|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
De hade varit ute mitt på natten senaste rundan;de gör aldrig inomhus sina behov. Under dagen går jag och rasta vovvarna var fjärde timme.
AnnammA
03-10-2005, 09:16
Det var ju tur för dig, då. Och det var väl därför de lät Dig få din sovmorgon. Uppfostrade husdjur!  Vi har en katt, som om han är inne på natten, och vill ut mitt i ottan, går och prasslar med papper om hans jam inte är tillräckligt höga...  Runt, runt, runt i rundor. Prassel, prassel, prassel!  Och jag själv kan då vara lite filurig och låta guben vakna först... AnnA
Visst är de kloka våra husdjur  Här finns ingen gubbe så jag får allt gå upp själv;när jag hade en gubbe så var det ändå jag som fick gå upp under natte tid för han kunde inte somna om när han hade vaknat en gång under natten. Men det är faktiskt härligt att vara ute med vovvarna i den tysta natten
AnnammA
03-10-2005, 09:22
Man kan uppfostra gubar också... AnnA
CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:22) Man kan uppfostra gubar också... AnnA Jag tröttnade efter 4 år
AnnammA
03-10-2005, 09:25
Fel ras? ---- AnnA
CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:22) Man kan uppfostra gubar också... AnnA Hur bär man sig åt då?
CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:25) Fel ras? ---- AnnA ABSOLUT
AnnammA
03-10-2005, 09:30
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-10-2005, 10:26) CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:22) Man kan uppfostra gubar också... AnnA Hur bär man sig åt då?  Jag har en snäll man och är nog rätt snäll själv(men inte dum!  ) --- AnnA
CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-10-2005, 10:26) CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:22) Man kan uppfostra gubar också... AnnA Hur bär man sig åt då?  Jag har en snäll man och är nog rätt snäll själv(men inte dum!  ) --- AnnA Varken jag eller mannen var snälla
CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-10-2005, 10:26) CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:22) Man kan uppfostra gubar också... AnnA Hur bär man sig åt då?  Jag har en snäll man och är nog rätt snäll själv(men inte dum!  ) --- AnnA Min man är också snäll men ganska trögstartad!  Tänkte att det kanske fanns nån knapp eller snöre av typ det man startar båtmotorer med, nånstans på honom som jag missat!
AnnammA
03-10-2005, 09:35
CITAT (silos @ 03-10-2005, 10:31) CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-10-2005, 10:26) CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:22) Man kan uppfostra gubar också... AnnA Hur bär man sig åt då?  Jag har en snäll man och är nog rätt snäll själv(men inte dum!  ) --- AnnA Varken jag eller mannen var snälla  Tråkigt. Men ibland blir det många grodor att pussa innan prinsen dyker upp  , och ibland visar det sig att prinsen är ett troll AnnA
Livet lär sa min pappa alltid och det stämmer bra.
CITAT (Felix matte @ 02-10-2005, 23:06) Varför använda benämningen "Hora" på rullbrädan?
För mig klingar det ordet väldigt negativt och maken som haft en sådan tycker det är konstigt att den fortfarande år 2005 av vissa kallas vid sådant namn. När han beställde sitt exemplar från Biltema hette den "rullbräda" el ngt liknande. dom heter så. det är inte av "vissa" bara utan det dom hetet sen dom uppfanns
CITAT (pejori @ 03-10-2005, 11:32) CITAT (Felix matte @ 02-10-2005, 23:06) Varför använda benämningen "Hora" på rullbrädan?
För mig klingar det ordet väldigt negativt och maken som haft en sådan tycker det är konstigt att den fortfarande år 2005 av vissa kallas vid sådant namn. När han beställde sitt exemplar från Biltema hette den "rullbräda" el ngt liknande. dom heter så. det är inte av "vissa" bara utan det dom hetet sen dom uppfanns  Jag vet. Men det finns också andra namn på dem. Och visst kan man förändra saker och ting, även om "det alltid har varit så".  Dom heter ju så, på grund av "liknelsen": någon/något som man använder sig av att ligga på, som får ligga i smutsen. Hora ÄR ett nedsättande ord, fullproppat av fördomar, som ... Ja, AnnammA sa det så bra: CITAT Hora tycker jag är så nedsättande mot kvinnor som redan är så långt ner i sk-ten...(Varför hamnade de där?
Om vi inte får säga negerbollar så borde vi inte få kalla rullbrädor för horor heller
om man söker på rullbräda får man bara upp leksaker o söker man på hora så får man bara upp prostituerade o utomäktenskapliga saker men va heter egentligen den där brädan man ligger på annat än hora va har den för namn hur hittar man en sån om man vill köpa den
efter mycket om o men så hittade jag tillslut en sådan o det heter
Montörsvagn Prisvärd och slitstark liggbräda tillverkad av PVC-plast.
fast de va banne mej inte lättt ska ni veta nu vet vi alla va dne heter iallfall nu går jag ut i de fina vädret
ha en skön dag
Fialotta
03-10-2005, 17:37
CITAT (oldwolfie @ 03-10-2005, 13:00) efter mycket om o men så hittade jag tillslut en sådan o det heter
Montörsvagn Prisvärd och slitstark liggbräda tillverkad av PVC-plast.
fast de va banne mej inte lättt ska ni veta nu vet vi alla va dne heter iallfall nu går jag ut i de fina vädret
ha en skön dag Montörsvagn tycker jag lät bättre Äntligen är det kväll...fy attan för måndagar veckans rörigaste dag i mitt tycke...vilken är er sämsta dag i veckan?
CITAT (maudan @ 03-10-2005, 18:37) ...vilken är er sämsta dag i veckan?  Är så "odräglig" och har det så bra nu för tiden, att jag kan svara "ingen"
hmm.... sämsta dag i veckan... de dagar jag börjar 7 på jobbet, dom tycker jag inte om
Fialotta
04-10-2005, 07:34
Godmorgon alla svammlare..här är det grått i dag..men fick se att mina rosor står i full blom för andra gången och det är oktober......helt fantastiskt att få njuta lite till av dom Ha en bra dag allihop...kramisar skickar jag till er
Gossen Ruda
04-10-2005, 07:59
Beträffande horan, inte 17 hade jag legat på rygg på en mänsklig sådan.  Tycker för övrigt att man borde byta namn på den, det horas för mycket i samhället. Eller också så kommer ordets betydelse och laddning att minskas. Språket ändras hela tiden.
AnnammA
04-10-2005, 08:32
CITAT (AnitaGg @ 03-10-2005, 12:46) Om vi inte får säga negerbollar så borde vi inte få kalla rullbrädor för horor heller  Det är rätt så uttjatat det här med om att säga negerbollar eller inte...Men om man vet betydelsen/innebörden av ordet neger el nigger, att det var vad de vita slavfångarna och slavköparna kallade de infångade afrikanerna för... Ett ord för smutsiga, ointelligenta apor, bara värd att tjäna och lyda sin ägare...Neger är alltså ett skällsord och ett förlegat ord...(Sedan kan man ju också se det här med "negerbollar" lite från den skämtsamma sidan, som Sunes pappa i filmen "Sunes Sommar", då ett helt färgat basketlag kommer in på kafeteria och frågar Sunes pappa vad det är för kakor och han säger på engelska "Negerballs..." l  ) Jag menar vi lever i ett så upplyst samhälle, att vissa uttryck tillhör det förgångna, och vi skall väl uppfostra våra barn att leva i nuet, eller? AnnA
 Det där vart man juh inte klokare på.  Så vad kallar man en manlig/kvinnlig, mycket mörkhyad? Afrikan? Det är inte säkert ens att dom kommer från afrika, dom kan ha bott i ett annat land, att kalla dom för afrikaner är juh nästan lika dumt som att alla vita skulle kallas européer. Varför är det okay för dessa mörkhyade personer att själva kalla sig för negrer/negresser? Svenskarna gör bara att allt verkar mer rasistiskt än det behöver va´. Jag tycker det liknar ordhetsjakt ibland alltså, hur är man funtad när man kopplar samman neger och nigger? Neger är juh bara ett förklarande namn för en mycket mörkhyad person vars ursprung förmodligen men inte säkert, är afrika. Barnen har många vänner som är negrer och negresser, men däremot ingen som dom känner som är nigger . Dessa negrer/negresser har dessutom olika bakgrunder som adopterade, flyktingar och även svenskfödda av invandrade föräldrar. Alla dessa barn och ungdomar kallar sig själva för negrer/negresser, varför skulle inte vi svenskar få göra det samma? Tänk er själva att vi kallar oss svenskar, men ickesvanskarna får inte göra det, dom måste kalla oss nåt annnat  det börjar bli lite sjukt i hetsen att få alla att verka va´rasistiska på nåt sätt, här hemma har vi alltid bakat negerbollar , och det kommer vi fortsätta med.
gunnevi
04-10-2005, 09:25
Jag känner många svarta men skulle aldrig säga att jag känner några negrer! Under flera år arbetade jag i S:t Louis, Missouri, och fick lära mig, av mina svarta bekanta, att de ville kallas just svarta, och att de uppfattade ordet neger (samma som nigger) som en förolämpning! Om de svarta vill kallas svarta kan vi väl tillmötesgå dem? Det gäller också för de afrikaner som jag känner här i Sverige. Ingen vill kallas neger, så varför ska vi envisas? gunnevi
AnnammA
04-10-2005, 09:27
CITAT (Reserv @ 04-10-2005, 10:04)  :blink: :wacko: Det där vart man juh inte klokare på.  Så vad kallar man en manlig/kvinnlig, mycket mörkhyad? Afrikan? Det är inte säkert ens att dom kommer från afrika, dom kan ha bott i ett annat land, att kalla dom för afrikaner är juh nästan lika dumt som att alla vita skulle kallas européer. Varför är det okay för dessa mörkhyade personer att själva kalla sig för negrer/negresser? Svenskarna gör bara att allt verkar mer rasistiskt än det behöver va´. Jag tycker det liknar ordhetsjakt ibland alltså, hur är man funtad när man kopplar samman neger och nigger? Neger är juh bara ett förklarande namn för en mycket mörkhyad person vars ursprung förmodligen men inte säkert, är afrika. Barnen har många vänner som är negrer och negresser, men däremot ingen som dom känner som är nigger . Dessa negrer/negresser har dessutom olika bakgrunder som adopterade, flyktingar och även svenskfödda av invandrade föräldrar. Alla dessa barn och ungdomar kallar sig själva för negrer/negresser, varför skulle inte vi svenskar få göra det samma? Tänk er själva att vi kallar oss svenskar, men ickesvanskarna får inte göra det, dom måste kalla oss nåt annnat  :wacko: det börjar bli lite sjukt i hetsen att få alla att verka va´rasistiska på nåt sätt, här hemma har vi alltid bakat negerbollar , och det kommer vi fortsätta med.  Jo, jag har ju också tänkt lite runt sådär. Men i USA finns benämningen afroamerikaner för just människor med rötter från Afrika. I Sverige kan man väl kalla den som kommer från Kenya för kenyan, eller? Är man född i Sverige är man ju svensk, eller? Och jag har ju också hört svarta/färgade människor kalla varandra för neger/nigger(engelska) med glimten i ögat, bara för uttrycket är så värderat genom tiderna som gått... Alltså det är svårt, eftersom det finns så mycket rasism i världen, och allt kan (fel)tolkas åt olika håll. T ex tyckte jag det var lite "tosigt" när glasen "Nogger" blev anmäld för att vara rasistisk, för det tyckte jag var en ytterlighet... - För mig är det OK att kalla chokladbullar för chokladbullar. (Snälla, kontra inte med finska pinnar...  ) AnnA
AnnammA
04-10-2005, 09:31
CITAT (gunnevi @ 04-10-2005, 10:25) Jag känner många svarta men skulle aldrig säga att jag känner några negrer! Under flera år arbetade jag i S:t Louis, Missouri, och fick lära mig, av mina svarta bekanta, att de ville kallas just svarta, och att de uppfattade ordet neger (samma som nigger) som en förolämpning! Om de svarta vill kallas svarta kan vi väl tillmötesgå dem? Det gäller också för de afrikaner som jag känner här i Sverige. Ingen vill kallas neger, så varför ska vi envisas? gunnevi Bra inlägg, jag har liknande åsikter.Svarta, det är ju en översättning från amr/eng "Black People". AnnA
En fundering som stört mig ett tag är: Varför förutsätts blondiner vara korkade och lätta på foten och brunetter smarta och frigida?
Fialotta
04-10-2005, 11:02
CITAT (LadyG @ 04-10-2005, 11:54) En fundering som stört mig ett tag är: Varför förutsätts blondiner vara korkade och lätta på foten och brunetter smarta och frigida? Jag tror att det är en myt....men det hänger kvar tror jag...samma sak som att blondiner kallas bimbo men en brunett har inte jag hört ha nåt liknade namn på sig...får inte ihop det heller
Engelskans neger är inte nigger, det är negro. och vadå svarta? är kineserna gula och indianerna röda då? sen kan det juh va´en ganska stor gråskala på det här med "svarta", allt ifrån lätt brunhyade till riktigt blåsvarta, och ni vill ändå kalla alla dom för svarta? Dom här "negrerna/negresserna" som ungdomarna umgås med anser t.o.m. att det är såna svenskar som skriker om rasism och bannlyser deras egen benämning som får folk till att bli rasister. Och jag kan inte annat än erkänna att den här petitessjakten på ordet neger är smått irriterande.
CITAT (maudan @ 04-10-2005, 12:02) CITAT (LadyG @ 04-10-2005, 11:54) En fundering som stört mig ett tag är: Varför förutsätts blondiner vara korkade och lätta på foten och brunetter smarta och frigida? Jag tror att det är en myt....men det hänger kvar tror jag...samma sak som att blondiner kallas bimbo men en brunett har inte jag hört ha nåt liknade namn på sig...får inte ihop det heller  Visst är det en myt, men en irriterande sådan likväl. Ungefär som att det skulle gå isbjörnar på Stockholms gator och att alla svenskor är blondiner  Men det är ett faktum att blondiner - manliga och kvinnliga - får stå ut med att folk tror både det ena och det andra baserat på hårfärg.
Ophelia
04-10-2005, 20:25
CITAT (LadyG @ 04-10-2005, 11:54) En fundering som stört mig ett tag är: Varför förutsätts blondiner vara korkade och lätta på foten och brunetter smarta och frigida? ...och rödhåriga ska vara eldiga. Själv har jag kastanjebrunt hår vilket innebär brunett/rödhårig. Är varken smart, frigid eller eldig Skåmt åsido. Jag har oxå funderat på detta och håller med att det är himla störande.
tänkte just detsamma
Funkar det där med hett temperament och färgat rött hår!? ett jädra temperament har jag i allla fall... fast håret är egentligen nått typ råttfärgat
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 21:32) Funkar det där med hett temperament och färgat rött hår!? ett jädra temperament har jag i allla fall... fast håret är egentligen nått typ råttfärgat  Om du färgat håret rött så har du väl färgat det för att du anser att du passar i färgen, don efter person
CITAT (Reserv @ 04-10-2005, 21:34) CITAT (yenny @ 04-10-2005, 21:32) Funkar det där med hett temperament och färgat rött hår!? :unsure: ett jädra temperament har jag i allla fall... fast håret är egentligen nått typ råttfärgat  Om du färgat håret rött så har du väl färgat det för att du anser att du passar i färgen, don efter person  du e inte dum du inte
CITAT (Reserv @ 04-10-2005, 21:34) CITAT (yenny @ 04-10-2005, 21:32) Funkar det där med hett temperament och färgat rött hår!? :unsure: ett jädra temperament har jag i allla fall... fast håret är egentligen nått typ råttfärgat  Om du färgat håret rött så har du väl färgat det för att du anser att du passar i färgen, don efter person  vad är då jag för en som har färgat håret shockrosa
Ophelia
04-10-2005, 20:42
CITAT (Reserv @ 04-10-2005, 21:28) Bah....det var nog någonannan. Jag är timid och sävlig av mig
CITAT (Ophelia @ 04-10-2005, 21:42) CITAT (Reserv @ 04-10-2005, 21:28) Eldig och eldig, jag har hört att rödhåriga ska ha ett häftigt temperament, och det stämmer väl på dig Ophelia?  :wub: Som när du stampade foten i backen och röt i åt Andersen, det va´nog lite rödhårigt temperament vi fick ta del av där  :lol: Bah....det var nog någonannan. Jag är timid och sävlig av mig  så det var inte du som skulle moona ihjäl dom heller då?
CITAT (pejori @ 04-10-2005, 21:39) En punkare från 80 talet med stark överlevnadsinstinkt
Ophelia
04-10-2005, 20:46
Fialotta
05-10-2005, 07:51
Godmorgon svammlare  Ser ut att bli en fin solig dag här...men jobbet väntar, så det är bara att jobba...hoppas bara vädret håller i sig till helgen Ha en bra dag allihop
har hört två bud om vädret den ena säger att vädret ska bli fint i hela landet, den andra att vi ska få regn här på v-kusten hoppas på brittsommar jag
Fialotta
05-10-2005, 09:40
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 10:23) har hört två bud om vädret den ena säger att vädret ska bli fint i hela landet, den andra att vi ska få regn här på v-kusten hoppas på brittsommar jag  Såg på tv i går att ett högtryck ska landa över hela landet med 20 grader varmt...vi får se om dom får rätt...inte att lita på...men det ser så ut i alla fall. En fråga: är det nån som vet var man kan ladda hem låten "When a man loves a Women"..vet inte vem som sjunger men hört den på radion i flera dagar och letat på nätet men hittar den inte...den är så himla bra!!!!! Felix Matte du brukar ju hitta det mesta...tar tacksamt emot hjälp
*Felix matte*
05-10-2005, 09:53
Felix Matte du brukar ju hitta det mesta...tar tacksamt emot hjälp  [/QUOTE] Liten smakbit HÄR kanske du kan ladda ner den. min engelska är inte vad den borde vara Richard Clayderman
*Felix matte*
05-10-2005, 10:39
Verkar inte finnas någon gratisversion på nätet men här får du texten och midilänk så kan du själv sjunga för full hals Musik scrolla en bit ner på sidan. WHEN A MAN LOVES A WOMAN (Percy Sledge)
When a man loves a woman Can't keep his mind on nothin' else He'd trade the world For a good thing he's found If she is bad, he can't see it She can do no wrong Turn his back on his best friend If he puts her down
When a man loves a woman Spend his very last dime Trying to hold on to what he needs He'd give up all his comforts And sleep out in the rain If she said that's the way It ought to be
When a man loves a woman I give you everything I've got (yeah) Trying to hold on To your precious love Baby please don't treat me bad
When a man loves a woman Deep down in his soul She can bring him such misery If she is playing him for a fool He's the last one to know Loving eyes can never see
Yes when a man loves a woman I now exactly how he feels 'Cause baby, baby, baby I am a man When a man loves a woman
stennie
05-10-2005, 10:47
En av dom bästa låtar som finns, med Percy Sledge! Måste också berätta att i morse när jag körde på jobb så såg jag på ett fält, strax utanför Staffanstorp en flock storkar ca 7-8 st var där....Helt fantastiskt, så många har jag aldrig sett i frihet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|