|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:31) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:24) CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:20) En nyfiken fråga, Kat. Jag tyckte mig utläsa att du inte längre är aktiv inom RFSL. Hur kommer det sig? Du verkar sitta på så många åsikter och tankar som du vill föra ut - då borde RFSL vara intresserade av att ha dig på plats inom föreningen, kan jag tycka. Brände ut mig. Du kände alltså att du inte fick stöd av dina kolleger inom föreningen, för ditt arbete? Jag brände ut mig, skrev jag just. Varför skulle jag inte fått stöd?!?
*Mademoiselle*
21-12-2006, 09:33
Kanske lika bra att ni lägger ned tråden. Det är ju JUL
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:15) CITAT (AnitaGg @ 20-12-2006, 11:08) CITAT (Kat @ 20-12-2006, 10:23) Men jag ser mig inte som representant för RFSL när jag talar om detta, utan som representant för alla dem som förminskas av heterosexnormen. Jag vet vad det beror på. Grejen är att du inte ser hur du själv förminskar andra personer som inte har samma norm som du. Ta t.ex. det spydiga svaret som Reserv fick angående sin dotter. Det var "förminskande" i allra högsta grad. Och precis som Stina säger, så är det ganska självklart att heteronormen dominerar. Det är ju så många fler människor som lever efter den normen. Spydigt svar på en spydig kommentar. Hennes åsikt användes för att trycka på vad RFSL tycker - mot mina uppgifter. Är inte det spydigt, så säg? Oj, var det nån som hade mage att trycka på nåt mot dina uppgifter Herregud Kat. Tänker du över huvud taget på vad du säger? Utbränd? Eller inte längre önskvärd? Tror att samtliga som skrivit i denna tråd är ganska eniga om att du är en mycket dålig representant för din "sak". Håller med om att man inte borde säga sig företräda RSFL och dess åsikter under ett anonymt nick. Tror inte dom skulle uppskatta det särskilt mycket
CITAT (pejori @ 21-12-2006, 09:33) problemet är, att du inte argumenterar...du propagerar... det är en milsvid skillnad på det  Definiera skillnaden med exempel från tråden, så får vi se om jag förstår vad du menar.
CITAT (pejori @ 21-12-2006, 09:33) problemet är, att du inte argumenterar...du propagerar... det är en milsvid skillnad på det  Svingar med besserwisser-hammaren skulle jag vilja kalla det
CITAT (AnitaGg @ 21-12-2006, 09:33) Utbränd? Eller inte längre önskvärd? Tror att samtliga som skrivit i denna tråd är ganska eniga om att du är en mycket dålig representant för din "sak". Håller med om att man inte borde säga sig företräda RSFL och dess åsikter under ett anonymt nick. Tror inte dom skulle uppskatta det särskilt mycket  är det inte svårt, att företräda något man inte länge är verksam i? lite dubbelt budskap i mina ögon och tror inte RSFL uppskattar framförandet av deras åsikt av en ickerepresentant
CITAT (AnitaGg @ 21-12-2006, 09:33) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:15) CITAT (AnitaGg @ 20-12-2006, 11:08) CITAT (Kat @ 20-12-2006, 10:23) Men jag ser mig inte som representant för RFSL när jag talar om detta, utan som representant för alla dem som förminskas av heterosexnormen. Jag vet vad det beror på. Grejen är att du inte ser hur du själv förminskar andra personer som inte har samma norm som du. Ta t.ex. det spydiga svaret som Reserv fick angående sin dotter. Det var "förminskande" i allra högsta grad. Och precis som Stina säger, så är det ganska självklart att heteronormen dominerar. Det är ju så många fler människor som lever efter den normen. Spydigt svar på en spydig kommentar. Hennes åsikt användes för att trycka på vad RFSL tycker - mot mina uppgifter. Är inte det spydigt, så säg? Oj, var det nån som hade mage att trycka på nåt mot dina uppgifter Herregud Kat. Tänker du över huvud taget på vad du säger? Utbränd? Eller inte längre önskvärd? Tror att samtliga som skrivit i denna tråd är ganska eniga om att du är en mycket dålig representant för din "sak". Håller med om att man inte borde säga sig företräda RSFL och dess åsikter under ett anonymt nick. Tror inte dom skulle uppskatta det särskilt mycket  Jag företräder inte RFSL i den här tråden, har jag berättat, utan alla dem som tycker som jag. Döremot överrensstämmer mina åsikter med RFSLs. Jag var utbränd. Och jag upplever dig som otroligt otrevlig i inlaga på inlaga.
CITAT (AnitaGg @ 21-12-2006, 09:34) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 09:33) problemet är, att du inte argumenterar...du propagerar... det är en milsvid skillnad på det  Svingar med besserwisser-hammaren skulle jag vilja kalla det  same shit..diferent name
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:33) CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:31) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:24) CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:20) En nyfiken fråga, Kat. Jag tyckte mig utläsa att du inte längre är aktiv inom RFSL. Hur kommer det sig? Du verkar sitta på så många åsikter och tankar som du vill föra ut - då borde RFSL vara intresserade av att ha dig på plats inom föreningen, kan jag tycka. Brände ut mig. Du kände alltså att du inte fick stöd av dina kolleger inom föreningen, för ditt arbete? Jag brände ut mig, skrev jag just. Varför skulle jag inte fått stöd?!?  För att erfarenheten säger mig att en av främsta anledningarna till att bränna ut sig är just att man inte känner tillräckligt med stöd i sitt arbete. Jag frågade bara - ta det lugnt.
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:31) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 09:26) det är den enda sexualitet du inte har nämnt nej...  :wub: för övrigt har jag inget mera att säga i denna tråd, då jag tycker att din argumentationsteknik lämnar en del övrigt att önska kan endast utröna en mycket enkelspårig syn på, att samhället genast har normaliserat alla till heterosexuella, vilket inte är fallet  Nej, jag har ju inte det. Då har du inte läst de inlägg där jag skriver att nästan alla - oberoende på sexuell läggning - är med och upprätthåller normen. Jag föreslår att du själv för din argumentation på sakfrågor istället för hur jag som person är och beter mig, så blir det extremt mycket lättare att föra en begriplig argumentation. Jag själv är i det här sammanhanget oviktig. Tyvärr så blir personen viktig eftersom det är denne som för fram åsikterna/argumenten. Det går aldrig att bortse. (här pratar jag utifrån mina tidigare erfarenheter inom föreningslivet där vi hade en person i styrelsen som förvisso hade mycket bra och sunda åsikter men det slutade med att denne person alltmer sällan fick chans att föra ut sitt budskap till journalister/media, eftersom de helt enkelt ogillade sättet att föra fram budskapet.) Det beror alltid på hur man för fram fakta. Tekniken är att få med sig motparten, skapa intresse/nyfikenhet/öppenhet - det är egentligen det enklaste sättet att föra ut sitt budskap.
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:38) Och jag upplever dig som otroligt otrevlig i inlaga på inlaga. Jag vet det Kat. Och det är inte oavsiktligt heller. Du beter sig så jäkla illa just nu så i mina ögon förtjänar du inte nån bra behandling. Du snackar om sakfrågor, men när du blev tillsagt i lära-känna-tråden att inte vara så påstridig så fortsatte du med oförminskad styrka och hävade att du minsann "tänkte fortsätta vara påstridig". Du har inte haft den goda smaken att ta bort inläggen och be om ursäkt, så därför tänker jag också "fortsätta vara påstridig". För övrigt utmålar du visst dig själv som representant för RFSL så nog har jag god lust att kontakta dom och be att dom läser i den här tråden. Vore kul att se om dom verkligen stödjer det du håller på med här.
CITAT (Rapchic @ 20-12-2006, 16:12) ok nu hittar jag inte svaret på det jag skriev men jaja
det som upprörde mig var att du kat drog alla hetrosexuella över en kant hetrosexuella blev mer eller mindre alla kallade för homofober som försöker trycka ner homosexuella genom att visa öppet att man älskar en av motsatt kön det gör mig både arg och ledsen för jag åtminståne gillar inte att bli kallad saker jag inte är Har jag inte gjort. Alls. Vissa har tolkat det på det viset, men det ser jag bara som ytterligare anledning till att det här är en kamp som måste föras. Jag har sagt att heterosexuella manifesterar sin sexualitet på det viset, mendan homosexuella som gör detsamma ofta upplevs som provocerande och manifesterande för SIN sexualitet. Det jag vill belysa är att heterosexnormen gör att folk inte ens märker att det är befästande av sin sexualitet de sysslar med. Befästande av sin sexualitet är naturligtvis okej. Men det ska ske på samma villkor för alla. Det gör det inte idag.
CITAT (AnitaGg @ 21-12-2006, 09:43) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:38) Och jag upplever dig som otroligt otrevlig i inlaga på inlaga. Jag vet det Kat. Och det är inte oavsiktligt heller. Du beter sig så jäkla illa just nu så i mina ögon förtjänar du inte nån bra behandling. Du snackar om sakfrågor, men när du blev tillsagt i lära-känna-tråden att inte vara så påstridig så fortsatte du med oförminskad styrka och hävade att du minsann "tänkte fortsätta vara påstridig". Du har inte haft den goda smaken att ta bort inläggen och be om ursäkt, så därför tänker jag också "fortsätta vara påstridig". För övrigt utmålar du visst dig själv som representant för RFSL så nog har jag god lust att kontakta dom och be att dom läser i den här tråden. Vore kul att se om dom verkligen stödjer det du håller på med här. Har det här forumet en moderator? Visst kan du kontakta RFSL! Hälsa Sören från mig!
evelina
21-12-2006, 09:46
Ups!! Detta inlägg skulle vara i citat-tråden men kanske passar här också!! De som talar mycket säger aldrig något som är värt att lyssna till. Nicolas Boileau
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:39) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:33) CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:31) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:24) CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:20) En nyfiken fråga, Kat. Jag tyckte mig utläsa att du inte längre är aktiv inom RFSL. Hur kommer det sig? Du verkar sitta på så många åsikter och tankar som du vill föra ut - då borde RFSL vara intresserade av att ha dig på plats inom föreningen, kan jag tycka. Brände ut mig. Du kände alltså att du inte fick stöd av dina kolleger inom föreningen, för ditt arbete? Jag brände ut mig, skrev jag just. Varför skulle jag inte fått stöd?!?  För att erfarenheten säger mig att en av främsta anledningarna till att bränna ut sig är just att man inte känner tillräckligt med stöd i sitt arbete. Jag frågade bara - ta det lugnt.  Jag är fullkomligt lugn, sånär som på att jag håller på att missa bussen till jobbet.
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:28) CITAT (Ophelia @ 20-12-2006, 16:02) Kat, ärligt talat. Vad är ditt problem egentligen? Vad är det du vill ha fram? Vad vill du säga som du upplever att flertalet av oss andra odlaiter inte har en aning om? Att samhället består av en heterosexnorm som osynliggör andra människor. Och nu har du fått det sagt. Efter 15 sidors propagerande har du inte med din "banka hårt med storsläggan-teknik" lyckats omvända någon här. Därmed borde vi kunna lägga ner den här diskussionen. Ge upp!
Blomstertanten
21-12-2006, 09:49
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:15) CITAT (AnitaGg @ 20-12-2006, 11:08) CITAT (Kat @ 20-12-2006, 10:23) Men jag ser mig inte som representant för RFSL när jag talar om detta, utan som representant för alla dem som förminskas av heterosexnormen. Jag vet vad det beror på. Grejen är att du inte ser hur du själv förminskar andra personer som inte har samma norm som du. Ta t.ex. det spydiga svaret som Reserv fick angående sin dotter. Det var "förminskande" i allra högsta grad. Och precis som Stina säger, så är det ganska självklart att heteronormen dominerar. Det är ju så många fler människor som lever efter den normen. Spydigt svar på en spydig kommentar. Hennes åsikt användes för att trycka på vad RFSL tycker - mot mina uppgifter. Är inte det spydigt, så säg? Du tolkade det som spydigt , men gjorde inte jag. Men det är ju min tolkning av det hela o den behöver ju inte vara rätt för det. Och även om jag får en spydig kommentar så ger det mej rätten att ge igen med samma mynt ? CITAT (Blomstertanten @ 04-12-2006, 20:09) Skulle vilja ha en liten diskusion om respekt ! Har varit och jobbat och gick och funderade lite under tiden.
Vad är respekt för dej ?
För mej är det respektlöst att tex. kalla någon för CP eller snorvalp. Oavsett om det var en som började så är man inte ett dugg bättre själv om man använder samma metod. Två fel gör inte ett rätt !!!! Kanske något att tänka på
CITAT (Betty @ 21-12-2006, 09:49) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:28) CITAT (Ophelia @ 20-12-2006, 16:02) Kat, ärligt talat. Vad är ditt problem egentligen? Vad är det du vill ha fram? Vad vill du säga som du upplever att flertalet av oss andra odlaiter inte har en aning om? Att samhället består av en heterosexnorm som osynliggör andra människor. Och nu har du fått det sagt. Efter 14 sidors propagerande har du inte med din "banka hårt med storsläggan-teknik" lyckats omvända någon här. Därmed borde vi kunna lägga ner den här diskussionen. Ge upp! Flera stycken har tyckt diskussionen varit intressant. En person som tänker till är värdefullt nog. Inte tänker jag lägga ner inte
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:46) Har det här forumet en moderator? Visst kan du kontakta RFSL! Hälsa Sören från mig!  Ja, visst finns det. Man klickar på länken "forumansvariga" på forumets startsida. Om jag nu ringer Sören (vem nu det är), jag kanske kontaktar nån annan. Vem ska jag hälsa ifrån förresten?
CITAT (Blomstertanten @ 21-12-2006, 09:49) av det hela o den behöver ju inte vara rätt för det. Och även om jag får en spydig kommentar så ger det mej rätten att ge igen med samma mynt ?  Det kan man diskutera. Men det är högst mänskligt att göra det i alla fall. Nu tror jag inget om dottern utan att dottern sagt det själv.
Rapchic
21-12-2006, 09:53
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 10:39) För att erfarenheten säger mig att en av främsta anledningarna till att bränna ut sig är just att man inte känner tillräckligt med stöd i sitt arbete. Jag frågade bara - ta det lugnt.  (bara en parantes man kan ju bli utbränd av heeelt andra anledningar, jag är tex utbränd (inte diagnotiserad) och det hade inte med skolan och göra)
CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 09:53) , jag är tex utbränd (inte diagnotiserad) och det hade inte med skolan och göra) om du inte är diagnostiserad "utbränd" ska du inte använda det uttrycket rapchic det finns alldeles för många sjukliga tillstånd, för att kunna diagnostisera sig själv. en läkare kan bedömma om du är det, eller om det är andra orsaker till att du inte mår helt bra just nu
CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 09:53) CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 10:39) För att erfarenheten säger mig att en av främsta anledningarna till att bränna ut sig är just att man inte känner tillräckligt med stöd i sitt arbete.
Jag frågade bara - ta det lugnt. :)
(bara en parantes man kan ju bli utbränd av heeelt andra anledningar, jag är tex utbränd (inte diagnotiserad) och det hade inte med skolan och göra) Jaadå, det vet jag.
Rapchic
21-12-2006, 09:58
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 10:50) CITAT (Betty @ 21-12-2006, 09:49) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:28) CITAT (Ophelia @ 20-12-2006, 16:02) Kat, ärligt talat. Vad är ditt problem egentligen? Vad är det du vill ha fram? Vad vill du säga som du upplever att flertalet av oss andra odlaiter inte har en aning om? Att samhället består av en heterosexnorm som osynliggör andra människor. Och nu har du fått det sagt. Efter 14 sidors propagerande har du inte med din "banka hårt med storsläggan-teknik" lyckats omvända någon här. Därmed borde vi kunna lägga ner den här diskussionen. Ge upp! Flera stycken har tyckt diskussionen varit intressant. En person som tänker till är värdefullt nog. Inte tänker jag lägga ner inte  bara så du vet så tänker du och jag nog ganska likt (och säkert många andra) jag tror det som folk mest reagerar på är vad ska man säga hur du säger det mer än vad du säger (rätta mig om jag har fel)
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:40) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:31) CITAT (pejori @ 21-12-2006, 09:26) det är den enda sexualitet du inte har nämnt nej... för övrigt har jag inget mera att säga i denna tråd, då jag tycker att din argumentationsteknik lämnar en del övrigt att önska kan endast utröna en mycket enkelspårig syn på, att samhället genast har normaliserat alla till heterosexuella, vilket inte är fallet  Nej, jag har ju inte det. Då har du inte läst de inlägg där jag skriver att nästan alla - oberoende på sexuell läggning - är med och upprätthåller normen. Jag föreslår att du själv för din argumentation på sakfrågor istället för hur jag som person är och beter mig, så blir det extremt mycket lättare att föra en begriplig argumentation. Jag själv är i det här sammanhanget oviktig. Tyvärr så blir personen viktig eftersom det är denne som för fram åsikterna/argumenten. Det går aldrig att bortse. (här pratar jag utifrån mina tidigare erfarenheter inom föreningslivet där vi hade en person i styrelsen som förvisso hade mycket bra och sunda åsikter men det slutade med att denne person alltmer sällan fick chans att föra ut sitt budskap till journalister/media, eftersom de helt enkelt ogillade sättet att föra fram budskapet.) Det beror alltid på hur man för fram fakta. Tekniken är att få med sig motparten, skapa intresse/nyfikenhet/öppenhet - det är egentligen det enklaste sättet att föra ut sitt budskap. Jag ser att du undviker detta inlägg, Kat.
Rapchic
21-12-2006, 10:00
CITAT (pejori @ 21-12-2006, 10:56) CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 09:53) , jag är tex utbränd (inte diagnotiserad) och det hade inte med skolan och göra) om du inte är diagnostiserad "utbränd" ska du inte använda det uttrycket rapchic det finns alldeles för många sjukliga tillstånd, för att kunna diagnostisera sig själv. en läkare kan bedömma om du är det, eller om det är andra orsaker till att du inte mår helt bra just nu  jag tyckte bara folk började kasta skit och säga att kat inte var önskavärd i sitt arbete och det var därför hon blev utbränd och skitkastning vem än sog gör det är inte bra (ursh skitkastning lät inte som ett passande ord, ni kanske kommer på nått bättre)
CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 10:00) och säga att kat inte var önskavärd i sitt arbete och det var därför hon blev utbränd Nej, det har jag aldrig sagt.
Rapchic
21-12-2006, 10:07
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 11:05) CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 10:00) och säga att kat inte var önskavärd i sitt arbete och det var därför hon blev utbränd Nej, det har jag aldrig sagt.  förlåt det var inte menat till dig det var andra längre upp på tråden föörlåååt
CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 10:07) förlåt det var inte menat till dig det var andra längre upp på tråden föörlåååt  Ojjdå......sorry.
CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 09:58) bara så du vet så tänker du och jag nog ganska likt (och säkert många andra) jag tror det som folk mest reagerar på är vad ska man säga hur du säger det mer än vad du säger (rätta mig om jag har fel)  Ärligt talat, så har jag inte varit otrevlig alls. Jag är en snäll och väldigt resonabel människa för det allra mesta. Men det är vissa som är arg på mig för att jag nämnde något som handlar om utanförskap i en annan tråd och vill hämnas för detta. Jag från mitt håll orkar inte engagera mig för att vända andra kinden till så mycket som jag säkert borde. Sedan finns det förstås människor som alltid tycker man ska smyga sig försiktigt på ämnen. Det är ofta en bra teknik, men det behövs sådana som går direkt på pudelns kärna också. Om inte annat för att de som redan är med i de första turerna ska få en givande konversation. Det är inte så roligt att börja med grunskurs 1a varje gång man diskuterar, oberoende på vad det är.
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:19) Det är inte så roligt att börja med grunskurs 1a varje gång man diskuterar, oberoende på vad det är. skulle nog inte skada, om du gjorde det...
Rapchic
21-12-2006, 21:25
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:19) Ärligt talat, så har jag inte varit otrevlig alls. Jag är en snäll och väldigt resonabel människa för det allra mesta. Men det är vissa som är arg på mig för att jag nämnde något som handlar om utanförskap i en annan tråd och vill hämnas för detta. Jag från mitt håll orkar inte engagera mig för att vända andra kinden till så mycket som jag säkert borde.
Sedan finns det förstås människor som alltid tycker man ska smyga sig försiktigt på ämnen. Det är ofta en bra teknik, men det behövs sådana som går direkt på pudelns kärna också. Om inte annat för att de som redan är med i de första turerna ska få en givande konversation. Det är inte så roligt att börja med grunskurs 1a varje gång man diskuterar, oberoende på vad det är. för att vara ärlig tyckte jag det var lite obehagligt det första inlägget om att man manifisterar sin hetrosexuellitet genom att hålla hand med sin käresta när man faktiskt gör det för att man älskar personen dock så borde aityden ändras för vissa när man ser två homosexuella hålla handen på stan (alltså dom som är negativ mot det) själv tycker jag det bara är gulligt (alltså hand hållandet inte negativa attityder)
CITAT (ullislerum @ 20-12-2006, 16:40) Det jag tror att du, kat, borde förstå och ta till dej är, att alla vi som svarar dej INTE ÄR MOT DEJ OCH DEN HOMOSEXUELLA BEFOLKNINGEN! Det verkar som att du krigar med allt och alla. Jag, och säkert många med mej förstår vad du menar. Det är ingen här som är mot vare sej dej eller alla homosexuella! Men när du kommer med påhopp och hävdar saker om oss heterosexuella, så som att vi manifesterar vår kärlek tex så får du räkna iskallt med att vi OCKSÅ blir förbannade, det har du inte patent på.
Det finns ett bra begrepp, tycker jag, som lyder; måla inte fan på väggen! Man behöver inte se det negativa i allt. Du hade t ex kunna (i lära-känna-tråden) bara gjort ett tillägg till den, för dej, känsliga frågan, att- eftersom jag inte tittar på det motsatta könet svarar jag därför att; det första jag lägger märke till hos mitt kön är.. så hade du verkligen visat din ståndpunkt, men på ett trevligt och tydligt sätt!
Kriga inte med oss, om du hade, på ett sunt sätt, lagt fram dina åsikter så hade du fått mer respekt, tror jag, i allafall av mej!
En fridfull jul önskar jag dej och alla andra m v h //U Jag krigar inte med en endaste människa. Jag tror du blandar ihop mina inlägg med tonen från vissa andra användare Jag är så glad och snäll så! Jag vill förtydliga än en gång att det INTE ÄR FEL att manifestera sin kärlek och sexualitet. Problemet är att många inte ser att heteros gör det, eftersom det är så normaliserat. Samma beteende från homosexuella får en helt annan reaktion. Jag vill också förtydliga att jag skrev ett - ETT! - inlägg i lära-känna tråden innan helvetet bröt lös. Och den kommentaren var ställd i största välmening som en diskret tankeväckare. Jag hade inte kunnat använda mig av ditt exempel eftersom det inte är mitt sätt att vara. Ha en trevlig jul själv!
CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 21:25) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:19) Ärligt talat, så har jag inte varit otrevlig alls. Jag är en snäll och väldigt resonabel människa för det allra mesta. Men det är vissa som är arg på mig för att jag nämnde något som handlar om utanförskap i en annan tråd och vill hämnas för detta. Jag från mitt håll orkar inte engagera mig för att vända andra kinden till så mycket som jag säkert borde.
Sedan finns det förstås människor som alltid tycker man ska smyga sig försiktigt på ämnen. Det är ofta en bra teknik, men det behövs sådana som går direkt på pudelns kärna också. Om inte annat för att de som redan är med i de första turerna ska få en givande konversation. Det är inte så roligt att börja med grunskurs 1a varje gång man diskuterar, oberoende på vad det är. för att vara ärlig tyckte jag det var lite obehagligt det första inlägget om att man manifisterar sin hetrosexuellitet genom att hålla hand med sin käresta när man faktiskt gör det för att man älskar personen dock så borde aityden ändras för vissa när man ser två homosexuella hålla handen på stan (alltså dom som är negativ mot det) själv tycker jag det bara är gulligt (alltså hand hållandet inte negativa attityder) Det var meningen att väcka tankar. Allt för många låter personer som anser att samkönade par inte ska provocera så mycket (dvs. bete sig som heterosexuella) hållas. Genom att vända på begreppen vill jag skapa debatt. Det lyckas oftast.
CITAT (pejori @ 21-12-2006, 21:23) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:19) Det är inte så roligt att börja med grunskurs 1a varje gång man diskuterar, oberoende på vad det är. skulle nog inte skada, om du gjorde det...  Det skulle garanterat inte skada, men det skulle vara olidligt tråkigt för alla oss som gått vidare från det att tala om sakerna. Hur kul skulle du tycka det var att alltid prata grunder för trädgårdsskötsel i varje tråd, utan att någonsin gå vidare till nästa ämnesdel?
Rapchic
21-12-2006, 21:30
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:28) Det var meningen att väcka tankar. Allt för många låter personer som anser att samkönade par inte ska provocera så mycket (dvs. bete sig som heterosexuella) hållas.
Genom att vända på begreppen vill jag skapa debatt. Det lyckas oftast. men ååå det som är såå gulligt (och modigt) (alltså att homo/bisexuella håller handen m.m på stan)
Alexander-VG-zon3
21-12-2006, 21:31
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:19) CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 09:58) bara så du vet så tänker du och jag nog ganska likt (och säkert många andra) jag tror det som folk mest reagerar på är vad ska man säga hur du säger det mer än vad du säger (rätta mig om jag har fel)  :unsure: :unsure: Ärligt talat, så har jag inte varit otrevlig alls. Jag är en snäll och väldigt resonabel människa för det allra mesta. Men det är vissa som är arg på mig för att jag nämnde något som handlar om utanförskap i en annan tråd och vill hämnas för detta. Jag från mitt håll orkar inte engagera mig för att vända andra kinden till så mycket som jag säkert borde. Sedan finns det förstås människor som alltid tycker man ska smyga sig försiktigt på ämnen. Det är ofta en bra teknik, men det behövs sådana som går direkt på pudelns kärna också. Om inte annat för att de som redan är med i de första turerna ska få en givande konversation. Det är inte så roligt att börja med grunskurs 1a varje gång man diskuterar, oberoende på vad det är. hade jag varit dig hade jag gått fram på detta viset . du läste i tråden lära känna eller vad den hette sen läste du den frågan och skrev i den tråden om just den frågan . så nu!?! hade jag varit dig hade jag inte fortsatt i den tråden!! då innan . utan gjort en ny tråd direkt och där igenom den kunde du framföra dina åsikter och din sak . det hade då lätt till att den andra tråden inte blev förstörd plus hade du fått en trevlig och intressant diskussion här plus hade andra till mött dig bättre utan en massa tjafs . det hade för din del varit bättre och du hade kunnat framföra din sak bättre och sånt . och när du förstörde den tråden då är det klart den personen blir arg som skapade den tråden plus andra som blir irriterade och det utvecklar sig då till en massa obehag och en massa onödigt tjafs . och jag är inte emot dig eller nåt är inte arg eller irriterad eller nåt sånt bara skriver detta till dig i min vänlighet
CITAT (faith @ 20-12-2006, 22:37) Jag tycker att om man säger sig representera RFSL så ska man tala om vem man är och inte skriva anonymt. Jag har sagt flera gånger nu att jag inte representerar RFSL i denna tråd. Jag hoppas det är klart för alla vid det här laget.
CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 21:31) hade jag varit dig hade jag gått fram på detta viset . du läste i tråden lära känna eller vad den hette sen läste du den frågan och skrev i den tråden om just den frågan . så nu!?! hade jag varit dig hade jag inte fortsatt i den tråden!! då innan . utan gjort en ny tråd direkt och där igenom den kunde du framföra dina åsikter och din sak . det hade då lätt till att den andra tråden inte blev förstörd plus hade du fått en trevlig och intressant diskussion här plus hade andra till mött dig bättre utan en massa tjafs . det hade för din del varit bättre och du hade kunnat framföra din sak bättre och sånt . och när du förstörde den tråden då är det klart den personen blir arg som skapade den tråden plus andra som blir irriterade och det utvecklar sig då till en massa obehag och en massa onödigt tjafs . och jag är inte emot dig eller nåt är inte arg eller irriterad eller nåt sånt bara skriver detta till dig i min vänlighet  Är du säker på att du skulle sluta skriva direkt när otrevliga personer kräver det av dig? Jag är tillräckligt obstinat för att fortsätta bara därför. Ingen bra egenskap egentligen, men jag har alltid vägrat att rätta mig efter folk som inte respekterar mig. Dessutom är jag van med forum där trådarna tillåts få den utveckling de får. De som vill tillbaka till ämnet gör det enkelt genom att ignorera sidodiskussionen och fortsätta på originaltråden. Jag förutsatte väl att detta forum fungerar ungefär likadant. Det var fel av mig.
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 09:58) Jag ser att du undviker detta inlägg, Kat. Jag hade inget att säga om det.
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:26) Jag vill förtydliga än en gång att det INTE ÄR FEL att manifestera sin kärlek och sexualitet. Problemet är att många inte ser att heteros gör det, eftersom det är så normaliserat. Varför skulle det vara ett problem? CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:26) Samma beteende från homosexuella får en helt annan reaktion. Dra nu inte hela Odla över en kam och tro att alla hetero är homofober. Ditt sätt att "skapa debatt" och "väcka tankar" har definitivt inte gjort nytta i RFSL's sak. Jag har en känsla av att du skapat mer ont blod än du anar och givit de riktiga homofoberna vatten på sin kvarn. Tanklöst och klumpigt tycker jag. Det känns som att jag slösat tid nog i den här tråden nu.
CITAT (AnitaGg @ 21-12-2006, 09:51) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:46) Har det här forumet en moderator?
Visst kan du kontakta RFSL! Hälsa Sören från mig! :wub: Ja, visst finns det. Man klickar på länken "forumansvariga" på forumets startsida. Om jag nu ringer Sören (vem nu det är), jag kanske kontaktar nån annan. Vem ska jag hälsa ifrån förresten?  Sören är förbundsordförande i RFSL. Du behöver bara hänvisa till forumet. Han kommer att förstå vem jag är när han läst det. Var beredd på att han är mer bitsk än mig bara!
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:36) CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 21:31) hade jag varit dig hade jag gått fram på detta viset . du läste i tråden lära känna eller vad den hette sen läste du den frågan och skrev i den tråden om just den frågan . så nu!?! hade jag varit dig hade jag inte fortsatt i den tråden!! då innan . utan gjort en ny tråd direkt och där igenom den kunde du framföra dina åsikter och din sak . det hade då lätt till att den andra tråden inte blev förstörd plus hade du fått en trevlig och intressant diskussion här plus hade andra till mött dig bättre utan en massa tjafs . :wub: det hade för din del varit bättre och du hade kunnat framföra din sak bättre och sånt . och när du förstörde den tråden då är det klart den personen blir arg som skapade den tråden plus andra som blir irriterade och det utvecklar sig då till en massa obehag och en massa onödigt tjafs . och jag är inte emot dig eller nåt är inte arg eller irriterad eller nåt sånt bara skriver detta till dig i min vänlighet :wub: Är du säker på att du skulle sluta skriva direkt när otrevliga personer kräver det av dig? Jag är tillräckligt obstinat för att fortsätta bara därför. Ingen bra egenskap egentligen, men jag har alltid vägrat att rätta mig efter folk som inte respekterar mig. Dessutom är jag van med forum där trådarna tillåts få den utveckling de får. De som vill tillbaka till ämnet gör det enkelt genom att ignorera sidodiskussionen och fortsätta på originaltråden. Jag förutsatte väl att detta forum fungerar ungefär likadant. Det var fel av mig. Är du fullt medveten om att det är ett trädgårdsforum du är inne i?? Och att du är lika obstinat som min 9 åring har vi nog märkt av alla här inne, att förstöra andras trevliga trådar bara för att man i största allmänhet vill va´obstinat tyder på jävligt dålig respekt för andra. Du har inte visat respekt för nån annan i dom här två trådarna som haft en annan åsikt än dina, Jag är helt säker på att det finns ett mer passande forum för dig
CITAT (LadyG @ 21-12-2006, 21:39) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:26) Jag vill förtydliga än en gång att det INTE ÄR FEL att manifestera sin kärlek och sexualitet. Problemet är att många inte ser att heteros gör det, eftersom det är så normaliserat. Varför skulle det vara ett problem? CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:26) Samma beteende från homosexuella får en helt annan reaktion. Dra nu inte hela Odla över en kam och tro att alla hetero är homofober. Ditt sätt att "skapa debatt" och "väcka tankar" har definitivt inte gjort nytta i RFSL's sak. Jag har en känsla av att du skapat mer ont blod än du anar och givit de riktiga homofoberna vatten på sin kvarn. Tanklöst och klumpigt tycker jag. Det känns som att jag slösat tid nog i den här tråden nu. Det är ett problem för att massor av människor blir osynliggjorda i och med att en norm som i princip bara fokuserar på en sexualitet. Det gör alla andra till avvikare, får folk att må väldigt dåligt, skapar motsättningar och fasar in folk i fållor som de inte skulle valt i ett friare samhälle. En helt annan reaktion behöver inte per automatik betyda homofobi. För de allra flesta räcker det med gemene mans små reaktioner för att inte visa sin kärlek öppet. De som är riktiga homofober har jag ingen som helst avsikt att nå i denna tråd. De är i behov av grundkurs a och får vända sig till någon annan. De som inte kan skilja på sak, person och organisation har problem som inte jag kan rå på. Det är deras sak att arbeta med, inte min.
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 21:43) Är du fullt medveten om att det är ett trädgårdsforum du är inne i?? Och att du är lika obstinat som min 9 åring har vi nog märkt av alla här inne, att förstöra andras trevliga trådar bara för att man i största allmänhet vill va´obstinat tyder på jävligt dålig respekt för andra. Du har inte visat respekt för nån annan i dom här två trådarna som haft en annan åsikt än dina, Jag är helt säker på att det finns ett mer passande forum för dig Fullt medveten om detta och det faktum att tråden låg på "småprat - inte trädgårdsrelaterat". Jag har full respekt för alla trevliga människor i denna och den andra tråden. Däremot är jag, precis som du säger, som en obstinat nioåring, när folk är otrevliga mot mig. Jag har visat full respekt för alla i den här tråden, inklusive dem som inte förtjänat det. Du kan inte hitta ett enda personangrepp ifrån mig på någon som har uttalat sig här.
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:51) CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 21:43) Är du fullt medveten om att det är ett trädgårdsforum du är inne i?? Och att du är lika obstinat som min 9 åring har vi nog märkt av alla här inne, att förstöra andras trevliga trådar bara för att man i största allmänhet vill va´obstinat tyder på jävligt dålig respekt för andra. Du har inte visat respekt för nån annan i dom här två trådarna som haft en annan åsikt än dina, Jag är helt säker på att det finns ett mer passande forum för dig Fullt medveten om detta och det faktum att tråden låg på "småprat - inte trädgårdsrelaterat". Jag har full respekt för alla trevliga människor i denna och den andra tråden. Däremot är jag, precis som du säger, som en obstinat nioåring, när folk är otrevliga mot mig. Jag har visat full respekt för alla i den här tråden, inklusive dem som inte förtjänat det. Du kan inte hitta ett enda personangrepp ifrån mig på någon som har uttalat sig här. Du kanske skulle ta och slå upp ordet respekt i en ordbok, det verkar som du missuppfattat betydelsen, ha en trevlig kväll
Jag har i alla fall bestämt mig. Är alla flator lika rabiata som du har jag inte ett uns över för er. Vanliga homosar är helt ok. Du är elak, fördomsfull och hånfull. Men inga direkta personangrepp, du angriper oss alla över en kam.
Rapchic
21-12-2006, 21:58
CITAT (bejron @ 21-12-2006, 22:56) Jag har i alla fall bestämt mig. Är alla flator lika rabiata som du har jag inte ett uns över för er. Vanliga homosar är helt ok. Du är elak, fördomsfull och hånfull. Men inga direkta personangrepp, du angriper oss alla över en kam. fast då ska man ju komma ihåg att inte dra andra över en kant
CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 21:56) Du kanske skulle ta och slå upp ordet respekt i en ordbok, det verkar som du missuppfattat betydelsen, ha en trevlig kväll  Enligt definitionslistan var inte det där en respektfull kommentar.
CITAT (bejron @ 21-12-2006, 21:56) Du är elak, fördomsfull och hånfull. Vardå?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|