Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Kat
CITAT (malin72 @ 30-12-2006, 00:16)
då tycker jag att du ska vara ödmjuk inför oss alla här och inte använda det ordet

men det är ju klart....du tycker ju om ditt språk som det är laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif så vi ska helt enkelt acceptera det att DU tycker att det är ok att säga knulla laugh.gif laugh.gif

hm vad tokigt det blev sleep.gif

Så skulle jag kunna agera om jag inte insåg det irrationella i att tycka att ett ord som beskriver något trevligt är fult.

Jag lämnar denna diskussion till en annan tråd, för min del.
Reserv
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 00:24)
CITAT (Blomstertanten @ 30-12-2006, 00:12)

Också ett märkligt sätt att resonera på tycker jag.  -_-

Tyder ju inte på nån som helst respekt för andra människors känslor. Så länge jag själv tycker om mitt sätt att uttrycka mej så skiter jag i om andra tar illa upp , så menar du alltså ? Och då är det helt okej ?

Jag anser inte att känslostormar som kommer sig av hur man värderar ord är särskilt högprioriterat.

Själv tycker jag mycket illa om omskrivningar när det gäller sex, könsdelar och annat och undviker därför detta. Jag tar dock inte illa upp om någon väljer att använda sig av andra ord än jag.

Min åsikt i frågan om könsord är att den som uppfattar "knulla" eller "fitta" som kränkande, tar en funderare över vad det är för värderingar de lägger in i orden. För mig är de bara beskrivningar av en sysselsättning och en kroppsdel.

Nu äntligen håller jag med dig...trodde f*n inte det skulle va´möjligt...men jag anser också att moderatorerna behöver rensa lite blink.gif
Blomstertanten
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 00:24)
CITAT (Blomstertanten @ 30-12-2006, 00:12)

Också ett märkligt sätt att resonera på tycker jag.  -_-

Tyder ju inte på nån som helst respekt för andra människors känslor. Så länge jag själv tycker om mitt sätt att uttrycka mej så skiter jag i om andra tar illa upp , så menar du alltså ? Och då är det helt okej ?

Jag anser inte att känslostormar som kommer sig av hur man värderar ord är särskilt högprioriterat.

Själv tycker jag mycket illa om omskrivningar när det gäller sex, könsdelar och annat och undviker därför detta. Jag tar dock inte illa upp om någon väljer att använda sig av andra ord än jag.

Min åsikt i frågan om könsord är att den som uppfattar "knulla" eller "fitta" som kränkande, tar en funderare över vad det är för värderingar de lägger in i orden. För mig är de bara beskrivningar av en sysselsättning och en kroppsdel.

Det du säger nu är med andra ord :
Att alla andra ska göra en omvärdering för du har rätt !

unsure.gif ohmy.gif
pejori
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 00:03)
Nej, jag vill inte ändra mitt språk eftersom jag tycker om det som det är. Däremot vill jag gärna bli uppmärksammad på när jag osynliggör människor.

det antar jag att du också vill respekteras för?
JAG vill inte ändra någon av mina normer eftersom jag tycker om dom som dom är....kan du respekterá det??? ock avstå från fortsatta försök att omvända mitt synsätt till ditt synsätt wub.gif wub.gif

du osynliggör många på nätet, varje gång du öppnar munnen, för dom flyr forumet med ditt aggiterande.

mina barn är defenitivt inte tillknullade, och maken till generalicering och osynliggörande du nu gör, är helt makalös!!!!
Kat
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 00:30)
JAG vill inte ändra någon av mina normer eftersom jag tycker om dom som dom är....kan du respekterá det??? ock avstå från fortsatta försök att omvända mitt synsätt till ditt synsätt wub.gif wub.gif

du osynliggör många på nätet, varje gång du öppnar munnen, för dom flyr forumet med ditt aggiterande.

mina barn är defenitivt inte tillknullade, och maken till generalicering och osynliggörande du nu gör, är helt makalös!!!!

Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om ifall jag får respekt för detta eller inte.

Här får ni en tråd att tala ord i:
Kan vissa ord vara fula?

Om personer flyr från den tråd jag skapat för att de inte vill läsa den, så handlar det om fri vilja. Det finns en hel del människor som uppskattar läsningen också. Det är det fina i att kunna välja.
pejori
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 00:34)
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 00:30)

JAG vill inte ändra någon av mina normer eftersom jag tycker om dom som dom är....kan du respekterá det??? ock avstå från fortsatta försök att omvända mitt synsätt till ditt synsätt wub.gif  :wub:

Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om ifall jag får respekt för detta eller inte.

Här får ni en tråd att tala ord i:
Kan vissa ord vara fula?

Om personer flyr från den tråd jag skapat för att de inte vill läsa den, så handlar det om fri vilja. Det finns en hel del människor som uppskattar läsningen också. Det är det fina i att kunna välja.

du har i minst trettio sidor ,suttit och taggat om att allt som osynligörs och har en norm som avviker, ska ställas lika till normalnormen...det ska med diverse ord, göras så ingen känner sig osynliggjord..
DET HAR DU LYCKATS UTMÄRKT MED ATT GÖRA...FÖRST STOLTSERAR DU MEN OTREVLIGA KÖNSORD, OCH SEN PÅSTÅR DU ATT MAN KNULLAR SIG TILL BARN?....
DUMMHETER...mina barn är som sjag sa tidigare inte tillknullade, och behöver inte heller matas med uttryck som enligt mej hör hemma i porrens värld.

du gillar inte omskrivningar av ord säger du, ändå är det just vad du gör...
slida hette det långt innan fittan var modernt...
penis var ordet innan kuken tog över och
samlag heter det då och nu....inte knulla...
ska du ha åsikter om allt, så ska du följa dom själv också. och inte som nu...plocka ut det som passar dina syften, för att sedan avstå från själva grunden.....det gör dej bara till någon man uppfattar enbart som en stor bluff, som inte vet ett dyfft om vad du pratar om, bara att du pratar.
pejori
Det finns en hel del människor som uppskattar läsningen också. Det är det fina i att kunna välja.

åter igen en generalisering från dej...
" Det finns en hel del människor som uppskattar läsningen också" är ett önsketänkande...tror det är två bara.... wub.gif wub.gif

fast jag KAN ju se dubbelt också laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 00:53)

Det finns en hel del människor som uppskattar läsningen också. Det är det fina i att kunna välja.

" Det finns en hel del människor som uppskattar läsningen också" är ett önsketänkande...tror det är två bara.... wub.gif wub.gif

fast jag KAN ju se dubbelt också laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Blomstertanten
Det är lätt att tala om för andra hur dom ska bete sej , inte lika lätt kanske att själv leva som man lär sleep.gif

Eller så är det så att somliga anser sej stå över allt sånt som hänsyn och respekt unsure.gif
Och står man över sånt så behöver man väl inte överhuvudtaget bry sej om folk blir sårade eller tar illa upp

Och med Kats sätt att resonera så är det okej om jag använder vilka ord jag vill.
Hans/hennes åsikt i frågan är att den som uppfattar ett ord som kränkande, tar en funderare över vad det är för värderingar de lägger in i orden.

(skriver hans / hennes eftersom jag inte säkert vet vilket kön som är rätt. Skulle
aldrig falla mej in att säga hän !)
Fenja
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2006, 22:16)
Om du jämför hur ett heterosexullt par skaffar barn och hur ett homopar gör detsamma och studerar hur det sker i naturen så inser du snart vilket som är bakvänt. Då menar jag inte analbögar.

Jag tror att dagens stilpoäng måste tilldelas Gossen Ruda, det är helt enkelt skitkul!! laugh.gif laugh.gif ohmy.gif
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 00:10)
Däremot kan jag berätta om att jag uppskattar att kalla saker för vad det är. Sex är knulla och knulla är sex. Om du vill välja andra ord är det helt upp till dig.

Kärlek och sex förekommer ibland i kombination och väldigt ofta utan den ena ingrediensen.

Då är det väl därför vi använder olika ord.
Jag hoppar inte i säng med vem som helst.
Bara med någon som jag har starka känslomässiga band med.

Så fortsätt du och knulla runt på stan, själv tänker jag fortsätta att ha sex.

P.s.
Ordet respekt vet jag inte om det riktigt passar i din mun
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 08:51)
Så fortsätt du och knulla runt på stan, själv tänker jag fortsätta att ha sex.

P.s.
Ordet respekt vet jag inte om det riktigt passar i din mun

Om du menar att det här är att respektera någon Anita, då har vi, tack och lov, inte samma uppfattning om ordet respekt blink.gif wacko.gif

Vart någonstans hittar du att Kat " knullar runt på stan" ?
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 30-12-2006, 09:51)
Vart någonstans hittar du att Kat " knullar runt på stan" ?

CITAT (Kat @ 30-12-2006, 00:10)
Sex är knulla och knulla är sex. Om du vill välja andra ord är det helt upp till dig.
Kärlek och sex förekommer ibland i kombination och väldigt ofta utan den ena ingrediensen.

För mig förekommer aldrig sex annat än i kombination med kärlek.
Har man inte krav på den kombinationen så uppfattar jag det som att man gärna tackar ja till ett krog-ragg t.ex. eller nåt i den stilen.
Kathy
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:36)
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 22:33)

Du kan inte fundera på att fortsätta ditt korståg i dom kretsarna då??

Poängen att föra samma diskussion med redan insatta är tämligen onödigt eftersom det inte genererar något nytt.

Och du tycker det går bra att föra denna diskussion på det här forumet då?
Tycker du att du lyckas föra ut ditt budskap på ett informativt sätt?
Är det inte synd att ditt budskap överskuggas av diskussioner om dig som person, ditt sätt att uttrycka det, dina ordval osv?

Återigen tips ifrån mig som jag gav dig tidigare: Har man ett budskap att föra ut så görs det enklast med ödmjukhet, öppenhet och diplomati. Då vinner man motpartens nyfikenhet och diskussioner kan föras sakligt.
Gillan
För mig förekommer heller aldrig sex i nån annan kombination än med kärlek, men det innebär inte att jag har rätt att förutsätta att andra personer gör annnorleds, bara för att de använder ett annat ordval än mig rolleyes.gif smile.gif
Reserv
Anita, håller med Gillan rolleyes.gif ta bort "på stan" vi vet juh faktiskt inte var h*n kn***ar runt rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 10:37)
Anita, håller med Gillan  :rolleyes:  ta bort "på stan" vi vet juh faktiskt inte var  h*n kn***ar runt rolleyes.gif

Egentligen, så håller även jag med både dig och Gillan rolleyes.gif
Men nivån på ordvalet står inte jag för.
Det var på en sjukande låg nivå redan innan jag skrev orden "på stan".

Aningen förvånad också att Gillan valde att quota just mitt inlägg som ett exempel på bristande respekt.
I mina ögon fanns det några betydligt mer respektlösa inlägg tidigare i tråden.
Så därför känns det lite som det är avgörande vem som säger nåt, och inte vad man säger. rolleyes.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 10:56)
Anita, håller med Gillan  rolleyes.gif  ta bort "på stan" vi vet juh faktiskt inte var  h*n kn***ar runt rolleyes.gif

Aningen förvånad också att Gillan valde att quota just mitt inlägg som ett exempel på bristande respekt.
Så därför känns det lite som det är avgörande vem som säger nåt, och inte vad man säger. rolleyes.gif

Det kan jag definitivt hålla med dig om Anita, jag kunde ha valt nåt annat, det finns många att välja mellan, ditt råkade bara vara, i mina ögon, lägst och närmast. Så känn dig inte ensam utpekad. Det finns många fler rolleyes.gif smile.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 30-12-2006, 11:07)
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 10:56)
Anita, håller med Gillan  rolleyes.gif  ta bort "på stan" vi vet juh faktiskt inte var  h*n kn***ar runt rolleyes.gif

Det kan jag definitivt hålla med dig om Anita, jag kunde ha valt nåt annat, det finns många att välja mellan, ditt råkade bara vara, i mina ögon, lägst och närmast. Så känn dig inte ensam utpekad. Det finns många fler rolleyes.gif smile.gif

Ja, men det kan jag "köpa" smile.gif
Nu är ju var och en fri att ha en åsikt, men den bristande respekten har inte sitt ursprung hos varken mig eller nån annan i denna tråden.
Det initiativet kom från Kat själv i en annan tråd.
Hon var nog den som "bjöd upp till dans", och sen när hon "dansat" klart själv så ville hon att alla andra skulle vända på klacken också.

Så blev det inte. Snarare tvärtom kanske.
Kat
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 00:50)
DET HAR DU LYCKATS UTMÄRKT MED ATT GÖRA...FÖRST STOLTSERAR DU MEN OTREVLIGA KÖNSORD, OCH SEN PÅSTÅR DU ATT MAN KNULLAR SIG TILL BARN?....
DUMMHETER...mina barn är som sjag sa tidigare inte tillknullade, och behöver inte heller matas med uttryck som enligt mej hör hemma i porrens värld.

Varför är då porr fult?
Hur kan sex vara fult? Det är ju trevligt.

Jag har övrhuvudtaget inte talat om dina eventuella barn.
Kat
" Det finns en hel del människor som uppskattar läsningen också" är ett önsketänkande...tror det är två bara.... wub.gif  :wub:

De privata meddelanden jag får säger annorlunda.

Men det spelar egentligen ingen roll. Skulle vi vara två som diskuterar så räcker det. Det finns många andra trådar som övriga kan roa sig med.
Kat

Du menar alltså att det ena beteendet är mindre värt än det andra?
Varför tycker du det?
AnitaO
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:13)
" Det finns en hel del människor som uppskattar läsningen också" är ett önsketänkande...tror det är två bara.... wub.gif  wub.gif

De privata meddelanden jag får säger annorlunda.

Synd att dom inte kan gå in i diskussionen och stötta dig lite.
Det hade du väl kunnat behöva.
AnitaO
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:16)

Varför tycker du det?

Ja, det tycker jag.
Varför jag tycker det ??
Det är ju bara en värdering, precis som du har din värdering.
Reserv
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:12)
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 00:50)

Varför är då porr fult?

Jag har övrhuvudtaget inte talat om dina eventuella barn.

Nähä.... blink.gif ..och du ska snacka om personangrepp?? wacko.gif Enligt dig så kn***ar Gossen Ruda tills sig sina ungar (som han inte har än), men vi andra älskar när vi tillverkar våra barn?? Eller har du nåt annat "trevligt" ord för det också?
Kat
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:16)

Jag har förstått att det finns en viss anledning till att många väljer att inte göra det.
Det handlar om att en grupp människor som huserar här inte klarar av att hålla en viss nivå på inläggen, utan tenderar att syssla med sådant som IRL brukar kallas mobbning.

Personligen klarar jag mig utan support i tråden. Jag är fullständigt bekväm med att säga min åsikt även om jag står ensam med den.
Kat
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:20)

Varför tycker du det?

Ja, det tycker jag.
Varför jag tycker det ??
Det är ju bara en värdering, precis som du har din värdering.

Så vad ger dig rätten att värdera en annan persons beteende som mer eller mindre värt än ditt eget?
Är inte det upp till vederbörande att bestämma hur pass värdefullt det är för den personen?
AnitaO
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:24)

Jag har förstått att det finns en viss anledning till att många väljer att inte göra det.
Det handlar om att en grupp människor som huserar här inte klarar av att hålla en viss nivå på inläggen, utan tenderar att syssla med sådant som IRL brukar kallas mobbning.

Personligen klarar jag mig utan support i tråden. Jag är fullständigt bekväm med att säga min åsikt även om jag står ensam med den.

Jag förstår.
Jo, det där med mobbing har kommit upp tidigare.
Det verkar komma upp så fort någon står fast vid en åsikt som går emot ens egna.
Då gör man sig själv till "offer" på nåt konstigt sätt.
Verkar vara svårt för en del att kunna hantera det.

Jag tycker ju t.ex. att du har mobbat mig senaste veckorna.
Men inte sitter jag här och gråter för den skull smile.gif
Kat
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 11:23)
Nähä.... blink.gif ..och du ska snacka om personangrepp?? wacko.gif Enligt dig så kn***ar Gossen Ruda tills sig sina ungar (som han inte har än), men vi andra älskar när vi tillverkar våra barn?? Eller har du nåt annat "trevligt" ord för det också?

Du svarade inte på min fråga.

Dina och andras barn har jag överhuvudtaget inte diskuterat. Rudas inlägg handlade om att göra barn, därav frågan.
Reserv

Jag anser faktiskt att den enda som kör med mobbning i den här tråden är du själv.....läs dina dryga 30 sidor så kanske du ser det själv också, alla som har nåt att tillföra eller som har en åsikt försöker du bara vifta bort, och resonerar som att du är ägare av tråden. Du är trådskapare och inget annat, sen är du skribent i tråden som vi andra, det är ingen som äger några trådar här, dom är öppna för alla.
AnitaO
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:25)
Så vad ger dig rätten att värdera en annan persons beteende som mer eller mindre värt än ditt eget?
Är inte det upp till vederbörande att bestämma hur pass värdefullt det är för den personen?

Samma sak som ger dig rätten att tycka annourlunda gissar jag unsure.gif
Reserv
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:27)
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 11:23)

Nähä.... blink.gif ..och du ska snacka om personangrepp?? wacko.gif  Enligt dig så kn***ar Gossen Ruda tills sig sina ungar (som han inte har än), men vi andra älskar när vi tillverkar våra barn?? Eller har du nåt annat "trevligt" ord för det också?

Du svarade inte på min fråga.

Dina och andras barn har jag överhuvudtaget inte diskuterat. Rudas inlägg handlade om att göra barn, därav frågan.

Vilken fråga?? Jag reagerade på hur du tror att Gossen Ruda kommer att tillverka sina barn, det va´inget svar på nån fråga, och du svarar inte på en enda fråga så kräv inte det av andra heller.
Min fråga till dig däremot va´om du har nåt anat ord för oss andra som inte är Gossen Ruda?? Hur gör vi när vi skapar våra barn?? Äh...skit i att svara på det du svammlar juh bara runt frågan ändå blink.gif
Kat
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:26)

Jag förstår.
Det verkar komma upp så fort någon står fast vid en åsikt som går emot ens egna.

Mobbning sker i sin ursprungliga betydelse i grupp mot en annan individ.

Skillnaden mellan mitt och många andras sätt att diskutera här (ni vet själva vilka ni är) är epitet man tillskriver andra. Om du sonderar i tråden kommer du inte att finna ett enda påstående ifrån mig som beskriver vad jag tycker och tänker om någon av er andra, medan det finns dussintals från er mot mig.

Det är en ytterst låg modell av debattstil som vanligen brukar generera raderingar från moderator och avstängningar i de övriga forum där jag vistas.
Kat
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:28)
Samma sak som ger dig rätten att tycka annourlunda gissar jag unsure.gif

Poängen jag försöker påvisa är att jag inte värderar andras liv utifrån mina egna värderingar i mitt eget.
Reserv
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:32)
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:26)

Jag förstår.

Mobbning sker i sin ursprungliga betydelse i grupp mot en annan individ.

Skillnaden mellan mitt och många andras sätt att diskutera här (ni vet själva vilka ni är) är epitet man tillskriver andra. Om du sonderar i tråden kommer du inte att finna ett enda påstående ifrån mig som beskriver vad jag tycker och tänker om någon av er andra, medan det finns dussintals från er mot mig.

Det är en ytterst låg modell av debattstil som vanligen brukar generera raderingar från moderator och avstängningar i de övriga forum där jag vistas.

Jaha, det förklarar juh varför du huserar här numera då rolleyes.gif
Kat
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 11:31)
Vilken fråga??

Frågan var:
Varför är då porr fult?
Kat
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 11:33)
Jaha, det förklarar juh varför du huserar här numera då rolleyes.gif

Hur gör det det?

(Jag har varit inloggad på Odla i flera år. Att jag är här är inget nytt)
AnitaO
Nog kan även en enskild person mobba.

"Med mobbning eller "mobbing" menas aggression av såväl psykisk som fysisk art, och det inbegriper situationer där en eller flera personer under längre tid utsätts för våld eller förtryck i offentliga sammanhang"

Du har ju valt ut vissa slagpåsar i den här diskussionen (varav jag är en).
Att du sen inte har tillräcklig självinsikt för att se att du själv inte är fullständigt perfekt, det är ju bara ditt problem.

Den kritiken framfördes väl väldigt tidigt i den här tråden vill jag minnas, av en person med stor kunskap på retorik.
AnitaO
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:33)
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:28)

Samma sak som ger dig rätten att tycka annourlunda gissar jag  :unsure:

Poängen jag försöker påvisa är att jag inte värderar andras liv utifrån mina egna värderingar i mitt eget.

Jo, du Kat.
Det gör du visst det.
AnitaO
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:36)
Jag har varit inloggad på Odla i flera år. Att jag är här är inget nytt

Flera år?

Medlemsnummer: 5397
Medlem sedan den
12-04-2005

Innebär det att du har ett eller flera troll-ID då?
Kat
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:36)
Du har ju valt ut vissa slagpåsar i den här diskussionen (varav jag är en).
Att du sen inte har tillräcklig självinsikt för att se att du själv inte är fullständigt perfekt, det är ju bara ditt problem.

Jag svarar på inlägg som är dedikerade till mig och försöker göra det på ett vänligt sätt, utan att gå till personliga angrepp.
Kat
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:37)
Jo, du Kat.
Det gör du visst det.

Har du några exempel, eller antar du bara?
AnitaO
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:40)
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:37)

Jo, du Kat.
Det gör du visst det.

Skojar du??
Gossen Ruda
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:38)

Flera år?

Medlem sedan den
12-04-2005

Förmodligen. Mata inte trollen.
AnitaO
CITAT (Gossen Ruda @ 30-12-2006, 11:41)

Flera år?

Medlem sedan den
12-04-2005

Förmodligen. Mata inte trollen.

Nej du har rätt i det Gossen smile.gif
Kat

Flera år?

Medlem sedan den
12-04-2005

Jag har uppenbarligen varit medlem i ett och ett halvt år då.
Jag trode ha besökt forumet ett antal månader innan detta, eftersom det är så jag vanligen gör.
Kat
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 11:40)
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 11:40)

Skojar du??

Nej, jag skämtar inte.
Kat
Evengi: (jag vänder mig till dig eftersom du verkar ha andra tankar an att delta i den lilla smutskastningskampanjen)

Hur tycker du man ska göra för att inte osynliggöra grupper i samhället?

Är det kanske värdefullt att lära sig när andra religioner/folkgrupper har sina högtider, funderade jag på imorse?

Kanske kan det minska segregeringen om andra än den egna gruppen förstår och ser ens kultur?
Vad tror du? (och ni andra som är intresserade av att tala om frågan)
Kathy
CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 10:11)
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:36)
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 22:33)

Du kan inte fundera på att fortsätta ditt korståg i dom kretsarna då??

Poängen att föra samma diskussion med redan insatta är tämligen onödigt eftersom det inte genererar något nytt.

Och du tycker det går bra att föra denna diskussion på det här forumet då?
Tycker du att du lyckas föra ut ditt budskap på ett informativt sätt?
Är det inte synd att ditt budskap överskuggas av diskussioner om dig som person, ditt sätt att uttrycka det, dina ordval osv?

Återigen tips ifrån mig som jag gav dig tidigare: Har man ett budskap att föra ut så görs det enklast med ödmjukhet, öppenhet och diplomati. Då vinner man motpartens nyfikenhet och diskussioner kan föras sakligt.

Jag ser att du hoppar över mina frågor, Kat.
Reserv
Scrollan, har du inte insett att Kat kör med selektiv läsning rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon