Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Biggan_
CITAT (Pia L @ 07-12-2008, 21:52) *
Tack för alla gratulationer både här i tråden, i pm och gästboken thanks.gif wub.gif

Oj då! Det har jag missat! Sorry Pia! Grattis i efterskott! blomma.gif Hoppas dagen var trevlig! yaay.gif
Nostalgia
Jag har också missat din födelsedag Pia, GRATTIS i efterskott rose.gif

yahoo.gif jag fick mitt PAKET redan på onsdag förra veckan yahoo.gif

Jag har klämt lite försiktigt på det whist.gif och luktat blush.gif Jag är så himla nyfiken på vad det är yes.gif men har inte listat ut det ännu unsure.gif giggle.gif och inte heller vem som skickat det g.gif

Min santa.gif har skrivit ett rim på paketet wub.gif
Som udder men är inte vassa
Är gamla men långt ifrån kassa
Har förknippats med arsenik
och en hundsort, båd hane och tik

En STOR smiley_small_hug.gif till min santa.gif (vem du nu är g.gif ) från mig smile.gif
*Ulrica*
sick.gif AAAAAH! Så aaaaavundsjuk jag blir! Sååååå spännande!!! [attachment=28108:jumping0048.gif]

etit: ååååååh.... jag fattar rimmet! Men jag förstår ändå inte vad det är riktigt... g.gif
Betty
Åh så spännande! Jag med har skrivit ett litet rim till paketet jag ska skicka - men jag har inte skickat iväg det ännu. smile.gif
*Ulrica*
Betty - busted!!! biggrin.gif
Du får hålla tummarna för att fler "erkänner" att de har rimmat... giggle.gif
DragonLady
Ja det kan jag också erkänna nu då eftersom jag inte är ensam giggle.gif

*Ulrica*
Hm... kan väl hända att jag också har rimmat en liten anings... blush.gif happy.gif
Betty
CITAT (*Ulrica* @ 08-12-2008, 12:01) *
Betty - busted!!! biggrin.gif
Du får hålla tummarna för att fler "erkänner" att de har rimmat... giggle.gif

rotfl.gif haha, är inte ett dugg orolig! Som du ser så är jag inte ensam som rimmat! tongue.gif tongue.gif tongue.gif

CITAT (*Ulrica* @ 08-12-2008, 12:08) *
Hm... kan väl hända att jag också har rimmat en liten anings... blush.gif happy.gif

Visst... whist.gif men du kanske ska... giggle.gif
Eva-Helene
Jag fick mitt paket idag! Det är avlångt och mjukt det som är inuti...ÅÅÅÅ så nyfiken jag är!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur ska jag kunna hålla mig till julafton??? blink.gif
AstLar
crying.gif är man bortglömd? Lyllos alla ni som fått era. (Ni har väl skakat lite på´t)

Monaxe
Har inte fått något paket ännu -cry-.gif , fast när och om jag har skickat mitt är lite oklart whist.gif likaså om jag rimmat eller inte giggle.gif
mojan
Jag har varit ganska snäll innocent.gif men ändå inget paket. Har Tomten missat mig. crying.gif
ninnisky
jag har inte heller fått något paket idag -cry-.gif och dessutom har jag glömt om jag skickat eller inte och rimma gjorde jag det eller inte... wink.gif dunno.gif
Betty
Men hallå, det är ju faktiskt några dar kvar till den 12:e! Jag har inte fått något ännu jag heller, men det kommer väl så småningom... smile.gif
Ciczi
[attachment=28108:jumping0048.gif]

Jaaaa. Ciczi har fått paket... thanks.gif Och det är stort och mjukt och fluffigt... och superduperspännande

Ciczi
mojan
Stort, mjukt och fluffigt... -fear-.gif Jisses, var det katten jag packade in? fear.gif Har inte sett honom idag... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
*Ulrica*
Ni behöver inte oroa er alls förrän runt 18-19 december för då borde allas paket vara framme.
Har ni inte fått något den 19:e så får ni skicka ett PM till mej så ska jag undersöka saken...

Men jag står också vid brevlådan och väntar... blush.gif
Monaxe
Jag har fått paket, jag har fått paket!!!! yahoo.gif Hårt och fyrkantigt, vacker handstil, är sååå nyfiken!!!! crazy.gif
Ciczi
CITAT (mojan @ 08-12-2008, 17:28) *
Stort, mjukt och fluffigt... -fear-.gif Jisses, var det katten jag packade in? fear.gif Har inte sett honom idag... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Glömde att lägga till fyrkantigt... biggrin.gif

Ciczi
Margith
CITAT (Ciczi @ 08-12-2008, 18:44) *
Glömde att lägga till fyrkantigt... biggrin.gif

Ciczi

Åh milde himmel, stackars katt!! fear.gif
mojan
Returnera min katt genast! naughty.gif Han är något korpulent kanske, men fyrkantig, nähä! ranting.gif rotfl.gif
Myosotis
CITAT (mojan @ 08-12-2008, 17:28) *

rotfl.gif
Eva i Höga
Vad roliga ni är, man kan ju vänta sig vad som helst i paketet när det kommer. Men skicka mitt innan den 12:e, nej det gör jag inte! nono.gif Eller ...... nja jag funderar på det g.gif
Ciczi
CITAT (mojan @ 08-12-2008, 20:52) *
Returnera min katt genast! naughty.gif Han är något korpulent kanske, men fyrkantig, nähä! ranting.gif rotfl.gif

Trots fluffigheten är paketet platt... biggrin.gif Och det är såååå spännande. I morse när klockan ringde så smög jag in och klämde på paketet... Det mjauade inte det minsta... naughty.gif

Ciczi
Pia L
Tro sjutton det att paketet är platt och inte mjauar längre, posten har väl stämplat ihjäl det!!! blink.gif
Ciczi
CITAT (Pia L @ 09-12-2008, 11:25) *
Tro sjutton det att paketet är platt och inte mjauar längre, posten har väl stämplat ihjäl det!!! blink.gif

rotfl.gif

Ciczi
Noak
Hoppas att postens paketleveranser är bättre än bussgods... rolleyes.gif
Fick avisering i fredags att jag hade ett paket att hämta, bakom posthuset och stationen. OK, for dit, men där fanns inget paket, det låg kvar i Gävle, sa killen på Bussgods. Åkte hem och kollade hur paketet hade färdats, och då upptäckte jag att det minsann inte låg i Gävle (10 mil) utan i Göteborg (70 mil), och att jag förväntades hämta detta paket inom en vecka...
Efter ett surt samtal till bussgods Göteborg (bakom posten och stationen), är nu paketet på väg till Hudik. Hoppas jag.
Liksom att mitt hemliga tomtepaket inte hamnar 70 mil från adressaten... rolleyes.gif
Pia L
Jag kan meddela min secret santa att postgången till skogen fungerat bra....nyfiken, jag??? inte ett dugg whistling.gif
Myosotis
CITAT (Pia L @ 09-12-2008, 11:25) *

rotfl.gif
Pia L
Jag tror inte att min secret santa har råkat skicka med någon katt, paketet är ca. en dm långt och cylindriskt.... g.gif hmm...kanske en provrörskatt? rolleyes.gif
Chamomille
VA??? Ska man skicka paketet fear.gif Jag trodde... Nämen... Skulle inte "Ulrica Big Santa" åka och samla upp alla klappar och sedan dela ut???
Som jag har väntat på henne sleep.gif
Betty
Eftersom jag endera dan, snart i alla fall, ska skicka iväg Paketet så råkade jag snubbla över den här behändiga funktionen på Postens hemsida: Skickaguiden Himla praktiskt att utifrån olika typer av "förpackningar" kunna beräkna priset på försändelsen. tummenupp.gif
Eva-Helene
CITAT (Chamomille @ 09-12-2008, 14:47) *
VA??? Ska man skicka paketet fear.gif Jag trodde... Nämen... Skulle inte "Ulrica Big Santa" åka och samla upp alla klappar och sedan dela ut???
Som jag har väntat på henne sleep.gif

Det trodde jag också - sen börja dom yra om när dom skulle skicka, så då g.gif anade jag ugglor i mossan. Igår besannades mina misstankar ohmy.gif när jag fick ett stoooort brev från Odlas Secret Santa. yahoo.gif Så jag vart ju tvungen att införskaffa frimärken så det ska räcka till paketet som jag ska skicka - nån gång i år. yes.gif
*Ulrica*
Ni skulle må då va? rotfl.gif

*Ulrica* på turné genom Sverige, iförd tomtedräkt... rotfl.gif
[attachment=28151:bigsanta.jpg]
pejori
Jag får säga att det är en lat tomte i år. naughty.gif
Inte sjutton kom han via skorstenen inte. Nä han bara dumpade paketet i brevlådan. crying.gif -fear-.gif
Där har jag suttit i spisen med gevalia och väntat och väntat på honom. -cry-.gif -cry-.gif

Hoppas tomten skickar något kul till någon från mej också....för det är väl tomten som fixar paketen?????
ULRIKA!!!!!
*Ulrica*
ohmy.gif JAHA!!?? LAT??? mad.gif
Nu ska jag inte bara fara land och rike runt och dela ut paket.
Nu ska jag tydligen öppna tomteverkstad och stå och pyssla i mitt anletes svett iförd tomtedräkt...
HERREGUUUUD ALLTSÅ!! rolleyes.gif no.gif

[attachment=28152:tomtenjobbar.jpg]

Nä, nånting får ni allt göra själva!
Jag måste ju faktiskt hålla ordning på er allihopa i denna tråden... [attachment=28153:80s.gif]
pejori
CITAT (*Ulrica* @ 09-12-2008, 16:42) *
ohmy.gif JAHA!!?? LAT??? mad.gif
Nu ska jag inte bara fara land och rike runt och dela ut paket.
Nu ska jag tydligen öppna tomteverkstad och stå och pyssla i mitt anletes svett iförd tomtedräkt...
HERREGUUUUD ALLTSÅ!! rolleyes.gif no.gif

[attachment=28152:tomtenjobbar.jpg]

Nä, nånting får ni allt göra själva!
Jag måste ju faktiskt hålla ordning på er allihopa i denna tråden... [attachment=28153:80s.gif]

Hm... g.gif
OK då. Får väl kliva ur spisen då. crazy.gif
Lär inte komma den dära snygga tomten iår heller hör jag. wacko.gif wacko.gif
Nåja, vad är en bal på slottet igentligen blink.gif

Får väl skicka ett paket själv då då om det nu ska va på detta viset. rtfm.gif rtfm.gif

Snyggt förkläde du har, när du putsar kulorna giggle.gif
AstLar
Väntar, väntar, väntar. VÄNTAR

Eftersom det är den tionde kan jag erkänna att jag har skickat mitt paket. (om det inte blev kvar i bilen ohmy.gif )
Myosotis
CITAT (AstLar @ 10-12-2008, 15:47) *

Då är det inte bara jag som inte fått mitt paket än?
Chamomille
Jag har inte fått nåt... unsure.gif Fast paketen behövs ju inte skickas förrän på fredag. Eller? Undrar om jag har skickat mitt??? Jag trodde ju Big Santra skulle komma och hämta det. Men var tog hon vägen unsure.gif
Chamomille
CITAT (Chamomille @ 10-12-2008, 18:00) *
Jag har inte fått nåt... unsure.gif Fast paketen behövs ju inte skickas förrän på fredag. Eller? Undrar om jag har skickat mitt??? Jag trodde ju Big Santra skulle komma och hämta det. Men var tog hon vägen unsure.gif

Jag undrar hur många av oss som är tjejer. Och hur många är killar?

naughty.gif
HelenJ
CITAT (AstLar @ 10-12-2008, 15:47) *

Eftersom det är den tionde kan jag erkänna att jag har skickat mitt paket. (om det inte blev kvar i bilen ohmy.gif )

Mitt är också skickat - men jag har inte fått nåt än sad.gif unsure.gif
Eva i Höga
Jag har fått - och skickat också! tummenupp.gif
Cathis
Jag har fått tummenupp.gif men inte skickat...eller har jag whist.gif
Betty
Jag har inte fått - men skickat... eller så gör jag det nån dag här senare i veckan... whist.gif
mojan
Nu har Tomten varit här! yahoo.gif Detta är den mest spännande julklappen i år. Jag vet inte vad det är och inte vem det är ifrån. bravo.gif
Chamomille
Jag har fått paket [attachment=28228:hapydancsmil.gif]
Jag är inte nyfiken [attachment=28229:noexpression.gif]
Å det är ett fint rim på snöret också yes.gif
Undrar om det står Västerås på stämpeln g.gif g.gif
AstLar
CITAT (Chamomille @ 11-12-2008, 14:35) *
Undrar om det står Västerås på stämpeln g.gif g.gif

Står det inte Tomteboda stämplat på alla tomtens paket?

Har förresten inte fått nåt än dunno.gif
Chamomille
CITAT (AstLar @ 11-12-2008, 14:56) *
Står det inte Tomteboda stämplat på alla tomtens paket?

biggrin.gif
Det trodde jag också i mitt stilla sinne. Fast det kanske finns fler tomtepostterminaler wink.gif
DragonLady
Fick ett brev på posten idag om att de hade ett paket till mig.. kruxet är att den som skickat inte frankerat tillräckligt, bara 33 kronor..så det fattades tydligen 21 kronor.. ingen avsändare var det heller så de vill att jag skall betala detta för att få det utdelat ninja.gif
Har ingen aning om vad det kan vara... confused.gif men det måste ju väga lite eftersom det kostar 54 kronor att skicka... det kanske är någons katt... rotfl.gif

Är av naturen lite misstänkt av mig, speciellt sedan jag hade mycket sjhå att bli av med företaget naturpost j-a skit som jag inte beställt och som de höll på att skicka i tid o otid och som de ville att jag skulle betala ranting.gif aldrig i livet sa jag till dem nono.gif rtfm.gif

Så frågan är ju om man skall betala 21 spänn till posten... g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon