Full version: Dagens kattbild!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Monarda
CITAT (Lokan @ 31-07-2013, 21:05) *
Ååååh vad skönt det ser ut! laugh.gif Den katten vet minsann hur man kopplar av!

Undrar ibland om han har någon ragdoll-gen; slappnar av totalt och ogillar att bråka med andra katter.
Monarda
Så tråkigt jag har det idag, inget kul att göra.
[attachment=77931:DSC_0449.jpg]

Undrar om matte märker att jag pillat loss en taklök!
[attachment=77932:DSC_0458.jpg]
Hasse_h
Är nybliven ägare till två underbara och busiga 12 veckor gamla kattsyskon, Luna (syster t.v) och Pixel (bror)!! yes.gif
[attachment=78034:Luna_Pixel.jpg]
Anki på Öland
Jisses så söta smile.gif
Monarda
CITAT (Hasse_h @ 14-08-2013, 15:26) *
Är nybliven ägare till två underbara och busiga 12 veckor gamla kattsyskon, Luna (syster t.v) och Pixel (bror)!! yes.gif
[attachment=78034:Luna_Pixel.jpg]

Åh, så mysiga! Nu hoppas jag vi får se massor av bilder framöver.
Hasse_h
Får väl bjuda på ett par bilder till kanske,

Här spanar Luna in husse när han spikar Cat-kabel rolleyes.gif till hemmanätverket:
[attachment=78189:P8170036.jpg]

Läggdags i favoritkorgen med fårskinnsfällen, storebror Pixel somnade först ikväll:
[attachment=78190:P8190052.jpg]
gunsta
Hasse! Vilka sötnosar - pälsanlaget? långhår i släkten månne. Hur som, jag gratulerar till kattägandet - underbara djur.
Hasse_h
Pälsen är ett mysterium, ingen av föräldrarna har denna päls med lite halvlånga hår. De har två syskon från samma kull som inte alls liknar dem, den ena grå den andra gul/vit-strimmig.
Hursom så är de helt underbara biggrin.gif
gunsta
CITAT (Hasse_h @ 20-08-2013, 13:20) *
Pälsen är ett mysterium, ingen av föräldrarna har denna päls med lite halvlånga hår. De har två syskon från samma kull som inte alls liknar dem, den ena grå den andra gul/vit-strimmig.

tummenupp.gif
silos
Väldans söta!
Whiskuchi
CITAT (Hasse_h @ 20-08-2013, 13:20) *

Långhår (om de nu är långhåriga, det ser ut som om det inte är alla strån?) ärvs recessivt så det kan poppa upp efter korthåriga katter också smile.gif
Hasse_h
Nä, det är inte alla strån som är långa. Främst de vita, men inte alla. Men det kanske också är recessivt?

Här är det äkta syskonkärlek trots att de precis innan har tillbringat en lång stund med att boxas, brottas, bitas och fräsa och jaga livet ur varandra:
kram1.gif
[attachment=78401:P8300107.jpg]
Skruttis
Det här är min favorittråd även om jag varit dålig på att kommentera på sista tiden.
Härliga kattbilder från alla, inte minst den sista på syskonkärleken.

Vi har precis adopterat vår 5:e familjemedlem Molly från Djurhemmet.
Som min syster så glatt konstaterade så har min man nu ett eget litet harem med viljestarka honor. innocent.gif

Så här ser det alltså ut på kattfronten numera:

Molly 4 år
[attachment=78454:Molly.jpg]
Stella 6 år
[attachment=78455:Stella_spanar.jpg]
Sessan 17 år
[attachment=78456:Sessan_n_rbild.jpg]
gunsta
Så roligt att läsa om dina katter Skruttis - Molly var ny men Stella och Sessan känns bekanta. Fungerar damerna ihop?
Skruttis
Tack Gunsta!
Jo då det fungerar riktigt bra särskilt med tanke på att Molly bara varit hos oss i två veckor.
Det mesta är Stellas förtjänst då hon som alltid är en ängel mot nya katter.
Sessan gillar ingen katt så hon kör sitt eget lilla race och väser om de kommer nära.
Det känns som om Stella och Molly kan bli vänner.
gunsta
Jag förstår Skruttis - tur att ni har Stella som pysslar om Molly - Sessan är väl som hon är, inte mycket att göra åt den damen. Hon verkar vara som våran Selma var - gillade inte katter - inte ens sina barn.

Skickar med en bild på Selmas äldste son Mulle (granne till oss här på landet) - han är hos oss nästan jämt. Men idag blev han förolämpad för att han inte fick vara i resväskan och håra ner - på bilden tvättar han av sig förtretet. F ö är han en ängel - han formligen avgudar oss. smile.gif
omk
Min lilla störiga, krävande, klängande och helt UNDERBARA Tillis har fått lämna jordelivet. -cry-.gif
Nu spanar hon säkert på oss som saknar henne !!

Biggan_
CITAT (omk @ 13-09-2013, 02:18) *
Min lilla störiga, krävande, klängande och helt UNDERBARA Tillis har fått lämna jordelivet. -cry-.gif

trostar.gif smiley_small_hug.gif
Ingela i Segersberg

trostar.gif
gunsta

Ack ack .... en tröstekram trostar.gif
omk
Tack Biggan, Ingela och Gunsta ! Era tröstekramar värmer !

Det är ju en familjemedlem som helt plötsligt fattas ! Men jag har tre luddiga fyrbeningar kvar, som också tröstar, tack o lov !
Klint
Oj omk så tråkigt. trostar.gif
Trampendal
Här är en av mina katter.
Månsan heter hon, men jag kallar henne ibland för Momsen, för hon är en mervärdes-katt. smile.gif

[attachment=78706:IMG0038A.jpg]

De flesta bilderna på henne ser ut så här.

[attachment=78707:IMG0040A.jpg]

Kameran låter innan bilden tas och de måste hon ju kolla vad det är.

Hon är överhuvudtaget väldigt intresserad av ljud. Mobilsignaler kan sysselsätta henne länge.
För att inte tala om boken jag har med alla Sveriges fåglars läten på mp3.

Ingen av de andra två bryr sig det minsta.

mamamaggan
trostar.gif trostar.gif trostar.gif Till dig omk .

Skruttis , har det fungerat bra att adoptera från katthem ?

Kommer att skaffa katt igen känner jag och har då funderat så smått på att ta från katthem.
Trampendal
Förlåt omk!
Känns som klavertramp att bara fläska in mina bilder så där.

Förstår att du är ledsen, alltid lika tungt när djur dör. sad.gif trostar.gif
Skruttis
CITAT (mamamaggan @ 19-09-2013, 22:45) *
trostar.gif trostar.gif trostar.gif Till dig omk .
Skruttis , har det fungerat bra att adoptera från katthem ?

Kommer att skaffa katt igen känner jag och har då funderat så smått på att ta från katthem.

Jag blir jätteglad att höra att du kan tänka dig ta dig an en katthemskatt! tummenupp.gif Det finns så många som verkligen behöver hem och kärlek.

För oss har det gått väldigt bra men jag har hör om många som lämnar tillbaka katterna redan efter några dagar för att de inte tycker att det fungerar.
Tror man måste vara förberedd på att det kan bli lite tuffare än att adoptera en från uppfödare (har jag aldrig provat) beroende på vad katten råkat ut för och varför den finns på katthemmet.
Förutom att de kan ha varit svårt misshandlade, vanskötta, utkastade m m så kan de vara resultatet av inavel och då kanske ha problem invärtes.
Vill absolut inte skrämma dig utan bara tipsa om att försöka få veta mesta möjliga om dess bakgrund och ha i åtanke att det kanske tar lång tid innan den är helt trygg i sitt nya hem.
Sedan får du själv göra bedömningen om du tror dig ha tålamod, ork och tid i den utsträckning som katten behöver.

Å andra sidan så kan det ju självklart gå hur smidigt som helst. En del katter är ju inlämnade bara p g a allergier eller liknande och behöver ju inte vara "trasiga" i själen.

Vår Stella t e x har vi haft i 1 1/2 år nu och hon hamnar f f i situationer ibland där hon får små utbrott för att hon blir rädd. Utbrotten blir allt lindrigare och allt färre men det tar tid.
Det p g a att hennes tidigare familj har uppenbarligen har misshandlat henne i flera år och sedan dumpat henne i skogen.

Däremellan så är hon den goaste, snällaste, mest storsinta och lojalaste katt man kan få. Jag ångrar inte ett ögonblick att vi adopterade henne. wub.gif
En "bonus" är att få känna att man gett en helt underbar varelse en bättre tillvaro och en ny start i livet. Att få chansen att gottgöra vad andra gjort henne.

Håller verkligen tummarna för dig Mamamaggan, att du kommer att prova och att lyckas!
omk
CITAT (Trampendal @ 19-09-2013, 23:14) *
Förlåt omk!
Känns som klavertramp att bara fläska in mina bilder så där.

Förstår att du är ledsen, alltid lika tungt när djur dör. sad.gif trostar.gif

Åh, Trampendal, känn dig inte så ! Jag tar inte illa vid mig ! Tack för din medkänsla! kompiskram.gif
Jag fick mig dessutom ett välbehövligt gott skratt åt den extrema "närbilden" a0a.gif

Tack även till Klint och mamamaggan ! Det värmer, ska ni veta ! smiley_small_hug.gif

Monarda
Det gör ont att mista en fyrfotad vän, vår gamling lämnade jordelivet för drygt ett år sedan nu så jag vet precis vad du går igenom Omk. trostar.gif Hoppas du hittar en ny vän snart, det finns många som behöver dig.
omk
Tack Monarda ! kram2.gif

Nu har jag ju 3 luddrumpor kvar, så ännu känns det inte så "akut" direkt giggle.gif men nästa fyrbening kommer säkert att hämtas från Katthemmet.

mamamaggan, jag har, precis som Skruttis, bara goda erfarenheter av "katthemskatter".
Katterna lever ju liksom i ett limbo på katthemmet och varje katt längtar efter ett eget hem och en egen mänska.
Oftast "känner" ju personalen varje katt och där kan du få mycket info, så att du och katten passar ihop. Men kanske får du inte välja vilken katt som ska komma till dig ? Har du riktig tur, så väljer den dig ... yes.gif

Hoppas att du tar steget. Du kommer INTE att ångra dig !
Whiskuchi
Härom dagen åkte katt-tv'n upp.
Trampendal
Hoppas att det visas många spännande filmer framöver! smile.gif
omk
CITAT (Whiskuchi @ 03-10-2013, 08:47) *
Härom dagen åkte katt-tv'n upp.

CITAT (Trampendal @ 04-10-2013, 00:03) *
Hoppas att det visas många spännande filmer framöver! smile.gif

Jag har "interaktiv" katt-tv !! laugh.gif
(Kolla hennes öga - TOTAL fokus på nånting ...)
Monarda
Här är Morris, min trogne följeslagare i husvagnen. Han älskar att vara där och varje gång jag kommer så springer han före och sätter sig på trappsteget, ivrigt väntande på att dörren ska öppnas.
[attachment=79004:_003.jpg]
Monarda
Måns putsar tassen.

[attachment=79095:DSC_0749.jpg]

Morgonsolen värmer skönt i pälsen.

[attachment=79096:DSC_0755.jpg]
öland4ever
En av mina sex katter

Direktlänk i Full HD 1080p för 26 tums skärmar eller större i Full HD
http://img62.imageshack.us/img62/1796/mlwz.jpg
gunsta
CITAT (öland4ever @ 23-10-2013, 21:41) *
En av mina sex katter

Oj vilken skönhet - vad heter damen i fråga ... för det är väl en dam?
öland4ever
CITAT (gunsta @ 23-10-2013, 21:47) *
Oj vilken skönhet - vad heter damen i fråga ... för det är väl en dam?

Tack för komplimang. Alltid roligt att höra att man har fina o välskötta katter. rolleyes.gif

Du gissade helt rätt, det är en tjej. På bilden är hon lite drygt ett år gammal. Jag har även hennes syrra från samma kull men märkligt nog har hon en annan pappa (tror jag).

Samtliga katter jag har är sk omplaceringskatter. Dvs katter jag tagit hand om där förra ägaren av olika orsaker inte kunnat ha dom kvar (arbetssituation, alergi, flytt från landet till stan osv osv).

Om någon undrar efersom jag bor på landet... JA - samtliga katter är kastrerade, vaccinerade, ID-märkta o registrerade hos SKK.SE. smile.gif
Monarda
CITAT (öland4ever @ 23-10-2013, 21:41) *
En av mina sex katter

Sex katter skulle jag också vilja ha. Men tyvärr passar det inte såsom jag bor nu så jag får nöja mig med en. Men grannkatterna brukar slinka in här på en matbit så emellanåt har jag lite fler än en. smile.gif
Monarda
Grannens lilla troll tittar gärna in på en bit mat, speciellt när det vankas fisk.
[attachment=79210:DSC_0800.jpg]

Måns låter henne hållas och väntar tålmodigt tills hon smaskat klart.
[attachment=79211:DSC_0801.jpg]

Efter det tar dock gästfriheten slut och här är Siskas yviga svans nära att fastna i Månsens vässade klor.
[attachment=79212:DSC_0802.jpg]
Monarda
Matte, jag har inte fått mitt godis idag. Och jag vet nog var burken står.....
[attachment=79215:DSC_0804.jpg]
gunsta
Undrar om Matte plockade fram burken ..... kan jag väl aldrig tro smile.gif
Monarda
Ja du Gunsta! Du är ju också kattvän så då kan du tänka dig att den där burken är framme flera gånger varje dag giggle.gif
gunsta
Sant Monarda - man kan inte motstå en katts önskemål - man är en slav under deras vilja/nycker ... och man finner sig i det hur lätt som helst.
omk
Kajsa skickar en bild till er alla och med en speciell nospuss till gunsta och Skruttis ! ♥♥
Skruttis
CITAT (omk @ 15-11-2013, 03:40) *
Kajsa skickar en bild till er alla och med en speciell nospuss till gunsta och Skruttis ! ♥♥

Tack och puss på dig också söta lilla pricknos! Var rädd om tassarna. ♥
gunsta
Tack omk och Kajsa - pussar tillbaka wub.gif

PS: Vilka vackra ögon lilla damen har
Monarda
Måns mediterar i morgonsolen.

[attachment=79305:DSC_0829.jpg]

Monarda
De flesta katter vill in när de är ute och vice versa, och ofta samtidigt. wink.gif
[attachment=79306:DSC_0833.jpg]
gunsta
Har Måns fått nåt ur 'godisburken' idag då? .... F ö en fin bild på en stolt katt. smile.gif (trappbilden alltså)

Dörren - oj det där känner man igen - så mycket fjäskade hit och dit - värst var det på nätterna ... man bad och bönade - in eller ut.
Monarda
Eller så tror dom att om det regnar på ena sidan av huset så kanske solen skiner på den andra giggle.gif

Extra tilldelning ur godisburken idag, det är ju lördag! För tillfället är det lugnt och middagsluren som varar ett antal timmar har nyss påbörjats sleeping.gif
[attachment=79308:DSC_0314.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon