|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Chamomille
24-12-2008, 01:31
CITAT (Klura @ 24-12-2008, 01:28)  Hej hopp! Mitt hemliga paket ligger fortfarande tillsammans med de andra klapparna vid vår Jul-En. Vi öppnar inte förrän ikväll så jag får vackert vänta.  Det är inte bara det jag måste vänta på. Kolla detta paket som tar upp halva rummet, och det står på att det är till mig  Det var välldans! Har du fått en säng? Var det från hemliga tomten? Edit: det var det ju inte. Jag måste läsa noggrannare...
Det är från min son. Jag hade tydligen vid något tillfälle sagt att jag gillar stora paket...
Chamomille
24-12-2008, 01:47
CITAT (Klura @ 24-12-2008, 01:43)  Det är från min son. Jag hade tydligen vid något tillfälle sagt att jag gillar stora paket...
Nu har jag öppnat min klapp och jag är jättenöjd, den kommer VÄL till pass nu när man ska ut på långfärd med bilen. Även min santa hade blivit sponsrad av tapefabriken tror jag Det jag fick?? Jo, en liten ficklampa med lysdioder, lämplig storlek för handväskan. Jag är fortfarande övertygad om att JAG är den som har sänt den mest opersonliga, tråkiga klappen av alla...sorry, men nästa år så har man nog bättre idéer. GOD JUL alla där ute.
Har öppnat!! Tack snälla!!! Tyvärr har inte jag heller skickat så fin julklapp
Jag är jätteglad för min julklapp! Fick en superfin ask med fröer som jag just funderade på att beställa! tack snälla tomten!
Jag har öppnat, är nöjd med det jag fick men jag har absolut inte en aning om vem det skulle kunna vara ifrån.....men helt klart en klapp som kommer till användning
Inga som vågar sig på gissningar om sin secret santa??
karlsdal
24-12-2008, 10:51
Har inte öppnat än. Funderade på det i natt när jag kom hem från jobbet, men nä... Det får vänt till ikväll när de andra paketen öppnas.
(För övrigt var jag igår sååååå nära att åka på att få jobba idag. Men *peehuu* jag slapp.)
*Ulrica*
24-12-2008, 11:10
Jag har fått den finaste julklappen av alla! Min Secret Santa har lagt en massa tid och kärlek på att göra en kalender för 2009 med vackra blombilder! I paketet fanns det också ett helt fantastiskt julkort och en påse med frön! Synd att jag inte öppnade kuvertet innan för paketet var inslaget med det sötaste julklappspappret jag någonsin har sett! [attachment=28722:almanacka.jpg] mellanrum[attachment=28723:julkort.jpg] I julkortet fanns det en ledtråd: en del av bilderna i kalendern jag fick finns i min Secret Santas album här på Odla! Så nu måste jag kolla i allas fotoalbum! Hoppas att ni alla får en helt underbar julafton! Min har börjat väldigt bra!  Edit: Självklart gör vi om detta till påsk! Var det inte något om att "julen varar ända till påska"?
ingrids
24-12-2008, 12:04
Som vanligt lyckas jag inte med bildbevis men jag öppnade mitt paket precis efter morgongröten och hittade precis det som jag inte kommit mig för att köpa själv. Nu ska här dukas med Jul! Hur i jisse namn var det tänkt att man skulle lyckas gissa avsändare??? Helt omöjligt.
Nu har jag fuskat lite och öppnat mitt fina paket. Inte kunde jag vänta till ikväll... Ett sött litet paket, vackert inslaget... [attachment=28726:paket_secret_santa.jpg] Och inuti fanns denna fina lilla keramiktavla. [attachment=28727:tavla.jpg] En verkligt klok tanke som jag helt kan hålla emd om! Tack snälla Secret Santa, jag blev jätteglad! Jag ska hänga den vid datorn så jag kan se på den varje dag och fundera på hur sant det är. Men hur i alla världen ska jag kunna räkna ut vem det kommer ifrån?
karlsdal
24-12-2008, 18:17
Säger det samma hur i h*******ete ska man lyckas klura ut vem som är tomte??
För övrigt fick jag en mycket bra julklapp, ett nummer av Natur & trädgård (även om jag redan är prenumumerant...). Jag tycker att det är en väldigt bra tidning! Tack min snälla, hemliga tomte!! *kram* Enda gissning jag kan komma med är att det är någon av de som skrivit att de hade dålig fantasi? (Fast dålig fantasi var det inte!)
Nu har vi haft julklappsöppning (här fuskas det inte  ). Tack snälla Tomten!  Jag blev så glad och nöjd. Röda julservetter, en påse frö till Stockrosor och en brosch i form av en jordgubbe. Jag anmäler mig direkt till Påskklappen ! Eller heter det Påskpussen?  Nu ska vi äta risgrynsgröt! [attachment=28729:DSC02871.JPG]
Chamomille
24-12-2008, 19:04
Jag har inte öppnat ännu [attachment=28730:hihihi.gif]
CITAT (Chamomille @ 24-12-2008, 19:04)  Jag har inte öppnat ännu [attachment=28730:hihihi.gif] Och hur kul är du!!! Öppna paketet flicka och berätta vad du fått!!!!
CITAT (Pia L @ 24-12-2008, 08:43)  Nu har jag öppnat min klapp och jag är jättenöjd, den kommer VÄL till pass nu när man ska ut på långfärd med bilen. Även min santa hade blivit sponsrad av tapefabriken tror jag Det jag fick?? Jo, en liten ficklampa med lysdioder, lämplig storlek för handväskan. Jag är fortfarande övertygad om att JAG är den som har sänt den mest opersonliga, tråkiga klappen av alla...sorry, men nästa år så har man nog bättre idéer. GOD JUL alla där ute. ICKE!!! Det är jag. När jag ser vad jag fick, och era paket, så är jag nog den tråkigaste tomte som finns. Det är nog min alias som gör det. Men jag hatar julen ju!!!! Men den var rätt kul i år, med ett barnbarn som uppskattade paket, speciellt lådorna. Dom kan man ha till ruschkanor ju
Min väldoftande julklapp är öppnad! TACK snälla tomten för kryddpåsarna! (Och tack någon däruppe för att inte maken lyckats vattna just den julklappen under granen, vilket han tyvärr lyckades med på andra klappar...)
ninnisky
25-12-2008, 00:38
Oh, jag är så glad över det vackra bokmärket jag fick i min klapp. Det är gjort av små, små blyertsgrå pärlor av någon som måste älska att läsa, precis som jag. Men att gissa vem tomtan är blir svårt... Nu är det sängdags efter en lång dag hos barn och barnbarn
DragonLady
25-12-2008, 01:42
CITAT (AstLar @ 24-12-2008, 10:05)  Har öppnat!! Tack snälla!!! Tyvärr har inte jag heller skickat så fin julklapp  Oj, det där kan misstolkas. Jag menar att jag är jätteglad över klappen jag fick. Jag fick ett set med ostbestick. Osthyvel mm. Jag tror att min tomte kanske har varit sjuk eller bortrest före jul, eftersom paketet kom sent. Jag fick lösa ut det på posten, men värdet är ju mycket högre!! Tack snälla
Kajsa i Arvika
25-12-2008, 11:40
Jag har också öppnat men får vänta med att fota tills imorron... men kan ju berätta att jag både fick fundera lite och sedan ett gott skratt när jag väl klurade ut vad det var!!! Tackar min Secret Santa!! Det var en underfundig och trevlig present som jag kommer att få användning för!
*Ulrica*
25-12-2008, 11:46
Så roligt att se och läsa vilka fina saker alla fått! Jag tror att jag har klurat ut vem som är min Secret Santa! [attachment=28747:secretelf.gif] Jag började med att kolla allas album men hittade inga bilder som stämde. Många av er har väldigt många fina bilder! Men när jag kom till en av er som visserligen inte hade så mycket bilder i albumet men en profilbild som påminner om en av bilderna i kalendern jag fick blev jag misstänksam. Inte så många kan ju fota så fint att det blir en svart bakgrund på en solupplyst blomma så jag kollade upp den personens inlägg i avdelningen "Prydnadsväxter". Och där hittade jag en bild på en blodklöver från min kalender och en bild på en liten Narciss som påminner mycket om en bild i kalendern! Så jag tror att min hemliga nissa är: Myostis!!! TACK!!!!
Så här såg mitt paket ut innan jag öppnade det.  Och detta var det i.  Två stycken jättefina handdukar som jag knappt vågar använda. De är ju sketasnygga. Ingen aning om vem som är min tomte även om jag har en gissning. Det är två stycken som varit inne på min profilsida. Därmed inte sagt att det är någon av dem. Tack tomten. //Ciczi
DragonLady
25-12-2008, 13:41
Sedan har vi ju faktiskt superhemliga secret santa också...  då är man ju körd i denna gissningsleken Fast mina aningar växer Här står dyrgriparna i hyllan och gör som jag... väntar på den underbara Våren
Min julklapp kunde inte bli mer klockren. Hemliga Tomten måste ha känt min ångest jag hade hela hösten över att jag inte kom ut en enda gång i skogen för att plocka svamp. Kolla här  Och så har jag ju klurat och gissat så det nästan börjat ryka ur öronen vem min hemliga Tomte är. Så mindes jag att någon skrivit nåt om att pakeket kanske inte tåldes att klämma på. Så nu har jag letat rätt på det inlägget och hittade detta som AstLar har skrivit. Vill också påpeka att det jag skickat inte (kanske) tål för mkt skak och kläm. Det kan skakas sönder i smulor och (kanske) rinna ut!!
Chamomille
25-12-2008, 16:00
Jag har inte öppnat ännu
Eva i Höga
25-12-2008, 16:06
Jag vill tacka tomten för min fina julklapp! En påse frön till Palettblad, jättekul för det har jag aldrig haft. Och så fick jag ett fint "smycke", måste bara erkänna min okunnighet om det är för ett speciellt ändamål. Men jag har funderat ut flera olika saker jag kan använda det till. TACK än en gång!
Margith
25-12-2008, 17:19
Jag vill också tacka så väldigt mycket Vem som har skickat julklappen till mig har jag ingen aning om. Antingen är det nån som känner mig och som tycker att jag är som en hustomte, eller så är det nån som känner mig och tycker att jag skulle behöva en hustomte, eller så är det nån som inte alls känner mig, men sitter hemma på kvällarna och totar ihop de mest underbara små hustomtarna i, vad jag tror är, cernitlera. Kolla! Den är hur söt som helst! [attachment=28753:081224_006.jpg]
DragonLady
25-12-2008, 17:52
Åhh vad söt den var
Myosotis
25-12-2008, 18:30
Det är nog jag som är tråkigast här, för jag har fortfarande inte skrivit och tackat här. Jag öppnade mitt kuvert igår kväll, men innan själva julafton började, jag passade på när mina föräldrar klädde granen. Ingen kan väl ha missat att jag älskar höns, men min hemliga tomte anade dessutom att jag gillar reflexer!! Jag tycker det är kul med olika reflexer, har en i varje jacka: hjärta, drake, katt, snöflinga... Och nu fick jag en reflex i form av en höna! En sån har jag aldrig sett, den är jättefin! Tack så mycket! Det var inte lätt att fota en reflex , trots ISO 50, bländare 8 (minsta öppningen jag har på kameran) och exponeringstid 1/3200 blev det överexponerat. Tur att jag kan minska blixtstyrkan.[attachment=28754:Reflex.jpg] Ulrica: rätt gissat!Edit: Glömde säga att jag inte har en aning vem som är avsändare!
Eva i Höga
25-12-2008, 18:47
CITAT (Margith @ 25-12-2008, 17:19)  Kolla! Den är hur söt som helst! Åh, den var ju så söt! Undrar vem som sitter och pysslar med såna här?
*Ulrica*
25-12-2008, 19:06
Myosotis
25-12-2008, 19:12
Mysko att citera ett kolon...
CITAT (Klura @ 25-12-2008, 13:48)  Min julklapp kunde inte bli mer klockren. Hemliga Tomten måste ha känt min ångest jag hade hela hösten över att jag inte kom ut en enda gång i skogen för att plocka svamp. Kolla här  Och så har jag ju klurat och gissat så det nästan börjat ryka ur öronen vem min hemliga Tomte är. Så mindes jag att någon skrivit nåt om att pakeket kanske inte tåldes att klämma på. Så nu har jag letat rätt på det inlägget och hittade detta som AstLar har skrivit. Vill också påpeka att det jag skickat inte (kanske) tål för mkt skak och kläm. Det kan skakas sönder i smulor och (kanske) rinna ut!! Jag önskar att jag hade kunnat skicka torkad svamp. Har bara kantareller i frysen. Inte från mig.
Hm! Då har jag inte den blekaste om vem det kan vara.
Chamomille
25-12-2008, 19:45
Nu har jag öppnat. Kunde inte hålla mig längre. Jättegulligt!  En gullig lerfigur (vem fasiken e du  ) samt fröer i små röda tygpåsar  och ännu mera fröer som ligger lösa i lådan i vadd. Och godis....  Gud så gulligt! Tack
Jag tror min tomte är: PEJORI
Jag gissar att min tomte är ninnisky
Ciczi
Nu har även jag kommit hem från julfirande och öppnat mitt mest spännande paket, från secret santa. Åååå, så fint paket! Det var en låda med flera småpaket - jag som ÄLSKAR paket (både att ge och få, även om den stackarn som fick mitt secret santa paket nog inte håller med  ). Det var tre burkar med kryddor, secret santas citrus marmelad och tomtefars gotländska senap. Verkar synnerligen hemma kokat? Så en påsen med mald chili. Så var det även en såsvisp av ett slag jag inte sett förr, ska ta kort på alltihopa! Sist men inte minst två påsar med frön... Den ena påsen står det "cavia porcellus" på, vilket betyder MARSVIN. Är det en ledtråd?? Jag trode det skulle vara små lortar i men det verkar vara frön  Så spännande att dessutom få plantera växter jag inte hört talas om i vår. Jag är överväldigad!!!!  Men från vem  får fundera länge och hårt.
Jag tror att min tomte är Ingrid Fuxvall.
Chamomille
25-12-2008, 22:00
CITAT (Myosotis @ 25-12-2008, 19:12)  Mysko att citera ett kolon... 
Chamomille
25-12-2008, 22:38
Undrar vem min secret santa är....  Har fasiken ingen aning
CITAT (AstLar @ 25-12-2008, 20:20)  Jag tror min tomte är: PEJORI
ninnisky
25-12-2008, 23:20
CITAT (Ciczi @ 25-12-2008, 21:04)  Jag gissar att min tomte är ninnisky
Ciczi  du får nog gissa en gång till!
ingrid fuxwall
25-12-2008, 23:25
CITAT (pejori @ 25-12-2008, 21:55)  Jag tror att min tomte är Ingrid Fuxvall. Du får gissa en gång till.
OK, min tomte har en vacker handstil, duktig på att slå in fina paket samt göra något som iaf vi här på västkusten kallar "luffarsmide". Helt enligt instruktionerna har jag fyllt min fina "korg" med mossa o planterat en hyacintlök i den. Men jag tror att all mossa kanske gör att den syns dåligt? När min hyacint som jag planterat i krukan går i vila ska jag ta ett nytt kort och visa krukan "naken" Hursom helst är det en jättefin liten kruka i sk luffarsmide och den kommer att komma till god användning!!! Tack snälla tomten! Vem som är min secret santa? Ingen aning! Men jag har mina funderingar... secret santa.JPG
CITAT (ingrid fuxwall @ 25-12-2008, 23:25)  Du får gissa en gång till. Då blir det värre Chamomille då?
Chamomille
26-12-2008, 00:43
CITAT (pejori @ 26-12-2008, 00:33)  Då blir det värre Chamomille då?  Näää ä
CITAT (Chamomille @ 26-12-2008, 00:43)  Näää ä  Då är jag nog rökt... vette katten vad jag skall gissa på då. Men en fin paket var det, och fröerna kommer snart till pass. Solrosor och luktärtor, som får växa på mitt plank. Tack igen "Santa"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|