Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Reserv
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:30)
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 22:28)
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:22)
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2006, 22:16)
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:03)
Heterosexualitet är norm för att vi tillåter det att vara så. Men det är på bekostnad av en massa människors välmående.

Enda anledningen till att du tycker att allt annat än heterosexualitet är bakvänt är just denna norm.

Du fattade mig fel, normen finns där och är skapad av naturen i livets början.

Om du jämför hur ett heterosexullt par skaffar barn och hur ett homopar gör detsamma och studerar hur det sker i naturen så inser du snart vilket som är bakvänt. Då menar jag inte analbögar.

Nej, så är det inte. Olika sexualiteter förekommer både

Jävligt onödigt ordval om jag får säga min mening.....nu vart jag fan ännu mer brydd på din könstillhörighet än innan. En dam vräker inte ur sig såna där ord, och definitivt inte i ett trädgårdsforum blink.gif Får du mothugg så du måste ta till fulare ord än dom du hittat i alla böcker du pratar så vitt o brett om?

Vad?
Knull?
Vanlig vokabulär i de kretsar jag umgås. Tycker inte om omskrivningar.

Du kan inte fundera på att fortsätta ditt korståg i dom kretsarna då??
Kat
CITAT (Anne R @ 29-12-2006, 22:28)
Sanning med modifikation. Numera är kloning möjligt.

Men intressantare är att veta vad det har med saken att göra överhuvudtaget?

För min del ingenting.
Men ändock säger du att det inte behövs en man och en kvinna för att göra barn. Jag hävdar att så är fallet. Även i fallet kloning.

Du kämpar för att samhället skall synliggöra dem med annan läggning än normen. Men samtidigt gör du själv precis samma sak utan att erkänna/se det själv vad det gäller andra grupper. Det är himla tråkigt att det är så för
vet du kat, man kan inte förändra någon här i världen. Det enda man kan göra är att förändra sig själv och då förhoppningsvis få med sig andra. Att banka in din sanning i andra människor kommer aldrig att leda till resultat.

Nej, det behövs inte. Det fungerar bara du har DNA och ett ägg.

Du vet uppenbarligen inte vad osynliggörande betyder.
Dessutom var det inte jag som tog upp det till diskussion, så ta det med den personen istället.

Diskussion är aldrig av ondo.
askar
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:30)
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 22:28)
Heterosexualitet är norm för att vi tillåter det att vara så. Men det är på bekostnad av en massa människors välmående.

Enda anledningen till att du tycker att allt annat än heterosexualitet är bakvänt är just denna norm.

Om du jämför hur ett heterosexullt par skaffar barn och hur ett homopar gör detsamma och studerar hur det sker i naturen så inser du snart vilket som är bakvänt. Då menar jag inte analbögar.

Nej, så är det inte. Olika sexualiteter förekommer både

Jävligt onödigt ordval om jag får säga min mening.....nu vart jag fan ännu mer brydd på din könstillhörighet än innan. En dam vräker inte ur sig såna där ord, och definitivt inte i ett trädgårdsforum blink.gif Får du mothugg så du måste ta till fulare ord än dom du hittat i alla böcker du pratar så vitt o brett om?

Vad?
Knull?
Vanlig vokabulär i de kretsar jag umgås. Tycker inte om omskrivningar.

Läser en del och kan bara skratta åt Kat.s försök att få igång onödigt tjafs.
Undrar hur många andra forum han/hon varit inne och haft samma
diskussion på.. i samma syfte. unsure.gif
Gossen Ruda

Nej, så är det inte. Olika sexualiteter förekommer både här och där i naturen. Ingen art har normaliserat någonting förutom människan, eftersom normalisering endast existerar hos oss.

Menar du att du endast varit sexuell när du knullat dig till dina barn, aldrig annars?

Vad gullig du är. Kan bara meddela att jag saknar barn. Det övriga fattar jag inte vad du menar med men det kan nog kvitta, du ÄR knäpp.
Kat
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2006, 22:29)
Jo, om man följer naturens spelregler. Och dom flesta nu fungerande lagar. Som sagt, vilket sätt är bakvänt. Och framför allt, vilket är roligast? rolleyes.gif

Vad som är roligast är nog högst individuellt. Naturens lagar har vi tänjt på sedan vi klev iland, varför skulle barnagörandet vara ett undantag?

Du svarade inte på om du bara var sexuell när du knullar till dig barn?
Kat
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 22:33)

Poängen att föra samma diskussion med redan insatta är tämligen onödigt eftersom det inte genererar något nytt.
Reserv
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:36)
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 22:33)

Poängen att föra samma diskussion med redan insatta är tämligen onödigt eftersom det inte genererar något nytt.

Men dom kanske fattar va´du är ute efter och delar dina udda tankegångar, typ lika barn leka bäst rolleyes.gif
Kat
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2006, 22:35)
Vad gullig du är. Kan bara meddela att jag saknar barn. Det övriga fattar jag inte vad du menar med men det kan nog kvitta, du ÄR knäpp.

Så vad menar du då?

Om du har en naturlig sexualitet oavsett vad du sysslar med,
vad är det då som gör att andras är onaturlig?

Enligt den logik du beskrivit handlar heterosexualitet enbart om att skapa ungar. Då borde din sexualitet alla andra tillfällen vara onaturlig.
Alexander-VG-zon3
det behövs en man och en kvinna för att det ska bli barn .
man kan inte ta sperma och ägg och sen blanda dom i en mugg och tro det ska bli barn .
för homosexuella
är man fyra par där kvinnan bär barnet och kvinnan får manens sperma där gör man det naturligt utan att ha sex med varann *naturlig väg* .

dom kan adoptera ett barn som innan har blivit till igenom att en man och en kvinna haft sex .

och man kan säkert klona med men det är inget *nytt* barn utan ett barn med samma uppsättning som den andre om jag har fattat ''kloning rätt''

så här har jag uppfattat det hela

ps mormor vill veta det/dom andra könen med
Kat
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 22:37)
Men dom kanske fattar va´du är ute efter och delar dina udda tankegångar, typ lika barn leka bäst rolleyes.gif

Om det är för svårt för dig behöver du inte delta. Det finns andra som klarar nivån som kan fortsätta diskussionen.
Kat
CITAT (flaxss @ 29-12-2006, 22:40)
och man kan säkert klona med men det är inget *nytt* barn utan ett barn med samma uppsättning som den andre om jag har fattat ''kloning rätt''

Om du sätter in DNA i ett ägg får resultatet hälften av sarvsmassan från ägget och hälften från den person vars DNA man använder, om jag förstått det rätt.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:42)

och  man kan säkert klona med men det är inget *nytt* barn utan ett barn med samma uppsättning som den andre om jag har fattat ''kloning rätt''

Om du sätter in DNA i ett ägg får resultatet hälften av sarvsmassan från ägget och hälften från den person vars DNA man använder, om jag förstått det rätt.

det går säkert det med . men jag vet inte om man får det eller hur dte är så dte är inget att behöva ta upp .

men man behöver en manskropp och en kvinnokropp till att få ett barn *förutom hur nu kloning funkar* men det är inte aktuellt
Gossen Ruda

och  man kan säkert klona med men det är inget *nytt* barn utan ett barn med samma uppsättning som den andre om jag har fattat ''kloning rätt''

Du har INTE fattat det rätt, det du beskriver funkar inte. Inte det heller.
Alexander-VG-zon3
jag vet själv inte hur kloning helt kan göra så jag kan inte utala mig i det men resten är jag säker på
Piccante

Teoretiskt sett är det möjligt ja. Men det som skiljer spermier från kroppsceller är att spermien är resultatet av en reduktionsdelning dvs den har halv genuppsättning mot en kroppscell. Den andra halvan av genomet får embryot från äggcellen. Men det är nog möjligt eller blir snart att ta vilken cell som helst och dela DNA och föra in det i en äggcell. Man kan visst redan "tvätta" DNA genom att plocka väck delar av skräp-DNA (ickekodande DNA) för att rensa bort svåra genetiska sjukdomar.

Spermier är egentligen inte mer än en halv kromosom med propeller i baken. Så den borde kunna avvaras.
Kat
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2006, 22:46)

Så hur fungerar kloning?

Vad är det som i övrigt inte fungerar?
Kat
CITAT (Leocarpus @ 29-12-2006, 22:48)
Teoretiskt sett är det möjligt ja. Men det som skiljer spermier från kroppsceller är att spermien är resultatet av en reduktionsdelning dvs den har halv genuppsättning mot en kroppscell. Den andra halvan av genomet får embryot från äggcellen. Men det är nog möjligt eller blir snart att ta vilken cell som helst och dela DNA och föra in det i en äggcell. Man kan visst redan "tvätta" DNA genom att plocka väck delar av skräp-DNA (ickekodande DNA) för att rensa bort svåra genetiska sjukdomar.

Spermier är egentligen inte mer än en halv kromosom med propeller i baken. Så den borde kunna avvaras.

Det vore intressant att läsa på lite hur det fungerar faktiskt. Det är ett intressant område.

Men nåväl...
Piccante
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:48)

Så hur fungerar kloning?

Man kan inte sätta in hela DNA´t från en cell för då blir det 1,5 kromosomuppsättning i embryot. De måste vara en könscell eller att man kan dela DNA artificiellt.
pejori
du ÄR knäpp.

nu förolämpade du verkligen en hel grupp Åke laugh.gif laugh.gif laugh.gif
nämligen dom knäppa....VAD har dom gjort för ont, för att likställas på detta viset? laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Kat
CITAT (Leocarpus @ 29-12-2006, 22:51)
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:48)

Så hur fungerar kloning?

Man kan inte sätta in hela DNA´t från en cell för då blir det 1,5 kromosomuppsättning i embryot. De måste vara en könscell eller att man kan dela DNA artificiellt.

Man skiljer tydligen på kloning och kärnöverföring också. Mycket är det inom detta område att lära sig.
Får ta tag i det någon dag smile.gif
Kat
CITAT (pejori @ 29-12-2006, 22:51)

du ÄR knäpp.

nämligen dom knäppa....VAD har dom gjort för ont, för att likställas på detta viset? laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

*suck*

Jag tror det behövs en upprensning av moderator i det här forumet.
Värre ställe för personangrepp har jag bara hittat på flashback och skolgårdar med få vuxna.
suddis
Alltså. I princip har väl Kat rätt eller hur? Att minoriteter ofta osynnliggörs. Tex så frågade jag i frågeleks-tråden: vilken är din favoritsnaps. Som om jag förutsätter att alla dricker snaps eller alkohol. Jag VET att många inte dricker sprit alls och att ännu fler inte har en favoritsnaps. Jag har det inte ens själv. Men det var ju inget illa ment med den frågan. Och jag har själv ställt frågan till en nära vän som träffat en ny partner "vad heter HAN". Och fått till svar "neej, du får inte fråga så.. det är en hon". "Ok vad heter hon?" Min fråga kom spontant eftersom hon för ett par månder sedan hade en relation med en man. På samma sätt skulle jag fråga "Jaha vad heter hon?" om hon kom idag och sa att hon träffat en ny. Trots att hon är bisexuell och inte homosexuell.
Frågan är väl hur vi ska kunna göra för att se alla på samma sätt? Och diskussionen har absolut haft ett par rejäla höjdare men vi kommer ju ingen vart. Och jag har absolut inget förslag eller någon idé. Jag är naiv, glad, tror alla om gott och är snäll mot de allra flesta. Jag VET att jag har förutfattade meningar men försöker tänka mig för och inte genarilisera (svårt ord att skriva när man är trött.. smile.gif). Jag respekterar att folk tycker olika och vet med mig att jag är värdelös på att disskutera. Jag blir arg när
jag märker att folk inte vill förstå eller när folk inte tycker som jag. Därför undviker jag att disskutera men jag följer sporadiskt vad som skrivs här och lovar att återkomma om jag kommer på ett bra sätt för hur alla ska ses och ingen ska behöva känna sig utanför. smile.gif

Och grov i munnen kan även jag vara men jag försöker välja var jag är det. Jag vet att det kan väcka anstöt och det är ju onödigt. smile.gif
/suddis.
Gossen Ruda

du ÄR knäpp.

Ja, jäklar. Det tänkte jag inte på. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Kan jag ändra det till att Kat är dubbelknäpp måntro? rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:56)

du ÄR knäpp.

*suck*

Jag tror det behövs en upprensning av moderator i det här forumet.
Värre ställe för personangrepp har jag bara hittat på flashback och skolgårdar med få vuxna.

Undrar vem som försvinner i första städomgången? rolleyes.gif
Kat
CITAT (suddis @ 29-12-2006, 22:57)
Alltså. I princip har väl Kat rätt eller hur? Att minoriteter ofta osynnliggörs. Tex så frågade jag i frågeleks-tråden: vilken är din favoritsnaps. Som om jag förutsätter att alla dricker snaps eller alkohol. Jag VET att många inte dricker sprit alls och att ännu fler inte har en favoritsnaps. Jag har det inte ens själv. Men det var ju inget illa ment med den frågan. Och jag har själv ställt frågan till en nära vän som träffat en ny partner "vad heter HAN". Och fått till svar "neej, du får inte fråga så.. det är en hon". "Ok vad heter hon?" Min fråga kom spontant eftersom hon för ett par månder sedan hade en relation med en man. På samma sätt skulle jag fråga "Jaha vad heter hon?" om hon kom idag och sa att hon träffat en ny. Trots att hon är bisexuell och inte homosexuell.
Frågan är väl hur vi ska kunna göra för att se alla på samma sätt? Och diskussionen har absolut haft ett par rejäla höjdare men vi kommer ju ingen vart. Och jag har absolut inget förslag eller någon idé. Jag är naiv, glad, tror alla om gott och är snäll mot de allra flesta. Jag VET att jag har förutfattade meningar men försöker tänka mig för och inte genarilisera (svårt ord att skriva när man är trött.. smile.gif). Jag respekterar att folk tycker olika och vet med mig att jag är värdelös på att disskutera. Jag blir arg när
jag märker att folk inte vill förstå eller när folk inte tycker som jag. Därför undviker jag att disskutera men jag följer sporadiskt vad som skrivs här och lovar att återkomma om jag kommer på ett bra sätt för hur alla ska ses och ingen ska behöva känna sig utanför. smile.gif

Och grov i munnen kan även jag vara men jag försöker välja var jag är det. Jag vet att det kan väcka anstöt och det är ju onödigt. smile.gif
/suddis.

Jag tror man måste fundera lite mer, var och en till mans.
Precis som du säger, så förutsätter många t.ex att alla dricker alkohol. Nu är ju inte det lika fundamentalt i en människas liv som sexualitet i regel, men en person som vigt sitt liv åt att bekämpa droger ser det antagligen som väldigt viktigt. Det tycker jag man åtminstone kan FÖRSÖKA respektera.

Ofta kan man uttrycka sig på ett annat sätt generellt, utan att det för den skull blir vare sig krångligt eller det tar någon större kraft i anspråk.
Istället för vad heter han/hon, skulle man t.ex kunna säga:
"Vad heter den personen?" "Vem är det då?" "Vad heter hän?"

Men framförallt tror jag på att en öppen attityd när någon påpekar var man är normativ är ett plus.

Jag är lite intresserad även hur man inte ska utesluta folk pga religion eller brist på densamma.
Vad är det viktigt att undvika/ bättre att säga där?

(ps. Jag känner mig inte grov i munnen. Knulla är ju ett bra ord som borde användas mer wink.gif )
Kat
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2006, 22:59)
Undrar vem som försvinner i första städomgången? rolleyes.gif

Rimligen dem som ägnar sig åt personangrepp istället för argumentation. Det brukar vara det vanliga.
Gossen Ruda
Du skall få ett sista ord på vägen. Det är just barnafödandet som är grunden till hela vår historia. Det krävs en man och en kvinna för att skapa ett barn. Det är ganska lämpligt att barnet uppfostras av båda föräldrarna för det är en ganska krävande uppgift. Därför finns förmågan till kärlek mellan man och kvinna eftersom det är en sammanhållande kraft. Det har funkat sen människan skapades. Att man sen på senare år har börjat göra försök med genvägar förändrar inget i grundfrågan. Du försöker konstruera ett nytt hjul men det finns redan ett fungerande sådant.
Piccante
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 23:06)
Jag är lite intresserad även hur man inte ska utesluta folk pga religion eller brist på densamma.
Vad är det viktigt att undvika/ bättre att säga där?

Min mamma har (o)vanan att kalla kyrkbröllop för riktiga bröllop då reduceras borgerliga vigslar till mindre riktiga mad.gif . Hon kallar även jordfästning för riktig begravning.

Nu gifte sig en kompis borgerligt för ett tag sedan och jag tycker det är minst lika riktigt som alla andra varianter. Som ateist respekterar jag andras val men kan inte själv förstå varför det vore "riktigare" att lova något i kyrkan eller begravas i jord i stället för kremering?
Kat
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2006, 23:11)
Du skall få ett sista ord på vägen. Det är just barnafödandet som är grunden till hela vår historia. Det krävs en man och en kvinna för att skapa ett barn. Det är ganska lämpligt att barnet uppfostras av båda föräldrarna för det är en ganska krävande uppgift. Därför finns förmågan till kärlek mellan man och kvinna eftersom det är en sammanhållande kraft. Det har funkat sen människan skapades. Att man sen på senare år har börjat göra försök med genvägar förändrar inget i grundfrågan. Du försöker konstruera ett nytt hjul men det finns redan ett fungerande sådant.

Då kan jag tillägga till din historiebeskrivning att det inte var många generationer sedan som barn uppfostrades av syskon och far- och morföräldrar. Tidigare gissar man ofta på att "flocken" gemensamt uppfostrade barnen.

Man bör heller inte glömma att vi rimligen inte känt till hur barn blir till under all vår levnadstid och att biologiska fäder ofta inte varit med i bilden alls.
Det är heller inte ovanligt att separationer sker under barnets allra första levnadsår.

Men hur det än ser ut med barnaavlandet, så är det en sekundär fråga gällande sexualitet, med tanke på att emotionella och sexuella känslor är mycket närvarande i våra liv oberoende av barns vara och inte vara.

Precis som många andra djur har människan förmåga att knyta vänskapliga band och ha sexuella förbindelser oberoende på kön.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2006, 23:11)
Det är ganska lämpligt att barnet uppfostras av båda föräldrarna för det är en ganska krävande uppgift. Därför finns förmågan till kärlek mellan man och kvinna eftersom det är en sammanhållande kraft.

kärleken är den samma mellan kvinna och man och kvinna kvinna . ett barn får ingen sämre kärlek bara för barnet har en mamma och en pappa .
det finns familjer där det är mamma och en pappa men pappa dricker mamman slår barnen eller en familj där det är två papper som där är helt fridfullt och massa kärlek . det är personerna som gör kärleken inte könet .

som förr i tiden så alla ensamma kvinnor som hade barn så flyttade dom ihop som ett par för att få ekonomin att funka fast kvinnorna va heterosexuella .
och ungenarna växte upp och blev normala dom med och fick sin kärlek
Kat
CITAT (Leocarpus @ 29-12-2006, 23:11)
Nu gifte sig en kompis borgerligt för ett tag sedan och jag tycker det är minst lika riktigt som alla andra varianter. Som ateist respekterar jag andras val men kan inte själv förstå varför det vore "riktigare" att lova något i kyrkan eller begravas i jord i stället för kremering?

Bra synpunkt.

Viktiga saker i mångas liv det med. Att vädra värderingar om att man anser vissa saker som mer "riktiga" än andra är ett ganska effektivt sätt att förminska sin omgivning.
AnitaO

Nej, så är det inte. Olika sexualiteter förekommer både här och där i naturen. Ingen art har normaliserat någonting förutom människan, eftersom normalisering endast existerar hos oss.

Menar du att du endast varit sexuell när du knullat dig till dina barn, aldrig annars?

Nämen! Nu osynliggjorde Kat dig Gossen ohmy.gif
Hon förutsatte att du hade barn, eftersom det är normen, och nu är du förminskad och sårad.
Hannele
CITAT (Leocarpus @ 29-12-2006, 23:11)

Nu var det verkligen en blandfruktsallad av allting blink.gif
Man kan kremeras även i kyrkan, det sker nu 90% i städerna.
Kat
CITAT (AnitaGg @ 29-12-2006, 23:38)
Nämen! Nu osynliggjorde Kat dig Gossen ohmy.gif
Hon förutsatte att du hade barn, eftersom det är normen, och nu är du förminskad och sårad.

Jag förutsatte det för att han har ett barn som avatar. Det var dumt gjort av mig och jag ber om ursäkt för det.
AnitaO
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 22:40)
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 22:37)

Om det är för svårt för dig behöver du inte delta. Det finns andra som klarar nivån som kan fortsätta diskussionen.

Det här är ju ett annat exempel på både förminskande av en annan människa och ett osynliggörande,
Reserv
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 23:45)

Nämen! Nu osynliggjorde Kat dig Gossen  :o

Jag förutsatte det för att han har ett barn som avatar. Det var dumt gjort av mig och jag ber om ursäkt för det.

Så det är okay att du förutsätter?? Vi andra osynliggör och du tycker det är fel, men du gör själv likadant i din egen tråd dessutom om hum människor osynliggörs blink.gif
Blomstertanten

Troligtvis har även Gossen Ruda varit barn någon gång (även om en del kanske tvivlar på det tongue.gif )
Så det kanske rentav är en bild av honom själv !
AnitaO

Ja, men alla som går på stan med barnvagn har inte barn.
Det kan ju vara dagmammor och barnflickor.
Och bilden i Gossens avatar kanske föreställer honom själv?

Man måste ju rensa rent bland sina egna fördommar innan man kliver ut och kräver att andra ska göra detsamma.
Kat
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 23:50)
Så det är okay att du förutsätter?? Vi andra osynliggör och du tycker det är fel, men du gör själv likadant i din egen tråd dessutom om hum människor osynliggörs blink.gif

Du missade att jag bad om ursäkt?
Reserv
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 23:52)

Spelar det nån roll att du bad om ursäkt???? Du tog för givet, det blir inte ogjort för att du ber om ursäkt, lev som du lär.......vem eller vad du nu än är
Kat
CITAT (AnitaGg @ 29-12-2006, 23:51)

Man måste ju rensa rent bland sina egna fördommar innan man kliver ut och kräver att andra ska göra detsamma.

Du verkar ha missat något väldigt vesäntligt;
nämligen att ALLA människor förutsätter.
Det är just därför det är viktigt att vara ödmjuk inför detta faktum och försöka bättra sig när någon påpekar det.

Jag kan det. Kan du?
Kat
CITAT (Reserv @ 29-12-2006, 23:54)

Spelar det nån roll att du bad om ursäkt???? Du tog för givet, det blir inte ogjort för att du ber om ursäkt, lev som du lär.......vem eller vad du nu än är

Naturligtvis spelar det roll.
Det går sällan att göra saker ogjorda, men man kan göra vad man kan för att reparera skadan. Man kan också försöka göra det bättre nästa gång man är i samma situation.
Reserv
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 23:54)
CITAT (AnitaGg @ 29-12-2006, 23:51)

Det är just därför det är viktigt att vara ödmjuk inför detta faktum och försöka bättra sig när någon påpekar det.

Jag kan det. Kan du?

Jasså, det lät inte som du ville bättra på ditt språk trots påpekande, det är möjligt att du knullar till dina ungar...... blink.gif ...men alla mina sex barn har jag älskat till genom äkta kärlek.....fattar inte hur man kan vilja förfula en vacker heterosexuell handling med såna ord du väljer. Jag älskar....du får knulla bäst du vill, det talar bara om hur du är som person wacko.gif
suddis
CITAT (Kat @ 29-12-2006, 23:54)

Jag kan det. Kan du?

Jag försöker men det är svårt ibland.
Men kan man inse att man har fel och är ödmjuk och ber om ursäkt så tycker jag att man ska respekteras. Och man mår bättre av det själv också.

/suddis.
AnitaO

Att man säger förlåt är väl iofs bra, men i grunden kvarstår ju att du har precis lika många fördommar och normer som oss som du har försökt "läxa upp" oss om i 29 sidor.
Jag tycker du gör dig av med dina egna normer och fördommar först.
Man kan inte förändra andra, bara sig själv.
Däremot kan man få andra människor med sig, men då måste man ha en helt annan trovärdighet än du har måste jag säga.

Om man säger "knulla till sig sina barn" så undrar jag vad man har för inställning till att skaffa barn.
Eller är det bara nåt man säger i grupper där man inte kan skaffa barn på naturlig väg? "Dom är sura sa räven om dom glänsande bären"

Mina barn har tillkommit utifrån kärlek, och det är den som driver våra medfödda instinkter att avla nästa generation.
Kat
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 00:00)
Jasså, det lät inte som du ville bättra på ditt språk trots påpekande, det är möjligt att du knullar till dina ungar...... blink.gif ...men alla mina sex barn har jag älskat till genom äkta kärlek.....fattar inte hur man kan vilja förfula en vacker heterosexuell handling med såna ord du väljer. Jag älskar....du får knulla bäst du vill, det talar bara om hur du är som person wacko.gif

Nej, jag vill inte ändra mitt språk eftersom jag tycker om det som det är. Däremot vill jag gärna bli uppmärksammad på när jag osynliggör människor.
Kat
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 00:02)
Att man säger förlåt är väl iofs bra, men i grunden kvarstår ju att du har precis lika många fördommar och normer som oss som du har försökt "läxa upp" oss om i 29 sidor.
Jag tycker du gör dig av med dina egna normer och fördommar först.
Man kan inte förändra andra, bara sig själv.
Däremot kan man få andra människor med sig, men då måste man ha en helt annan trovärdighet än du har måste jag säga.

Om man säger "knulla till sig sina barn" så undrar jag vad man har för inställning till att skaffa barn.
Eller är det bara nåt man säger i grupper där man inte kan skaffa barn på naturlig väg? "Dom är sura sa räven om dom glänsande bären"

Mina barn har tillkommit utifrån kärlek, och det är den som driver våra medfödda instinkter att avla nästa generation.

Jag har aldrig påstått att jag inte har fördomar. Jag gör vad jag kan för att bli av med dem. Att jag läxat upp någon i ett visst antal sidor är en extrem förvanskning. Jag försöker föra en diskussion bland vissa som är intresserade av den och andra som är mer intresserade av att vara ohövliga och kritiska i största allmänhet.

Du får gärna fundera över mina tankebanor kring barn och barnalstrande. Det är inget jag har för avsikt att avhandla här.
Däremot kan jag berätta om att jag uppskattar att kalla saker för vad det är. Sex är knulla och knulla är sex. Om du vill välja andra ord är det helt upp till dig.

Kärlek och sex förekommer ibland i kombination och väldigt ofta utan den ena ingrediensen.
Blomstertanten
CITAT (Kat @ 30-12-2006, 00:03)
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 00:00)

Nej, jag vill inte ändra mitt språk eftersom jag tycker om det som det är. Däremot vill jag gärna bli uppmärksammad på när jag osynliggör människor.

Också ett märkligt sätt att resonera på tycker jag. sleep.gif

Tyder ju inte på nån som helst respekt för andra människors känslor. Så länge jag själv tycker om mitt sätt att uttrycka mej så skiter jag i om andra tar illa upp , så menar du alltså ? Och då är det helt okej ?
malin72
men nu får det vara nog....... mad.gif det är så lågt. hur f-n kan man använda k ordet på detta forum?????????????????
det är totalt tabu att säga ordet för mina öron...dom på gatan kan göra det men.....................
nu tycker jag att du gjort bort dig lite väl mycket..
säga att någon k....ar till sig barn och sen be om ursäkt inte för ordet utan för att man tog förgivet att gossen hade barn ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

ojojoj snacka om att kasta sten i glashus........

som du nu säger själv det är viktigt att vara ödmjuk bla bla bla men du kanske märkte att många tog illa vid sig när du sa knulla här

då tycker jag att du ska vara ödmjuk inför oss alla här och inte använda det ordet

men det är ju klart....du tycker ju om ditt språk som det är laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif så vi ska helt enkelt acceptera det att DU tycker att det är ok att säga knulla laugh.gif laugh.gif

hm vad tokigt det blev sleep.gif
Kat
CITAT (Blomstertanten @ 30-12-2006, 00:12)
Också ett märkligt sätt att resonera på tycker jag. sleep.gif

Tyder ju inte på nån som helst respekt för andra människors känslor. Så länge jag själv tycker om mitt sätt att uttrycka mej så skiter jag i om andra tar illa upp , så menar du alltså ? Och då är det helt okej ?

Jag anser inte att känslostormar som kommer sig av hur man värderar ord är särskilt högprioriterat.

Själv tycker jag mycket illa om omskrivningar när det gäller sex, könsdelar och annat och undviker därför detta. Jag tar dock inte illa upp om någon väljer att använda sig av andra ord än jag.

Min åsikt i frågan om könsord är att den som uppfattar "knulla" eller "fitta" som kränkande, tar en funderare över vad det är för värderingar de lägger in i orden. För mig är de bara beskrivningar av en sysselsättning och en kroppsdel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon