|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Eva-Helene
15-12-2008, 20:03
CITAT (Anma @ 15-12-2008, 19:49)  Handen på hjärtat, ni som fått paket, ingen som har tjuvkikat? Ärligt nu!  Iiiinte då! Jag har en julkalender - med pärlor i - så jag har paket varenda dag! Men nyfiken är jag ju...det är ju så stort...och mjukt...hmmmmmmm...
CITAT (Anma @ 15-12-2008, 19:49)  Handen på hjärtat, ni som fått paket, ingen som har tjuvkikat? Ärligt nu!  Jag bad min man att kolla om det var ett inslaget paket i kuvertet, det var det.  Ett fint röd & guldrandigt paket med natursnöre, snyggt!  Jag har klämt och jag har kännt - men inte kikat, jag lovar på hedersord! Men jag har en gissning klar, både på innehåll och avsändare... Ingen i min familj skulle någonsin ens andas om var de köper julklappar till mig - för jag är värsta snoken när det gäller att klura ut vad jag ska få!  I början av mitt och min mans förhållande så räknade jag ut (genom "oskyldiga" frågor m.m.) att jag skulle få bl.a.en pressbryggare av honom. En vecka före jul när min dotters pojkvän och jag var och handlade julmaten så köpte jag ett paket Gevalia Bistro (kaffe till pressbryggare) och sa samtidigt åt honom att komma ihåg det på julafton när vi öppnar paketen. Han bara skakade på huvudet åt mig - Gissa om jag fick rätt..!
Margith
15-12-2008, 20:11
Även jag har fått paket från okänd tomte Poststämpeln är helt omöjlig att läsa, datumet går att se, men orten är bara ett svart kladd  Med tanke på hur paketet ser ut, blir min bästa gissning att paketet innehåller en musfälla. Men du ska vara väldigt skicklig för att slå in en laddad musfälla i ett paket. Hur sen posten lyckas leverera kuvertet utan att fällan slår igen  nej, jag gissar nog fel
Gissa? Hur ska man kunna det när man inte fått nåt? Jag undrar om vår lantbrevbärare är jultomte i år o delar ut julklapparna som han själv vill.. Kul för alla er som fått iaf.
*Ulrica*
15-12-2008, 20:35
Nädå, jag har inte och ska inte tjuvkika. Jag förbjöd sambon att öppna sitt Secret Santapaket förra året så i år är det hans tur att vakta mitt paket.
Farbror Blå
15-12-2008, 20:38
CITAT (Chamomille @ 15-12-2008, 17:41)  Jävlar. Jag skulle ha postat det någon annan stanns.... haha, numer finns väl inga poststämplar mer än i sthlm? Förr var det alltid så spännande, man kunde se var brevet kommit ifrån, nu är det bara nån slags kodstreck. Allt packas ju om i Tomteboda, väl? Kan nåån förklara för mej hur DET kan bli billigare?
DragonLady
16-12-2008, 01:27
Nyårsklappar då Mitt paket har inte heller kommit än... de kanske skall vänta på att den korpulente katten i paketet skall gå ner i vikt igen efter jultallriken så det blir lättare att få ner honom i brevlådan Man skall nog vara försiktig med att klämma... det kan ju vara något som inte tål detta hanterandet...
Chamomille
16-12-2008, 06:27
CITAT (Margith @ 15-12-2008, 20:11)  Även jag har fått paket från okänd tomte Poststämpeln är helt omöjlig att läsa, datumet går att se, men orten är bara ett svart kladd  Med tanke på hur paketet ser ut, blir min bästa gissning att paketet innehåller en musfälla. Men du ska vara väldigt skicklig för att slå in en laddad musfälla i ett paket. Hur sen posten lyckas leverera kuvertet utan att fällan slår igen  nej, jag gissar nog fel   CITAT (DragonLady @ 16-12-2008, 01:27)  Nyårsklappar då Mitt paket har inte heller kommit än... de kanske skall vänta på att den korpulente katten i paketet skall gå ner i vikt igen efter jultallriken så det blir lättare att få ner honom i brevlådan Man skall nog vara försiktig med att klämma... det kan ju vara något som inte tål detta hanterandet...  Oj då... Ulrica, det här var verkligen en rolig ide  Tack för det.
Chamomille
16-12-2008, 07:15
CITAT (Farbror Blå @ 15-12-2008, 20:38)  haha, numer finns väl inga poststämplar mer än i sthlm? Förr var det alltid så spännande, man kunde se var brevet kommit ifrån, nu är det bara nån slags kodstreck. Allt packas ju om i Tomteboda, väl? Kan nåån förklara för mej hur DET kan bli billigare? Fast på mitt paket står det faktiskt Västerås  Undrar vem det är ifrån.... Undrar vad det är i också
Chamomille
16-12-2008, 13:34
CITAT (AstLar @ 15-12-2008, 20:24)  Gissa? Hur ska man kunna det när man inte fått nåt? Jag undrar om vår lantbrevbärare är jultomte i år o delar ut julklapparna som han själv vill.. Kul för alla er som fått iaf.  Nämen stackare där. Det kommer nog snart
karlsdal
16-12-2008, 14:10
näpp, har inte tjuvkikat. det står så bra i bokhyllan fram till julafton. men på julaftonsmorgonen kommer jag vakna tidigt för att slita upp och beundra min julklapp.
Jag kan hålla mig till julafton men är jättenyfiken, men samtidigt känner jag att MIN mottagare kanske blir missnöjd med sin klapp.....och jag kanske blir jättenöjd, lite orättvist då Jag hoppas att alla ser det för vad det är, en jättebra och rolig idé som inte skulle kosta skjortan
Eva i Höga
16-12-2008, 15:53
CITAT (Pia L @ 16-12-2008, 14:24)  Jag hoppas att alla ser det för vad det är, en jättebra och rolig idé som inte skulle kosta skjortan Definitivt, det är bara roligt!
Chamomille
16-12-2008, 16:02
CITAT (Pia L @ 16-12-2008, 14:24)  ...men samtidigt känner jag att MIN mottagare kanske blir missnöjd med sin klapp Varför tror du det för
ninnisky
16-12-2008, 16:09
 idag har mitt paket kommit. Tala om att jag är nyfiken....men skaaaa hålla mig till julafton. Lovar! Det vackra lilla paketet som varken låter eller luktar låg i ett kuvert tillsammans med ett kort. Avsändaren måste vara poetiskt lagd för texten var så fin!
chamomille : JAG skulle uppskatta den, men det är ju inte säkert att andra har samma smak....men jag får ju hoppas
Chamomille
16-12-2008, 16:16
CITAT (Pia L @ 16-12-2008, 16:13)  chamomille : JAG skulle uppskatta den, men det är ju inte säkert att andra har samma smak....men jag får ju hoppas  Har du fått paket? Edit: Det var dumt skrivet egentligen. Om jag läser noga så tror jag att du har fått paketet...
CITAT (Pia L @ 16-12-2008, 14:24)  Jag kan hålla mig till julafton men är jättenyfiken, men samtidigt känner jag att MIN mottagare kanske blir missnöjd med sin klapp.....och jag kanske blir jättenöjd, lite orättvist då Jag hoppas att alla ser det för vad det är, en jättebra och rolig idé som inte skulle kosta skjortan Jag funderade också i dessa banor  tills jag kom på att årets julklapp är en Upplevelse och det kan man väl säga att detta är. Den som tror att han/hon får en platt-TV har valt fel forum. Detta är/var en rolig lek!
Chamomille
16-12-2008, 17:15
Platt TV  Tokfia...
Snöflinga
16-12-2008, 17:21
CITAT (Pia L @ 16-12-2008, 16:13)  chamomille : JAG skulle uppskatta den, men det är ju inte säkert att andra har samma smak....men jag får ju hoppas  AHA ! Tepåsar
Chamomille
16-12-2008, 17:23
CITAT (Snöflinga @ 16-12-2008, 17:21)  AHA ! Tepåsar 
Attans att jag inte tänkte på det då!!!  Det lät ju som en ganska bra idé
Eva-Helene
16-12-2008, 17:36
CITAT (Pia L @ 16-12-2008, 16:13)  chamomille : JAG skulle uppskatta den, men det är ju inte säkert att andra har samma smak....men jag får ju hoppas  Precis så känner jag för det jag gav. Men, passar det inte så kan ju mottagaren ge bort i sin tur - fast det.....oooops!  Nu ska jag inte skriva mer om det...
Mitt paket har kommit! Det luktar! Nej, jag menar doftar förstås! Jag har bara klämt lite på det... (Har nog tänkt i samma banor som PiaL, tänk om mitt paket inte "duger", framför allt vad gäller inslagningen. Inga rim, eller fina etiketter, tror inte ens att det blev ett snöre...Det var ju så bråttom att få iväg det...)
*Ulrica*
16-12-2008, 19:11
7 dagar kvar tills vi får öppna klapparna!
[attachment=28394:7dagar.jpg]
Farbror Blå
16-12-2008, 22:49
Mysko!!
Idag kom det ett kuvert i lådan.. såg ut som ngt slags paket, jag har inget beställt.. stod att det var från Secrets Santa, vad det ska betyda??
Det betyder att du är UTVALD Jag undrar om mitt paket dumpit ner än Tycker inte någon ska vara orolig för att deras paket inte "duger", jag har haft kul bara av att läsa den här tråden, det är en stooor del av behållningen  Så väntan på paketet
ingrids
17-12-2008, 09:53
Det slog mig inte ens att det kunde vara avslöjande att öppna ytterkuvertet, jag menar visst borde det räknas som tomtesäck i sammanhanget? Nu står paketet på hallbyrån i väntan på dagen J och jag hoppas att min mottagare är minst lika nyfiken som jag
*Ulrica*
17-12-2008, 10:28
6 dagar kvar tills vi får öppna klapparna!
[attachment=28422:6dagar.jpg]
Ruskigt spännande, jag har klämt och skakat men går nog bet med mina tidigare gissningar... Jag har nämligen kommit fram till att min Secret Santa har satt bubbelplast innanför julpappret - helt omöjligt att komma på vad det kan vara då ju! Fast jag har räknat ut att det bara är ca två avsändare som känns troliga - om inte någon utanför huvudstaden har gjort sig en resa dit och postat min klapp där bara för att göra det extra svårt att komma på... Det här var en riktigt kul grej *Ulrica*!
karlsdal
17-12-2008, 11:26
hehe, kom just på. Hur många av er kommer att sitta framför datorn på julafton och berätta om era Secret Santa julklappar och gissa vem de är ifrån istället för att umgås med familj/släkt/vänner... Vi ska bort till makens föräldrar, men som tur är har de dator å allt, så jag kan smyga iväg en stund
Inte jag ialla fall....tror jag. Vi ska bila ner till Stockholm / Tyresö på julafton och ska väl umgås lite med släkten när vi väl är där, men på måndagen efteråt så kommer jag att ha massor att läsa om alla era julklappar.
Sen får jag väl hoppas att vädermakterna inte är emot mig som dom brukar, annars kan jag utlova snöstormar längs hela E4:an mellan Ö-vik och Stockholm på julafton och söndagen efter.
Chamomille
17-12-2008, 12:12
CITAT (Pia L @ 17-12-2008, 11:30)  Inte jag ialla fall....tror jag. Vi ska bila ner till Stockholm / Tyresö på julafton och ska väl umgås lite med släkten när vi väl är där, men på måndagen efteråt så kommer jag att ha massor att läsa om alla era julklappar.
Sen får jag väl hoppas att vädermakterna inte är emot mig som dom brukar, annars kan jag utlova snöstormar längs hela E4:an mellan Ö-vik och Stockholm på julafton och söndagen efter. Tyresö är ett trevligt ställe. Vart ska ni?
Eva-Helene
17-12-2008, 12:19
CITAT (Pia L @ 17-12-2008, 11:30)  Inte jag ialla fall....tror jag. Vi ska bila ner till Stockholm / Tyresö på julafton och ska väl umgås lite med släkten när vi väl är där, men på måndagen efteråt så kommer jag att ha massor att läsa om alla era julklappar.
Sen får jag väl hoppas att vädermakterna inte är emot mig som dom brukar, annars kan jag utlova snöstormar längs hela E4:an mellan Ö-vik och Stockholm på julafton och söndagen efter. Iiiinte då! Ja ska täla vä mettrologern å säg att damm ordna lagomt e vär dess däss  Du ha hadd no vä motgånga sôm de ä!
Tack Eva-Helene, dansa en antisnödans för vädergudarna chamomille : jag är uppvuxen i Tyresö och har hela familjen där, julaftonskvällen då vi kommer ner ska vi samlas hela familjen hos mina småbröder i Trollbäcken, men övernattningen har vi hos min storebror i Bollmora. Familjen har blivit ganska stor nu, mamma och pappa har ju 6 barn själva och deras respektive, sen är det 24 barnbarn och eventuella respektiven där med, dessutom så finns det ju 5 barnbarnsbarn och stackars mamma är bara 68 år  OM nu alla skulle samlas så räcker inte ett normalt bostadshus till för middagar, det gäller att hyra lokal för att kunna samlas allihopa.
Klart man smyger ifrån julfirandet en stund för att titta in på Odla.
mojan : Ingenting är väl omöjligt, men vi kommer ju inte ner förrän på kvällssidan så datorn kanske inte är det första man tänker på direkt, men visst är jag nyfiken på vad alla har fått, och hur ni alla ska kunna gissa vem som är just eran egna secret santa
CITAT (NIKEN @ 16-12-2008, 18:02)  (Har nog tänkt i samma banor som PiaL, tänk om mitt paket inte "duger", framför allt vad gäller inslagningen. Inga rim, eller fina etiketter, tror inte ens att det blev ett snöre...Det var ju så bråttom att få iväg det...)  Jag blir i alla fall glad oavsett! det tror jag de flesta blir.... Det ska ju vara roligt, inte jobbigt, så jag tycker inte att du ska oroa dig!
Chamomille
17-12-2008, 15:57
CITAT (Pia L @ 17-12-2008, 12:34)  Tack Eva-Helene, dansa en antisnödans för vädergudarna chamomille : jag är uppvuxen i Tyresö och har hela familjen där, julaftonskvällen då vi kommer ner ska vi samlas hela familjen hos mina småbröder i Trollbäcken, men övernattningen har vi hos min storebror i Bollmora. Familjen har blivit ganska stor nu, mamma och pappa har ju 6 barn själva och deras respektive, sen är det 24 barnbarn och eventuella respektiven där med, dessutom så finns det ju 5 barnbarnsbarn och stackars mamma är bara 68 år  OM nu alla skulle samlas så räcker inte ett normalt bostadshus till för middagar, det gäller att hyra lokal för att kunna samlas allihopa. Jaha. Men välkommen till Tyresö då  Själv bor jag ute på halvön.
Farbror Blå
17-12-2008, 20:44
har en fundering:
Hur kommer Odla-Santa till oss?
 Med sina renar så klart...eller
...eller med en stilig traktor kanske..? [attachment=28448:Tractor_Santa_B.gif]
Chamomille
17-12-2008, 23:01
Har alla fått sina julklappar
Chamomille
18-12-2008, 00:03
Jag kan ställa om frågan. Är det någon som inte har fått sin?
DragonLady
18-12-2008, 01:36
 katten har inte gått ner tillräckligt i vikt ännu men den som väntar på något...
Chamomille
18-12-2008, 01:38
DragonLady
18-12-2008, 01:53
CITAT (Chamomille @ 18-12-2008, 00:03)  Jag kan ställa om frågan. Är det någon som inte har fått sin? Har inte fått nån
CITAT (AstLar @ 18-12-2008, 08:37)  Har inte fått nån  Uj Uj , hoppas att ditt paket kommer idag då! Annars får big santa kolla läget? Nån mer som inte har fått? Jag fick mitt för en vecka sedan, har inte öppnat det, nyfiken?? Om jag är!!!! blänger på paketet varje dag, skakar och luktar på det, men kommer inte på vad det kan vara....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|