|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Skruttis
16-11-2013, 17:10
Vad fin han är lilla Månsisgubben. Ingen annan än en katt kan få den mest konstiga sovställning att se bekväm ut.  Till min förskräckelse så tycker Sessan att det är helt ok att sova så här. Hur hon får någon luft ö h t har jag ingen aning om.
Härliga bilder på Sessan och Måns -Ser så kul ut när katter 'tappar' huvudet så där som Sessan gör på bilden.
Monarda
17-11-2013, 13:09
Jag ska sjunga en liten stump om denna lilla katten. Han skulle springa efter sin svans, men han fick inte fatt´en.
Inga problem för Måns dock, hans svans är låååång...... [attachment=79315:DSC_0854.jpg]
[attachment=79316:DSC_0855.jpg]
Svansar  - obstinata kattslynglar som bara vill biiiitas - då är det kul att stoppa in deras egen svans i den arga lilla munnen - tar ett tag innan dom fattar att dom biter sig själva i 'rumpan'. Åh jag minns en 'dårkatt' vi hade för länge sedan, han bet sig själv många gånger. Inte utan att man saknar en liten svansförsedd 'dåre'.
Monarda; din Måns tar svansfångandet till helt nya höjder ! Skruttis; lilla Sessan ... Här är ännu en variant på katters "hjälpsamhet" ... Jag och Isis löser korsord !
Katter är av naturen mycket hjälpsamma  PS: Apropå korsordskatt, gamla Moster hade en 'tips-katt' - hon stoppade ner små lappar med 1, X eller 2 i springorna i köksbordet - så petade katten upp lapparna och Moster gjorde sin rad med hjälp av det som katten petade fram.
Skruttis
24-11-2013, 17:58
Omk: Duktig Isis, hon har fyllt i nästan allt. För visst måste det vara hon som gjort det?! Gunsta: Hur gick det för tips-katten? Alla rätt varje gång?
Eva i Skåne
24-11-2013, 18:04
Den här söta katt-trion mötte vi hos dottern i Turkiet för en månad sedan
[attachment=79407:080__800x553_.jpg]
Skruttis
24-11-2013, 18:10
CITAT (Eva i Skåne @ 24-11-2013, 18:04)  Den här söta katt-trion mötte vi hos dottern i Turkiet för en månad sedan Vilka sötnosar alla tre! Den längst till höger påminner om vår Molly.
Jösses, jag skrattar så jag trillar av stolen ...
skånepåg
02-12-2013, 01:16
So you want funny memes  ....
Monarda
07-12-2013, 15:43
Hurra! Vintern är här igen och jag kan rulla snöbollar alldeles själv! [attachment=79552:DSC_0942.jpg]
Monarda
10-12-2013, 21:50
Åh nej matte, måste vi se Nobelbanketten i år igen? [attachment=79588:DSC_0884.jpg]
Booooring! [attachment=79589:DSC_0881.jpg]
Zzzzzzz....
[attachment=79590:DSC_0882.jpg]
Stackars Måns - att behöva ligga på en 'hård' filt och se på nåt så trist som en Nobelfest ... ibland är det jobbigt att vara katt
Anki på Öland
10-12-2013, 23:55
Hihi... vilken härlig katt du har Monarda
Skruttis
11-12-2013, 07:06
Stackars Måns.
Monarda
13-12-2013, 22:44
Ja, han har det inte lätt. I går plockade jag bort filten från soffan eftersom vi hade gäster, men det gillade inte Månsen utan klämde ner sig mellan tanterna. Vilket dom i och för sig inte hade något emot.
Haha Måns ä ju för härlig!
Gud vad jag saknar vår Helge kisse ! nu har vi hund men skulle gärna ha en katt också vet bara inte hur det ska gå till då vi har en jakthund nu .Någon som har erfarenhet av att samanföra jakthund med katt ?
CITAT (Motti @ 15-12-2013, 01:23)  Gud vad jag saknar vår Helge kisse ! nu har vi hund men skulle gärna ha en katt också vet bara inte hur det ska gå till då vi har en jakthund nu .Någon som har erfarenhet av att samanföra jakthund med katt ? Liten erfarenhet - men tax och katt vet jag kunde samsas - men säkert är det mycket individuellt. Katten var den som bestämde och därmed jämt  PS:Jjag måste tillägga att jag har erfarenhet av räv och katt - vi hade en halvtam räv som sprang i gårdarna - samtidigt hade vi en mycket bestämd kattherre - den räven var väldigt rädd för katten. Andra katter än vår jagade räven - men icke vår gamle katt.
Eva-Helene
20-12-2013, 19:13
Jag har ett par goda vänner som har jämthund, gråhund, finsk stövare, norrbottensspets, ett gäng samojeder och 2 katter. Går alldeles utmärkt. Ena katten är "högsta chefen" i menageriet (dom har en nordsvensk, en shetlandsponny och en liten flock höns också). Den enda som den katten fjäskar för är matte
Jaha, du ville kolla nåt på datorn, precis före sängdags ? Zzzzzznark ....
Monarda
24-12-2013, 11:35
[attachment=79720:DSC_0830a.jpg]
Ingela i Segersberg
24-12-2013, 11:53
God Jul till dig också, Måns!
God Jul Måns och hälsa din matte att hon tar fantastiska bilder på dig! Hon fångar både själen och kroppsspråket som är så typiskt för katter!
Monarda
24-12-2013, 13:31
Ett blygsamt tack, säger matte.
Omk: tror hon ville säga "men jag då" - jag har stor erfarenhet av 'boktäckande och tidningstäckande' (irriterade) katter  Monarda: Måns en diva? - det kan väl inte vara möjligt  Vill tillägna alla kattälskare denna underbara julfilm - jag har upplevt filmens innehåll ett flertal gånger ... och saknar det lite ... då ingen kisse finns numera http://www.pawbonito.com/cats-vs-christmas-decorations/
Vilken härlig filmsnutt Gunsta!  "Katternas jul" .... Roligast är ju den som kommer släpande på tomtemössan och masken!
Monarda
24-12-2013, 23:10
Tack Gunsta! [attachment=79725:DSC_0912.jpg] [attachment=79726:DSC_0911.jpg] Tuggat på julbocken!? Vem? Jag!?
Kattjulfilmen ...  Jag gillar de blinkande jul-ljusen som "provsmakas" av ett litet "troll" (ca 1 minut in i filmen). Hela katthuvudet blinkar rytmiskt !!! Månsisen ...
Skruttis
25-12-2013, 18:20
CITAT (omk @ 24-12-2013, 01:43)  Jaha, du ville kolla nåt på datorn, precis före sängdags ? Zzzzzznark .... Lilla gumman, så söt och så trött. Försök ignorera mig nu matte.....
Killerq nyår.jpg God fortsättning på kattåret från Killer Q som firar ett år utan ben snart! Förra året vid den här tiden gick vi och ropade och letade efter vår lilla krake. Hon var ju borta i två veckor innan hon kom fram igen och försvann efter julafton.
Monarda
03-01-2014, 17:55
Härligt att höra Wilmer att allt har gått så bra. Nu har du nog fått en stjärna på katthimlen för det.
Monarda
04-01-2014, 14:44
En tom låda är oemotståndlig, tycker Måns. Den här var dock inte så spännande.
[attachment=79817:DSC_0007.jpg]
Biggan_
05-01-2014, 09:55
CITAT (Wilmer @ 02-01-2014, 19:17)  Killerq nyår.jpg God fortsättning på kattåret från Killer Q som firar ett år utan ben snart! Förra året vid den här tiden gick vi och ropade och letade efter vår lilla krake. Hon var ju borta i två veckor innan hon kom fram igen och försvann efter julafton. Killer Q!  Ge henne en Godfortsättningspuss från mej Wilmer! Jag blev lite full i skratt när jag läste att hon firar ett år utan ben! Förhoppningsvis har hon väl tre ben kvar och klarar att leva väl med det. ...och Måns!  Odlas mest fotograferade katt tror jag! Eftersom jag inte har kvar några katter längre så älskar jag att få ta del av de fina bilderna på Måns och alla kul kommentarer! Tack för det Monarda!
Måns är ju värsta divan  PS: jag skulle också vilja ha en ... diva
Kan bara hålla med, Månsbilderna är underbara!!
Skruttis
07-01-2014, 15:47
CITAT (Wilmer @ 02-01-2014, 19:17)  Killerq nyår.jpg God fortsättning på kattåret från Killer Q som firar ett år utan ben snart! Förra året vid den här tiden gick vi och ropade och letade efter vår lilla krake. Hon var ju borta i två veckor innan hon kom fram igen och försvann efter julafton. Lilla Killer Q. Gumman. Så himla kul att få se en bild på dig igen sötnos. Undrar ofta hur det går för dig. Grattis till 1-årsdagen!
Skruttis, det går jättebra! Hon har bott en hel del i uthuset i höst för vår dotter har varit lite bråkig med henne i perioder så det är lättast för oss alla- hon vill busa men katten vill inte, så rivs katten och barnet är lugn en kväll sedan är det igång. Nu är det bättre och sedan det blev kallare sover Killer inne igen i köket. Är vår dotter jobbig sätter vi för ett galler. Till uthuset har vi en fyrvägslucka, men ganska snart lärde sig Killer spränga sig ut trots att vi köpte en dyring. Jag vill inte ha henne ute när det blir mörkt för vi vet inte hur bra hon klättrar om det kommer räv tex. Nu har jag köpt en ny lucka som inte går att bryta sig ut genom, den gamla får vara i en innedörr i uthuset. Där har hon låda och vatten, där kan hon komma och gå som hon vill. När det är varmt har vi öppet till vinden, där älskar hon att vara och leta möss. Inga andra katter har tagit sig in i reviret än, så hon har det lugnt förutom att havsörnen cirklade här emellanåt i somras, då stängde jag in katten.
Vår dotter älskar verkligen katten, när hon skriker och är jätteledsen kommer Killer Q och vill trösta. Inte så ofta det händer nu som då hon var spädbarn, men det är så sött! Fast det är inte en helt pålitlig katt, klorna kommer fram när det inte passar henne. Tur vi har ett lugnt barn, trots allt. Annars finns som sagt ett uthus som är ett vanligt boningshus, så katt skulle inte lida. Vi är så glada att hon klarat sig så bra och ångrar inte en sekund det vi gjorde, men det är klart att pengarna kunde suttit fint till annat också. Men Killer är värd det!!
fika.jpg
Biggan_
08-01-2014, 18:19
CITAT (Wilmer @ 07-01-2014, 23:18)  fika.jpgVilken gullig bild!....och vad stor lilltjejen Ester har blivit! Fast bilden är väl tagen redan i höstas så hon har väl växt till sej ett snäpp till?
De stortrivs i varnadras sällskap för det mesta... Ja, lilltjejen växer, hon är lång och smal, precis som mamma  (och pappa  ). Det var nog i oktober? Njaeee, september?
Gossen Ruda
09-01-2014, 17:13
Monarda
09-01-2014, 19:06
CITAT (Wilmer @ 07-01-2014, 23:18)  fika.jpgJag blir varm ända in i hjärteroten av din berättelse och den härliga bilden.
Skruttis
09-01-2014, 20:16
CITAT (Wilmer @ 07-01-2014, 23:09)  Skruttis, det går jättebra! Hon har bott en hel del i uthuset i höst för vår dotter har varit lite bråkig med henne i perioder så det är lättast för oss alla- hon vill busa men katten vill inte, så rivs katten och barnet är lugn en kväll sedan är det igång. Nu är det bättre och sedan det blev kallare sover Killer inne igen i köket. Är vår dotter jobbig sätter vi för ett galler. Till uthuset har vi en fyrvägslucka, men ganska snart lärde sig Killer spränga sig ut trots att vi köpte en dyring. Jag vill inte ha henne ute när det blir mörkt för vi vet inte hur bra hon klättrar om det kommer räv tex. Nu har jag köpt en ny lucka som inte går att bryta sig ut genom, den gamla får vara i en innedörr i uthuset. Där har hon låda och vatten, där kan hon komma och gå som hon vill. När det är varmt har vi öppet till vinden, där älskar hon att vara och leta möss. Inga andra katter har tagit sig in i reviret än, så hon har det lugnt förutom att havsörnen cirklade här emellanåt i somras, då stängde jag in katten.
Vår dotter älskar verkligen katten, när hon skriker och är jätteledsen kommer Killer Q och vill trösta. Inte så ofta det händer nu som då hon var spädbarn, men det är så sött! Fast det är inte en helt pålitlig katt, klorna kommer fram när det inte passar henne. Tur vi har ett lugnt barn, trots allt. Annars finns som sagt ett uthus som är ett vanligt boningshus, så katt skulle inte lida. Vi är så glada att hon klarat sig så bra och ångrar inte en sekund det vi gjorde, men det är klart att pengarna kunde suttit fint till annat också. Men Killer är värd det!! Wilmer, tack snälla du för att du berättar! Lilla Killer Q hade verkligen tur som kom till er familj och hon är så väldigt fin. Jag ser/hör så mycket om otursförföljda katter så det värmer otroligt mycket att få höra om en lycklig katt. En jättestor kram till er djurvänner!!!!
 Till alla djurvänner från oss. Det värmer mammahjärtat att se hur (i allafall än) go hon är mot djuren och försiktig, lägger sig gärna bredvid katten och pratar med henne. Hon börjar lära sig när jag säger att Killer verkar vara på bushumör så låt henne vara i fred, eller om hon vill vila och vara ifred. När Killer är "Hungii" så är de bästa kompisar, för Ester får servera maten  Ester kommer uppfodrande och pekar i matskålen, "tom!" "hungiii" när Killer svansar runt där. Bara att plocka fram lite pellets. Rudan, om katten hade FB..
Gossen Ruda
10-01-2014, 09:01
Det var nog snarare en pik åt alla som tvångsmässigt lägger ut vad som helst på FB.
skånepåg
11-01-2014, 04:29
Då passar det bra med en Cat Battle Armor för att visa vilken krigare man är http://www.etsy.com/listing/175112598/cat-..._campaign=Share
Monarda
11-01-2014, 22:37
Stackars misse, vilken förolämpning att hänga på den en sådan utrustning. Bra katt reder sig själv. Är det en Bengal?
skånepåg
12-01-2014, 03:40
CITAT (Monarda @ 11-01-2014, 22:37)  Stackars misse, vilken förolämpning att hänga på den en sådan utrustning. Bra katt reder sig själv. Är det en Bengal? Äsch många klär ut sina djur och sig själva i dumma kostymer så det kvittar väl, nån korsning kanske för både ränder och prickar men andra katter kan få små prickar på några ställen också så vet inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|