Full version: Allmänt svammel :)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Fialotta
Godmorgon svammlare...här ser ni en som måste gå upp tidigt i dag...
kolsvart ute dessutom...usch, den som fick ligga kvar i sängen ändå unsure.gif
Va fint det blir oldwolfie...vad ni jobbat alltså wub.gif
yenny
godmorgon alla glada biggrin.gif ja ni andra med såklart wub.gif
Fialotta
Sorry alla blondiner...men här kommer en liten söt sak tongue.gif

Det var två blondiner som satt på en parkbänk en kväll i Trollhättan och
diskuterade, när den ena blondinen frågade den andra:
- Vart är det längst, till Månen eller Borås??
Då svarade den andra:
- Men hallåååååååååååååååå, ser du Borås eller???
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 30-09-2005, 07:16)

Då svarade den andra:

Den var bra! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
CITAT (maudan @ 30-09-2005, 07:16)

Då svarade den andra:

jamen som blondin måste jag ju bara säga att det va ett mycket smart svar
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
o jajamensan blondiner har mer kul
för tänk va många roliga ansiktsuttryck vi får se då vi ger våra svar

dessutom e vi starka ,,(härdade av alla roliga skämt))

laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif biggrin.gif rolleyes.gif
Anki på Öland
Snacka om att få det bästa av två värdar. Som ung var jag blond - hade ju då roligast! biggrin.gif rolleyes.gif Runt 40-årsåldern mörknade håret så nu är jag ganska mörkhårig - har blivit "vis" med åren!! laugh.gif laugh.gif
Anki
Magdis
Godmorgon! Idag är dottern ledig från dagis och vi har fredagsmys. Visst ser det mysigt ut?! smile.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-09-2005, 12:00)
Godmorgon! Idag är dottern ledig från dagis och vi har fredagsmys. Visst ser det mysigt ut?! smile.gif

Va mysigt ni ser ur att ha det...vilken liten pärla till dotter du har...
glittrande ögon wub.gif
*Felix matte*
Den bilden hade jag missat... så mysigt ni ser ut att ha det...och söt liten tös du har Magdis wub.gif
Magdis
Tack! wub.gif Ja hon är verkligen en liten pärla och så söt så man fattar inte hur det gått till! biggrin.gif Nu ska vi mysa lite mer och äta ostbågar vid TV:n. Pappa är bortrest på läger igen så vi får ta hand om varann. smile.gif
AnitaO
Skoj blondinhistoria det där Maudan laugh.gif
Min systerdotter var med och tävlade i Combo i går kväll.
Skojigt är det att se nån man känner i TV.
Saliga hade dom varit efter att ha fått sjunga med Nanne Grönvall.

Har gjort frukost åt min gipsade gubbe.
Försök skära ost med högerarmen i gips tongue.gif
Han har i alla fall börjat kunna klä på sig själv ... alltid något.
pejori
CITAT (AnitaGg @ 01-10-2005, 08:59)
Försök skära ost med högerarmen i gips tongue.gif
.

inga problem...jag är vänsterhänt laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (pejori @ 01-10-2005, 11:51)

Försök skära ost med högerarmen i gips  :P
.

Jamen vad ska du hålla fast osten med då? laugh.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 01-10-2005, 13:20)

Försök skära ost med högerarmen i gips  tongue.gif
.

Hon får väl klämma fast den mellan knäna! biggrin.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-10-2005, 13:23)
CITAT (AnitaGg @ 01-10-2005, 13:20)

Försök skära ost med högerarmen i gips  tongue.gif
.

Hon får väl klämma fast den mellan knäna! biggrin.gif

tänkte inte på det blink.gif blink.gif blink.gif
får köpa färdigskivad laugh.gif laugh.gif laugh.gif
eller lägga den på golvet och hålla fast den med fötterna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
välkryddad ost, snudd på dansk efteråt biggrin.gif biggrin.gif
AnitaO
Ser Pejori framför mig utförandes akrobatik med en osthyvel i vänsternäven laugh.gif laugh.gif
Fialotta
Nämen...var är alla svammlare nudå...tråden hade dalat till sidan 2...finns inte på kartan att det får hända tongue.gif rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (maudan @ 02-10-2005, 19:17)
Nämen...var är alla svammlare nudå...tråden hade dalat till sidan 2...finns inte på kartan att det får hända tongue.gif rolleyes.gif

Ja, då får jag väl svamla på då! tongue.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Jag köpte en ny stor jättefin glasvas i dag och när jag kom hem skulle jag gå upp på andra våningen och sätta vasen, och vad gör jag då???? sad.gif sad.gif ohmy.gif sad.gif sad.gif snubblar över min egen stortå i trappan ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif och för att inte slå ihjäl mig var jag tvungen att släppa vasen och ta för mej innan jag hamnade med huvet underst sad.gif blink.gif wink.gif Vasen kostade 99 kronor x-trapris, men den var värd att offra för jag klarade mej utan en skråma. Ja stortån är öm förstås för den vek sej dubbel sad.gif Jag sa till min sambo sen att det var mycket glasskärvor man får för 99 kronor laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Skönt att höra att fler än jag känner sig ömma, själv har jag en fruktansvärt ömmande rygg just nu efter att ha legat under biljäveln i två dar mad.gif Inte mycket som skulle kunna gå fel........men det som kunde det gick fel ordentligt, asch, smällar man får ta sleep.gif
Fialotta
CITAT (Birgitta P @ 02-10-2005, 19:33)
Nämen...var är alla svammlare nudå...tråden hade dalat till sidan 2...finns inte på kartan att det får hända tongue.gif  :rolleyes:

Jag köpte en ny stor jättefin glasvas i dag och när jag kom hem skulle jag gå upp på andra våningen och sätta vasen, och vad gör jag då???? sad.gif sad.gif ohmy.gif sad.gif sad.gif snubblar över min egen stortå i trappan ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif och för att inte slå ihjäl mig var jag tvungen att släppa vasen och ta för mej innan jag hamnade med huvet underst sad.gif blink.gif wink.gif Vasen kostade 99 kronor x-trapris, men den var värd att offra för jag klarade mej utan en skråma. Ja stortån är öm förstås för den vek sej dubbel sad.gif Jag sa till min sambo sen att det var mycket glasskärvor man får för 99 kronor laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Åhhh...jisses...riktigt kände hur ont det gjorde i tån...du kanske kan köpa en ny vas rolleyes.gif
yenny
här är en svamlare till... trött som bara den... men nu är helgens arbete avklarat och jag är ledig i 2 dagar, skönt!!

Han med en sväng till stan idag.. var på Street marknad en sväng idag också... smycken vad helgens tema. massor med fint! fast jag höll plånboken i styr och slösade inte en krona smile.gif
Biggan_
CITAT (maudan @ 02-10-2005, 19:41)
Nämen...var är alla svammlare nudå...tråden hade dalat till sidan 2...finns inte på kartan att det får hända tongue.gif  rolleyes.gif

Åhhh...jisses...riktigt kände hur ont det gjorde i tån...du kanske kan köpa en ny vas rolleyes.gif

Jo, dom hade fler smile.gif Det kymiga var att när jag betalt vasen så slog biträdet ett extra papper om den och sa att det skyddar den lite bättre laugh.gif laugh.gif laugh.gif Jag hade tagit av pappret innan jag skulle gå upp med den men det hade inte hjälpt med pappret på heller laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (yenny @ 02-10-2005, 19:47)
här är en svamlare till... trött som bara den... men nu är helgens arbete avklarat och jag är ledig i 2 dagar, skönt!!

Han med en sväng till stan idag.. var på Street marknad en sväng idag också... smycken vad helgens tema. massor med fint! fast jag höll plånboken i styr och slösade inte en krona smile.gif

Som du ser, så har jag slösat idag laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fialotta

Hur kunde du låta bli o köpa nåt....hade jag aldrig klarat kan jag säga direkt tongue.gif ohmy.gif
Fialotta
CITAT (Birgitta P @ 02-10-2005, 19:47)
CITAT (maudan @ 02-10-2005, 19:41)
Nämen...var är alla svammlare nudå...tråden hade dalat till sidan 2...finns inte på kartan att det får hända tongue.gif  rolleyes.gif

Jo, dom hade fler smile.gif Det kymiga var att när jag betalt vasen så slog biträdet ett extra papper om den och sa att det skyddar den lite bättre laugh.gif laugh.gif laugh.gif Jag hade tagit av pappret innan jag skulle gå upp med den men det hade inte hjälpt med pappret på heller laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jamen då är det hennes fel...hon slog in den för dåligt...gå tillbaks med skärvorna och visa hur det blev när hon inte skötte sitt jobb tongue.gif rolleyes.gif
yenny
CITAT (Birgitta P @ 02-10-2005, 19:49)

Som du ser, så har jag slösat idag laugh.gif laugh.gif laugh.gif

japp... det såg jag... snacka om slöseri laugh.gif stackars tån... hoppas den inte blir aldeles blå smile.gif
yenny
CITAT (maudan @ 02-10-2005, 19:50)

Hur kunde du låta bli o köpa nåt....hade jag aldrig klarat kan jag säga direkt tongue.gif ohmy.gif

Tja... jag tog en hög med kort biggrin.gif flera av affärerna är i sthlm... så det är direkt livsfarligt! hittade även några som pysslade med pärlor som har kurser också.
pejori
här är en svamlare till som har häcken full smile.gif smile.gif smile.gif
är alldeles för pjoskig med mina små....kan inte låta bli att leka och kela med dom biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
tycker tiden går alldeles för fort....om några veckor ska dom flytta ju sad.gif sad.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 02-10-2005, 20:04)
här är en svamlare till som har häcken full smile.gif  :)  :)
är alldeles för pjoskig med mina små....kan inte låta bli att leka och kela med dom biggrin.gif  :D  :D
tycker tiden går alldeles för fort....om några veckor ska dom flytta ju sad.gif  :(

Inte är du pjoskig.. de behöver mycket kel och gossande. wub.gif

jag skulle aldrig klara av att lämna bort någon av dom sad.gif...skulle nog gråta ihjäl mig.
Gossen Ruda
Reserv hade ju legat under bilen.... Kommer att tänka på en skämtteckning åt det lite porriga hållet. En ung dam viker ut sig framför en massa fotografer iförd minimal trekant. En av fotograferna frågar lite spydigt:

Jaså, du vill bli skådespelare! Kan du se skillnad på en filmproducent och en buss?

Vet inte, jag har aldrig legat under en buss. laugh.gif
Reserv
CITAT (Gossen Ruda @ 02-10-2005, 20:59)
Reserv hade ju legat under bilen.... Kommer att tänka på en skämtteckning åt det lite porriga hållet. En ung dam viker ut sig framför en massa fotografer iförd minimal trekant. En av fotograferna frågar lite spydigt:

Jaså, du vill bli skådespelare! Kan du se skillnad på en filmproducent och en buss?

Vet inte, jag har aldrig legat under en buss. laugh.gif

laugh.gif Den va´bra, näe, anledningen till det ryggömmande är att jag inte hade nån hora rolleyes.gif tongue.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 21:05)
laugh.gif Den va´bra, näe, anledningen till det ryggömmande är att jag inte hade nån hora rolleyes.gif tongue.gif

kunde du inte låna en skatebord av nån unge i kvarteret laugh.gif laugh.gif
funkar lika bra som horan, om den är bred vill säga smile.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 02-10-2005, 21:36)
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 21:05)

laugh.gif Den va´bra, näe, anledningen till det ryggömmande är att jag inte hade nån hora  rolleyes.gif  tongue.gif

kunde du inte låna en skatebord av nån unge i kvarteret laugh.gif laugh.gif
funkar lika bra som horan, om den är bred vill säga smile.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif

Har lilla fröken möjligtvis uppfattat min längd? wink.gif unsure.gif tongue.gif Det gör ont nog som det gör ändå, man behöver juh inte göra pinan värre. Möjligtvis en hjulförsedd snowboard skulle duga laugh.gif laugh.gif
pejori
hororna är inte direkt långa dom heller laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 02-10-2005, 21:43)
hororna är inte direkt långa dom heller laugh.gif laugh.gif

Jag träffa på en sån en gång och hon va´minst 170 cm laugh.gif laugh.gif laugh.gif Äh, skoja bara rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 21:46)
CITAT (pejori @ 02-10-2005, 21:43)
hororna är inte direkt långa dom heller laugh.gif  :lol:

Jag träffa på en sån en gång och hon va´minst 170 cm laugh.gif laugh.gif laugh.gif Äh, skoja bara rolleyes.gif

garanterar att hon inte hade hjul ialla fall....om hon inte hade rullskriskor då rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Nä, jag har faktiskt en hora ståendes ute i nåt av skjulen, men det är så jävla besvärligt att vända och vri henne under bilen, så då blir det att man hasar in under och då blir ryggsmärtorna ett faktum. huh.gif Är huvet dumt får kroppen lida, och faen va´huvet måste vart dumt ihelgen, för ont det har jag sad.gif wub.gif
yenny
Aj aj! du får be nån av dom där hemma om lite massage biggrin.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 02-10-2005, 21:52)
Aj aj! du får be nån av dom där hemma om lite massage biggrin.gif

Undra vad jag ska hota med för att få nåt sånt då rolleyes.gif data förbud kanske tongue.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 21:50)
Nä, jag har faktiskt en hora ståendes ute i nåt av skjulen, men det är så jävla besvärligt att vända och vri henne under bilen, så då blir det att man hasar in under och då blir ryggsmärtorna ett faktum. huh.gif Är huvet dumt får kroppen lida, och faen va´huvet måste vart dumt ihelgen, för ont det har jag sad.gif wub.gif

fick hjärnan semester hela helgen? smile.gif smile.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 02-10-2005, 21:54)
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 21:50)
Nä, jag har faktiskt en hora ståendes ute i nåt av skjulen, men det är så jävla besvärligt att vända och vri henne under bilen, så då blir det att man hasar in under och då blir ryggsmärtorna ett faktum. huh.gif  Är huvet dumt får kroppen lida, och faen va´huvet måste vart dumt ihelgen, för ont det har jag sad.gif  :wub:

fick hjärnan semester hela helgen? smile.gif smile.gif

Jag tror fasen det, för det känns ena lite luddigt i skallen nu också unsure.gif huh.gif
pejori
äh...det är ryggens fel...har man tillräckligt ont i den...så blir man flummig... jag vet unsure.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 02-10-2005, 21:58)
äh...det är ryggens fel...har man tillräckligt ont i den...så blir man flummig... jag vet unsure.gif

biggrin.gif Jag drar en smula på smilbanden..........har du ofta ont i ryggen, Pejori? rolleyes.gif jag tänkte mest på det här med flummigheten sleep.gif laugh.gif Själv är man inte van att ha ont så det är en nyare känsla det här med flummighet. wink.gif Fast vad det gäller det här med hjärnor på semester och ont, nu är det juh lite synd att det nästan bara är damer här inne, för visst måste väl hjärnan va´på semester när man "bara" ska svetsa en liiiiiten bit och inte sätter på svetsglasögonen? blink.gif wacko.gif Och ögonen känns som tio kilo sand i, och ska man titta så ser det ut så här blink.gif
*Felix matte*
Varför använda benämningen "Hora" på rullbrädan?

För mig klingar det ordet väldigt negativt och maken som haft en sådan tycker det är konstigt att den fortfarande år 2005 av vissa kallas vid sådant namn.
När han beställde sitt exemplar från Biltema hette den "rullbräda" el ngt liknande.
AndreasBlomquist
Ja, hora är onekligen ett väldigt konstigt namn på en rullbräda!

Fast riktigt "horor" har vi i Karlstad. Det finns en bordell faktiskt. Helt lagligt att driva den men sen är det ju det där med sexköpslagen också då...
amaira
CITAT (Felix matte @ 02-10-2005, 23:06)
Varför använda benämningen "Hora" på rullbrädan?

För mig klingar det ordet väldigt negativt och maken som haft en sådan tycker det är konstigt att den fortfarande år 2005 av vissa kallas vid sådant namn.
När han beställde sitt exemplar från Biltema hette den "rullbräda" el ngt liknande.

Instämmer med Felix matte med "maken" .

Ska vi kvinnor gå med på att hålla sådant här vid liv?
wub.gif
AnnammA
CITAT (AndreasBlomquist @ 02-10-2005, 23:11)
Ja, hora är onekligen ett väldigt konstigt namn på en rullbräda!

Fast riktigt "horor" har vi i Karlstad. Det finns en bordell faktiskt. Helt lagligt att driva den men sen är det ju det där med sexköpslagen också då...

Prostituerade är väl ett bättre ord för kvinnor(och män) som säljer sexuella tjänster, eller? Hora tycker jag är så nedsättande mot kvinnor som redan är så långt ner i sk-ten...(Varför hamnade de där? sad.gif )

Hälsn

AnnA
Fialotta
Godmorgon i svammeltråden...jaha, så är
det måndag igen...verkar som det nästan bara är måndagar jämt...
hörs det att jag är trött och känner mig sliten...jag som inte brukar vara negativ, men i dag är det tungt alltså sad.gif unsure.gif
silos
Idag blev jag väckt först vid halv 9 av nödiga vovvar ohmy.gif Själv vaknade jag 6:30 men skulle bara vila lite till..... laugh.gif
AnnammA
CITAT (silos @ 03-10-2005, 10:05)
Idag blev jag väckt först vid halv 9 av nödiga vovvar ohmy.gif Själv vaknade jag 6:30 men skulle bara vila lite till..... laugh.gif

Skönt för dig, men stackars vovvar... sleep.gif Fick du torka golv sen, eller?

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon