|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Biggan_
29-11-2008, 11:55
CITAT (*Ulrica* @ 29-11-2008, 10:38)  Det är ok för den personen att vara med i lottningen, h*n kommer att vara med på samma villkor som vi andra.
Inga ytterligare har tillkommit så det är listan jag visade igår som gäller.
Jag tittar in igen imorgon. Det är otroligt synd om mej. Halsen är lika tjock som huvudet, det är omöjligt att svälja. Ni här på Odla får ärva mina fröer... [attachment=27742:sick0018.gif] Krya på dej Ulrica! Om det blir någon Secret Santa 2009 så vill jag vara med då! Orken och motivationen har inte varit den bästa i år. Ha det så kul med era julklappar, för ni har väl alla varit snälla?
*Ulrica*
30-11-2008, 09:42
Tack Biggan! Tänker på dej också... Jag är åter i livet! Igår stod jag inte ut längre. Det blev en trevlig (nåja) lördagsutflykt till jourcentralen. Där tog det doktorn ca. 3 minuter att få hela familjen på bättre humör, konstatera att jag hade halsfluss samt skriva ut penicillin. Idag ska jag lotta ut Secret Santa listan. Jag dokumenterar det hela så ni ser att det har gått rätt till!
Chamomille
30-11-2008, 10:16
CITAT (*Ulrica* @ 30-11-2008, 09:42)  Idag ska jag lotta ut Secret Santa listan. Jag dokumenterar det hela så ni ser att det har gått rätt till!  [attachment=27783:jumping.gif]
Skönt att du är kry igen (eller i alla fall på gång). Jag väntar med spänning!
Eva-Helene
30-11-2008, 12:01
OJ Ulrica, ett sånt elände! Med halsen alltså... Bra att du fått medicin nu - snart kan du svälja igen
*Ulrica*
30-11-2008, 14:22
Ja, då var lottningen avgjord! Hela familjen engagerades i detta. I slutet av listan tog nämligen sambon över för att jag inte skulle få veta vem som är min Secret Santa. Såhär gick det till:[attachment=27797:1.jpg] En lista med alla deltagare och små lappar med alla deltagares namn. De små lapparna veks ihop. [attachment=27798:2.jpg] Min son drog första lappen och det namnet skrev vi bredvid det första namnet på listan. [attachment=27799:3.jpg] Andra lappen vid andra namnet och så vidare och så vidare... [attachment=27800:4.jpg] Såhär såg det ut efter en stund. När det var 5 namn kvar tog sambon över skrivandet. [attachment=27801:5.jpg] Till slut var hela listan klar. Jag får inte se den. Sambon skickar PM till min Secret Santa + några till för att förvirra mej. Som om jag inte är tillräckligt förvirrad redan... Jag kan nog inte hålla mej utan börjar nog PM´a redan ikväll!
ninnisky
30-11-2008, 14:59
ohhh, så spännnande det är. Kommer att titta in ganska ofta ikväll
Det verkar har gått mycket professionellt till.
Nostalgia
30-11-2008, 19:03
*Ulrica*
30-11-2008, 19:57
[attachment=27811:secretelf.gif] nu så.... har jag börjat med utskicken.... det lär ta ett tag....
ingrid fuxwall
30-11-2008, 20:14
Nu har jag fått PM. Måste söka på personens inlägg så jag kan klura ut vilken av julklapparna som passar bäst - detta blir svårt
ingrid
Jag har också fått pm men jag tänker inte gå in och kolla vad den personen har skrivit för inlägg. Paketet är redan klart... Det är inte så stort men lite skojigt tror jag ändå att det är.
Ciczi
*Ulrica*
30-11-2008, 20:32
[attachment=27813:secretsanta2.gif] [attachment=27814:secretelf.gif] KLART!!!! [attachment=27814:secretelf.gif] [attachment=27813:secretsanta2.gif]
Eva-Helene
30-11-2008, 20:40
Fått Pm.  Men ska jag kolla?  Då kan ju hon/han klura ut vem jag är, eller?  Det får bli en hemlighet för mig också.
Har också fått PM, tänker inte gå in och kolla på den personen nu, det vore ju ganska avslöjande, eller hur... Mitt paket är klart sedan länge. När tänker ni skicka?
*Ulrica*
30-11-2008, 21:08
Man kan ju söka efter den personens inlägg i sökfunktionen men att gå in och kolla den personens presentation just nu vore ju onekligen ganska avslöjande... Bara ni postar innan den 12:e så. Ingen panik. Vi får ju ändå inte öppna paketen förrän julafton...  ELLER HUR?
Om man går in annonymt så blir även besöket annonymt
*Ulrica*
30-11-2008, 21:14
Pia L - Smaaart! Apropå det förresten - just nu är det tre anonyma medlemmar som läser i tråden...
DragonLady
30-11-2008, 21:17
Ja eller oxå kan man gå in på fleras o läsa för o skapa förvirring
Chamomille
30-11-2008, 21:18
Ha ha... Jag vet vem jag ska skicka till...
*Ulrica*
30-11-2008, 21:22
måste kolla om någon besökt min presentation...  edit: näe... inte ännu...
DragonLady
30-11-2008, 21:41
Japp, nu vet jag vad jag skall göra och till vem...
Tack Ulrica, det här ska bli kul  SKönt att du mår bättre  Nuuu ska här pakteras, och Biggan, klart vi varit snälla
*Ulrica*
01-12-2008, 10:45
[attachment=27844:secretelf.gif] Idag ska jag packa in mitt paket... ännu har jag inte sett några avslöjande avtryck på min presentation...
*Ulrica* är värd årets största julklappshög. Tack för allt "fix". Jättekul. Och spännande
Jag blev lite förvånad över att både nicknamet och riktiga namnet med adress till den man ska skicka julklappen till var med i PM:et. Jag hade trott att bara riktiga namnet och adressen skulle stå i PM:et så att inte jag själv heller skulle vara så säker på vem som får mitt paket...  fast jag hade tydligen missuppfattat det hela...
CITAT (Betty @ 01-12-2008, 13:29)  Jag blev lite förvånad över att både nicknamet och riktiga namnet med adress till den man ska skicka julklappen till var med i PM:et. Jag hade trott att bara riktiga namnet och adressen skulle stå i PM:et så att inte jag själv heller skulle vara så säker på vem som får mitt paket...  fast jag hade tydligen missuppfattat det hela...  Jag fick bara ett namn och adress, inget nick. Så jag vet fortfarande inte vem som är min hemliga mottagare....
*Ulrica*
01-12-2008, 13:51
Betty - ja, snacka om att det hade blivit hemligt för vissa då! För andra, som har sina namn som nick hade det inte gjort sådär jättestor skillnad... Helen J - kolla en gång till, raden ovanför riktiga namnet. Vore konstigt om det hoppat bort...
Jasså!  Jag fick både nick och riktiga namnet... Fast jag hade kunnat räkna ut vem paketet skulle till ändå, men i alla fall... CITAT (*Ulrica* @ 01-12-2008, 13:51)  Betty - ja, snacka om att det hade blivit hemligt för vissa då! För andra, som har sina namn som nick hade det inte gjort sådär jättestor skillnad... Helen J - kolla en gång till, raden ovanför riktiga namnet. Vore konstigt om det hoppat bort... Ja Ulrica, jag trodde att det var en del av tanken med det hela... att det skulle vara mer eller mindre hemligt för alla  Vi är ju faktiskt bara 8 - 9 stycken som har riktiga namn i stället för nick... Och javisst, den som skickar till mig har nog inga större problem med att komma på vem mottagare är i och för sig...
Jag har också fått namn och adress till den jag ska skicka till, men....nu är det så att jag förmodligen är en aning slötänkt... Om det bara var EN lottning?? betyder det då att mottagaren av min klapp också är givaren av klappen till mig?? Jag vet.....jag är ohyggligt trög
Eva i Höga
01-12-2008, 15:02
Jag har fått namnet på personen jag ska skicka till, kul, det är ingen jag känner personligen ialla fall. Skönt att du har återvänt till livet igen Ulrica, sambon måste ju tycka om dig LITE eftersom han ville återvinna dig. Kul att hela familjen engagerade sig i lottdragningen, riktigt seriöst ser det ut som!
*Ulrica*
01-12-2008, 15:07
Pia L - du må tro att jag fick fundera för att fatta hur det skulle gå ihop.... Men såhär kan det bli om man lottar som jag har gjort: Adam ger till Erik Bertil ger till Calle Calle ger till Fredrik David ger till Bertil Erik ger till David Fredrik ger till Adam Så du får alltså inte av samma som du ger till!
*Ulrica*
01-12-2008, 16:13
Ja, eller ta reda på vem som är din Secret Santa och se till att h*n är tyst för evigt! [attachment=27860:fighting0026.gif]
Myosotis
01-12-2008, 16:24
Men vadå, det är ju bara en som får mitt namn och min adress? Jag utgår ifrån att detta inte sprids, hade jag velat att alla kände till mitt förnamn hade jag tagit det som nick.
Chamomille
01-12-2008, 16:27
CITAT (Myosotis @ 01-12-2008, 16:24)  Men vadå, det är ju bara en som får mitt namn och min adress? Jag utgår ifrån att detta inte sprids, hade jag velat att alla kände till mitt förnamn hade jag tagit det som nick. Fast jag vet vad du heter
Myosotis
01-12-2008, 16:31
Jag vet vad du heter också  Jag tycker det är okej att lämna ut sitt namn (och mejladress som du ju också har fått) till vissa, brukar skriva under pm med mitt namn. Men det är en helt annan sak att få namn och adress utlämnade helt öppet på ett forum där vem som helst kan läsa!
*Ulrica*
01-12-2008, 17:01
Jag hoppas VERKLIGEN att alla medverkande förstår att de uppgifter de har fått INTE får spridas eller på annat sätt missbrukas!!! Jag hoppas även att ingen är orolig för att detta ska ske. Just på grund av detta så har ingen nyregistrerad eller på andra sätt mycket anonym medlem godkänts. Som tur är har jag inte behövt avböja någons medverkan av detta, eller annat skäl.
Eva i Höga
01-12-2008, 18:04
Vi har ju sett på listan här vilka som är med i Secret Santa och det är ju välkända namn för oss så det är ju helt OK. Vi visste ju när vi "gav oss in" i detta att vi måse avslöja namn o adress till givaren. Och till Ulrica. Att inte Ulrica missbrukar kan jag nog gå i god för.
CITAT (*Ulrica* @ 01-12-2008, 13:51)  Helen J - kolla en gång till, raden ovanför riktiga namnet. Vore konstigt om det hoppat bort... Jodå visst var det där! Bara jag som tydligen är skelögd - eller kanske trött
ingrid fuxwall
01-12-2008, 19:50
Det är ju ett tjugotal som är med i denna Odlas Secret Santa så jag tänker gå in och titta på samtliga profiler - bara så att Ni vet ingrid
Margith
01-12-2008, 19:55
Du är så välkommen att titta i min profil Ingrid Jag är inloggad som anonym, så jag kan kika runt i allas profiler utan att ni vet om det
Eva i Höga
01-12-2008, 20:20
Vilka smygare ni är!
ingrid fuxwall
01-12-2008, 20:31
Stämmer det att man inte ska skriva avsändare? Ber om ursäkt men jag anmällde mig utan att läsa igenom och nu är jag trött efter att ha läst de flestas profiler så jag orkar inte läsa alla dessa sidor utan hoppas på någon som är snäll och svarar
Om man skriver avsändare så är man ju inte hemlig längre, så, nej, vi ska inte skriva avsändare på paketen.
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-12-2008, 20:31)  Stämmer det att man inte ska skriva avsändare? Ber om ursäkt men jag anmällde mig utan att läsa igenom och nu är jag trött efter att ha läst de flestas profiler så jag orkar inte läsa alla dessa sidor utan hoppas på någon som är snäll och svarar  Saxat ur reglerna, som finns på 1:a sidan i den här tråden: Senast den 12 december skickar alla Secret Santas sin julklapp med avsändare: Secret Santa.
*Ulrica*
02-12-2008, 10:39
CITAT (Eva i Höga @ 01-12-2008, 18:04)  Att inte Ulrica missbrukar kan jag nog gå i god för. Eva har helt rätt. Jag kommer inte missbruka innehavet av era adresser. Jag kommer inte att missbruka något annat heller.... Tja... lite pepparkakor kanske då.... ingrid fuxwall - jag skrev även en påminnelse i era PM om att skriva avsändare: Odlas Secret Santa. Jag tror nog vi kan lita på posten såpass att våra paket kommer fram....
*Ulrica*
03-12-2008, 14:55
Någon som har skickat sitt paket redan... ? [attachment=27962:secretelf.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|