Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Maggan H
VA, har ni inga knoppar på era?? alien.gif Vad är det för trams?? ninja.gif Och jag som missköter min! yaay.gif Kom igen nu, jag kan väl inte tävla med mig själv heller! mad.gif Floppy och titti och ni andra då? fear.gif
Lady Hamilton
d010.gif just nu tar vi det lugnt................... sleeping.gif Det blev kanske för jobbigt med omplanteringen men vi kommer på slutet devil.gif Var så säker crazy.gif

(Och hjärtligt tack för ditt medlidande Maggan................. angel_not.gif )
Gillan
Till och med väldigt lugnt. sleeping.gif d010.gif De behöver en vilopaus nu innan de ska ut på grönbete fattar du väl crazy.gif alien.gif ................. whist.gif innocent.gif
Maggan H
Ha, ja jag kan fatta det, coolgleam.gif men min ängel gör det inte! giggle.gif Tror det är en vinnarskalle..... flirting.gif santa.gif Den kanske blev så lycklig att jag inte skulle åka ifrån den på mässa, kanske, så den gottgjorde mig på så här vis? rotfl.gif Hade hellre fått färre blommor och åkt på mässan istället! -fear-.gif devil.gif
Floppy
crying.gif fortfarande inte en endaste antydan till knopp hos mig än...
titti49zon6
Jag åker till Stockholm och mässan i morgon så mina har bestämmt att
dom ska ta det lite lugnt med blommor giggle.gif
Vänta bara tills jag kommer hem....då ska dom få ny jord och jag hoppas att
dom sätter igång att blomma då whist.gif ....dom fick ju ingen ny jord eller
större krukor förra året så jag ska vara liiiite snäll i år crazy.gif vet inte hur dom reagerar på sånt men rapport kommer tummenupp.gif
Monaxe
Kan inte motstå frestelsen att visa upp min blomma... en enda blomma, men jag fick plantan som orotad stickling i februari...
Vet att jag borde knipsat knoppen, men jag kunde inte förmå mej till det.
Nu har den blommat i tre dagar och jag blir glad varje gång jag ser på den.

Kan ju inte på något sätt hävda mej i tävlingen ännu, men jag förbereder mej för nästa säsong... devil.gif
Vänta bara... crazy.gif snart får ni konkurens...

blå minis 1.JPG

blå minis 2.JPG

Tittar man riktigt noga så ser man att det finns en liiiten knopp till, ska jag ta bort den tro....hmmm, väntar lite till.
Maggan H
CITAT (Monica i Kungälv @ 13-04-2008, 14:27) *
Kan inte motstå frestelsen att visa upp min blomma... en enda blomma, men jag fick plantan som orotad stickling i februari...
Vet att jag borde knipsat knoppen, men jag kunde inte förmå mej till det.
Nu har den blommat i tre dagar och jag blir glad varje gång jag ser på den.

Kan ju inte på något sätt hävda mej i tävlingen ännu, men jag förbereder mej för nästa säsong... devil.gif
Vänta bara... crazy.gif snart får ni konkurens...

blå minis 1.JPG

blå minis 2.JPG

Tittar man riktigt noga så ser man att det finns en liiiten knopp till, ska jag ta bort den tro....hmmm, väntar lite till.

Grattis Monica till blomningen! naughty.gif biggrin.gif Visst är det svårt att knipa knoppar, ibland gör det ju inget att man låter bli! tongue.gif Man får glädjas i stället åt fägringen. Se till att den fortsätter att växa och blomma, så du kan ta upp 'kampen' med oss andra! g.gif crazy.gif
Eva St
naughty.gif Ha och jag har lyckats få tag i två rotade minisar också en blå och en vit så om jag nu bara kan fortsätta att hålla dem vid liv så kommer jag också att konkurera så småningom (hoppas jag i alla fall) så akta er bara crazy.gif
Maggan H
CITAT (Eva St @ 13-04-2008, 23:26) *
naughty.gif Ha och jag har lyckats få tag i två rotade minisar också en blå och en vit så om jag nu bara kan fortsätta att hålla dem vid liv så kommer jag också att konkurera så småningom (hoppas jag i alla fall) så akta er bara crazy.gif

JA, vi aktar oss allt vad vi kan! santa.gif ninja.gif Kom an, kom an, smiley_small_hug.gif vi är beredda med silar och gödning o alla möjliga och omöjliga tips och trix, tummenupp.gif bland annat med diverse förslag om att plantera klockviolen i snödrivor, dammar, norrsidor och myrstackar...... rotfl.gif Tro´t om du vill! alien.gif crazy.gif ninja.gif crazy.gif alien.gif VEM i all sin dar har föreslaget det??? naughty.gif confused.gif naughty.gif
Lady Hamilton
ja du Maggan g.gif vem kan ha gjort det?.......... angel_not.gif
Cathis
En liten fråga Maggan H: Vad i hela friden var det för fröer du skickade mig??

Satte i såjord, plastpåse över och sen skulle det ju va undervärme, så ställde
krukan på akvariet för cirka 2 veckor sedan. Gissa vad som hänt, när jag
tittade idag hade 25 fröer grott, 25, hur sjutton ska jag kunna ta hand om alla
dessa rotfl.gif rotfl.gif Det är inte sant, trodde bara några få skulle gro så jag
satte några extra. Tänk om alla överlever blink.gif

Kanske ska spara allihopa, då vinner jag nog nästa år crazy.gif devil.gif rotfl.gif
Lady Hamilton
MAGGAN! fear.gif Vad har du gjort?? nono.gif Är detta Rättvis konkurrens? Nu har du satt Monopolet ur spel.......... rtfm.gif
(nästa gång du skickar fröer ninja.gif skicka bara de med ½ grobarhet Annars kan både alla vi andra "packa i hop" våran verksamhet redan nästa år giggle.gif )
Irene_L
yahoo.gif Nu är jag också med i leken. Har ju fått en vit och en blå av Lady Hamilton thanks.gif och en lila av Gillan thanks.gif så nu får ni akta er för mig också!!! crazy.gif yahoo.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 16-04-2008, 22:10) *
MAGGAN! fear.gif Vad har du gjort?? nono.gif Är detta Rättvis konkurrens? Nu har du satt Monopolet ur spel.......... rtfm.gif
(nästa gång du skickar fröer ninja.gif skicka bara de med ½ grobarhet Annars kan både alla vi andra "packa i hop" våran verksamhet redan nästa år giggle.gif )

Oooops! ohmy.gif Jag som ändå påpekade för dom att dom faktiskt inte fick gro så många! duh.gif Att de inte kan lyda, det var då själva fanken..... rtfm.gif Ska ta ett snack med 'mamman' om saken! a0a.gif Men hon bara blommar o blommar wub.gif så hon struntar säkert i alla ätteläggar! nono.gif
Fast grattis till sådden, men än är de inte att räkna med, Cathis.... crazy.gif bravo.gif crazy.gif devil.gif
giggle.gif Hihi, vi väntar SÅÅÅÅ gärna på fler deltagare! whistling.gif Och Ladyn, om du är rädd för att MONOPOLET ska färsvinna, är det ju jag som sitter på fröna... naughty.gif Men du kan också få om du vill! smiley_small_hug.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 16-04-2008, 22:29) *
Och Ladyn, om du är rädd för att MONOPOLET ska färsvinna, är det ju jag som sitter på fröna... naughty.gif Men du kan också få om du vill! smiley_small_hug.gif

whist.gif De Vita fröerna då?................................
Maggan H
Jag har en planta, jag har en planta....:coolgleam:Av den vita också...
Lady Hamilton
CITAT (Irene_L @ 16-04-2008, 22:23) *
yahoo.gif Nu är jag också med i leken. Har ju fått en vit och en blå av Lady Hamilton thanks.gif och en lila av Gillan thanks.gif så nu får ni akta er för mig också!!! crazy.gif yahoo.gif

sos.gif Japp! Jag har börjat inse allvaret men denna tävling nu.............vi är MÅNGA nu............... help.gif

CITAT (Maggan H @ 16-04-2008, 22:33) *
Jag har en planta, jag har en planta....:coolgleam:

4st.............. devil.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 16-04-2008, 22:36) *
sos.gif Japp! Jag har börjat inse allvaret men denna tävling nu.............vi är MÅNGA nu............... help.gif
4st.............. devil.gif

Ops, och min är bara 2 cm än så länge....
Maggan H
CITAT (Irene_L @ 16-04-2008, 22:23) *

LADY H: Och jag som bara skickar frön!! rtfm.gif Du med dina rotningsfingrar, nono.gif håll dom i styr, sick.gif särskilt de 'vita' fingrarna, ohmy.gif åtminstone tills min planta hinner komma ikapp, och det lär ta ett tag..... help.gif help.gif help.gif wub.gif Men jag har ju den lila, TACK GILLAN, den är så fin, och idag ska den få extra peptalk! yaay.gif
Lady Hamilton
duh.gif Ops! Tänkte inte på det angel_not.gif .........de är ju mina vänner, jag skickar inte till alla jag känner........och tack vare Gillan så har jag nu 2 Lila blush.gif hoppas att de snart börjar blomma

Men de röda fröna vill inte gro.......Irene? Hur gick den där ramsan igen?....den som fick frön att gro redan dagen efter sos.gif
Irene_L
Här kommer den:
giggle.gif Jag viskar så ingen tar illa upp:"Gro din djävul"
Maggan H
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Och jag tyckte att jag var hård mot mina stackars plantor..... rotfl.gif
Gillan
CITAT (Irene_L @ 17-04-2008, 14:22) *
Här kommer den:
giggle.gif Jag viskar så ingen tar illa upp:"Gro din djävul"

Den var bra Irene! Den ska jag ta till den dan mina behagar ge några frön..................och den dan kommer att komma i år rtfm.gif

Till er andra säger jag bara...................Phuuuuu så skönt att mina telningar överlevde min ingalunda bekväma transport av lila minisar sweatingbullets.gif ...............snacka om att jag var nervös där ett tag blush.gif ...............nu snackar jag om Maggans och Monica's änglar.............ni vill inte ens veta vad de fick genomgå innan de väl blev ivägskickade shy.gif ..................ni andra fick åtminstonde era både rotade och krukade naughty.gif ..........................................Nu så är det bara att vänta och se vem som vinner årets tävling whistling.gif
Maggan H
CITAT (Gillan @ 17-04-2008, 15:22) *
.....snacka om att jag var nervös där ett tag blush.gif ...............nu snackar jag om Maggans och Monica's änglar.............ni vill inte ens veta vad de fick genomgå innan de väl blev ivägskickade shy.gif ..................ni andra fick åtminstonde era både rotade och krukade naughty.gif ..........................................Nu så är det bara att vänta och se vem som vinner årets tävling whistling.gif

Jorå, jag vill veta, för det måste ha gjort susen, rötterna har redan krupit ut genom bottnen på den nya krukan! tummenupp.gif naughty.gif Så den ska få större kruka redan i veckan, den lilla sötisen! giggle.gif Och den stora Tösen har mängder med blommor, yahoo.gif MEN jag åberopar dispans på räkningen där, för maken dammsug runt krukan idag och jag VET att det låg ett antal överblommande på golvet!!! rtfm.gif
Gillan
rotfl.gif rotfl.gif Maggan!!! Jag döööööör!!!! Jag är trött och jag orkar inte mycket mer sweatingbullets.gif ....................men du ger dig inte -fear-.gif ....................du har bestämt dig för att vi ska kollapsa allihopa innan vi trillar ihop sos.gif crazy.gif

Allt om hur det gick till innan jag skickade era små, kommer i nästa års redovisning ninja.gif

edit: bara en liten ändring i ordvalet crazy.gif
Maggan H
CITAT (Gillan @ 19-04-2008, 21:13) *
rotfl.gif rotfl.gif Maggan!!! Jag döööööör!!!! Jag är trött och jag orkar inte mycket mer sweatingbullets.gif ....................men du ger dig inte -fear-.gif ....................du har bestämt dig för att vi ska kollapsa allihopa innan vi trillar ihop sos.gif crazy.gif

Allt om hur det gick till innan jag skickade era små, kommer i nästa års redovisning ninja.gif
edit: bara en liten ändring i ordvalet crazy.gif

Hujeda mig, inte vill jag riskera nåt dödsfall här, ska lugna ner mig lite..... biggrin.gif ....kanske..... tongue.gif
Gillan
CITAT (Maggan H @ 19-04-2008, 22:00) *
Hujeda mig, inte vill jag riskera nåt dödsfall här, ska lugna ner mig lite..... biggrin.gif ....kanske..... tongue.gif

Du! De däringa orden "kanske", de har jag börjat lära mig förstå.............kanske.............det kan betyda mycket..........lugna sig till nästa år kanske..............eller till nästa vecka.......eller....... crazy.gif ................vilken tur att ordet finns laugh.gif laugh.gif
Maggan H
Kanske är ett toppenord, det kan betyda både JA o Nej, och kanske också TJA,,,, coolgleam.gif
Monaxe
Måste ju genast inflika angående växtkraft, min lila minis från Gillan växer så det knakar, bravo.gif stortrivs uppenbarligen med att ha flyttat till Kungälvshållet, detsamma gäller den vita minisen som Lady Hamilton är fostermamma till, den vill ha ny kruka igen! yahoo.gif Börjar fundera allvarligt på det där med toppning. g.gif Risken finns nog annars att det blir meterlånga stänglar som får böja sej i taknivå.... fear.gif

Fröna som Maggan har delat med sej av har ännu inte grott, men jag håller koll...och hotar lite då och då... rtfm.gif det är bara några dagar sedan dom kom i jord...

Och den blå minisen har nu blommat över med sin första blomma, MEN en knopp till är på väg... whist.gif

Tävlingsinstikten pockar på.... naughty.gif Ska samla ihop alla telingarna för gruppfoto snart, ska den vissnade blomman ligga kvar brevid krukan? giggle.gif
Maggan H
CITAT (Monica i Kungälv @ 21-04-2008, 11:13) *
Måste ju genast inflika angående växtkraft, min lila minis från Gillan växer så det knakar, bravo.gif stortrivs uppenbarligen med att ha flyttat till Kungälvshållet, detsamma gäller den vita minisen som Lady Hamilton är fostermamma till, den vill ha ny kruka igen! yahoo.gif Börjar fundera allvarligt på det där med toppning. g.gif Risken finns nog annars att det blir meterlånga stänglar som får böja sej i taknivå.... fear.gif

Fröna som Maggan har delat med sej av har ännu inte grott, men jag håller koll...och hotar lite då och då... rtfm.gif det är bara några dagar sedan dom kom i jord...

Och den blå minisen har nu blommat över med sin första blomma, MEN en knopp till är på väg... whist.gif

Tävlingsinstikten pockar på.... naughty.gif Ska samla ihop alla telingarna för gruppfoto snart, ska den vissnade blomman ligga kvar brevid krukan? giggle.gif

Nädå , du kan lugnt dammsuga upp den och de kommande med, santa.gif för det gjorde som sagt min make! devil.gif Han fick på huet för det, ska jag säga!! alien.gif Ska också ta ett fota i den härliga eftermiddagssolen. Återkommer med bild lite senare.
Maggan H
Bild från idag:

[attachment=17114:P4210018.JPG]

Dom är fantastisk tacksamma växter måste jag säga, kanske min är lite extra blomvillig för jag har ännu inte svurit åt den..... naughty.gif crazy.gif Inte ens innan den grodde..... biggrin.gif
Lady Hamilton
coolgleam.gif ....pga vistelse i starkt solsken ser jag för närvarande inget som visas på bild........................

Men jag hoppas att det är din man som även i fortsättningen sköter dammsugningen........ angel_not.gif
så du kan ta och vila upp dig efter en hård arbetsdag på jobbet................ kram2.gif

..................... crazy.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 21-04-2008, 19:53) *
coolgleam.gif ....pga vistelse i starkt solsken ser jag för närvarande inget som visas på bild........................

Men jag hoppas att det är din man som även i fortsättningen sköter dammsugningen........ angel_not.gif
så du kan ta och vila upp dig efter en hård arbetsdag på jobbet................ kram2.gif

..................... crazy.gif

Recept mot solblindhet är att efter utevistelsen titta och blunda växelvis på ovanstående bild 10 gånger; då tror jag nog att synen kommer tebaks.... naughty.gif crazy.gif yaay.gif Och maken är totalt BANNLYST från att gå ens i närheten av klockviolen; jag har tom lagt in om vite om han gör det..... nono.gif rtfm.gif Och jag har ju nytt, lätt jobb, dessutom bara halva dagar..... w00t.gif
stennie
Tänkte bara visa hur min såg ut idag.

Nu går jag och väntar på att min vita ska börja blomma........
Gillan
Tjusigt stennie! Mina har fortfarande semester..............................undrar jag hur länge de tänker ha det g.gif .

Maggans bild vägrar jag se whist.gif ..............................................sen börjar jag fundera på om verkligen alla ska få vara med i den här tävlingen innocent.gif .................... crazy.gif

Efter ett samtal jag hade med en person i går kväll så har jag börjat fundera på en sak till? Om ni går tillbaka några sidor så verkar det nästan som om det finns fler färger. Jag har ju blå, vit och lila, men om ni tittar noggrannt på Monicas, så ser den nästan ut som om den vore en blandning mellan blå och lila g.gif . Det kan inte vara så att den där "röda" ni pratar så glatt om, är .........lila ( har ni sett några bilder på den? ) confused.gif .................. idea.gif ...................... help.gif ...slå mig inte sos.gif
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 22-04-2008, 07:31) *
Efter ett samtal jag hade med en person i går kväll så har jag börjat fundera på en sak till? Om ni går tillbaka några sidor så verkar det nästan som om det finns fler färger. Jag har ju blå, vit och lila, men om ni tittar noggrannt på Monicas, så ser den nästan ut som om den vore en blandning mellan blå och lila g.gif . Det kan inte vara så att den där "röda" ni pratar så glatt om, är .........lila ( har ni sett några bilder på den? ) confused.gif .................. idea.gif ...................... help.gif ...slå mig inte sos.gif

sleep.gif Jag har i allafall sått (men det har inte grott ännu....) Iochroma coccinea (namnet får du googla fram bild på) sedan hur det är med färgseendet g.gif ........men även jag har Blå Vit o Lila..... Men nog tycker jag att den jag har sått ser Röd ut...........
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 22-04-2008, 07:57) *
sleep.gif Jag har i allafall sått (men det har inte grott ännu....) Iochroma coccinea (namnet får du googla fram bild på) sedan hur det är med färgseendet g.gif ........men även jag har Blå Vit o Lila..... Men nog tycker jag att den jag har sått ser Röd ut...........

Sorry, jag gick inte tillräckligt långt tillbaka när jag letade bilder blush.gif , men så länge de inte blommat vet du likt förbenat inte vad det blir för färg tongue.gif ................. giggle.gif ..................sen det här med Monicas, är den blå eller blålila, eller tom enbart lila? För den ser inte ut som de blå och inte som de lila, men jag hörde från nån igår att den ska vara lila ohmy.gif
Maggan H
Snyggt Steenie, bra bra! Det verkar bara vara du och jag just nu som har blommor! crazy.gif yahoo.gif Verkar vara en luring när det gäller färgerna, fast min lilla BLIR väl lila, Gillan??
Monaxe
Hmm, om det är min blåa klockviol ni menar, så ska den vara just blå. Nu har den ju bara haft en blomma men den tyckte inte jag drog åt något lila alls, det är ju svårt med färgåtergivningen på foto oxå, korten är tagna inne i köket så det är ju inte klart dagsljus precis.
Denna blå klockviol kommer från LindaLunda, kanske ytterligare en variant i så fall?? confused.gif

Bladen på den blå, vita och lila ser väldigt lika ut, ska bli spännande att se hur blommorna blir...

b]blå minis 1.JPG[/b]

Räknas inte mina enstaka blommor maggan? devil.gif
Maggan H
CITAT (Monica i Kungälv @ 22-04-2008, 11:07) *
Hmm, om det är min blåa klockviol ni menar, så ska den vara just blå. Nu har den ju bara haft en blomma men den tyckte inte jag drog åt något lila alls, det är ju svårt med färgåtergivningen på foto oxå, korten är tagna inne i köket så det är ju inte klart dagsljus precis.
Denna blå klockviol kommer från LindaLunda, kanske ytterligare en variant i så fall?? confused.gif

Bladen på den blå, vita och lila ser väldigt lika ut, ska bli spännande att se hur blommorna blir...

b]blå minis 1.JPG[/b]
Räknas inte mina enstaka blommor maggan? devil.gif

Åhh, förlåt Monica, -fear-.gif glömde din blomma! rose.gif Klart den räknas! yaay.gif Och jag tycker att färgen på din liknar min precis när de har blommat klart. De är som blåast när de slår ut.
stennie
fear.gif såg igår, till min fasa, att min vita inte är vit....utan blå!
Du hoppas jag bara att en av de två som jag lät stå ute...har klara sig...för då måste en av dom vara vit!
Tänk om man hade lärt sig att märka sina växter !!!!! rtfm.gif
Maggan H
CITAT (stennie @ 24-04-2008, 08:37) *
Du hoppas jag bara att en av de två som jag lät stå ute...har klara sig...för då måste en av dom vara vit!

[size=4]Ack, så väl man känner igen sig! whist.gif Hoppas bara att det ÄR en vit därute.....[/size] coolgleam.gif naughty.gif
Lady Hamilton
CITAT (stennie @ 24-04-2008, 08:37) *

trostar.gif Stackars dig.............Eftersom du "fixade" fröerna till mig 2006, kan jag om du vill "fixa" en Vit som är sticklings förökad (men PM:A mig snarast eftersom den nu är ca 26-27 cm hög och blir snart "otymlig" att skicka per post Men nu såg jag att jag även hade en mindre ca 5-6 cm om du hellre vill ha den?)
Lady Hamilton
Ja ville bara visa vad som kommit till mig per post denna vecka............ whist.gif ..........
[attachment=17253:DSCN0300.JPG]

En med knopp!! ............ crazy.gif ...............
g.gif Få se nu hur många blir det?..........
En Blå Acnistus Australis + en Blå Iochroma australe......en Vit Acnistus Australis +2 Lila.........det blir 5st.....som KAN blomma samtidigt i sommar crazy.gif ...............
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 24-04-2008, 18:33) *
Ja ville bara visa vad som kommit till mig per post denna vecka............ whist.gif ..........
[attachment=17253:DSCN0300.JPG]

g.gif Få se nu hur många blir det?..........
En Blå Acnistus Australis + en Blå Iochroma australe......en Vit Acnistus Australis +2 Lila.........det blir 5st.....som KAN blomma samtidigt i sommar crazy.gif ............... yahoo.gif

spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif spam.gif

Hörrududu, sa jag inte rtfm.gif till dig för ett tag sen att sluta köpa klockvioler i parti och minut?? nono.gif devil.gif flirting.gif

Nu vill jag bara säga att denna 'tävling' gäller den BLÅ klockviolen och inge annat
!
crazy.gif coolgleam.gif naughty.gif ninja.gif rtfm.gif
Lady Hamilton
Ok........ angel_not.gif vill bara visa en bild till......... ninja.gif .......såg den för en stund sedan.......på den "köpta" Lila......tror ni att det är en KLASE knoppar? shy.gif

[attachment=17257:DSCN0302.JPG]
Cathis
Måste bara visa hur det ser ut i krukan just nu, fick ta med mobilen så bilden
är väl inte den bästa men...

[attachment=17258:DSC00095.JPG]

Oj vad det gror yahoo.gif Maggan vilka fröer du har tummenupp.gif
kanske ska spara allihopa devil.gif
Lady Hamilton
duh.gif Oj Oj Oj!!! Du kan ju plantera en hel SKOG av dessa plantor laugh.gif

Men Grattis! yaay.gif Du måste vara vinnare av Den som lyckats BÄST med sådd av Miniänglatrumpeter bravo.gif tummenupp.gif
Cathis
thanks.gif Ladyn, håller tummarna att en del överlever omskolning
och nya äventyr
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon