrin.gif
Fialotta
Helt underbar tråd denna...måste bara in här o kika...går inte att låta bli...så är det bara rolleyes.gif

Lilleman var ju så söt....vilken liten sockerbit wub.gif

Maiken sicken liten gosevalp...ska bli kul att få följa henne när hon växer upp...dey kommer väl mer bilder hoppas jag wub.gif
silos
Ljuvlig lite vovve wub.gif
Berit
CITAT (maudan @ 25-08-2005, 07:41)
Helt underbar tråd denna...måste bara in här o kika...går inte att låta bli...så är det bara rolleyes.gif

Maiken sicken liten gosevalp...ska bli kul att få följa henne när hon växer upp...dey kommer väl mer bilder hoppas jag wub.gif

Här kommer det en bild på
Majken och hennes kullsyskon, fattas 2 st på bilden. Maiken i mitten av dom tre som sitter i klunga wub.gif
Fialotta
CITAT (Berit @ 25-08-2005, 15:55)
CITAT (maudan @ 25-08-2005, 07:41)

Här kommer det en bild på
Majken och hennes kullsyskon, fattas 2 st på bilden. Maiken i mitten av dom tre som sitter i klunga wub.gif

Näääää....va söta....jg vill ha allihop...varning på att släppa in mig på en valpkennel...risken är så himla stor att jag kommer ut med dom alla...därför...vågar jag inte ens närma mig såna tongue.gif
Lyckost där wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Berit @ 25-08-2005, 15:55)

Här  kommer det en bild på

Sååå söt hon är lilla Maiken wub.gif

och den vita till höger om henne ser ut som miniFelix biggrin.gif
Fenja
CITAT (Berit @ 25-08-2005, 03:14)
Passar på att ta en sväng till Göteborg nu och shoppar till den lilla, antar att det finns ett större utbud där än i liten stad, samtidigt kommer det att dröja innan jag kan resa igen.
Maiken ska ju skolas in wub.gif biggrin.gif

Råkar du lida av perennbrist så är du välkommen!! Jag bor i och för sig mellan Borås och Ulricehamn men du kanske tar riks 40 ner och då är det nära!
Mvh
Fenja
Berit
CITAT (Fenja @ 25-08-2005, 17:03)
CITAT (Berit @ 25-08-2005, 03:14)
Maiken ska ju skolas in wub.gif  :D

Råkar du lida av perennbrist så är du välkommen!! Jag bor i och för sig mellan Borås och Ulricehamn men du kanske tar riks 40 ner och då är det nära!
Mvh
Fenja

Oh tack Fenja det hade varit roligt att få hälsa på dig. Men jag åker tåg till Göteborg, bekvämast så tycker jag och går lika snabbt som bil.

Det här med perenner låter intressant, vi tar det i prydnadsväxter får vi se vad du har.

Tack än en gång för inbjudan, kanske det kan bli en annan gång
rolleyes.gif wub.gif
Berit
Om suget efter valp kvarstår maudan så tror jag uppfödarna har 1 st hanhund kvar, den till vänster om maiken tongue.gif
Berit
Till Felix matte, jag tänkte på en gång när jag fick se de vita valparna, att så där måste Felix ha sett ut som valp wub.gif tongue.gif
Fialotta
CITAT (Berit @ 25-08-2005, 19:44)
Om suget efter valp kvarstår maudan så tror jag uppfödarna har 1 st hanhund kvar, den till vänster om maiken tongue.gif

Tack du...sukta mig inte sådär...jobbar fortfarande...men en dag så ska även jag slå till igen på valp laugh.gif wub.gif
Anki på Öland
"Världens goaste mage" har somnat i soffan......

Anki
Berit

Maiken har kommit hem nu, bland blommor och blader wub.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon