Full version: Dagens Djurbild.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
*Felix matte*
CITAT (Berit @ 31-07-2005, 18:31)
CITAT (Felix matte @ 31-07-2005, 10:13)
CITAT (Berit @ 31-07-2005, 10:08)
Suck...... Jag säger då det wub.gif  wub.gif  wub.gif
Felix är en riktig sötnos.

Visst är han wub.gif såg nu att du äntligen ska få en liten valp... väntar på en massa bilder på "minstingen biggrin.gif

Längtar så mycket tongue.gif . Det blir nog rena rama terrorn med foton på min nya lilla älskling. Har tänkt att hon skall heta Majken men är lite vankelmodig. det är Bichon Friseé, Lhasa Apso och ShihTzu i henne.
Har ni några roliga namnförslag, så vore det kul.

Hur gör man för att få en så fin inramning på bilderna som du har Agneta?

För övrigt vill jag säga att det är fantastiska bilder på era kelgrisar som finns på den här tråden.

Majken låter väl bra... tror inte att du kan ändra eftersom du redan kallar henne det wub.gif

Inramning... jo igår har jag äntligen lärt mig hur man använder PhotoImpression 4.0 som jag haft i åratal.

vet att jag kunde den "förr" men hade glömt sad.gif laugh.gif
yla
jag tycker också Majken blir bra de e de inte många vovvar som heter
som me min Erik

här finns ett par till på Erik o co

o Erik e sötast av alla
(((tycker jag alltså<))) tongue.gif tongue.gif
Berit
Vilka roliga och underbara bilder du har tagit på Erik och hans kompisar. Ibland ser jag inte vad som är fram och bak på Erik wub.gif wub.gif wub.gif. Han är för söt. Det syns att dina djur har det så bra som tänkas kan och de är ju så det skall vara.
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 31-07-2005, 20:35)
o  Erik  e  sötast  av  alla  
(((tycker jag  alltså<))) tongue.gif  :P

Så fina kompisar han har lilla charmknutten Erik wub.gif de ser ut att ha kul tillsammans.

vi får ibland besök av en Japansk spets...pälsen deras wub.gif
zaaritha
"Erik" är jättefin!
Men, varför döpa hundar med människonamn?
*Felix matte*
Vad finns det för andra namn än människo
förutom Karo unsure.gif wink.gif
zaaritha
Nu förstår jag inte, skojar du med mej?? blink.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 21:29)

Inte alls... kan faktiskt inte komma på fler.. förutom kattnamn då sad.gif
stennie
CITAT (Felix matte @ 31-07-2005, 21:24)
Vad finns det för andra namn än människo  
förutom Karo unsure.gif  ;)

T.ex...TINY
Reserv
CITAT (Felix matte @ 31-07-2005, 21:39)
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 21:29)

Inte alls... kan faktiskt inte komma på fler.. förutom kattnamn då sad.gif

Fido, Rex, Liston, Ludde, är väl inget svårt att komma på hundnamn som inte människor heter. tongue.gif men det är nog en trend att hundar och katter ska heta som husse och matte. Mitt stora as till hund heter Fanny, det hette grabbens klasskompis också, 15-åriga katten heter Cilla, det heter frisören också. Lillkatten har inget egentligt namn, passar väl efter behov, oftast Pucko eller skräpkatten tongue.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 31-07-2005, 21:46)
Mitt stora as till hund heter Fanny,

Vovsingen på min signaturbild heter Fanny! smile.gif

Ibland blir det lite konstigt när djur har människonamn. Just nu hinner jag inte syssla med hästar så mycket men jag har gjort det och det lät lite konstigt när jag sa "Nu sticker jag iväg och rider Erik." wub.gif Ja, hästen hette alltså Erik .... Vilket namn på en häst .... Suck!
zaaritha
Några urplock; hundar: Zita, Tussi, Tessi, Zorro, Zorba, King, Bonzo,
Pepper, Bud, Sascha, Zews, Jupiter--o s v.
Katter: Busan, Pirre, Zillas, Zirran, Curry, Speedy,Zingo, Saffran, Topas,
Soya, Sunny o Solo................
Helknasigt??
Jag vill att djuren ska ha "personliga" namn---men andra tycker säkert att jag är "fel ute"??
*Felix matte*
Jesses så många "udda" namn ni hittar
Felix fick iaf sitt namn på hemväg från uppfödarn... I radion nämndes namnet och vi alla fyra kom överens om att det var hans.

Vår yngsta dotters kompis hade Golden Retriver som hette samma som hennes storasyster... det tyckte vi inte alls var konstigt. rolleyes.gif
zaaritha
"Udda"? Är dessa namn så konstiga?? wub.gif
Inga från Närke
En grannens hund heter Valter, jösses vad jag tycket det var ett konstigt namn på en hund men nu har jag vant mig.
Dotterns hund heter Rocky.
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 22:28)

Näää... inte alls konstiga men för mig är de lite "udda" pga att jag inte mött så speciellt många av dem.... förrresten så fanns där ju också människonamn... t.ex Tessi, Sascha, Liston smile.gif
zaaritha
Tessi--människonamn?? unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 22:34)
Tessi--människonamn?? unsure.gif

Yess! brorsdotter wub.gif visserligen fått dopnamnet Therése men har alltid kallats Tessi wub.gif
yenny
Mina katter heter amanda och frida... dom såg ju ut som sånna tyckte jag... tänkte nog inte människo namn när jag tog dom... namnen liksom bara passade-
zaaritha
Jaha-ja! För mej är Tessi ett hundnamn, eftersom vi har en Tessi!
Men--allt kan diskuteras o så även djurnamn!! rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 31-07-2005, 22:54)
Mina katter heter amanda och frida... dom såg ju ut som sånna tyckte jag... tänkte nog inte människo namn när jag tog dom... namnen liksom bara passade-

Tessis storasyster heter Amanda laugh.gif
Fenja
Mina hundar heter Ikaros och Natasja, katterna heter Max, Merlin, Kaos, Kola, Vildkatt, Tova, Saga, Hexa, Hera och Tyra! Kaninen heter Skrutt.
Mvh
Fenja
zaaritha
Du har rätt! Djur kan döpa sej själva! Så--jag ska nog inte vara så kitslig!!
yla
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 21:08)
"Erik" är jättefin!

fniss varför inte
han hette de när jag fick honom o jag vill inte byta för han ÄR Erik för mej ju
o alla häri trakten ropar EErik åhh hejsan Erik haha
dom gillar de dom också tillome en granne som heter Erik tycker de e kul laugh.gif rolleyes.gif
mina katter heter Smokie o Morris
har haft en katt som hette Torsten o en som hette Nilsson
så namnen kommer liksom bara tycker jag
nå väl hm sätter in en bild till på Erik så de inte bara blir skrivet de e ju ändå djurbildstråden

nå hehe visst e han en Erik o sötast
rolleyes.gif
zaaritha
Vilken go´hund!!
cic
Jag har haft två katter som hette Vera och Toulouse.

Men nu har jag en flat-valp som heter Keno. Han har nu blivit 4 månader och är söt som socker!

Förra veckan träffade han sin mamma som heter Nadja. Hon har för kort päls, men honor tappar päls när de fått valpar. Keno till höger..

Fialotta
Åhhh...va lika ni var du o Keno...snygga raser bägge två tongue.gif smile.gif
cic
CITAT (maudan @ 01-08-2005, 16:05)
Åhhh...va lika ni var du o Keno...snygga raser bägge två tongue.gif smile.gif

laugh.gif Ja de allt mattes pojk! laugh.gif wub.gif
Berit
Mycket vackra hundar Cic.

Det är ju så att var och en älskar sin vattvälling tongue.gif wub.gif, annars vore det något fel. biggrin.gif
yla
CITAT (cic @ 01-08-2005, 16:08)
CITAT (maudan @ 01-08-2005, 16:05)
Åhhh...va lika ni var du o Keno...snygga raser bägge två tongue.gif  :)

laugh.gif Ja de allt mattes pojk! laugh.gif wub.gif

det va precis va jag tänkte också sådan herre sådan hund
hmm ska ta o lägga in en bild på mej sen hihhi

ni två matchar varandra o fin e han verkligen din Keno
Smekajsa
Åååhhh vad fina de är Erik, Keno m fl smile.gif smile.gif

Går själv i väntans tider ...........
valpen föddes 11 juli så vi får hämta den i början av
september biggrin.gif

Vad det blev ????

En Lagotto Romangolo (tryffelhund) wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
yla
ahh kollade nätet den sorten ser go ut
Inga från Närke
En liten bild på mitt 4-fotade barnbarn laugh.gif . Namnet är Rocky och är en korsning mellan labrador och bordercollie. Var och hälsade på en stund.
Berit
CITAT (oldwolfie @ 31-07-2005, 23:07)
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 21:08)
"Erik" är jättefin!

fniss varför inte
han hette de när jag fick honom o jag vill inte byta för han ÄR Erik för mej ju
o alla häri trakten ropar EErik åhh hejsan Erik haha
dom gillar de dom också tillome en granne som heter Erik tycker de e kul laugh.gif rolleyes.gif
mina katter heter Smokie o Morris
har haft en katt som hette Torsten o en som hette Nilsson
så namnen kommer liksom bara tycker jag
nå väl hm sätter in en bild till på Erik så de inte bara blir skrivet de e ju ändå djurbildstråden

nå hehe visst e han en Erik o sötast Och om det här har varit en hanhund som jag skaffar skulle han helt klart ha hetat TORSTEN.
rolleyes.gif

Oh my Good , vilka godingar. Alla djur är så fina . Jag tycker om den här tråden för det märks att det finns så mycket känsla i den.
Erik är så vansinnigt gosig och vad jag förstår mycket bus i. Titta bara på bilden jag förstår vad han tänker "vad ska jag hitta på nu för skoj". Snacka om energi. tongue.gif
Berit
CITAT (Felix matte @ 31-07-2005, 22:32)
CITAT (zaaritha @ 31-07-2005, 22:28)

Näää... inte alls konstiga men för mig är de lite "udda" pga att jag inte mött så speciellt många av dem.... förrresten så fanns där ju också människonamn... t.ex Tessi, Sascha, Liston smile.gif

Apopå namn så kan det finnas nostalgi bakom det här med namn. Min närmaste granne under min uppväxttid hette Maiken. Hon var en trivsam människa och lever än idag 85 år gammal, vi har kontakt då och då och jag är stolt över att känna henne och att umgås med henne och att hon överhuvudtaget finns och lever än i dag och framförallt är klar i huvudet
renate
De här två kompisar har jag lagt in i mitt augustialbum,för att de ingår i trädgårdsbilden.Lille Fritz är allt lite kär i Olivia.
Fenja
Vilken härlig bild, Renate! wub.gif
Mvh
Fenja
Linda_A
Då får jag väl lov att presentera min lilla maya(ang människonamnpratet, så var det inte mitt val utan fd ägarens, fast jag stavar det med y istället för j)

När hon var 11 veckor, fick henne när hon var 17 veckor.

Så här vacker är man nu när man löpte för en vecka sen.

helbild

Hoppas att det inte blev för stora bilder. unsure.gif
pejori
fin hund du har smile.gif smile.gif
Reserv
Håller med, mycket fin, är det en Amstaff?
Linda_A
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 21:09)
fin hund du har smile.gif smile.gif

jo då hon är rätt söt när hon vill och när hon snarkar som den lilla grisen hon är. biggrin.gif
Linda_A
CITAT (Reserv @ 02-08-2005, 21:13)

Japp det är det. Eller som vissa kallar dem mördarhundar, kamphundar fritt val.biggrin.gif

Nej men hon är en oreggad amstaff.

Fast hon är inte i topp form nu efter löpet. wacko.gif
pejori
du glömde PITBULL biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Linda_A @ 02-08-2005, 20:18)
CITAT (Reserv @ 02-08-2005, 21:13)

Japp det är det. Eller som vissa kallar dem mördarhundar, kamphundar fritt val.biggrin.gif

Nej men hon är en oreggad amstaff.

Fast hon är inte i topp form nu efter löpet. wacko.gif

Klart att om hon är en Amstaff så ska hon kallas det också, inte säger vi väl polishund om alla schäfrar heller? Amstaff är en bra hund, bara ägaren är bra, alla hundar kan bli dåliga hundar hos "fel" ägare rolleyes.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 21:20)
du glömde PITBULL biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif

Du menar väl PITTBULL.. biggrin.gif

Reserv Det var mest ett skämt, med tanke på vad folk/media kallar dessa hundar. Jag kallar inte henne för inte för ngt annat än vad hon är.

Jag håller med hundar är bara hundar. Resten är ägaren som måste förstå sin hunds egenskaper och anpassa sig efter dem.
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 20:20)
du glömde PITBULL biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

En Amstaff och en Pitbull (som det faktiskt stavas....) är väl definitivt inte samma sak!!! Om hon är en renrasig American Staffordshire terrier är det ju en helt annan ras än dom blandraser som kallas Pitbullterrier (även om hon inte är registrerad) och som efter vad jag förstår är en himla trevlig ras. Det borde du väl som ägare veta skillnaden och inte kalla mördarhund mm.
Är det en Pitbull har jag ingen som helst förståelse varför man skaffar sig en sådan blandning.
Anki
Reserv
CITAT (Anki på Öland @ 02-08-2005, 22:49)
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 20:20)
du glömde PITBULL biggrin.gif  :D  :lol:  :rolleyes:

En Amstaff och en Pitbull (som det faktiskt stavas....) är väl definitivt inte samma sak!!! Om hon är en renrasig American Staffordshire terrier är det ju en helt annan ras än dom blandraser som kallas Pitbullterrier (även om hon inte är registrerad) och som efter vad jag förstår är en himla trevlig ras. Det borde du väl som ägare veta skillnaden och inte kalla mördarhund mm.
Är det en Pitbull har jag ingen som helst förståelse varför man skaffar sig en sådan blandning.
Anki

Här är lite historia om de två "olika" raserna som separerades 1936Amstaff/Pitbull
Båda raserna är mycket trevliga hundar, med rätta ägare. rolleyes.gif
pejori
en oreggad am-staff är enligt folksams försäkring en pitbull smile.gif smile.gif
dom är genetiskt identiska, men har fått namnet am-staff när den är reggad wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 22:56)
en oreggad am-staff är enligt folksams försäkring en pitbull smile.gif smile.gif
dom är genetiskt identiska, men har fått namnet am-staff när den är reggad wub.gif wub.gif

Skit i Folksam, läs hundarnas historia tongue.gif
pejori
ja...amstaff är en pitbull....det sa jag juh laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
det är bara förnamnet dom tappar om dom inte är reggade laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon