|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
*Ulrica*
20-12-2008, 13:31
3 dagar kvar tills vi får öppna klapparna!
[attachment=28522:3dagar.jpg]
Tre dagar? Så jag kan öppna den redan på tisdag? Bäst jag hastar till posten
Att piffa upp paketet med snören var ingen bra idé...jag tänkte inte på att knäppgöken bär runt på allt som hon bestämmer är SINA leksaker, nu får jag gå på paketjakt runt i huset, det kan ju ligga varsomhelst Nu vet jag ialla fall att vi inte kan lägga alla klapparna under granen kvällen före julafton, ialla fall inte dom små paketen Mitt paket tror jag nog att hon har gömt under någon av sofforna......eller under biografgolvet....vilket kan vara knöligare att ta sig in i
*Ulrica*
20-12-2008, 14:07
Nej, nej, nej...  det är tre dagar kvar och sedan är det julafton! Och jag tänker inte ens försöka hålla mej tills det är dags att öppna resten av julklapparna. Jag öppnar mitt hemliga paket så fort jag vaknar! Och jag ska nog vakna tidigt på julafton... Sambon påstår att han kan känna vad det är men jag fattar inte alls...
ingrid fuxwall
20-12-2008, 22:48
Känner en stor lust att öppna paketet redan i dag/kväll - tror att det innehåller en katt då det låter så
Bäst att släppa ut den då!
Min försändelse ligger kvar på posten. Men eftersom avsändaren var okänd enl. brevet jag fick måste jag få öppna o se om det är en julklapp!!!! Det kan ju vara en räkning eller nåt. JO, så måste det ju bli. Ska hämta det på måndag morgon
Men det skulle väl stå "secret santa" på paketen som vi skickade....det gjorde det ialla fall på min och secret santa är väl inte okänd?? Det är säkert postpersonalen som aldrig har varit snäll och aldrig fått några egna paket av tomten eftersom dom anser att han är okänd
CITAT (Pia L @ 21-12-2008, 09:56)  Men det skulle väl stå "secret santa" på paketen som vi skickade....det gjorde det ialla fall på min och secret santa är väl inte okänd?? Det är säkert postpersonalen som aldrig har varit snäll och aldrig fått några egna paket av tomten eftersom dom anser att han är okänd  Jag tror att det inte står nån avsändare och då måste jag öppna. Står det Secret Santa så öppnar jag inte, jag lovar.
*Ulrica*
21-12-2008, 14:13
2 dagar kvar tills vi får öppna klapparna!
[attachment=28573:2dagar.jpg]
Se en exakt nedräkning här!
*Ulrica*
22-12-2008, 19:23
1 dag kvar tills vi får öppna klapparna!
[attachment=28631:1dag.jpg]
Myosotis
22-12-2008, 19:39
Är det sant att man får öppna den på morgonen?!
*Ulrica*
22-12-2008, 19:44
Jag funderar tillockmed på ifall jag ska hålla mej vaken imorgonkväll. Jag menar julafton börjar ju efter 24.00 imorgon och vi fick ju öppna klapparna på julafton....
Myosotis
22-12-2008, 19:56
Jag trodde nog att julafton börjar ungefär kl. 18.00 (den 24.!), då brukar granen vara klädd och så... Egentligen är det inget speciellt med julaftonsdagen fram till dess. Födelsedagar däremot börjar helt klart vid midnatt.
Jag är övertygad om att jag kommer att vara vaken kl 00.00 natten mot Julafton, har ju fullt upp den kvällen med griljering och annat som man måste "sätta sista handen på". Brukar aldrig vara i säng före midnatt dan före Julafton. Inte en chans att jag kommer att kunna låta bli att öppna paketet då!  Jag har skakat på det, klämt och känt på det och funderat ända sen paketet kom. Jag tror att det är frön i paketet för det låter så när man skakar på det... men det hörs ju inte vad det är för sort/sorter... om det nu ens är frön...
Chamomille
22-12-2008, 21:51
Jaa du Ulrica. Jag tycker nog att det är 2 dagar kvar till julafton.... Fast... jag kan gärna öppna i morrn  Och det är snart....
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 21:51)  Jaa du Ulrica. Jag tycker nog att det är 2 dagar kvar till julafton.... Fast... jag kan gärna öppna i morrn  Och det är snart.... Hur räknar du? 2 dar??
Chamomille
22-12-2008, 22:01
1 är i morrn och 2 i övermorrn.
Då blir det ju bara 1 dag kvar till julafton, du kan väl inte räkna julafton som nr2? Då är vi ju lixom redan där, om du förstår hur jag menar...
Chamomille
22-12-2008, 22:09
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:04)  Då blir det ju bara 1 dag kvar till julafton, du kan väl inte räkna julafton som nr2? Då är vi ju lixom redan där, om du förstår hur jag menar...  Det är ju det jag inte gör. 1 dag till i morrn och 2 till julafton. Edit: Någon hade tagit 2an
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 22:09)  Det är ju det jag inte gör. 1 dag till i morrn och 2 till julafton.
Edit: Någon hade tagit 2an Meh!! Det är ju inte en dag kvar till i morgon, det är ju inte ens 2 timmar ju!
Chamomille
22-12-2008, 22:17
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:16)  Meh!! Det är ju inte en dag kvar till i morgon, det är ju inte ens 2 timmar ju!  Nä just det. Då är det noll dagar kvar snart.  Edit Någonstanns bryter dygnet.
Betyder det att vi får öppna om 2 timmar??
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 22:17)  Nä just det. Då är det noll dagar kvar snart. Edit Någonstanns bryter dygnet. Japp! I morron-natt öppnar jag mitt paket, orkar inte hålla mig tills det blir dagsljus!  CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:19)  Betyder det att vi får öppna om 2 timmar??  Nix! Lägg på 24 timmar på det, sen är det fritt fram tycker jag
Chamomille
22-12-2008, 22:22
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:20)  Japp! I morron-natt öppnar jag mitt paket, orkar inte hålla mig tills det blir dagsljus!  Ring mig då så kan vi öppna tillsammans
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 22:22)  Ring mig då så kan vi öppna tillsammans  Visst...
Näää....om en timme och 35 minuter så är det ju noll dagar tills vi får öppna, noll = inget så då måste man väl få öppna efter midnatt....eller? tycker JAG ialla fall
CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:23)  Näää....om en timme och 35 minuter så är det ju noll dagar tills vi får öppna, noll = inget så då måste man väl få öppna efter midnatt....eller? tycker JAG ialla fall  Du tycker fel!
Chamomille
22-12-2008, 22:27
CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:23)  Näää....om en timme och 35 minuter så är det ju noll dagar tills vi får öppna, noll = inget så då måste man väl få öppna efter midnatt....eller? tycker JAG ialla fall  Det är ju just det jag har skrivit flera gånger...  Du och jag öppnar om en och en halv timme.
*Ulrica*
22-12-2008, 22:29
Ni som är osäkra på hur lång tid det är kvar till julafton: Här är det exakta svaret!
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 22:27)  Det är ju just det jag har skrivit flera gånger...  Du och jag öppnar om en och en halv timme.  Men hörninini!  Ska ni öppna ett dygn för tidigt så kan ni väl i alla fall skylla på katten eller nåt annat husdjur! (som andra i den här tråden gjort...)
Glädjedödare...  det lär roligare med noll=inget= sluträknat....hmm, jag får väl vänta ett dygt extra då
Chamomille
22-12-2008, 22:35
CITAT (*Ulrica* @ 22-12-2008, 22:29)  Ni som är osäkra på hur lång tid det är kvar till julafton: Här är det exakta svaret!Aha... du tänker så... [attachment=28647:noexpression.gif] Faan också...
Då går jag väl och knyter mig redan nu då....så blir det ju färre timmar att vänta, suss gott
ingrid fuxwall
22-12-2008, 22:44
Mitt paket står i hallfönstret - kanske jag ska hitta på att en hund eller kanske en fågel eller mus vält ner paktet och börjat öppna så att jag får se vad som finns inne i - Vad tycker Ni??? Klocka har jag ingen så det kan Ni inte skylla på och veckovill är jag konstant
Chamomille
22-12-2008, 22:45
Ja, god natt du. Fast om jag får tolka så öppnar jag snart
Som sagt, skyll åtminstone på nåt djur om ni nu inte orkar hålla er ett dygn till  annars kommer säkert nån att tycka att ni har dålig karaktär eller nåt...
ingrid fuxwall
22-12-2008, 22:55
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:49)  Som sagt, skyll åtminstone på nåt djur om ni nu inte orkar hålla er ett dygn till  annars kommer säkert nån att tycka att ni har dålig karaktär eller nåt...  Vad är dålig respektive bra karaktär???
Gick jag ner 20 kg på 4 månader på ren tjurighet så nog ska jag kunna ha karaktär att låta bli ett paket....jag får väl SOVA bort ett dygn om inte annat Nä, allvarligt talat så kommer jag nog att behöva spendera nästan hela morgondagen åt att bara ligga i sängen ändå med fötterna i högläge
Chamomille
22-12-2008, 23:11
Nämen oj. Det är någon som gnager på mitt paket.... Oj, fortsätt...
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 23:11)  Nämen oj. Det är någon som gnager på mitt paket.... Oj, fortsätt...
Chamomille
22-12-2008, 23:27
Ja oj, nu ha någon bitit bort snöret. Vem kan det vara
DragonLady
22-12-2008, 23:46
CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:55)  Nä, allvarligt talat så kommer jag nog att behöva spendera nästan hela morgondagen åt att bara ligga i sängen ändå med fötterna i högläge  Oj det lät ju inte bra... Då kan du ju ifs. ligga o fundera på vad det är i det andra paketet som kommer nerdimpandes i din brevlåda snart
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:49)  Som sagt, skyll åtminstone på nåt djur om ni nu inte orkar hålla er ett dygn till  annars kommer säkert nån att tycka att ni har dålig karaktär eller nåt...  Du får be din gubbe att öppna ditt paket ju. Då är du helt oskyldig, och kan skylla på "olyckliga omständigheter" ju. CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:31)  Men hörninini!  Ska ni öppna ett dygn för tidigt så kan ni väl i alla fall skylla på katten eller nåt annat husdjur! (som andra i den här tråden gjort...)  Duger möss eller silverfiskar???? Okay då...Får väl erkänna, att jag inte kunde hålla mej.. VISST!!! Skjut mej!!!! men jag är född nyfiken, och det rasslade om mitt paket!!!! Har öppnat det, men har inte en susning om, vem som skickat det....Men det är kul med fröer, det skall nog bli något fint att visa senare... Tack vem du nu var.
 Pejori....humoristen nummer ett Blommor får jag bara om man kan plantera dom i backen....nä, inget så romantiskt som blommor, snarare ett elakt ödem på benen som gör att dom ser ut att passa en kropp på 150 kg......och ONT gör dom också
Chamomille
23-12-2008, 08:53
karlsdal
23-12-2008, 11:35
Tihi. Jag jobbar ikväll... och kommer hem sisådär halv ett, ett... Då är det ju julafton!!!
Inga problem att hålla sig att öppna paketet. Även om jag är grymt nyfiken. Mina arbetskamrater och jag har haft adventskalender med 20 kr paket i. Vi har öppnat ett varje dag och idag var det min tur. Fick en paket fikon till julbordet. Har även fått en flaska glögg och en dammvippa och en skrubbsak till duschen. Trevligt värre! //Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|