Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 30-12-2008, 00:33) *
Hihi, ja, då förvarar jag marsvina på balkongen, inga sniglar ska få knapra på marsvina inte giggle.gif

Ja, det är nog säkrast. Inge knaper på några marsvin angry.gif Jag brukar plantera mina nån gång i maj när det har blivit någe så när varmt, direkt i krukan de ska vara i smile.gif Fast man kan så klart förodla också yes.gif
Wilmer
yahoo.gif Julen varar alltså LÄNGRE än till påska rose.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 30-12-2008, 00:49) *
yahoo.gif Julen varar alltså LÄNGRE än till påska rose.gif

Japp, om man vill biggrin.gif
pejori
CITAT (Myosotis @ 29-12-2008, 09:56) *
-cry-.gif nähä.

Då gissar jag på Pejori!

no.gif
Monaxe
CITAT (pejori @ 30-12-2008, 01:38) *
no.gif

Är du min tomte då?
mojan
Jag tar mina ledtrådar en gång till (om mottagaren vill ha visshet) och lägger till lite:

Ledtråd:
-Nicke-Lilltrolls hälsningsfras
-Paradis-Oskar, Rasmus och Bolle.

santa.gif whist.gif shy.gif

Lätt, va!? biggrin.gif
Myosotis
CITAT (mojan @ 30-12-2008, 09:26) *
Jag tar mina ledtrådar en gång till (om mottagaren vill ha visshet) och lägger till lite:

Ledtråd:

Lätt, va!? biggrin.gif

Jag fattar inte ett smack av det där. Tur att jag redan strukit dig från min lista då. Sitter ni också med en utskrift som ni kladdar och stryker och ritar pilar på? biggrin.gif Jag trodde bara det var jag! rotfl.gif
Monaxe

Ledtråd:

Lätt, va!? biggrin.gif

Jag fattar inte heller ett skvatt av det där??? confused.gif

Direkt fråga: Är du min tomte? confused.gif
Betty

Ledtråd:

Lätt, va!? biggrin.gif

Plättlätt! Du måste vara Monaxes tomte ju! biggrin.gif
mojan
CITAT (Monaxe @ 30-12-2008, 09:57) *
Jag fattar inte heller ett skvatt av det där??? confused.gif

Direkt fråga: Är du min tomte? confused.gif

Jaaa! smiley_small_hug.gif
Lösningen: Nicke-Lilltrolls hälsningsfras: "Mossa, mossa..."
De tre namnen: "Rasmus på luffen" där Allan Edvall spelade kompisen Paradis-Oskar och Bolle är luffare i "Vägen till Klockrike" av Harry Martinsson.
Alltså är ledtråden "luffare".

Min julklapp var gjord i luffarslöljd (du kallade det luffarsmide, tror jag).
Och den fyllde du så fint med mossa enligt min "instruktion".
HelenJ
CITAT (Betty @ 29-12-2008, 22:38) *
Jahaaaa, Helen J idea.gif ! Hade inte en tanke på henne eftersom hon bor i Skåne och mitt paket är skickat från Stockholm/stämplat i Årsta...
Har du varit i Stockholm och postat ditt paket, är du min hemliga santa.gif Helen??

Har en syster som bor i Sthlm, så det är ju inte omöjligt att jag hade bett henne skicka det. rolleyes.gif

Men.... tyvärr inte.... no.gif

Jag har väldigt roligt när jag läser den här tråden - ni har ju glömt bort mig allihop giggle.gif
Myosotis
inte glömt men strukit. Du bor ju i Skåne! Har du en syster i Göteborg också?
Monaxe
CITAT (mojan @ 30-12-2008, 11:06) *
Jaaa! smiley_small_hug.gif
Lösningen: Nicke-Lilltrolls hälsningsfras: "Mossa, mossa..."
De tre namnen: "Rasmus på luffen" där Allan Edvall spelade kompisen Paradis-Oskar och Bolle är luffare i "Vägen till Klockrike" av Harry Martinsson.
Alltså är ledtråden "luffare".

Min julklapp var gjord i luffarslöljd (du kallade det luffarsmide, tror jag).
Och den fyllde du så fint med mossa enligt min "instruktion".

JAAAA!!!!! Åh tack så mycket! smiley_small_hug.gif jag trodde inte jag skulle få svaret innan det nya året kommit! Erkänner att jag var trög när det gäller dina ledtrådar! Funderade på Nicke lilltroll, confused.gif men resten fick jag inte ihop...får skylla på att hjärnan är förkylningsseg.
crazy.gif
Tack för jättefin julgåva, alltid roligt med gåvor som är handgjorda! tummenupp.gif
mojan
CITAT (Betty @ 30-12-2008, 11:00) *
Plättlätt! Du måste vara Monaxes tomte ju! biggrin.gif

Skönt att Betty löste "gåtan". Kände att ni började uppfatta mig mer tokig än vad jag är. -cry-.gif crazy.gif blink.gif eller hur vet jag det? w00t.gif confused.gif
Betty
CITAT (HelenJ @ 30-12-2008, 11:08) *
Har en syster som bor i Sthlm, så det är ju inte omöjligt att jag hade bett henne skicka det. rolleyes.gif

Men.... tyvärr inte.... no.gif

Jag har väldigt roligt när jag läser den här tråden - ni har ju glömt bort mig allihop giggle.gif

trostar.gif Inte hade jag glömt bort dig heller ju! Tänkte bara inte på att du kunde varit just min hemliga tomte eftersom du inte bor i Stockholm där mitt paket är stämplat - och det var du ju inte heller... Jag får fortsätta gissa... yes.gif

Miro!! Är du min tomte???

CITAT (mojan @ 30-12-2008, 11:15) *
Skönt att Betty löste "gåtan". Kände att ni började uppfatta mig mer tokig än vad jag är. -cry-.gif crazy.gif blink.gif eller hur vet jag det? w00t.gif confused.gif

Ja, hur vet du det... hehe naughty.gif

angel_not.gif giggle.gif
Wilmer
Hallåå min tomtade vän, inget napp på min ledtråd... Andra tipset är att läsa tipset och fundera på vad man själv skrivit i denna tråden.
Monaxe
Vilka är det kvar nu som inte har hittat sin tomte?
mojan
CITAT (Monaxe @ 30-12-2008, 20:23) *

Jag har inte hittat min tomte men jag har väl knappast försökt. blush.gif Eftersom jag inte känner någon så får det vara en mycket bra ledtråd. T ex namnet. a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Wilmer
giggle.gif Då ger jag min ledtråd no.3, jag är INTE Mojans tomte.
ingrid fuxwall
Här kommer erkännande allt eftersom så det är bara att ta ursprungslistan och sedan bocka av allteftersom - får säkert veta vem min trevliga tomte är på så sätt
pejori
CITAT (Monaxe @ 30-12-2008, 20:23) *

Jag har inte hittat min tomte. -cry-.gif
Ciczi
CITAT (pejori @ 30-12-2008, 22:29) *
Jag har inte hittat min tomte. -cry-.gif

Ja man får läsa tipsen igen...

//Ciczi

Wilmer är du min tomte...?

pejori
CITAT (Ciczi @ 30-12-2008, 22:34) *

//Ciczi

Ha!!! Det är ju du ju!!!! rotfl.gif rotfl.gif
Gissa om det tog tid, innan jag fattade hur man läste hela gästboken rotfl.gif rotfl.gif
Tackar ödmjukast för det fina paketet. blomma.gif

Nu skall bara "min person" hitta mej också... giggle.gif giggle.gif
Ciczi
CITAT (pejori @ 30-12-2008, 22:42) *
Ha!!! Det är ju du ju!!!! rotfl.gif rotfl.gif
Gissa om det tog tid, innan jag fattade hur man läste hela gästboken rotfl.gif rotfl.gif
Tackar ödmjukast för det fina paketet. blomma.gif

Nu skall bara "min person" hitta mej också... giggle.gif giggle.gif

Visst hade jag en bra ledtråd... OCh slår vad om att du gapflabbade ordentligt när du kom på det... biggrin.gif

Ciczi

Noak
Jag har inte hittat min tomte...
Ciczi
Ja jag har ju heller inte hittat min...!

//Ciczi
pejori
CITAT (Ciczi @ 30-12-2008, 22:46) *
Visst hade jag en bra ledtråd... OCh slår vad om att du gapflabbade ordentligt när du kom på det... biggrin.gif

Ciczi

Ja Jesus... giggle.gif giggle.gif
Nu skall bara min mottagare komma till skott också... naughty.gif
HelenJ
Det finns inte en chans att jag hittar min tomte om jag inte får supertydliga ledtrådar.
Brevet var inte poststämplat, och det var inget hemmagjort som typ stickade strumpor eller mosskorgar.

Men jag är jätteglad för min lilla söta tavla oavsett vem det är som gett den till mig! thanks.gif

Det jag gav bort var inte heller hemgjort - däremot hopplockat sista kvällen i ren panik whist.gif
Betty
Ingen har väl kunnat undgå att inte jag heller har hittat min hemliga tomte ännu... rolleyes.gif
För tillfället finns det två som jag misstänker mest:
Miro (som inte varit inloggad sedan Juldagen...)
och så den hemliga nissen... (som just för att h*n är hemlig mest troligt inte kommer att träda fram och säga - "Jag är din hemliga tomte." - till nån av oss... yaay.gif
DragonLady
CITAT (Betty @ 31-12-2008, 01:02) *
Ingen har väl kunnat undgå att inte jag heller har hittat min hemliga tomte ännu... rolleyes.gif
För tillfället finns det två som jag misstänker mest:
Miro (som inte varit inloggad sedan Juldagen...)
och så den hemliga nissen... (som just för att h*n är hemlig mest troligt inte kommer att träda fram och säga - "Jag är din hemliga tomte." - till nån av oss... yaay.gif

Nä just därför tycker jag kanske att det inte var så lyckat att ha anonyma tomtar med, vad var vitsen med det? dunno.gif
Meningen med denna grej var väl att vi skulle ha gemensamt roligt g.gif
Den personen som skickat till anonym tomte måste ju veta naughty.gif och kan heller inte vara "med" i det roliga att se om någon gissar rätt på det den skickat dunno.gif g.gif
Wilmer
CITAT (Ciczi @ 30-12-2008, 22:34) *

//Ciczi

no.gif Tyvärr.....

Jag gjorde en lista och sållade bort dem som sa att de skickade tidiga paket, de som sa att de skickade tråkiga paket osv. tills jag hade några kvar. Min tomte visade sig vara på eventuellt listan, men men... Kul hade jag under tiden! santa.gif
*Ulrica*
CITAT (DragonLady @ 31-12-2008, 01:43) *
Nä just därför tycker jag kanske att det inte var så lyckat att ha anonyma tomtar med, vad var vitsen med det?
Nej, det var inte så lyckat håller jag med om. Men det blev ju så för att flera sa att det var ok och då godkände jag detta (lite för snabbt). Sedan kunde jag ju inte ta tillbaka det.

Till påsk kommer inga anonyma påskharar få vara med. Är det någon regel i övrigt ni tycker att vi ska ändra tills dess?
Myosotis
CITAT (*Ulrica* @ 31-12-2008, 11:54) *
Till påsk kommer inga anonyma påskharar få vara med. Är det någon regel i övrigt ni tycker att vi ska ändra tills dess?

JA!! Jag tycker att alla ska skicka till MIG!!!
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 31-12-2008, 12:08) *

Så du slipper gissa vem som är din tomte naughty.gif
*Ulrica*
CITAT (Myosotis @ 31-12-2008, 12:08) *
Njaaaa... du har nog missuppfattat något här... eftersom det är du som gör de vackraste äggen i hela världen så är det självklart DU som ska skicka paket till alla andra! yes.gif

(annars kanske jag kan manipulera sambon så att han lottar dej som min hemliga påskhare)
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 31-12-2008, 12:11) *
Så du slipper gissa vem som är din tomte naughty.gif

w00t.gif Är DU min tomte?!
mojan
HelenJ eller pejori skulle kunna vara min Tomte. g.gif
Ciczi
Är det Helen J som är min tomte eller mojan?

//Ciczi
Monaxe
CITAT (Ciczi @ 31-12-2008, 17:25) *
Är det Helen J som är min tomte eller mojan?

//Ciczi

Mojan är min tomte! bravo.gif Henne får du inte nono.gif
ingrid fuxwall
CITAT (*Ulrica* @ 31-12-2008, 11:54) *
Nej, det var inte så lyckat håller jag med om. Men det blev ju så för att flera sa att det var ok och då godkände jag detta (lite för snabbt). Sedan kunde jag ju inte ta tillbaka det.

Min åsikt är att du ordnade detta helt perfekt och att odla inte skulle klara sig utan dina trix men som sagt det tycker jag
HelenJ
Håller helt och hållet med Ingrid. Bra gjort Ulrica - jag ser fram emot nästa omgång! tummenupp.gif
Har redan börjat fundera lite... giggle.gif
Ciczi
CITAT (Monaxe @ 31-12-2008, 17:28) *
Mojan är min tomte! bravo.gif Henne får du inte nono.gif

Ups vill inte stjäla någons tomte...

Ciczi
DragonLady
CITAT (HelenJ @ 31-12-2008, 20:18) *
Håller helt och hållet med Ingrid. Bra gjort Ulrica - jag ser fram emot nästa omgång! tummenupp.gif
Har redan börjat fundera lite... giggle.gif

Håller också med tummenupp.gif .......har också börjat fundera naughty.gif giggle.gif
Noak
Först vill jag veta vem min tomte är. g.gif
Sen ska jag fundera på påsken- det är ju några månaders betänketid där...
Kajsa i Arvika
Det paket JAG skickade var INTE hemmagjort, fick ganska bråttom i slutändan.. men tyckte ändå att själva "meddelandet" var ganska trevligt.. giggle.gif
AstLar
Jag instämmer med tidigare inlägg. JÄTTEKUL ULRICA. Du är bäst! biggrin.gif
HelenJ
CITAT (Kajsa i Arvika @ 01-01-2009, 13:54) *
Det paket JAG skickade var INTE hemmagjort, fick ganska bråttom i slutändan.. men tyckte ändå att själva "meddelandet" var ganska trevligt.. giggle.gif

Kan "meddelandet" vara: Ett liv utan vänner är som en trädgård utan blommor? flirting.gif
karlsdal
Hmm...kan Pejori var min Grinch??

Den jag har skickat till har inte kommit på mig. Vill du ha en ledtråd så är jag lite småhändig...
Betty
CITAT (karlsdal @ 01-01-2009, 17:04) *
..../
Den jag har skickat till har inte kommit på mig. Vill du ha en ledtråd så är jag lite småhändig...

Ahaaa....! Kan det vara du som är min tomte? unsure.gif
karlsdal
CITAT (Betty @ 01-01-2009, 17:07) *
Ahaaa....! Kan det vara du som är min tomte? unsure.gif

Tihi! Ja, det är det flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon