Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
HelenJ
CITAT (Ciczi @ 31-12-2008, 17:25) *
Är det Helen J som är min tomte eller mojan?

//Ciczi

Jag är inte din tomte Ciczi no.gif
Eva i Höga
Det blir roligt att göra om detta till påsk, man får försöka komma på nåt fint att skicka då.
Ingen har hittat mig som tomte än!
Ciczi
Du då eva i höga???

Ja jag vet jag gissar hejvilt... shy.gif

Ciczi
Kajsa i Arvika
Bravo Helen! tummenupp.gif
HelenJ
CITAT (Kajsa i Arvika @ 01-01-2009, 19:06) *
Bravo Helen! tummenupp.gif

Tack Kajsa, den är jättefin! thanks.gif
Margith
CITAT (*Ulrica* @ 31-12-2008, 11:54) *
---- Är det någon regel i övrigt ni tycker att vi ska ändra tills dess?---

JAAH!!!
ALLA som är med måste avslöja sig... det är jättekul att gissa och fundera, men någonstans går ju gränsen...vi kan väl komma överens om ett stoppdatum, där de som inte hittat rätt får svaret?
Jag tror att Nostalgia är min tomte, men jag har inte fått nåt svar crying.gif Innan jag har fått ett svar kan jag inte gärna gissa vidare??
Den som är min mottagare har inte heller gissat rätt ännu, ledtråd var att personen ifråga skrivit i den här tråden och behövde hjälp/mer info.
Jag finns här, den info du frågade efter svarar jag så gärna på (busenkelt för mig rotfl.gif ) men jag kan ju inte svara förrän du hittat igen mig confused.gif
Myosotis
Nu har jag väntat på svar sen i fjol eller i över 30 timmar. Det tycker jag faktiskt är omänskligt. Snälla Wilmer - ja eller nej?!!
Wilmer
trostar.gif Men lilla vännen, klart det är jag giggle.gif God fortsättning flirting.gif Förlåt att jag svarade så sent, men jag har varit hemmifrån sedan förra året. Innan jag åkte försökte jag verkligen få dig att nappa, men ack!
mojan
Är möjligtvis ledtråden jag sökte namnet "Margith"? giggle.gif
Wilmer
Jag hoppas inte Myosotis gav upp nu precis innan jag svarade fear.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 01-01-2009, 20:22) *
Jag hoppas inte Myosotis gav upp nu precis innan jag svarade fear.gif

Nejdå, jag är här! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif thanks.gif thanks.gif thanks.gif Åkte du till Göteborg bara för att posta brevet?
Margith
CITAT (mojan @ 01-01-2009, 19:55) *
Är möjligtvis ledtråden jag sökte namnet "Margith"? giggle.gif

Hemskt ledsen Mojan, men tyvärr, du letar inte mig trostar.gif
men God fortsättning på det nya året i alla fall!
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 01-01-2009, 20:35) *
Nejdå, jag är här! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif thanks.gif thanks.gif thanks.gif Åkte du till Göteborg bara för att posta brevet?

giggle.gif Nej, men du har missat postens nedskärningar! Jag som till och med lade till var jag bor i min profil för att hjälpa dig. Jag tror typ halva västra götaland, eller hela, blir stämplat Göteborg- så de flesta du uteslöt har säkert poststämpel Göteborg flirting.gif Jag blev så glad när jag hittade reflexen, för jag ville hitta höna/tupp eller katt relaterad present till dig kompiskram.gif
Myosotis
Hihi, la du till det bara för min skull... giggle.gif Jag var rätt trög, så det behövdes verkligen. Om det inte varit du hade jag gissat på Ingrid Fuxvwall härnäst, Ljungskileposten blir väl också stämplad i Göteborg då.
Ja, som sagt, det var mitt i prick, kombinationen av höna och fin ovanlig reflex. Nu kan jag äntligen sova om nätterna igen, nu när jag slipper undra... kompiskram.gif
Noak
Jag kommer aldrig att sova mer...
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 01-01-2009, 21:06) *
Hihi, la du till det bara för min skull... giggle.gif Jag var rätt trög, så det behövdes verkligen. Om det inte varit du hade jag gissat på Ingrid Fuxvwall härnäst, Ljungskileposten blir väl också stämplad i Göteborg då.
Ja, som sagt, det var mitt i prick, kombinationen av höna och fin ovanlig reflex. Nu kan jag äntligen sova om nätterna igen, nu när jag slipper undra... kompiskram.gif

Haha, ja, det gjorde jag när jag insåg att du letade "Göteborgare", jag hade bara skrivit zon 2 innan.

Niken, trostar.gif hoppas du hittar din tomte snart.
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 29-12-2008, 22:34) *
En ledtråd till min mottagare, jag trode du kunde klara det själv kompiskram.gif Och det gjorde du rolleyes.gif Vilken fantastisk ledtråd.

yaay.gif

CITAT (Wilmer @ 30-12-2008, 20:15) *
Hallåå min tomtade vän, inget napp på min ledtråd... Andra tipset är att läsa tipset och fundera på vad man själv skrivit i denna tråden.

wacko.gif

CITAT (Wilmer @ 30-12-2008, 21:34) *
giggle.gif Då ger jag min ledtråd no.3, jag är INTE Mojans tomte.

tummenupp.gif
Myosotis
Nu har jag alltså kollat igenom hela tråden en gång till! sweatingbullets.gif för att se mina hemliga missade ledtrådar. Du ska verkligen inte skämmas, vad är det för dumheter. Sluta genast med det!

CITAT (Wilmer @ 23-12-2008, 23:22) *
... nu skäms jag rejält för mitt ...

nono.gif

CITAT (Wilmer @ 25-12-2008, 21:34) *
... jag som ÄLSKAR paket (både att ge och få, även om den stackarn som fick mitt secret santa paket nog inte håller med) ...

dumheter!

CITAT (Wilmer @ 16-12-2008, 22:56) *
Jag undrar om mitt paket dumpit ner än g.gif

skrev jag ju här och här

Så med tanke på dina fantastiska ledtrådar kan man ju förstå att det dröjde ett tag innan jag gissade rätt... giggle.gif

CITAT (NIKEN @ 01-01-2009, 21:14) *
Jag kommer aldrig att sova mer...

trostar.gif
Wilmer
CITAT (Wilmer @ 29-12-2008, 22:34) *
bravo.gif yahoo.gif yaay.gif Hurra världens bästa tomte hälsar marsvinen. flirting.gif Varför jag itne trode det var du... Någon kommentar någonstans som la dig på kanske listan istället för kan vara. Får kolla efter vad jag baserade detta påstående på.

En ledtråd till min mottagare, jag trode du kunde klara det själv kompiskram.gif Och det gjorde du rolleyes.gif Vilken fantastisk ledtråd.
Helen J tummenupp.gif

Du skrev ju att du klarade att sätta fast reflexen själv tidigare i tråden, nästa ledtråd var att du skulle kolla vad du själv skrivit i tråden (att du klarade det själv). Pust, vilka ledtrådar du fick laugh.gif Konstigt att du inget begrep.. sos.gif

Myosotis
giggle.gif Hihi, men det blev ju kuligare så här. Jag fick klura lite. Så här i efterhand begriper jag ledtrådarna hur lätt som helst...
Betty
CITAT (karlsdal @ 01-01-2009, 17:17) *
Tihi! Ja, det är det flirting.gif

Åhh! smiley_small_hug.gif och jättestort thanks.gif Det vackra bokmärket kommer absolut till användning, jag läser en hel del och de röda stockrosorna blir en trevlig påminnelse om denna roliga julklappslek.

Och tack även till Ulrica för ett jättekul och spännande initiativ, den här julklappen var den mest spännande i tomtesäcken! Jag ser fram emot Påsken och vad en drös hemliga påskharar kan tänkas ha i korgen. [attachment=29082:easter_eggs_092.gif]
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 01-01-2009, 22:05) *
Nu har jag alltså kollat igenom hela tråden en gång till! sweatingbullets.gif för att se mina hemliga missade ledtrådar. Du ska verkligen inte skämmas, vad är det för dumheter. Sluta genast med det!
nono.gif
dumheter!
skrev jag ju här och här

Så med tanke på dina fantastiska ledtrådar kan man ju förstå att det dröjde ett tag innan jag gissade rätt... giggle.gif
trostar.gif

nono.gif Då ville jag ju inte avsöja mig, du hade ju inte ens öppnat paketet än då flicka lilla rtfm.gif tongue.gif

Jag försökte redigera i inlägget ovan, lyckades inget vidare, gjorde nytt.. Lyckades inte nu heller, ger upp. Jag svarar här på varför jag låtsades inte veta om mitt paket kommit fram.
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 01-01-2009, 22:23) *
nono.gif Då ville jag ju inte avsöja mig, du hade ju inte ens öppnat paketet än då flicka lilla rtfm.gif tongue.gif

Jag försökte redigera i inlägget ovan, lyckades inget vidare, gjorde nytt.. Lyckades inte nu heller, ger upp. Jag svarar här på varför jag låtsades inte veta om mitt paket kommit fram.

jaha... det förklarar varför det blev så konstigt när jag försökte citera ditt ändrade inlägg ovan... trodde jag hade blivit snurrig. Taskigt att låtsas i alla fall, hade jag varit noggrannare hade jag nog strukit dig pga det här fear.gif
Wilmer
trostar.gif Jag hade aldrig låtit dig leva i ovisshet, då hade jag fått bli ännu mera tydlig giggle.gif
Myosotis
det var ju tur smile.gif

CITAT (Wilmer @ 01-01-2009, 22:33) *
trostar.gif Jag hade aldrig låtit dig leva i ovisshet, då hade jag fått bli ännu mera tydlig giggle.gif

typ så här? [attachment=29084:flagge.gif] (fast flaggan borde vara röd kanske)
Cathis
Har heller ingen aning om vem min Santa är crying.gif
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 01-01-2009, 22:39) *
det var ju tur smile.gif
typ så här? [attachment=29084:flagge.gif] (fast flaggan borde vara röd kanske)

giggle.gif Nej det skulle stått MYOSOTIS på den happy.gif

Cathis, du får slänga in ett par vilda gissningar - men det är inte jag trostar.gif
Farbror Blå
CITAT (Wilmer @ 01-01-2009, 23:10) *
giggle.gif Nej det skulle stått MYOSOTIS på den happy.gif

Cathis, du får slänga in ett par vilda gissningar - men det är inte jag trostar.gif

Ingen flagga ju, ser mer ut som någons underbyxor?
Eva-Helene
Hmmm... ingen som kommit på att gissa på Farbror Blå som sin tomte? Iof så kommer han ju inte att bekräfta eller dementera, förståss... Men nån av er som fortfarande går i ovisshet har ju fått något av honom...liksom...typ....
Eva i Höga
CITAT (Ciczi @ 01-01-2009, 19:03) *
Du då eva i höga???

Ja jag vet jag gissar hejvilt... shy.gif

Ciczi

Sorry, jag är inte din tomte!
Ciczi
Är det du då Cathis? Eller Farbrorn?

OCh Miro är väl inte avslöjad heller?

//Ciczi
Noak
Nostalgia har jag inte frågat, och inte Miro...
Nån av er som skickat ett väldoftande paket till Hälsingland?
Nostalgia
[quote name='Nostalgia' date='08-12-2008, 11:31' post='941567']

Min santa.gif har skrivit ett rim på paketet wub.gif
Som udder men är inte vassa
Är gamla men långt ifrån kassa
Har förknippats med arsenik
och en hundsort, båd hane och tik

Jag lyckades aldrig komma på vad paketet innehöll innan jag öppnade det trots rimmet blush.gif
Men ooooj vad glad jag blev när jag öppnat paketet wub.gif det innehöll tre stycken gamla virkade spetsband wub.gif borde jag ju egentligen kommit på med hjälp av rimmet och att jag faktiskt dessutom samlar på gamla virkade spetsband.
Lite -fear-.gif var det också giggle.gif HUR kan min santa.gif veta att jag älskar gamla virkade spetsband som jag ofta använder som inredningsdetalj på olika ställen i hemmet eller när jag tillverkar scrapkort confused.gif

En STOR smiley_small_hug.gif IGEN till min santa.gif tänk att du visste vad jag gillar -fear-.gif giggle.gif tummenupp.gif

Jag gissar att min santa.gif är Monaxe rolleyes.gif
Monaxe
CITAT (Nostalgia @ 02-01-2009, 11:12) *
quote name='Nostalgia' date='08-12-2008, 11:31' post='941567']

Jag gissar att min santa.gif är Monaxe rolleyes.gif

Sorry, Pia L har redan avslöjat mej! giggle.gif
Ciczi
Jag är fortfarande grymt nyfiken på vem som skickade mig de fina handdukarna....

Ciczi
Miro
CITAT (NIKEN @ 02-01-2009, 11:08) *
Nostalgia har jag inte frågat, och inte Miro...
Nån av er som skickat ett väldoftande paket till Hälsingland?

Kan väl hända... whistling.gif
Cathis
CITAT (Ciczi @ 02-01-2009, 09:06) *
Är det du då Cathis? Eller Farbrorn?

OCh Miro är väl inte avslöjad heller?

//Ciczi

Nä Ciczi det är inte jag no.gif
Noak
CITAT (Miro @ 04-01-2009, 13:01) *
Kan väl hända... whistling.gif

Är det sant? Tack! Så skönt att slippa sitta med konstiga listor och pricka av...

Och jättetack för den fina julklappen!
Cathis
Håller på att grubbla ihjäl mig, vem är min tomte?
Borde vara en värmlänning med tanke på poststämpeln.
Nostalgia????????
Myosotis
Om det är Nostalgia får du aldrig reda på det, hon har ju blivit osynlig...
Pia L
Men om Nostalgia är rätt gissat så kan väl Ulrica berätta det, så slipper Cathis grubbla sig gråhårig rolleyes.gif
Myosotis
tror jag inte hon gör biggrin.gif
Pia L
Vaddå?? grubblar sig gråhårig?? giggle.gif eller att Ulrica skulle berätta??
Myosotis
Jag tror inte att Ulrica tänker berätta nåt.

Stämmer den här listan eller har jag missat något?

*Ulrica* --> DragonLady

Monaxe --> Pia L

Eva-Helene --> Eva i Höga

Wilmer --> Myosotis

Myosotis --> *Ulrica*

Chamomille --> Wilmer

Nostalgia -->

Pia L --> AstLar

Helen J --> mojan

Kajsa i Arvika --> Helen J

DragonLady --> ninnisky

AstLar --> Chamomille

pejori -->

ninnisky --> Eva-Helene

Ciczi --> pejori

Margith -->

Klura --> Kajsa i Arvika (?)

ingrid fuxwall --> Klura (?)

mojan --> Monaxe

Betty --> Farbror Blå

Miro --> NIKEN

Karlsdal --> Betty

Eva i Höga -->

Farbror Blå -->

Cathis -->

NIKEN -->

Hemlig nisse -->
Cathis
Näää kommer bli gråhårig -cry-.gif

Tack Myosotis, den var bra! Hmmm kan det vara NIKEN???
Betty
CITAT (Myosotis @ 04-01-2009, 16:20) *
Jag tror inte att Ulrica tänker berätta nåt.

Stämmer den här listan eller har jag missat något?

*Ulrica* --> DragonLady

Monaxe --> Pia L

Eva-Helene --> Eva i Höga

Wilmer --> Myosotis

Myosotis --> *Ulrica*

Chamomille --> Wilmer

Nostalgia -->

Pia L -->

Helen J -->

Kajsa i Arvika --> Helen J

DragonLady -->

AstLar --> Chamomille

pejori -->

ninnisky --> Eva-Helene

Ciczi --> pejori

Margith -->

Klura --> Kajsa i Arvika (?)

ingrid fuxwall --> Klura (?)

mojan --> Monaxe

Betty -->

Miro --> NIKEN

Karlsdal --> Betty

Eva i Höga -->

Farbror Blå -->

Cathis -->

NIKEN -->

Hemlig nisse -->

Du missade att jag skrev detta, i vitt, för massor av sidor sen, tror det var sidan 40 eller nåt ditåt,: Blå vill inte veta så därför säger jag inget om det ... angel_not.gif
Det ska alltså stå Betty --> Farbror blå i din lista Myosotis.
Myosotis
ändrat!
DragonLady
Du har missat mig med flirting.gif det skall vara DragonLady --> ninnisky också happy.gif

Myosotis
ändrat!
Pia L
Lägg även till Pia L --> AstLar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon