Full version: Allmänt svammel :)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Biggan_
CITAT
ganska ihjälslagen

Kan man vá dé?? ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Birgitta P @ 22-09-2005, 20:09)
CITAT
ganska ihjälslagen

Kan man vá dé?? ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Praktsvammel!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 22-09-2005, 12:48)
CITAT (Felix matte @ 22-09-2005, 12:41)
Ni får en kram från mig med.. alla som behöver en extra idag wub.gif

nu ska jag iväg till Lindex och se om jag hittar nåt snyggt att dölja planteringsgroparna med laugh.gif

huh.gif unsure.gif wink.gif blink.gif wacko.gif Näe, jag försöker och försöker........ sad.gif Näe, fattar inget alls.....på Lindex? blink.gif Där säljer dom väl damkläder? Nu får du allt förklara rolleyes.gif

Hoppsan tongue.gif Jag har vilat fram till för en stund sedan...har inte suttit vid datorn...
LadyG gav dig rätt svar... jag behövde nya jeans inför vintern... snart får man ta på sig långkallingar. sad.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 22-09-2005, 20:39)

nu ska jag iväg till Lindex och se om jag hittar nåt snyggt att dölja planteringsgroparna med laugh.gif

huh.gif unsure.gif wink.gif blink.gif wacko.gif Näe, jag försöker och försöker........ sad.gif Näe, fattar inget alls.....på Lindex? blink.gif Där säljer dom väl damkläder? Nu får du allt förklara rolleyes.gif

Hoppsan tongue.gif Jag har vilat fram till för en stund sedan...har inte suttit vid datorn...
LadyG gav dig rätt svar... jag behövde nya jeans inför vintern... snart får man ta på sig långkallingar. sad.gif

Planteringsgropar laugh.gif laugh.gif laugh.gif Det måste jag berätta för sambon, det är lite gropigt där med rolleyes.gif Är det nån fas som alla stackars kvinnor ska gå igenom? Apelsinhud - celluiter - planteringsgropar? tongue.gif Hopas det inte dyker upp nåt värre senare. unsure.gif sad.gif wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 22-09-2005, 20:43)
CITAT (Felix matte @ 22-09-2005, 20:39)

Planteringsgropar laugh.gif laugh.gif laugh.gif Det måste jag berätta för sambon, det är lite gropigt där med rolleyes.gif Är det nån fas som alla stackars kvinnor ska gå igenom? Apelsinhud - celluiter - planteringsgropar? tongue.gif Hopas det inte dyker upp nåt värre senare. unsure.gif sad.gif wacko.gif

Värre?.. det är väl inte illa på nåt vis... syns ju inte ens om man tar på sig nylonstrumpor tongue.gif

"planteringsgropar" hade någon skrivit i ett tidigare inlägg... det var inte jag som var så påhittig.
Reserv
Jag måste bara ha missat när det stog första gången, eller så fattade jag inte då heller. Fast det kanske inte va´nån som drog in Lindex i meningen då heller laugh.gif
pejori
och ni män.
har inte ni planteringsgopar eller heter dom ormgropar på er? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 22-09-2005, 22:38)
och ni män.
har inte ni planteringsgopar eller heter dom ormgropar på er? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Tror inte jag sett nån "planteringsgrop" på gubbarna i bastun, aldrig nånsin föresten, om vi är feta är det kanske inte samma fett som erat unsure.gif wink.gif Vårat är kanske mera utspritt.......eller nåt i den stilen......nu känns det som man är och tassar på minerat område sad.gif huh.gif
mulle
och ni män.
har inte ni planteringsgopar eller heter dom ormgropar på er? laugh.gif  :lol:  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ormen sticker ju till och med ut en del av kroppen... tongue.gif
Mulle
*Felix matte*
och ni män.
har inte ni planteringsgopar eller heter dom ormgropar på er? laugh.gif  :lol:  :lol:

Men vet inte du att allt sånt heter Pondus när det gäller män. tongue.gif laugh.gif laugh.gif

tror de iaf laugh.gif
Reserv
Hallå här va´nu börjar det kännas lite väl ensamt här, vart tog Tropeden vägen egentligen? Sitter väl och kuttrar med fjälla sin. wub.gif rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 22-09-2005, 22:53)
Hallå här va´nu börjar det kännas lite väl ensamt här, vart tog Tropeden vägen egentligen? Sitter väl och kuttrar med fjälla sin. wub.gif rolleyes.gif

Jamen vad säger du Reserv....har du några planteringsgropar? Eller kärlekshandtag kanske? Såna kan ju vara behändiga att grabba tag i! wub.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-09-2005, 22:56)
CITAT (Reserv @ 22-09-2005, 22:53)
Hallå här va´nu börjar det kännas lite väl ensamt här, vart tog Tropeden vägen egentligen? Sitter väl och kuttrar med fjälla sin. wub.gif  :rolleyes:

Jamen vad säger du Reserv....har du några planteringsgropar? Eller kärlekshandtag kanske? Såna kan ju vara behändiga att grabba tag i! wub.gif laugh.gif

Inga planteringsgropar.........men ett handtag har jag rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 22-09-2005, 23:00)

Ett bara? Ett väl tilltaget istället då kanske? laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-09-2005, 23:04)
CITAT (Reserv @ 22-09-2005, 23:00)

Ett bara? Ett väl tilltaget istället då kanske? laugh.gif

Ingen har hitintills klagat rolleyes.gif
AnnammA
och ni män.

Ormgroparna finns kanske utgrävna i fantasin? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

AnnA
Magdis
Idag är det helt plötsligt sommar här igen, vad sägs om 19,8 grader uppe i Piteå i slutet av september!! Helskumt men jag är väldigt tacksam iallafall.
Har varit på stan med dottern och fikat och shoppat lite, köpte bl.a lite nya penslar, dukar och oljefärger (en hudfärgad så att slöhögen slipper blanda till det biggrin.gif )
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-09-2005, 13:10)
Idag är det helt plötsligt sommar här igen, vad sägs om 19,8 grader uppe i Piteå i slutet av september!! Helskumt men jag är väldigt tacksam iallafall.
Har varit på stan med dottern och fikat och shoppat lite, köpte bl.a lite nya penslar, dukar och oljefärger (en hudfärgad så att slöhögen slipper blanda till det biggrin.gif )

Vad ska man ha en hudfärgad oljefärg till?
Låter misstänkt!.....
blink.gif
yenny
CITAT (Farbror Blå @ 23-09-2005, 14:36)
Har varit på stan med dottern och fikat och shoppat lite, köpte bl.a lite nya penslar, dukar och oljefärger (en hudfärgad så att slöhögen slipper blanda till det  :D )

Låter misstänkt!.....
blink.gif

självporträtt såklart smile.gif å så bilder på den där halvnakne modellen biggrin.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 23-09-2005, 14:40)
CITAT (Farbror Blå @ 23-09-2005, 14:36)
Har varit på stan med dottern och fikat och shoppat lite, köpte bl.a lite nya penslar, dukar och oljefärger (en hudfärgad så att slöhögen slipper blanda till det  biggrin.gif )

Låter misstänkt!.....
blink.gif

självporträtt såklart smile.gif å så bilder på den där halvnakne modellen biggrin.gif

Hon skulle juh komma hit och måla om jag inte minns alldeles galet rolleyes.gif Fast nog är du en slöhög Magdis, det är juh en av tjusningarna att just få blanda till rätt färgton, det är juh halva jobbet/njutningen/tillfredsställelsen. sad.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 14:43)
Hon skulle juh komma hit och måla om jag inte minns alldeles galet rolleyes.gif Fast nog är du en slöhög Magdis, det är juh en av tjusningarna att just få blanda till rätt färgton, det är juh halva jobbet/njutningen/tillfredsställelsen. sad.gif

Just det, jag förbereder mig inför att komma och måla av dig i fontänen! Och nog kommer jag att få blanda trots den nyinköpta hudfärgen, det är ju nämligen inte alla som har samma hudfärg rolleyes.gif Vi får väl se om det blir rött, vitt eller brunt jag får blanda i när jag ska måla av dig. tongue.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-09-2005, 15:01)
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 14:43)
Hon skulle juh komma hit och måla om jag inte minns alldeles galet rolleyes.gif  Fast nog är du en slöhög Magdis, det är juh en av tjusningarna att just få blanda till rätt färgton, det är juh halva jobbet/njutningen/tillfredsställelsen. sad.gif

Just det, jag förbereder mig inför att komma och måla av dig i fontänen! Och nog kommer jag att få blanda trots den nyinköpta hudfärgen, det är ju nämligen inte alla som har samma hudfärg rolleyes.gif Vi får väl se om det blir rött, vitt eller brunt jag får blanda i när jag ska måla av dig. tongue.gif

Nu börjar det bli så kallt så vi får väl vänta till nästa sommar tongue.gif tar vi då sensommarn så lär det kanske bli en skvätt brunt där, om sommarn är snäll då förstås. rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 15:05)
Nu börjar det bli så kallt så vi får väl vänta till nästa sommar tongue.gif tar vi då sensommarn så lär det kanske bli en skvätt brunt där, om sommarn är snäll då förstås. rolleyes.gif

Ja det blir bra, jag åker inte ner förrän nästa sommar. Kunde ju fått användning för blåfärgen om jag kommer ner senare i höst i och för sig... tongue.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-09-2005, 15:06)
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 15:05)
Nu börjar det bli så kallt så vi får väl vänta till nästa sommar tongue.gif  tar vi då sensommarn så lär det kanske bli en skvätt brunt där, om sommarn är snäll då förstås. rolleyes.gif

Ja det blir bra, jag åker inte ner förrän nästa sommar. Kunde ju fått användning för blåfärgen om jag kommer ner senare i höst i och för sig... tongue.gif laugh.gif

Spara den till Farbror Blå istället laugh.gif laugh.gif
Magdis
Åååå, nu vet jag varför det blivit sommarvärme här igen efter en månad av höst....jag ställde in solstolarna i förrådet igår! rolleyes.gif Det måste ju vara därför!
Fialotta
Och varför dog svammel tråden nudå...är det bara jag som tyckte den var bra unsure.gif
silos
Den LEVER så det så alltså svamlandet, bara vi ta lite fart biggrin.gif
yenny
För min del har min energi denna helg gått åt till annat,,, fast annars så uppskattar jag denna tråd.... fast nu måste jag dra till jobbet!

Ha en fin dag!
silos
Idag har jag satt igång med att städa och ta en liiiten paus då och då härinne och på ett finskt forum
Magdis
CITAT (maudan @ 26-09-2005, 12:00)
Och varför dog svammel tråden nudå...är det bara jag som tyckte den var bra unsure.gif

Nejdå jag har också tyckt den var bra. Har tappat gnistan av allt bråk bara. sad.gif
silos
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2005, 12:58)

Nejdå jag har också tyckt den var bra. Har tappat gnistan av allt bråk bara. sad.gif

Men kära nån då vinner ju bråkmakarna ohmy.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2005, 12:58)

Men det förstår jag...samma här...men vi slår bort negativ energi och tar emot positiv sådan....livet är tufft ändå vänner wub.gif

Sen har jag en liten fråga till Reserv...blev du grinig på mig tongue.gif när jag skrev fel ord häromdan laugh.gif tongue.gif
Tropeden
Hm... såg att jag varit saknad, men reserv, klarar du inte av damerna ensammen?!? tongue.gif biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Tropeden @ 26-09-2005, 13:41)
Hm... såg att jag varit saknad, men reserv, klarar du inte av damerna ensammen?!? tongue.gif biggrin.gif

Tror säkert att han uppskattar lite manligt sällskap här inne laugh.gif
pejori
alla män välkommnas i denna svameltråd.
vi damer är i majoritet laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (maudan @ 26-09-2005, 13:28)
Men det förstår jag...samma här...men vi slår bort negativ energi och tar emot positiv sådan....livet är tufft ändå vänner wub.gif

Ska försöka göra det! Jag brukar tänka på att det trots allt är såååå många fler härliga och roliga människor här än surkart. Har upplevt så mycket positivt här och fått verkliga vänner. Jag brukar aldrig låta det negativa ta överhanden men på sista tiden har det verkligen varit svårt, höll på att flippa ut totalt häromkvällen men blev peppad och tröstad av en riktig pärla härifrån wub.gif

Gnistan kommer nog tillbaka så småningom. smile.gif
Ophelia
Är lite svamlig och off idag. kanske kan vara lämpligt med ett inlägg här då unsure.gif
Fialotta
CITAT (Ophelia @ 26-09-2005, 17:05)
Är lite svamlig och off idag. kanske kan vara lämpligt med ett inlägg här då unsure.gif

Japp...precis rätta stället Ophelia...du får en svammelkramis
av mig, så ditt off lättar lite smile.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2005, 16:53)
CITAT (maudan @ 26-09-2005, 13:28)

Ska försöka göra det! Jag brukar tänka på att det trots allt är såååå många fler härliga och roliga människor här än surkart. Har upplevt så mycket positivt här och fått verkliga vänner. Jag brukar aldrig låta det negativa ta överhanden men på sista tiden har det verkligen varit svårt, höll på att flippa ut totalt häromkvällen men blev peppad och tröstad av en riktig pärla härifrån wub.gif

Gnistan kommer nog tillbaka så småningom. smile.gif

Det är bra Magdis...du är så go när du är i ditt esse..hur kul som helst wub.gif
Ophelia
CITAT (maudan @ 26-09-2005, 17:19)
CITAT (Ophelia @ 26-09-2005, 17:05)
Är lite svamlig och off idag. kanske kan vara lämpligt med ett inlägg här då   unsure.gif

Japp...precis rätta stället Ophelia...du får en svammelkramis
av mig, så ditt off lättar lite smile.gif

Tack...precis vad jag behövde smile.gif
pejori
nu läger vi gnället bråken bakom oss och svammlar vidare i glad anda smile.gif smile.gif
det går att svammla om tråkiga saker med, men det är roligare med roligt svammel. svammel i sorg och svammel i glädje är svammel för alla tidpunkter smile.gif smile.gif
nu har jag svammlat så jag inte vet vilket svammel som är svammel laugh.gif laugh.gif
har jag svammlat bra nu? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 26-09-2005, 17:42)
nu läger vi gnället bråken bakom oss och svammlar vidare i glad anda smile.gif smile.gif
det går att svammla om tråkiga saker med, men det är roligare med roligt svammel. svammel i sorg och svammel i glädje är svammel för alla tidpunkter smile.gif smile.gif
nu har jag svammlat så jag inte vet vilket svammel som är svammel laugh.gif laugh.gif
har jag svammlat bra nu? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Kanonsvammel...lärde mig lite där laugh.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (maudan @ 26-09-2005, 17:21)
Det är bra Magdis...du är så go när du är i ditt esse..hur kul som helst wub.gif

Tack söta du! Detsamma! wub.gif Och det gäller alla er andra här också.
Jag är redan gladare så jag försöker svamla på lite....gissa vad jag köpte idag? En pilatesboll! Jag har ju bara sneglat på dem på gymet men nu ska jag smygträna lite hemma, haha! Det var inte så svårt som jag trodde, jag ramlade faktiskt inte pladask i golvet direkt! smile.gif Men jag tror jag tar och skippar den där övningen när man ska stå och balansera på bollen. Jag har inte råd med nya tänder just nu. tongue.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2005, 18:09)
CITAT (maudan @ 26-09-2005, 17:21)
Det är bra Magdis...du är så go när du är i ditt esse..hur kul som helst  :wub:

Tack söta du! Detsamma! wub.gif Och det gäller alla er andra här också.
Jag är redan gladare så jag försöker svamla på lite....gissa vad jag köpte idag? En pilatesboll! Jag har ju bara sneglat på dem på gymet men nu ska jag smygträna lite hemma, haha! Det var inte så svårt som jag trodde, jag ramlade faktiskt inte pladask i golvet direkt! smile.gif Men jag tror jag tar och skippar den där övningen när man ska stå och balansera på bollen. Jag har inte råd med nya tänder just nu. tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif En bild skulle sitta fint nu tongue.gif wub.gif
Magdis
CITAT (maudan @ 26-09-2005, 18:11)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif En bild skulle sitta fint nu tongue.gif wub.gif

Ja Jösses, det måste jag ju fixa! Jag ska välja ut nån riktigt extrem övning när jag ligger högröd i ansiktet och nästan håller på att ramla ner från bollen. rolleyes.gif

Vi försökte ju med mun-mot-munmetoden på den gamla sommartråden igår men den har redan hamnat på 2:a sidan.
pejori
vill ni skratta lite? smile.gif smile.gif
håll i er då.
nu ska ni få ett litet axplock av min underbara dag.
kliver upp i morse när jag vaknade av att den ena katten hade kissat i båda mina sängar.
jag är ingen förespråkare av dödsstraff, men i detta läge är jag det.
efter att ha försökt tvätta av det värsta på två resårbottnar, gick jag och kokade gröt till valparna.
när jag skulle servera den till dom snavade jag över tiken och kastade den stora skålen med mannagrynsgröt rakt i väggen.
skålen gick naturligtvis sönder och tjock gröt rann längst strukturtapeten.
jaja inte mer med det...kokar ny gröt och städar upp medan valparna äter.
kokar en kopp kaffe för att lugna ner mej, men filtret gick sönder, så jag fick sump i munnen blä...
nåja...åker och handlar lite till bäbbarna, samt lite godis till dom stora....grisöron blev det.
hem med dom och när en valp kom lite för nära henne, näppsade hon den....ingen fara skedd, med den skrek som en galning och jag med....
UT UR MITT KÖK!!! och hunden seglar över brädan för dörren.
då fastnar hennes halsband i skivan så hon får panik och sliter loss plankan och far som ett jehu igenom köket och in under bordet med den i släptåg.
hon får då med sej bordet, samt tre av mina orkideer som står på bordet och i fönstret.
jag försöker stoppa henne innan hon råkar skada valparna så jag far in under bordet efter henne.
får tag i hund och lyft av skivan,som jag bär, eller rättare sagt skulle bära ut ur köket, när jag trampar i grötfatet.
gröt är halt, så jag far på öronen med skivan i ett stadigt grepp.
ligger raklång på golvet, med skivan tryckt not bröstet, samt två stora monster som slickar gröt över hela mej, samt åtta valpar som tycker det är kul med matte på golvet.
suck...städade igen och kokade nytt kaffe...bestämde mej för att stanna kvar vid datorn ett par timmar.
Magdis
Oj kära nån Pejori! Stackars dig vilken dag du haft! huh.gif Måste erkänna att jag fnissade åt gröten som åkte i väggen och som du sedan halkade i biggrin.gif
pejori
ÅH...det var en nästan vanlig dag hos virriga vera... laugh.gif laugh.gif
jag skrattar själv åt eländet....nu lagar jag dörrlisten som földe med brädan ut. laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2005, 18:48)
Oj kära nån Pejori! Stackars dig vilken dag du haft! huh.gif Måste erkänna att jag fnissade åt gröten som åkte i väggen och som du sedan halkade i biggrin.gif

Ser det väldigt väl framför mig biggrin.gif !
Biggan_
CITAT (pejori @ 26-09-2005, 18:29)
vill ni skratta lite? smile.gif smile.gif
håll i er då.
nu ska ni få ett litet axplock av min underbara dag.
kliver upp i morse när jag vaknade av att den ena katten hade kissat i båda mina sängar.
jag är ingen förespråkare av dödsstraff, men i detta läge är jag det.
efter att ha försökt tvätta av det värsta på två resårbottnar, gick jag och kokade gröt till valparna.
när jag skulle servera den till dom snavade jag över tiken och kastade den stora skålen med mannagrynsgröt rakt i väggen.
skålen gick naturligtvis sönder och tjock gröt rann längst strukturtapeten.
jaja inte mer med det...kokar ny gröt och städar upp medan valparna äter.
kokar en kopp kaffe för att lugna ner mej, men filtret gick sönder, så jag fick sump i munnen blä...
nåja...åker och handlar lite till bäbbarna, samt lite godis till dom stora....grisöron blev det.
hem med dom och när en valp kom lite för nära henne, näppsade hon den....ingen fara skedd, med den skrek som en galning och jag med....
UT UR MITT KÖK!!! och hunden seglar över brädan för dörren.
då fastnar hennes halsband i skivan så hon får panik och sliter loss plankan och far som ett jehu igenom köket och in under bordet med den i släptåg.
hon får då med sej bordet, samt tre av mina orkideer som står på bordet och i fönstret.
jag försöker stoppa henne innan hon råkar skada valparna så jag far in under bordet efter henne.
får tag i hund och lyft av skivan,som jag bär, eller rättare sagt skulle bära ut ur köket, när jag trampar i grötfatet.
gröt är halt, så jag far på öronen med skivan i ett stadigt grepp.
ligger raklång på golvet, med skivan tryckt not bröstet, samt två stora monster som slickar gröt över hela mej, samt åtta valpar som tycker det är kul med matte på golvet.
suck...städade igen och kokade nytt kaffe...bestämde mej för att stanna kvar vid datorn ett par timmar.

Åh pejori, jag har skrattat så tårarna skvätter åt din historia laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hoppas att du inte gjorde illa dej.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon