|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Jubbe063
05-10-2014, 12:43
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2014, 12:09)  I alla fall inte i min umgängeskrets.
Vad det har att göra med saken, jo jag tycker inte någon är bra som politiker som gör det och sen talar om för oss hur vi skall leva. Ok, ja det är inte första gången vi har företagsledare, toppolitiker, samhällsdebatörer och folkbildare som testat droger. Så vsrför skulle det vara värre nu än när förra regeringen hade minst två ministrar minst som testat droger i sin ungdom? Eller är det helt ok så länge det inte står i media på förstasidorna? Sen kan det användas till något gott, dvs personen vet hur det känns att ta droger, har insikt i mekanismen och kan föregå med gott exempel och ingjuta hopp om en bra framtid för andra. Dvs kan hon nå toppen trots droger så kan jag. gudrun schyman gjorde just detta. Nyttjade sin alkoholism till något positivt. Visade på att inget är omöjligt och att man kan om man vill.
sparvuggla
05-10-2014, 12:50
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2014, 08:16)  Om du nu tycker att hon är så bra så kanske du också gillar hennes droganvändning tidigare??????? Vi har alla gjort misstag i vårat liv. Även du Elisabeth, eller? Det viktiga är att vi fick en riktig miljöminister som verkligen vill värna om miljön, och låter sig knappast bli köpt av jägare som dom centerpartistiska vi hade. Och Lena Ek lät sig vara marionettdocka även till kemikalieindustrin, ja, hon verkade sälja sig till lite vilka som helst. Jag är optimistisk inför framtiden. Kan inte bli sämre iaf.
Elisabeth-Västkustkolonisten
05-10-2014, 14:20
Sparvuggla ang. framtiden är jag inte optimist.
När MP startade så tyckte jag vad bra äntligen någon som bryr sig om vår natur. Men tyvärr bleb jag djupt besviken. Dom lever själv inte som dom lär....
För några år sedan var det en från MP som åkte mest taxi Stockholm (vi skall gå eller cykla) Peter E. körde en stor suv, för han behövde det..... (vi a<ndra skall gå eller cykla om vi nu kan det eller inte)
Maria W. flög hela tiden mellan Sverige och Finland. Och så finns det mycket mera därtill. Är det rätt? Tycker inte jag
sparvuggla
05-10-2014, 17:06
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2014, 15:20)  Sparvuggla ang. framtiden är jag inte optimist.
När MP startade så tyckte jag vad bra äntligen någon som bryr sig om vår natur. Men tyvärr bleb jag djupt besviken. Dom lever själv inte som dom lär....
För några år sedan var det en från MP som åkte mest taxi Stockholm (vi skall gå eller cykla) Peter E. körde en stor suv, för han behövde det..... (vi a<ndra skall gå eller cykla om vi nu kan det eller inte)
Maria W. flög hela tiden mellan Sverige och Finland. Och så finns det mycket mera därtill. Är det rätt? Tycker inte jag Media hittar lik i allas garderob. Vad som händer i framtiden är det viktiga efter alla centerpartistiska katastrofministrar. Jag tror det vänder nu. Redan regeringsförklaringen lät väldigt positivt ang. miljön
*Stintan*
05-10-2014, 17:10
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2014, 15:20)  Sparvuggla ang. framtiden är jag inte optimist.
Maria W. flög hela tiden mellan Sverige och Finland. Och så finns det mycket mera därtill. Är det rätt? Tycker inte jag Det var väldans vad bitter du är Elisabeth! Försök du att cykla mellan Sverige och Finland. Har förresten för mig att Maria W köper utsläppsrättigheter. Det är ju befängt att säga att dom inte bryr sig om vår natur och miljö för att man testat nån drog i sin ungdom, åkt taxi, kört fyrhjulsdrivet uppe i norrlands snöoväder eller vill träffa sina barn när man är ledig.
Elisabeth-Västkustkolonisten
05-10-2014, 18:07
CITAT (*Stintan* @ 05-10-2014, 18:10)  Det var väldans vad bitter du är Elisabeth! Försök du att cykla mellan Sverige och Finland. Har förresten för mig att Maria W köper utsläppsrättigheter. Det är ju befängt att säga att dom inte bryr sig om vår natur och miljö för att man testat nån drog i sin ungdom, åkt taxi, kört fyrhjulsdrivet uppe i norrlands snöoväder eller vill träffa sina barn när man är ledig. Det är kla<rt att Stintan dyker upp nu.... Nej jag är inte bitter men jag tycker att man skall leva som man lär. Varför skall en MP riksdagsledamot åka så mycjet taxi när ingen annanb gör det. Tror du att alla i Norrland åker stor suv? Och Maria W. får väl fixa sitt liv, får vi andra göra. Och för övrigt finns det båtar. Var va<r hon egeentligen bosatt? I Sverige eller Finland?
hattstugan
05-10-2014, 18:14
Kan ni återgå till det ursprungliga ämnet nu? Vill ni diskutera ministrar så gör det i en ny tråd! /Moderator
Gossen Ruda
05-10-2014, 19:16
Det är Naturvårdsverket som bestämmer om jaktfrågor. Vi har inte ministerstyre i det här landet.
zaaritha
18-10-2014, 17:41
Elisabeth: varför dömer du personer så fort? Har du aldrig gjort nå´t fel? Kan du verkligen säja att du är ofelbar?
sparvuggla
21-10-2014, 05:09
sparvuggla
20-11-2014, 06:11
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19883345.abTexten säger allt, det går inte att beskriva vad man känner.
malarmaster
21-11-2014, 09:15
Du har fel rubrik, det skall vara tjuvjägare. Detta har inget med seriösa jägare att göra,läser du reportaget så ser du att detta är en störd människa. han kommer att mista sin vapenlicens samt åtalas för jaktbrott. I reportaget står också att han hotat sin sambo med vapen,och det brukar förutom ett åtal om olaga hot rendera i beslagtaget vapen och indragen vapenlicens. En seriös jägare skjuter inte på havsörn,de är fredade. ulf
*Stintan*
21-11-2014, 10:13
Störd eller inte förvisso har personen ändock ägnat sig åt tjyvjakt :/
kolonista
21-11-2014, 15:04
Jag håller med sign. malarmaster om att detta har hamnat under fel rubrik. Denna man är en brottsling, visserligen innehavare av vapen, fast förmodligen inte länge till. De flesta jägare är seriösa och ägnar sig åt en fullt laglig jakt. Sen har alla rätt att tycka vad man vill om jakt men man måste skilja på jägare och brottslingar.
sparvuggla
05-01-2015, 14:30
http://www.vt.se/nyheter/inrikes.aspx/kula...ad-8055388.aspxÄnnu en "erfaren duktig ansvarsfull viltvårdande och legendarisk jägare..................
sparvuggla
10-03-2015, 18:39
Micke grön
28-03-2015, 22:54
Hehe påminner mig om en polis och tillika jägare här i trakten satt hemma och skulle göra vapenvård på sin studsare varpå han avlossar ett våda skott rakt i elementet hela bygden kallar han numer elementjägaren.
sparvuggla
07-05-2015, 15:24
sparvuggla
02-03-2016, 09:34
Mani1840
19-03-2016, 23:49
Hvad jager man mest i Sverige? Man
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|