|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
skånepåg
19-01-2013, 18:49
Hehe du får lyxa till det ibland så han inte fattar tycke för det och ratar den andra blötmaten Ett speciellt ord för just den maten så blir han lyrisk när han hör att det bjuds på det, men det gör de ju annars med
Monarda
19-01-2013, 19:12
Vi får nog köra den som lördagsgodis! Men visst är det otroligt vad duktiga dom är att förknippa ljud med speciella händelser. Måns kommer som ett skott när jag tar av locket på kattgodiset och om han ligger på övervåningen på natten så kommer han ner direkt när vår väckarklocka ringer; "Nu äntligen blir det liv i dönickarna"
skånepåg
19-01-2013, 19:57
Smarta små härliga lurvisar
polecat
19-01-2013, 21:26
CITAT (Monarda @ 19-01-2013, 18:43)  Den förväntansfulla minen känner man igen. Måns är lite petig när det gäller mat men idag var jag in på zoo-affären och handlade och då slank det med några portionspåsar blötfoder "Superpremium Cat Food" à 12:90. Det föll minsann på läppen. Så började jag räkna; 3 påsar x 12:90 blir 38:70 per dag x 30 blir 1161 kr/mån!
[attachment=74428:DSC_0711.jpg] Bosse är också kinkig då det gäller maten, köper burkar som är "sådär" enligt Bosse, men det går ner då hungern river i tarmarna. Sen går det alltid att knapra torrfoder däremellan.
Monarda
20-01-2013, 12:05
Godisjakt!
[attachment=74456:DSC_0122.jpg]
Attack!
[attachment=74457:DSC_0127.jpg]
Nu har jag dig!
[attachment=74458:DSC_0121.jpg]
Fokus!
[attachment=74459:DSC_0120.jpg]
skånepåg
20-01-2013, 13:27
Skoj skoj, du får köpa såna leksaker och tillverka egna och olika sätt att gömma godis så de får tänka för att få tag i godiset och ha extra kul  Sotiz är helt galen i sina snören, alla andra leksaker som bara en boll av papper eller såna saker är bara intressanta för nån minut men de snörena kastar hon på mig, ja kastar!  och piper att jag vill leka nu
CITAT (Monarda @ 19-01-2013, 18:43)  Den förväntansfulla minen känner man igen. Måns är lite petig när det gäller mat men idag var jag in på zoo-affären och handlade och då slank det med några portionspåsar blötfoder "Superpremium Cat Food" à 12:90. Det föll minsann på läppen. Så började jag räkna; 3 påsar x 12:90 blir 38:70 per dag x 30 blir 1161 kr/mån!
[attachment=74428:DSC_0711.jpg] Killer Q fick rå älg i dag, det var smarrigt!
Biggan_
21-01-2013, 00:17
CITAT (Wilmer @ 20-01-2013, 14:23)  Killer Q fick rå älg i dag, det var smarrigt! Smakade du också då? Härligt att hon äter! Hon tycker kanske det är godast med rått kött eftersom hon varit utekatt och kanske levt på det innan.
Biggan, ja, men mitt var tillagat.. Så kan det nog vara, hon äter torrfodret men inte ens innan var hon så förtjust i burkmat. Tonfisk på burk har gått bra. Husse sa att blodet var nom nom... Tänk när jag hade grannens katter rännande hemma, de var så magra och hungriga att de åt fågelmaten på marken. Alltså, solrosfrön och havre. Den ena var dräktig.. Fy, det skär i hjärtat. Det kan hända att jag matade den med rester ibland faktiskt  Men här där vi bor har det bara rännt välmående katter, dem matar vi inte!
Biggan_
21-01-2013, 00:32
Stackars katter!  Somliga människor skulle inte få ha hand om djur!
Nej.. Gammal bonnementalitet av dåliga slaget...
Har ni tips på ställen på nätet där man kan läsa på om katter, jag är nybliven kattadopterad och måste läsa på hur jag bäst kan serva ers höghet. Från grunden alltså, jag har nästan noll koll.
Biggan_
22-01-2013, 01:00
Skruttis
22-01-2013, 09:58
CITAT (Wilmer @ 22-01-2013, 00:47)  Har ni tips på ställen på nätet där man kan läsa på om katter, jag är nybliven kattadopterad och måste läsa på hur jag bäst kan serva ers höghet. Från grunden alltså, jag har nästan noll koll. Om du har märkt din katt och ägarregistrerar den hos SKK (Svenska kennelklubben) så får du på köpet en CD-skiva med en film som handlar om kattägandet. Lite baskunskaper ang "servandet" och vaccinering etc. Vi har också märkt att om det är något som man undrar över så blir djurskötarna och veterinärerna på Smådjurskliniken bara glada över om man frågar dem. De vill ju katterna väl så de tar sig gärna tid och svarar. Förhoppningsvis så är det inte bara "vår" Smådjurklinik som är sådana.
Monarda
22-01-2013, 19:14
CITAT (Wilmer @ 20-01-2013, 14:23)  Killer Q fick rå älg i dag, det var smarrigt! Det måste vara något speciellt med just älgkött, syrrans katter klättrar efter väggarna när det vankas. Har aldrig provat det på någon av mina katter som jag haft genom åren, men vår förra katt gick i spinn när det vankades kokt gädda.
CITAT (Skruttis @ 22-01-2013, 09:58)  Om du har märkt din katt och ägarregistrerar den hos SKK (Svenska kennelklubben) så får du på köpet en CD-skiva med en film som handlar om kattägandet. Lite baskunskaper ang "servandet" och vaccinering etc. Vi har också märkt att om det är något som man undrar över så blir djurskötarna och veterinärerna på Smådjurskliniken bara glada över om man frågar dem. De vill ju katterna väl så de tar sig gärna tid och svarar. Förhoppningsvis så är det inte bara "vår" Smådjurklinik som är sådana. Hon blev vår alldeles nyss, omärkt, vi fick laga benet först så hon ska inte utsättas för mer på ett par månader tyckte vet. annars hade kastration plus märkning stått på schemat. Möjligt att vet kan svara på frågor men baskunskaperna har de knappt tid att sitta och rabbla.Kattfakta liksom. Svårt att fråga när man inte ens vet vad man borde fråga om.. Jag har vänner med katt som tipsar givetvis. CITAT (Monarda @ 22-01-2013, 19:14)  Det måste vara något speciellt med just älgkött, syrrans katter klättrar efter väggarna när det vankas. Har aldrig provat det på någon av mina katter som jag haft genom åren, men vår förra katt gick i spinn när det vankades kokt gädda. Får prova att snara ett vildsvin och ge henne
Skruttis
24-01-2013, 09:07
CITAT (Wilmer @ 23-01-2013, 23:25)  Hon blev vår alldeles nyss, omärkt, vi fick laga benet först så hon ska inte utsättas för mer på ett par månader tyckte vet. annars hade kastration plus märkning stått på schemat.
Möjligt att vet kan svara på frågor men baskunskaperna har de knappt tid att sitta och rabbla.Kattfakta liksom. Svårt att fråga när man inte ens vet vad man borde fråga om.. Jag har vänner med katt som tipsar givetvis. Det kanske inte ens är nödvändigt att märka henne. Du har ju en väldigt säker identifiering ändå. Du får så gärna överta vår cd-skiva om du vill. Skicka bara ett PM med adress till mig så skickar jag den. Jag tänker ofta på lilla Killer Q och vi här håller tummar och tassar för att hon hämtar sig snabbt och bra!
skånepåg
24-01-2013, 10:23
Sirenen går igång när det vankas mat
CITAT (Skruttis @ 24-01-2013, 09:07)  Det kanske inte ens är nödvändigt att märka henne. Du har ju en väldigt säker identifiering ändå. Du får så gärna överta vår cd-skiva om du vill. Skicka bara ett PM med adress till mig så skickar jag den.
Jag tänker ofta på lilla Killer Q och vi här håller tummar och tassar för att hon hämtar sig snabbt och bra! Hihi, hon är lätt att identifiera, ja. Men tänkte nog låta öronmärka henne ändå när hon kastreras. Det syns ju tydligt. Har svårt att tro att hon kommer gå långt numera, det gjorde hon ju inte ens innan. Vi får hålla kollen så inte andra katter som stryker här blir elaka, då får vi hitta på något. Har tänkt göra lite olika krypin runtom så hon kan rädda sig lättare mot tex. räv även om de sagt att det ska gå fint vill vi inte chansa. Nu är favoritplatsen under elementet på en pläd, men hon hoppetihoppar runt emellanåt och kommer när jag lockar. Hoppas nog på mer älg för hon stirrar helt oförstående när jag langar fram burkmaten. Skatorna är glada numera, för de får maten som mest blir för gammal. Nu öppnar jag ingen mer burk!!!! Rå strömming är det ok? Kom just på att jag har det i frysen. Tack, så go du är du får PM Skruttis! Pågen, har jag sveriges enda icke matgalna katt?? Eller har jag inte kommit på rätt sort än (hon äter torrfodret mer och mer nu).
RÅ strömming är bra ! RÅA kycklingvingar är också bra.
"Beredda" (alltså stekta, kokta, grillade) ben (skelett) är INTE bra. De flisar sönder sig och blir vassa, men om de är råa så är de böjliga, sega och broskiga och passar ypperligt för en kattmage ! Och kattens tänder !
Att KQ äter mera torrisar än blötmat, kan KANSKE vara för att torrisar innehåller mera energi (hur konstigt det än låter) och hon behöver ju det, just nu.
Nospussar och krya-på-dig-hälsningar från Gang of Four !!
skånepåg
25-01-2013, 09:05
Hon blir nog gladare och piggare sen ^^ "Gang of fur"
polecat
25-01-2013, 09:09
[attachment=74520:IMG_0335__Medium_.JPG] Bosse gillar att ligga och spana i trappan. Men man får passa sig ibland kommer det snabb tass svepandes då man går förbi.
Monarda
25-01-2013, 18:14
Bosse ser verkligen grym ut  Måns tycker också att trappan är en perfekt "fångstplats". Där ligger han och ser så fridfull ut, men skenet bedrar. Tassen är beredd! [attachment=74521:DSC_0031.jpg] I dag värmde solen lite grand på pälsen. [attachment=74522:DSC_0133.jpg]
polecat
25-01-2013, 22:23
Bosse pillar loss de små "träpluttarna" som täcker skruvarna i trappan. De har han kul med på nätterna.....så en trappa kan vara kul på olika vis.
skånepåg
25-01-2013, 23:24
Nåt får man roa sig med medans husse och matte sover
Alltid lika kul att kolla här Wilmer  du är en mycket varmhjärtad människa så fint gjort med KQ! Ni är många här,men nog har Wilmers kattliv haft en tuff start. Vår lilla prinsessa äter nästan bara torrfoder,och levande föda som hon fixar själv.Tonfisk är ok,och nån gräddklick,nyligen började hon äta rökt skinka när hennes mest kära i världen (husse) satt å åt direkt ur paketet.Även glass går bra när man får dela med honom!
Christa
27-01-2013, 19:59
Den här kissen har valt ut min odlingsväv till sovplats. Vi vet inte var han bor men han låg här nästan varje dag förra sommaren. Jag även på vårvintern och hösten. [attachment=74579:Svarta_k...n_kisar2.jpg]
CITAT (Klint @ 26-01-2013, 12:10)  Alltid lika kul att kolla här Wilmer  du är en mycket varmhjärtad människa så fint gjort med KQ! Ni är många här,men nog har Wilmers kattliv haft en tuff start. Vår lilla prinsessa äter nästan bara torrfoder,och levande föda som hon fixar själv.Tonfisk är ok,och nån gräddklick,nyligen började hon äta rökt skinka när hennes mest kära i världen (husse) satt å åt direkt ur paketet.Även glass går bra när man får dela med honom! Katter och mat är ett särskilt kapitel, vi hade en katt för många år sedan som åt överbliven havregrysgröt som jag hällt i vasken - hade jag lagt samma gröt i hans skål skulle han inte ha tittat på - i så fall bara med förakt. Men om han själv hittade den i vasken - tja då slank den ner.
Monarda
28-01-2013, 13:51
CITAT (Christa @ 27-01-2013, 19:59)  Den här kissen har valt ut min odlingsväv till sovplats. Vi vet inte var han bor men han låg här nästan varje dag förra sommaren. Jag även på vårvintern och hösten. [attachment=74579:Svarta_k...n_kisar2.jpg] Så snällt att han fick ligga kvar. Hoppas det inte var en hemlös stackare. Jag spanade på en gråsiska genom fönstret idag. [attachment=74583:DSC_0150.jpg] Måns spanade på samma pippi och ville ta sig en närmare titt. [attachment=74585:DSC_0154.jpg] Men tji fick han! Pippin var borta. [attachment=74586:DSC_0155.jpg]
Biggan_
28-01-2013, 14:47
 Vilken läcker bild i mitten!
Christa
28-01-2013, 17:14
CITAT (Monarda @ 28-01-2013, 13:51)  Så snällt att han fick ligga kvar. Hoppas det inte var en hemlös stackare.
Jag spanade på en gråsiska genom fönstret idag.
[attachment=74583:DSC_0150.jpg]
Måns spanade på samma pippi och ville ta sig en närmare titt.
[attachment=74585:DSC_0154.jpg]
Men tji fick han! Pippin var borta.
[attachment=74586:DSC_0155.jpg] Han ser välnärd ut så han har nog ett hem. Det finns ett hyreshusområde en bit bort och jag tror att han kanske bor där. Han tycker nog han har hittat världens place att sova på. Bara öppet åt ett håll och så en mjuk sak att ligga på en bit upp. Han har full koll på andra katter som försöker närma sig och tak över huvudet. Tur att gråsiskan klarade sig. Kul bild när han skuttar iväg.
CITAT (gunsta @ 28-01-2013, 00:17)  Katter och mat är ett särskilt kapitel, vi hade en katt för många år sedan som åt överbliven havregrysgröt som jag hällt i vasken - hade jag lagt samma gröt i hans skål skulle han inte ha tittat på - i så fall bara med förakt. Men om han själv hittade den i vasken - tja då slank den ner. Ha ha, samma här ! Jag försökte intressera katterna för rå kyckling; -"Sniff, sniff - hrm, nej tack !!" De vände rumpan till och stegade MYCKET värdigt ut ur köket med svansar som piprensare; rakt upp !! -"Sånt krafs äter INTE vi !!!" Men när jag, några dagar senare, stod och strimlade kyckling inför en gryta och råkade tappa ner en bit på golvet ... JÖSSES !! Det tog inte en tiondels sekund förrän den var slukad och det jamades på mera !! Förbjuden mat smakar bäst ??? Edit; Monarda, jättebra bild på Måns "skutt-bakben" !!!
skånepåg
30-01-2013, 12:04
Min lampa försöker rymma [attachment=74620:sot_tratt.jpg] Hon skäms så mycket för att ha tratten, så den är bara på när hon vill slicka mycket på såret som igår kväll, hon är så snäll och lydig så har bara slickat 2 ggr lite på såret men vet vad nej betyder annars åker tratten på igen Katt utan tratt är en lycklig kattefnatt ^^
Monarda
30-01-2013, 18:59
Skånepåg, vad har hänt med missen?
skånepåg
30-01-2013, 19:10
Urholkat livmodern med glass skopa Nästan, kastrerat lilla livet ^^
Monarda
30-01-2013, 19:14
Ett nödvändigt ont, med andra ord.
skånepåg
30-01-2013, 19:17
Det är ju det, men inget som bekymrar denna damen, hon ligger på sitt sedvanliga sätt på rygg och gottar sig
Christa
30-01-2013, 19:37
CITAT (skånepåg @ 30-01-2013, 12:04)  Min lampa försöker rymma [attachment=74620:sot_tratt.jpg] Hon skäms så mycket för att ha tratten, så den är bara på när hon vill slicka mycket på såret som igår kväll, hon är så snäll och lydig så har bara slickat 2 ggr lite på såret men vet vad nej betyder annars åker tratten på igen Katt utan tratt är en lycklig kattefnatt ^^ En del veterinärer använder en slags helkroppsstrumpa istället för tratt numera.
Vet du !katter skäms inte det är bara vi människor som gör ,men jag tror hon tycker det är jobbigt som katt ,tratten minskar ju hennes förmåga att röra sig som hon är van vid .
skånepåg
31-01-2013, 20:20
Om just katter inte skäms vet jag inte men finns massor med forskningar om djur och känslor Interesting Facts And many people think animals don't have emotions. His wife was seriously injured. She was hit by a car as she swooped low across the road. He brought her food and tended to her with love and compassion. He brought her food again but was shocked to find her dead. He tried to move her....a rarely-seen effort for swallows. Aware that his mate is dead, he cries with adoring love. He stood beside her, saddened by her death. Finally, he stood beside her body with sadness and sorrow. People cried after seeing these pictures when they were published in the leading newspaper in France. All copies of the paper were sold out on the day the pictures were released. med Tara Barthelmas-, Hazybear Hutchison och Lisa Nuttall.
polecat
02-02-2013, 19:46
Tänkte försöka få en bild på Bosse utomhus men så här blev det. [attachment=74712:IMG_0336__Medium_.JPG] Han är snabb och gillar inte att vara ute.....
Monarda
02-02-2013, 23:07
Ja det är minsann inte alltid man hinner med i svängarna..... [attachment=74714:DSC_0921.jpg]
[attachment=74715:DSC_0922.jpg]
[attachment=74716:DSC_0946.jpg]
CITAT (Monarda @ 02-02-2013, 23:07)  Ja det är minsann inte alltid man hinner med i svängarna..... [attachment=74714:DSC_0921.jpg]
[attachment=74715:DSC_0922.jpg]
[attachment=74716:DSC_0946.jpg] Vilken häftig action-sekvens! Jag försökte ta bilder på vår katt som lekte i snön och jagade löv, fick inte en enda skarp bild
Monarda
03-02-2013, 14:19
Dom här blev ju också rätt suddiga, men man anar farten i alla fall.
När Måns kom från katthemmet hade han tills nyligen kvar den dygnsrytmen som gällde där, sova på nätterna och vaken på dagen. Nu har han kommit in i kattdjurens naturliga rytm och ägnar mesta tiden på dagen till att sova. Kattluckan har fladdrat som en lärkvinge i natt och då blir man så här trött.
[attachment=74729:DSC_0179.jpg]
polecat
03-02-2013, 19:07
Nackdelen med katt i fönstret... [attachment=74731:IMG_0343__Medium_.JPG]
Dags att putsa
CITAT (polecat @ 02-02-2013, 19:46)  Tänkte försöka få en bild på Bosse utomhus men så här blev det. [attachment=74712:IMG_0336__Medium_.JPG] Han är snabb och gillar inte att vara ute..... Fina actionbilder på Måns!
Biggan_
04-02-2013, 17:42
CITAT (skånepåg @ 31-01-2013, 20:20)  Om just katter inte skäms vet jag inte men finns massor med forskningar om djur och känslor Interesting Facts And many people think animals don't have emotions. His wife was seriously injured. She was hit by a car as she swooped low across the road. He brought her food and tended to her with love and compassion. He brought her food again but was shocked to find her dead. He tried to move her....a rarely-seen effort for swallows. Aware that his mate is dead, he cries with adoring love. He stood beside her, saddened by her death. Finally, he stood beside her body with sadness and sorrow. People cried after seeing these pictures when they were published in the leading newspaper in France. All copies of the paper were sold out on the day the pictures were released. med Tara Barthelmas-, Hazybear Hutchison och Lisa Nuttall. Så sorgligt!  CITAT (polecat @ 02-02-2013, 19:46)  Tänkte försöka få en bild på Bosse utomhus men så här blev det. [attachment=74712:IMG_0336__Medium_.JPG] Han är snabb och gillar inte att vara ute.....  Han ville inte vara med på bild! CITAT (Monarda @ 03-02-2013, 14:19)  Dom här blev ju också rätt suddiga, men man anar farten i alla fall.
När Måns kom från katthemmet hade han tills nyligen kvar den dygnsrytmen som gällde där, sova på nätterna och vaken på dagen. Nu har han kommit in i kattdjurens naturliga rytm och ägnar mesta tiden på dagen till att sova. Kattluckan har fladdrat som en lärkvinge i natt och då blir man så här trött.
[attachment=74729:DSC_0179.jpg] Vilken fridfull bild! Jättefin Måns!
Monarda
04-02-2013, 19:43
CITAT (Wilmer @ 24-01-2013, 22:59)  Hihi, hon är lätt att identifiera, ja. Men tänkte nog låta öronmärka henne ändå när hon kastreras. Det syns ju tydligt. Har svårt att tro att hon kommer gå långt numera, det gjorde hon ju inte ens innan. Vi får hålla kollen så inte andra katter som stryker här blir elaka, då får vi hitta på något. Har tänkt göra lite olika krypin runtom så hon kan rädda sig lättare mot tex. räv även om de sagt att det ska gå fint vill vi inte chansa.
Nu är favoritplatsen under elementet på en pläd, men hon hoppetihoppar runt emellanåt och kommer när jag lockar. Hoppas nog på mer älg för hon stirrar helt oförstående när jag langar fram burkmaten. Skatorna är glada numera, för de får maten som mest blir för gammal. Nu öppnar jag ingen mer burk!!!!
Rå strömming är det ok? Kom just på att jag har det i frysen.
Tack, så go du är du får PM Skruttis!
Pågen, har jag sveriges enda icke matgalna katt?? Eller har jag inte kommit på rätt sort än (hon äter torrfodret mer och mer nu). Hur går det Wilmer? Zeke tycks klara sig bra med tre ben. http://www.dt.se/djurliv/1.5548139-sa-klar...vet-med-tre-ben
skånepåg
04-02-2013, 21:54
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|