Full version: Allmänt svammel :)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Fialotta
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:39)
CITAT (maudan @ 28-09-2005, 22:36)
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:34)
Käften slänger inte så mycket just nu vill jag lova, den fick sig nog en redig en smäll tror jag huh.gif Känner mig lite tilltuffsad och tillplattad, annars är det bra rolleyes.gif

Du har ett PM med info smile.gif

Ska man gå in under support eller kan nån tala om hur jag kan spara pm som jag inte vill kasta? Brevlådan är snart full och jag har raderat på löpande band, men det fylls juh bara på, vissa vill jag ha kvar men var kan jag det? unsure.gif Jag vill förtydliga att inget av alla pm varit otrevligt, snarare tvärtom, det är därför jag vill ha dom kvar wub.gif

Du kan be Ingemar få lite mer utrymme i boxen wink.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 28-09-2005, 22:40)
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:39)
CITAT (maudan @ 28-09-2005, 22:36)
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:34)
Käften slänger inte så mycket just nu vill jag lova, den fick sig nog en redig en smäll tror jag huh.gif Känner mig lite tilltuffsad och tillplattad, annars är det bra rolleyes.gif

Du har ett PM med info smile.gif

Ska man gå in under support eller kan nån tala om hur jag kan spara pm som jag inte vill kasta? Brevlådan är snart full och jag har raderat på löpande band, men det fylls juh bara på, vissa vill jag ha kvar men var kan jag det? unsure.gif Jag vill förtydliga att inget av alla pm varit otrevligt, snarare tvärtom, det är därför jag vill ha dom kvar wub.gif

Du kan be Ingemar få lite mer utrymme i boxen wink.gif

Kan man få mer utrymme i pm-boxen?
Reserv
CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 22:41)

ha, ha, det kanske inte va´en så dum fråga ändå rolleyes.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:44)
CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 22:41)

ha, ha, det kanske inte va´en så dum fråga ändå rolleyes.gif

Och där fick vi reserven att skratta....yes wink.gif

Ja det kan man...tror jag...prova smile.gif
*Felix matte*
och jag som raderar på löpande band laugh.gif
Betty
Gå till "Din kontrollpanel" och klicka på "Arkivera meddelanden" i listan till vänster. smile.gif
yenny
Ja jag skulle in o säga God morgon var tanken.... men inte hitta jag tråden wink.gif
så det får bli här då!

God Morgon!
Hoppas ni sovit gott!

Nu ska jag iväg och ta hand om de boende på jobbet.... but...i´ll be back biggrin.gif biggrin.gif

Ha en underbar dag!! wub.gif
amaira
Gomorron Yenny!
Uppmed hakan Reserv!
Var pizzan god, Tropeden?
Visst kan du plocka blad nu, solis.
biggrin.gif wub.gif wub.gif
Och jag "avskyr" inte alls att baka, det jag avskyr är att behöva göra mer än jag orkar, eller behöva slitas bort från sånt som jag vill göra. Min tid, ork och koncentration är begränsad, tyvärr. Och intresset inte tillräckligt högt för att prova på bakning - än.
Rätt som det är kommer jag också att baka, i alla fall en gång innan jag dör, hoppas jag. wub.gif

Silos (Solis), visst kan du plocka blad. Mynta t.ex. är mycket smakrik nu på hösten. Och har man klippt ner växter så finns det ju nya blad att ta.
Däremot är näringsinnehållet inte särskilt stort - om man nu vill dricka sina örtteer för den sakens skull.
Men ska man plocka sina örtteer i medicinskt syfte, som "huskurer" och så, så är det en hel "vetenskap" som det finns bra böcker i ämnet.
Fialotta
Godmorgon i svammeltråden smile.gif
Blå himmel och sol en härlig höstdag här...i dag blir det skogen och plocka svamp har jag bestämt mig för...är det nån som vill med..har packat en fikakorg med goda mackor...så kom igen nu wub.gif
Reserv
CITAT (maudan @ 29-09-2005, 08:17)
Blå himmel och sol en härlig höstdag här...i dag blir det skogen och plocka svamp har jag bestämt mig för...är det nån som vill med..har packat en fikakorg med goda mackor...så kom igen nu wub.gif

Ja för fan, jag är inte den som är den rolleyes.gif Fast du bor inte direkt granngårds va? unsure.gif Attans, jag såg juh min chans att kunna träffa nån härifrån och ha en mysig dag tongue.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 08:20)
CITAT (maudan @ 29-09-2005, 08:17)

Ja för fan, jag är inte den som är den rolleyes.gif Fast du bor inte direkt granngårds va? unsure.gif Attans, jag såg juh min chans att kunna träffa nån härifrån och ha en mysig dag tongue.gif

Va härligt...du låter på kanonhumör i dag smile.gif tongue.gif näää...det är en bit o åka du...men visst hade det varit skoj smile.gif

Håll ditt goda humör på topp i dag nu...det bådar gott för dagen wub.gif
AnnammA
Godmorgon, godmorgon wub.gif
Lite gråare himmel här, men det blir nog en bra dag i dag ändå, och så fyller minstingen i familjen 6 år...Tänk, för 6 år sedan, i kväll kl 18, fick jag lära känna detta lilla charmiga krulltroll... wub.gif som är min son!

AnnA
silos
CITAT (AnnammA @ 29-09-2005, 08:45)
Lite gråare himmel här, men det blir nog en bra dag i dag ändå, och så fyller minstingen i familjen 6 år...Tänk, för 6 år sedan, i kväll kl 18, fick jag lära känna detta lilla charmiga krulltroll... wub.gif som är min son!

AnnA

Ett STOORT Grattis till den 6 årige sonen wub.gif

Godmorgon alla kära vänner wub.gif wub.gif wub.gif

Och Amaira;tack för att du berättade att jag kan fortfarande plocka blad smile.gif
Skall fråga grannen om jag får plocka vinbärsblad smile.gif

Kan ni tänka er att jag har så gott som helt slutat att använda socker;endast en liten tesked socker när jag dricker kaffe på morgonen men jag skall sluta med det också smile.gif
AnnammA
CITAT (silos @ 29-09-2005, 09:42)

AnnA

Och Amaira;tack för att du berättade att jag kan fortfarande plocka blad smile.gif

Kan ni tänka er att jag har så gott som helt slutat att använda socker;endast en liten tesked socker när jag dricker kaffe på morgonen men jag skall sluta med det också smile.gif

Och jag har slutat med smör på mackorna... Varför ha klister tongue.gif till pålägget?

AnnA
Biggan_
CITAT (AnnammA @ 29-09-2005, 09:48)
CITAT (silos @ 29-09-2005, 09:42)

AnnA

Och jag har slutat med smör på mackorna... Varför ha klister tongue.gif till pålägget?

AnnA

Mackorna glider lättare ner om det är smör på dom ohmy.gif laugh.gif
Jag antar att det blir tårta i dag då, den glider nog ner utan smör laugh.gif laugh.gif
Grattis till sonen från mej med !
...och solis, inte behöver du nåt socker, du är söt tillräckligt smile.gif
silos
Birgitta P:du är så sööt själv också wub.gif wub.gif wub.gif

Från och med NU har jag slutat med socker ikaffe och usch vad kaffet(Gevalia) smakar illa så inte skulle jag kunna få någon "Dröprins" komma in när han känner doften av kaffet tongue.gif Då måste det allt var någon äkta mustig Brasiliansk kaffe som man kan kalla KAFFE; allt annat är bara "blask"="änglapink" hi hi hi laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Skall nog gå över till tedrickandet;för närvarande är Vanillate min favorit smile.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 29-09-2005, 10:32)
Birgitta P:du är så sööt själv också wub.gif wub.gif wub.gif

Från och med NU har jag slutat med socker ikaffe och usch vad kaffet(Gevalia) smakar illa så inte skulle jag kunna få någon "Dröprins" komma in när han känner doften av kaffet tongue.gif Då måste det allt var någon äkta mustig Brasiliansk kaffe som man kan kalla KAFFE; allt annat är bara "blask"="änglapink" hi hi hi laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Skall nog gå över till tedrickandet;för närvarande är Vanillate min favorit smile.gif

Det går kanske att locka drömprinsen med vaniljte också ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
silos
förresten jag vill inte alls locka en drömprins;ju om han är mycket gammal och M Y C K E T rik och rar då kanske...... tongue.gif
*Felix matte*
Jag har ätit min sedvanlliga frukost... stekt potatis, bacon och ägg tongue.gif
Nu ska jag strax ut med kaffemuggen... strålande sol , flera vallmoblommor har slagit ut.
Livet är härligt.
silos
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 10:49)
Jag har ätit min sedvanlliga frukost... stekt potatis, bacon och ägg tongue.gif
Nu ska jag strax ut med kaffemuggen... strålande sol , flera vallmoblommor har slagit ut.
Livet är härligt.

Härligt och nu kommer jag flygande genom rymden och sätter mig brevid deig och tigger om lite kaffe biggrin.gif
Betty
Vilken bastant frukost! ohmy.gif Själv är jag inte så hungrig på mornarna, en macka, ett glas juice och en kopp kaffe räcker bra för mig. smile.gif
Vad fint väder ni verkar ha i Kiruna! Här har dimman inte orkat lätta helt ännu, + 8° och lite blåsigt... trist alltså... sad.gif

edit stavfel
Biggan_
CITAT (silos @ 29-09-2005, 10:40)
förresten jag vill inte alls locka en drömprins;ju om han är mycket gammal och M Y C K E T rik och rar då kanske...... tongue.gif

Mycket gammal behöver han väl inte vara rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif
Lagom är väl bäst rolleyes.gif
*Felix matte*
Jag börjar dagen med svart kaffe, sedan kaffe och macka... därefter en stadig frukost...så där vid 9 -9.30 tongue.gif

Solis jag väntade men du dök ju aldrig upp unsure.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 29-09-2005, 13:50)

Nja, jag tror nog Solis mest ville ärva förmögenheten där ja tongue.gif Hon kanske inte vill ha nån drömprins hemma wink.gif
silos
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 13:57)

Nja, jag tror nog Solis mest ville ärva förmögenheten där ja tongue.gif Hon kanske inte vill ha nån drömprins hemma wink.gif

Hi hi:du verkligen känner mig Reserv laugh.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 13:57)
Jag börjar dagen med svart kaffe, sedan kaffe och macka... därefter en stadig frukost...så där vid 9 -9.30 tongue.gif

Solis jag väntade men du dök ju aldrig upp unsure.gif laugh.gif

[COLOR=purple][/COLOR] VA:såg du mig inte ohmy.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 29-09-2005, 14:02)
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 13:57)

Hi hi:du verkligen känner mig Reserv laugh.gif

Solis, har du en räv bakom örat? ohmy.gif laugh.gif
Visst hade det varit rätt trevligt med en drömprins att dela vardagen med solis!? Är han rik så slipper du äta bara äpplen och gröt hela tiden laugh.gif
Och du kan semestra var du vill i världen och slipper sitta under diskbänken rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Självklart skall han vara rar, annars är det inget att ha om han så är miljardär biggrin.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 22:28)
Jag skulle också behöva den pärlan Magdis, jag läser och läser men hittar inte riktigt gnistan, det känns.........alldeles tomt sad.gif

wink.gif Hmm, och hur korkat lät inte det där då? Be om att få peppande, tröstande pm, jisses blink.gif wacko.gif

Lilla gubben...det behöver du inte alls tigga om utan det kan du få ändå! Kanske "pärlan" också redan har PM:at dig och jag är säker på att du har hittat gnistan redan när jag skriver detta. smile.gif
yenny
jahapp... så var man här igen då... är det någon som har mått gott middagsförslag till mej?
Jag är hungrig men har tappat aptiten... vet inte alls vad jag ska äta.
Biggan_
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 15:48)
jahapp... så var man här igen då... är det någon som har mått gott middagsförslag till mej?
Jag är hungrig men har tappat aptiten... vet inte alls vad jag ska äta.

Jaha, har dom inte tappat gnistan, så har dom tappat aptiten laugh.gif laugh.gif
yenny
det kanske har lite med tappningen av gnistan att göra wink.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 15:56)
det kanske har lite med tappningen av gnistan att göra wink.gif

Här dofter det starkt av vitlök och oregano,mmmmm rolleyes.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 16:04)
det kanske har lite med tappningen av gnistan att göra  ;)

Vad blir det?

Jag behöver lite ideér
Biggan_
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 16:04)
det kanske har lite med tappningen av gnistan att göra  ;)

Köttfärssås?? tongue.gif
Reserv
Ta ca ett kilo köttfärs, hacka ner två skivor vitt bröd, ta två ägg, 1 1/4 dl, tomatpure eller passerade tomater, skit samma vilka tomater bara det är 1 1/4 dl. Ta två msk, persilja, en halv tsk, svartpeppar, en tsk, salt och en halv tsk oregano. jag drar gärna i 3-4 stora vitlöksklyftor, men det räcker nog med två rolleyes.gif Till detta gör jag en brunsås som jag tar ordentligt med vinbärsgelé i, rör tills den blir smidig. Serveras med Jasminris och är supertoppen gott och väldans enkelt. jag just det köttfärsgeggan ska ut i en stor form och på det ska det va´ännu mera gegga, ca ½liter creme fraiche och några dl, riven ost, graddas i ugnen 180 grader en halvtimme på ett ungefär
yenny
det lät gott smile.gif fast jag får nog dra ner på vitlöken.. annars kommer jag inte må bra wink.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 16:19)
det lät gott smile.gif fast jag får nog dra ner på vitlöken.. annars kommer jag inte må bra wink.gif

Det är juh just för att må bra som man tar extra mycket vitlök, håller vampyrer och förkylningar borta rolleyes.gif fast det är nog inte vitlöken i sig som är friskgöraren, det är juh p.g.a. att folk inte törs va´i närheten av en när man stinker vitlök, då kommer vi inte så nära smittbärande förkylningsoffer så vi kan bli smittade tongue.gif En riktigt bra kjedjereaktion biggrin.gif
yenny
för mej är det inte så bra.... jag får ont i skallen och mår illa om det är för mycket... tyvärr!
Reserv
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:37)
för mej är det inte så bra.... jag får ont i skallen och mår illa om det är för mycket... tyvärr!

Nej, nej, nej, kära du.....det är på grund av vinet du dricker till maten, det kallas baksmälla, dra in på vinkonsumtionen laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 17:39)

Nej, nej, nej, kära du.....det är på grund av vinet du dricker till maten, det kallas baksmälla, dra in på vinkonsumtionen laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny

laugh.gif laugh.gif

så du menar att det vinet jag aldrig dricker gör så wink.gif undra hur jag skulle må om jag drack det då... unsure.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:51)

laugh.gif laugh.gif

så du menar att det vinet jag aldrig dricker gör så wink.gif undra hur jag skulle må om jag drack det då... unsure.gif

Testa! Kan va´kul och se om du slipper baksmällan då, du är nog en sån där motvals käring rolleyes.gif wub.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 17:53)
Testa! Kan va´kul och se om du slipper baksmällan då, du är nog en sån där motvals käring rolleyes.gif wub.gif

mmmmm... lite kanske rolleyes.gif laugh.gif

får göra ett experiment....kommer du och fixar mitt jobb ifall det går åt skogen?? tongue.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:59)

Testa! Kan va´kul och se om du slipper baksmällan då, du är nog en sån där motvals käring rolleyes.gif  :wub:

får göra ett experiment....kommer du och fixar mitt jobb ifall det går åt skogen?? tongue.gif

Äh, ta med en pava åt dom med så blir det nog livat på arbetsplatsen rolleyes.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 18:22)
CITAT (yenny @ 29-09-2005, 17:59)

Testa! Kan va´kul och se om du slipper baksmällan då, du är nog en sån där motvals käring rolleyes.gif  wub.gif

Äh, ta med en pava åt dom med så blir det nog livat på arbetsplatsen rolleyes.gif

he he.... ja då blir det nog party laugh.gif laugh.gif
yla
idag skulle jag kunna tänka mej lite vin
men jag ska koppla av ändå framför tvn o medium
har gjort mej förtjänt av de
för idag har jag nickrat ihop ett förnster på torpet
vill ni se renoveringen

såkolla där
de ska bli sååå fint
nu svamlar jag iväg till tvn o vilar kroppen ett tag
svamlar in sen o kollar va ni pyslar med smile.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 29-09-2005, 20:15)
idag  skulle jag kunna  tänka  mej  lite vin  
men   jag ska  koppla  av  ändå framför tvn o medium
för  idag har jag  nickrat ihop ett förnster  på  torpet
vill  ni se renoveringen  

såkolla   där
de  ska  bli  sååå  fint
svamlar in  sen o kollar  va ni pyslar med smile.gif

Vilket jobb du / ni har gjort... och du fortsätter nu med insidan.
mulle
CITAT (oldwolfie @ 29-09-2005, 20:15)
idag skulle jag kunna tänka mej lite vin
men jag ska koppla av ändå framför tvn o medium
för idag har jag nickrat ihop ett förnster på torpet
vill ni se renoveringen

såkolla där
de ska bli sååå fint
svamlar in sen o kollar va ni pyslar med smile.gif

Jag blir alldeles matt...
Och är imponerad!
Mulle
Anki på Öland
Oj vad duktiga ni varit allihopa!!
Anki
yla
känns så skänt att de e så pass klart till vintern iallafall tongue.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon