|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Jag är nöjd och glad:jag har kokat lite äppelsylt ikväll och dessutom en underbart god soppa med blomsterbönor som en av ingredienser
Och jag har precis kommit hem från golfrundan. Vi hade underbart väder och spelade i t-shirt och kunde följa solnedgången över den skånska nejden med helt underbar utsikt. Och det gick bra för mig också!
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 19:49) Och jag har precis kommit hem från golfrundan. Vi hade underbart väder och spelade i t-shirt och kunde följa solnedgången över den skånska nejden med helt underbar utsikt. Och det gick bra för mig också!  Fuskigt! Här måste man ha fleecejacka och sockar på sig inomhus för att inte frysa ihjäl och jag håller på att få min andra snuva på en vecka.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-09-2005, 20:24) CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 19:49) Och jag har precis kommit hem från golfrundan. Vi hade underbart väder och spelade i t-shirt och kunde följa solnedgången över den skånska nejden med helt underbar utsikt. Och det gick bra för mig också! :) Fuskigt! Här måste man ha fleecejacka och sockar på sig inomhus för att inte frysa ihjäl och jag håller på att få min andra snuva på en vecka.  Och vi har ännu bättre väder på väg! Du får trösta dig med att ni säkert har mycket vackrare vintrar uppe hos er med snö och så. Här är det mest slask (eller slabb som vi säger) och grått på vintern. Några enstaka dagar med snö och gnistrande sol har vi men de är lätt räknade.
*Felix matte*
20-09-2005, 19:48
och jag har gått barfota hela dagen... kortärmad top och jeans... solen har varit på sitt bästa humör fast farbror blåst han tog i så vi var tvungen att stänga balkongdörren en stund  på solsidan visade termometern 19 -20 plus
CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 20:48) och jag har gått barfota hela dagen... kortärmad top och jeans... solen har varit på sitt bästa humör fast farbror blåst han tog i så vi var tvungen att stänga balkongdörren en stund  på solsidan visade termometern 19 -20 plus  "farbror blåst"  Det kanske är det farbror B står för?!
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 20:42) Och vi har ännu bättre väder på väg! Du får trösta dig med att ni säkert har mycket vackrare vintrar uppe hos er med snö och så. Här är det mest slask (eller slabb som vi säger) och grått på vintern. Några enstaka dagar med snö och gnistrande sol har vi men de är lätt räknade. Det är i och för sig bra väder här, soligt och fint, men jag fryyyyyser iallafall! Jo vintrarna är ju fina och snöiga, slask är inget kul. Det har man ju fått nog av efter att ha bott i Stockholm.
*Felix matte*
20-09-2005, 20:00
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 20:55) CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 20:48) och jag har gått barfota hela dagen... kortärmad top och jeans... solen har varit på sitt bästa humör fast farbror blåst han tog i så vi var tvungen att stänga balkongdörren en stund  på solsidan visade termometern 19 -20 plus  "farbror blåst"  Det kanske är det farbror B står för?!  Aha... så kan det vara
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 20:55) CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 20:48) och jag har gått barfota hela dagen... kortärmad top och jeans... solen har varit på sitt bästa humör fast farbror blåst han tog i så vi var tvungen att stänga balkongdörren en stund  på solsidan visade termometern 19 -20 plus  "farbror blåst"  Det kanske är det farbror B står för?!  Haha...har han varit däruppe och försökt ta sig in genom Agnetas balkongdörr?!  Jag trodde han hade vettigare saker att syssla med om dagarna!
*Felix matte*
20-09-2005, 20:03
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-09-2005, 20:59) CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 20:42) Och vi har ännu bättre väder på väg! :lol:
Du får trösta dig med att ni säkert har mycket vackrare vintrar uppe hos er med snö och så. Här är det mest slask (eller slabb som vi säger) och grått på vintern. Några enstaka dagar med snö och gnistrande sol har vi men de är lätt räknade. Det är i och för sig bra väder här, soligt och fint, men jag fryyyyyser iallafall! Jo vintrarna är ju fina och snöiga, slask är inget kul. Det har man ju fått nog av efter att ha bott i Stockholm. Känner igen frysandet.. jag frös ständigt.. hade Helly Hansen-sockar och fårskinnstofflor.. tjocktröja till hands alltid... Ända tills jag lyckades få upp min vikt... Nu fryser jag sällan  har ju ett värmande fettlager
CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 21:03) Det kommer jag nog aldrig att lyckas med. Men jag hoppas på att få lite bättre blodcirkulation nu när jag tränar och så kanske jag kan värma mig med ett lager muskler istället för fett
*Felix matte*
20-09-2005, 20:25
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-09-2005, 21:05) CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 21:03) Känner igen frysandet.. jag frös ständigt.. hade Helly Hansen-sockar och fårskinnstofflor.. tjocktröja till hands alltid... Ända tills jag lyckades få upp min vikt... Nu fryser jag sällan  har ju ett värmande fettlager  :lol: :wub: Det kommer jag nog aldrig att lyckas med. Men jag hoppas på att få lite bättre blodcirkulation nu när jag tränar och så kanske jag kan värma mig med ett lager muskler istället för fett  Har jag också  muskler alltså  Cyklade en hel mil ikväll medans jag såg på Uppdrag granskning, tog 34.40 min
Fialotta
21-09-2005, 05:45
Godmorgon i svammeltråden  Som vanligt är man ju stressad på morgonen till jobb...men det ser ut att bli en fin dag så ni ska ha det bra under dagen allihop alla svamlande odlaister
UglyCute
21-09-2005, 07:44
Har några minuter kvar innan lektionen börjar; Sällskapsdjur
En bra början på dagen har jag haft:upp tidigt,ut med vovvarna,frukost med dottern,ett härligt samtal med en väninna;kan jag vara annat än tacksam och glad!?! Kramar till aalihoppa,det vill säger till dem som vill ha kramar
CITAT (UglyCute @ 21-09-2005, 08:44) Har några minuter kvar innan lektionen börjar; Sällskapsdjur ??  Skulle det där skickats till ordassocieringsleken?
Hi hi,jag satte en ny signaturbild ifrån en sida ifrån Finland men tog bort det sen efter att jag läst Cobyright efteråt  och läste att man inte fick ta någonting ifrån deras sida utan att fått tillåtelse först! När skall jag någonsin lära mig detta med Cobyright
CITAT (silos @ 21-09-2005, 11:58) Hi hi,jag satte en ny signaturbild ifrån en sida ifrån Finland men tog bort det sen efter att jag läst Cobyright efteråt  och läste att man inte fick ta någonting ifrån deras sida utan att fått tillåtelse först! När skall jag någonsin lära mig detta med Cobyright  det är lätt....ta inget som inte är ditt eget
Fialotta
21-09-2005, 17:11
CITAT (pejori @ 21-09-2005, 17:06) Åhhh...himmel så pömsig man kan vara...vilken lite gosig mage dessutom
den magen är som samet helt underbart mjuk. det syns inte, men hon ligger på rygg i glipan mellan madrassen och fronten på valplådan
Fialotta
21-09-2005, 18:06
CITAT (pejori @ 21-09-2005, 18:35) den magen är som samet helt underbart mjuk. det syns inte, men hon ligger på rygg i glipan mellan madrassen och fronten på valplådan  Du får inte visa såna där söta bilder...blir ju sjuk ju
*Felix matte*
21-09-2005, 18:25
CITAT (pejori @ 21-09-2005, 17:06) Så mysigt hon ser ut att ha det Felix fick också filmjölk som "liten"... han älskar det fortfarande
*Felix matte*
21-09-2005, 18:31
CITAT (pejori @ 21-09-2005, 19:29) jag får inte gjort någonting här hemma längre  :lol: mitt hem förfaller och jag sitter och njuter av mina bäbbar hela dagen  :lol: :lol: kan sitta och titta på dom hur länge som helst  :wub: Då är det ju precis som det ska vara..... skulle det råka finnas en o annan dammtuss så försvinner de inte de väntar snällt på att bäbbarna ska bli större
Ni svamlar på ser jag. Själv har jag varit frånvarande några dagar. Min sambo ramlade ner från stegen i söndags när han höll på att måla fasaden. Det har varit några jobbiga dagar. Förutom att han är mörbultad i rygg och ben så klarade han sig undan med en fraktur i armen. Försöker glädja mig åt att han inte ramlade åt andra hållet där det är en bergvägg.
Men Anita........  om det nu va´sambon som föll från stegen.........hur kommer det sig att du inte hittade datorn?  Såvida du inte 1) hamnade under sambon........2) Hittar inte ON knappen själv...........3) Har agerat privat sjuksyster åt sambon.
CITAT (Reserv @ 22-09-2005, 10:11) Men Anita........  om det nu va´sambon som föll från stegen.........hur kommer det sig att du inte hittade datorn?  Såvida du inte 1) hamnade under sambon........2) Hittar inte ON knappen själv...........3) Har agerat privat sjuksyster åt sambon.  Alternativ 3 Han är ju gipsad och har dessutom svårt att gå, så jag är personlig assistent just nu. Brer mackor, delar maten, sätter på strumpor, hjälper till i duschen  .... o.s.v Sen blir man väl lite nerstämd också när man tänker på allt som skulle fixas i huset innan vintern. Tror bara inte man är på svammel-humör.
CITAT (AnitaGg @ 22-09-2005, 10:39) Alternativ 3 Han är ju gipsad och har dessutom svårt att gå, så jag är personlig assistent just nu. Brer mackor, delar maten, sätter på strumpor, hjälper till i duschen  .... o.s.v Sen blir man väl lite nerstämd också när man tänker på allt som skulle fixas i huset innan vintern. Tror bara inte man är på svammel-humör. nä fy!!! förstår att du inte är på svammelhumör då tur att det inte blev värre insidan kan ni göra efter hand...det viktigaste är att han blir okay igen
*Felix matte*
22-09-2005, 09:45
Sån tur i oturen att det inte gick ännu värre. Förstår att du inte haft tid eller lust till att "svamla". Du får vidarebefordra mina Krya på hälsningar.
Fialotta
22-09-2005, 09:47
CITAT (AnitaGg @ 22-09-2005, 10:02) Ni svamlar på ser jag. Själv har jag varit frånvarande några dagar. Min sambo ramlade ner från stegen i söndags när han höll på att måla fasaden. Det har varit några jobbiga dagar. Förutom att han är mörbultad i rygg och ben så klarade han sig undan med en fraktur i armen. Försöker glädja mig åt att han inte ramlade åt andra hållet där det är en bergvägg. Oj förstår att det blev jobbigt, men var glad ändå att det inte blev värre...han kunde ha ramlat ner helt fel och hur det blivit då vill jag inte ens tänka på.....så sköt om din gubbe väl, så ska du se att han fixar allt som behöver göras....fast senare Kram till er både patienten o sköterskan
CITAT (AnitaGg @ 22-09-2005, 10:02) Ni svamlar på ser jag. Själv har jag varit frånvarande några dagar. Min sambo ramlade ner från stegen i söndags när han höll på att måla fasaden. Det har varit några jobbiga dagar. Förutom att han är mörbultad i rygg och ben så klarade han sig undan med en fraktur i armen. Försöker glädja mig åt att han inte ramlade åt andra hållet där det är en bergvägg. Vilken tur att det ändå gick relativt bra Ni skulle ju kunna köra med :- Det gör vi till semestern, eller till veckan. Det finns inget som säger vilken semester eller vecka det handlar om
Aj såilla det kan gå... håller med de andra som säger tur att det inte blev värre... fast det tar ju ett bra tag innan en arm läker också.. så det lär ju bli en hel del pyssel med sambon...
själv har jag inte heller varit på svammelhumör... går och väntar på veterinärbesök i morgon... känner mej orolig iför vad det ska visa..
(jag vet inte om ni sett min tråd :jag har problem!?) Hon mår i alla fall nog inte så bra min katt...
Men Anita!  Jag tolkade ditt inlägg som att han "bara" fått en massa blåmärken och va´allmänt mörbultad, stackars man, jaa, stackars dig också. Vi karlar kan va´nog så besvärliga när vi inte mår bra.......har jag hört, själv sköter jag mig vid sjukdom och gnäller inget extra.  Men vad är det jag svamlar om, vadå extra? Jag gnäller aldrig annars heller ska det juh va  ´Och till Yenny, håller tummarna för din lilla katt i morron, hoppas det går bra och att det inte är nåt allvarligare, vet inte hur jag skulle bete mig om min äldsta (15 åringen) skulle bli sjuk. Själv har jag bestämt att hon ska bli minst 30 år, för då är jag så gammal så antingen så är jag dö själv eller så funkar inte tårkanalerna som dom ska ändå.  En tröstekram till Anita och Yenny och er andra också om ni behöver en.
Tack för kramen Reserv.... den behövs!
*Felix matte*
22-09-2005, 11:41
Ni får en kram från mig med.. alla som behöver en extra idag nu ska jag iväg till Lindex och se om jag hittar nåt snyggt att dölja planteringsgroparna med
CITAT (Reserv @ 22-09-2005, 11:16) Vi karlar kan va´nog så besvärliga när vi inte mår bra.......har jag hört, Min erfarenhet säger detsamma, hehe! Nädå, inte för att min man blir besvärlig när han är sjuk, han blir bara så oerhört mycket sjukare än vad jag hade blivit i samma situation Sist vi var förkylda samtidigt t.ex så hade jag 39,5 graders feber men var ändå uppe och fixade som vanligt och då kom han med ett lidande uttryck i ansiktet och sa; nu har jag 37,5 i temp! och menade då att nu måste han nog gå och lägga sig. Men om han hade ramlat ner för en stege så hade det varit ordentligt synd om honom och sjuksköterskemagdis hade förstås tagit hand om allt. Hoppas din gubbe repar sig snart Anita!
Sulawesii
22-09-2005, 13:22
Jag måste krypa till korset och erkänna att jag blir väldigt sjuk av feber (inte 37,5 dock  ) fastatt jag är kvinna.
CITAT (Sulawesii @ 22-09-2005, 14:22) Jag måste krypa till korset och erkänna att jag blir väldigt sjuk av feber (inte 37,5 dock  ) fastatt jag är kvinna. Ja det verkar vara helt olika på olika människor hur påverkad man blir av feber. Inte kan jag räkna ut vad det beror på heller. Att man är lågtempare i vanliga fall kan det inte vara i mitt fall för jag är alltid kall men blir ändå inte så sjuk av feber. Mest extrema jag varit med om var när jag hade influensa en gång och jag började piggna till, jag tänkte att "nu är jag nog frisk" och så tog jag tempen och den låg på 40 grader
Sulawesii
22-09-2005, 13:45
Då är jag halvdö!!
Fanns visst nån vetenskaplig förklaring till varför män känner sig sjukare av en förkylning. Tror det hade något med lungvolym att göra, men jag kommer inte ihåg detaljerna.
Själv tycker jag inte feber är något speciellt om den inte ligger uppåt 40C. Jag tycker det är mycket värre när förkylningen sätter sig neråt lungorna och man blir andfådd av minsta lilla, hostar och rosslar. Då känner jag mig riktigt risig. Har inte hänt på flera år som tur är *knackar i bordet*.
Tror annars att kvinnor helt enkelt är mer vana vid att må lite dåligt, åtminstone en gång i månaden. Därför gnäller de mindre vad gäller förkylningar.
CITAT (Pirum @ 22-09-2005, 15:02) Tror annars att kvinnor helt enkelt är mer vana vid att må lite dåligt, åtminstone en gång i månaden. Därför gnäller de mindre vad gäller förkylningar. Det är ju inte alls samma sak tycker jag. Jag gnäller absolut inte vid den speciella tidpunkten i månaden men däremot kan jag bli totalt däckad av en förkylning även om jag inte har feber.
Hos oss är det min man som antagligen bör vara fem före död innan han lägger sig i säng, tar en tablett eller uppsöker läkare. Eller överhuvudtaget erkänner att han är sjuk. Jag hör själv till dem som får delirium och yrar då termometern når 38 grader. Mulle
CITAT (mulle @ 22-09-2005, 17:47) Hos oss är det min man som antagligen bör vara fem före död innan han lägger sig i säng, tar en tablett eller uppsöker läkare. Eller överhuvudtaget erkänner att han är sjuk. Jag hör själv till dem som får delirium och yrar då termometern når 38 grader. Mulle Ja lika ofta som män blir jättepjoskiga när de blir sjuka är de ju sådär som du beskriver Mulle. Min pappa har också alltid varit sån. Alltid jobbat hur sjuk han än varit. Droppen var ju när han vaknade med fruktansvärda bröstsmärtor och trots det cyklade 3 km till jobbet innan han till slut insåg att han måste ta sig till vårdcentralen. Där blev det ambulans till sjukhuset och by-passoperation på 5 av hjärtats kranskärl, massiv hjärtinfarkt! Han kom undan med blotta förskräckelsen
Biggan_
22-09-2005, 18:56
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-09-2005, 18:39) CITAT (mulle @ 22-09-2005, 17:47) Hos oss är det min man som antagligen bör vara fem före död innan han lägger sig i säng, tar en tablett eller uppsöker läkare. Eller överhuvudtaget erkänner att han är sjuk. Jag hör själv till dem som får delirium och yrar då termometern når 38 grader. Mulle Ja lika ofta som män blir jättepjoskiga när de blir sjuka är de ju sådär som du beskriver Mulle. Min pappa har också alltid varit sån. Alltid jobbat hur sjuk han än varit. Droppen var ju när han vaknade med fruktansvärda bröstsmärtor och trots det cyklade 3 km till jobbet innan han till slut insåg att han måste ta sig till vårdcentralen. Där blev det ambulans till sjukhuset och by-passoperation på 5 av hjärtats kranskärl, massiv hjärtinfarkt! Han kom undan med blotta förskräckelsen  Från det ena till det andra, har inte din ena Smilie en hemsk huvudvärk Magdis
CITAT (Birgitta P @ 22-09-2005, 19:56) Den stackarn borde vara ganska ihjälslagen vid det här laget! Vad har jag gjort, jag som avskyr våld!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|