Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Cathis
Såja nu är paketet postat...eller har jag redan gjort det innan...hmmm kanske
bara var jobbets post kom med idag... whist.gif
mojan
CITAT (DragonLady @ 11-12-2008, 19:15) *
Fick ett brev på posten idag om att de hade ett paket till mig.. kruxet är att den som skickat inte frankerat tillräckligt, bara 33 kronor..så det fattades tydligen 21 kronor.. ingen avsändare var det heller så de vill att jag skall betala detta för att få det utdelat ninja.gif
Har ingen aning om vad det kan vara... confused.gif men det måste ju väga lite eftersom det kostar 54 kronor att skicka... det kanske är någons katt... rotfl.gif

Är av naturen lite misstänkt av mig, speciellt sedan jag hade mycket sjhå att bli av med företaget naturpost j-a skit som jag inte beställt och som de höll på att skicka i tid o otid och som de ville att jag skulle betala ranting.gif aldrig i livet sa jag till dem nono.gif rtfm.gif

Så frågan är ju om man skall betala 21 spänn till posten... g.gif

Inte min katt i alla fall. Har just nattat honom! d010.gif
Monaxe
Inte min katt heller, han sover den senile och nästan helt döves sömn....
Chamomille
Och inte min sambo heller. Han ligger och snarkar här wub.gif . giggle.gif
DragonLady
Vilken tur....
Min man skulle nog inte uppskatta att jag fick en extra man i julklapp rotfl.gif
Får väl betala och se vad det mystiska paketet innehåller och från vem det kommer ifrån..
Chamomille
CITAT (DragonLady @ 12-12-2008, 00:19) *
Vilken tur....
Min man skulle nog inte uppskatta att jag fick en extra man i julklapp rotfl.gif
Får väl betala och se vad det mystiska paketet innehåller och från vem det kommer ifrån..

Undrar ifall du får reda på vem hemliga tomten är...?
Jag har kollat en extra gång. Min snubbe ligger kvar giggle.gif
Eva-Helene
Jag har postat paketet smile.gif
Noak
Postade för ..ja, kanske ett tag sen.
Idag kan nog inte brevbäraren ta sig fram. Det snöar JÄTTEmycket.
karlsdal
Mohaahahaahaahahahahahahaaahhhaaahaaahaahahaaahahhaaahahahahahahah....haha santa.gif innocent.gif santa.gif rotfl.gif
Monaxe
santa.gif santa.gif Idag är det väl sista dagen för att posta paketen, hoppas att alla tomtar har koll på det... santa.gif santa.gif
Själv postade jag i god tid, eller, ganska god tid, eller, strax innan idag crazy.gif santa.gif
DragonLady
CITAT (Chamomille @ 12-12-2008, 00:22) *
Undrar ifall du får reda på vem hemliga tomten är...?
Jag har kollat en extra gång. Min snubbe ligger kvar giggle.gif

Det visade sig att det var någons katt som smugit sig in i paketet från odlas secret santa som sedan på något mystiskt sätt tagit sig ur paketet på postlagret och ätit upp postgubbarnas jultallrik och därmed ökat markant i vikt som sedan inte stämde med frankeringen när det kom fram till mitt utlämningställe... så nu måste jag ha adressen till min secret santa för att kunna skicka tillbaka den korpulenta katten rtfm.gif

whist.gif

paketet....... ja j-vlar hade jag inte skickar det??.... -fear-.gif unsure.gif
AstLar
Ingrid Fuxwall har du koll på din monsterhund?
Har hunden ätit många paket?

Är det bara jag som inte fått nåt? sad.gif
*Ulrica*
Inte jag heller!
Men jag börjar inte oroa mej förrän i slutet av nästa vecka.
Mitt paket är nog så stort att det tar extra lång tid! yes.gif
AstLar
CITAT (*Ulrica* @ 13-12-2008, 11:08) *
Inte jag heller!
Men jag börjar inte oroa mej förrän i slutet av nästa vecka.
Mitt paket är nog så stort att det tar extra lång tid! yes.gif

Så är det förstås. STÖRST kommmer sist smiley_small_hug.gif
Betty
Ju längre jag får vänta på mitt paket desto större chans att jag låter bli att öppna det i förväg... naughty.gif

innocent.gif
Chamomille
CITAT (Monaxe @ 12-12-2008, 15:13) *
santa.gif santa.gif Idag är det väl sista dagen för att posta paketen, hoppas att alla tomtar har koll på det... santa.gif santa.gif
Själv postade jag i god tid, eller, ganska god tid, eller, strax innan idag crazy.gif santa.gif

Jaså. Jag väntar fortfarande på Ulrika.
Wilmer
Jag hade full koll på 12/12, men kan ju ha haft koll på tidigare dagar också angel_not.gif . OM jag själv fått något vet jag inte eftersom jag inte hämtat posten på en vecka. Så mycket mer spännande. Så mycket lättare att hålla mig från att öppna det innan julafton.
Farbror Blå
Jag har heller inget fått ännu, men oroar mej inte hellr förrns den 19:e, min post kan vara lite sen här i obygden=)
Pia L
En favorit i repris (min favorit ialla fall) jag hoppas att andra kattägare hade det lättare än mig när ni skulle slå in paketen flirting.gif Tess var inte fullt så besvärlig, men inte långt ifrån giggle.gif

Hur du slår in presenter med hjälp av din katt

Rensa ett bord för bästa yta att slå in en present.

Gå till garderoben och hämta påsen i vilken presenten förvaras, stäng dörren.

Öppna dörren och avlägsna katten från garderoben.

Gå till skåpet och hämta rullar med omslagspapper.

Gå tillbaka och avlägsna katten från skåpet.

Gå till lådan och hämta genomskinlig klibbig tejp, färgglada band, sax, etiketter mm.

Lägg ut presenten och omslagsmaterialet på bordet, för att få överblick samt tänka ut en lämplig strategi för att påbörja inslagningen.

Gå tillbaka till lådan för att hämta snöre, avlägsna katten som varit i lådan sedan ditt förra besök där, ta snöre.
Återgå till lådan och avlägsna katten.

Avlägsna presenten ur påsen.
Avlägsna katten ur påsen.

Öppna kartongen och granska presenten, avlägsna katten ur kartongen, återställ presenten till kartongen.

Rulla ut omslagspapper på bordet för att påbörja klippning till lämplig storlek.
Försök att släta ut papper, inse att katten ligger under, avlägsna katt.
Klipp presentpapperet lagom stort och håll en rak linje för bästa resultat.
Kasta bort arket eftersom katten jagade saxen och strimlade papperet.
Klipp till ett nytt ark genom att placera katten i påsen som presenten fraktades i.
Lägg presenten på papperet.
Vik upp kanterna för att börja inslagningen. Fundera på varför papperet inte räcker runt. Inse att katten ligger mellan present och papper. Avlägsna katten och försök igen.

Placera ett tungt föremål på pappersarket för att hålla det på plats, medan du klipper genomskinlig klibbig tejp.
Tillbringa 20 minuter åt att med en nagelsax försöka avlägsna klibbiga bitar genomskinlig tejp från kattens päls.

Förslut omslagspapperets kanter runt presenten med den klibbiga tejpen, och försök få hörnen så snygga som möjligt.
Leta efter rullen med färgade band. Jaga katten runt huset för att återkräva rullen.
Försök binda färgglatt band runt present med enhandsfattning åt två håll samtidigt.
Rulla tillbaka det färgglada bandet i ursprungsläge på sin hållare, avlägsna presentpapperet som nu hänger i flikar på grund av kattens entusiastiska bandjakt.

Upprepa punkterna 13-20 tills endast ett ark papper återstår.
Bestäm dig för att hoppa över punkterna 13-17 för att spara tid samt reducera risken att förlora sista arket omslagspapper. Hämta en pappkartong som är lagom stor för sista pappersarket.
Lägg presenten i kartongen och bind ihop med snöre.
Avlägsna snöre, öppna kartong, avlägsna katt.

Stoppa allt omslagsmaterial i påsen med presenten och styr kosan mot ett låsbart rum.
Väl inne i ett låsbart rum, lås, och packa upp allt material igen.
Avlägsna katt ur kartong, lås upp dörren, ställ katten utanför dörren, stäng dörren och lås igen.
Upprepa föregående punkt så ofta det är nödvändigt (tills du tydligt hör katten jama utanför dörren.)
Bred ut sista arket omslagspapper (detta kommer att vara svårt på det lilla utrymme din toalett utgör, men gör ditt bästa)

Upptäck att katten redan har rivit arket. Lås upp dörren, gå ut och jaga runt huset i alla skåp och lådor efter förra årets omslagspapper. Minns att du inte har något kvar eftersom katten hjälpte till att slå in presenter förra året.
Återvänd till det låsbara rummet, lås dörren, sitt på toalettlocket och försök få rivna pappersarket att se hyfsat ut.
Förslut kartongen med snöre, slå sedan om den med papper och hyfsa till utseendet ytterligare genom att försiktigt dra ihop rivna områden med genomskinlig klibbig tejp. Sno färgglatt band om paketet och gör flera rosetter för att dölja de fulaste områdena.

Sätt på en etikett, och luta dig tillbaka för att beundra ditt verk. Gratulera dig till ett väl utfört arbete trots de usla arbetsförhållandena.
Lås upp dörren, gå till köket för att blanda dig en välförtjänt drink och lägg upp mat i kattskålen.
Tillbringa 15 minuter åt att leta efter katten innan du inser den uppenbara sanningen.
Riv upp paketet och avlägsna katten.

Samla ihop alla skrynkliga, rivna och illa slitna pappersark. Mata katten. Återgå till låsbart rum för ett sista försök. Kontrollera noga att du är ensam i rummet och att dörren är låst.
Se över pappersarken för att hitta de minst rivna, försök att få ihop tillräckligt med papper av samma mönster för att täcka presentkartongen.

Gör ett fåfängt försök att slå om presenten med lappteknik. Bind om med trassliga färgade band och låt ändarna hänga fritt för det går ändå inte att knyta rosetter. Sätt på en ny etikett och stoppa paketet i påsen av rädsla för att någon annan ska se ditt katastrofala arbete.
När du räcker över paketet till mottagaren, le hela tiden rart för att släta över dennes föraktfulla min över att få mottaga en gåva i det skicket.

Svär inför dig själv att du nästa år ska låta butiken stå för inslagningen av alla förbannande presenter.
Le självbelåtet vid tanken på att den föraktfulla mottagaren kan ha mottagit en katt.
ingrid fuxwall
CITAT (AstLar @ 13-12-2008, 10:55) *
Ingrid Fuxwall har du koll på din monsterhund?
Har hunden ätit många paket?

Är det bara jag som inte fått nåt? sad.gif

Monsterhunden snor det mesta men inte detta paket - valpen var med mig och la det på en låda i en större stad och dottern var med som vittne angel_not.gif

Inte ska man få paket från tomten än - det är långt till jul
Chamomille
CITAT (Pia L @ 14-12-2008, 14:24) *
En favorit i repris (min favorit ialla fall) jag hoppas att andra kattägare hade det lättare än mig när ni skulle slå in paketen flirting.gif Tess var inte fullt så besvärlig, men inte långt ifrån giggle.gif

Hur du slår in presenter med hjälp av din katt

Rensa ett bord för bästa yta att slå in en present.

Gå till garderoben och hämta påsen i vilken presenten förvaras, stäng dörren.

Öppna dörren och avlägsna katten från garderoben.

Gå till skåpet och hämta rullar med omslagspapper.

Gå tillbaka och avlägsna katten från skåpet.

Gå till lådan och hämta genomskinlig klibbig tejp, färgglada band, sax, etiketter mm.

Lägg ut presenten och omslagsmaterialet på bordet, för att få överblick samt tänka ut en lämplig strategi för att påbörja inslagningen.

Gå tillbaka till lådan för att hämta snöre, avlägsna katten som varit i lådan sedan ditt förra besök där, ta snöre.
Återgå till lådan och avlägsna katten.

Avlägsna presenten ur påsen.
Avlägsna katten ur påsen.

Öppna kartongen och granska presenten, avlägsna katten ur kartongen, återställ presenten till kartongen.

Rulla ut omslagspapper på bordet för att påbörja klippning till lämplig storlek.
Försök att släta ut papper, inse att katten ligger under, avlägsna katt.
Klipp presentpapperet lagom stort och håll en rak linje för bästa resultat.
Kasta bort arket eftersom katten jagade saxen och strimlade papperet.
Klipp till ett nytt ark genom att placera katten i påsen som presenten fraktades i.
Lägg presenten på papperet.
Vik upp kanterna för att börja inslagningen. Fundera på varför papperet inte räcker runt. Inse att katten ligger mellan present och papper. Avlägsna katten och försök igen.

Placera ett tungt föremål på pappersarket för att hålla det på plats, medan du klipper genomskinlig klibbig tejp.
Tillbringa 20 minuter åt att med en nagelsax försöka avlägsna klibbiga bitar genomskinlig tejp från kattens päls.

Förslut omslagspapperets kanter runt presenten med den klibbiga tejpen, och försök få hörnen så snygga som möjligt.
Leta efter rullen med färgade band. Jaga katten runt huset för att återkräva rullen.
Försök binda färgglatt band runt present med enhandsfattning åt två håll samtidigt.
Rulla tillbaka det färgglada bandet i ursprungsläge på sin hållare, avlägsna presentpapperet som nu hänger i flikar på grund av kattens entusiastiska bandjakt.

Upprepa punkterna 13-20 tills endast ett ark papper återstår.
Bestäm dig för att hoppa över punkterna 13-17 för att spara tid samt reducera risken att förlora sista arket omslagspapper. Hämta en pappkartong som är lagom stor för sista pappersarket.
Lägg presenten i kartongen och bind ihop med snöre.
Avlägsna snöre, öppna kartong, avlägsna katt.

Stoppa allt omslagsmaterial i påsen med presenten och styr kosan mot ett låsbart rum.
Väl inne i ett låsbart rum, lås, och packa upp allt material igen.
Avlägsna katt ur kartong, lås upp dörren, ställ katten utanför dörren, stäng dörren och lås igen.
Upprepa föregående punkt så ofta det är nödvändigt (tills du tydligt hör katten jama utanför dörren.)
Bred ut sista arket omslagspapper (detta kommer att vara svårt på det lilla utrymme din toalett utgör, men gör ditt bästa)

Upptäck att katten redan har rivit arket. Lås upp dörren, gå ut och jaga runt huset i alla skåp och lådor efter förra årets omslagspapper. Minns att du inte har något kvar eftersom katten hjälpte till att slå in presenter förra året.
Återvänd till det låsbara rummet, lås dörren, sitt på toalettlocket och försök få rivna pappersarket att se hyfsat ut.
Förslut kartongen med snöre, slå sedan om den med papper och hyfsa till utseendet ytterligare genom att försiktigt dra ihop rivna områden med genomskinlig klibbig tejp. Sno färgglatt band om paketet och gör flera rosetter för att dölja de fulaste områdena.

Sätt på en etikett, och luta dig tillbaka för att beundra ditt verk. Gratulera dig till ett väl utfört arbete trots de usla arbetsförhållandena.
Lås upp dörren, gå till köket för att blanda dig en välförtjänt drink och lägg upp mat i kattskålen.
Tillbringa 15 minuter åt att leta efter katten innan du inser den uppenbara sanningen.
Riv upp paketet och avlägsna katten.

Samla ihop alla skrynkliga, rivna och illa slitna pappersark. Mata katten. Återgå till låsbart rum för ett sista försök. Kontrollera noga att du är ensam i rummet och att dörren är låst.
Se över pappersarken för att hitta de minst rivna, försök att få ihop tillräckligt med papper av samma mönster för att täcka presentkartongen.

Gör ett fåfängt försök att slå om presenten med lappteknik. Bind om med trassliga färgade band och låt ändarna hänga fritt för det går ändå inte att knyta rosetter. Sätt på en ny etikett och stoppa paketet i påsen av rädsla för att någon annan ska se ditt katastrofala arbete.
När du räcker över paketet till mottagaren, le hela tiden rart för att släta över dennes föraktfulla min över att få mottaga en gåva i det skicket.

Svär inför dig själv att du nästa år ska låta butiken stå för inslagningen av alla förbannande presenter.
Le självbelåtet vid tanken på att den föraktfulla mottagaren kan ha mottagit en katt.

Jäsiken va långt du skrev.

mojan
Hi, hi, precis så var det när husets katt var unge. sweatingbullets.gif
DragonLady
CITAT (Pia L @ 14-12-2008, 14:24) *

AHAAAAA då e det din katt som är i mitt paket fear.gif
Farbror Blå
Undras var min kisse är, förresten?
[attachment=28330:kat008.gif]
Ciczi
PAketet jag har fått har nu hamnat under granen... biggrin.gif Där ligger det bra! Ett tag i alla fall.

Ciczi
Miro
Jag har fått mitt paket, men missade lite med datumet för att skicka...
Men det blev skickat i helgen i alla fall, så det är på väg med postens renar...
Myosotis
CITAT (Miro @ 15-12-2008, 09:51) *
Jag har fått mitt paket, men missade lite med datumet för att skicka...
Men det blev skickat i helgen i alla fall, så det är på väg med postens renar...

Egentligen gör det väl inget. Brev som skickas på fredagar eller söndagar kommer väl i vilket fall som helst fram på måndagen.
Myosotis
Nu har jag fått post från Secret Santa! yahoo.gif
AstLar
CITAT (Ciczi @ 15-12-2008, 09:12) *
PAketet jag har fått har nu hamnat under granen... biggrin.gif Där ligger det bra! Ett tag i alla fall.
Ciczi

Är du säker på att du hittar tillbaka till samma gran? Skulle nog inte jag göra i våran skog. naughty.gif
Ciczi
CITAT (AstLar @ 15-12-2008, 12:54) *
Är du säker på att du hittar tillbaka till samma gran? Skulle nog inte jag göra i våran skog. naughty.gif

Jajamän... kompiskram.gif Inte tusan lämnar jag det till allmän paketnappning inte...

//Ciczi
Kajsa i Arvika
Jag har både fått och skickat och har full koll på var alla katter och hundar håller hus!! tummenupp.gif
*Ulrica*
[attachment=28345:happy0005.gif][attachment=28346:happy0064.gif] bravo.gif [attachment=28346:happy0064.gif][attachment=28345:happy0005.gif]

JAG HAR FÅTT MIN JULKLAPP!!!

yahoo.gif biggrin.gif yahoo.gif

Den är så fin! Massor av juliga klistermärken och guldstjärnor. Och en gnuggis med pepparkaksdoft! wub.gif

Hur var det nu? Regeln om att vänta till julafton gällde inte Big Santa va? no.gif
Noak
Inget paket idag heller....
Kanske lantbrevbäraren ligger i nåt dike p.g.a. såphala småvägar? sad.gif
ninnisky
CITAT (NIKEN @ 15-12-2008, 15:46) *
Inget paket idag heller....
Kanske lantbrevbäraren ligger i nåt dike p.g.a. såphala småvägar? sad.gif

Inget paket här heller och här har vi inte några hala småvägar att skylla på g.gif
Betty
Var nyss ut och hämtade in dagens post. Nu blir det tufft att hålla sig... sweatingbullets.gif
Och min man kommer inte hem än på en halvtimme så att han får gömma paketet för mig... sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif
Deckarjobbet är härmed inlett: Poststämpeln säger Stockholm Årsta, kuvertet väger ca 100 gram och innehållet verkar vara ca 10x20 cm stort... hmmm.... g.gif Undras om det är en inslagen julklapp i kuvertet? Funderar på att öppna och kolla hur det står till med den saken... eller man kanske ska låta bli... shy.gif Va?? Nyfiken? Jag?? Nähä!! angel_not.gif
karlsdal
Ja det har jag också gått och funderat på, är det ett inslaget paket i kuvertet som man kan lägga fram under granen, eller ska man lägga hela kuvertet där?!? Det där som kändes som en fröpåse kanske är snöret runt paketet?? Nä, jag vågar inte titta, det får stå kvar i bokhyllan så länge...
*Ulrica*
Mitt är också mystiskt. Kuvertet är i A5 storlek men innehållet är lite mindre och ungefär en centimeter tjockt. Det känns som om det finns ett lacksigill på, det rasslar lite som från frön i en papperspåse men det känns också som om det finns två små spiraler som till kollegieblock fast pyttesmå. Det luktar inget. Poststämpeln är helsuddig och ger ingen ledtråd. Handstilen är mycket vacker. Mystiskt!!! g.gif

Utanpå kuvertet står det tydligt: Öppnas på julafton.
Eller stod det kanske Öppnas genast.... måste gå och kolla igen... whist.gif
Myosotis
Mitt är också ett kuvert, jag höll nästan på att öppna det av misstag!! Men så fick jag se att det stod Secret Santa på baksidan. Det ser ut som om det står Göteborg på stämpeln, men den är rätt suddig.
Undrar var jag ska förvara det fram till julafton. Om jag tänker ut ett jättebra, logiskt ställe kommer jag aldrig hitta kuvertet igen.
Chamomille
Jävlar. Jag skulle ha postat det någon annan stanns....
Betty
CITAT (Chamomille @ 15-12-2008, 17:41) *
Jävlar. Jag skulle ha postat det någon annan stanns....

yes.gif mmm, det skulle du... giggle.gif
Chamomille
Shit duh.gif

Jag undrar vad jag har fått... Gud vad jag har klämt och känt. Engångskamera?

Mitt luktar inget. Oh va nyfiken jag är.
Pia L
Jag har också klämt och känt, jag hoppas att det inte är något ömtåligt för det som kändes som cylindriskt verkar kunna ge vika när man klämmer.... g.gif både hårt och en aning mjukt blink.gif luktfritt ialla fall och ingen katt heller.

Jag kan tillägga att det inte gick att utläsa var paketet postades någonstans no.gif
karlsdal
Mitt känsk som en tunn bok, eller ett häfte. Kanske en antäckningsbok? Eller så är det bara till för att förvilla mig....blink.gif
Chamomille
CITAT (Pia L @ 15-12-2008, 18:06) *
Jag har också klämt och känt, jag hoppas att det inte är något ömtåligt för det som kändes som cylindriskt verkar kunna ge vika när man klämmer.... g.gif både hårt och en aning mjukt blink.gif luktfritt ialla fall och ingen katt heller.

Jag kan tillägga att det inte gick att utläsa var paketet postades någonstans no.gif

Ehh.. Det är väl inte min karl?
Miro
Jag var också osäker på om det var ett paket i kuvertet eller om kuvertet var paketet, så min sambo fick öppna ett hörn och glutta hemligt. Det var ett paket inne i.

Så då skickade jag oxå så...
Eva-Helene
CITAT (Chamomille @ 15-12-2008, 18:26) *
Ehh.. Det är väl inte min karl?

Nämen! Har han försvunnit? Hmmm...Tänk nu efter riktigt noga: vart var han när du slog in julklappen? Har du sett honom efter att du postade julklappen? Var paketet lätt eller svårt att få in i springan?
Chamomille
Jaså, din fubbis...

Nu menade jag Miro...

CITAT (Eva-Helene @ 15-12-2008, 18:38) *
Nämen! Har han försvunnit? Hmmm...Tänk nu efter riktigt noga: vart var han när du slog in julklappen? Har du sett honom efter att du postade julklappen? Var paketet lätt eller svårt att få in i springan?

Vi var faktiskt bägge 2 och postade paketen. Så jag tror att han är hemma. flirting.gif
Miro
CITAT (Chamomille @ 15-12-2008, 18:43) *
Jaså, din fubbis...

Nu menade jag Miro...
Vi var faktiskt bägge 2 och postade paketen. Så jag tror att han är hemma. flirting.gif

Jamen, det var ju ett paket i! så då kunde jag ta bort kuvertet, och så ser det roligare ut under granen...
Chamomille
CITAT (Miro @ 15-12-2008, 18:45) *
Jamen, det var ju ett paket i! så då kunde jag ta bort kuvertet, och så ser det roligare ut under granen...

Nä, jag skrev inget.
Anma
Handen på hjärtat, ni som fått paket, ingen som har tjuvkikat? Ärligt nu! santa.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon