Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 11-01-2008, 16:45) *
LADYN, du kan väl prova att ställa ut dina så vi får veta om de klarar sig?? ninja.gif

kompiskram.gif Ja visst skulle jag kunna göra det, vi har haft mellan +1° - +12° de senaste veckorna giggle.gif

Det är tydligen bara ni i södra Svergie som har riktig vinter devil.gif
Irene_L
Jag har en fråga. Jag fick frön från Titti och nu undrar jag när det är dags att så dom ...och sen undrar jag om dom är ljusgroende? Jag har försökt att kolla tillbaks i tråden men jag hittar inga svar på mina frågor.
thanks.gif på förhand!
Lady Hamilton
Mitten av Feb början på Mars blir nog bra Irene kompiskram.gif Fröna är inte ljusgroende men är "se-e-ega" så jag placerade mina sådder lite varmt för att påskynda groningen På detta sätt grodde fröna på 14 dagar
Du kan titta lite i mitt album om du vill, på denna bild är plantorna 3 mån

Maggan H
När det begav sig (2006) sådde jag mina den 1:e februari, de grodde den 9:e februari. 3 frö av 7 grodde. Minns inte om jag hade dom på min 'kläckningsplats' dvs ovanpå akvarierampen, men det är nog troligt, de flesta av mina sådder 'kläcker' jag där för att sedan omgående transportera ut dom till boden där det är svalt, under lysrör givetvis. rolleyes.gif Vilket påminner mig om att jag måste ut och röja undan därute wacko.gif ....
Lady Hamilton
..............passa på då att ställa ut Änglarna så vi får se om DINA överlever också giggle.gif
Irene_L
thanks.gif för svar! Då väntar jag lite innan jag sår. tummenupp.gif

Ladyn....jag tittade i ditt album....oj vilket fint album du har gjort. bravo.gif Där fanns ju svar på alla frågor man kan tänkas ha om den blå änglatrumpeten. Toppen! rose.gif
kompiskram.gif
Lady Hamilton
Nu har jag tagit sticklingar på mina 'Minisar' (så jag är säker på att ha några kvar efter "Maggans-önske-behandling")
men usch vad svårt det är när grenarna är fulla med knoppar giggle.gif det fanns inte många grenar att välja på då naughty.gif
Men i allafall har jag satt 4 blå o 3 vita nu. Håll tummarna för att rotningen skall gå bra tummenupp.gif
Alba
Nu börjar jag förstå varför mina Änglar verka halvdöda.
Jag som följt era goda råd till punkt och pricka rotfl.gif dunno.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 12-01-2008, 10:48) *
..............passa på då att ställa ut Änglarna så vi får se om DINA överlever också giggle.gif

Ha, den står faktiskt i garaget, för den var så stooor i höstas att jag inte fick in den i boden naughty.gif ! Så den gubben gick inte (hoppas att inte änglarna gör det heller) de får vackert vänta ett tag till! whistling.gif Fast jag har lite plats kvar i sovrummet, kanske skulle jag...... giggle.gif

CITAT (Alba @ 13-01-2008, 13:14) *
Nu börjar jag förstå varför mina Änglar verka halvdöda.
Jag som följt era goda råd till punkt och pricka rotfl.gif dunno.gif

Jorå, det är Ladyn som har gett flest förslag tycjer jag! flirting.gif crazy.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 12-01-2008, 14:18) *
Nu har jag tagit sticklingar på mina 'Minisar' (så jag är säker på att ha några kvar efter "Maggans-önske-behandling")
men usch vad svårt det är när grenarna är fulla med knoppar giggle.gif det fanns inte många grenar att välja på då naughty.gif
Men i allafall har jag satt 4 blå o 3 vita nu. Håll tummarna för att rotningen skall gå bra tummenupp.gif

Fasen, är du redan igång?! fear.gif Vi ska ju börja renovera nu så tiden räcker inte till här, jag kommer att bli SIST i år, -cry-.gif jag bara vet det!! -cry-.gif rtfm.gif
titti49zon6
Lugn bara lugn Maggan smile.gif i fjol hämtade jag ju upp min "vinnande" ängel i början av juni från matkällaren och den satte ju raketfart tummenupp.gif trots att den stod i liten kruka och inte blev omplanterad
Mina står ännu kvar i källarmörkret, hmmmm....kanske jag ska ta o plocka fram dom snart confused.gif
malin72
ja jag är så sugen på att se om dom vill komma igen bravo.gif men det är väl för tidigt att ta in dom och sätta ny jord och vattna och ge lyse whist.gif men tänk om....hm det kliar i fingrarna, men det är ju klart att jga vill deras bästa och att få igång dom nu då kanske jag riskerar annat på dom, spinn eller någon sjuka nä dom får väl stanna där inne då angel_not.gif eller......
titti49zon6
Har fått första blomman på en av mina blå och det är flera knoppar trots att dom står i halvmörker i källaren tummenupp.gif
får fota lite senare och lägga in bildbevis och så kanske jag ska ta och klippa ned och plantera om dom snart, det är väl den varma vintern som har väckt dom stackarna giggle.gif
malin72
CITAT (titti49zon6 @ 16-01-2008, 16:19) *
Har fått första blomman på en av mina blå och det är flera knoppar trots att dom står i halvmörker i källaren tummenupp.gif
får fota lite senare och lägga in bildbevis och så kanske jag ska ta och klippa ned och plantera om dom snart, det är väl den varma vintern som har väckt dom stackarna giggle.gif

nä nu blir jag avis!!! mina står ju helt enkelt för kallt , jag trodde inte dom skulle klara sig ca4-5° har dom haft blush.gif nä nu vill jag ta in dom help.gif
Gillan
Jag klippte ner mina och tog skott den 2/1 och de har inte visat rötter än. Nu har jag satt skotten i salixvatten så får vi se om det går något fortare. Moderplantorna skjuter nya skott så det knakar. Den 14/1 planterade jag om dem. Så nu är det bara att vänta och se. Men jag har ju tillgång till extralyse.

Jag skyndade mig upp för att kolla om det hänt nåt med skotten, och det ser faktiskt ut som om det är nåt på väg yes.gif , så nu är det bara att hålla tummarna tummenupp.gif

PS! Min lila var full med blommor när jag klippte ner den, men vad ska man göra wacko.gif , de såg ju förj...liga ut giggle.gif

Hav hopp Malin kompiskram.gif
malin72
CITAT (Gillan @ 16-01-2008, 18:39) *
Jag klippte ner mina och tog skott den 2/1 och de har inte visat rötter än. Nu har jag satt skotten i salixvatten så får vi se om det går något fortare. Moderplantorna skjuter nya skott så det knakar. Den 14/1 planterade jag om dem. Så nu är det bara att vänta och se. Men jag har ju tillgång till extralyse.

Jag skyndade mig upp för att kolla om det hänt nåt med skotten, och det ser faktiskt ut som om det är nåt på väg yes.gif , så nu är det bara att hålla tummarna tummenupp.gif
PS! Min lila var full med blommor när jag klippte ner den, men vad ska man göra wacko.gif , de såg ju förj...liga ut giggle.gif

Hav hopp Malin kompiskram.gif

men mina ser fortfarande hel döda ut..ska jag ge dom lite lyse där dom står nu eller behövs lite mera värme dunno.gif kan ju ta en bild men då kommer jag skämmas ihjäl blush.gif
Alba
CITAT (malin72 @ 16-01-2008, 19:08) *
men mina ser fortfarande hel döda ut..ska jag ge dom lite lyse där dom står nu eller behövs lite mera värme dunno.gif kan ju ta en bild men då kommer jag skämmas ihjäl blush.gif

Vi kan ta varandra i hand. Mina ser ut som något från träskmarkerna som har torkat ihop.

Men jag lever på hoppet........det kan ju finnas en gnutta liv i dom. giggle.gif
Gillan
Men hör ni........mina såg rent ut för........a ut innan jag klippte ner dem. Att den lila kunde blomma, det förstår jag inte, men det är nog inte meningen att man ska förstå allt heller dunno.gif
Maggan H
Man är i gott sällskap ser jag! tongue.gif Här ska jag inte slå upp portarna förrän det blir lite värme i solen, för jag har helt enkelt inget val! no.gif Eller? confused.gif HMMMmmmm, ska kanske i alla fall....... kan ju släpa in dom......om jag släpar ut nåt annat..... undrar om maken vill ha byggsolen som sänglampa.... då kanske..... naughty.gif
titti49zon6
Ett par bilder på mina torra pinnar, blomma och knoppar

[attachment=11789:IMG_3118.JPG][attachment=11790:IMG_3122.JPG]
Gillan
CITAT (titti49zon6 @ 17-01-2008, 16:52) *
Ett par bilder på mina torra pinnar, blomma och knoppar

[attachment=11789:IMG_3118.JPG][attachment=11790:IMG_3122.JPG]

wow titti! Liten, men naggande god wub.gif
Lady Hamilton
Okej Jag visar väll mina oxå då...............
Den Vita
[attachment=11791:PICT8921.JPG] [attachment=11792:PICT8922.JPG]

och den Blå

[attachment=11793:PICT8925.JPG] [attachment=11794:PICT8927.JPG]
malin72
-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif näääääääääääää nu vill jag inte vara med längre
måste ta en bild så ni fattar varför jag gråter

[attachment=11795:mini1.jpg][attachment=11796:mini2.jpg]
[attachment=11797:mini3.jpg] förstår ni nu??????ni måste blunda för allt annat som syns blush.gif men nä jag vill ge dom lite ljus...det är fortfarande grönt under när jag skrapar -cry-.gif
Maggan H
CITAT (malin72 @ 17-01-2008, 18:15) *
-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif näääääääääääää nu vill jag inte vara med längre
måste ta en bild så ni fattar varför jag gråter

[attachment=11795:mini1.jpg][attachment=11796:mini2.jpg]
[attachment=11797:mini3.jpg] förstår ni nu??????ni måste blunda för allt annat som syns blush.gif men nä jag vill ge dom lite ljus...det är fortfarande grönt under när jag skrapar -cry-.gif

Min ser lika tradig ut Malin! trostar.gif Vi får väl chocka dom sen, kanske kan man rigga upp det gamla solariet över dom, det hade nog gjort susen! Vad tror du?
titti49zon6
Rigga upp ditt solarium du Maggan tummenupp.gif vill gärna se resultatet sen rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
malin72
Maggan jag tjuvstartade whist.gif jag gav upp igår och bar in dom..innan slog jag av jorden och nu är dom i kossa...sen in och stå vid hyllan med lysrör så dom får ljus därifrån sen från en spot direkt på giggle.gif kan säga att det kändes mycket bättre sen och jag klippte lite i dom och båda lever yahoo.gif
så nä jag kunde inte hålla mig (inte efter att sett dom bilderna)
nu håller jag tummarna att dom vill komma igen, visst ja jag ska köpa provadopinnar idag med....för så mycket jag fick av allt i våras vill jag inte ha iår -fear-.gif
Gillan
CITAT (malin72 @ 18-01-2008, 07:08) *
Maggan jag tjuvstartade whist.gif jag gav upp igår och bar in dom..innan slog jag av jorden och nu är dom i kossa...sen in och stå vid hyllan med lysrör så dom får ljus därifrån sen från en spot direkt på giggle.gif kan säga att det kändes mycket bättre sen och jag klippte lite i dom och båda lever yahoo.gif
nu håller jag tummarna att dom vill komma igen, visst ja jag ska köpa provadopinnar idag med....för så mycket jag fick av allt i våras vill jag inte ha iår -fear-.gif

Du ska se vad det kommer att spira nu malin smiley_small_hug.gif , och fort går det med tummenupp.gif
malin72
giggle.gif hoppas det nu gör jag som med sådderna....kikar hela tiden på dom om det börjar hända något, men jag tänkte på en sak...jag kanske ska smyga på dom så det går snabbare angel_not.gif jag menar dom kanske inte vill bli utstirrade som dom små sådderna rotfl.gif om jag vänder mig sakta sakta om och tjuvkikar kanske whist.gif
Lady Hamilton
Hörre ni ni? Skall vi/ni så några nya plantor i år eller? dunno.gif
g.gif Det är nästan så att jag är lite sugen på det............
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 21-01-2008, 18:33) *

You tell me dunno.gif , Jag har inget annat att komma med än sticklingar om de nu tar sig. Några fröer har jag inte sett till, men det kanske krävs att de ska blomma för det whist.gif ( och den lila gav inga vad jag kunde se ). Men skicka fröer du så ska jag nog så naughty.gif
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 21-01-2008, 18:33) *

:rotfl: rotfl.gif rotfl.gif jo det var ju just det att jag tror dom måste blomma innan man får frö (som gillan sa) whist.gif nä nästa år kanske om allt går som det ska sweatingbullets.gif
Lady Hamilton
O.k. sweatingbullets.gif jag förstår 'piken'............men de som HAR frön finns det någon av dem som tänkt så i år? innocent.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 21-01-2008, 19:17) *
O.k. sweatingbullets.gif jag förstår 'piken'............men de som HAR frön finns det någon av dem som tänkt så i år? innocent.gif

Nä, inte jag, har absolut inte plats för fler övervintrare! -fear-.gif Fast det klart, kanske man ska testa och låta nån stå ute under vintern? Ja, kanske.... naughty.gif Och vill nån ha frön till den blå, så har jag ganska många faktiskt, av någon anledning whist.gif ...... PMa i så fall! yes.gif

CITAT (malin72 @ 18-01-2008, 07:08) *

Aja Baja Malin! nono.gif Inte tjuvstart, det är ju fusk! Och jag som ligger däckad i världens jädra förkylning, har inte ens sått mina perenner än! sick.gif *Suck*, får nog vänta ett tag till innan jag asar fram min.... no.gif

CITAT (titti49zon6 @ 17-01-2008, 21:14) *
Rigga upp ditt solarium du Maggan tummenupp.gif vill gärna se resultatet sen rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ja, jag har god lust till det, då kan även jag få lite sol på mig! coolgleam.gif Här har vi knappt solen 2 timmar på hela dec o jan, usch vad trist! thumbdown.gif
Lady Hamilton
ninja.gif har nu petat ner 5 av varje.......... crazy.gif fler övervintrare? DET är lååååångt tills det problemet uppstår....Vill ju försäkra mig om att jag har några överlevare efter utevistelsen nu i Vinter shy.gif

Irene_L
Jag ska ju så ...fick ju frön av Titti. Är det redan dags att så dom alltså??
Lady Hamilton
Nä inte ännu Irene om du tittar i mitt album så ser du hur stora plantorna blir bara på 3 mån sweatingbullets.gif Men jag som har "så-klåda" tänkte bli av med lite av den giggle.gif
Irene_L
giggle.gif Då väntar jag lite till!!
Anita S
I höstas när jag skulle köra bort mina blå/vita till mammas källare, så såg jag att två krukor var fulla med myror.... Så för att mamma inte skulle få myror i källaren så satte jag ut dom i mitt isolerplastväxthus, ouppvärmt. Bara på prov. Jag vet att dom klarar några minusgrader. Förra veckan när jag var ute i växthuset och skrapade på barken så var dom GRÖNA......! Jag hoppas att vintern inte blir alltför kall, så kanske detta experiment lyckas... Jag få återkomma till våren.
PS Jag bor i zon3-4.
Lady Hamilton
Håller tummarna för att det skall gå bra! tummenupp.gif
Maggan H
CITAT (Anita S @ 22-01-2008, 17:37) *
I höstas när jag skulle köra bort mina blå/vita till mammas källare, så såg jag att två krukor var fulla med myror.... Så för att mamma inte skulle få myror i källaren så satte jag ut dom i mitt isolerplastväxthus, ouppvärmt. Bara på prov. Jag vet att dom klarar några minusgrader. Förra veckan när jag var ute i växthuset och skrapade på barken så var dom GRÖNA......! Jag hoppas att vintern inte blir alltför kall, så kanske detta experiment lyckas... Jag få återkomma till våren.
PS Jag bor i zon3-4.

JAAAAA! yaay.gif Jipiie, jag visste det, och här är en verkligt modig odlare! thanks.gif Anita, jag ska också prova nästa vinter! Hur kallt har ni haft som mest? Hoppas verkligen dom klarar sig! g.gif
Anita S
Skulle tro att temperaturen har varit nere på iallafall 7-. Kanske inte lika mycket i växthuset.... Hoppas det inte blir för kallt så kanske det kan gå. Men det är en chansning, ingen vinter är ju den andra lik.
Anita S
malin72
[attachment=12058:minisar1.jpg] ser ni vad jag ser whist.gif om man tittar noga noga yahoo.gif yahoo.gif jaaaaaaaaaaa små blad på g...flera stycken på den blåa bravo.gif
Floppy
Tjohoo...vad roligt...vad kul att de lever och mår bra...
Funderar på att ta in mina från förrådet till helgen...måste bara flytta lite på en del saker först...men sen ska de in...jag har ju tre stycken som ska få trängas i vardagsrummet under ett lysrör...
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 23-01-2008, 20:10) *
[attachment=12058:minisar1.jpg] ser ni vad jag ser whist.gif om man tittar noga noga yahoo.gif yahoo.gif jaaaaaaaaaaa små blad på g...flera stycken på den blåa bravo.gif

yaay.gif Grattis! Malin rose.gif bravo.gif
Gillan

Visst får man titta noga malin, men det gör väl inget, huvudsaken är väl att de finns där tongue.gif .......Mina sticklingar börjar få rötter nu ser det ut som tongue.gif
malin72
giggle.gif
Maggan H

Grattis, vad kul, än finns det hopp även för min stackare, som står där naknare än ett nyfött barn! giggle.gif
titti49zon6
Heja Malin, det där ser ju riktigt bra ut, du är nog med i tävlingen i år ska du se tummenupp.gif
malin72
CITAT (titti49zon6 @ 24-01-2008, 18:39) *
Heja Malin, det där ser ju riktigt bra ut, du är nog med i tävlingen i år ska du se tummenupp.gif

giggle.gif jo dom växer ju iallflall så hoppet finns kvar bravo.gif
malin72
attans att sambon har kameran med sig på resan för jag fick en liten chock av glädje idag yahoo.gif hittade en massa små knopp på den blåa...räknade och det är över 40 st w00t.gif coh den som fortfarande håller på med sina blad....men jag verkar få se blommor i år bravo.gif
tog en bild i helgen på hur den såg ut med nyutslagenros mob....hon får komma hit ikväll och fota giggle.gif
[attachment=12780:DSC00082.JPG] jätte dålig bild men ska minsan fota ikväll
Lady Hamilton
Tjusigt Malin! bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon