|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Maggan H
07-04-2008, 19:58
VA, har ni inga knoppar på era??  Vad är det för trams??  Och jag som missköter min!  Kom igen nu, jag kan väl inte tävla med mig själv heller!  Floppy och titti och ni andra då?
Lady Hamilton
07-04-2008, 20:01
Maggan H
07-04-2008, 20:21
Ha, ja jag kan fatta det,  men min ängel gör det inte!  Tror det är en vinnarskalle.....  Den kanske blev så lycklig att jag inte skulle åka ifrån den på mässa, kanske, så den gottgjorde mig på så här vis?  Hade hellre fått färre blommor och åkt på mässan istället!
 fortfarande inte en endaste antydan till knopp hos mig än...
titti49zon6
08-04-2008, 16:34
Jag åker till Stockholm och mässan i morgon så mina har bestämmt att dom ska ta det lite lugnt med blommor Vänta bara tills jag kommer hem....då ska dom få ny jord och jag hoppas att dom sätter igång att blomma då  ....dom fick ju ingen ny jord eller större krukor förra året så jag ska vara liiiite snäll i år  vet inte hur dom reagerar på sånt men rapport kommer
Kan inte motstå frestelsen att visa upp min blomma... en enda blomma, men jag fick plantan som orotad stickling i februari... Vet att jag borde knipsat knoppen, men jag kunde inte förmå mej till det. Nu har den blommat i tre dagar och jag blir glad varje gång jag ser på den. Kan ju inte på något sätt hävda mej i tävlingen ännu, men jag förbereder mej för nästa säsong... Vänta bara...  snart får ni konkurens... blå minis 1.JPG blå minis 2.JPG Tittar man riktigt noga så ser man att det finns en liiiten knopp till, ska jag ta bort den tro....hmmm, väntar lite till.
Maggan H
13-04-2008, 18:11
CITAT (Monica i Kungälv @ 13-04-2008, 14:27)  Kan inte motstå frestelsen att visa upp min blomma... en enda blomma, men jag fick plantan som orotad stickling i februari... Vet att jag borde knipsat knoppen, men jag kunde inte förmå mej till det. Nu har den blommat i tre dagar och jag blir glad varje gång jag ser på den. Kan ju inte på något sätt hävda mej i tävlingen ännu, men jag förbereder mej för nästa säsong... Vänta bara...  snart får ni konkurens... blå minis 1.JPG blå minis 2.JPG Tittar man riktigt noga så ser man att det finns en liiiten knopp till, ska jag ta bort den tro....hmmm, väntar lite till. Grattis Monica till blomningen!  Visst är det svårt att knipa knoppar, ibland gör det ju inget att man låter bli!  Man får glädjas i stället åt fägringen. Se till att den fortsätter att växa och blomma, så du kan ta upp 'kampen' med oss andra!
 Ha och jag har lyckats få tag i två rotade minisar också en blå och en vit så om jag nu bara kan fortsätta att hålla dem vid liv så kommer jag också att konkurera så småningom (hoppas jag i alla fall) så akta er bara
Maggan H
14-04-2008, 20:41
Lady Hamilton
14-04-2008, 21:13
ja du Maggan  vem kan ha gjort det?..........
En liten fråga Maggan H: Vad i hela friden var det för fröer du skickade mig?? Satte i såjord, plastpåse över och sen skulle det ju va undervärme, så ställde krukan på akvariet för cirka 2 veckor sedan. Gissa vad som hänt, när jag tittade idag hade 25 fröer grott, 25, hur sjutton ska jag kunna ta hand om alla dessa  Det är inte sant, trodde bara några få skulle gro så jag satte några extra. Tänk om alla överlever Kanske ska spara allihopa, då vinner jag nog nästa år
Lady Hamilton
16-04-2008, 21:10
MAGGAN!  Vad har du gjort??  Är detta Rättvis konkurrens? Nu har du satt Monopolet ur spel.......... (nästa gång du skickar fröer skicka bara de med ½ grobarhet Annars kan både alla vi andra "packa i hop" våran verksamhet redan nästa år )
Irene_L
16-04-2008, 21:23
Maggan H
16-04-2008, 21:29
CITAT (Lady Hamilton @ 16-04-2008, 22:10)  MAGGAN!  Vad har du gjort??  Är detta Rättvis konkurrens? Nu har du satt Monopolet ur spel.......... (nästa gång du skickar fröer skicka bara de med ½ grobarhet Annars kan både alla vi andra "packa i hop" våran verksamhet redan nästa år )Oooops!  Jag som ändå påpekade för dom att dom faktiskt inte fick gro så många!  Att de inte kan lyda, det var då själva fanken.....  Ska ta ett snack med 'mamman' om saken!  Men hon bara blommar o blommar  så hon struntar säkert i alla ätteläggar! Fast grattis till sådden, men än är de inte att räkna med, Cathis....  Hihi, vi väntar SÅÅÅÅ gärna på fler deltagare!  Och Ladyn, om du är rädd för att MONOPOLET ska färsvinna, är det ju jag som sitter på fröna...  Men du kan också få om du vill!
Lady Hamilton
16-04-2008, 21:32
CITAT (Maggan H @ 16-04-2008, 22:29)  Och Ladyn, om du är rädd för att MONOPOLET ska färsvinna, är det ju jag som sitter på fröna...  Men du kan också få om du vill!   De Vita fröerna då?................................
Maggan H
16-04-2008, 21:33
Jag har en planta, jag har en planta....:coolgleam:Av den vita också...
Lady Hamilton
16-04-2008, 21:36
CITAT (Irene_L @ 16-04-2008, 22:23)   Japp! Jag har börjat inse allvaret men denna tävling nu.............vi är MÅNGA nu...............  CITAT (Maggan H @ 16-04-2008, 22:33)  Jag har en planta, jag har en planta....:coolgleam: 4st..............
Maggan H
16-04-2008, 21:37
CITAT (Lady Hamilton @ 16-04-2008, 22:36)   Japp! Jag har börjat inse allvaret men denna tävling nu.............vi är MÅNGA nu...............  4st..............  Ops, och min är bara 2 cm än så länge....
Maggan H
17-04-2008, 07:28
Irene_L
17-04-2008, 13:22
Här kommer den:  Jag viskar så ingen tar illa upp: "Gro din djävul"
Maggan H
17-04-2008, 14:01
CITAT (Irene_L @ 17-04-2008, 14:22)  Här kommer den:  Jag viskar så ingen tar illa upp: "Gro din djävul"Den var bra Irene! Den ska jag ta till den dan mina behagar ge några frön..................och den dan kommer att komma i år Till er andra säger jag bara...................Phuuuuu så skönt att mina telningar överlevde min ingalunda bekväma transport av lila minisar  ...............snacka om att jag var nervös där ett tag  ...............nu snackar jag om Maggans och Monica's änglar.............ni vill inte ens veta vad de fick genomgå innan de väl blev ivägskickade  ..................ni andra fick åtminstonde era både rotade och krukade  ..........................................Nu så är det bara att vänta och se vem som vinner årets tävling
Maggan H
19-04-2008, 19:32
Maggan H
19-04-2008, 21:00
CITAT (Gillan @ 19-04-2008, 21:13)  Hujeda mig, inte vill jag riskera nåt dödsfall här, ska lugna ner mig lite.....  ....kanske.....
CITAT (Maggan H @ 19-04-2008, 22:00)  Hujeda mig, inte vill jag riskera nåt dödsfall här, ska lugna ner mig lite.....  ....kanske.....  Du! De däringa orden "kanske", de har jag börjat lära mig förstå.............kanske.............det kan betyda mycket..........lugna sig till nästa år kanske..............eller till nästa vecka.......eller.......  ................vilken tur att ordet finns
Maggan H
19-04-2008, 21:16
Kanske är ett toppenord, det kan betyda både JA o Nej, och kanske också TJA,,,,
Måste ju genast inflika angående växtkraft, min lila minis från Gillan växer så det knakar,  stortrivs uppenbarligen med att ha flyttat till Kungälvshållet, detsamma gäller den vita minisen som Lady Hamilton är fostermamma till, den vill ha ny kruka igen!  Börjar fundera allvarligt på det där med toppning.  Risken finns nog annars att det blir meterlånga stänglar som får böja sej i taknivå.... Fröna som Maggan har delat med sej av har ännu inte grott, men jag håller koll... och hotar lite då och då...  det är bara några dagar sedan dom kom i jord... Och den blå minisen har nu blommat över med sin första blomma, MEN en knopp till är på väg... Tävlingsinstikten pockar på....  Ska samla ihop alla telingarna för gruppfoto snart, ska den vissnade blomman ligga kvar brevid krukan?
Maggan H
21-04-2008, 15:34
CITAT (Monica i Kungälv @ 21-04-2008, 11:13)  Måste ju genast inflika angående växtkraft, min lila minis från Gillan växer så det knakar,  stortrivs uppenbarligen med att ha flyttat till Kungälvshållet, detsamma gäller den vita minisen som Lady Hamilton är fostermamma till, den vill ha ny kruka igen!  Börjar fundera allvarligt på det där med toppning.  Risken finns nog annars att det blir meterlånga stänglar som får böja sej i taknivå.... Fröna som Maggan har delat med sej av har ännu inte grott, men jag håller koll... och hotar lite då och då...  det är bara några dagar sedan dom kom i jord... Och den blå minisen har nu blommat över med sin första blomma, MEN en knopp till är på väg... Tävlingsinstikten pockar på....  Ska samla ihop alla telingarna för gruppfoto snart, ska den vissnade blomman ligga kvar brevid krukan?  Nädå , du kan lugnt dammsuga upp den och de kommande med,  för det gjorde som sagt min make!  Han fick på huet för det, ska jag säga!!  Ska också ta ett fota i den härliga eftermiddagssolen. Återkommer med bild lite senare.
Maggan H
21-04-2008, 17:38
Lady Hamilton
21-04-2008, 18:53
 ....pga vistelse i starkt solsken ser jag för närvarande inget som visas på bild........................ Men jag hoppas att det är din man som även i fortsättningen sköter dammsugningen........ så du kan ta och vila upp dig efter en hård arbetsdag på jobbet................ .....................
Maggan H
21-04-2008, 19:17
stennie
21-04-2008, 21:34
Tänkte bara visa hur min såg ut idag.  Nu går jag och väntar på att min vita ska börja blomma........
Lady Hamilton
22-04-2008, 06:57
CITAT (Lady Hamilton @ 22-04-2008, 07:57)   Jag har i allafall sått (men det har inte grott ännu....) Iochroma coccinea (namnet får du googla fram bild på) sedan hur det är med färgseendet  ........men även jag har Blå Vit o Lila..... Men nog tycker jag att den jag har sått ser Röd ut........... Sorry, jag gick inte tillräckligt långt tillbaka när jag letade bilder  , men så länge de inte blommat vet du likt förbenat inte vad det blir för färg  .................  ..................sen det här med Monicas, är den blå eller blålila, eller tom enbart lila? För den ser inte ut som de blå och inte som de lila, men jag hörde från nån igår att den ska vara lila
Maggan H
22-04-2008, 07:30
Snyggt Steenie, bra bra! Det verkar bara vara du och jag just nu som har blommor! Verkar vara en luring när det gäller färgerna, fast min lilla BLIR väl lila, Gillan??
Hmm, om det är min blåa klockviol ni menar, så ska den vara just blå. Nu har den ju bara haft en blomma men den tyckte inte jag drog åt något lila alls, det är ju svårt med färgåtergivningen på foto oxå, korten är tagna inne i köket så det är ju inte klart dagsljus precis. Denna blå klockviol kommer från LindaLunda, kanske ytterligare en variant i så fall?? Bladen på den blå, vita och lila ser väldigt lika ut, ska bli spännande att se hur blommorna blir...  b]blå minis 1.JPG[/b] Räknas inte mina enstaka blommor maggan?
Maggan H
22-04-2008, 12:45
CITAT (Monica i Kungälv @ 22-04-2008, 11:07)  Hmm, om det är min blåa klockviol ni menar, så ska den vara just blå. Nu har den ju bara haft en blomma men den tyckte inte jag drog åt något lila alls, det är ju svårt med färgåtergivningen på foto oxå, korten är tagna inne i köket så det är ju inte klart dagsljus precis. Denna blå klockviol kommer från LindaLunda, kanske ytterligare en variant i så fall?? Bladen på den blå, vita och lila ser väldigt lika ut, ska bli spännande att se hur blommorna blir...  b]blå minis 1.JPG[/b] Räknas inte mina enstaka blommor maggan?  Åhh, förlåt Monica,  glömde din blomma!  Klart den räknas!  Och jag tycker att färgen på din liknar min precis när de har blommat klart. De är som blåast när de slår ut.
stennie
24-04-2008, 07:37
 såg igår, till min fasa, att min vita inte är vit....utan blå! Du hoppas jag bara att en av de två som jag lät stå ute...har klara sig...för då måste en av dom vara vit! Tänk om man hade lärt sig att märka sina växter !!!!!
Maggan H
24-04-2008, 15:26
CITAT (stennie @ 24-04-2008, 08:37)   såg igår, till min fasa, att min vita inte är vit....utan blå! Du hoppas jag bara att en av de två som jag lät stå ute...har klara sig...för då måste en av dom vara vit! Tänk om man hade lärt sig att märka sina växter !!!!!  [size=4] Ack, så väl man känner igen sig! Hoppas bara att det ÄR en vit därute.....[/size]
Lady Hamilton
24-04-2008, 17:24
CITAT (stennie @ 24-04-2008, 08:37)   såg igår, till min fasa, att min vita inte är vit....utan blå! Du hoppas jag bara att en av de två som jag lät stå ute...har klara sig...för då måste en av dom vara vit! Tänk om man hade lärt sig att märka sina växter !!!!!   Stackars dig.............Eftersom du "fixade" fröerna till mig 2006, kan jag om du vill "fixa" en Vit som är sticklings förökad (men PM:A mig snarast eftersom den nu är ca 26-27 cm hög och blir snart "otymlig" att skicka per post Men nu såg jag att jag även hade en mindre ca 5-6 cm om du hellre vill ha den?)
Lady Hamilton
24-04-2008, 17:33
Ja ville bara visa vad som kommit till mig per post denna vecka............  .......... [attachment=17253:DSCN0300.JPG] En med knopp!! ............  ...............  Få se nu hur många blir det?.......... En Blå Acnistus Australis + en Blå Iochroma australe......en Vit Acnistus Australis +2 Lila.........det blir 5st.....som KAN blomma samtidigt i sommar  ...............
Maggan H
24-04-2008, 18:54
Lady Hamilton
24-04-2008, 19:04
Ok........  vill bara visa en bild till.........  .......såg den för en stund sedan.......på den "köpta" Lila......tror ni att det är en KLASE knoppar? [attachment=17257:DSCN0302.JPG]
Måste bara visa hur det ser ut i krukan just nu, fick ta med mobilen så bilden är väl inte den bästa men... [attachment=17258:DSC00095.JPG] Oj vad det gror  Maggan vilka fröer du har kanske ska spara allihopa
Lady Hamilton
24-04-2008, 19:45
 Ladyn, håller tummarna att en del överlever omskolning och nya äventyr
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|