|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
skånepåg
02-11-2012, 17:53
Naaw, vill ju försvara sitt territorium den lille killen Han får vänja sig först, ta ut han i koppel med så han kan bekanta sig med allt runt omkring, men de brukar hitta hem till sin mästare ändå
Monarda
02-11-2012, 18:22
Vi har varit ut med sele på några gånger och mer ska det bli i helgen. Han ska få sniffa in sitt territorium riktigt innan han får gå på egen hand. Det lär dock bli några hand(tass)gemäng innan alla gränser är dragna. Måns har haft det tufft i sitt tidigare liv och behöver bygga upp sitt självförtroende. Första gången han såg grannkattan på andra sidan glaset trodde jag han skulle få hjärtsnörp, han hyperventilerade och darrade i hela kroppen. Men bara någon dag senare gjorde han utfall, så det tar sig.
skånepåg
02-11-2012, 20:28
Nämen lilla stackaren, han blir en tuff kille i området sen kanske om inte flörtar med alla damerna
Monarda
03-11-2012, 14:06
Dagens promenad.
[attachment=73224:DSC_0678.jpg]
Här satt grannkattan igår. Jag känner minsann lukten!
[attachment=73225:DSC_0683.jpg]
Synd att guldfiskarna är inplockade.
[attachment=73226:DSC_0694.jpg]
Allt är nytt och spännande, bäst att vara på sin vakt. [attachment=73228:DSC_0687.jpg]
skånepåg
04-11-2012, 16:20
Ut och utforska sitt nya rike Gott med frukost. [attachment=73268:2012_11_...32222222.jpg] Lite vatten efter detta torra knapret du gav mig är bra [attachment=73269:2012_11_...22222222.jpg]
Skruttis
04-11-2012, 17:40
CITAT (Monarda @ 03-11-2012, 14:06)  [attachment=73228:DSC_0687.jpg] Vad fin han är Monarda! Han kan charma vem som helst. Och så den där kloka och vänliga blicken..... PS. Så avundsjuk jag blir på alla er som kan ta så fina bilder på era familjemedlemmar.
Monarda
04-11-2012, 18:20
Får tacka på Måns vägnar! Idag smet han minsann ur selen och jag flög på huvudet på gräsmattan i mina försök att få tag på honom. Tur att ingen såg mig där jag kravlade runt, utom Måns då som satte sig under en buske och stirrade förskräckt på mig och sen bar det iväg på egen hand. Grannkattan dök förstås upp så det var bäddat för strid, trodde jag. Men det blev faktiskt inget slagsmål, dom såg helt enkelt ut att acceptera varandra och det var ju en lättnad. Insåg att det inte var någon idé att jaga runt efter honom så jag gick in och efter en halvtimme, som kändes som en evighet för mig, dök han upp. Belöningen blev kokt torsk, det ska löna sig att komma hem igen!
Ingela i Segersberg
04-11-2012, 18:27
Jag håller med Skruttis! Måns är jättesöt!  Skönt att det gick bra med grannkatten!
Underbare Måns ! Han vet redan var "hemma" är och verkar oerhört mysig !! Du har verkligen fått en lyckträff med den kisen, Monarda !! Bifogar en bild som bara kattägare njuter av ?? Ni vet, när de ligger utsträckta och djup-sover och så helt plötsligt; sträcker de på TÅRNA !!  Edit; hur är det med Stella, Skruttis ? Vi vill se mera bilder !! Och Polecats Bosse ?? Han måste vara bror med Måns, eller nåt  De är så otroligt lika !! Och de verkar vara lika charmiga båda två !!
CITAT (omk @ 04-11-2012, 21:07)  Underbare Måns ! Han vet redan var "hemma" är och verkar oerhört mysig !! Du har verkligen fått en lyckträff med den kisen, Monarda !! Bifogar en bild som bara kattägare njuter av ?? Ni vet, när de ligger utsträckta och djup-sover och så helt plötsligt; sträcker de på TÅRNA !!  Edit; hur är det med Stella, Skruttis ? Vi vill se mera bilder !! Och Polecats Bosse ?? Han måste vara bror med Måns, eller nåt  De är så otroligt lika !! Och de verkar vara lika charmiga båda två !! Vilken underbar bild - just det där med kattfötter - att sätta en fingertopp på undersidan framför tramdynan och snurra den på en kattfot - då öppnar dom liksom upp foten och spretar med tårna ... det känns så skönt. Min älskling (en granne) är mycket förtjust i fotkontakt - att sitta och hålla honom hårt i tassen och trycka den - åh det gillar han (och jag).
skånepåg
04-11-2012, 23:39
Haha ja, det räcker nästan man petar på tramdynorna så spretar de  Jag håller ofta tassen som hålla hand och gnuggar trampdynan när vi ligger i soffan, hon misstycker inte så tror de gillar uppmärksamheten, men tassarna är en liten faroson egentligen, de vill inte det egentligen
CITAT (gunsta @ 04-11-2012, 21:44)  Min älskling (en granne) är mycket förtjust i fotkontakt - att sitta och hålla honom hårt i tassen och trycka den - åh det gillar han (och jag).  Lyckliga dig !! Mina tjejer är kittliga på tassarna, så det blir inget av med att tass-gosa med dem. Man blir liksom arm-strimlad när man försöker Men när tjejerna sover ... DÅ kommer det där underbara spretandet ...  CITAT (skånepåg @ 04-11-2012, 23:39)  ... de vill inte det egentligen  Sotiz är säkert kittlig, hon också !!
skånepåg
05-11-2012, 02:15
CITAT (omk @ 05-11-2012, 02:10)  Sotiz är säkert kittlig, hon också !! Hon är ju det
Skruttis
05-11-2012, 10:00
CITAT (omk @ 04-11-2012, 21:07)  Bifogar en bild som bara kattägare njuter av ?? Ni vet, när de ligger utsträckta och djup-sover och så helt plötsligt; sträcker de på TÅRNA !! Edit; hur är det med Stella, Skruttis ? Vi vill se mera bilder !! Tänk att man kan tycka att tåspretning är så himla gulligt. Jag är precis likadan. Jo tack, Stella mår bra men är lite orolig för att behöva åka bil igen. Hon håller sig lite undan på morgontimmarna, som hon inte gjort förut. Hon blir inte bilsjuk, det vet vi, för första färden från Katthemmet och hem till oss var hon hur lugn som helst. Nu blir hon fullständigt livrädd när vi tar fram halsbandet och jag bär ut henne i bilen. Hon ligger i mitt knä under hela bilfärden med huvudet inkört under min arm och bara skakar. Hon visar med hela sin lilla kropp att hon absolut inte vill att vi ska lämna av henne. Vi känner ju inte till hennes bakgrund men troligtvis så var det det sista henne förra "familj" gjorde. Åkte bil med henne och dumpade henne någonstans och det var det sista hon såg av dem. Förbannade @%&*%€  Pottsorkar!!! Här är hon i a f i sin älskade tvättkorg. Bästa sovstället när vi inte ligger i sängen allihop. Vi fick skaffa en ny tvättkorg när vi märkte att hon tyckte att det är så himla mysigt att ligga i den här, mitt på hallen på övervåningen. Trevligt för mig då jag sitter på bottenvåningen snett under den, så jag ser henne hela tiden när jag sitter vid datorn. Det är dessutom precis utanför mitt pysselrum så därifrån har jag jättebra visuell kontakt. Nedre bilden: Så här går också bra att sova, i soffan på altanen.
skånepåg
05-11-2012, 12:18
Lilla hjärtat Hon gillar nog inte bilfärderna för vet inte vad för hemskt ställe hon ska till efter att bli lämnad i fängelset av en bilfärd Så stortrivs ju i tvättkorgen av era lukter från mänsklig kontakt
Skruttis
05-11-2012, 15:10
CITAT (skånepåg @ 05-11-2012, 12:18)  Lilla hjärtat Hon gillar nog inte bilfärderna för vet inte vad för hemskt ställe hon ska till efter att bli lämnad i fängelset av en bilfärd Så stortrivs ju i tvättkorgen av era lukter från mänsklig kontakt  Visst är det nog så Skånepåg, att hon är rädd för att bli dumpad ännu en gång. Vi tror att det är ungefär den här årstiden som hon blev utkastad och sedan levde utomhus ensam ända tills hon kom till Katthemmet i februari. Det är väl bara att ge henne tid och kärlek och hoppas att minnet bleknar så småningom. När det gäller allt annat så litar hon på oss. När jag bar in henne hos veterinären i lördags så klamrade hon sig fast vid mig. Inte en enda gång under hela besöket så försökte hon ta sig ner. Att få det förtroendet redan, hon har ju bara varit hos oss sen i maj, det känns oerhört stort.
skånepåg
05-11-2012, 15:22
De är långsinta så helt glömmer hon nog inte, men känner nog all trygghet och kärlek av er så vill ju inte lämna denna trygga platsen och famnen Sotiz sitter bredvid och studerar vad man gör som är så intressant, om en katt kunde skriva eller prata hade varit kul, men nog lite jobbigt tillslut som ett femårigt barn för alla frågor
polecat
05-11-2012, 16:06
En månad har gått med katt och Bosse verkar ha bestämt sig för att vi får bo hos honom... Han får sina ryck och busar men vips kan han vara som uppslukad av jorden. För det mesta är han där vi är, är väldigt sällskaplig. Ligger gärna på en stol eller kökssoffan vid middagen. Från början var han skraj för att gå ut och in men nu fixar han det galant. Har ett planteringsbord på verandan under köksfönstret som han klättrar upp på och "knackar" då han vill in (han kan skrämma slag på vem som helst då han stirrar in genom fönstret). Fast han är ute väldigt lite och har bestämt sig för att min rabatt är en utmärkt toalett.... Kvällarna tillbringar han i soffan hos oss och nätterna i någon av barnens sängar. Han är fortfarande alltid hungrig,trots avmaskning, så han kan alltid lura till sig en liten mumsbit av någon. Tänk vad mysigt det är med katt. [attachment=73296:IMG_0235__Large_.JPG]
CITAT (polecat @ 05-11-2012, 16:06)  .... Tänk vad mysigt det är med katt.
[attachment=73296:IMG_0235__Large_.JPG] Dagens sanning, tycker nog alla kattälskare
Monarda
05-11-2012, 18:25
Måns finner sig tilll rätta mer och mer och har nu kommit fram till att bästa sängplatsen är på övervåningen i sonens säng. Han kommer hem till helgen och får väl finna sig i att ha fått en sängkompis. I dag började Måns träna att gå in genom kattluckan. Lite tveksam först men när husse lockade med en godbit så gick det som smort. Nu hoppas vi att han fattar galoppen så han kan vara ute på egen hand och rasa av sig. Han far runt som ett skållat troll här inne ibland, skjuter rygg, går på tvären och vill bli jagad.
[attachment=73298:DSC_0691.jpg]
skånepåg
05-11-2012, 18:41
Varför finns det inte en gilla knapp för detta här
skånepåg
05-11-2012, 18:56
Hitta denna precis på nätet, tre stycken sötnosar utmattade vilande i sängen
CITAT (Skruttis @ 05-11-2012, 10:00)  Tänk att man kan tycka att tåspretning är så himla gulligt. Jag är precis likadan. Här är hon i a f i sin älskade tvättkorg. Bästa sovstället när vi inte ligger i sängen allihop. Vi fick skaffa en ny tvättkorg ...  Bästa platsen, ju !! T.o.m HÅL för tassar och ev tå-spretning !! "Vi fick skaffa ny tvättkorg";  Vad GÖR man inte för sina pälsklingar ?? (Måste även få påpeka den spegelvända likheten med min Kajsa. De är SÅ lika, fast tvärtom !) CITAT (skånepåg @ 05-11-2012, 15:22)  ... om en katt kunde skriva eller prata hade varit kul, men nog lite jobbigt tillslut som ett femårigt barn för alla frågor  Ja, jösses !! Man hade ALDRIG fått vara ifred !!  "Varför får hon godare mat än mig, varför regnar det just NU, när jag ska gå ut, varför släppte du inte in mig när jag jamade, varför släppte du inte UT mig när jag jamade (att du sov, räknas inte), varför, varför, varför ..."  CITAT (polecat @ 05-11-2012, 16:06)  En månad har gått med katt och Bosse verkar ha bestämt sig för att vi får bo hos honom... Lyckost, polecat !!  Han vet var han bor och just DÄR, råkar du och din familj bo också ! Han är sååå fin, men tror veterinären verkligen att han är 3 år ?? Han verkar yngre ... CITAT (Monarda @ 05-11-2012, 18:25)  Han far runt som ett skållat troll här inne ibland, skjuter rygg, går på tvären och vill bli jagad.  *gillar*
skånepåg
05-11-2012, 21:10
Slår två flugor i en smäll, min välkända väska i stan som jag själv sytt och Sotiz undersöker
polecat
05-11-2012, 21:36
CITAT (omk @ 05-11-2012, 20:51)  Lyckost, polecat !!  Han vet var han bor och just DÄR, råkar du och din familj bo också ! Han är sååå fin, men tror veterinären verkligen att han är 3 år ?? Han verkar yngre ...  *gillar* Vi har inte varit till någon veterinär meed Bosse men kvinnan som förmedlade honom till oss trodde att han var 1-1,5 år gammal.
skånepåg
05-11-2012, 22:47
Friendship bracelets Hur länge den finns kvar på tassen är bara en tidsfråga
CITAT (polecat @ 05-11-2012, 21:36)  Vi har inte varit till någon veterinär meed Bosse men kvinnan som förmedlade honom till oss trodde att han var 1-1,5 år gammal. Åh, var fick jag det ifrån, att Bosse ansågs som 3 år ??  Ber om ursäkt ! Som sagt, han verkar vara 1,5, som mest ! Underbar "sprallis" !!  hoppa,hoppa,sidledes,med JÄTTEstor svans
skånepåg
06-11-2012, 09:23
Vill ut och jaga fåglarna
Whiskuchi
06-11-2012, 10:15
Vad gör man om man inte får plats på fönsterbänken men vill njuta av den goa elementvärmen? Agerar bro mellan köksbord och den lilla bit fönsterbänk där man kan knö sig in förstås.
Bwahaha !!!! De är ju helt underbara, alltså ! Får man inte plats, så klämmer man sig in ÄNDÅ !!
Skånepåg, hur gick det med armbanden ?
polecat
06-11-2012, 21:29
Eller så gör man som mig... [attachment=73316:13522196..._Medium_.jpg] ser till att matte städar ur i fönstret (jag har fått ett fönster i vardagsrummet också, gissa om jag bestämmer  ) //Bosse
skånepåg
07-11-2012, 16:37
CITAT (omk @ 06-11-2012, 20:26)  Skånepåg, hur gick det med armbanden ? Det vet jag inte, hitta bilden på nätet
CITAT (omk @ 06-11-2012, 20:26)  Bwahaha !!!! De är ju helt underbara, alltså ! Får man inte plats, så klämmer man sig in ÄNDÅ !! Just precis så resonerar en katt - "man klämmer in sig och ner sig och kryper in" ..... trots att föremålet är minst fem nummer för litet
skånepåg
07-11-2012, 19:52
Halaj!
Såsom varande en som inte kan välja sida (hund eller katt), måste jag påpeka att inte bara katter tar plats där inte plats finns...
tillägg: hittad bild på nätet.
//T
skånepåg
09-11-2012, 01:23
I have seen the light! Har en mini led ficklampa jag fick till det fotot med i total mörker
Monarda
09-11-2012, 19:38
Skånepåg, det var en jättehäftig bild!
Måns har fått smaka på friheten nu och njuter av att sniffa runt och klättra i träd utan besvärande sele.
[attachment=73399:DSC_0706.jpg]
[attachment=73400:DSC_0709.jpg]
Biggan_
10-11-2012, 01:00
Så fin han är!  Vilket äventyr att upptäcka sin nya värld!
Monarda
10-11-2012, 11:36
Torskfilén är slut, matte! Kommer det mer eller......
[attachment=73417:DSC_0711.jpg]
skånepåg
10-11-2012, 22:15
Kärlek
skånepåg
11-11-2012, 00:40
Söt lekfull misse Precis borstat lilla sotnosen, så den halvlånga silkeslena pälsen blir lenare och bara första borsttaget så utbrister hon ju jätte högt spinnande läte, det är svårt att beskriva hur mycket vi älskar varandra, men bara djurägare vet den kärleken
polecat
11-11-2012, 10:03
CITAT (Monarda @ 10-11-2012, 11:36)  Torskfilén är slut, matte! Kommer det mer eller......
[attachment=73417:DSC_0711.jpg] Men oj vad Måns och vår Bosse är lika varandra, vilka snyggingar....
Monarda
11-11-2012, 12:06
CITAT (polecat @ 11-11-2012, 10:03)  Men oj vad Måns och vår Bosse är lika varandra, vilka snyggingar.... Kan ju bara hålla med förstås!  Har förstått att Bosse också är hittekatt. Måns blev omhändertagen tidigt i våras mager, smutsig och utsvulten och lämnades till katthemmet. Gud vet vad han varit med om. Nu verkar han i alla fall harmonisk och glad så förhoppningsvis har det svåra inte satt alltför djupa spår i honom. Äter gör han med god aptit efter den effektiva avmaskningen vi fick göra först. Vi har också hunnit med en vända till veterinären för behandling av öronskabb, något han tyvärr fick med sig från katthemmet.
polecat
11-11-2012, 14:03
CITAT (Monarda @ 11-11-2012, 12:06)  Vi har också hunnit med en vända till veterinären för behandling av öronskabb, något han tyvärr fick med sig från katthemmet. Bosse verkar besväras av klåda i öronen ibland, vad är det för behandling när katter fått skabb ? Blev rekomenderad på apoteket att köpa Epi-otic, men Bosse är lite "svårbehandlad" men jag har lyckats överumpla honom några gånger...
skånepåg
11-11-2012, 15:47
Använd en tops som du dränkt den i det med och gnugga under kel eller när tillfället ges
polecat
11-11-2012, 16:03
CITAT (skånepåg @ 11-11-2012, 15:47)  Använd en tops som du dränkt den i det med och gnugga under kel eller när tillfället ges  Jag är lite rädd att komma för långt in i örat om jag använder tops. På flaskan står det att man ska spruta in i örat och gnugga, men Bosse är snabb som blixten och smiter......
skånepåg
11-11-2012, 16:13
Hehe ja, stackarna vet inte att det är bra för de En avklippt bit av en handduk är nog lite lättare och behagligare ^^
Monarda
11-11-2012, 18:39
CITAT (polecat @ 11-11-2012, 14:03)  Bosse verkar besväras av klåda i öronen ibland, vad är det för behandling när katter fått skabb ? Blev rekomenderad på apoteket att köpa Epi-otic, men Bosse är lite "svårbehandlad" men jag har lyckats överumpla honom några gånger...  Efter att veterinären konstaterat att det verkligen var skabb det var frågan om och inte öroninflammation så använde hon först Epi-Otic för att göra ren öronen från den bruna sörjan som orsakats av skabben. Själva behandlingen mot skabb var ett receptbelagt läkemedel som gnuggades in i nacken. Det verkar ha gjort susen för han har slutat klia sig nu och Epi-Otic blev jag rekommenderad att använda i fortsättningen för rengöring men det räcker med någon gång per månad. Använd INTE tops, bomullspads som man viker ihop fungerar utmärkt.
skånepåg
11-11-2012, 23:48
På tal om spreta med tassarna, denna killen har tummar, evolutionen går framåt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|