|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
CITAT (farbror B @ 13-09-2005, 22:27) Eller så är det bara ärtsoppan vi åt?  Hmmm...ja det vore ju en helt annan sak!! Kan vi ha tagit så fel tror du? Jag har ju morgonillamående och humörsvängningar och du springer ju och käkar på murbruket stup i ett!
farbror B
13-09-2005, 21:35
Kanske blåser över?
CITAT (farbror B @ 13-09-2005, 22:35) Kanske blåser över?  Tja du kan ju försöka med det om du vill! Jag vägrar iallafall tro att jag skulle vara skengravid  Fast jag har ju undrat litegrann över om det verkligen går till på det sättet som det gjorde
farbror B
13-09-2005, 21:44
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-09-2005, 22:39) CITAT (farbror B @ 13-09-2005, 22:35) Kanske blåser över? ;) Tja du kan ju försöka med det om du vill! Jag vägrar iallafall tro att jag skulle vara skengravid  Fast jag har ju undrat litegrann över om det verkligen går till på det sättet som det gjorde  Hur går det annars till då? *ogift å oskyldig* kommer inte alla barn med posten?
CITAT (farbror B @ 13-09-2005, 22:44) Hur går det annars till då? *ogift å oskyldig* kommer inte alla barn med posten? Nja...jag är inte helt säker jag heller. Jag är ju Jungfru vet du. Kanske det är så att de kommer med posten men hur tog de sig in i magen?
CITAT (farbror B @ 13-09-2005, 21:57) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-09-2005, 21:54) Oh, hiskeliga tider! Vad är det för ett muterat barn vi väntar? :blink: Vad har du egentligen för gener...för det kan väl inte vara mina!? :wacko: gengångare???  Jag tror det blir en elefant....jag tycker det ser ut som att snabeln sticker ut redan!
Fialotta
14-09-2005, 05:04
Gossen Ruda
14-09-2005, 06:47
God morgon i tossemarkerna. Blir nog inte så mycket svammel från mig idag men jag skall försöka hålla koll i alla fall.
God mörning Höstkänsla idag. Blåsigt, mulet och duggregn. Bort med shortsen fram med tröjan. Hmmm ... borde kanske peta in en pinne i brasan?
Fialotta
14-09-2005, 07:08
CITAT (Gossen Ruda @ 14-09-2005, 07:47) God morgon i tossemarkerna. Blir nog inte så mycket svammel från mig idag men jag skall försöka hålla koll i alla fall. Härligt Gossen.....blir glad varje gång du tittar in Morn på er
astrid.m.s
14-09-2005, 07:08
Det känns lite ruggit, både ute och inne. Regnar gör det och idag har jag fått tagit på sig koftan och tjocksockorna inomhus. Pinne i brasan, ja just det, kanske jag går och gör en eld i braskaminen så det blir varmt och skönt igen så man får ta av sig "vinterkläderna".
Morron morron;här har det svammlats i drömmen hela natten lång så att jag var alldeles yr när jag steg upp
CITAT (astrid.m.s @ 14-09-2005, 08:08) Det känns lite ruggit, både ute och inne. Regnar gör det och idag har jag fått tagit på sig koftan och tjocksockorna inomhus. Pinne i brasan, ja just det, kanske jag går och gör en eld i braskaminen så det blir varmt och skönt igen så man får ta av sig "vinterkläderna". Braskaminen är BÄST Det sprakar så mysigt och värmer så gött
CITAT (Gossen Ruda @ 14-09-2005, 07:47) God morgon i tossemarkerna. Blir nog inte så mycket svammel från mig idag men jag skall försöka hålla koll i alla fall. Släpp loss munlädret nu Gossen och låt svamlet komma fram! Jag är säker på att du kan du också!
Gossen Ruda
14-09-2005, 08:29
Inget svammel direkt men just nu kom regnet till Göteborg, sånt där vågrätt regn.
Här skvittrar det ett lätt duggregn. Nu ska jag börja storstäda och då brukar jag sätta på stressig musik så går det mycket fortare! Vet ni...att svamla är ingen enkel konst egentligen, det krävs mycket träning för att åstadkomma ett högklassigt svammel. Träna på!
Jag väntar just nu på en gubbe från Miljökontoret, han ska sniffa i vårt sovrum, där luktar illa ibland, har redan haft anticimex här flera gånger och "luktat" de känner, men vet ej vad det är, känns en lite stickande frän doft, ibland inte hela tiden, det kan vara veckor och dagar emellan.Uteslutet, död råtta, vattenskada, mögel, inget av dessa, VAD I HELVETE ÄR DET DÅ? Lena zon 4
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 09:37) Här skvittrar det ett lätt duggregn. Nu ska jag börja storstäda och då brukar jag sätta på stressig musik så går det mycket fortare! Vet ni...att svamla är ingen enkel konst egentligen, det krävs mycket träning för att åstadkomma ett högklassigt svammel. Träna på!  HI HI HI;då måste ju jag vara proffs:så det så
CITAT (Lena @ 14-09-2005, 09:37) Jag väntar just nu på en gubbe från Miljökontoret, han ska sniffa i vårt sovrum, där luktar illa ibland, har redan haft anticimex här flera gånger och "luktat" de känner, men vet ej vad det är, känns en lite stickande frän doft, ibland inte hela tiden, det kan vara veckor och dagar emellan.Uteslutet, död råtta, vattenskada, mögel, inget av dessa, VAD I HELVETE ÄR DET DÅ? Lena zon 4 Så skumt. Det kan inte vara någonting som kommer utifrån då? Ligger sovrummet på marknivå?
CITAT (Lena @ 14-09-2005, 09:37) Jag väntar just nu på en gubbe från Miljökontoret, han ska sniffa i vårt sovrum, där luktar illa ibland, har redan haft anticimex här flera gånger och "luktat" de känner, men vet ej vad det är, känns en lite stickande frän doft, ibland inte hela tiden, det kan vara veckor och dagar emellan.Uteslutet, död råtta, vattenskada, mögel, inget av dessa, VAD I HELVETE ÄR DET DÅ? Lena zon 4 Jag väntar också på Anticimex. I förrgår började det nämligen låta som om nån stod med en slipmaskin nere i krypgrunden under huset. Det var luftavfuktarsystemet som pajat ihop.
Undrar hur farbrorn mår idag då....hoppas han inte ligger och mår illa och gråter av hormonförändringarna Och Reserv, var är du karl??? Du måste komma och byta en propp i vår skalle!!!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 10:00) Undrar hur farbrorn mår idag då....hoppas han inte ligger och mår illa och gråter av hormonförändringarna Och Reserv, var är du karl??? Du måste komma och byta en propp i vår skalle!!!  Just det Reserv kom hiiit det behövs nya probbar även i min skalle eftersom mina probbar ramlade ut igår då jag skrattade så mycket så idag är det STOOORT behov av hjälp annars kan ju jag inte fortsätta koka på min "soppa" och så behöver jag nytt "ved" och massor av nya "kryddor"
Nej. vi har källare under sovrumet, där LUKTAR det inte, skumt
Lena zon 4
Sulawesii
14-09-2005, 09:36
Oh fy sjutton vilken pärs det var att läsa alla inlägg sen jag var inne sist! Så ansträngande så jag måste nog ta mig en sån där våffla jag har ligger i kylen sen igår, och ha på massor av grädde och sylt.... mums....
netaave
14-09-2005, 09:38
Vilken härlig tråd!!!! Hormonsvängningar är högaktuellt för mig också, dock är det ingen graviditet som ligger bakom.
Biggan_
14-09-2005, 09:45
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-09-2005, 18:54) CITAT (Reserv @ 13-09-2005, 18:53) Vi kan ha en liten bikthörna eller en biktråd  Undra om det skulle va´några som skulle skriva i en bikttråd  Ja det kan vi väl ha!! Är det något du vill bekänna här och nu? Svammel och mingeltråd! Jo jag tackar! Vad trevligt ni hade igår när jag var på jobbet  Hade ju massor att läsa när jag kom hem (beroendet ni vet, A.O.M) Bikthörna eller bikttråd, tycker jag är en genialisk idé  Magdis kan väl vara allas vår biktmoder, hon är ju i "changern" redan Det behövs ingen speciell biktstol, det går bra med "stallaget" hon gör situpsen i Det skulle ju vara särskilt bra för oss som skall vara med i gungorna och ormgropen Tänk vad praktiskt, att kunna bekänna sina synder (och syndiga tankar), få läsa några Ave Maria, och sedan vara förlåten Men det skall vara som på TV, att alla får höra bekännelsen
Och mina rara hormoner kokar och bubblar över jämt och ständigt så att jag nästan bokstavligt rinner uuut
Biggan_
14-09-2005, 09:51
CITAT (Lena @ 14-09-2005, 09:37) Jag väntar just nu på en gubbe från Miljökontoret, han ska sniffa i vårt sovrum, där luktar illa ibland, har redan haft anticimex här flera gånger och "luktat" de känner, men vet ej vad det är, känns en lite stickande frän doft, ibland inte hela tiden, det kan vara veckor och dagar emellan.Uteslutet, död råtta, vattenskada, mögel, inget av dessa, VAD I HELVETE ÄR DET DÅ? Lena zon 4 Ni har inte " släppt väder"???
CITAT (Birgitta P @ 14-09-2005, 10:45) Jaaaa, vilken underbar idé! *gnider händerna* Tänk vad mycket jag ska få höra då! *demoniskt skratt* Men det måste nog till en speciell biktstol ändå....får skissa på det! Det måste vara nåt som liknar ett tortyrredskap så att jag får ur er så mycket som möjligt!
Biggan_
14-09-2005, 10:03
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 10:51) CITAT (Birgitta P @ 14-09-2005, 10:45) Bikthörna eller bikttråd, tycker jag är en genialisk idé :D Magdis kan väl vara allas vår biktmoder, hon är ju i "changern" redan :lol: :lol: :lol: Det behövs ingen speciell biktstol, det går bra med "stallaget" hon gör situpsen i :lol: :lol: Jaaaa, vilken underbar idé! *gnider händerna* Tänk vad mycket jag ska få höra då! *demoniskt skratt* Men det måste nog till en speciell biktstol ändå....får skissa på det! Det måste vara nåt som liknar ett tortyrredskap så att jag får ur er så mycket som möjligt!  Något i stil med detta?
Anki på Öland
14-09-2005, 10:03
Ni är för härliga!! Man blir på gott humör när man läser och kan inte låta bli att flina lite. Lena - kan det vara byggt med impregnerat virke mellan källare och bottenvåning, min kompis hade problem med det så det luktade periodvis i deras hall och vardagsrum. Anki
CITAT (Birgitta P @ 14-09-2005, 11:03) Nu börjar det likna nåt! Vem vill börja?
godmorgon!... eller nått  kollade just på klockan.. inte direkt morgon längre...
Goddag Yenny! Städa, städa....nu är jag nästan klar!!! Biforgar bildbevis på mitt nystädade kök!
Biggan_
14-09-2005, 11:11
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 12:05) Goddag Yenny! Städa, städa....nu är jag nästan klar!!! Biforgar bildbevis på mitt nystädade kök!  Oh, så hemtrevligt du har det Magdis! Är det i den vackra soffan du sitter och smider planer inför tortyren?
Vilken vacker kökssoffa! Btw, snyggt städat.
jag vill ha ensåndär fin hylla över förnstret attans snygg skulle kanske städa lite o sen snickra ihop en sådan
jämrans mycke o läsa va de men man kanske kan börja svammla här o nu
CITAT (Birgitta P @ 14-09-2005, 12:11) Nej inte direkt...om jag sitter ner nånstans så är det i datastolen, annars flänger jag bara omkring som ett torrt skinn! Kul att du gillar soffan...den har jag "re-designat" själv...ny färg, klädsel och stoppning
CITAT (oldwolfie @ 14-09-2005, 12:12) jag vill ha ensåndär fin hylla över förnstret attans snygg skulle kanske städa lite o sen snickra ihop en sådan
jämrans mycke o läsa va de men man kanske kan börja svammla här o nu Ja jag gillar också min hylla  Vi har såna i hallen också och där har vi petat upp alla jämmerliga prydnadssaker vi samlat på oss under åren och emellanåt när man drämmer igen ytterdörren så ramlar nånting ner och går sönder. Det är så man blir av med saker och ting!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 12:19) CITAT (oldwolfie @ 14-09-2005, 12:12) jag vill ha ensåndär fin hylla över förnstret attans snygg skulle kanske städa lite o sen snickra ihop en sådan
jämrans mycke o läsa va de men man kanske kan börja svammla här o nu Ja jag gillar också min hylla  Vi har såna i hallen också och där har vi petat upp alla jämmerliga prydnadssaker vi samlat på oss under åren och emellanåt när man drämmer igen ytterdörren så ramlar nånting ner och går sönder. Det är så man blir av med saker och ting!  ett bra sätt då blir man inte förb,,n.d utan tänker åhh va bra nu kan jag kasta den där härligt haha
CITAT (Birgitta P @ 14-09-2005, 12:11) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 12:05) Goddag Yenny! Städa, städa....nu är jag nästan klar!!! Biforgar bildbevis på mitt nystädade kök! :D  Oh, så hemtrevligt du har det Magdis! Är det i den vackra soffan du sitter och smider planer inför tortyren?  ÅÅÅÅ;så vacker kök och sååå välstädat du har det
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 12:19) Vi har såna i hallen också och där har vi petat upp alla jämmerliga prydnadssaker vi samlat på oss under åren och emellanåt när man drämmer igen ytterdörren så ramlar nånting ner och går sönder. Det är så man blir av med saker och ting!  Vilket bra tips! På en sån hylla kan man ju samla "fådda vanprydnadssaker" - smidigt sätt att bli av med dem.
*Attjooo* Jag blev tvungen att utföra öppen bukkirurgi på dammsugaren efter min vilda framfart. Detta blev mina fynd: En docksocka En 50-öring En tjeckisk corona (ursäkta...Koruna stavas det visst) Det var ingen vidare utdelning idag...brukar vara värre!
ninnisky
14-09-2005, 11:56
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 12:05) Goddag Yenny! Städa, städa....nu är jag nästan klar!!! Biforgar bildbevis på mitt nystädade kök! :D  SÅ vackert och smakfullt i ditt kök Hyllan gillar jag också skarpt. Har sådana över fönstren i storstugen på landet. De snickrades för över 30 är sedan av en snickare i Siljansnäs/Dalarna och vi har absolut inte tröttnat på dom. Hyllmodellen lär ha sitt ursprung i Dalarna och finns fortfarande att beställa/Köpa i hemslöjdsbutiker. Men för alla händiga här på odla är det säkert lätt fixat att göra egna.....
CITAT (oldwolfie @ 14-09-2005, 12:12) jämrans mycke o läsa va de men man kanske kan börja svammla här o nu Absolut! Det är som ett coctailparty ungefär. Vi byter samtalsämne mest hela tiden
CITAT (Betty @ 14-09-2005, 12:45) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 12:19) Vi har såna i hallen också och där har vi petat upp alla jämmerliga prydnadssaker vi samlat på oss under åren och emellanåt när man drämmer igen ytterdörren så ramlar nånting ner och går sönder. Det är så man blir av med saker och ting! :D Vilket bra tips! På en sån hylla kan man ju samla "fådda vanprydnadssaker" - smidigt sätt att bli av med dem.  Jag har satt hyllan mitt på fönstret. Blir lite insynsskydd och så ställer jag blommor där i stället. Bra om man har smala eller inga fönsterbänkar
CITAT (AnitaGg @ 14-09-2005, 13:08) CITAT (Betty @ 14-09-2005, 12:45) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-09-2005, 12:19) Vi har såna i hallen också och där har vi petat upp alla jämmerliga prydnadssaker vi samlat på oss under åren och emellanåt när man drämmer igen ytterdörren så ramlar nånting ner och går sönder. Det är så man blir av med saker och ting!  Vilket bra tips! På en sån hylla kan man ju samla "fådda vanprydnadssaker" - smidigt sätt att bli av med dem.  Jag har satt hyllan mitt på fönstret. Blir lite insynsskydd och så ställer jag blommor där i stället. Bra om man har smala eller inga fönsterbänkar  jamen de där va ju smart ju man behöver ju inte ha gardiner haha oså får man dubbla bänkar att ha alla blommor på nu fick jag nåt o tänka på
CITAT (oldwolfie @ 14-09-2005, 13:12) jamen de där va ju smart ju man behöver ju inte ha gardiner haha oså får man dubbla bänkar att ha alla blommor på nu fick jag nåt o tänka på Ja, det har du rätt i. Man kan ha 2 rader (eller fler?) med bara blommor och så skippar man gardinerna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|