Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
DragonLady
CITAT (*Ulrica* @ 31-10-2008, 17:58) *
Jag håller nog också på den idén! Nu är det ju två extrahemliga. Då får de skicka till varandra! tongue.gif

Vad spännande det blir för dem ninja.gif giggle.gif
Chamomille
CITAT (DragonLady @ 31-10-2008, 18:12) *
Vad spännande det blir för dem ninja.gif giggle.gif

Ja, oerhört giggle.gif
Pia L
Visst, dom har ju hela odla att gissa på utom oss på nisselistan då giggle.gif
HelenJ
CITAT (Pia L @ 31-10-2008, 18:13) *

Precis - vi är ju de enda som de inte kan gissa på! biggrin.gif
ninnisky
Nu har jag bestämt mig ---- jag vill vara med de halvhemligas liga. Visst är det kul att gissa vem som är avsändaren! giggle.gif

PM är på väg.

DragonLady
CITAT (Pia L @ 31-10-2008, 18:13) *

Men om de bara ska skicka till varandra så blir det väl knappast några gissningslekar... möjligtvis om de har alsheimers sjukdom då så de glömmer vem de skickat till.. ninja.gif dunno.gif giggle.gif
Pia L
Hmm.. g.gif men dom får ju bara adressen till varandra, dom vet ju inte vem som är avsändaren.....eller har jag missuppfattat nu igen?? confused.gif

Jösses!!! slap.gif Är dom bara två så vet dom ju!! blush.gif Jag glömde att koppla in hjärnan innan fingrarna slant....ursäkta.
Chamomille
CITAT (Pia L @ 31-10-2008, 20:26) *
Hmm.. g.gif men dom får ju bara adressen till varandra, dom vet ju inte vem som är avsändaren.....eller har jag missuppfattat nu igen?? confused.gif

Ja, om det bara är 2 så vet dom ju om varandra biggrin.gif
Kajsa i Arvika
Men om Stortomten får uppdraget att förmedla de superhemligas paket (eller delegerar ansvaret till en tredje part) så e de ju bara hon/den som vet deras superhemliga identitet... Ett extra porto måste dock bifogas isf... liiiite extra ska det väl kosta att vara superhemlig... ninja.gif
Aqvakul
Men om någon vill vara extra superhemlig då? innocent.gif
Kajsa i Arvika
Ta en telefonkatalog, blunda, bläddra och peka.... Gissa om nån kommer att bli överraskad!!! angel_not.gif
Pia L
rotfl.gif
Monaxe
Men...varför krångla till det?
Reglerna står ju klart skrivna, det är väl bara att följa dem, om man inte gillar det behöver man ju inte hoppa på, eller?

Fattar inte varför man ska göra en rolig ide komplicerad och till ett identitetsproblem????

Antingen så gillar man upplägget eller inte. Sluta vela om mer eller mindre hemliga deltagare, antingen så är man med eller så är man inte med, samma vilkor för alla.
Om reglerna ska ändras i efterhand är det inte längre samma sak...
HelenJ
CITAT (Monaxe @ 31-10-2008, 22:06) *
Men...varför krångla till det?
Reglerna står ju klart skrivna, det är väl bara att följa dem, om man inte gillar det behöver man ju inte hoppa på, eller?

Fattar inte varför man ska göra en rolig ide komplicerad och till ett identitetsproblem????

Antingen så gillar man upplägget eller inte. Sluta vela om mer eller mindre hemliga deltagare, antingen så är man med eller så är man inte med, samma vilkor för alla.
Om reglerna ska ändras i efterhand är det inte längre samma sak...

Jag håller med - reglerna stod ju klart och tydligt redan från början. De som inte vill gå med på dem får väl starta en egen variant?
Ciczi
santa.gif Ciczi älskar julklappar!!! Så hon e åsså med! santa.gif
Margith
Jag vill oxå vara med shy.gif
*Ulrica*
santa.gif ninja.gif - Secret Santa 2008 - ninja.gif santa.gif

Oj, oj, oj... unsure.gif så krångligt det blev plötsligt när några vill vara med på sina egna villkor.... men eftersom det inte blev några protester igår så ville jag vara snäll och låta dem vara med och har redan meddelat dem detta. Men nu när jag läst här idag så blir jag lite osäker igen.
Hur ska vi göra? dunno.gif
Jag vill inte att detta ska bli en tråkig och bråkig tråd - sånna gillar ju inte jag... no.gif

Anmälda deltagare i Odlas Secret Santa 2008:
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Monaxe
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Eva-Helene
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Wilmer
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Myosotis
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Chamomille
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Nostalgia
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Pia L
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Helen J
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Kajsa i Arvika
[attachment=26731:hemligenissen.gif] DragonLady
[attachment=26731:hemligenissen.gif] AstLar
[attachment=26731:hemligenissen.gif] pejori
[attachment=26731:hemligenissen.gif] ninnisky
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Ciczi
[attachment=26731:hemligenissen.gif] Margith

Anmälan: Du anmäler din medverkan genom att skicka ett PM med namn och adress till Big Santa - *Ulrica*
Sista anmälningsdatum: 28 november 2008
Big Santa skickar ut namn och adress: senast den 1 december 2008
Sista datum att posta julklappen: 12 december 2008
Pris på julklappen: 0-20:- plus porto. Julklappen får kosta max 20 kronor. Det måste inte vara något som du har köpt i affären, det går lika bra med något hemmagjort eller fröer från trädgården. Det är tanken som räknas!

För mer information, se första inlägget i tråden!

kompiskram.gif ninja.gif santa.gif smiley_small_hug.gif santa.gif ninja.gif kompiskram.gif
Klura
Såna här grejor är kul så jag har anmält mig nu.
Har varit med i liknande "secret swap" förut, inte bara till jul utan även höst, vår och sommar.
De har fungerat lite annorlunda, man har anmält sig men namnen på de som ska vara med har inte avslöjats i forumet förrän efteråt. (vem som skickat till vem)
Tyvärr är det ju en del post som hamnar på avvägar så här i juletid så det är bra att skriva avsändare.
Och då kanske det inte blir så svårt för vissa att avslöja sin tomte.

Sen tycker jag inte det ska behöva bli komplicerat för Ulrica som anordnar en sån här kul grej.
Så jag tycker att de som vill vara med ska acceptera de regler som är skrivna.

Ser iaf fram emot denna julswap wub.gif
*Ulrica*
Tja, nu har vi ju börjat på detta sätt så nu får vi fortsätta att avslöja vilka som ska vara med. Vi får lita på posten i detta fall, annars avslöjas ju avsändaren och då är det inte så hemligt längre! giggle.gif

Klura är nu med på listan, välkommen! tummenupp.gif
*Ulrica*
Nu har jag funderat klart och tagit ett beslut.
Om de två extrahemliga nissarna fortfarande vill så är de med och de får skicka till varandra. Men det räcker med dessa två. Från och med nu görs inga undantag från reglerna. Detta gör att vi är sammanlagt 19 nissar idag! Men det är ju nästan en hel månad kvar så det finns gott om tid att anmäla sig!

Är det någon som har börjat fundera på sin julklapp? Jag själv lutar åt något hemmagjort... [attachment=26780:secretelf.gif]
Monaxe
Japp, har redan min julklapp klar.... santa.gif tror jag.... crying.gif .....får fundera en stund till.... unsure.gif
ingrid fuxwall
CITAT (*Ulrica* @ 02-11-2008, 17:15) *
Om de två extrahemliga nissarna fortfarande vill så är de med och de får skicka till varandra. Men det räcker med dessa två. Från och med nu görs inga undantag från reglerna. Detta gör att vi är sammanlagt 19 nissar idag! Men det är ju nästan en hel månad kvar så det finns gott om tid att anmäla sig!

Är det någon som har börjat fundera på sin julklapp? Jag själv lutar åt något hemmagjort... [attachment=26780:secretelf.gif]

Har skickat pm till dig - varför står inte jag med på din lista?

ingrid
*Ulrica*
Ingrid! Försök igen! Jag har inte fått något PM från dej!!! kram2.gif
*Ulrica*
Två till anmälda:

[attachment=26785:secretelf.gif] ingrid fuxwall
[attachment=26785:secretelf.gif] mojan

bravo.gif
mojan
Jag kunde inte låta bli något så spännande! bravo.gif Kan knappt vänta till julafton! santa.gif Ska jag skicka en önskelista? rotfl.gif giggle.gif
pejori
CITAT (*Ulrica* @ 02-11-2008, 17:15) *
Om de två extrahemliga nissarna fortfarande vill så är de med och de får skicka till varandra. Men det räcker med dessa två. Från och med nu görs inga undantag från reglerna. /.../... [attachment=26780:secretelf.gif]

Bra...reglerna är ju klara från början...så take it or leave it bravo.gif bravo.gif bravo.gif
två hemliga nissar och resten får gissa vem det kommer ifrån. Min klapp är redan klar yahoo.gif
Betty
Vilken kul idé, jag vill också va me! tummenupp.gif Håller med föregående talare: "reglerna är ju klara från början...så take it or leave it"
Jag PM:ar dig nu direkt Ulrica! biggrin.gif
*Ulrica*
Med Betty är vi nu 22!!! [attachment=26808:happy0005.gif]
Myosotis
puttar upp tråden
Nostalgia
Jag är klar med min julklapp, den är ca 5-6 cm lång, med lite grönt och lite rött och är OJ blush.gif hemlig smile.gif
ingrids
Jag tycker Kluras variant med avslöjandet av vilka som varit med först efteråt är mer vad jag tänker att secret santa är (även om det säkert finns hur många sätt som helts) - är gärna på en sån variant om Ulrica väjler den nästa år.
Wilmer
Ulrica, ju mer jag ser dina hemliga tomtar som hyssjar ju mer älskar jag dem!! De är så söta w00t.gif
*Ulrica*
[attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif]
[attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif] [attachment=26849:secretelf.gif]
DragonLady
giggle.gif håller med... ursöta
mojan
Kommer alla tomtarna ovan hem till mig på julafton? Då måste jag köpa mycket glögg och skotta en stor plats för dem att parkera renarna på. sweatingbullets.gif giggle.gif
pejori
CITAT (mojan @ 04-11-2008, 21:15) *
Kommer alla tomtarna ovan hem till mig på julafton? Då måste jag köpa mycket glögg och skotta en stor plats för dem att parkera renarna på. sweatingbullets.gif giggle.gif

Äsch...Det räcker med en parkeringsplats... tummenupp.gif
Tomtarna kör med samåkning och har bättre renbränsle, så det behövs bara en ren numera. giggle.gif
Monaxe
Men man måste väl bjuda på något? Nötter? eller Glögg? eller ÖL????
pejori
CITAT (Monaxe @ 04-11-2008, 22:56) *
Men man måste väl bjuda på något? Nötter? eller Glögg? eller ÖL????

Skit i glöggen och nötter kan tomtarna vara...Ge dom ÖL!!! naughty.gif yahoo.gif
*Ulrica*
[attachment=26880:SexySanta.jpg]
Ja, är det den här tomten som kommer med paketen så vill han nog ha en öl (och kanske en cigg).
Han ser lite trött ut... giggle.gif
Chamomille
CITAT (*Ulrica* @ 05-11-2008, 08:36) *
Ja, är det den här tomten som kommer med paketen så vill han nog ha en öl (och kanske en cigg).

w00t.gif Oj då... Hmmm....
Myosotis
CITAT (pejori @ 04-11-2008, 23:27) *
Skit i glöggen och nötter kan tomtarna vara...Ge dom ÖL!!! naughty.gif yahoo.gif

nono.gif Vill du han ska åka fast för slädfylleri?!! rtfm.gif
DragonLady
CITAT (Myosotis @ 05-11-2008, 08:57) *
nono.gif Vill du han ska åka fast för slädfylleri?!! rtfm.gif

Nänänä... hade DEN tomten kommit hem till mig hade han inte behövt bekymmra sig för någon slädfylla för det ruset hade hunnit gå över sedan länge innan han hade blivit ivägsläppt devil.gif
Chamomille
CITAT (DragonLady @ 05-11-2008, 12:30) *
Nänänä... hade DEN tomten kommit hem till mig hade han inte behövt bekymmra sig för någon slädfylla för det ruset hade hunnit gå över sedan länge innan han hade blivit ivägsläppt devil.gif

giggle.gif
pejori

OOps...sådan skulle han nog se ut EFTER julklappsutdelningen här...
Runt trettondedagen...typ och liiiite mera uttorkad naughty.gif
Eva-Helene
Men flickor! Så ni skriver shy.gif blush.gif
DragonLady
CITAT (pejori @ 05-11-2008, 14:39) *
OOps...sådan skulle han nog se ut EFTER julklappsutdelningen här...
Runt trettondedagen...typ och liiiite mera uttorkad naughty.gif

rotfl.gif
HelenJ

Är det en sån som är den hemliga julklappen? ohmy.gif biggrin.gif Tänk vad man kan få för tjugo spänn.... giggle.gif
ingrid fuxwall
giggle.gif
*Ulrica*
Vad säger ni om den här då? Släpper ni in honom hemma? -fear-.gif
[attachment=26940:evil_santa.jpg]
Myosotis
Vadå släpper in... han bor ju här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon