Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
AstLar
yahoo.gif Har hämtat mitt paket nu. Det fanns avsändare! Secret Santa!! yahoo.gif

Jättefint glittrigt paket med rim på.
Man kanske ska ta kort på det o visa att det är jättefint (och inte öppnat)?
*Ulrica*
Bra idé AstLar! Upp till bevis att ni inte öppnat! naughty.gif

Här är mitt. Det är också jättefint. Jag gillar särskilt luktisklistermärket.
Vågar inte öppna kuvertet för att se om innehållet är inslaget mer.

[attachment=28666:odlaklapp.jpg]
ninnisky
Jag blir toktokig - jag kan varken lukta, känna, fotografera eller öppna mitt paket förrän i morgon eftermiddag no.gif no.gif
min man har stoppat det i julklappssäcken som tillsammans med våra andra klappar åkt till barnbarnen där vi ska fira julafton. Det gjorde han utan att fråga mig........................

AstLar
Här är mitt: Oöppnat santa.gif Spänningen stiger g.gif

[attachment=28667:jul08kompr.jpg]
Chamomille
CITAT (AstLar @ 23-12-2008, 14:24) *
Här är mitt: Oöppnat santa.gif Spänningen stiger g.gif

[attachment=28667:jul08kompr.jpg]

Åh vilket fint paket smile.gif
AstLar
CITAT (Chamomille @ 23-12-2008, 15:09) *
Åh vilket fint paket smile.gif

Ganska tungt oxå biggrin.gif
Chamomille
CITAT (AstLar @ 23-12-2008, 15:37) *
Ganska tungt oxå biggrin.gif

Har du skakat? Luktat? Klämt?

/Nyfiken....
AstLar
Japp. Det händer inget, låter inte, inget som rör sig heller g.gif

Hur ser ditt ut då? naughty.gif
Chamomille
CITAT (AstLar @ 23-12-2008, 15:48) *
Japp. Det händer inget, låter inte, inget som rör sig heller g.gif

Hur ser ditt ut då? naughty.gif

Det är litet. Jättefint silvrigt papper. Med ett fint snöre med text på. Och om jag stoppar snoken i "skarven" på pappret tycker jag att det doftar gott yes.gif
mojan
Jag har också fått ett glittrigt paket. Det är fortfarande oöppnat.
[attachment=28671:DSC02814.JPG]
Chamomille
Kan vi inte ha en Sekret påsk också? Midsommar? Alla helgonna? Sportlov? Höstlov? yes.gif
Myosotis
Titta, alldeles oöppnat:
[attachment=28673:secret.jpg]
Tejpen är orörd! Däremot avslöjar ju den söta teckningen hur Secret Santa ser ut, men skyll er själva, nu ville se bilder...
ingrid fuxwall
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:49) *
Som sagt, skyll åtminstone på nåt djur om ni nu inte orkar hålla er ett dygn till ninja.gif annars kommer säkert nån att tycka att ni har dålig karaktär eller nåt... tongue.gif

Tror att jag väntar med att öppna paktet tills nyårsdagen - då har jag något roligt att se fram mot nästa år
pejori
CITAT (Pia L @ 23-12-2008, 06:03) *
rotfl.gif Pejori....humoristen nummer ett rotfl.gif
Blommor får jag bara om man kan plantera dom i backen....nä, inget så romantiskt som blommor, snarare ett elakt ödem på benen som gör att dom ser ut att passa en kropp på 150 kg......och ONT gör dom också crying.gif

Aj då...Låter inte bra Det där... crying.gif
Visst sjutton gör det ont...Du får ligga på soffan och bli uppassad i julen, det hör jag det. tummenupp.gif
Pia L
1 timme och 23 minuter kvar rolleyes.gif

g.gif min dataklocka och odlas klocka är inte synkroniserade verkar det som....men NU är det nog rätt giggle.gif
ingrid fuxwall
Nu har jag öppnat mitt paket - saknar helt karaktär, kan inte ens stava till det confused.gif

En väldigt söt sak fick jag - kort ska jag ta och lägga in, sedan när alla andra öppnar sina paket.

God jul på Er alla!!!
Monaxe
Jag har öppnat mitt!!!! tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-12-2008, 22:37) *
Nu har jag öppnat mitt paket - saknar helt karaktär, kan inte ens stava till det confused.gif

En väldigt söt sak fick jag - kort ska jag ta och lägga in, sedan när alla andra öppnar sina paket.

God jul på Er alla!!!

Fubbis! rtfm.gif

CITAT (Monaxe @ 23-12-2008, 22:39) *
Jag har öppnat mitt!!!! tummenupp.gif

rtfm.gif Men, vad har ni för tider???
pejori
giggle.gif giggle.gif OJ!!! Det verkar som jag leder er in i fördärvets värld, med min svaga karaktär. giggle.gif giggle.gif
Öppna på ni, det är riktigt trevligt. whist.gif

Pia L
Men HALLÅÅÅÅ ni tjyvstartare!!!! fear.gif Och här sitter man och väntar och väntar nono.gif
DragonLady
Vilka fuskisar rtfm.gif
Chamomille
Jaa, vilka fubbisar!

Ska vi se vem som kan hålla sig längst? wink.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 23-12-2008, 23:17) *
Jaa, vilka fubbisar!

Ska vi se vem som kan hålla sig längst? wink.gif

rotfl.gif Det säger du nu när alla har öppnat! rotfl.gif
DragonLady
Nja... jag öppnar nog min när det är julklappsutdelning som vanligt ninja.gif
Skall bli spännande o höra vad alla har fått o hur det gissas happy.gif
Wilmer
Jag hämtade mitt paket på posten i dag, ligger nu fint under granen och väntar. Jag har karaktär nog att vänta tills i morgon.. Har ju bara haft det i mitt hus ett par timmar giggle.gif Men vilket paket, nu skäms jag rejält för mitt fear.gif fast jag sagt att ingen ska skämmas slap.gif . Jag är med på påsk present, absolut, här krävs revanch!!!!
Pia L
Men jag åker ju till stockholm i morgon förmiddag, där nere vet jag inte om jag får tillgång till någon dator crying.gif
Ni som har öppnat redan får ju gärna tala om vad ni fick i paketen
DragonLady
Ja detta ska vi väl fortsätta med confused.gif

CITAT (Pia L @ 23-12-2008, 23:23) *
Men jag åker ju till stockholm i morgon förmiddag, där nere vet jag inte om jag får tillgång till någon dator crying.gif

Då väntar det andra paketet på dig när du kommer hem då Pia naughty.gif
Chamomille
Det här tycker jag verkligen vi ska fortsätta med!
Jätterolig ide yes.gif
Tack Ullis...

Edit: konstigt skrivet
ingrid fuxwall
CITAT (DragonLady @ 23-12-2008, 23:20) *
Nja... jag öppnar nog min när det är julklappsutdelning som vanligt ninja.gif
Skall bli spännande o höra vad alla har fått o hur det gissas happy.gif

Men eftersom jag blivit anti jul och bojkottat alla andra juklappar insåg jag att saken som stod i hallfönstret måste jag ju öppna, antingen innan jul eller så aldrig, och det hade ju varit synd att låta paketet få stå där som damsamlare.

Ni andra som har juklappssäckar och tycker om att öppna paket har lite annan syn på saker - ingen har rätt eller fel men jag fuskade och har en känsla av att jag inte är ensam om saken men att jag vågade erkänna.

Själv har jag ingen som helst gissning om vem avsändaren är, annat än att det är en person som har fri tillgång till tape - som jag fick slita för att komma in till den fina saken
Pia L
Nääää fear.gif vi kommer ju inte hem förrän på söndag!!!!

Och visst tycker jag att vi ska fortsätta med den här idèn, jättekul
DragonLady
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-12-2008, 23:28) *
en person som har fri tillgång till tape - som jag fick slita för att komma in till den fina saken

rotfl.gif rotfl.gif
Chamomille
CITAT (Pia L @ 23-12-2008, 23:23) *

Jodå, vi har datorer i Stockholm också giggle.gif
Wilmer
Men eftersom jag blivit anti jul och bojkottat alla andra juklappar insåg jag att saken som stod i hallfönstret måste jag ju öppna, antingen innan jul eller så aldrig, och det hade ju varit synd att låta paketet få stå där som damsamlare.

Ni andra som har juklappssäckar och tycker om att öppna paket har lite annan syn på saker - ingen har rätt eller fel men jag fuskade och har en känsla av att jag inte är ensam om saken men att jag vågade erkänna.

Själv har jag ingen som helst gissning om vem avsändaren är, annat än att det är en person som har fri tillgång till tape - som jag fick slita för att komma in till den fina saken

giggle.gif g.gif Vem har fri tillgång till tejp?

Jag brukar alltid mysa kvällen före julafton och öppna minst ett paket innan jag lägger mig, ett av dem jag fått av mina vänner. Det är tradition! Men inte mitt secret santa paket, för det har jag knappt hunnit njuta av.
Chamomille

rotfl.gif a0a.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 23-12-2008, 23:35) *
rotfl.gif a0a.gif

Hmmm! g.gif Jag undrar om du inte skrattar lite lurigt där Chamomille, för jag fick ju faktiskt en paket med Tailandssalvor av dej idag, och där var mycket tape på det paketet och på tubkartongerna.
Jag tackar så -ligt och jag skall prova den ikväll när nattsärken åker på! kompiskram.gif Så även jag har fått paket fast jag inte var med i Secret Santa och jag blev sååå glad! yahoo.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 23-12-2008, 23:51) *
Hmmm! g.gif Jag undrar om du inte skrattar lite lurigt där Chamomille, för jag fick ju faktiskt en paket med Tailandssalvor av dej idag, och där var mycket tape på det paketet och på tubkartongerna.
Jag tackar så -ligt och jag skall prova den ikväll när nattsärken åker på! kompiskram.gif Så även jag har fått paket fast jag inte var med i Secret Santa och jag blev sååå glad! yahoo.gif

Hmm... Man måste ju tejpa för annars kan ju adresslapp, snöre och annat ramla bort i flytten.
Det var inget Biggan. Smörj in dig med den röda och ha sen gärna en tröja på, för den stinker (inte illa iofs). Lukten kan kanske fastna i soffan eller sängen. Kram på dig smiley_small_hug.gif
Pia L
Nu är det fritt fram och julaftonen har just börjat, en riktigt hjärtligt GOD JUL till er alla smiley_small_hug.gif
Betty
yahoo.gif Nu får jag äntligen öppna mitt paket!

-----

Nu har jag öppnat det, titta så fint! tummenupp.gif Min hemliga och händiga tomte har gjort ett fint bokmärke till mig och i kuvertet finns en massa frön som ska bli röda fyllda stockrosor! thanks.gif [attachment=28702:santa1.gif]
[attachment=28703:2008_12_23_020.jpg]
Chamomille
CITAT (Betty @ 24-12-2008, 00:14) *
yahoo.gif Nu får jag äntligen öppna mitt paket!
-----
Nu har jag öppnat det, titta så fint! tummenupp.gif Min hemliga och händiga tomte har gjort ett fint bokmärke till mig och i kuvertet finns en massa frön som ska bli röda fyllda stockrosor! thanks.gif [attachment=28702:santa1.gif]
[attachment=28703:2008_12_23_020.jpg]

Jösses, du kunde hålla dig i 14 minuter i alla fall giggle.gif

Har ni andra öppnat då?

Det har inte jag biggrin.gif

Edit: Va fint smile.gif
Betty
CITAT (Chamomille @ 24-12-2008, 00:16) *

Har ni andra öppnat då?

Ja visst var jag himla duktig! biggrin.gif

Förresten, du är den som jag misstänker starkast till att vara min hemliga tomte... är jag helt fel ute...? crazy.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 24-12-2008, 00:16) *

Har ni andra öppnat då?

Edit: Va fint smile.gif

rotfl.gif
Chamomille
CITAT (Betty @ 24-12-2008, 00:22) *
Ja visst var jag himla duktig! biggrin.gif
Förresten, du är den som jag misstänker starkast till att vara min hemliga tomte... är jag helt fel ute...? crazy.gif

ninja.gif confused.gif coolgleam.gif
Betty
CITAT (Chamomille @ 24-12-2008, 00:26) *
ninja.gif confused.gif coolgleam.gif

giggle.gif det där gör dig inte mindre misstänkt... snarare tvärt om! tongue.gif
Monaxe
Jag blev jätteglad över min santas klapp, det är en konsnärlig och skapande santa jag fått! Bildbevis kommer senare....

Instämmer i tidigare insändares känsla att jag skickat den tråkigaste klappen av alla...
Chamomille
Men,... så får ni ju inte tänka no.gif Alla klappar är fina klappar yes.gif

CITAT (Betty @ 24-12-2008, 00:30) *
giggle.gif det där gör dig inte mindre misstänkt... snarare tvärt om! tongue.gif

Tror du ja giggle.gif
Betty
CITAT (Chamomille @ 24-12-2008, 00:37) *
.../

Tror du ja giggle.gif

Japp! yes.gif Vill du veta varför?
Chamomille
CITAT (Betty @ 24-12-2008, 00:42) *
Japp! yes.gif Vill du veta varför?

Ja det skulle vara intressant rolleyes.gif
Betty
CITAT (Chamomille @ 24-12-2008, 00:43) *
Ja det skulle vara intressant rolleyes.gif

Du får ett pm... smile.gif
Klura
Hej hopp!
Mitt hemliga paket ligger fortfarande tillsammans med de andra klapparna vid vår Jul-En.
Vi öppnar inte förrän ikväll så jag får vackert vänta.

Det är inte bara det jag måste vänta på.
Kolla detta paket som tar upp halva rummet, och det står på att det är till mig wacko.gif

DragonLady
Aha.. MYCKET tejp g.gif det har min klapp också g.gif
det blir svårt att gissa sin tomte yes.gif ninja.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon