Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Myosotis
CITAT (Margith @ 28-12-2008, 14:56) *
...jag tror att min mottagare behöver lite hjälp...

okej, då hamnar du också på listan över uteslutna. Jag klarade av att sätta fast snöret i reflexen alldeles själv! yes.gif
Myosotis
CITAT (ninnisky @ 27-12-2008, 17:59) *
...att ha gissa rätt är svårt att veta innan man vet om man gissat rätt eller kanske fel...

håller med... väntar på svar... men hon verkar inte ens ha läst tråden på ett tag... no.gif

HALLÅ!!! EVA I HÖGA! ÄR DU MIN TOMTE??

Och nu har jag hittat varför:
CITAT (??? @ 27-12-2008, 13:09) *
Tar en paus vid datorn, känner att jag behöver koppla av lite. Vi håller på att förbereda en fest ikväll. En granne fyller 60 år och vi är ca 25 personer som ska göra fest för honom så nu är det matlagning och pyssel som gäller hela dagen. Roligt!

ingrid fuxwall
CITAT (mojan @ 28-12-2008, 11:43) *
Jag hade inte tänkt gissa men jag har blivit lite "besatt" av detta. wacko.gif Jag gissar Ingrid Fuxvall. Rätt????

no.gif
DragonLady
Det verkar änna gå lite trögt detta.. alla har väl inte återvänt från julfirandet ännu.
Jag har erkännt mitt lilla bidrag till secret santa.. inga fler som vill göra mig sällskap flirting.gif
Eva i Höga
CITAT (Eva-Helene @ 27-12-2008, 13:42) *
Oj! Det var duktigt att gissa rätt på första försöket! bravo.gif bravo.gif bravo.gif Men, vad gick du efter?

Vet inte vad jag gick efter, fick bara en känsla av en gullig person och tänkte på dig. smiley_small_hug.gif
Eva i Höga
Myosotis, jag är INTE din tomte! no.gif Fortsätt gissa, du kommer nog på det så småningom.
Eva-Helene
CITAT (Eva i Höga @ 28-12-2008, 19:28) *
Vet inte vad jag gick efter, fick bara en känsla av en gullig person och tänkte på dig. smiley_small_hug.gif

Åh tack shy.gif kram1.gif
Lite kul var det ju att Eva fick skicka till Eva giggle.gif
Pia L
Nyss hemkommen så var det några sidor av den här tråden som var tvugna att läsas innan jag kunde skriva något.
Min secret santa gissar jag är : Monaxe (jag kan inte skriva osynligt -cry-.gif )
Och som ledtråd till min mottagare : jag gillar mysiga hemmakvällar med tända ljus whistling.gif , nu får du busenkelt att gissa
*Ulrica*
Eftersom min mottagare visserligen gissat men gissat fel utan att ha fått svar så kommer ytterligare ledtrådar:

Jag var på kurs hos en annan mycket duktig Odlait i våras och lärde mej då...
Jag använde ett gammalt, välbeprövat rim...

Nu då? whist.gif
AstLar
CITAT (Pia L @ 28-12-2008, 20:12) *
Och som ledtråd till min mottagare : jag gillar mysiga hemmakvällar med tända ljus whistling.gif , nu får du busenkelt att gissa

JAA, smiley_small_hug.gif du är min tomte!! ?

Pia L
Astlar : självklart wub.gif jag hoppas att även du tycker om ostbrickor och lite mysstunder
Chamomille
CITAT (*Ulrica* @ 28-12-2008, 20:21) *
Eftersom min mottagare visserligen gissat men gissat fel utan att ha fått svar så kommer ytterligare ledtrådar:

Nu då? whist.gif

E DU min tomte?
AstLar
CITAT (Pia L @ 28-12-2008, 20:29) *
Astlar : självklart wub.gif jag hoppas att även du tycker om ostbrickor och lite mysstunder

Tycker mycket om ost, vin och levande ljus. Jag blev jätteglad. Precis rätt!! wub.gif Tack!!
Pia L
JIPPIE!!!! yahoo.gif smiley_small_hug.gif sweatingbullets.gif och jag som var så rädd för att ha skickat något helt fel och fantasilöst.....då tycker jag att alla här i tråden ska ha en stor eloge för sina klappar och idéer, för jag skulle ha tyckt om allt som alla ni andra också har fått, och mest nöjd är jag förstås med min egen ficklampa thanks.gif
Noak
Medelst noggranna efterforskningar g.gif har jag kommit fram till att min tomte heter: Klura...

Eller????
*Ulrica*
CITAT (Chamomille @ 28-12-2008, 20:37) *
E DU min tomte?
Näe, tyvärr, gissa vidare!
Chamomille
CITAT (*Ulrica* @ 28-12-2008, 20:58) *
Näe, tyvärr, gissa vidare!

Men... wacko.gif Vem ÄR det då. Wilmer?
Eller Monaxe eller Eva-Helene eller Myosotis, Nostalgia, Pia L, Helen J, Kajsa i Arvika, DragonLady, AstLar, pejori, ninnisky, Ciczi, Margith, ingrid fuxwall, mojan, Betty, Miro, Karlsdal, Eva I Höga, Farbror Blå, Cathis, NIKEN, Hemlig nisse (då blir det inte lätt)???
Betty
Jag kämpar på och gallrar bland deltagarna - enligt kartan...

Är du min hemliga tomte mojan? unsure.gif
Klura
CITAT (NIKEN @ 28-12-2008, 20:54) *
Medelst noggranna efterforskningar g.gif har jag kommit fram till att min tomte heter: Klura...

Eller????

Nej jag e inte din Tomte no.gif

Den som fick mitt paket fick klura en stund g.gif
ingrid fuxwall
Min tomte måste ha gått på kurs hos någon (har glömt hennes namn men hon gör fina drakar) som är duktig på lera - vilka har gjort det?? Vet att det finns ämnen om detta och att i alla fall Ulrika gått där.
En fin vers fick jag också och paktet var fint inslaget

Fast egentligen behöver jag inte veta så jag har inte gissat men vi ska kanske göra det?? Om så får jag börja snoka runt

Brydde mig aldrig om att titta på poststämpeln.

ingrid
Chamomille
CITAT (Klura @ 28-12-2008, 21:21) *

giggle.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Klura @ 28-12-2008, 21:21) *

Du verkar vara en klurig "typ" flirting.gif
Klura
Jag har för tråkigt jobb just nu.
Bara sitter å klurar hela dagarna i lastbilen... suck!

Ingrid F, jag fick ett tips tidigare om att du gillar att torka svamp.
Frågade om du möjligtvis var min Tomte?
ingrid fuxwall
CITAT (Klura @ 28-12-2008, 21:31) *
Jag har för tråkigt jobb just nu.
Bara sitter å klurar hela dagarna i lastbilen... suck!

Ingrid F, jag fick ett tips tidigare om att du gillar att torka svamp.
Frågade om du möjligtvis var min Tomte?

Sitter du i lastbilen på bilden?
Tycker om att torka svamp och på din fråga svarar jag inte no.gif Hur tolkar du det svaret? flirting.gif
DragonLady
CITAT (*Ulrica* @ 28-12-2008, 20:21) *

Nu då? whist.gif

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Du var faktiskt min första tanke men vet inte varför jag sjabblade bort den giggle.gif
Du var väl hos Linda väl?
En bra lärare hade du bravo.gif tummenupp.gif thanks.gif de var jättefiina wub.gif

Eller confused.gif
Kajsa i Arvika
Cathis, jag e inte din tomte tyvärr... no.gif Men här finns ju flera Värmlänningar att välja på! yes.gif

Jag fick ju Klura lite men å andra sidan kräver minsta lilla ansträngning ett väldans huvudbry från min sida nu för tiden! whist.gif
Noak
Jag ger upp...min tomte förblir nog hemlig...Eller kan man få en ledtråd?
Klura
CITAT (ingrid fuxwall @ 28-12-2008, 21:41) *
Sitter du i lastbilen på bilden?
Tycker om att torka svamp och på din fråga svarar jag inte no.gif Hur tolkar du det svaret? flirting.gif

Näj då inte sitter jag där inte, jag var utanför o fotade o hann inte in.. fniss.

Jag tolkar svaret som att jag kan vila hjärnan ett tag wink.gif

Jag har feber tror jag
Klura
CITAT (Kajsa i Arvika @ 28-12-2008, 21:43) *
Cathis, jag e inte din tomte tyvärr... no.gif Men här finns ju flera Värmlänningar att välja på! yes.gif

Jag fick ju Klura lite men å andra sidan kräver minsta lilla ansträngning ett väldans huvudbry från min sida nu för tiden! whist.gif

Heja Värmland! yaay.gif

Har jag sagt föresten att jag jobbar på att bli Värmlänning?

Betty
CITAT (Betty @ 28-12-2008, 21:11) *

Eller är det du Miro? unsure.gif
Cathis
CITAT (Kajsa i Arvika @ 28-12-2008, 21:43) *

Letar, letar, letar, funderar, funderar, funderar vem vem vem g.gif confused.gif
Kajsa i Arvika
Haha Klura! Ska jag tolka det där som att jag gissade rätt eller?! confused.gif

(Hur jobbar man på att bli Värmlänning? Ansökt om medborgarskap?)
Betty

CITAT (Betty @ 28-12-2008, 22:05) *
Eller är det du Miro? unsure.gif

Eller är det du Nostalgia? unsure.gif

Eller... Tänk om det är den hemliga nissen som är min tomte, då kommer jag ju aldrig att få veta! dunno.gif dunno.gif dunno.gif dunno.gif dunno.gif dunno.gif dunno.gif dunno.gif dunno.gif dunno.gif
mojan

Nu gör du det lätt för dig genom att fråga igenom hela listan nono.gif Tyvärr, jag är inte din tomte. no.gif Gissa på. rotfl.gif
Undrar om Ulrika (eller sambon) skickar facit framåt nyåret? confused.gif
Noak
Poststämplat Kista.
Vad vet jag om Kista?
Tror att det på min tid (60-talet) var ett torp på Järvafältet... Förmodligen inget torpställe numera.
Kan nog ligga i zon 3.
Mojan?
Ligger du bakom mina väldoftande kryddpåsar?
Betty
CITAT (mojan @ 28-12-2008, 22:38) *
Nu gör du det lätt för dig genom att fråga igenom hela listan nono.gif Tyvärr, jag är inte din tomte. no.gif Gissa på. rotfl.gif

Lätt och lätt... whist.gif ...vet jag inte - jag tycker att det är sketasvårt ju! yes.gif Nu återstår bara Miro och Nostalgia - och hemliga nissen - tror jag... om inte nån av er övriga har åkt till Stockholm och postat paketet där förståss... g.gif
Jag kommer att grubbla mig gråhårig... måste snart beställa tid hos frissan för färgning! giggle.gif
Chamomille
CITAT (Betty @ 28-12-2008, 23:05) *
Lätt och lätt... whist.gif ...vet jag inte - jag tycker att det är sketasvårt ju! yes.gif Nu återstår bara Miro och Nostalgia - och hemliga nissen - tror jag... om inte nån av er övriga har åkt till Stockholm och postat paketet där förståss... g.gif
Jag kommer att grubbla mig gråhårig... måste snart beställa tid hos frissan för färgning! giggle.gif

Ja, jag var och köpte toning igår sleep.gif
Cathis
CITAT (Chamomille @ 28-12-2008, 23:18) *
Ja, jag var och köpte toning igår sleep.gif

Det kommer jag också att behöva whistling.gif
*Ulrica*
CITAT (DragonLady @ 28-12-2008, 21:42) *
Eller confused.gif
yes.gif (antar att du fick viss hjälp av ingrid fuxwalls inlägg naughty.gif )

CITAT (mojan @ 28-12-2008, 22:38) *
no.gif Du får hålla tummarna för att så många som möjligt gissar, erkänner eller kommer med ledtrådar!
Myosotis
CITAT (Eva i Höga @ 28-12-2008, 19:35) *
Myosotis, jag är INTE din tomte! no.gif Fortsätt gissa, du kommer nog på det så småningom.

-cry-.gif nähä.

Då gissar jag på Pejori!
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 28-12-2008, 21:00) *
Men... wacko.gif Vem ÄR det då. Wilmer?
Eller Monaxe eller Eva-Helene eller Myosotis, Nostalgia, Pia L, Helen J, Kajsa i Arvika, DragonLady, AstLar, pejori, ninnisky, Ciczi, Margith, ingrid fuxwall, mojan, Betty, Miro, Karlsdal, Eva I Höga, Farbror Blå, Cathis, NIKEN, Hemlig nisse (då blir det inte lätt)???

giggle.gif Men hallå! Så kan du väl inte göra, gissa igenom hela listan och så svarar alla nej utom en som svarar ja och så har du fått reda på vem som är din tomte det är FUSK!! Och jag har alldeles säkert inte skickat till dig, jag har faktiskt bara skickat till en person och jag har redan blivit avslöjad JU!
Myosotis
CITAT (Pia L @ 28-12-2008, 20:12) *
...jag kan inte skriva osynligt -cry-.gif ...

markera texten och välj vit färg (A:et här uppe till höger när du skriver)
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 29-12-2008, 10:05) *
giggle.gif Men hallå! Så kan du väl inte göra, gissa igenom hela listan och så svarar alla nej utom en som svarar ja och så har du fått reda på vem som är din tomte det är FUSK!! Och jag har alldeles säkert inte skickat till dig, jag har faktiskt bara skickat till en person och jag har redan blivit avslöjad JU!

biggrin.gif
Pia L
Är det någon som har fått ett ja ifrån Monaxe? min enda gissning på min santa, om ingen ger mer "upplysande" giggle.gif ledtrådar
Biggan_
CITAT (Betty @ 28-12-2008, 23:05) *
Lätt och lätt... whist.gif ...vet jag inte - jag tycker att det är sketasvårt ju! yes.gif

rotfl.gif Ja vilket projekt det här blev!
Ni skall vara glada över att ni "bara" blev 25 stycken! Tänk om ett hundratal till hade anmält sej! fear.gif Då blev det nog en och annan som slet sitt hår och blev skallig på kuppen! ohmy.gif
Monaxe
CITAT (Pia L @ 29-12-2008, 10:42) *
Är det någon som har fått ett ja ifrån Monaxe? min enda gissning på min santa, om ingen ger mer "upplysande" giggle.gif ledtrådar

Än så länge har inget fått ett ja...så fråga på bara.... naughty.gif
Pia L
g.gif ska jag tolka det där som ett nej då Monaxe?
Monaxe
CITAT (Pia L @ 29-12-2008, 10:55) *
g.gif ska jag tolka det där som ett nej då Monaxe?

Nej...det tycker jag inte
Pia L
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yes, yes, yes!! En enda gissning som jag har och träffade rätt på en gång, det kanske var bra att lusläsa allt som jag missat då jag varit borta
Den kom väl till pass i bilen när vi körde i mörkret och inte såg något alls inne i kupén på bilen, Tack!!
Myosotis
det var inget
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon