Full version: Dagens kattbild!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Mollis
Jag kanske har visat denna bild förut men det är min allra sötaste lilla underbara kisse

Skruttis
Jakten på den perfekta sovplatsen fortsätter. Nu har turen kommit till vedkorgen.... wink.gif
Monarda
Vår nya söta grannfröken! Bassen lät sig dock inte charmas utan visade direkt var gränsen gick.

[attachment=62197:P6280733.jpg]

[attachment=62198:P8120128.jpg]
Olli

Svante på sin balkong.
Meriona
Oj så mycket fina bilder som ni satt in här på sistone! Helt underbara allihop! wub.gif
Är också allergisk, men hade jag bott på en gård så hade blivit några ladugårdskatter. smile.gif
Krolliljan
wub.gif
Oh så söööta era katter är.

Jag är också allergisk mot katter men som tur är har alla grannarna runt om katter så det vistas 5 st i vår trädgård från och till. yes.gif
omk
Plockade ner lite fönster förra veckan, för att skrapa, kitta och måla.
VIPS satt Tillis där och spanade !
skånepåg
Hej hej =)
tudor
[attachment=62643:hilding.jpg]
HILDING SOVER
Monarda
Morris tar sig också en tupplur. "Det är skönt att inte göra någonting..... och få vila ut efteråt"

[attachment=62646:P7060841.jpg]

stennie
Får jag presentera....Tigger!

Vår nya familjemedlem, bara 3-4 veckor än så länge så det dröjer ett tag inna vi får hem honom!
[attachment=62963:tigger.jpg]
Biggan_
Jättesöt Stennie! wub.gif
Dalistjejen
Oj jag trodde nästan att du lagt ut en bild på min katt. Samma sköldpaddsfärg och samma fina ögon
CITAT (Whiskuchi @ 23-03-2011, 14:35) *

kompiskram.gif
/Dalistjejen
omk
Isis; djupt sovande ... OCKSÅ en sköldpadda !

Myosotis
laugh.gif Glömt att ta in tungan... slap.gif
skånepåg
En kompis små missar wub.gif
Myosotis
wub.gif
Whiskuchi
ingrids
Stilstudier, sötnosar och snyggingar som alltid i tråden smile.gif
omk
Något låter ...
Lokan
laugh.gif Vilken rolig bild, omk!
omk
Ja, nu är det ju inte "dagens" bild, men den är rätt söt ...
"Kajsa-inte-så-fokuserad"
skånepåg
Inte nyaste men tror inte jag laggt upp den här =)
Krolliljan
CITAT (skånepåg @ 10-08-2011, 09:28) *
En kompis små missar wub.gif

wub.gif
Mollis
CITAT (Whiskuchi @ 11-08-2011, 11:22) *
Så lika men ändå så olika, jag älskar skillnaden i pälsfärg hos solida Doris och mönstrade Sigge!

Dom är så toksöta wub.gif
skånepåg
Lite nya =)
Myosotis
Den första är som en tavla!
omk
CITAT (skånepåg @ 21-08-2011, 12:12) *
Lite nya =)

wub.gif

Och Whiskuchi; sickna små gryn !! kiss.gif

Edit; de ser ut som små nallebjörnar ... Gillar speciellt Sigges ena öra giggle.gif
myy

Tre kattungar ur kullen vi hade i våras...
omk
Åh, herreminje, vilka små skrynkliga aliens !! laugh.gif (Fotovana, redan ?)

Verkligen annorlunda, minst sagt ... De trivs i solglimten, förstår jag ... giggle.gif
Vilka öron !! Större än hela huvudet, nästan !

myy
CITAT (omk @ 23-08-2011, 23:07) *
Åh, herreminje, vilka små skrynkliga aliens !! laugh.gif (Fotovana, redan ?)

Verkligen annorlunda, minst sagt ... De trivs i solglimten, förstår jag ... giggle.gif
Vilka öron !! Större än hela huvudet, nästan !

Öronen ÄR stora, men de är inte skrynkligare än andra katter. De döljer det inte bakom makeup bara.
Whiskuchi
CITAT (omk @ 23-08-2011, 21:14) *
wub.gif

Och Whiskuchi; sickna små gryn !! kiss.gif

Edit; de ser ut som små nallebjörnar ... Gillar speciellt Sigges ena öra giggle.gif

Tack! Det var just det nallebjörnsaktiga som gjorde att jag föll för brittiskt korthår, att de sedan är väldigt lugna att ha att göra med är en välkommen bonus wub.gif Väldigt skönt med katter som inte bryr sig ett dugg om ytterdörren också, de trivs ypperligt inne.
ingrids
Hm, Whiskuchi - valde ju mellan exotic och brittisk korthår och föll för en långnosad (nåja) individ av den förra sorten. Istället för att vara perserlugn har jag en ganska busig och jaktglad katt, även om han kan ligga och gosa bra nog länge när han vill. Trodde det var britten i honom som slagit igenom men även om han mer eller mindre respekterar att katter går i kattgården och inte genom ytterdörren skulle jag säga att han är mer glad i ute än dina britter verkar vara. Fast han har nästan ännu mer av den troskyldiga nallebjörnslooken, när han inte är "persersur" biggrin.gif
Whiskuchi
Mina kan också röja runt och busa rejält men de tar för det mesta ut överskottsenergin på varandra tongue.gif Mina har tillgång till rastgård men genom ett källarrum dit jag måste bära dem, jag antar att en katt som förknippar utevistelse med att få gå ut själva kan bli mer intresserad av ytterdörren. Jag som hade en huskatt som tog minsta chans att smita ut genom dörren tycker att de är väldigt innekära smile.gif
ingrids
Smart tänkt - de vet ju onekligen vart olika dörrar går!
skånepåg
[attachment=64203:sotiz_0280.jpg]
Snooze
[attachment=64204:sotiz_0282.jpg]
Kela min mage wub.gif
skånepåg
Dagsfärska, hon ligger bredvid och blir kelad wub.gif
Biggan_
Hon har det gott din lilla kisse! kompiskram.gif
skånepåg
Husses lille älskling wub.gif
ingrids
Skaffade en lillkatt till gammkatten för två veckor sedan. De börjar gå ihop bättre och bättre men lille Melwin har visst bestämt sig för att Sasja är hans surrogatmamma. Till saken hör att Sasja är en 4 år gammal kastrerad hankatt som nu har spenformade tovor på magen ... Att bilden är lite suddig handlar lite om att Sasja ivrigt slickar Melwins öron. Inte riktigt vad jag väntade mig, men visst är de söta tillsammans smile.gif

Snuttekatter

Myosotis
CITAT (ingrids @ 23-10-2011, 17:09) *
...Sasja är en 4 år gammal kastrerad hankatt som nu har spenformade tovor på magen ...

laugh.gif wub.gif
Pia L
Champis våran gamla kastrerade katthane har fått lite kassler och valparna tycker att det är riktigt orättvist :-)
[attachment=65747:Picture_368.jpg]
Det är våran lilla Peach som slickar sig om munnen efter att ha tvättat kattfarbror i munnen
ingrids
Inte alls som katt och hund mao eftersom lillvalpen inte gnyr med klöst nos smile.gif Och de små korvarna har växt till sig minsann!
omk
Inte "Dagens bild" direkt och inte världens bästa skärpa, men ....

MATDAGS !!!

(De 4 svarta klumparna på golvet, är kisefisarna ...)
skånepåg
^_^
skånepåg
^^

Gose fissen ligger bredvid wub.gif
Myosotis
Hon ser bortskämd ut wub.gif
skånepåg
Haha du skojar, de senaste dagarna har hon fått kalv kött och så fort man kommer ut i köket som vanligt kommer hon i gallopp men skriker som fan biggrin.gif
skånepåg
Snor flirting.gif
skånepåg
Hej hej =)

[attachment=66244:hej.jpg]

Får jag klösa här?

[attachment=66245:f_r_jag_riva.jpg]

wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon