Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Chamomille
Nämen... Kattale liten... H.n kan ju inte åka i ett paket...
Meriona
Nääää, men så får du ju besök också! Två flugor i en smäll! laugh.gif
Chamomille
Besök av en död gerbil no.gif
Meriona
sick.gif Nej SecretSantan som kommer med den får väl mata den....
Chamomille
Blir det nån ny hemlig tomte?

Ullis.. Du gjorde det bra yes.gif
*Ulrica*
Har sagt och säger igen: Gärna! Om någon annan fixar... sweatingbullets.gif
Chamomille
Men.. Det är ju du som ska fixa...
*Ulrica*
laugh.gif
Chamomille
Skratta på du. Det skulle verkligen vara roligt om du julade igen rolleyes.gif
Fny
jag är visst fortfarande nybis här på forumet - vad är en secret santa i detta sammanhang? Nån som skickar ut presenter till alla oss andra? innocent.gif
Aqvakul
CITAT (Fny @ 24-08-2009, 10:26) *
jag är visst fortfarande nybis här på forumet - vad är en secret santa i detta sammanhang? Nån som skickar ut presenter till alla oss andra? innocent.gif

snarare så att alla skickar presenter till varandra...
Fny
tongue.gif jasså! det låter något mer rättvist... biggrin.gif jag är med om det blir nåt i år igen! biggrin.gif
mojan

Vi hade väldigt roligt med detta ( biggrin.gif tycker i alla fall jag biggrin.gif ) och tråden blev jättelång.
Du kan läsa alla kommentarer (om du orkar sweatingbullets.gif ) men annars får du starten nedan.
(Dessutom kom Påskharen senare! bravo.gif )

secret Santa 2008

För de som är intresserade och vill vara med kommer här Odlas Secret Santa 2008!

santa.gif Det här är Secret Santa:
Den som vill vara med skickar en anmälan via PM med sin adress till Big Santa - *Ulrica*. När anmälningstiden är ute lottar Big Santa om vem som ska få vems adress och PM´ar sedan en adress till var och en som anmält sig. Senast den 12 december skickar alla Secret Santas sin julklapp med avsändare: Secret Santa. Naturligtvis får inte julklappen öppnas förrän julafton! På juldagen kan alla sedan berätta vad de fått och vem de tror att deras Secret Santa är...

Anmälan: Du anmäler din medverkan genom att skicka ett PM med namn och adress till Big Santa - *Ulrica*
Sista anmälningsdatum: 28 november 2008
Big Santa skickar ut namn och adress: senast den 1 december 2008
Sista datum att posta julklappen: 12 december 2008
Pris på julklappen: 0-20:- plus porto. Julklappen får kosta max 20 kronor. Det måste inte vara något som du har köpt i affären, det går lika bra med något hemmagjort eller fröer från trädgården. Det är tanken som räknas!

santa.gif Regler:
O - inget minsta antal anmälda - Secret Santa är lika kul på 5 som på 15 personer!
O - om du inte gillar din julklappsmottagare så försök bortse från det och gör det bästa av situationen, du får inte byta.
O - anmälan är bindande, du kan inte ångra dej för då blir någon utan julklapp.
O - var noga med att posta julklappen SENAST den 12 december för att den säkert ska hinna fram innan julafton.
O - när Big Santa har fått din anmälan bekräftas detta genom att ditt Odla-namn syns på en lista här i tråden.
O - är du helt nybliven medlem, har skrivit mycket få inlägg och har en anonym presentation har Big Santa rätt att neka din anmälan på grund av säkerhetsskäl. Du blir isåfall kontaktad av Big Santa.

Meriona
Är det inte snart dags att hotta upp den där tråden? Secret Santa 2009?
rolleyes.gif
mojan
CITAT (Meriona @ 07-11-2009, 17:14) *
Är det inte snart dags att hotta upp den där tråden? Secret Santa 2009?
rolleyes.gif

Jaaaa! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Är det någon som tar på sig jobbet som Santa då? sos.gif
Meriona
Jag tycker att Ulrica ska få frågan först, eftersom hon skött det med bravur förut. men om on inte orkar eller vill så får vi väl slåss om det.... smile.gif
Jag är inte ens hemma på jul... wacko.gif Men det var så trevligt med påsktråden....
Chamomille
yahoo.gif Jag är med!!!
Meriona
Jag anmäler mig nog också, trots att jag försvinner på julafton. men har jag tur så knäcker jag nöte före ju? unsure.gif
Monaxe
Har kollat igenom tråden och skrattat gott, vad kul vi hade! Visst hade det väl varit kul att göra om det!
MariaS
Någon som PM:at Ulrika?
Meriona
Japp så klart har jag PMat Santagudinnan! smile.gif.......
Myosotis
Men Ulrica har ju sagt att hon inte vill hålla i det en gång till. Det får man respektera, hon har ju redan gjort det jättebra två gånger. Sluta nu tjata på henne.
Anma
Jag har sagt att jag kan ta det om ingen annan vill.
Monaxe
tummenupp.gif
Wilmer
CITAT (Anma @ 08-11-2009, 12:12) *

Jag är mittiflytt så jag orkar inte ta tag i det det är då säkert.Du får gärna göra det för min del!! Men starta då en NY tråd annars blir förvirringen säkert total.. yahoo.gif Det måste bli av, jag har ju redan köpt julklapp ninja.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 08-11-2009, 12:12) *

smiley_small_hug.gif Det låter väl jättebra. Jag vill i alla fall inte. Eller vill och vill, egentligen är det precis en sån grej som jag skulle tycka var kul och jag har ju gott om tid, men jag skulle nog inte orka ta tag i det, känner mig för nere. Så jag tänker inte lova något som jag sen inte kan hålla. Kanske en annan gång!
Anma
CITAT (Wilmer @ 08-11-2009, 12:19) *
Jag är mittiflytt så jag orkar inte ta tag i det det är då säkert.Du får gärna göra det för min del!! Men starta då en NY tråd annars blir förvirringen säkert total.. yahoo.gif Det måste bli av, jag har ju redan köpt julklapp ninja.gif

Visst blir det av! Men jag väntar till imorgon med att starta en tråd i så fall, för att se om någon annan är intresserad av att ta det först. smile.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 08-11-2009, 12:19) *
Jag är mittiflytt...

Har du inte flyttat klart än?! Fortfarande inte skaffat några höns?! wink.gif
Monaxe
För min del blir jag jätteglad om du vill ta det Anma.

Jag ser inte riktigt hur jag ska få ihop min vardag som det är nu, så jag vill inte ta på mig mer.
Jag är rädd att jag skulle kvadda alltihop.

Det vore väldigt kul om det kunde bli en ny Secret Santa!
MariaS
För mig är det omöjligt att ta hand om det, då det mesta av min tid går åt till studier, men jag deltar mer än gärna!
mojan
CITAT (Anma @ 08-11-2009, 12:21) *
Visst blir det av! Men jag väntar till imorgon med att starta en tråd i så fall, för att se om någon annan är intresserad av att ta det först. smile.gif

Jättebra! bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Dag att börja fundera alltså! g.gif
Gäller att hålla ögonen öppna efter ny tråd också. shy.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 08-11-2009, 11:00) *
Men Ulrica har ju sagt att hon inte vill hålla i det en gång till. Det får man respektera, hon har ju redan gjort det jättebra två gånger. Sluta nu tjata på henne.

Ingen tjatar på henne, men det vore oförskämt att sätta igång nåt utan att fråga en sista gång. flirting.gif Hon kan ju ha ändrat sig.
Annars har vi ju redan en arvtagerska på gång som det verkar...
Anma
Ho ho hooo
Monaxe
CITAT (Anma @ 08-11-2009, 22:53) *
Ho ho hooo

santa.gif ?
Anma
CITAT (Monaxe @ 08-11-2009, 22:59) *
santa.gif ?

Hihi... skulle bara bumpa upp tråden lite. Så att ingen missar den. santa.gif

(om någon har nåt emot att jag blir secret santa så har de chansen att ta över )
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 08-11-2009, 12:24) *
Har du inte flyttat klart än?! Fortfarande inte skaffat några höns?! wink.gif

Borde inte svara så tråden åker upp.. men... NEEJ inte klar, ska ju vintra trädgården, lotten, flytta alla växter, invintra och flytta hästen, jobba, vara civiliserad å gå på dop, byta vinterdäck, packa lådor.. PUST!! Dessutom är det tredje flytten på två år, jag HATAR att flytta och segar rejält. Det blir mörkt 16.00 typ o så ska man laga mat, diska, tvätta.. Ja, jag är lite gnällig, tur ni slipper umgås med mig. Jag kommer bli sååå glad när detta är klart.

Höns.. Inte fler djur att oroa mig över.. Å, så gärna jag hade höns shy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon