Full version: Dagens kattbild!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Monarda
Nu när Måns verkligen har fått kläm på hur kattluckan fungerar så har han sprungit ut och in säkert 10 gånger idag. Som för att testa att han verkligen har en egen dörr och kan komma och gå hur han vill. Sen tog tröttheten ut sin rätt och han slocknade i soffan.

[attachment=73479:DSC_0729.jpg]
Lokan
wub.gif
gunsta
Vilka underbara kattbilder - man njuter bilderna och man vet hur det är med katt - och hur krångliga dom är och hur svag man är som människa ..... smile.gif
Motti
Jobbigt att titta in här men men blir samtidigt glad över er som fortfarande får njuta av era katter kompiskram.gif
Skruttis
CITAT (Monarda @ 12-11-2012, 18:53) *
Nu när Måns verkligen har fått kläm på hur kattluckan fungerar så har han sprungit ut och in säkert 10 gånger idag. Som för att testa att han verkligen har en egen dörr och kan komma och gå hur han vill. Sen tog tröttheten ut sin rätt och han slocknade i soffan.

[attachment=73479:DSC_0729.jpg]

Lilla trötta sötnosen. wub.gif
Han drömmer säkert något jättetrevlig.
polecat
Ikväll har jag lyckats spruta in Epi-otic i åtminstone ett öra på Bosse, men den lille rackarn är sur på mig nu och bara nonchalerar mig.....vi får se om det gör någon bättring på kliandet.
[attachment=73496:IMG_0241__Small_.JPG]
Här är det husse som blivit utan stol till middagen.
Monarda
Vafalls!? En inkräktare i min trädgård!

[attachment=73497:DSC_0743.jpg]

Jag gör en kringgående rörelse. Många slag har vunnits med den strategin.

[attachment=73498:DSC_0730.jpg]

Flyttar fram positionerna!

[attachment=73499:DSC_0731.jpg]

Måste skaffa en överblick över slagfältet.

[attachment=73500:DSC_0737.jpg]

Fienden ser ut att ha fallit i sömn!

[attachment=73501:DSC_0739.jpg]

Så vad gör jag nu?

[attachment=73502:DSC_0741.jpg]

Äsch, jag ger upp! Tycks inte bli någon fight idag.

[attachment=73503:DSC_0750.jpg]
Ingela i Segersberg
Oj, vilken dramatik! Hur gick det för Bosse? Jagade han iväg inkräktaren?
Monarda
Förstår att du blandar ihop dom, dom är ju väldigt lika. Men det var Måns som bekantade sig med "Den Randige", som vi kallar honom. Han är van att komma hem till oss och få godis, något som han tydligen inte tänker ge upp.
Men det gick faktiskt bra, dom gruffade lite på avstånd och bestämde sig sen för att inte slåss. Inte idag i varje fall.
Ingela i Segersberg
Förlåt Måns! blush.gif Klantigt av mig att blanda ihop dig med Bosse.
hattstugan
Utslagen!
gunsta
Utslagen och välgödd smile.gif - vilken gosig mage han har och så fina fötter
hattstugan

Jodå nog är han välgödd allt! Väger mellan 7 och 8 kilo!

Men han kastrerades innan han var 6 mån samt att hans pappa var en stor kisse!

Nu har Tufffing bänkat si i knät på mig med datorn som kudde! Soffan dög inte!
omk
CITAT (hattstugan @ 14-11-2012, 22:14) *
Jodå nog är han välgödd allt!

Sch ! Säg det inte så att han hör det, bara ! whist.gif
Jag är säker på att Tuffing, om just denna bild, menar att han inte alls är välgödd.
-"Det är en ytterst konstig kameravinkel. Se bara hur stora mina baktassar är, jämfört med mitt huvud t ex !!" *lite förnärmat*

Monarda; underbar bildsvit (och text) på Måns och "den Randige". yes.gif

polecat; haha, "Bosse Sur". Hela han formligen skriker ut; "Jag. Är. Kränkt !!" biggrin.gif
Monarda
Alltså, jag fick faktiskt lova att mäta svansen på Måns då jag tyckt att den ser så himla lång ut. Hittar inget på nätet om något "kattsvansrekord" men Månsens var 34 cm. Kattluckan smäller alltid igen om den innan han hinner iväg! sad.gif

[attachment=73561:DSC_0641.jpg]
gunsta
CITAT (Monarda @ 17-11-2012, 19:26) *
Alltså, jag fick faktiskt lova att mäta svansen på Måns då jag tyckt att den ser så himla lång ut. Hittar inget på nätet om något "kattsvansrekord" men Månsens var 34 cm. Kattluckan smäller alltid igen om den innan han hinner iväg! sad.gif

[attachment=73561:DSC_0641.jpg]

Han har nog en extra lång svans - 'grannen' är också välväxt - när han kommer med svansen rakt upp ser han ut som en lemur smile.gif - det där med kattmagar som avhandlades lite längre upp i tråden till det vill jag bara säga att inget är så mysigt som att 'pussa' och samtidigt prutta med munnen på en kattmage - alla katter jag haft, egna som lånade blir alltid behandlade så - jag säger "prutt på magen" och så ser katten alltid nöjd ut och det gör väl jag också.
omk
Måns HAR en lång svans !!
Ska försöka beväpna mig med ett måttband, Monarda, och kolla mina kisars svanslängd. Har "ögonmåttat", precis nyss, på de 2 som är inne; definitivt under 30 cm. Återkommer med resultat.

Bifogar en bild på Tillis, vid spisen:

"Vad har du där ?? Kan jag få ?? Hallå !! Hör du mig ?? Vad har du ?? Kan jag få ?? Det är bara att tappa ner nåt, hur enkelt som helst ! Hallå !!"

skånepåg
26-27cm var Sotiz svans, hon ville nog sova så var lite svår att locka ut ur buren med svepande ljud som en tumstock kan göra på golvet flirting.gif

CITAT (omk @ 20-11-2012, 00:39) *

"Vad har du där ?? Kan jag få ?? Hallå !! Hör du mig ?? Vad har du ?? Kan jag få ?? Det är bara att tappa ner nåt, hur enkelt som helst ! Hallå !!"

wub.gif
Skruttis
CITAT (omk @ 20-11-2012, 00:39) *

Det finns inget så totalt utsvultet som en katt som känner lukten av något smaskigt. tongue.gif
Fint litet gap hon har.
skånepåg
Här uppe har man bra översyn över sitt rike och inkräktarna utanför genom fönstret tummenupp.gif
skånepåg
coolgleam.gif
Tapio
CITAT (skånepåg @ 20-11-2012, 13:31) *
Här uppe har man bra översyn över sitt rike och inkräktarna utanför genom fönstret tummenupp.gif

Lokan
CITAT (skånepåg @ 20-11-2012, 13:31) *

Jättefin bild Skånepåg! tummenupp.gif
gunsta
Grannen på heldagsvisit - han fick för sig att ligga under kuddarna i kökssoffan och krångla i vanlig ordning.
Ständigt dessa katter - och man finner sig konstigt nog i deras nycker smile.gif.
skånepåg
Piip piip skriik, frukost är en bra start på dagen flirting.gif
Skruttis
CITAT (gunsta @ 21-11-2012, 23:15) *
Grannen på heldagsvisit - han fick för sig att ligga under kuddarna i kökssoffan och krångla i vanlig ordning.
Ständigt dessa katter - och man finner sig konstigt nog i deras nycker smile.gif .

Vad fin han är! wub.gif
Som Omk skrev tidigare, vad gör man inte för sina pälsklingar.
En kärleksfull blick eller en buffning med huvudet så smälter man, oavsett vad de nyss haft för bus för sig. Det funkar varje gång, och det vet de om, de små sötnosarna.
omk
"HÖRRU !! Dags för kel !!
Jag sitter redan mitt i din tidning, så det är bara att flytta kaffekoppen och börja !!!!"
skånepåg
Mat mat maaat! Nej lite bus först wub.gif
omk
Visste du, Skånepåg, att det bara är honkatter som kan bli sköldpaddsfärgade ? (Nja, till 99,9 % iaf)
Som Sotiz. kiss.gif
skånepåg
Självklart wink.gif
Den paddisen är så go med sitt pipande wub.gif
gunsta
Idag klev grannens katt på den rökta skinkan på vårt frukostbord, två gånger - vad gör jag - jo jag lägger tillbaka skinkan i kylen och tar Kalles på smörgåsen i stället - fast jag helst ville ha skinka.
skånepåg
CITAT (gunsta @ 23-11-2012, 22:50) *
Idag klev grannens katt på den rökta skinkan på vårt frukostbord, två gånger - vad gör jag - jo jag lägger tillbaka skinkan i kylen och tar Kalles på smörgåsen i stället - fast jag helst ville ha skinka.

Äsch, bara skölja av skinkan och ha kalles på den på mackan istället wink.gif
polecat
[attachment=73649:IMG_0250__Small_.JPG]

Åh, vad skönt att vila efter en hel dag
i soffan.....
Skruttis
CITAT (omk @ 22-11-2012, 22:53) *
"HÖRRU !! Dags för kel !!
Jag sitter redan mitt i din tidning, så det är bara att flytta kaffekoppen och börja !!!!"

Vilken uppfordrande blick från lilla damen. giggle.gif

CITAT (polecat @ 24-11-2012, 08:53) *

i soffan.....

Det är nog så jobbigt att vakta en soffa. biggrin.gif
Lokan
Lika jobbigt som att sitta vakt under fågelmataren.... rolleyes.gif

[attachment=73652:IMG_0652...erad_1_0.jpg]

Monarda
CITAT (polecat @ 24-11-2012, 08:53) *

i soffan.....

Typiskt katter. Skönt att göra ingenting och vila ut efteråt......

Sluta med det där dumma spelandet och klia mig under hakan i stället!

[attachment=73660:DSC_0727.jpg]

omk
JÖSSES, vad lika de är, Måns och Bosse !!!!! w00t.gif w00t.gif w00t.gif

De är inte bara lika i utseende, de verkar vara lika även i sättet. Underbara !!!
Är ni, Monarda och polecat, verkligen SÄKRA på att ni inte äger SAMMA kisse ? biggrin.gif

Edit; nu när jag jämfört de båda under ett par minuter, så ser jag att Bosse har en liiite spetsigare mask i pannan ... wink.gif
Monarda
Så lite tillspetsat då skulle man kanske kunna säga att dom är Copycats. smile.gif
omk
laugh.gif
Motti
Har försökt ladda ner en bild på min älskade katt här,men då står det att bildformatet är för stort ?det fungerar ju på tex Facebook ?
Klint

[attachment=73666:IMG_0976p.jpg]

Matte vill nog ha lite katthår här så de känns som vanligt,klart man ställer upp flirting.gif
Skruttis
CITAT (Klint @ 27-11-2012, 09:18) *

Matte vill nog ha lite katthår här så de känns som vanligt,klart man ställer upp flirting.gif

Osjälviska som de är så ställer de självklart upp. tongue.gif
Känner igen liggplatsen. En nytvättad hög är alltid mysig att ligga på.
Vad fin hon är lilla damen.
polecat
CITAT (omk @ 26-11-2012, 18:56) *
JÖSSES, vad lika de är, Måns och Bosse !!!!! w00t.gif w00t.gif w00t.gif

De är inte bara lika i utseende, de verkar vara lika även i sättet. Underbara !!!
Är ni, Monarda och polecat, verkligen SÄKRA på att ni inte äger SAMMA kisse ? biggrin.gif

Bosses hus där vi också får bo finns i Jämtland, men som sagt vet vi inte riktigt var han hade sitt "förra" liv.......
skånepåg
CITAT (Motti @ 26-11-2012, 23:54) *
Har försökt ladda ner en bild på min älskade katt här,men då står det att bildformatet är för stort ?det fungerar ju på tex Facebook ?

Förminska bilden i typ paint "Ändra storlek" finns där en smidig knapp att trycka på, och skriv in 90 ungefär men man ser i hanteringen undertill efter om den är under 1mb wink.gif
gunsta
CITAT (Klint @ 27-11-2012, 09:18) *

Ja så där ska det se ut - överst i den rena tvätthögen ska familjens centralgestalt ligga - gärna på något vitt/ljust. Fin bild på en fin katt.
ogräset
Godmorgon!

Måste sätta in en bild som min sons sambo har tagit på kattungarna. Den här bilden är inte arrangerad, de kollade läget utanför eller så undrade de var mamma var.

Birgitta smiley_small_hug.gif

[attachment=73703:Fyra_sn__kattungar.jpg]
polecat
CITAT (ogräset @ 29-11-2012, 07:34) *
Godmorgon!

Måste sätta in en bild som min sons sambo har tagit på kattungarna. Den här bilden är inte arrangerad, de kollade läget utanför eller så undrade de var mamma var.

[attachment=73703:Fyra_sn__kattungar.jpg]

Vilka sötnosar.
//Polecat
Skruttis
CITAT (ogräset @ 29-11-2012, 07:34) *
Godmorgon!

Vilken underbar bild på jättefina kattungar.
ogräset
Kunde inte låta bli att lägga in denna.
[attachment=73710:Katt_ungar_soft.jpg]
skånepåg
Här ligger jag och lurar, jag ser dig människa.
[attachment=73711:Ligger_och_lurar2.jpg]

Så du vågade närma dig, här får du din betjänt för att störa mig.......
[attachment=73712:attack2.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon