Full version: Allmänt svammel :)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Rossi
Visst är det skönt när man äntligen tar tag i något som man har känt att man borde ha gjort för länge sedan .... Våra fönster har behövt att putsas länge och de har inte varit så vackra när solen står på. Vi har ganska många fönster (ca. 25 stycken) och spröjsen ska av och rengöras dessutom. Så det har inte blivit gjort men jag har gått här och stört mig på dem och så idag - äntligen - så tog vi tag i det hela och hjälptes åt och nu är de så fina så fina. Sköööööönt! (Ska vi slå vad om att det nu snart blir regn och storm?!)
yenny
Asså man kan ju bli tokig för bra knasiga saker.... men jag blir så fasligt galen då killen min diskar.... det tar sååååå lååååånnng tiiiid... disk som för mej tar typ 10 minuter tar ca en timma eller mer för honom.... det blir ju inte rent annars blink.gif wacko.gif
Fialotta
Godmorgon...hoppas ni får en bra söndag...varför kan man aldrig sova på söndagsmornar, när man är så trött i veckorna
har jag funderat på rolleyes.gif
yenny
Godmorgon rolleyes.gif biggrin.gif nu först är jag uppe!
Reserv
CITAT (yenny @ 16-10-2005, 11:20)
Godmorgon rolleyes.gif biggrin.gif nu först är jag uppe!

Gomorron? blink.gif Somliga har vänt på dygnet, här är det full rulle från senast klockan åtta sad.gif Katter, hundar, ungar, hur mycket liv och rörelse som helst biggrin.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 16-10-2005, 11:23)
Godmorgon rolleyes.gif  :D  nu först är jag uppe!

Gomorron? blink.gif Somliga har vänt på dygnet, här är det full rulle från senast klockan åtta sad.gif Katter, hundar, ungar, hur mycket liv och rörelse som helst biggrin.gif

jo det blev lite länge... men jag har jobbat som en tok... vi saknar 2 ½ personal i en styrka på bara 7.... så det har varit väldigt tufft...
men efter idag så ska jag få ha semester en vecka! sååå skönt! smile.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 16-10-2005, 11:25)
CITAT (Reserv @ 16-10-2005, 11:23)
Godmorgon rolleyes.gif  biggrin.gif  nu först är jag uppe!

jo det blev lite länge... men jag har jobbat som en tok... vi saknar 2 ½ personal i en styrka på bara 7.... så det har varit väldigt tufft...
men efter idag så ska jag få ha semester en vecka! sååå skönt! smile.gif

Det låter som det kan behövas biggrin.gif wub.gif
Magdis
Här blev det uppvaknande strax efter 7 eftersom dottern tyckte det var dags att stiga upp då. Hennes pappa försökte få henne att ligga kvar 10 minuter så han skulle hinna vakna till men då började hon gallskrika tills vi var klarvakna allihop. Det är hennes försvar mot att lyssna på vad man säger...gallskrika så inte mamma och pappa får en chans att säga nåt.
Rossi
Och jag har varit vaken sen klockan sex imorse eftersom jag hade en tidig match. (Vi vann förresten och det gick väldigt bra för mig!!! smile.gif )
Reserv
CITAT (Rossi @ 16-10-2005, 19:15)
Och jag har varit vaken sen klockan sex imorse eftersom jag hade en tidig match. (Vi vann förresten och det gick väldigt bra för mig!!! smile.gif )

Vad är det du matchar Rossi? rolleyes.gif
*Felix matte*

Grattis! wub.gif
Reserv
Ja just det, va´är jag för en gentleman egentligen, grattis till det du matchade med rolleyes.gif wub.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 16-10-2005, 22:39)
Och jag har varit vaken sen klockan sex imorse eftersom jag hade en tidig match. (Vi vann förresten och det gick väldigt bra för mig!!!  smile.gif   )

Jag tävlar i bowling! Är licensierad spelare och är ute och tävlar runtom i Skåne i princip varje helg.
Reserv
CITAT (Rossi @ 17-10-2005, 07:43)
Och jag har varit vaken sen klockan sex imorse eftersom jag hade en tidig match. (Vi vann förresten och det gick väldigt bra för mig!!!  smile.gif   )

Jag tävlar i bowling! Är licensierad spelare och är ute och tävlar i princip varje helg.

Hur har jag kunnat missa detta? blink.gif Golf, det har jag hört talas om hela sommarn, men bowling........... wink.gif unsure.gif näe huh.gif Grattis till vinsten då, och lycka till i fortsättningen wub.gif
Fialotta
Godmorgon alla och ett Grattis till dig Rossi...är ju jättekul o spela bowlning...jag brukar göra det oxå när tillfälle ges wub.gif
Måste rusa till jobb nu men svammla på här...så kul o läsa sen..

Kramisar wub.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 17-10-2005, 07:45)
CITAT (Rossi @ 17-10-2005, 07:43)

Jag tävlar i bowling! Är licensierad spelare och är ute och tävlar i princip varje helg.

Hur har jag kunnat missa detta? blink.gif Golf, det har jag hört talas om hela sommarn, men bowling........... wink.gif unsure.gif näe huh.gif Grattis till vinsten då, och lycka till i fortsättningen wub.gif

Tack!

Bowling har jag ju sysslat med länge så det pratar jag kanske inte så mycket om. (Mer än hemma - min man blir sår i öronen när jag kommer hem från en match där det har gått bra för mig! Då bara bubblar jag och ska förklara varje slag i detalj .... laugh.gif ) Golfen är ju ett nyfunnet intresse så då blir det mer att man pratar om det.

Men bowlingen ligger mig trots allt varmast om hjärtat. Jag är VÄLDIGT fokuserad på det. Nöjesbowling som väl de flesta har provat på är inte alls samma sak som när man kan bowla och vet hur man ska göra. Det är helt annorlunda och mycket jobbigare. Och det blir bara svårare och svårare ju mer man lär sig! smile.gif Men jag hoppas verkligen att nöjesbowlingen gör att ännu fler blir intresserade av att börja bowla "på riktigt". Landets bowlingklubbar behöver fler medlemmar som är intresserade av att tävla.
Anki på Öland
CITAT (Rossi @ 17-10-2005, 08:52)
Bowling har jag ju sysslat med länge........................

Finns Pirata Team (har jag för mig vi hette) kvar i Stockholm???? Dom tävlade jag med när dom startade nån gång på 70-talet. Kul med bowling.
Anki
Rossi
CITAT (Anki på Öland @ 17-10-2005, 09:33)
CITAT (Rossi @ 17-10-2005, 08:52)
Bowling har jag ju sysslat med länge........................

Finns Pirata Team (har jag för mig vi hette) kvar i Stockholm???? Dom tävlade jag med när dom startade nån gång på 70-talet. Kul med bowling.
Anki

Det vet jag inte. Jag tillhör en skåneklubb och tävlar enbart runtom i Skåne mot skånska lag.
yenny
Grattis Rossi!

Det är kul med bowling! Själv nöjes bowlar jag bara med extremt varierande resultat, jag har inte riktigt fått till det ännu.
Får man fråga hur många poäng du brukar få?
Rossi
CITAT (yenny @ 17-10-2005, 10:58)
Grattis Rossi!

Det är kul med bowling! Själv nöjes bowlar jag bara med extremt varierande resultat, jag har inte riktigt fått till det ännu.

Hur många poäng man får varierar väldigt ..... Det är därför man i bowling räknar snittet efter vad man har slagit på två säsonger. Mitt licenssnitt är runt 170 men ibland kan jag slå 150 och i nästa serie slår jag 220 etc. etc. Men jag är relativt jämn och brukar ligga runt 700 poäng per match, d.v.s. 175 i snitt. Igår hade jag 716 poäng och hade alltså 179 i snitt.

Min högsta serie någonsin är 279 poäng. Då började jag serien med 9 raka strikar!

Sen har man lättare för att spela på vissa underlag, vid vissa tidpunkter etc. Banorna både tvättas och oljas på morgonen. Spelar du sent på dagen så är banorna i och för sig stödoljade men inte lika rena och då beter sig klotet annorlunda. Likadant om det är en höger- eller vänsterspelare som har spelat där före dig. Är det varmt ute så att det är fuktigt i hallen så beter sig klotet också annorlunda på banan.

Allt detta märker inte en "nöjesbowlare" med de hallklot som finns att tillgå. Man kan säga att de klot som jag använder är som fullblodshästar medan hallkloten är som ardennerhästar! laugh.gif

Det är MYCKET kul att bowla. Om du är intresserad av att gå med i en klubb - kontakta hallpersonalen och hör vilka klubbar som spelar i hallen och när de tränar så kan du ta kontakt med dem.
Biggan_
Grattis Rossi, och lycka till i fortsättningen! smile.gif
Du kanske är så bra så man får se dej i TV nån gång? smile.gif
Har för mej att bowling är en sport man kan hålla på med långt upp i åren, så det är kanske inte försent att börja fast man närmar sig de sextio laugh.gif
Nä, jag har provat när vi haft personalfester, och då gick de flesta kloten i rännan, men en och annan strike blev det också, dom kallar det nybörjartur laugh.gif
Rossi
CITAT (Birgitta P @ 17-10-2005, 13:16)
Grattis Rossi, och lycka till i fortsättningen! smile.gif
Du kanske är så bra så man får se dej i TV nån gång? smile.gif
Har för mej att bowling är en sport man kan hålla på med långt upp i åren, så det är kanske inte försent att börja fast man närmar sig de sextio laugh.gif
Nä, jag har provat när vi haft personalfester, och då gick de flesta kloten i rännan, men en och annan strike blev det också, dom kallar det nybörjartur laugh.gif

Det är det som är det trevliga - att man kan bowla så länge man kan stå på benen. Jag har faktiskt sett en gammal dam stapla fram till linjen med stödkäppen i ena handen och klotet i det andra och du skulle bli förvånad över hur träffsäker hon var!
yenny
CITAT (Rossi @ 17-10-2005, 11:14)
Det är MYCKET kul att bowla. Om du är intresserad av att gå med i en klubb - kontakta hallpersonalen och hör vilka klubbar som spelar i hallen och när de tränar så kan du ta kontakt med dem.

Tyvärr så tillåter inte mina axlar att jag bowlar alltför ofta, jag får lätt inflammation sad.gif
Så jag håller mej till att bowla då och då för skoj skull smile.gif
Rossi
CITAT (yenny @ 17-10-2005, 16:51)
CITAT (Rossi @ 17-10-2005, 11:14)

Tyvärr så tillåter inte mina axlar att jag bowlar alltför ofta, jag får lätt inflammation sad.gif
Så jag håller mej till att bowla då och då för skoj skull smile.gif

OK. Då förstår jag. Då får du njuta när du får tillfälle istället!
astrid.m.s
Usch, vad träligt att sätta upp nya gardiner, jag måste vila lite och titta in hur ni har det här! Har ett fönster kvar. Putsa dem går väl bra men vilken tid det tar att stryk gardniner. Fast det är bara i köket jag tänker göra idag.
Ingen större fart på mig inte! Ute har vi jättevackert väder så jag har ju faktiskt passat på att tvätta några maskiner så jag kan hänga ut för tork. Den nedrans maskinen har börjat krångla. Den tömmer inte ut vattnet fastän filtren är rengjorda. Det händer inte varje gång heller. Den börjar väl bli gammal och sliten.
Ja, då så, nu fick jag snacka ett tag och kaffet (och jag som aldrig brukar dricka/äta vid datorn!!) är uppdruckit, då tar jag sats igen och går till köket, det blir säkert fint när jag är klar!
Biggan_
CITAT (astrid.m.s @ 18-10-2005, 11:59)
Usch, vad träligt att sätta upp nya gardiner, jag måste vila lite och titta in hur ni har det här! Har ett fönster kvar. Putsa dem går väl bra men vilken tid det tar att stryk gardniner. Fast det är bara i köket jag tänker göra idag.
Ingen större fart på mig inte! Ute har vi jättevackert väder så jag har ju faktiskt passat på att tvätta några maskiner så jag kan hänga ut för tork. Den nedrans maskinen har börjat krångla. Den tömmer inte ut vattnet fastän filtren är rengjorda. Det händer inte varje gång heller. Den börjar väl bli gammal och sliten.
Ja, då så, nu fick jag snacka ett tag och kaffet (och jag som aldrig brukar dricka/äta vid datorn!!) är uppdruckit, då tar jag sats igen och går till köket, det blir säkert fint när jag är klar!

Det blir säkert fint, men inte torkar tvätten ute så här års?
astrid.m.s
Var och hämtade in tvätten nu när solen försvinner in i ett stort moln. Är det tunna kläder torkar de i a f. De har hängt soligt till också. Klart att de tjockare plaggen hade inte hunnit torka helt. Hoppas det blir lika fint och varmt imorgon så ska jag passa på att tvätta några lakan, de blir ju så släta och fina när man kan torka dem ute.
silos
Grattis Rossi!

Jag drömde en natt att jag höll på med bowling och vann varenda gång biggrin.gif
Rossi
CITAT (silos @ 18-10-2005, 21:49)
Grattis Rossi!

Jag drömde en natt att jag höll på med bowling och vann varenda gång biggrin.gif

Det kan inte ha varit mig du mötte då! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
yenny
och så har man sovit halva dagen igen då... biggrin.gif
Men det är sååå skönt att ha semester och jag bara slappar!
Snart ska jag ta mej en promenad i det mulna vädret... sen ska jag kolla film hela eftermidagen!
Anki på Öland
Lite kallt är den men strålande solsken. man blir så glad för varje dag det fina vädret håller i sig!!!!
Anki
stennie
CITAT (yenny @ 19-10-2005, 12:15)
och så har man sovit halva dagen igen då... biggrin.gif
Men det är sååå skönt att ha semester och jag bara slappar!
Snart ska jag ta mej en promenad i det mulna vädret... sen ska jag kolla film hela eftermidagen!

11 arbetstimmar kvar till semester ( men vem räknar) tongue.gif

Gottegris där, men snart är det min tur!!!! biggrin.gif
Magdis
Uscha, idag har det varit riktigt råkallt och fuktigt. På dotterns dagis cirkulerar det vattkoppor så nu är det väl bara att vänta...
astrid.m.s
I kväll ska jag fara och lyssna på en föreläsning om trädgårdsdesign, det ser jag fram emot. Hoppas det blir givande. Vill ni följa me? Det börjar kl.19.00 så ni har 9 timmar på er att ta er hit!!!!!!!! laugh.gif Det blir väl ca 60-70 mils radie från Örnsköldsvik ni bör vara i s f för att hinna. smile.gif smile.gif
yenny
Äcsh då att jag såg det först nu... biggrin.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (astrid.m.s @ 20-10-2005, 09:50)
I kväll ska jag fara och lyssna på en föreläsning om trädgårdsdesign, det ser jag fram emot. Hoppas det blir givande. Vill ni följa me? Det börjar kl.19.00 så ni har 9 timmar på er att ta er hit!!!!!!!! laugh.gif Det blir väl ca 60-70 mils radie från Örnsköldsvik ni bör vara i s f för att hinna. smile.gif smile.gif

Vadå?!
Du kan väl rapportera hit sen tongue.gif
Du har väl papper och penna, samt
bandspelare med dig biggrin.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (astrid.m.s @ 20-10-2005, 09:50)

Hade väl inte varit helt omöjligt.. eftersom vi åkt sträckan ett antal ggr.. ca 8tim brukade vi spendera på vägarna... men nu var vi ju bokade tongue.gif biggrin.gif

Kanske får man en liten rapport om vad du tyckte om föreläsningen rolleyes.gif smile.gif
pejori
hur gick det på föreläsningen astrid? smile.gif smile.gif
vill veta allt om den laugh.gif
astrid.m.s
Jo, det var trädgårdskonsulent Kerstin Fahlman-Noord från Umeå som pratade om trädgårdsdesign och visade bilder. Hur man kan skapa välkomnande entreér. Uteplatser. Golv, tak, rum i trädgården. Hon berättade om vilka växter man kan välja för att det ska blomma hela säsongen här i vår zon.
Mina anteckningar består mest av växter jag tyckte är intressanta för min del. Vad jag tyckte var bäst att hon sa var att man inte skulle städa bort för mycket på hösten eftersom det "skräpet", det som vissnar skyddar samt ger ny näring och hindrar ogräs. Då behöver jag inte känna mig slarvig då jag låter allt bara vara kvar. smile.gif
Vill man anlägga en ny rabatt på gräsmattan kan man underlätta det genom att lägga ut tidningspapper och sedan löv ovanpå så får det ligga så under vintern och gör iordning rabatten till våren. Under fruktträd kan man med fördel göra en rund rabatt (gräv bort gräsytan först), det mår t.o.m fruktträdet bättre av.
Såg fint ut på bild.
Hon hade mycket att berätta och sedan var det frågestund så det höll väl på drygt 2 tim. Hon, Kerstin brukar även skriva i tidningen Land om trädgård för vår zon.

Jag skrev mest upp namn på intressanta växter och några kombinationer jag kan ha i mina rabetter som
Pioner och Stjärnklocka var fint tillsammans
Penningblad är bra på dammkanter då den täcker snabbt
Rödbladig alunrot och myskmandra tillsammans såg bra ut
Klematis som får slingra sig ibland andra växter
Ja, det var lite om vad föreläsningen innehöll. Jag hade nytta av den då jag fick några ideer om vad jag ska göra om i mina rabatter till våren. wub.gif
pejori
låter som en trevlig dag. smile.gif
ja. alunroten är jättefin. har ett par sådana i min rabatt smile.gif
dom har inte blommat ännu, men jag vet att dom även blommar fint smile.gif
jag har fastnat för alpklematisen, så det blir till att skaffa den till våren smile.gif smile.gif
Biggan_
Jaha, då blir det kanske 1000 inlägg i svammeltråden idag då ohmy.gif ohmy.gif biggrin.gif
pejori
på tal om inlägg....var håller silos hus? ohmy.gif ohmy.gif
har inte sett henne på några dagar nu sad.gif
yenny
hon kanske är ute på äventyr över helgen!? unsure.gif
pejori
hm...ja kanske det...men det var lääängesen ju..... laugh.gif
yenny
jobbar vidare på att få till det 1000e inlägget.... det lyckades visst inte igår!:D

O silos har dykt upp igen ser jag! smile.gif
Fialotta
Hallå i svammeltråden....jag har varit dålig på att titta in här...lite mycke att göra på sistone...ska försöka bättra mig...hoppas ni mår bra allihop...
ser att några redan fått snö på sina tomter...fy attan...hoppas vintern går fort så det blir en vår igen snart smile.gif
pejori
CITAT (yenny @ 24-10-2005, 17:00)
jobbar vidare på att få till det 1000e inlägget.... det lyckades visst inte igår!:D

O silos har dykt upp igen ser jag! smile.gif

JAAA!!!! det har hon laugh.gif laugh.gif
bidde lite orolig ett tag där laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lider av svår separationsångerst här vet du laugh.gif laugh.gif laugh.gif
idag tar vi rekordet smile.gif
pejori
ingen vidare fart på svamlet idag heller ser jag. laugh.gif laugh.gif
får svamla vidare själv då. smile.gif
idag har två av valparna varit och hälsat på i sina nya hem ett par timmar. laugh.gif
gissa om dom var trötta när vi kom hem igen wub.gif wub.gif
Gossen Ruda
Jajaja, har fruntimrerna inget vettigare för sig än att få ihop så mycket inlägg som möjligt så får ni väl hålla på. tongue.gif rolleyes.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 24-10-2005, 19:20)
Jajaja, har fruntimrerna inget vettigare för sig än att få ihop så mycket inlägg som möjligt så får ni väl hålla på. tongue.gif rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif jaja...får man inte babbla hemma, så får man göra det här istället ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon