|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Eva i Höga
03-12-2008, 15:21
Inte jag, men jag har noterat i kalendern att det ska iväg senast den 12:e för att inte glömma. Tiden går med en rasande fart nu!
Jag har slagit in julklappen så fint jag kunde och sen emballage. Ska gå till posten så fort tillfälle ges.
*Ulrica*
03-12-2008, 19:19
 äsch.... avslöjad... Jag som tyckte jag var så smart när jag frågade...
Fixar till det i helgen och skickar det så fort jag kommer ihåg att gå till posten - nån gång under nästa vecka ska det väl lyckas iaf
Eva i Höga
04-12-2008, 10:10
CITAT (*Ulrica* @ 03-12-2008, 19:19)   äsch.... avslöjad... Jag som tyckte jag var så smart när jag frågade...  Du är allt nyfiken du, Ulrica!
Myosotis
04-12-2008, 10:56
 Om man är nyfiken kommer inte tomten alls! Så det så. Är det inte kul att bli överraskad? Ser ingen mening alls med att försöka klura ut vem som har dragit vem, vitsen är ju att det ska vara hemligt! [attachment=28002:Ulrikas_tomte.gif]
Eva i Höga
04-12-2008, 11:16
Förmodligen går det inte att lista ut vem som ska ge till vem och därför är det lite roligt att försöka. Man kan ju bara gissa och det är ju lite spännande att se om man gissat rätt, det hör till leken tycker jag. Men kommer inte tomten om man är nyfiken? Då ska jag inte vara nyfiken längre (bara lite).
Myosotis
04-12-2008, 11:47
Men det är väl inte meningen att man ska få reda på det sen?
Eva i Höga
04-12-2008, 11:51
Nej, det glömde jag, det ska man nog inte få.
Eva-Helene
04-12-2008, 11:52
Gissa kan man ju göra! Sedan är det upp till givaren om den vill "erkänna" när man gissat rätt
Man kan väl få en liten ledtråd av postens stämpel på brevet/paketet... eller... /funderar en mycket nyfiken Betty
Hmm,  man ska alltså åka till grannstaden och posta sitt paket för att förvirra nyfikna mottagare
Poststämpeln ger väl numera inte så mycket ledtråd. Posten sorteras vid stora terminaler, tiden är förbi när det fanns en post i varje by. Ska höra med grannar, släktingar och vänner om de ska ut och resa...
*Ulrica*
04-12-2008, 15:44
 He he... nyfiken var mellannamnet ja... jag har också funderat på att posta i annan stad för att förvilla mottagaren. Alternativt skriva här i forumet; Nu har jag skickat! Och sedan vänta tre dagar med att skicka... Jag tycker väl att man får välja sedan om man vill ge ledtrådar eller erkänna/berätta vad man har skickat och/eller vad man har fått. Det är upp till var och en. Om någon gissar rätt på mej så kommer jag inte att kunna hålla mej... Idag har jag köpt julklappspapper och snöre så att jag kan slå in mitt paket. Jag kom på att jag inte kan använda tidningspapper som stötdämpning (om det nu skulle behövas  ) för då avslöjas bostadsorten...
ingrids
04-12-2008, 15:51
Hm, vanliga tomten är inte ens hälften så hemlig som odlatomtarna ...
Margith
04-12-2008, 16:01
CITAT (*Ulrica* @ 04-12-2008, 15:44)  Jag kom på att jag inte kan använda tidningspapper som stötdämpning (om det nu skulle behövas  ) för då avslöjas bostadsorten... Du får trava iväg till kiosken och köpa Aftonbladet eller Expressen, IFALL det nu är så att du behöver stötdämpning Själv hade jag bestämt mig för att be min man ta med kuvertet i helgen, han ska åka lååååååångt bort. Men risken är stor att kuvertet ligger kvar i bilen när han kommer hem
Eva i Höga
04-12-2008, 16:24
Det här är så roligt med denna lilla julklappen!  Tänk om vi skulle lägga ner så mycket funderingar och jobb med övriga julklappar, då fick vi börja vid midsommar. Jag känner mig nästan som ett barn, så nyfiken är jag på min klapp. Och avsändaren.....
*Ulrica*
04-12-2008, 17:33
CITAT (Margith @ 04-12-2008, 16:01)  Men risken är stor att kuvertet ligger kvar i bilen när han kommer hem Aha! Ett kuvert!!!
Margith
04-12-2008, 20:53
CITAT (*Ulrica* @ 04-12-2008, 17:33)  Aha! Ett kuvert!!!  Bara för att inte riskera att leda dig på villospår: ett kuvert går att lägga i brevlådan, till skillnad från ett paket. Ibland händer det att kuvertet är så tjockt att du måste hämta ut det på ICA/Konsum/OK, men det är ett kuvert i alla fall Så här strax före jul måste man ju vara extra-snäll, vore harmligt om jag helt oavsiktligt råkade lura dig
ingrid fuxwall
05-12-2008, 21:23
Mitt paket var klart men låg hemma och så var monsterhunden ensam hemma och sur på mig så då demolerade hon det - det var inget ätbart men något inslaget och då så ....
Får hitta på något annat
ingrid
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-12-2008, 21:23)  Mitt paket var klart men låg hemma och så var monsterhunden ensam hemma och sur på mig så då demolerade hon det - det var inget ätbart men något inslaget och då så ....
Får hitta på något annat
ingrid VEM skulle få det ??
ingrid fuxwall
05-12-2008, 21:36
CITAT (AstLar @ 05-12-2008, 21:27)  VEM skulle få det ??  Och det tror du jag skulle svara på
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-12-2008, 21:36)  Och det tror du jag skulle svara på  Japp. Försöka duger!
CITAT (Margith @ 04-12-2008, 16:01)  /.../Själv hade jag bestämt mig för att be min man ta med kuvertet i helgen, han ska åka lååååååångt bort. /...../ Så har jag också gjort.... Redan på brevlådan/Framme.
Hur många har skickat sina paket nu..................??????
Jag  eller kanske inte...
ninnisky
05-12-2008, 22:40
Nja... Vet inte riktigt var klappen är för jag börjar bli gammal och lite glömsk  får nog tänka till lite!
CITAT (ninnisky @ 05-12-2008, 22:40)  Nja... Vet inte riktigt var klappen är för jag börjar bli gammal och lite glömsk  får nog tänka till lite! Hm...Har jag glömt att lägga den på lådan tro???? Måste kolla...nä ...eller kanske?
Tänk om det var MIN julklapp som Ingrids monsterhund år upp.  Här står jag varje dag i regn och rusk vid brevlådan och väntar.
DragonLady
06-12-2008, 13:51
Eva-Helene
06-12-2008, 15:31
CITAT (DragonLady @ 06-12-2008, 13:51)  Ja precis! Vad menar dom? Det är väl inte jul än heller!!!
*Ulrica*
06-12-2008, 15:35
skoja inte.... Jag står, liksom mojan, varje dag vid brevlådan och väntar...
Tror att jag ska skicka min klapp ganska snart nu, någon annan som tänker skicka snart
*Ulrica*
06-12-2008, 16:11
Jo, men absolut! Imorgon. Typ. Möjligtvis på måndag. Senast på tisdag. Eller nåt. Kanske...
Måste man vänta med att öppna paketet till julafton om det skulle råka dimpa ner nåt i brevlådan? Vet inte om jag klarar det.
*Ulrica*
06-12-2008, 16:47
Vi får ha stödsamtal här på Odla... SJÄLVKLART måste man vänta. INTE öppna före julafton!
Jag får öppna paket i morgon så jag kan nog hålla mig från att öppna hemliga paket.....tror jag
CITAT (*Ulrica* @ 06-12-2008, 16:47)  Vi får ha stödsamtal här på Odla... SJÄLVKLART måste man vänta. INTE öppna före julafton!  Men Skaka paketet ibland får man väl. Jag fick en adventskalender på jobbet. Kunde inte hålla mej utan skrapade alla luckor..HÖGSTA VINSTEN  Två dagar senare kom ett brev där det stod att det var fel. ALLA hade fått högsta vinsten.  När den nya kom häromdan tänkte jag att den var likadan. Skrapade alla igen och vann INGENTING Man ska inte va så nyfiken. Kanske bäst att vänta iaf. Lite stödsamtal behövs............ Pia, fyller du år imorgon? Isåfall måste jag få gratulera i förskott. (Ifall jag inte kommer ut på nätet imorgon)
*Ulrica*
06-12-2008, 19:33
CITAT (AstLar @ 06-12-2008, 19:13)  Men  Skaka paketet ibland får man väl.  skaka, klämma, titta och lukta. Men INTE öppna!
CITAT (*Ulrica* @ 06-12-2008, 19:33)   skaka, klämma, titta och lukta. Men INTE öppna!  Det kommer att bli svårt att hålla sig... Får nog lov att be maken gömma paketet för mig och inte ta fram det förrän på julafton...
AstLar : Ja, det gör jag, så jag får tacka för gratulationen om det är så att JAG inte kikar in i morgon.
Grattis på födelsedagen Pia L! Hoppas du får många paket.
*Ulrica*
07-12-2008, 12:08
GRATTIS på födelsedagen Pia!!!!
Eva i Höga
07-12-2008, 15:09
Grattis på födelsedagen Pia! Hoppas du har en trevlig dag med mycket tårta och många paket! Fick du kaffe på sängen i morse?
Uj uj, det börjar bli spännande nu. Tror inte jag kommer kunna lista ut vilken som är min Tomte.
Tomten Klura har iaf fixat sitt enorma paket men inte skickat det än.
Jag är färdig nu Och det spelar ingen roll hur mycket man skakar, klämmer eller känner - det kommer aldrig att gå att gissa vad som finns i! Jag är riktigt stolt över mig själv....
Har du postat paketet nu då Helen?
Det säger jag inte! Hemligt....
Tack för alla gratulationer både här i tråden, i pm och gästboken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|