Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
*Ulrica*
3
dagar kvar
tills vi får öppna klapparna!

[attachment=28522:3dagar.jpg]
Wilmer
Tre dagar? Så jag kan öppna den redan på tisdag? Bäst jag hastar till posten naughty.gif
Pia L
Att piffa upp paketet med snören var ingen bra idé...jag tänkte inte på att knäppgöken bär runt på allt som hon bestämmer är SINA leksaker, nu får jag gå på paketjakt runt i huset, det kan ju ligga varsomhelst crying.gif
Nu vet jag ialla fall att vi inte kan lägga alla klapparna under granen kvällen före julafton, ialla fall inte dom små paketen giggle.gif
Mitt paket tror jag nog att hon har gömt under någon av sofforna......eller under biografgolvet....vilket kan vara knöligare att ta sig in i unsure.gif
*Ulrica*
Nej, nej, nej... nono.gif det är tre dagar kvar och sedan är det julafton! yes.gif

Och jag tänker inte ens försöka hålla mej tills det är dags att öppna resten av julklapparna.
Jag öppnar mitt hemliga paket så fort jag vaknar! Och jag ska nog vakna tidigt på julafton... yes.gif
Sambon påstår att han kan känna vad det är men jag fattar inte alls... no.gif

ingrid fuxwall
Känner en stor lust att öppna paketet redan i dag/kväll - tror att det innehåller en katt då det låter så confused.gif
HelenJ
Bäst att släppa ut den då! ohmy.gif
AstLar
Min försändelse ligger kvar på posten. Men eftersom avsändaren var okänd enl. brevet jag fick måste jag få öppna o se om det är en julklapp!!!!
Det kan ju vara en räkning eller nåt.

JO, så måste det ju bli. Ska hämta det på måndag morgon biggrin.gif laugh.gif yahoo.gif 000.gif

Pia L
Men det skulle väl stå "secret santa" på paketen som vi skickade....det gjorde det ialla fall på min och secret santa är väl inte okänd?? unsure.gif
Det är säkert postpersonalen som aldrig har varit snäll och aldrig fått några egna paket av tomten eftersom dom anser att han är okänd giggle.gif
AstLar
CITAT (Pia L @ 21-12-2008, 09:56) *
Men det skulle väl stå "secret santa" på paketen som vi skickade....det gjorde det ialla fall på min och secret santa är väl inte okänd?? unsure.gif
Det är säkert postpersonalen som aldrig har varit snäll och aldrig fått några egna paket av tomten eftersom dom anser att han är okänd giggle.gif

Jag tror att det inte står nån avsändare och då måste jag öppna.
Står det Secret Santa så öppnar jag inte, jag lovar. angel_not.gif whistling.gif
*Ulrica*
2
dagar kvar

[attachment=28573:2dagar.jpg]

Se en exakt nedräkning här!
*Ulrica*
1
dag kvar

[attachment=28631:1dag.jpg]
Myosotis
Är det sant att man får öppna den på morgonen?!
*Ulrica*
Jag funderar tillockmed på ifall jag ska hålla mej vaken imorgonkväll. yes.gif
Jag menar julafton börjar ju efter 24.00 imorgon och vi fick ju öppna klapparna på julafton.... innocent.gif
Myosotis
Jag trodde nog att julafton börjar ungefär kl. 18.00 (den 24.!), då brukar granen vara klädd och så... Egentligen är det inget speciellt med julaftonsdagen fram till dess. Födelsedagar däremot börjar helt klart vid midnatt.
Betty
Jag är övertygad om att jag kommer att vara vaken kl 00.00 natten mot Julafton, har ju fullt upp den kvällen med griljering och annat som man måste "sätta sista handen på". Brukar aldrig vara i säng före midnatt dan före Julafton. Inte en chans att jag kommer att kunna låta bli att öppna paketet då! w00t.gif Jag har skakat på det, klämt och känt på det och funderat ända sen paketet kom. Jag tror att det är frön i paketet för det låter så när man skakar på det... men det hörs ju inte vad det är för sort/sorter... om det nu ens är frön... confused.gif
Chamomille
Jaa du Ulrica. Jag tycker nog att det är 2 dagar kvar till julafton.... Fast... jag kan gärna öppna i morrn naughty.gif Och det är snart....
Betty
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 21:51) *
Jaa du Ulrica. Jag tycker nog att det är 2 dagar kvar till julafton.... Fast... jag kan gärna öppna i morrn naughty.gif Och det är snart....

Hur räknar du? 2 dar??
Chamomille
1 är i morrn och 2 i övermorrn.
Betty
Då blir det ju bara 1 dag kvar till julafton, du kan väl inte räkna julafton som nr2? Då är vi ju lixom redan där, om du förstår hur jag menar... flirting.gif
Chamomille
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:04) *
Då blir det ju bara 1 dag kvar till julafton, du kan väl inte räkna julafton som nr2? Då är vi ju lixom redan där, om du förstår hur jag menar... flirting.gif

Det är ju det jag inte gör. 1 dag till i morrn och 2 till julafton.

Edit: Någon hade tagit 2an
Betty
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 22:09) *
Det är ju det jag inte gör. 1 dag till i morrn och 2 till julafton.

Edit: Någon hade tagit 2an

Meh!! Det är ju inte en dag kvar till i morgon, det är ju inte ens 2 timmar ju! biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:16) *
Meh!! Det är ju inte en dag kvar till i morgon, det är ju inte ens 2 timmar ju! biggrin.gif

Nä just det. Då är det noll dagar kvar snart. giggle.gif

Edit Någonstanns bryter dygnet.
Pia L
Betyder det att vi får öppna om 2 timmar?? confused.gif innocent.gif
Betty
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 22:17) *
Nä just det. Då är det noll dagar kvar snart. giggle.gif

Edit Någonstanns bryter dygnet.

Japp! I morron-natt öppnar jag mitt paket, orkar inte hålla mig tills det blir dagsljus! w00t.gif

CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:19) *
Betyder det att vi får öppna om 2 timmar?? confused.gif innocent.gif

Nix! Lägg på 24 timmar på det, sen är det fritt fram tycker jag biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:20) *
Japp! I morron-natt öppnar jag mitt paket, orkar inte hålla mig tills det blir dagsljus! w00t.gif

Ring mig då så kan vi öppna tillsammans yahoo.gif
Betty
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 22:22) *
Ring mig då så kan vi öppna tillsammans yahoo.gif

Visst... giggle.gif
Pia L
Näää....om en timme och 35 minuter så är det ju noll dagar tills vi får öppna, noll = inget så då måste man väl få öppna efter midnatt....eller?

tycker JAG ialla fall whist.gif
Betty
CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:23) *
Näää....om en timme och 35 minuter så är det ju noll dagar tills vi får öppna, noll = inget så då måste man väl få öppna efter midnatt....eller?

Du tycker fel! naughty.gif

a0a.gif
Chamomille
CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:23) *

Det är ju just det jag har skrivit flera gånger... yes.gif Du och jag öppnar om en och en halv timme. biggrin.gif
*Ulrica*
Ni som är osäkra på hur lång tid det är kvar till julafton:

Här är det exakta svaret!
Betty
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 22:27) *
Det är ju just det jag har skrivit flera gånger... yes.gif Du och jag öppnar om en och en halv timme. biggrin.gif

Men hörninini! rtfm.gif Ska ni öppna ett dygn för tidigt så kan ni väl i alla fall skylla på katten eller nåt annat husdjur! (som andra i den här tråden gjort...) biggrin.gif
Pia L
Glädjedödare... sleep.gif det lär roligare med noll=inget= sluträknat....hmm, jag får väl vänta ett dygt extra då -cry-.gif
Chamomille
CITAT (*Ulrica* @ 22-12-2008, 22:29) *
Ni som är osäkra på hur lång tid det är kvar till julafton:

Här är det exakta svaret!

Aha... du tänker så... [attachment=28647:noexpression.gif]
Faan också... sleep.gif

biggrin.gif
Betty
Där fick ni! sleep.gif

naughty.gif angel_not.gif
Pia L
Då går jag väl och knyter mig redan nu då....så blir det ju färre timmar att vänta, suss gott d010.gif
ingrid fuxwall
Mitt paket står i hallfönstret - kanske jag ska hitta på att en hund eller kanske en fågel eller mus vält ner paktet och börjat öppna så att jag får se vad som finns inne i - Vad tycker Ni??? Klocka har jag ingen så det kan Ni inte skylla på och veckovill är jag konstant
Chamomille
Ja, god natt du.

Fast om jag får tolka så öppnar jag snart naughty.gif
Betty
Som sagt, skyll åtminstone på nåt djur om ni nu inte orkar hålla er ett dygn till ninja.gif annars kommer säkert nån att tycka att ni har dålig karaktär eller nåt... tongue.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:49) *
Som sagt, skyll åtminstone på nåt djur om ni nu inte orkar hålla er ett dygn till ninja.gif annars kommer säkert nån att tycka att ni har dålig karaktär eller nåt... tongue.gif

Vad är dålig respektive bra karaktär???
Pia L
Gick jag ner 20 kg på 4 månader på ren tjurighet så nog ska jag kunna ha karaktär att låta bli ett paket....jag får väl SOVA bort ett dygn om inte annat giggle.gif
Nä, allvarligt talat så kommer jag nog att behöva spendera nästan hela morgondagen åt att bara ligga i sängen ändå med fötterna i högläge crying.gif
Chamomille
Nämen oj. Det är någon som gnager på mitt paket.... Oj, fortsätt...
Betty
CITAT (Chamomille @ 22-12-2008, 23:11) *
Nämen oj. Det är någon som gnager på mitt paket.... Oj, fortsätt...

rotfl.gif
Chamomille
Ja oj, nu ha någon bitit bort snöret. Vem kan det vara unsure.gif
DragonLady
CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:55) *
Nä, allvarligt talat så kommer jag nog att behöva spendera nästan hela morgondagen åt att bara ligga i sängen ändå med fötterna i högläge crying.gif

Oj det lät ju inte bra... unsure.gif
Då kan du ju ifs. ligga o fundera på vad det är i det andra paketet som kommer nerdimpandes i din brevlåda snart giggle.gif
pejori
CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:49) *

Du får be din gubbe att öppna ditt paket ju. tummenupp.gif kompiskram.gif
Då är du helt oskyldig, och kan skylla på "olyckliga omständigheter" ju. giggle.gif

CITAT (Betty @ 22-12-2008, 22:31) *
Men hörninini! rtfm.gif Ska ni öppna ett dygn för tidigt så kan ni väl i alla fall skylla på katten eller nåt annat husdjur! (som andra i den här tråden gjort...) biggrin.gif

Duger möss eller silverfiskar???? crying.gif

Okay då...Får väl erkänna, att jag inte kunde hålla mej.. dunno.gif
VISST!!! Skjut mej!!!! men jag är född nyfiken, och det rasslade om mitt paket!!!! rtfm.gif rtfm.gif
Har öppnat det, men har inte en susning om, vem som skickat det....Men det är kul med fröer, det skall nog bli något fint att visa senare... w00t.gif
Tack vem du nu var. a0a.gif
pejori
CITAT (Pia L @ 22-12-2008, 22:55) *
/.../

Får du blommor!!!!! crying.gif crying.gif crying.gif
Har du ingen vas till dom???? unsure.gif blink.gif fear.gif duh.gif
Pia L
rotfl.gif Pejori....humoristen nummer ett rotfl.gif
Blommor får jag bara om man kan plantera dom i backen....nä, inget så romantiskt som blommor, snarare ett elakt ödem på benen som gör att dom ser ut att passa en kropp på 150 kg......och ONT gör dom också crying.gif
Chamomille
Är det någon som har fått en avi om ett stort brev? Min sambo var borta när jag vaknade blink.gif blink.gif

CITAT (pejori @ 23-12-2008, 04:33) *
Okay då...Får väl erkänna, att jag inte kunde hålla mej.. dunno.gif
VISST!!! Skjut mej!!!! men jag är född nyfiken, och det rasslade om mitt paket!!!! rtfm.gif rtfm.gif
Har öppnat det, men har inte en susning om, vem som skickat det....Men det är kul med fröer, det skall nog bli något fint att visa senare... w00t.gif
Tack vem du nu var. a0a.gif

HAR DU ÖPPNAT fear.gif

rtfm.gif rtfm.gif rtfm.gif Men hallå angry.gif
karlsdal
Tihi. Jag jobbar ikväll... och kommer hem sisådär halv ett, ett... Då är det ju julafton!!! biggrin.gif
Ciczi
Inga problem att hålla sig att öppna paketet. Även om jag är grymt nyfiken. shy.gif

Mina arbetskamrater och jag har haft adventskalender med 20 kr paket i. Vi har öppnat ett varje dag och idag var det min tur. Fick en paket fikon till julbordet.
Har även fått en flaska glögg och en dammvippa och en skrubbsak till duschen.

Trevligt värre!

//Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon