Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
ninnisky
Jag erkänner inte utan bildbevis biggrin.gif yahoo.gif rolleyes.gif
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 26-12-2008, 22:09) *
Jag ger ingen ledtråd förfän min mottagare undrar.

Okej, jag medger, jag undrar också. Men jag tror inte att det är du Eva-Helene. Om du inte har skickat med brevet med någon som har postat det i Göteborg... g.gif
Dessutom har jag uteslutit Ulrica, Monaxe, Nostalgia, DragonLady, AstLar, ninnisky, Ciczi, mojan, Betty och Miro. Innan jag har kollat var alla bor är min bästa gissning den hemliga nissen, men i så fall får jag aldrig reda på det (om jag inte kan muta Ulrica på något sätt förstås...)
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 27-12-2008, 12:28) *
Okej, jag medger, jag undrar också. Men jag tror inte att det är du Eva-Helene. Om du inte har skickat med brevet med någon som har postat det i Göteborg... g.gif
Dessutom har jag uteslutit Ulrica, DragonLady, AstLar, mojan, Betty och Miro. Innan jag har kollat var alla bor är min bästa gissning den hemliga nissen, men i så fall får jag aldrig reda på det (om jag inte kan muta Ulrica på något sätt förstås...)

giggle.gif

CITAT (ninnisky @ 27-12-2008, 10:30) *
Jag erkänner inte utan bildbevis biggrin.gif yahoo.gif rolleyes.gif

Jag vägrar å frotrografrera.... sleep.gif Mitt paket är hemligt.
Eva i Höga
Nu ger jag mig in i gissningsleken! Eva-Helene, är du min tomte??? Eller är det Chamomille???
AstLar
CITAT (Chamomille @ 25-12-2008, 19:45) *
Nu har jag öppnat. Kunde inte hålla mig längre. Jättegulligt! yahoo.gif En gullig lerfigur (vem fasiken e du blink.gif ) samt fröer i små röda tygpåsar wub.gif och ännu mera fröer som ligger lösa i lådan i vadd. Och godis.... rolleyes.gif Gud så gulligt! Tack kram2.gif

Citat: "Jag vägrar å frotrografrera.... Mitt paket är hemligt."

HAHA Du kan väl inte fota nåt godis naughty.gif Finns väl inge kvar att fota... a0a.gif
Chamomille
CITAT (Eva i Höga @ 27-12-2008, 12:45) *
Nu ger jag mig in i gissningsleken! Eva-Helene, är du min tomte??? Eller är det Chamomille???

Näää ä wink.gif
Myosotis
CITAT (lisasson56 @ 27-12-2008, 00:47) *
Denna tråd är så underbar! Jag har läst och skrattat och myst och förundrat..... Bara ledsen att jag kom in lite sent och inte hann anmäla mig till santa.... men nästa år så... vilket jobb du har lagt ner Ulrika, för att glädja...
Lisa

trostar.gif Du får vara med nästa gång. Det blev faktiskt ännu trevligare än jag hade trott. Tack Ulrica! blomma.gif
Eva i Höga
Jaha, då återstår Eva-Helene!
Chamomille
CITAT (AstLar @ 27-12-2008, 12:48) *
HAHA Du kan väl inte fota nåt godis naughty.gif Finns väl inge kvar att fota... a0a.gif

Säger jag inte biggrin.gif
Eva-Helene
CITAT (Eva i Höga @ 27-12-2008, 12:45) *

Oj! Det var duktigt att gissa rätt på första försöket! bravo.gif bravo.gif bravo.gif Men, vad gick du efter?
Myosotis
CITAT (Klura @ 25-12-2008, 19:38) *
Hm!
Då har jag inte den blekaste om vem det kan vara.

Pst! Klura! Kolla på ingrid fuxwalls profil! "...torkar min svamp..."
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 31-10-2008, 09:22) *
... jag tycker inte vi ska gissa offentligt

Hoppsan, där ser man hur man kan ändra sig. Har jag sagt så där? angel_not.gif Nu tycker jag helt plötsligt att det är jättekul. På så sätt räcker idén och den här trevliga tråden längre...
Noak
Vem bor i Kista?
Betty
Jag har gissat och forskat så gott som jag bara kan - men har ingen aning ännu vem min hemliga tomte kan vara... Har kollat in var alla deltagarna bor (så gott nu det går) för alla har ju inte skrivit var de bor... Paketet jag fick är stämplat i Stockholm...
Myosotis
CITAT (NIKEN @ 27-12-2008, 13:57) *
Vem bor i Kista?

nono.gif Försök inte! Då kan du ju lika gärna fråga "vem har skickat till mig?"
mojan
Jag har följt mitt pakets väg, förstått att det kommit fram, läst hur det ser/såg ut, läst tack från mottagaren och kommentarer om klappen. Roligt! Men vem som fått min klapp, det får du inte veta! santa.gif flirting.gif naughty.gif
Noak
CITAT (Myosotis @ 27-12-2008, 14:06) *
nono.gif Försök inte! Då kan du ju lika gärna fråga "vem har skickat till mig?"

Vem har skickat till mig? rolleyes.gif
Myosotis
Nu har jag ändrat flera gånger däruppe, kan utesluta Ulrica, Monaxe, Eva-Helene, Nostalgia, DragonLady, AstLar, ninnisky, Ciczi, mojan, Betty och Miro.
Myosotis
Vem bor i Kista?

Var bor Pejori? Det står ju inte i hennes profil! Jag har så för mig att det är Göteborg, men vid försöket att läsa igenom hennes 13005 inlägg gav jag upp på sidan 2 av 516. blink.gif
Nej, min gissning får bli Eva i Höga.
Betty
CITAT (mojan @ 27-12-2008, 14:09) *
Jag har följt mitt pakets väg, förstått att det kommit fram, läst hur det ser/såg ut, läst tack från mottagaren och kommentarer om klappen. Roligt! Men vem som fått min klapp, det får du inte veta! santa.gif flirting.gif naughty.gif

Var bor du Mojan? zon 3 kan ju vara var som helst nästan... unsure.gif
Betty
Jag misstänker att antingen Nostalgia, Miro eller mojan är min hemliga santa.gif
...bränns det? unsure.gif

trodde länge att det var Chamomille men fick lov att ge upp den tanken... ninja.gif
Chamomille
Vem bor i Kista?

Tomten.
Wilmer
CITAT (*Ulrica* @ 26-10-2008, 11:05) *
santa.gif ninja.gif - Secret Santa 2008 - ninja.gif santa.gif

För de som är intresserade och vill vara med kommer här Odlas Secret Santa 2008!

santa.gif Det här är Secret Santa:
Den som vill vara med skickar en anmälan via PM med sin adress till Big Santa - *Ulrica*. När anmälningstiden är ute lottar Big Santa om vem som ska få vems adress och PM´ar sedan en adress till var och en som anmält sig. Senast den 12 december skickar alla Secret Santas sin julklapp med avsändare: Secret Santa. Naturligtvis får inte julklappen öppnas förrän julafton! På juldagen kan alla sedan berätta vad de fått och vem de tror att deras Secret Santa är...

Anmälan: Du anmäler din medverkan genom att skicka ett PM med namn och adress till Big Santa - *Ulrica*
Sista anmälningsdatum: 28 november 2008
Big Santa skickar ut namn och adress: senast den 1 december 2008
Sista datum att posta julklappen: 12 december 2008
Pris på julklappen: 0-20:- plus porto. Julklappen får kosta max 20 kronor. Det måste inte vara något som du har köpt i affären, det går lika bra med något hemmagjort eller fröer från trädgården. Det är tanken som räknas!

santa.gif Regler:
O - inget minsta antal anmälda - Secret Santa är lika kul på 5 som på 15 personer!
O - om du inte gillar din julklappsmottagare så försök bortse från det och gör det bästa av situationen, du får inte byta.
O - anmälan är bindande, du kan inte ångra dej för då blir någon utan julklapp.
O - var noga med att posta julklappen SENAST den 12 december för att den säkert ska hinna fram innan julafton.
O - när Big Santa har fått din anmälan bekräftas detta genom att ditt Odla-namn syns på en lista här i tråden.
O - är du helt nybliven medlem, har skrivit mycket få inlägg och har en anonym presentation har Big Santa rätt att neka din anmälan på grund av säkerhetsskäl. Du blir isåfall kontaktad av Big Santa.

kompiskram.gif ninja.gif santa.gif smiley_small_hug.gif santa.gif ninja.gif kompiskram.gif

Sådär blå, ser du nu att tanken var att vi skulle gissa flirting.gif

Jag gissar på.. Å så svårt!! Betty???
Betty
CITAT (Wilmer @ 27-12-2008, 15:57) *

Gissar du på om jag är din hemliga tomte, eller gissar du på om jag är Farbror Blås hemliga tomte? naughty.gif
Farbror Blå
CITAT (Wilmer @ 27-12-2008, 15:57) *

Vill fortfarande inte gissa vem min tomte är.
Men är fortfarande mycket stolt och tacksam, eftersom jag äälskar raggisar och dessa precis passar mej=)
tyvärr såg bäraren inte igår att katten kräkits.. så nu måste de tvättas..
men handtvättar dom sen å hänger på elementet=)
Det enda jag gissa rär att det är en kvinns som skickat dom, å om hon vill höra av sej till mej, så väntar puss och kram
AstLar
Undrar om Farbro Blå är min hemliga tomte?
Farbror Blå
CITAT (AstLar @ 27-12-2008, 16:14) *
Undrar om Farbro Blå är min hemliga tomte?

Tha, vem vet, men farbror Blå mötte faktiskt tomten mitt i natten till julafton (vilket man kan läsa om tidgare i tråden)
ninnisky
jag tror att någon gissat rätt och att även jag gissat rätt men att ha gissa rätt är svårt att veta innan man vet om man gissat rätt eller kanske fel..
så säger jag - men jag tror jag vet .. eller kanske så vet jag inte.... fast jag tror mig veta 000.gif
Farbror Blå
underbart, Ninni, helt obegripligt bravo.gif 000.gif
Cathis
Å ett stort tack till min secret santa för härliga fröer som ska planteras här framöver.
Har mina aning om vem det eventuellt kan vara (kollade poststämpeln) finns några att
välja på... men vill nog fundera lite till.. smiley_small_hug.gif
ingrid fuxwall
Min julklapp
DragonLady
CITAT (ninnisky @ 27-12-2008, 17:59) *
jag tror att någon gissat rätt och att även jag gissat rätt men att ha gissa rätt är svårt att veta innan man vet om man gissat rätt eller kanske fel..
så säger jag - men jag tror jag vet .. eller kanske så vet jag inte.... fast jag tror mig veta 000.gif

Ok...... jag ger mig då... utan bildbevis giggle.gif santa.gif
Kom på när jag skickat att du kanske inte skulle se vad det skulle vara till, men oron var ju obefogad flirting.gif
Klura
CITAT (Myosotis @ 27-12-2008, 13:47) *
Pst! Klura! Kolla på ingrid fuxwalls profil! "...torkar min svamp..."

Jamen det var ju ett bra tips, hade inte en tanke på att knata runt i profilerna.

Så kan det möjligtvis vara Ingrid Fuxwall som är min hemliga santa.gif ?

ninnisky
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
CITAT (DragonLady @ 27-12-2008, 18:47) *
Ok...... jag ger mig då... utan bildbevis giggle.gif santa.gif
Kom på när jag skickat att du kanske inte skulle se vad det skulle vara till, men oron var ju obefogad flirting.gif

Klura
Liten blir stor rolleyes.gif
Ciczi
Fast jag hade ju gärna velat veta vem jag fått så fina handdukar av. Och om det är linne eller vad?

Ciczi
Wilmer
CITAT (Betty @ 27-12-2008, 16:02) *
Gissar du på om jag är din hemliga tomte, eller gissar du på om jag är Farbror Blås hemliga tomte? naughty.gif

Men men, dumsnut, klart jag menade att du är MIN tomte, jag har redan gissat på blå's men han vill ju inte veta så jag säger inget.
mojan
CITAT (Betty @ 27-12-2008, 15:39) *
Var bor du Mojan? zon 3 kan ju vara var som helst nästan... unsure.gif

Just det! giggle.gif
Wilmer
-cry-.gif Jag har missat att kolla besökare på min profil, nu är det bara färska spår kvar -cry-.gif
Betty
CITAT (Wilmer @ 27-12-2008, 22:13) *
Men men, dumsnut, klart jag menade att du är MIN tomte, jag har redan gissat på blå's men han vill ju inte veta så jag säger inget.

Tyvärr, måste göra dig besviken - men jag är inte din hemliga tomte no.gif och precis som du sa, Blå vill inte veta så därför säger jag inget om det jag heller... angel_not.gif
Wilmer
Så, nu har jag gjort liote seriös (?!) efterforskning. Jag tror min tomte kan vara Cathis. sweatingbullets.gif
Farbror Blå
CITAT (Wilmer @ 27-12-2008, 23:01) *
-cry-.gif Jag har missat att kolla besökare på min profil, nu är det bara färska spår kvar -cry-.gif

Haha sett en del besökare påmin profil, men det kommer då inte att hjölpa nån, är jag rädd
Cathis
CITAT (Wilmer @ 28-12-2008, 00:15) *
Så, nu har jag gjort liote seriös (?!) efterforskning. Jag tror min tomte kan vara Cathis. sweatingbullets.gif

no.gif
Wilmer
Om lådan paketet kom i gav en ledtråd så, hmmmm, någon som är händig och behövde en brons fläns. Margith??
Cathis
Tror nog att min Santa är värmlänning iaf, kan det vara Kajsa i Arvika g.gif
mojan
Jag hade inte tänkt gissa men jag har blivit lite "besatt" av detta. wacko.gif Jag gissar Ingrid Fuxvall. Rätt????
Margith
CITAT (Wilmer @ 28-12-2008, 00:36) *
Om lådan paketet kom i gav en ledtråd så, hmmmm, någon som är händig och behövde en brons fläns. Margith??

no.gif
Jag vet inte ens vad en brons fläns är, så jag tror inte att jag behöver nån och händig kan jag nog inte påstå att jag är a0a.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 28-12-2008, 00:36) *

En rörmokare kanske wink.gif
Chamomille
Vem är min hemliga tomte unsure.gif
Margith
Tråden börjar bli ganska lång, men jag började från början. Jag ville se om det fanns några regler för hur/var/när gissningsleken är över och vi kan "avslöja" oss.
Jag VILL veta vem som är min Secret Santa (jag vill berätta om konsekvenserna av julklappen) och jag tror att min mottagare behöver lite hjälp (mer avslöjar jag inte nu)

När jag läste tråden trillade iaf 25-öringen ner.
Jag är lika säker på att det är Nostalgia som är min Secret Santa, som jag var säker på att det var Eva-Helene som hade stickat raggsockarna till Farbror Blå rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon