|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
*Felix matte*
05-10-2005, 10:58
Mig har svanarna väckt tidigt några ggr senaste veckan... de för sånt oväsen när de flyger förbi. Stork har jag aldrig sett irl. Här kan man höra hela When a man loves a... chicken LYSSNA
Biggan_
05-10-2005, 10:59
CITAT (stennie @ 05-10-2005, 11:47) En av dom bästa låtar som finns, med Percy Sledge! Måste också berätta att i morse när jag körde på jobb så såg jag på ett fält, strax utanför Staffanstorp en flock storkar ca 7-8 st var där....Helt fantastiskt, så många har jag aldrig sett i frihet  StorkprojektetDu har nog sett några som är med i detta projekt. Kanske var dom på väg till BB, hade dom bebisar i näbben?
Inga från Närke
05-10-2005, 11:45
CITAT (maudan @ 05-10-2005, 10:40) En fråga: är det nån som vet var man kan ladda hem låten "When a man loves a Women"..vet inte vem som sjunger men hört den på radion i flera dagar och letat på nätet men hittar den inte...den är så himla bra!!!!! De länkar du fick av Felix Matte får man betala för eller bli medlem. Skicka mig din mailadress så ska jag försöka att få tag i den. Har några på jobbet som vet var man kan leta. Har den nog själv också men de är nerbrända alla och det skulle ta flera dagar för mig att leta.
Fialotta
05-10-2005, 15:59
CITAT (Felix matte @ 05-10-2005, 10:53) Felix Matte du brukar ju hitta det mesta...tar tacksamt emot hjälp  Liten smakbit HÄR kanske du kan ladda ner den. min engelska är inte vad den borde vara Richard Clayderman Jätte, jätte Tack Agneta...jag visste du skulle hitta...hittade en demo att tanka hem....va så himla glad för den.... vet du hur bra du är egentligen..........megabra!!!!!!!
Fialotta
05-10-2005, 16:00
CITAT (Inga från Närke @ 05-10-2005, 12:45) CITAT (maudan @ 05-10-2005, 10:40) En fråga: är det nån som vet var man kan ladda hem låten "When a man loves a Women"..vet inte vem som sjunger men hört den på radion i flera dagar och letat på nätet men hittar den inte...den är så himla bra!!!!! De länkar du fick av Felix Matte får man betala för eller bli medlem. Skicka mig din mailadress så ska jag försöka att få tag i den. Har några på jobbet som vet var man kan leta. Har den nog själv också men de är nerbrända alla och det skulle ta flera dagar för mig att leta. Tack Inga...va snäll du är...men jag hittade en demo precis...är så nöjd med den...va goa ni är
Nej då... jag är här Hur är läget?
CITAT (yenny @ 05-10-2005, 23:11) Nej då... jag är här :D
Hur är läget? bara bra har sålt fem valpar på två timmar inte dåligt tycker jag  hur är det själv?
*Felix matte*
05-10-2005, 22:17
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:12) CITAT (yenny @ 05-10-2005, 23:11) Nej då... jag är här Hur är läget? bara bra har sålt fem valpar på två timmar inte dåligt tycker jag  hur är det själv?  Nu måste jag fråga... Är det inte jobbigt att lämna ifrån sig valparna (tog en paus... Felix spydde) .. jag skulle nog inte klara av att skiljas ifrån dem.
Bra jobbat  Jo då det är helt okej.... katten min är tillfälligt lite piggare och plågar mej just nu med att skrika efter mat (hon åt för en timma sen) Är lite trött också.. kom nyligen hem från jobbet.
CITAT (Felix matte @ 05-10-2005, 23:17) CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:12) CITAT (yenny @ 05-10-2005, 23:11) Nej då... jag är här Hur är läget? bara bra har sålt fem valpar på två timmar inte dåligt tycker jag  hur är det själv?  Nu måste jag fråga... Är det inte jobbigt att lämna ifrån sig valparna (tog en paus... Felix spydde) .. jag skulle nog inte klara av att skiljas ifrån dem. det går rätt bra...om man bestämmer sig från början..... MEN jag har gjort misstaget att fästa mig vid en valp...som jag har jättesvårt att skilja mej från.... försöker leda köparen in på en annan valp, men vet inte om det går då är det bara att försöka bita ihop ....och gråta när jag blir ensam annars är det inga problem....jag bestämmer från början....dessa ska säljas... och fäster mej inte vid dom på samma sätt
*Felix matte*
05-10-2005, 22:34
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:33) CITAT (Felix matte @ 05-10-2005, 23:17) CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:12) CITAT (yenny @ 05-10-2005, 23:11) Nej då... jag är här Hur är läget? bara bra har sålt fem valpar på två timmar inte dåligt tycker jag  hur är det själv?  Nu måste jag fråga... Är det inte jobbigt att lämna ifrån sig valparna (tog en paus... Felix spydde) .. jag skulle nog inte klara av att skiljas ifrån dem. det går rätt bra...om man bestämmer sig från början..... MEN jag har gjort misstaget att fästa mig vid en valp...som jag har jättesvårt att skilja mej från.... försöker leda köparen in på en annan valp, men vet inte om det går då är det bara att försöka bita ihop ....och gråta när jag blir ensam annars är det inga problem....jag bestämmer från början....dessa ska säljas... och fäster mej inte vid dom på samma sätt  OK... förstår dig
 ska ju behålla denna ju
*Felix matte*
05-10-2005, 22:41
 fast hon är mitt hjärtegryn
Ååååh vad söt! Ooooj vad min dotter skulle bli till sig om hon såg den! Ska visa henne bilden imorgon, hon brukar pipa "åååååååh" så fort hon ser en bild på nåt djur och så får hon en liten tår i ögonen. Hon tycker så mycket om djur. Sen några dagar tillbaka är hon en liten hasselmus som sitter i sitt hål gjort av ett täcke. Hon sitter där ögonen som sticker ovanför och så rynkar hon på nosen och håller tassarna framför sig. Så fort någon närmar sig försvinner hon kvickt som ögat ner i hålet.
Fialotta
06-10-2005, 06:32
Godmorgon alla....sätter fram lite fika till er här på morgonen Men hur söt va inte den lilla godingen pejori...jädran ...jag blev hundsjuk igen...inte bra för mitt hjärta du
*Felix matte*
06-10-2005, 06:35
Tackar men jag har redan fikat så här blir till att fixa frukost (omelett idag)om en stund.
AnnammA
06-10-2005, 08:26
CITAT (Felix matte @ 05-10-2005, 11:39) Verkar inte finnas någon gratisversion på nätet men här får du texten och midilänk så kan du själv sjunga för full hals Musik scrolla en bit ner på sidan. WHEN A MAN LOVES A WOMAN (Percy Sledge)
When a man loves a woman Can't keep his mind on nothin' else He'd trade the world For a good thing he's found If she is bad, he can't see it She can do no wrong Turn his back on his best friend If he puts her down
When a man loves a woman Spend his very last dime Trying to hold on to what he needs He'd give up all his comforts And sleep out in the rain If she said that's the way It ought to be
When a man loves a woman I give you everything I've got (yeah) Trying to hold on To your precious love Baby please don't treat me bad
When a man loves a woman Deep down in his soul She can bring him such misery If she is playing him for a fool He's the last one to know Loving eyes can never see
Yes when a man loves a woman I now exactly how he feels 'Cause baby, baby, baby I am a man When a man loves a woman
Bette Middler sjunger den också på klassikern "The Rose" inspirerat av Janis Joplins liv&leverne...Om ngn kommer i håg den...? AnnA
Fialotta
06-10-2005, 08:34
Gjorde hon...det visste inte jag...letar vidare på henne då...tack
AnnammA
06-10-2005, 08:39
CITAT (maudan @ 06-10-2005, 09:34) Gjorde hon...det visste inte jag...letar vidare på henne då...tack  Ja, Bette Middler drar en helt fantastisk monolog på scenen innan hon sjunger den...Jag tror att "The Rose" kom ut med filmmusiken på skiva när det begav sig på 80-talet...Men om den finns på cd har jag ingen aning om... AnnA
CITAT (AnnammA @ 06-10-2005, 09:39) Ja, Bette Middler drar en helt fantastisk monolog på scenen innan hon sjunger den...Jag tror att "The Rose" kom ut med filmmusiken på skiva när det begav sig på 80-talet...Men om den finns på cd har jag ingen aning om...
AnnA Helt underbar skiva, jag har den på vinyl. Konserterna spelades in live juni-juli -78. Skivan trycktes -79. Och så till något helt annat... Såg i en helt annan tråd att jag inte är ensam om att undra var Telia-Gunnars fru är nånstans... finns hon över huvud taget?
CITAT (Betty @ 06-10-2005, 14:51) Och så till något helt annat... Såg i en helt annan tråd att jag inte är ensam om att undra var Telia-Gunnars fru är nånstans... finns hon över huvud taget?  har aldrig sett att det ska finnas nån fru inte ens på hans femtioårsdag syntes hon...men han har ring på fingret så antingen jobbar hon jämt eller så är han änkeman tror han är ensam med barnen
*Felix matte*
06-10-2005, 16:12
Ursäkta... men vem är Telia-Gunnar?
pappan i reklamen om telias bredband och virusskydd
CITAT (pejori @ 06-10-2005, 18:32) pappan i reklamen om telias bredband och virusskydd  Ahaaa...nu hänger jag med! Jag har trott att det var nån på forumet ni pratade om så jag blev bara mer och mer konfunderad!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-10-2005, 18:33) CITAT (pejori @ 06-10-2005, 18:32) pappan i reklamen om telias bredband och virusskydd  :wub: Ahaaa...nu hänger jag med! Jag har trott att det var nån på forumet ni pratade om så jag blev bara mer och mer konfunderad!  å jag har äntligen kopplat jag med... var helt säker på att det var någon härifrån.. Fast om han har nån fru!? Vet inte, har inte sett till nån sån
Är det samma snubbe som va´alldeles från början med telias reklam? Han som va´så korkad så han gick in i garderoben för att nån skulle ringa mobilen som lyste när det ringde? Om det är samma så har han en fru........eller hade då i alla fall, efter att ha hört sin man skrika från garderoben - det lyser, det lyser.  inte konstigt om det vart en skiljsmässa där, eller när han satt vid datorn....- on.......on......on och leta efter on knappen.  Näe, det är nog inte samma typ, den nya har juh dialekt nerifrån.....
CITAT (Reserv @ 06-10-2005, 22:56) Är det samma snubbe som va´alldeles från början med telias reklam? Han som va´så korkad så han gick in i garderoben för att nån skulle ringa mobilen som lyste när det ringde? Om det är samma så har han en fru........eller hade då i alla fall, efter att ha hört sin man skrika från garderoben - det lyser, det lyser.  inte konstigt om det vart en skiljsmässa där, eller när han satt vid datorn....- on.......on......on och leta efter on knappen.  Näe, det är nog inte samma typ, den nya har juh dialekt nerifrån.....  nä det är inte han detta är den med pappa som skickar upp sonen på taket för att skruva fast nån parabol brandkåren får ta ner honom.
Jag tycker så synd om honom när hans ungar kommer till kontoret och "hälsar på pappa" bara för att få kolla mejlen på datorer med virusskydd  Eller när de vägrar komma med och äta på restaurang och han får äta ensam...
CITAT (Vicke @ 07-10-2005, 00:09) Jag tycker så synd om honom när hans ungar kommer till kontoret och "hälsar på pappa" bara för att få kolla mejlen på datorer med virusskydd  Eller när de vägrar komma med och äta på restaurang och han får äta ensam... håller med... han ser ut som en ledsen och övergiven hund
*Felix matte*
07-10-2005, 06:22
Tack! då vet jag vem han är... jag har sett reklamen där tjejen frågar om hon får låna datorn och kolla mejlen. Den tjejen tycker jag är sååå bra... speciellt där hon fått virus i datorn och kompisen tror det handlar om helt annat
CITAT (Betty @ 06-10-2005, 14:51) Och så till något helt annat... Såg i en helt annan tråd att jag inte är ensam om att undra var Telia-Gunnars fru är nånstans... finns hon över huvud taget?  Äntligen nån med alla stövlar i hallen!  Tack Betty! Du har räddat min dag - hela veckan förresten!  Som jag har undrat över var frun håller hus. Vi kanske får maila Telia och fråga?
CITAT (Berith @ 07-10-2005, 07:44) CITAT (Betty @ 06-10-2005, 14:51) Och så till något helt annat... Såg i en helt annan tråd att jag inte är ensam om att undra var Telia-Gunnars fru är nånstans... finns hon över huvud taget?  Äntligen nån med alla stövlar i hallen!  Tack Betty! Du har räddat min dag - hela veckan förresten!  Som jag har undrat över var frun håller hus. Vi kanske får maila Telia och fråga?  ja!  gör det, och tala om vad dom svarar sen
UglyCute
07-10-2005, 15:53
I går fick jag skriva en autograf  på internetsidan stallet.se har visst gjort mig känd där
Fialotta
08-10-2005, 07:51
CITAT (UglyCute @ 07-10-2005, 16:53) I går fick jag skriva en autograf  på internetsidan stallet.se har visst gjort mig känd där  Aha...en kändis alltså Godmorgon alla svammlare.......ha en bra helg
*Felix matte*
08-10-2005, 08:18
Gomorron alla glada! strax är det godnatt för mig... har hostat mest hela natten och nyss har jag friserat guben.  undras vad jag ska köpa för frissapengarna han sparade
CITAT (Felix matte @ 08-10-2005, 09:18) undras vad jag ska köpa för frissapengarna han sparade  flera goda chokladkakor att inta framför datorn kanske? krya på dej
Nu hade den här tråden hamnat alldeles för långt ner! Jag släpade med mig gubben till gymet igår för första gången. Mycket motvillig och surmulen följde han med. Efter ett tag tinade han upp och stod och gjorde nördiga miner medan han ryckte som en sprattelgubbe i tyngderna.
Ja visst hade tråden farit långt bort.... jag svamlar väl på lite då och passar på att ställa en fråga: Är det nån mer än jag som har problem med att hitta finskor utan klack?? Jag ska på fest på fredag och inser att jag kan bara inte ha blus och fina svarta byxor till gympaskor... för det är allt jag äger i skoväg Så jag ger mej av till centrum, två skoaffärer finns där... ett enda par svarta skor av det lite finare slaget hittade jag utan klack... självklart kunde jag inte ens ha den minsta storleken 36 (brukar ha 36-37) Vart hittar man skor utan klack?
Fialotta
13-10-2005, 07:01
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-10-2005, 11:57) Nu hade den här tråden hamnat alldeles för långt ner! Jag släpade med mig gubben till gymet igår för första gången. Mycket motvillig och surmulen följde han med. Efter ett tag tinade han upp och stod och gjorde nördiga miner medan han ryckte som en sprattelgubbe i tyngderna.  Bra att du plockade upp den igen...har vi tacklat av med vårt svammel  :rolleyes Godmorgon på er allihop.......tror att vi får en fin dag i dag oxå...sätter fram lite fika till er här...själv måste jag sticka till jobbet Vi skrivs *vink*
Godmorgon denna gråa dag. Sitter och huttrar på mitt kontorsrum och längtar till dagen är slut och man får gå hem kura ihop på soffan med lite tända ljus och bara blunda för den där dammsugaren som står där och trampar och vill "rastas"!!
Biggan_
13-10-2005, 17:06
Det var väldans vad här var lugnt och fridfullt
Fialotta
13-10-2005, 17:11
Hallå...ja...jag håller med dig...är folk forumtrötta i svammeltråden eller nåt.....jag vet att jag kan bli det ibland
Biggan_
13-10-2005, 17:32
Vi får sätta lite sprätt på svamlet Några tips på hur man håller sin hud i trim? Jag är så jäkla dum som går på vad reklamen säger = fullt med påbörjade burkar och tuber med allsköns smörja i badrumsskåpet. Ju konstigare ingredienser det finns i smörjan, ju bättre verkan tycks den ha, utom på mej då, naturligtvis. Har någon av er lyckats hitta något som ni är nöjda med? Kan inte låta bli att tänka på wolkenkrabbers tips till Magdis om lera, gurkskivor och morötter.
CITAT (Birgitta P @ 13-10-2005, 18:32) Vi får sätta lite sprätt på svamlet Några tips på hur man håller sin hud i trim? Jag är så jäkla dum som går på vad reklamen säger = fullt med påbörjade burkar och tuber med allsköns smörja i badrumsskåpet. Ju konstigare ingredienser det finns i smörjan, ju bättre verkan tycks den ha, utom på mej då, naturligtvis. Har någon av er lyckats hitta något som ni är nöjda med? Kan inte låta bli att tänka på wolkenkrabbers tips till Magdis om lera, gurkskivor och morötter. samma här...går på det varje gång, trots att jag vet att vitaminer och annat inte kan tas upp i huden, bara göra den smidig köpte en som hette yabuché som jag tyckte hade effekt, men det kanske var inbillning
Nuxe-produkterna är jättebra tycker jag, fast ganska dyra. De innehåller inga mineraloljor och inga animaliska ingredienser.
CITAT (Birgitta P @ 13-10-2005, 18:32) Kan inte låta bli att tänka på wolkenkrabbers tips till Magdis om lera, gurkskivor och morötter. Hihi, och jag som inte ens testade det! Jag orkar inte hålla på med masker och sånt där. Däremot blev jag lite nojig och köpte antirynkcreme när jag fyllde 30 men den har jag skippat nu. Brukar smörja mig med Barnängens hudlotion för bebisar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|