|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Fialotta
28-09-2005, 21:40
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:39) CITAT (maudan @ 28-09-2005, 22:36) CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:34) Käften slänger inte så mycket just nu vill jag lova, den fick sig nog en redig en smäll tror jag  Känner mig lite tilltuffsad och tillplattad, annars är det bra  Du har ett PM med info  Ska man gå in under support eller kan nån tala om hur jag kan spara pm som jag inte vill kasta? Brevlådan är snart full och jag har raderat på löpande band, men det fylls juh bara på, vissa vill jag ha kvar men var kan jag det?  Jag vill förtydliga att inget av alla pm varit otrevligt, snarare tvärtom, det är därför jag vill ha dom kvar  Du kan be Ingemar få lite mer utrymme i boxen
*Felix matte*
28-09-2005, 21:41
CITAT (maudan @ 28-09-2005, 22:40) CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:39) CITAT (maudan @ 28-09-2005, 22:36) CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:34) Käften slänger inte så mycket just nu vill jag lova, den fick sig nog en redig en smäll tror jag  Känner mig lite tilltuffsad och tillplattad, annars är det bra  Du har ett PM med info  Ska man gå in under support eller kan nån tala om hur jag kan spara pm som jag inte vill kasta? Brevlådan är snart full och jag har raderat på löpande band, men det fylls juh bara på, vissa vill jag ha kvar men var kan jag det?  Jag vill förtydliga att inget av alla pm varit otrevligt, snarare tvärtom, det är därför jag vill ha dom kvar  Du kan be Ingemar få lite mer utrymme i boxen  Kan man få mer utrymme i pm-boxen?
CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 22:41) Kan man få mer utrymme i pm-boxen? ha, ha, det kanske inte va´en så dum fråga ändå
Fialotta
28-09-2005, 21:47
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:44) CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 22:41) Kan man få mer utrymme i pm-boxen?
ha, ha, det kanske inte va´en så dum fråga ändå  Och där fick vi reserven att skratta....yes  Ja det kan man...tror jag...prova
*Felix matte*
28-09-2005, 21:48
och jag som raderar på löpande band
Gå till "Din kontrollpanel" och klicka på "Arkivera meddelanden" i listan till vänster.
Ja jag skulle in o säga God morgon var tanken.... men inte hitta jag tråden så det får bli här då! God Morgon! Hoppas ni sovit gott! Nu ska jag iväg och ta hand om de boende på jobbet.... but...i´ll be back Ha en underbar dag!!
Gomorron Yenny! Uppmed hakan Reserv! Var pizzan god, Tropeden? Visst kan du plocka blad nu, solis. Och jag "avskyr" inte alls att baka, det jag avskyr är att behöva göra mer än jag orkar, eller behöva slitas bort från sånt som jag vill göra. Min tid, ork och koncentration är begränsad, tyvärr. Och intresset inte tillräckligt högt för att prova på bakning - än. Rätt som det är kommer jag också att baka, i alla fall en gång innan jag dör, hoppas jag. Silos (Solis), visst kan du plocka blad. Mynta t.ex. är mycket smakrik nu på hösten. Och har man klippt ner växter så finns det ju nya blad att ta. Däremot är näringsinnehållet inte särskilt stort - om man nu vill dricka sina örtteer för den sakens skull. Men ska man plocka sina örtteer i medicinskt syfte, som "huskurer" och så, så är det en hel "vetenskap" som det finns bra böcker i ämnet.
Fialotta
29-09-2005, 07:17
Godmorgon i svammeltråden Blå himmel och sol en härlig höstdag här...i dag blir det skogen och plocka svamp har jag bestämt mig för...är det nån som vill med..har packat en fikakorg med goda mackor...så kom igen nu
CITAT (maudan @ 29-09-2005, 08:17) Godmorgon i svammeltråden Blå himmel och sol en härlig höstdag här...i dag blir det skogen och plocka svamp har jag bestämt mig för...är det nån som vill med..har packat en fikakorg med goda mackor...så kom igen nu Ja för fan, jag är inte den som är den  Fast du bor inte direkt granngårds va?  Attans, jag såg juh min chans att kunna träffa nån härifrån och ha en mysig dag
Fialotta
29-09-2005, 07:24
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 08:20) CITAT (maudan @ 29-09-2005, 08:17) Godmorgon i svammeltråden Blå himmel och sol en härlig höstdag här...i dag blir det skogen och plocka svamp har jag bestämt mig för...är det nån som vill med..har packat en fikakorg med goda mackor...så kom igen nu Ja för fan, jag är inte den som är den  Fast du bor inte direkt granngårds va?  Attans, jag såg juh min chans att kunna träffa nån härifrån och ha en mysig dag  Va härligt...du låter på kanonhumör i dag  näää...det är en bit o åka du...men visst hade det varit skoj Håll ditt goda humör på topp i dag nu...det bådar gott för dagen
AnnammA
29-09-2005, 07:45
Godmorgon, godmorgon Lite gråare himmel här, men det blir nog en bra dag i dag ändå, och så fyller minstingen i familjen 6 år...Tänk, för 6 år sedan, i kväll kl 18, fick jag lära känna detta lilla charmiga krulltroll...  som är min son! AnnA
CITAT (AnnammA @ 29-09-2005, 08:45) Godmorgon, godmorgon Lite gråare himmel här, men det blir nog en bra dag i dag ändå, och så fyller minstingen i familjen 6 år...Tänk, för 6 år sedan, i kväll kl 18, fick jag lära känna detta lilla charmiga krulltroll...  som är min son! AnnA Ett STOORT Grattis till den 6 årige sonen Godmorgon alla kära vänner Och Amaira;tack för att du berättade att jag kan fortfarande plocka blad Skall fråga grannen om jag får plocka vinbärsblad Kan ni tänka er att jag har så gott som helt slutat att använda socker;endast en liten tesked socker när jag dricker kaffe på morgonen men jag skall sluta med det också
AnnammA
29-09-2005, 08:48
CITAT (silos @ 29-09-2005, 09:42) CITAT (AnnammA @ 29-09-2005, 08:45) Godmorgon, godmorgon Lite gråare himmel här, men det blir nog en bra dag i dag ändå, och så fyller minstingen i familjen 6 år...Tänk, för 6 år sedan, i kväll kl 18, fick jag lära känna detta lilla charmiga krulltroll...  som är min son! AnnA Ett STOORT Grattis till den 6 årige sonen Godmorgon alla kära vänner Och Amaira;tack för att du berättade att jag kan fortfarande plocka blad Skall fråga grannen om jag får plocka vinbärsblad Kan ni tänka er att jag har så gott som helt slutat att använda socker;endast en liten tesked socker när jag dricker kaffe på morgonen men jag skall sluta med det också  Och jag har slutat med smör på mackorna... Varför ha klister  till pålägget? AnnA
Biggan_
29-09-2005, 09:01
CITAT (AnnammA @ 29-09-2005, 09:48) CITAT (silos @ 29-09-2005, 09:42) CITAT (AnnammA @ 29-09-2005, 08:45) Godmorgon, godmorgon Lite gråare himmel här, men det blir nog en bra dag i dag ändå, och så fyller minstingen i familjen 6 år...Tänk, för 6 år sedan, i kväll kl 18, fick jag lära känna detta lilla charmiga krulltroll...  som är min son! AnnA Ett STOORT Grattis till den 6 årige sonen Godmorgon alla kära vänner Och Amaira;tack för att du berättade att jag kan fortfarande plocka blad Skall fråga grannen om jag får plocka vinbärsblad Kan ni tänka er att jag har så gott som helt slutat att använda socker;endast en liten tesked socker när jag dricker kaffe på morgonen men jag skall sluta med det också  Och jag har slutat med smör på mackorna... Varför ha klister  till pålägget? AnnA Mackorna glider lättare ner om det är smör på dom Jag antar att det blir tårta i dag då, den glider nog ner utan smör Grattis till sonen från mej med ! ...och solis, inte behöver du nåt socker, du är söt tillräckligt
Biggan_
29-09-2005, 09:38
CITAT (silos @ 29-09-2005, 10:32) Det går kanske att locka drömprinsen med vaniljte också
förresten jag vill inte alls locka en drömprins;ju om han är mycket gammal och M Y C K E T rik och rar då kanske......
*Felix matte*
29-09-2005, 09:49
Jag har ätit min sedvanlliga frukost... stekt potatis, bacon och ägg Nu ska jag strax ut med kaffemuggen... strålande sol , flera vallmoblommor har slagit ut. Livet är härligt.
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 10:49) Jag har ätit min sedvanlliga frukost... stekt potatis, bacon och ägg Nu ska jag strax ut med kaffemuggen... strålande sol , flera vallmoblommor har slagit ut. Livet är härligt.  Härligt och nu kommer jag flygande genom rymden och sätter mig brevid deig och tigger om lite kaffe
Vilken bastant frukost!  Själv är jag inte så hungrig på mornarna, en macka, ett glas juice och en kopp kaffe räcker bra för mig. Vad fint väder ni verkar ha i Kiruna! Här har dimman inte orkat lätta helt ännu, + 8° och lite blåsigt... trist alltså...  edit stavfel
Biggan_
29-09-2005, 12:50
CITAT (silos @ 29-09-2005, 10:40) förresten jag vill inte alls locka en drömprins;ju om han är mycket gammal och M Y C K E T rik och rar då kanske......  Mycket gammal behöver han väl inte vara Lagom är väl bäst
*Felix matte*
29-09-2005, 12:57
Jag börjar dagen med svart kaffe, sedan kaffe och macka... därefter en stadig frukost...så där vid 9 -9.30 Solis jag väntade men du dök ju aldrig upp
CITAT (Birgitta P @ 29-09-2005, 13:50) CITAT (silos @ 29-09-2005, 10:40) förresten jag vill inte alls locka en drömprins;ju om han är mycket gammal och M Y C K E T rik och rar då kanske......  Mycket gammal behöver han väl inte vara Lagom är väl bäst  Nja, jag tror nog Solis mest ville ärva förmögenheten där ja  Hon kanske inte vill ha nån drömprins hemma
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 13:57) CITAT (Birgitta P @ 29-09-2005, 13:50) CITAT (silos @ 29-09-2005, 10:40) förresten jag vill inte alls locka en drömprins;ju om han är mycket gammal och M Y C K E T rik och rar då kanske......  Mycket gammal behöver han väl inte vara Lagom är väl bäst  Nja, jag tror nog Solis mest ville ärva förmögenheten där ja  Hon kanske inte vill ha nån drömprins hemma  Hi hi:du verkligen känner mig Reserv
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 13:57) Jag börjar dagen med svart kaffe, sedan kaffe och macka... därefter en stadig frukost...så där vid 9 -9.30 Solis jag väntade men du dök ju aldrig upp  [COLOR=purple][/COLOR] VA:såg du mig inte
Biggan_
29-09-2005, 13:29
CITAT (silos @ 29-09-2005, 14:02) CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 13:57) CITAT (Birgitta P @ 29-09-2005, 13:50) CITAT (silos @ 29-09-2005, 10:40) förresten jag vill inte alls locka en drömprins;ju om han är mycket gammal och M Y C K E T rik och rar då kanske......  Mycket gammal behöver han väl inte vara Lagom är väl bäst  Nja, jag tror nog Solis mest ville ärva förmögenheten där ja  Hon kanske inte vill ha nån drömprins hemma  Hi hi:du verkligen känner mig Reserv  Solis, har du en räv bakom örat? Visst hade det varit rätt trevligt med en drömprins att dela vardagen med solis!? Är han rik så slipper du äta bara äpplen och gröt hela tiden Och du kan semestra var du vill i världen och slipper sitta under diskbänken Självklart skall han vara rar, annars är det inget att ha om han så är miljardär
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:28) Lilla gubben...det behöver du inte alls tigga om utan det kan du få ändå! Kanske "pärlan" också redan har PM:at dig och jag är säker på att du har hittat gnistan redan när jag skriver detta.
jahapp... så var man här igen då... är det någon som har mått gott middagsförslag till mej? Jag är hungrig men har tappat aptiten... vet inte alls vad jag ska äta.
Biggan_
29-09-2005, 14:53
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 15:48) jahapp... så var man här igen då... är det någon som har mått gott middagsförslag till mej? Jag är hungrig men har tappat aptiten... vet inte alls vad jag ska äta. Jaha, har dom inte tappat gnistan, så har dom tappat aptiten
det kanske har lite med tappningen av gnistan att göra
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 15:56) det kanske har lite med tappningen av gnistan att göra  Här dofter det starkt av vitlök och oregano,mmmmm
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 16:04) CITAT (yenny @ 29-09-2005, 15:56) det kanske har lite med tappningen av gnistan att göra ;) Här dofter det starkt av vitlök och oregano,mmmmm  Vad blir det? Jag behöver lite ideér
Biggan_
29-09-2005, 15:10
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 16:04) CITAT (yenny @ 29-09-2005, 15:56) det kanske har lite med tappningen av gnistan att göra ;) Här dofter det starkt av vitlök och oregano,mmmmm  Köttfärssås??
Ta ca ett kilo köttfärs, hacka ner två skivor vitt bröd, ta två ägg, 1 1/4 dl, tomatpure eller passerade tomater, skit samma vilka tomater bara det är 1 1/4 dl. Ta två msk, persilja, en halv tsk, svartpeppar, en tsk, salt och en halv tsk oregano. jag drar gärna i 3-4 stora vitlöksklyftor, men det räcker nog med två  Till detta gör jag en brunsås som jag tar ordentligt med vinbärsgelé i, rör tills den blir smidig. Serveras med Jasminris och är supertoppen gott och väldans enkelt. jag just det köttfärsgeggan ska ut i en stor form och på det ska det va´ännu mera gegga, ca ½liter creme fraiche och några dl, riven ost, graddas i ugnen 180 grader en halvtimme på ett ungefär
det lät gott  fast jag får nog dra ner på vitlöken.. annars kommer jag inte må bra
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 16:19) det lät gott  fast jag får nog dra ner på vitlöken.. annars kommer jag inte må bra  Det är juh just för att må bra som man tar extra mycket vitlök, håller vampyrer och förkylningar borta  fast det är nog inte vitlöken i sig som är friskgöraren, det är juh p.g.a. att folk inte törs va´i närheten av en när man stinker vitlök, då kommer vi inte så nära smittbärande förkylningsoffer så vi kan bli smittade  En riktigt bra kjedjereaktion
för mej är det inte så bra.... jag får ont i skallen och mår illa om det är för mycket... tyvärr!
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:37) för mej är det inte så bra.... jag får ont i skallen och mår illa om det är för mycket... tyvärr! Nej, nej, nej, kära du.....det är på grund av vinet du dricker till maten, det kallas baksmälla, dra in på vinkonsumtionen
Biggan_
29-09-2005, 16:49
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 17:39) CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:37) för mej är det inte så bra.... jag får ont i skallen och mår illa om det är för mycket... tyvärr! Nej, nej, nej, kära du.....det är på grund av vinet du dricker till maten, det kallas baksmälla, dra in på vinkonsumtionen 
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 17:39) CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:37) för mej är det inte så bra.... jag får ont i skallen och mår illa om det är för mycket... tyvärr! Nej, nej, nej, kära du.....det är på grund av vinet du dricker till maten, det kallas baksmälla, dra in på vinkonsumtionen  så du menar att det vinet jag aldrig dricker gör så  undra hur jag skulle må om jag drack det då...
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:51) CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 17:39) CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:37) för mej är det inte så bra.... jag får ont i skallen och mår illa om det är för mycket... tyvärr! Nej, nej, nej, kära du.....det är på grund av vinet du dricker till maten, det kallas baksmälla, dra in på vinkonsumtionen  så du menar att det vinet jag aldrig dricker gör så  undra hur jag skulle må om jag drack det då...  Testa! Kan va´kul och se om du slipper baksmällan då, du är nog en sån där motvals käring
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 17:53) Testa! Kan va´kul och se om du slipper baksmällan då, du är nog en sån där motvals käring  mmmmm... lite kanske får göra ett experiment....kommer du och fixar mitt jobb ifall det går åt skogen??
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:59) CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 17:53) Testa! Kan va´kul och se om du slipper baksmällan då, du är nog en sån där motvals käring  :wub: mmmmm... lite kanske får göra ett experiment....kommer du och fixar mitt jobb ifall det går åt skogen??  Äh, ta med en pava åt dom med så blir det nog livat på arbetsplatsen
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 18:22) CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:59) CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 17:53) Testa! Kan va´kul och se om du slipper baksmällan då, du är nog en sån där motvals käring  mmmmm... lite kanske får göra ett experiment....kommer du och fixar mitt jobb ifall det går åt skogen??  Äh, ta med en pava åt dom med så blir det nog livat på arbetsplatsen  he he.... ja då blir det nog party
idag skulle jag kunna tänka mej lite vin men jag ska koppla av ändå framför tvn o medium har gjort mej förtjänt av de för idag har jag nickrat ihop ett förnster på torpet vill ni se renoveringen såkolla där de ska bli sååå fint nu svamlar jag iväg till tvn o vilar kroppen ett tag svamlar in sen o kollar va ni pyslar med
*Felix matte*
29-09-2005, 20:19
CITAT (oldwolfie @ 29-09-2005, 20:15) idag skulle jag kunna tänka mej lite vin men jag ska koppla av ändå framför tvn o medium har gjort mej förtjänt av de för idag har jag nickrat ihop ett förnster på torpet vill ni se renoveringen såkolla där de ska bli sååå fint nu svamlar jag iväg till tvn o vilar kroppen ett tag svamlar in sen o kollar va ni pyslar med  Vilket jobb du / ni har gjort... och du fortsätter nu med insidan.
CITAT (oldwolfie @ 29-09-2005, 20:15) idag skulle jag kunna tänka mej lite vin men jag ska koppla av ändå framför tvn o medium har gjort mej förtjänt av de för idag har jag nickrat ihop ett förnster på torpet vill ni se renoveringen såkolla där de ska bli sååå fint nu svamlar jag iväg till tvn o vilar kroppen ett tag svamlar in sen o kollar va ni pyslar med  Jag blir alldeles matt... Och är imponerad! Mulle
Anki på Öland
29-09-2005, 20:55
Oj vad duktiga ni varit allihopa!! Anki
känns så skänt att de e så pass klart till vintern iallafall
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|