|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Biggan_
26-09-2005, 21:34
CITAT (pejori @ 26-09-2005, 21:20) Hur gör du då??
hahahaha jösses att de ska vara så skoj när nån ramlar i gröt o blir avslickad av valpar attans va jag garvade rått o glatt tack för att du delade me dej va du gjorde o jag har ju sett att du klarade dej utan skavanker så men jag kan tro du garvade lite själv också kram oklapp till valparna hoppas dom inte fick pyskologiskka skador men de gick nog bra dom kan nog bli bra vovvar alltid beredda på farligheter som flygande tanter o kastruller me varm gröt o så
CITAT (Birgitta P @ 26-09-2005, 22:34) CITAT (pejori @ 26-09-2005, 21:20) inte då....det gäller att falla mjukt för bäbbarnas skull  :lol: :lol: Hur gör du då??  man daaalar ner. det gäller att falla grassiöst mina damer...grassiöst
Anki på Öland
26-09-2005, 22:10
OjOj aj aj... att du inte slog dej! Det tar tid att hänga med här.... jag har suttit o läst i snart 2 timmar sedan jag kom hem.
apropå att inte släppa tagen om saker när man faller så;; jag skulle gå ut i skogen o gärva upp en liten planta som jag vill ha tog me mej spade o plastpåse för att utföra de lilla ja de gick bra o när jag går därifrån så har jag plantan fint i ena handen o grävspaden i den andra sätter ena foten på en fin stubbe ovrider till kroppen lite för o släppa tagen me andra foten o ,det är en slänt jag står i stubben är helt murken o det inser jag ju då jag lättat över hela vikten på stubbens obefintliga stöd så jag faller baklänges ihärdigt hållande i planta o spade en bra seglats blev det neråt i slänten o huvet for bakåt o landade mjukt mot ängsgräset men bara en decimeter vidare så hade jag nog knäckt skallen på stenen bakom huvet så kan de gå kan fortfarande känna när jag faller i ultrarapid hehe
Fialotta
27-09-2005, 09:11
Här var det mycke rolig läsning...men jag hoppas ingen av er gjorde illa er bara...så tokigt det kan bli
Häromdagen när jag plockade äpplen stående på en ganska hög stege så fick jag nästan svindell och på väg ner så var jag nära att trilla men klarade mig. Konstigt att jag alltid får svindell när jag kommer högre upp
vi har en annan odlait som är en mästare på att ramla hon och en vän, skulle inmundiga lite energi för kvällen och sätter siktet på en korvkiosk i närheten. vännen sitter kvar i bilen och hon går och handlar. vinter och lite isigt är det, så när hon går där ifrån med två tallrikar med korv, mos och diverse dressingar, snubblar hon på en kant av något slag. för att inte tappa maten, går hon först ner på knä, och håller tallrikarna framför sig sedan faller hon framåt mot asfalten och råkar få pannan i den ena tallriken som stöd, antagligen där sitter hon när en annan kund hjälper henne, hon har mos och senap lite varstans jag tror till och med att hon fick en ny tallrik mat av den andra kunden nu slog hon ju knäna i, men jag skrattade så jag skrek, när hon berättade, det gör jag ännu när jag tänker på det
Ojojoj... det låter ju så otroligt festligt när man hör det berättas så där! Säkert inte så kul för henne men jag kan riktigt se det framför mig som om en film spelades upp framför ögonen.....samma sak med ditt grötfall Pejori!
CITAT (silos @ 27-09-2005, 10:37) Konstigt att jag alltid får svindell när jag kommer högre upp  Tänk positivt! Tur att du inte får svindel när du kliver ner i gropar  . Positivt tänkande är livsviktigt. Heja Pejori! Läste ditt inlägg om grötdagens fallgropar, och blev alldeles svettig  , antagligen för att jag inte alls har svårt med att själv leva mig in i händelseförloppet, med mig själv som huvudperson  . Glad att det inte var jag den här gången  . Har inte läst allt i denna svammeltråd, utan har hoppat in "mitt i" liksom. Tackar för underhållningen Nu ska jag återgå till mina renoveringsarbeten (en del kallar det "städning").
CITAT (amaira @ 27-09-2005, 11:10) Nu ska jag återgå till mina renoveringsarbeten (en del kallar det "städning"). Hehe, ja så kan man ju också kalla det!  Idag håller jag på med en sorts renoveringsarbete som jag måste göra när min man inte ser på, nämligen att slänga ut en massa gammalt rat. Skulle han få bestämma skulle huset se ut som en soptipp men han lär knappast märka om det försvinner lite av all bråte. Det man inte vet lider man inte av, hihi.
CITAT (amaira @ 27-09-2005, 13:24) Hi hi;för mig är det likadant;jag skall bara kolla lite på Odla och är genast fast
det har gåt tre timm ar nu amaira e du klar? kan vi börja skriva igen  ??
CITAT (oldwolfie @ 27-09-2005, 16:22) det har gåt tre timm ar nu amaira e du klar? kan vi börja skriva igen  ?? Va!? Går tiden så fort!? Nä - jag är inte här  (ni ser i syne  ) Nä, jag har inte "lurpassat" på er, nä då! Tre timmar? Det är inte sant! Ska genast återgå till ... ja, det jag nu gör utanför odla... Stänger av datorn, nu, så nu ses vi inte på åtmistone fem minuer! Va? Nänä, det där hörde jag inte!
Men då;vart har alla svamlare tagit vägen:har ni ledsnat eller
Dom "renoverar"!!!! Tack för alla skratt ni bjuder på. Och så har jag fått svar på hur ni hinner med allt praktiskt stök i vardagen. ............ ni hinner inte ......... Bra, för då känns det inte så frustrerande när jag sitter framför skärmen som en datanörd och struntar i alla måsten.
CITAT (silos @ 27-09-2005, 20:56) Men då;vart har alla svamlare tagit vägen:har ni ledsnat eller  här ledsnas inte måste bara hålla igång andra trådar med våra galenskaper vi gör också japp farmor...vi har laddat fingertopparna med nytt bränsle
Gossen Ruda
27-09-2005, 21:21
Inte lika illa som gröten i väggen men en gång när jag var mindre skulle jag äta nån måltid. Ett kokt ägg ingick. Jag vill alltid ha hårdkokta ägg vilket kanske beror på att jag skalar ägget helt och sen slukar det i två tuggor, biter rätt av på mitten. Ibland åker det in helt, jag är ganska storkäftad. Nåväl, när jag skalat detta ägg tyckte jag att det kändes lite väl löst så jag satt och klämde på det varvid det givetvis sprack. Jag hade rätt i att det var inte helt hårdkokt för äggulan satt som en stor blaffa på väggen mitt emot.  Min moder hade vissa synpunkter på mitt bordsskick. Natti natti.
CITAT (Gossen Ruda @ 27-09-2005, 22:21) Inte lika illa som gröten i väggen men en gång när jag var mindre skulle jag äta nån måltid. Ett kokt ägg ingick. Jag vill alltid ha hårdkokta ägg vilket kanske beror på att jag skalar ägget helt och sen slukar det i två tuggor, biter rätt av på mitten. Ibland åker det in helt, jag är ganska storkäftad. Nåväl, när jag skalat detta ägg tyckte jag att det kändes lite väl löst så jag satt och klämde på det varvid det givetvis sprack. Jag hade rätt i att det var inte helt hårdkokt för äggulan satt som en stor blaffa på väggen mitt emot.  Min moder hade vissa synpunkter på mitt bordsskick. Natti natti.  det är farligt att klämma på mjuka ägg. jag vill ha löskokt och gör som du...saltar och biter, men jag får äggulan i ansiktet istället
Fialotta
28-09-2005, 08:36
Nåt som jag klantar till så gott som varje dag är när jag ska ta upp snusket ur diskhon med en sån där plastskrapa. Då har jag hela klabbet på skrapan och ska köra ner det i kompostpåsen men precis då ändrar min hand riktning och lyckas knöla till påsen och köra ner alltihop bredvid påsen istället så att det rinner längs utsidan av den och skåpdörren.
Fialotta
28-09-2005, 08:54
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-09-2005, 09:49) Nåt som jag klantar till så gott som varje dag är när jag ska ta upp snusket ur diskhon med en sån där plastskrapa. Då har jag hela klabbet på skrapan och ska köra ner det i kompostpåsen men precis då ändrar min hand riktning och lyckas knöla till påsen och köra ner alltihop bredvid påsen istället så att det rinner längs utsidan av den och skåpdörren.  Ja...det där känner jag igen...slår aldrig fel och precis då är ju mattan nytvättad
*Felix matte*
28-09-2005, 08:58
Inget svammel egentligen ... men igår skulle jag ju köpa Provado Plus. Butiken intill blomsteraffären är en tygaffär, jag slank in där och kom ut med gardintyg till arbetsrummet. Nästa stopp var Konsum, där köpte jag bl.a en Dracena Golden Coast. Kvällen var ljum och jag skulle precis föreslå maken att han kunde ta ut ficusen och spraya med Provado... ja se glömska fru.... han får åka och köpa den idag.
CITAT (Gossen Ruda @ 27-09-2005, 22:21) ... jag är ganska storkäftad.  *tror dig* Nä, allvarligt talat. Jag har faktiskt noterat hur stor du har blivit sen du började på Odla. De här två bilderna bredvid varandra, fascinerar mig.   Det är värst vad du har vuxit de senaste åren
Hösten är här med regn och rusk och jag bara läääängtar efter att börja sticka varma sockor i glada färger  Först skall jag köpa garner en hel kasse full Vill egentligen sticka i eget tillverkad garn som jag även skulle vilja färga själv ute i naturen under sommaren! Jag hade möjlighet att ta emot flera säckar av ull ifrån en internett kompis men tyvär så kunde jag inte ta hand om ullen så jag var tvungen att säga nej tack Annars så spar jag vovvarnas tussar som blir vid borstning av deras pälsar. Tänk att kunna sitta i ett kök där det finns en vedspis och tekittel ovanpå med vaten som skall bli till te och det låter så ljuvligt ifrån spisens inre då veden brinner och i ugnen har jag limpor för att sedan ätas till teet Ute regnar det för fullt men jag har det mysigt i min rara varma kök;det är på det viset förutom ingen vedspis här hos mig Hela hemmet dessutom doftar av äppelsaft och äppelmos
Gossen Ruda
28-09-2005, 09:52
Nåja, det är ett drygt halvsekel mellan bilderna. Fö finns det ett minne från skoltiden på den undre bilden. I överkant på lillfingerspetsen syns ett ärr. Det fick jag i lågstadiet när det uppfällda locket till skolbänken slog igen och mitt finger var emellan. Fingret sprack helt enkelt och blödde ganska kraftigt men jag tror att fröken inte uppmärksammade det trots att jag höll på att svimma. Sen dess är fingerspetsen lite rundare och tjockare och nageln också mer rundad.
CITAT (Gossen Ruda @ 28-09-2005, 10:52) Fingret sprack helt enkelt och blödde ganska kraftigt men jag tror att fröken inte uppmärksammade det trots att jag höll på att svimma. Aaj!  *Blåser försiktigt på det onda, i efterskott* Dumma bänklock! Solis, jag HAR vedspisen! Och AVSKYR att baka  . Fast vedspisen är inte i mitt ordinare kök, så att säga. (mitt hus är en historia för sig, som jag inte orkar dra) Te däremot är gott, på mina egna torkade örter. Fast godast av allt, är mitt "morgonkaffe" som jag dricker ungefär fram till klockan 12. Det består av nio delar mjölk och en del kaffe, alltsammans uppvärmt i teknikens under Micron. *Mmmmmm  * Apropå hundarnas hår. "Vetrinärerna" här ute, är också konstnärliga. Den ena tovar både mössor och annat av hundhår! Om man vill kan man dessutom få lämna in sitt eget hundhår, med önskemål om vad man vill ha! Det är jättevackra alster som hon skapar!!!
CITAT (amaira @ 28-09-2005, 11:29) CITAT (Gossen Ruda @ 28-09-2005, 10:52) Fingret sprack helt enkelt och blödde ganska kraftigt men jag tror att fröken inte uppmärksammade det trots att jag höll på att svimma. Aaj!  *Blåser försiktigt på det onda, i efterskott* Dumma bänklock! Solis, jag HAR vedspisen! Och AVSKYR att baka  . Fast vedspisen är inte i mitt ordinare kök, så att säga. (mitt hus är en historia för sig, som jag inte orkar dra) Te däremot är gott, på mina egna torkade örter. Fast godast av allt, är mitt "morgonkaffe" som jag dricker ungefär fram till klockan 12. Det består av nio delar mjölk och en del kaffe, alltsammans uppvärmt i teknikens under Micron. *Mmmmmm  * Apropå hundarnas hår. "Vetrinärerna" här ute, är också konstnärliga. Den ena tovar både mössor och annat av hundhår! Om man vill kan man dessutom få lämna in sitt eget hundhår, med önskemål om vad man vill ha! Det är jättevackra alster som hon skapar!!!  Nu blir jag ju avis på din vedspis Bakandet som är sååå roligt Vilka örter har du till teet?
Biggan_
28-09-2005, 12:31
*Felix matte*
28-09-2005, 12:42
CITAT (silos @ 28-09-2005, 13:22) Vilka örter har du till teet? Snärjmåra och pepparmynta är oftast basen. Och honung från grannens bikupor, vars bin är i min trädgård och hämtar nektar till sin/min honung. Svart vinbärsblad ger en utmärkt smak. Hallonblad fyller ut fint. Rosenkronblad blir vackert. Något nyttigare än nässlor får man leta länge efter - fast snärjmåran håller måttet. Citronmeliss, citrontimjan. Ringblomma, gurkört. Sånt jag "snubblar" över, som inte är giftigt eller smakar illa, eller är alltför medicinskt verksamt. Det är olika olika årstider. I år har jag faktiskt inte torkat något  . Har bara tagit "vanligt hö" på gräs, klöver och örter, åt mina möss i vinter  .
Hjälp vilken massa ord som passerat denna tråd.
astrid.m.s
28-09-2005, 13:21
CITAT (Birgitta P @ 28-09-2005, 13:31) Ja, det var kul. Tack för titten!
CITAT (amaira @ 28-09-2005, 13:51) CITAT (silos @ 28-09-2005, 13:22) Vilka örter har du till teet?
Snärjmåra och pepparmynta är oftast basen. Och honung från grannens bikupor, vars bin är i min trädgård och hämtar nektar till sin/min honung. Svart vinbärsblad ger en utmärkt smak. Hallonblad fyller ut fint. Rosenkronblad blir vackert. Något nyttigare än nässlor får man leta länge efter - fast snärjmåran håller måttet. Citronmeliss, citrontimjan. Ringblomma, gurkört. Sånt jag "snubblar" över, som inte är giftigt eller smakar illa, eller är alltför medicinskt verksamt. Det är olika olika årstider. I år har jag faktiskt inte torkat något  . Har bara tagit "vanligt hö" på gräs, klöver och örter, åt mina möss i vinter  . Är det för sent att plocka blad nu?
Tropeden
28-09-2005, 17:19
Hoppsan... jag råka bränna min middag... Men det kan väl aldrig vara fel att beställa en pizza istället?!
CITAT (Tropeden @ 28-09-2005, 18:19) Hoppsan... jag råka bränna min middag... Men det kan väl aldrig vara fel att beställa en pizza istället?!  Oopsie-daisy!!  Men nu har du ju en ursäkt att få äta hämtpizza istället så det kanske inte gjorde så mycket?
Nu ska jag se om dom har nått kul att fixa till i roomservise
Fialotta
28-09-2005, 19:30
CITAT (yenny @ 28-09-2005, 20:12) Nu ska jag se om dom har nått kul att fixa till i roomservise  Ska jag oxå...man kanske kan snappa upp nån ide
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2005, 16:53) CITAT (maudan @ 26-09-2005, 13:28) Men det förstår jag...samma här...men vi slår bort negativ energi och tar emot positiv sådan....livet är tufft ändå vänner  Ska försöka göra det! Jag brukar tänka på att det trots allt är såååå många fler härliga och roliga människor här än surkart. Har upplevt så mycket positivt här och fått verkliga vänner. Jag brukar aldrig låta det negativa ta överhanden men på sista tiden har det verkligen varit svårt, höll på att flippa ut totalt häromkvällen men blev peppad och tröstad av en riktig pärla härifrån Gnistan kommer nog tillbaka så småningom.  Jag skulle också behöva den pärlan Magdis, jag läser och läser men hittar inte riktigt gnistan, det känns.........alldeles tomt  Hmm, och hur korkat lät inte det där då? Be om att få peppande, tröstande pm, jisses
Fialotta
28-09-2005, 21:31
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:28) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2005, 16:53) CITAT (maudan @ 26-09-2005, 13:28) Men det förstår jag...samma här...men vi slår bort negativ energi och tar emot positiv sådan....livet är tufft ändå vänner  Ska försöka göra det! Jag brukar tänka på att det trots allt är såååå många fler härliga och roliga människor här än surkart. Har upplevt så mycket positivt här och fått verkliga vänner. Jag brukar aldrig låta det negativa ta överhanden men på sista tiden har det verkligen varit svårt, höll på att flippa ut totalt häromkvällen men blev peppad och tröstad av en riktig pärla härifrån Gnistan kommer nog tillbaka så småningom.  Jag skulle också behöva den pärlan Magdis, jag läser och läser men hittar inte riktigt gnistan, det känns.........alldeles tomt  Hmm, och hur korkat lät inte det där då? Be om att få peppande, tröstande pm, jisses  Men reserven.....upp med hakan vännen...vi är ju sååååå många som gillar att slänga käft med dig...tänk på oss....
Käften slänger inte så mycket just nu vill jag lova, den fick sig nog en redig en smäll tror jag  Känner mig lite tilltuffsad och tillplattad, annars är det bra
Fialotta
28-09-2005, 21:36
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:34) Käften slänger inte så mycket just nu vill jag lova, den fick sig nog en redig en smäll tror jag  Känner mig lite tilltuffsad och tillplattad, annars är det bra  Du har ett PM med info
*Felix matte*
28-09-2005, 21:38
CITAT (maudan @ 28-09-2005, 22:36) CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:34) Käften slänger inte så mycket just nu vill jag lova, den fick sig nog en redig en smäll tror jag  Känner mig lite tilltuffsad och tillplattad, annars är det bra  Du har ett PM med info  Hoppsan  eller.. näää! Du Reserven... vi är nog några stycken som fått ett antal snytingar... gaska upp dig nu och glöm skiten.
CITAT (maudan @ 28-09-2005, 22:36) CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:34) Käften slänger inte så mycket just nu vill jag lova, den fick sig nog en redig en smäll tror jag  Känner mig lite tilltuffsad och tillplattad, annars är det bra  Du har ett PM med info  Ska man gå in under support eller kan nån tala om hur jag kan spara pm som jag inte vill kasta? Brevlådan är snart full och jag har raderat på löpande band, men det fylls juh bara på, vissa vill jag ha kvar men var kan jag det?  Jag vill förtydliga att inget av alla pm varit otrevligt, snarare tvärtom, det är därför jag vill ha dom kvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|