Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
HelenJ
Jag har fått mitt också, jag har klämt och luktat och skakat men inte lyckats komma på vad det innehåller ändå. confused.gif
Chamomille
Jag har klämt och klämt och luktat, så snart har jag väl andats in pappret giggle.gif Man är som en unge a0a.gif
*Ulrica*
5
dagar kvar
tills vi får öppna klapparna!

[attachment=28470:5dagar.jpg]
Kajsa i Arvika
Om man klämmer och luktar och andas tillräckligt mycket och ofta på paketet kanske pappret luckras upp av en olyckshändelse så att det blir små små hål man kan kika igenom... angel_not.gif naughty.gif
Chamomille
CITAT (Kajsa i Arvika @ 18-12-2008, 18:49) *
Om man klämmer och luktar och andas tillräckligt mycket och ofta på paketet kanske pappret luckras upp av en olyckshändelse så att det blir små små hål man kan kika igenom... angel_not.gif naughty.gif

Ja, det är det jag pysslar med mest hela tiden giggle.gif

Föresten så luktar det något gott om mitt paket plötsligt yahoo.gif
DragonLady
Idag kom mitt paket yahoo.gif

det verkar som de har behållit katten på postkontoret för paketet var lite för smalt för en korpulent katt o få plats i, eller också har han gått ner Mycket i vikt unsure.gif
måste gå o klämma lite o höra om det mjauar naughty.gif
Myosotis
Har AstLar också fått? Har alla fått sina paket nu?
karlsdal
Hoppas ingen blir utan paket ohmy.gif
AstLar
CITAT (Myosotis @ 19-12-2008, 14:30) *
Har AstLar också fått? Har alla fått sina paket nu?

Kanske ligger det i brevlådan idag?? (Inte fått)

Vill också påpeka att det jag skickat inte (kanske) tål för mkt skak och kläm.
Det kan skakas sönder i smulor och (kanske) rinna ut!! crazy.gif santa.gif
Pia L
AstLar :Det var kanske ett för sent påpekande rolleyes.gif hoppas att du också har fått ditt idag, för då tror jag att alla har fått och är lika nyfikna på sina paket.
karlsdal
Känner jag att jag aldrig någonsin kommer kunna lista ut vem som är min tomte. Jag har inte "snackat" tillräckligt länge/mycket på Odla för att lära känna någon... unsure.gif
AstLar
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 15:13) *
AstLar :Det var kanske ett för sent påpekande rolleyes.gif hoppas att du också har fått ditt idag, för då tror jag att alla har fått och är lika nyfikna på sina paket.

Skojade bara...smile.gif (fast jag skojade inte om paketet som inte kommit, för det har det inte!)
Noak
Jag har en liten aning,
kanske att poststämpeln visar Kista...
Måste leta fram mitt förstoringsglas...
Betty
CITAT (karlsdal @ 19-12-2008, 15:20) *
Känner jag att jag aldrig någonsin kommer kunna lista ut vem som är min tomte. Jag har inte "snackat" tillräckligt länge/mycket på Odla för att lära känna någon... unsure.gif

Jag har inte en susning jag heller - och jag har snackat på Odla sen stenåldern känns det som... flirting.gif Kollade just upp att jag är den 4:e mest aktiva snackaren! w00t.gif Jag kan inte påstå att jag känner särskilt många här ändå... smile.gif
*Ulrica*
AstLar - en liten [attachment=28494:secretelf.gif] viskade i Big Santas öra att ditt paket är på väg. Håll ut! kompiskram.gif

4
dagar kvar
tills vi får öppna klapparna!

[attachment=28495:4dagar.jpg]
AstLar
Vilken lättnad!! biggrin.gif Punka på släden kanske?
Eva-Helene
Hr hrrmmm....visst vet ni att jagägs av en viss herr Findus? Han bidde sur på att han inte fick gå ut imorse (jag och en väninna var till Stora Staden och julhandlade). När jag kom hem så hade han öppnat garderobsdörren som paketet låg i - och förlustat sig på papper och snöre. Tack och lov så tyckte han att det räckte, annars hade han väl käkat iaf HÅL i presenten: en kökshandduk av linne, med ett sååå tjusigt maskinbroderi så ni skulle bli GRÖNA av avund om ni såg den! Nu ska jag bara grunna på vem min hemliga tomta är...(som undervärderar sitt arbete så det är skamligt!) flirting.gif smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Betty @ 19-12-2008, 15:40) *
Jag har inte en susning jag heller - och jag har snackat på Odla sen stenåldern känns det som... flirting.gif Kollade just upp att jag är den 4:e mest aktiva snackaren! w00t.gif Jag kan inte påstå att jag känner särskilt många här ändå... smile.gif

Samma här. tummenupp.gif
Försöker kolla poststämpeln, men min tomte har satt på ett svart frimärke. -cry-.gif dunno.gif
Skruvar, skakar och vrider på det. Ett jättefint paket med snören och allt. giggle.gif
Så fint var inte mitt....tror jag unsure.gif
Betty
CITAT (Eva-Helene @ 19-12-2008, 17:32) *
Hr hrrmmm....visst vet ni att jagägs av en viss herr Findus? Han bidde sur på att han inte fick gå ut imorse (jag och en väninna var till Stora Staden och julhandlade). När jag kom hem så hade han öppnat garderobsdörren som paketet låg i - och förlustat sig på papper och snöre. Tack och lov så tyckte han att det räckte, annars hade han väl käkat iaf HÅL i presenten: en kökshandduk av linne, med ett sååå tjusigt maskinbroderi så ni skulle bli GRÖNA av avund om ni såg den! Nu ska jag bara grunna på vem min hemliga tomta är...(som undervärderar sitt arbete så det är skamligt!) flirting.gif smiley_small_hug.gif

Ååååhhh!!! Jag önskar att jag med hade en katt som jag kunde skylla på för att få öppna paketet i förtid!! naughty.gif Än så länge har jag lyckats hålla emot men nu blev det genast lite svårare... sweatingbullets.gif

Jag måste bara tillägga att jag har bara nyttosömmar på min gamla symaskin från -76, så paketet kom inte härifrån i alla fall! Får vi se nån bild på den vackra handduken?
pejori
CITAT (AstLar @ 19-12-2008, 15:03) *
Kanske ligger det i brevlådan idag?? (Inte fått)

Vill också påpeka att det jag skickat inte (kanske) tål för mkt skak och kläm.
Det kan skakas sönder i smulor och (kanske) rinna ut!! crazy.gif santa.gif

Och det säger du nu!!!!! rtfm.gif rtfm.gif
Chamomille
Nää. Nu får jag nästan dåligt samvete ifall min present inte är rolig crying.gif Och jag fick så brottom så jag vet inte ens om jag satt på något fint snöre no.gif
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 19-12-2008, 17:32) *

[attachment=28503:cat_unsure.gif]
fear.gif nono.gif Skylla på katten!!! [attachment=28499:cat_angelic.gif] Att du inte skäms!!! [attachment=28500:cat_shocked.gif] Så kan väl alla säga. "Jag öppnade dörren och då blåste kuvertet ut och då kom hönsen och hackade hål i det och därför bara råååkade jag se vad det var..." rtfm.gif [attachment=28501:cat_shy.gif]
Vänta bara på Findus´ hämnd! [attachment=28504:cat_sneaky.gif]

[attachment=28502:cat_tongue.gif]
Chamomille
Hmmm.... Vad ska jag skylla på då??? Jag kan stoppa ner det i källaren så får en mus gnaga ett litet hål kanske naughty.gif
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 19-12-2008, 18:18) *
Hmmm.... Vad ska jag skylla på då??? Jag kan stoppa ner det i källaren så får en mus gnaga ett litet hål kanske naughty.gif

Har du inga husdjur? trostar.gif Du kanske kan låna en hund?
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 19-12-2008, 18:24) *
Har du inga husdjur? trostar.gif Du kanske kan låna en hund?

Jag har fiskar, fast dom gnager inte så mycket g.gif Jag får väl låna en vovve då biggrin.gif Annars så kan mössen säkert gnaga ett titthål giggle.gif
*Ulrica*
Hm... kanske man skulle ta och skylla på hundarna? naughty.gif

[attachment=28505:11feb.jpg]

Ps: min underbart stabila symaskin är från 50-talet och har aldrig hört talas om broderi! biggrin.gif
Chamomille
CITAT (*Ulrica* @ 19-12-2008, 18:42) *

[attachment=28505:11feb.jpg]

Dom där kan du aldrig skylla på nono.gif som ser så oskyldiga ut wub.gif
Myosotis
CITAT (*Ulrica* @ 19-12-2008, 18:42) *

Nej det kan man inte!! De ser ju alldeles oskyldiga ut!
Chamomille
Nu undrar jag - är det någon som inte fått paket unsure.gif
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 19-12-2008, 18:13) *
[attachment=28503:cat_unsure.gif]
fear.gif nono.gif Skylla på katten!!! [attachment=28499:cat_angelic.gif] Att du inte skäms!!! [attachment=28500:cat_shocked.gif] Så kan väl alla säga. "Jag öppnade dörren och då blåste kuvertet ut och då kom hönsen och hackade hål i det och därför bara råååkade jag se vad det var..." rtfm.gif [attachment=28501:cat_shy.gif]
Vänta bara på Findus´ hämnd! [attachment=28504:cat_sneaky.gif]

[attachment=28502:cat_tongue.gif]

Jag börjar (börjar - dagens underdrift) bli van vid hans hämndaktioner. Jag har iaf blivit snabb på att hänga in kläderna i garderoben så fort jag tagit upp dom från tvättstugan...fast han ger sig på sängkläderna förståss...garderoben är inte tillräckligt stor för att jag ska kunna ställa in sängen där under dagen...Gissa vem "kungen över alla" är?
Myosotis
Ställ in katten i garderoben då!
AstLar
smiley_small_hug.gif
Idag låg brevet från posten i lådan!
Försändelsen har visst tappat frimärket eller nåt.
Ska hämta det på måndag!! santa.gif
Eller kanske på tisdag - jag har ingen katt eller hund att skylla på om jag råkar få se vad som finns i det giggle.gif
*Ulrica*
Braaaa! tummenupp.gif

Då får vi hoppas att alla har fått paket. Annars får ni ta och skicka ett PM till mej så ska jag kolla upp vad som hänt.

Och ni som har katter (eller andra hämdbenägna husdjur) och fortfarande hela paket: håll koll på katterna! rtfm.gif
mojan
CITAT (karlsdal @ 19-12-2008, 15:20) *

Jag känner inte en enda! Och ingen känner mig... ninja.gif ninja.gif ninja.gif
Wilmer
Jag har inget paket fått, men en avi att hämta något på posten. Kan det vara från secret santa?? Jag kommer inte in till stan innan tidigast söndag, så jag får leva i nyfikenhet.
Pia L
Stackars er som måste hämta paketen, men då kanske inte frestelsen blir för stor för er att skylla på katter, hundar eller husmössen giggle.gif
Jag börjar starkt fundera på om jag ska lägga mitt under granen och se om någon av katterna gillar pappret innocent.gif
pejori
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 22:02) *
Stackars er som måste hämta paketen, men då kanske inte frestelsen blir för stor för er att skylla på katter, hundar eller husmössen giggle.gif
Jag börjar starkt fundera på om jag ska lägga mitt under granen och se om någon av katterna gillar pappret innocent.gif

Aj AJ AJ...Mina undulater var ute, och hittade ett jättekul paket ju!!!! rotfl.gif rotfl.gif

OJOJOJ vad dom tyckte de var trevligt paket... whistling.gif innocent.gif whist.gif
Wilmer
Paketet ligger nog bäst på posten, för här hemma finns det små knaprande marsvin under granen crazy.gif
pejori
CITAT (Wilmer @ 19-12-2008, 22:59) *
Paketet ligger nog bäst på posten, för här hemma finns det små knaprande marsvin under granen crazy.gif

crazy.gif crazy.gif crazy.gif Råttor och möss går bra att skylla på också.. yahoo.gif
Pia L
Vi har varken råttor eller möss, och katterna verkar måttligt roade, så skicka gärna en burfågel Pejori whistling.gif
Är dom bra på att gnaga hål?
pejori
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 23:05) *
Vi har varken råttor eller möss, och katterna verkar måttligt roade, så skicka gärna en burfågel Pejori whistling.gif
Är dom bra på att gnaga hål?

Oja..speciellt lite glittrigt pappet eller snören...
Jättekul att knipa av och öppna glansigt papper. tummenupp.gif kompiskram.gif
Lite krullade snören, så köper katten det också. whist.gif whist.gif
Wilmer
Jag kanske ska hämta paketet i morgon, vem vet det kanske inte ens är från secret santa fear.gif
Pia L
Aha, det är nog därför katterna visar sitt ointresse, det finns inga snören på paketet, jag kanske ska piffa upp det själv lite....för att locka liksom whistling.gif
Monaxe
jag är så dålig på att gissa, jag kommer aldrig att kunna gissa vem mitt paket är ifrån...
Pia L
Det kommer inte jag heller att göra så du är inte ensam, jag tror det är fler som inte heller kommer att klura ut det.
pejori
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 23:12) *
Aha, det är nog därför katterna visar sitt ointresse, det finns inga snören på paketet, jag kanske ska piffa upp det själv lite....för att locka liksom whistling.gif

Snören och lite glitter, sprayat medf valerianaspray ...Pisse öppna pronto.... naughty.gif giggle.gif
Pia L
Just nu är "pisse" en aning upptagen med att dissekera den svarta julgranen och dess utsmyckningar, men jag ska föärsöka att avleda hennes uppmärksamhet, den äldre fetare varianten av pisse är inte lekfull alls
pejori
CITAT (Pia L @ 19-12-2008, 23:38) *
Just nu är "pisse" en aning upptagen med att dissekera den svarta julgranen och dess utsmyckningar, men jag ska föärsöka att avleda hennes uppmärksamhet, den äldre fetare varianten av pisse är inte lekfull alls

Är du SÄKER PÅ att det är granen och inte paketet som öppnas???? confused.gif
Gillan
Ärligt, den här tråden bestämde jag mig genast för att den inte var intressant. Jag läste de två, tre första inläggen, sen la jag ner. Igår tog jag mig tid att läsa alla 24 sidor ................och vad jag har skrattat rotfl.gif . Roligt har ni haft och vem vet, nästa år kanske jag hänger på giggle.gif

Jag blev lite nervös där en sväng sweatingbullets.gif ..............tänk om Astlar inte fått nåt paket ohmy.gif

Ha en riktigt spännande julafton på er allihop smiley_small_hug.gif

mojan
Ja, det har verkligen varit roligt att dagligen följa paketens och ev feta katters äventyr. Mycket roligare än t ex att öppna en adventslucka. Tack Ulrica för denna roliga idé! Mer sånt! bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon