|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Chamomille
30-12-2008, 00:40
CITAT (Wilmer @ 30-12-2008, 00:33)  Hihi, ja, då förvarar jag marsvina på balkongen, inga sniglar ska få knapra på marsvina inte  Ja, det är nog säkrast. Inge knaper på några marsvin  Jag brukar plantera mina nån gång i maj när det har blivit någe så när varmt, direkt i krukan de ska vara i  Fast man kan så klart förodla också
 Julen varar alltså LÄNGRE än till påska
Chamomille
30-12-2008, 00:51
CITAT (Wilmer @ 30-12-2008, 00:49)   Julen varar alltså LÄNGRE än till påska  Japp, om man vill
CITAT (Myosotis @ 29-12-2008, 09:56)   nähä. Då gissar jag på Pejori!
CITAT (pejori @ 30-12-2008, 01:38)  Är du min tomte då?
Jag tar mina ledtrådar en gång till (om mottagaren vill ha visshet) och lägger till lite: Ledtråd: -Nicke-Lilltrolls hälsningsfras -Paradis-Oskar, Rasmus och Bolle. Lätt, va!?
Myosotis
30-12-2008, 09:50
CITAT (mojan @ 30-12-2008, 09:26)  Jag tar mina ledtrådar en gång till (om mottagaren vill ha visshet) och lägger till lite: Ledtråd: -Nicke-Lilltrolls hälsningsfras -Paradis-Oskar, Rasmus och Bolle. Lätt, va!?  Jag fattar inte ett smack av det där. Tur att jag redan strukit dig från min lista då. Sitter ni också med en utskrift som ni kladdar och stryker och ritar pilar på?  Jag trodde bara det var jag!
CITAT (mojan @ 30-12-2008, 09:26)  Jag tar mina ledtrådar en gång till (om mottagaren vill ha visshet) och lägger till lite: Ledtråd: -Nicke-Lilltrolls hälsningsfras -Paradis-Oskar, Rasmus och Bolle. Lätt, va!?  Jag fattar inte heller ett skvatt av det där??? Direkt fråga: Är du min tomte?
CITAT (mojan @ 30-12-2008, 09:26)  Jag tar mina ledtrådar en gång till (om mottagaren vill ha visshet) och lägger till lite: Ledtråd: -Nicke-Lilltrolls hälsningsfras -Paradis-Oskar, Rasmus och Bolle. Lätt, va!?  Plättlätt! Du måste vara Monaxes tomte ju!
CITAT (Monaxe @ 30-12-2008, 09:57)  Jag fattar inte heller ett skvatt av det där??? Direkt fråga: Är du min tomte?  Jaaa! Lösningen: Nicke-Lilltrolls hälsningsfras: "Mossa, mossa..." De tre namnen: "Rasmus på luffen" där Allan Edvall spelade kompisen Paradis-Oskar och Bolle är luffare i "Vägen till Klockrike" av Harry Martinsson. Alltså är ledtråden "luffare". Min julklapp var gjord i luffarslöljd (du kallade det luffarsmide, tror jag). Och den fyllde du så fint med mossa enligt min "instruktion".
CITAT (Betty @ 29-12-2008, 22:38)  Jahaaaa, Helen J  ! Hade inte en tanke på henne eftersom hon bor i Skåne och mitt paket är skickat från Stockholm/stämplat i Årsta... Har du varit i Stockholm och postat ditt paket, är du min hemliga  Helen?? Har en syster som bor i Sthlm, så det är ju inte omöjligt att jag hade bett henne skicka det. Men.... tyvärr inte.... Jag har väldigt roligt när jag läser den här tråden - ni har ju glömt bort mig allihop
Myosotis
30-12-2008, 11:12
inte glömt men strukit. Du bor ju i Skåne! Har du en syster i Göteborg också?
CITAT (mojan @ 30-12-2008, 11:06)  Jaaa! Lösningen: Nicke-Lilltrolls hälsningsfras: "Mossa, mossa..." De tre namnen: "Rasmus på luffen" där Allan Edvall spelade kompisen Paradis-Oskar och Bolle är luffare i "Vägen till Klockrike" av Harry Martinsson. Alltså är ledtråden "luffare". Min julklapp var gjord i luffarslöljd (du kallade det luffarsmide, tror jag). Och den fyllde du så fint med mossa enligt min "instruktion". JAAAA!!!!! Åh tack så mycket!  jag trodde inte jag skulle få svaret innan det nya året kommit! Erkänner att jag var trög när det gäller dina ledtrådar! Funderade på Nicke lilltroll,  men resten fick jag inte ihop...får skylla på att hjärnan är förkylningsseg. Tack för jättefin julgåva, alltid roligt med gåvor som är handgjorda!
CITAT (Betty @ 30-12-2008, 11:00)  Plättlätt! Du måste vara Monaxes tomte ju!  Skönt att Betty löste "gåtan". Kände att ni började uppfatta mig mer tokig än vad jag är.  eller hur vet jag det?
CITAT (HelenJ @ 30-12-2008, 11:08)  Har en syster som bor i Sthlm, så det är ju inte omöjligt att jag hade bett henne skicka det. Men.... tyvärr inte.... Jag har väldigt roligt när jag läser den här tråden - ni har ju glömt bort mig allihop   Inte hade jag glömt bort dig heller ju! Tänkte bara inte på att du kunde varit just min hemliga tomte eftersom du inte bor i Stockholm där mitt paket är stämplat - och det var du ju inte heller... Jag får fortsätta gissa... Miro!! Är du min tomte???CITAT (mojan @ 30-12-2008, 11:15)  Ja, hur vet du det... hehe
Hallåå min tomtade vän, inget napp på min ledtråd... Andra tipset är att läsa tipset och fundera på vad man själv skrivit i denna tråden.
Vilka är det kvar nu som inte har hittat sin tomte?
CITAT (Monaxe @ 30-12-2008, 20:23)  Vilka är det kvar nu som inte har hittat sin tomte? Jag har inte hittat min tomte men jag har väl knappast försökt.  Eftersom jag inte känner någon så får det vara en mycket bra ledtråd. T ex namnet.
 Då ger jag min ledtråd no.3, jag är INTE Mojans tomte.
ingrid fuxwall
30-12-2008, 22:21
Här kommer erkännande allt eftersom så det är bara att ta ursprungslistan och sedan bocka av allteftersom - får säkert veta vem min trevliga tomte är på så sätt
CITAT (Monaxe @ 30-12-2008, 20:23)  Vilka är det kvar nu som inte har hittat sin tomte? Jag har inte hittat min tomte.
CITAT (pejori @ 30-12-2008, 22:29)  Jag har inte hittat min tomte.  Ja man får läsa tipsen igen... //Ciczi Wilmer är du min tomte...?
CITAT (Ciczi @ 30-12-2008, 22:34)  Ja man får läsa tipsen igen...
//Ciczi
Wilmer är du min tomte...? Ha!!! Det är ju du ju!!!! Gissa om det tog tid, innan jag fattade hur man läste hela gästboken Tackar ödmjukast för det fina paketet. Nu skall bara "min person" hitta mej också...
CITAT (pejori @ 30-12-2008, 22:42)  Ha!!! Det är ju du ju!!!! Gissa om det tog tid, innan jag fattade hur man läste hela gästboken Tackar ödmjukast för det fina paketet. Nu skall bara "min person" hitta mej också...  Visst hade jag en bra ledtråd... OCh slår vad om att du gapflabbade ordentligt när du kom på det...  Ciczi
Jag har inte hittat min tomte...
Ja jag har ju heller inte hittat min...!
//Ciczi
CITAT (Ciczi @ 30-12-2008, 22:46)  Visst hade jag en bra ledtråd... OCh slår vad om att du gapflabbade ordentligt när du kom på det... Ciczi Ja Jesus... Nu skall bara min mottagare komma till skott också...
Det finns inte en chans att jag hittar min tomte om jag inte får supertydliga ledtrådar. Brevet var inte poststämplat, och det var inget hemmagjort som typ stickade strumpor eller mosskorgar. Men jag är jätteglad för min lilla söta tavla oavsett vem det är som gett den till mig! Det jag gav bort var inte heller hemgjort - däremot hopplockat sista kvällen i ren panik
Ingen har väl kunnat undgå att inte jag heller har hittat min hemliga tomte ännu... För tillfället finns det två som jag misstänker mest: Miro (som inte varit inloggad sedan Juldagen...) och så den hemliga nissen... (som just för att h*n är hemlig mest troligt inte kommer att träda fram och säga - "Jag är din hemliga tomte." - till nån av oss...
DragonLady
31-12-2008, 01:43
CITAT (Betty @ 31-12-2008, 01:02)  Ingen har väl kunnat undgå att inte jag heller har hittat min hemliga tomte ännu... För tillfället finns det två som jag misstänker mest: Miro (som inte varit inloggad sedan Juldagen...) och så den hemliga nissen... (som just för att h*n är hemlig mest troligt inte kommer att träda fram och säga - "Jag är din hemliga tomte." - till nån av oss...  Nä just därför tycker jag kanske att det inte var så lyckat att ha anonyma tomtar med, vad var vitsen med det? Meningen med denna grej var väl att vi skulle ha gemensamt roligt Den personen som skickat till anonym tomte måste ju veta  och kan heller inte vara "med" i det roliga att se om någon gissar rätt på det den skickat
CITAT (Ciczi @ 30-12-2008, 22:34)  Ja man får läsa tipsen igen...
//Ciczi
Wilmer är du min tomte...?  Tyvärr..... Jag gjorde en lista och sållade bort dem som sa att de skickade tidiga paket, de som sa att de skickade tråkiga paket osv. tills jag hade några kvar. Min tomte visade sig vara på eventuellt listan, men men... Kul hade jag under tiden!
*Ulrica*
31-12-2008, 11:54
CITAT (DragonLady @ 31-12-2008, 01:43)  Nä just därför tycker jag kanske att det inte var så lyckat att ha anonyma tomtar med, vad var vitsen med det? Nej, det var inte så lyckat håller jag med om. Men det blev ju så för att flera sa att det var ok och då godkände jag detta (lite för snabbt). Sedan kunde jag ju inte ta tillbaka det. Till påsk kommer inga anonyma påskharar få vara med. Är det någon regel i övrigt ni tycker att vi ska ändra tills dess?
Myosotis
31-12-2008, 12:08
CITAT (*Ulrica* @ 31-12-2008, 11:54)  Till påsk kommer inga anonyma påskharar få vara med. Är det någon regel i övrigt ni tycker att vi ska ändra tills dess? JA!! Jag tycker att alla ska skicka till MIG!!!
CITAT (Myosotis @ 31-12-2008, 12:08)  JA!! Jag tycker att alla ska skicka till MIG!!! Så du slipper gissa vem som är din tomte
*Ulrica*
31-12-2008, 12:22
CITAT (Myosotis @ 31-12-2008, 12:08)  JA!! Jag tycker att alla ska skicka till MIG!!! Njaaaa... du har nog missuppfattat något här... eftersom det är du som gör de vackraste äggen i hela världen så är det självklart DU som ska skicka paket till alla andra! (annars kanske jag kan manipulera sambon så att han lottar dej som min hemliga påskhare)
Myosotis
31-12-2008, 13:16
CITAT (Wilmer @ 31-12-2008, 12:11)  Så du slipper gissa vem som är din tomte   Är DU min tomte?!
HelenJ eller pejori skulle kunna vara min Tomte.
Är det Helen J som är min tomte eller mojan?
//Ciczi
CITAT (Ciczi @ 31-12-2008, 17:25)  Är det Helen J som är min tomte eller mojan?
//Ciczi Mojan är min tomte!  Henne får du inte
ingrid fuxwall
31-12-2008, 20:04
CITAT (*Ulrica* @ 31-12-2008, 11:54)  Nej, det var inte så lyckat håller jag med om. Men det blev ju så för att flera sa att det var ok och då godkände jag detta (lite för snabbt). Sedan kunde jag ju inte ta tillbaka det.
Till påsk kommer inga anonyma påskharar få vara med. Är det någon regel i övrigt ni tycker att vi ska ändra tills dess? Min åsikt är att du ordnade detta helt perfekt och att odla inte skulle klara sig utan dina trix men som sagt det tycker jag
Håller helt och hållet med Ingrid. Bra gjort Ulrica - jag ser fram emot nästa omgång! Har redan börjat fundera lite...
CITAT (Monaxe @ 31-12-2008, 17:28)  Mojan är min tomte!  Henne får du inte  Ups vill inte stjäla någons tomte... Ciczi
DragonLady
31-12-2008, 23:07
CITAT (HelenJ @ 31-12-2008, 20:18)  Håller helt och hållet med Ingrid. Bra gjort Ulrica - jag ser fram emot nästa omgång! Har redan börjat fundera lite...  Håller också med  .......har också börjat fundera
Först vill jag veta vem min tomte är. Sen ska jag fundera på påsken- det är ju några månaders betänketid där...
Kajsa i Arvika
01-01-2009, 13:54
Det paket JAG skickade var INTE hemmagjort, fick ganska bråttom i slutändan.. men tyckte ändå att själva "meddelandet" var ganska trevligt..
Jag instämmer med tidigare inlägg. JÄTTEKUL ULRICA. Du är bäst!
CITAT (Kajsa i Arvika @ 01-01-2009, 13:54)  Det paket JAG skickade var INTE hemmagjort, fick ganska bråttom i slutändan.. men tyckte ändå att själva "meddelandet" var ganska trevligt..  Kan "meddelandet" vara: Ett liv utan vänner är som en trädgård utan blommor?
karlsdal
01-01-2009, 17:04
Hmm...kan Pejori var min Grinch??
Den jag har skickat till har inte kommit på mig. Vill du ha en ledtråd så är jag lite småhändig...
CITAT (karlsdal @ 01-01-2009, 17:04)  ..../ Den jag har skickat till har inte kommit på mig. Vill du ha en ledtråd så är jag lite småhändig... Ahaaa....! Kan det vara du som är min tomte?
karlsdal
01-01-2009, 17:17
CITAT (Betty @ 01-01-2009, 17:07)  Ahaaa....! Kan det vara du som är min tomte?  Tihi! Ja, det är det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|